TémaTitulní stranaZpravodajství

Pamlsková vyhláška pro kněze

Nový školní rok – nové pořádky, i tak by se dalo parafrázovat to, co nyní zažívají mnozí kněží. Nejenže si musejí zvykat na nové farnosti, mnozí z nich si musejí zvyknout i na razantní úpravy v jídelníčku.
„Jde o změnu, kterou jsme připravovali po celý loňský rok. Kněží, obzvláště ti, kteří žijí na faře sami, často postrádají potřebnou zpětnou vazbu. To se mimo jiných oblastí týká také jejich životosprávy, zejména stravování. Cílem je proto zajistit, aby nikdo nejedl moc, ale současně ani málo. Zaměřujeme se však také na skladbu a úpravu stravovacích návyků. Koneckonců své by o tom mohli vyprávět výrobci liturgických oděvů, kteří v poslední době museli sériovou výrobu v podstatě uzavřít a veškerá roucha šijí téměř bez výjimky na míru,“ vysvětluje mluvčí České biskupské konference Stanislav Přibyl.
ČBK proto nechala vyrobit novou mobilní aplikaci s breviářem. „Pokud jde o breviář, nejedná se o žádnou novinku. Skutečným přelomem je to, že kněz v něm kromě ranní modlitby najde také jídelníček na daný den. Vzhledem k tomu, že kněží je jen několik stovek, nebylo problém aplikaci personalizovat. Každý dostal svoje přístupové údaje a aplikace na základě nachozené vzdálenosti, výškových převýšení a dalších faktorů každému vypočítá, co má jíst. Při tvorbě aplikace jsme oslovili i nutriční experty, kteří nám se skladbou vhodného jídelníčku pomohli. Aplikace navíc zohledňuje i liturgický rok, takže už by se nemělo stávat, že si některý duchovní dá na popeleční středu kančí guláš, jelikož si půst uvědomí, až když si na poslední chvíli chystá kázání na večerní mši,“ pochvaluje si Přibyl.
Samotní kněží ale z aplikace tolik nejásají. „Když mě přesunuli z jižní Moravy na Drahanskou vrchovinu, bylo mi jasné, že sklenička červeného vína od farníků, kterou jsem si dával ráno po snídani, se stala minulostí. Když jsem ale v aplikaci zjistil, že budu snídat místo vlašského salátu a čtyř rohlíků ovesné vločky s mlékem, přemýšlel jsem, jestli jsem se provinil já, nebo některý z mých předků,“ popisuje jeden z čerstvě přesunutých kněží, který si nepřeje uvádět svoje jméno. (pozn. redakce ale jeho jméno zná).
Novoty ve stravování zasáhly i farní hospodyně. „Byla jsem zvyklá vařit českou klasiku, vepřo, knedlo, zelo, koprovku, pečené koleno a podobně. Teď abych se učila zpracovávat jáhly, klíčit klíčky a neustále obměňovat druhy salátů s málo kalorickými zálivkami,“ líčí, jak se nová aplikace citelně dotkla života ve farní kuchyni, paní Jana, která je zaměstnaná na faře na Jihlavsku jako hospodyně. „Jistě nemusím dodávat, že od doby, co se stravování pana faráře řídí aplikací, vládne na faře poněkud ponurá atmosféra. Otec, který si dříve potrpěl na vtipkování, chodí do kuchyně zachmuřen a bez nálady.“
Nová aplikace působí problémy i některým farnicím. „Čas od času k nám na nedělní oběd zavítá pan farář. Už jsem na neděli chystala nádivku do pečené husy, když mi naznačil, že mu aplikace toto jídlo vyloženě nedoporučuje a namísto toho by bylo vhodné, kdybych uvařila něco podstatně lehčího a zdravějšího. Jako předkrm jsem tedy servírovala cizrnovou pomazánku se suchary, následovanou pórkovou polévkou. Za hlavní chod jsme měli brokolici dušenou v páře s bramborami a ke kávě jsem připravila koláčky ze špaldové mouky s přidaným máslem ghí. Pan farář si menu moc pochvaloval, krásně se totiž vešel do tabulky zobrazené v aplikaci. Horší už to bylo s manželem, který od jídla podezřele často odcházel do vedlejšího pokoje. Až potom jsem zjistila, že měl za vázou schovanou skleničku se sádlem a škvarky, kterou během oběda celou vyluxoval. Po odchodu pana faráře se mi svěřil, že tato aplikace musí být pro kněze horší jak celibát.“
Jsou ale i opačné případy. „Na jídlo jsem si nikdy moc nepotrpěl. Když mi aplikace nadiktovala k obědu celé grilované kuře a moučník poté, co jsem snídal slaninu s vejci a zapíjel ji colou, zalitoval jsem, že nemám pár desítek kilo navíc. Zatímco žaludek mám přeplněný, peněženka zeje prázdnotou. Celý svůj plat v podstatě projím,“ stěžuje si novokněz od svatého Jakuba z Brna Tomáš Marada.
Plánovaný přínos aplikace ale podle církevních představitelů drobné útrapy jednotlivých kněží vysoce převyšuje. „V principu jde o dvě věci. Kněží je málo, přiměřené stravování přispěje k jejich delšímu dožití a tak i prodloužení produktivního věku, což pomůže jejich nedostatek částečně kompenzovat. Druhou věcí potom je, že nové stravování by mělo přispět i v otázce evangelizace. Je prokázáno, že ve farnostech, kde je kněz svěží a fit, ani vyzáblina, ani tlouštík, je míra religiozity u ženské populace až o 45 % vyšší a 4% navýšení pozorujeme i u mužů,“ vysvětluje sociolog Ivan Odilo Štampach, který pro katolickou církev tradičně zpracovává sociologické studie.

146 komentářů: „Pamlsková vyhláška pro kněze

  • Právě dnes mi řekl na pracovním obědě nejmenovaný pracovník brněnského děkanství (dojednával jsem zrovna úspěšně odkup přebytků lidských koster z Jakubské kostnice pro strašidelný hrad firmy Kočka s.r.o.) tohle:

    Vašek (míněn pravděpodobně děkan) má z toho hrůzu. Řekl mi doslova, prej mají z biskupství na dodržování jídelníčku špehy! Dokud jsem jedl normálně bůčky, škvarky, špek, … přišel čas od času žlučníkový záchvat, nevolnost, průjem, … a já si mohl odpočinout pár dní ve špitále. Počíst si, polenošit. Co bude teď? To se mám udřít a ještě na dietě? A jak budu vypadat, hubenej? Že moje děkanství tře bídu s nouzí? Co to bude za reklamu?

    Jak jsem koupil, tak prodávám. Samozřejmě se to netýká těch kostí. Ty těm světskejm střelím s pořádným ziskem!

    Reagovat
  • No, Felixi, jsi skvělý!! 😀 – To je tak nepolitické téma, že všichni obvyklí i neobvyklí účastníci diskuze budou spokojeni nejmíň do vánoc!
    (ledaže by někdo mezi pamlsky zařadil třeba koblihy… ) 😀 😀 😀

    Reagovat
    • Správně, Lído! :-;
      Vláda prý rozhodla, že vzhledem ke skvělým výživovým hodnotám tohoto pečiva a především k blížícímu se termínu voleb si budou moct studenti do 26 let a senioři od 65 let kupovat koblihy se 75% slevou.

      Reagovat
    • Je tu jeden zádrhel – potřeboval bych, kdyby mi někdo vysvětlil rozdíl mezi klasickou českou koblihou a k nám v poslední době importovaným „donutem“ (čte se to „donat“). Zatím jsem pochopil, že zásadní rozdíl je v tom, že kobliha stříká a „donut“ nikoliv. Do koblihy se tedy musí kousat dírou k sobě do úst, jinak to končí katastrofou a „donutovi“ je to jedno – ten má díru nahoře a nestříká z ní nic, protože uvnitř nic není. Jsou „donuty“ hnědé, růžové, červené… (podobně jako jakési „macronky“ – tady bych potřeboval vysvětlit rozdíl mezi piškotem a cukrátkem pojmenovaném po současném francouzském prezidentovi). Jinak – co se týče těsta, tak mezi „donutem“ a českou koblihou neshledávám rozdíl. Nebo tam nějaký je?

      Reagovat
      • Poctivý český koblížek : na másle smažený, na okně chlazený, dědečkovi utek, babičce utek a lišce taky uteče! 😀
        Zatímco donut je smažený na palmovém oleji a nemá nožičky, aby utíkal.
        😀

        Reagovat
      • Makronky jsou z mandlové mouky (a tudíž bezlepkové), piškoty z normální pšeničné mouky, jestli se nepletu.

        Reagovat
        • Stáňo a já si naivně myslel, že Makronky jsou děcka prezidenta Makrona.

          Reagovat
            • Když makronky, tak snad manželky? Ledaby to bylo z japonštiny, ta se obejde i bez množného čísla. A neříkejte mi, že by Evropě neuspěl japonský politik!

              Reagovat
      • Donuty svým kruhovým tvarem připomínají svatozář. Což souvisí s tím, že jenom opravdový mučedník by je konzumoval dobrovolně.

        Reagovat
        • Otevřeně se přiznám, že z „donutek“ taky nejsem nějak odvázaný… Jednou jsem si to ze zvědavosti koupil a došel jsem k závěru, že obyčejná česká kobliha s obyčejnou marmeládou je lepší (nyní samozřejmě zcela pomíjím jakýkoliv volebně-politický kontext). Stejně tak mě nikterak nenadchly ty pestrobarevné makronky… Za ty peníze…

          Reagovat
          • Ach jo, já česko-moravská hospodyňka, smažící pravé koblížky doma, vůbec netuším, co to ty „donuty“ jsou zač. 🙁

            Reagovat
            • To jsou takové ty těstové kotouče připomínající mlýnské kameny (mají díru uprostřed), těsto se podle chuti moc neliší od těsta koblih, snad jen tím, že je o něco tužší a možná více konzistentní. Místo marmelády uvnitř je povrch politý pestrobarevnou cukernou polevou, která to chuťově přešvihne do sladkosti hraničící s poživatelností. Kdyby to nenamáčeli do těch přeslazených polev, tak by to možná ještě šlo… No, ono když to přešvihnou s marmeládou v našich koblihách, tak to občas taky stojí za to…

              Reagovat
  • Tady píšete o farářovi, který po přesunutí z jižní Moravy na Drahanskou vrchovinu nostalgicky vzpomíná na skleničky červeného vína, které dostával od farníků. Ale už nepíšete o tom, že skleničku červeného vína vystřídala štamprdlička dobré slivovice či jiné pálenky, kterou mu tamní farníci jistě rádi poskytnou. 🙂

    Reagovat
    • Jenomže ji stejně nemá v jídelníčkové aplikaci, takže smůla 🙂

      Reagovat
  • Myslím si, že z aplikace nebudou nadšeni kněží, kteří nemají své hospodyně a kteří chodí minimálně na nedělní obědy k farníkům, kteří je pozvou. Takovému knězi např. aplikace ten den hlásí, že má jíst rizoto, šunkofleky či smažený květák, a on dostane vepřový řízek, svíčkovou na smetaně nebo knedlo-vepřo-zelo! Pokud má aplikace zpětnou vazbu, pak se z toho musí nutně zbláznit! 😀

    Reagovat
    • Proč?
      Aplikace vyhodnotí co jedl a na další den nahlásí krajíc chleba a dva litry vody.
      V lepším případě.
      V horším navrhne 2 dny postu.

      Reagovat
      • Pondělí a úterý jsou na půst nevhodné dny. Kněz kolikrát dostane od farníků ještě nějakou výslužku domů a přece se to nezkazí nebo neoschne. 🙂 Vhodnými dny na půst jsou (podle P. Marie Medžugorské) středa a pátek.

        Reagovat
        • Zase problém! U nás je v pátek večer mše svatá. Poté jde pan farář k nemocným. A zde je zase nachystáno pohoštění. Uzené, okurčičky, čerstvý chlebíček, zákuseček. Jak se má nebohý pan farář zachovat? Když odmítne, urazí se hostitelé, když neodmítne, má zaděláno na hřích, protože nařízený půst, ten se s uzeným fakt skloubit nedá !!! A pak že problémem je celibát. Houbeles. Mit doma manželku, doporučí mu, že už nepotřebuje večeřet, neb je tlustý dost, a bylo by po problému s pamlskovou vyhláškou a vším kolem ní. 😀😀😀

          Reagovat
          • No, správný křesťan by neměl panu faráři dávat v pátek uzené maso, maximálně tak uzenou rybu nebo sardinky 😉

            Reagovat
            • Tak pochopitelně! Ovšem v dnešní době – najděte správného křesťana! Kněží jsou vděční za to, když je ke svým nemocným pozvou nejen mizerní křesťané, nýbrž když tuto službu poskytnou svým bližním i odpadlíci…. Těm pak, kdyby měl „chudák“ kněz vysvětlovat, jakým způsobem funguje pamlsková vyhláška – to by prostě NEPOCHOPILI – jak by taky mohli, když nepochopili Početí z Ducha Svatého, Zmrtvýchvstání, či Trojjedinost Boží….. 😉😀

              Reagovat
    • Nebyli bychom Češi a Moraváci, abychom si s jednou takovou aplikací neuměli poradit. LKyž dostane smažený řízek + BS s majonézou – tak to se lehce dá zaměnit za smažený květák s brambory. Je tam smažené? Je. Jsou k tomu brambory? Jsou. Základní podmínka splněna! 😉 😀

      Reagovat
      • Jenže pokud kněz tuto aplikaci ošálí, jedná se zajisté o hřích lži či podvodu. Otázkou je, zda je to v tomto případě lehký nebo těžký hřích. 🙂

        Reagovat
        • Tak hřích bych v tom hned nehledala. Proč by měl aplikaci šálit? Napsala jsem, že si s ní poradí. Prostě skloubí teorii s realitou. Jak píšu – smažené tam je, brambory taky.
          Hříchem by bylo, ve chvíli, kdy usedne ke stolu, a paní domácí naservíruje voňavé řízečky se salátem jedna báseň, dožadovat se, aby toto hodila praseti ( to v lepším případě, jinak do popelnice) 🙁 , a ihned sehnala květák a dala se do nového vaření…….

          Reagovat
  • S rozšířením působnosti tzv. pamlskové vyhlášky ze škol i na parlamentní bufet nesouhlasí úředník, který za chod parlamentního bufetu odpovídá: „Když zakážeme prodej škodlivých potravin v bufetu, budou si poslanci brambůrky a colu stejně chodit kupovat do obchodů v okolí, a zejména když teď budou ještě rozjívení po parlamentních prázdninách, mohli by vběhnout do silnice bez rozhlížení třeba při hře s míčem a ještě by je mohlo něco přejet.“ 😉

    Reagovat
    • Tak jsem teď rozpolcená a nevím, jestli mám s daným úředníkem souhlasit, nebo ne.
      V případě, že by si poslanci chodili nakupovat brambůrky do obchodů naproti, bylo by mi jich líto, protože by si ti chudí poslanci museli brambůrky kupovat za stejnou cenu, jako běžný občan této země, což by je mohlo zuinovat.
      Na druhou stranu – v případě, že by je při přebíhání zajelo auto, byl by to dobrý způsob, jak obměnit parlament i bez voleb.
      😀

      Reagovat
  • Pro ty, kteří maji problém s danou apkou , ať už faráři, hospodyně či dobrosrdeční a pohostinní farníci, by bylo řešením zrcadlo a brýle. A nemusí být kdovíjak kouzelné. Soudím tak podle rozhovoru s biskupem Posádem. Ten před nějakou dobou nějaká kila shodil. A to ještě neměl k dispozici onu skvělou aplikaci. Na dotaz, jak se mu to podařilo, odpověděl: „Už jsem se na sebe nemohl dívat.“
    Jen nevím, jestli si pořídil brýle nebo zrcadlo, tak pro jistotu uvádím obě možnosti.
    😀

    Reagovat
    • Lído, pana biskupa Posáda znám ještě z dob jeho studentských gymnaziálních let – to byl hubeným studentíkem s vlasy tehdy moderní „máničkou“. Když jsem ho pak po dlouhých letech uviděla na místní mariánské pouti , nestačila jsem zírat. Ovšem, jak jsem psala u předchozího článku – každý máme nějakou tu slabost, někdo prostě víc rád sladké (někdo holky, jiný vdolky), ovšem kvalita jeho kázání je úžasná v jakékoli váhové kategorii….. 🙂

      Reagovat
      • Vzpomínám si na kázání biskupa Posáda v době, kdy začala muslimská invaze do Evropy (tzv. uprchlická krize). Tehdy se Posád zmínil i o tom, že islám je nebezpečné náboženství a přidal k dobru jeden fór:
        – Víte, proč ti imigranti jdou do Německa, Francie a Británie a nechtějí jít k nám?
        – Protože se dozvěděli, že vaříme turky 😀

        Reagovat
      • Magdo, taky ho znám z doby, kdy kaplanoval v Židenicích, a mám životní nezapomenutelný zážitek z velikonoční vigilie – Bílé soboty: začínalo se v 9 večer, konec byl někdy kolem jedné. Ještě ve dvě hodiny jsme většina postávali u kostela a nemohli se rozejít….všude okolo hluboká noc a hluboká totalita, a nám bylo všem spolu moc hezky. 🙂

        Reagovat
  • No, jeste ze jsu laik, to na me episkopat nema..
    Nicmene pokud by na me podobna vyhlaska mela dopadnout, asi bych to resil tim, ze bych z police vytahnul knizni breviar a denne otacel stranky… jako nahradu za chybejici jidelni doplnek bych cetl kratkou anotaci ke svetcum daneho dne.
    To, ze mam „poctivy“ mobil (s tlacitky) asi nemusim mluvit.

    Jeste by me zajimalo, jak by se aplikace breviare dala vylepsit, aby se religiozita u muzu zvedla vice nez ona 4% procenta. 😉

    Reagovat
    • ZEDe, i já mám „hloupý mobil“. Chytrý nechci, protože vedle sebe nesnesu nic chytřejšího, než jsem já.
      Apropó, jak to bylo myšleno s těmi čtyřprocentními muži? 😀

      Reagovat
        • Lhát se na zbožném webu nesmí! A pravdu? … Co kdyby si to někdy přečetla? 😉

          Reagovat
          • Ale tenhle web je přece „Se non è vero, è ben trovato.“ Tak jaképak lhaní. Krom toho, tu pravdu, že máš manželku chytrou, to sem klidně můžeš napsat, proč by si to nemohla přečíst? 😀

            Reagovat
            • Chytrá to ona je někdy až moc, jako každá ženská. Ale nesmí být chytřejší než já… 😀
              Ostatně, kdo je hlavou (šéfem) rodiny? Muž. Znáš to přece, ne? Chce to ale kázeň.
              A kázeň není nic jiného, než uvědomělá nutnost vypadat vždycky o něco hloupější, než tvoji nadřízení 😉

              Reagovat
              • Jojo, to znám…….prostě hlava a krk. A ten krk si tou hlavou otáčí, kam potřebuje. Ale musí tak, aby si hlava myslela, že se tak otočila sama. 😀😀😀

                Reagovat
  • Dotaz panu faráři:
    „Otče, je možné jíst párky v době půstu?”
    Odpověď:
    „Párky, které stojí méně než 100 korun za kilo – ano.”

    Reagovat
    • Jůůůů – ony se ještě vyrábějí nějaké párky z masa?? 😀

      Reagovat
    • To mi připomnělo povídačku z našeho okolí: Pan farář dostal na Velký pátek zabíjačku. Cestou na faru ho stopovali někteří obyvatelé obce – a viděli, že pan farář snědl jitrnici. Druhý den se ho hnedle ptali, jak to, že na Velký pátek snědl maso. On jim odvětil: „já jsem snědl jen tu buchtu uvnitř, to střívko jsem vyhodil…… “ Někdy se stane i to, že když dva dělají totéž, je to totéž…. 😉😀

      Reagovat
  • Jak se mi doneslo ze spolehlivého zdroje, ČBK zahrnula do aplikace i pokyny závazné pro všechny duchovní, a to s platností od 1.4.2018:
    1) Ke konzumaci bez omezení doporučila Boží milosti, biskupský chlebíček, klášterní rohlíčky, andělské řezy a svatojánský chléb.
    2) Platí přísný zákaz pojídání ďábelských toustů, Jidášova ucha a Hellmannovy majonézy.
    3) Za nejvhodnější nápoje označila piva Opat a Smädný mních, jako aperitiv schválila Klášterní tajemství.
    Dobrou chuť!

    Reagovat
    • Hmmm, tak to jim nějak uniklo, že v litoměřickém biskupském pivovaru vaří piva „Děkan“, „Vikář“ a „Štěpán“… Chtěli vařit i „Biskupa“, ale to nějak neprošlo… 🙂 Ale mohu potvrdit, že to jsou opravdu VELMI dobrá piva! Pokud budete mít v Litoměřicích čas se zastavit v Domě kardinála Trochty (bývalý seminář), tak se zastavte ve zdejší restauraci, nebudete litovat!! (Jůůůů – teď jsem asi porušil zákon o skryté reklamě… 🙁 ) Ať to když tak webmaster smázne… 🙂

      Reagovat
      • Proti kostelu je u nás hospůdka Peklo. Dokonalé to bylo v době, kdy na ní svítila reklama „Pivovar Klášter“.

        Reagovat
  • Zdravím všechny čtenáře z Plzně.
    Další pracovní oběd v příjemné restauraci Masala Ghar, kde mi milou společnost dělal jistý Fr. R. se kterým jednáme o možnosti přidávat 10% Pilsner Urquel do mešních vín. Chuťově se tak dostaneme blíže ke gustu českého konzumenta, vždyť jsme spíše národ pivařů než vinařů. A právě tento fakt by mohl způsobit větší žízeň po eucharistii. Ale to je nyní vedlejší.

    Právě onen (diskrétně nejmenovaný) F. mons. R. mi objasnil, jak to bylo s nápadem změnit kněžím jídelníček a jak jídelníček vznikl.
    Základem byly zkušenosti Dr. Tatiany Horákové ze Sýrie. Paní doktorka si při svém působení v humanitární organizaci lékařů Helios a Dětském červeném kříži povšimla, jaké mají syrské děti a vlastně i dospělí, krásné štíhlé postavy. Hned začala zapisovat jejich jídelníček. Ten se poté stal základem aplikace nového stravování.
    A protože zmíněná Tatiana Horáková je prověřenou odbornicí, kterou církev sponzorsky podporuje, je i kamarádkou Andreje Babiše, známou pana Kadáfího a kvalitní dopisovatelkou Lidových novin, nebyl důvod její jídelníček převzít a použít v aplikaci.

    Reagovat
    • Týýý brďo! Tak tahle souvislosti bych nehledal! 😀 Akorát by mě to zajímalo, jak je to s kořením… Když jsem totiž v pozdní pubertě začal uvažovat o konverzi, vzala si mě „do parády“ taky jedna babča z farního společenství prostřednictvím kněze, který mě na křest připravoval a vždy když jsem šel z duchovního pohovoru, neváhala mě kdekoliv během cesty zastavit a vtloukat mi do hlavy, že ze všeho nejdůležitější je striktně dodržovat hlavně šesté přikázání (to ostatní je druhořadé, neb všechno zlo pramení právě odtud) a já jakožto dozrávající mladík si právě na tyto věci musím dávat strašlivý pozor, neb pokušení číhá dnes úplně všude! A zlo v podobě pokušení vzniká i po konzumaci kořeněných jídel, jelikož všechna koření mají afrodiziakální účinky (dokonce i kmín a petrželová nať)! Pak mě jednou přistihla, jak jsem se při cestě z kostela v létě otočil za velmi pěknou dívkou oděnou v dosti vyzývavých šatech. Dostihla mě a začala mi opět kázat o tom, že jestli nepřestanu kořenit jídla, budu ztracen… Z tohoto hlediska jsou ovšem průšvihové veškeré orientální, indické a nejspíš i středovýchodní kuchyně…

      Reagovat
      • Nó, teď jste mi konečně otevřel oči! – Já hloupá tu sušenou petrželovou nať cpu úplně všude (teda do jídla., samozřejmě že ne do pračky 😀 ) v domění, že má vitamín C a je zdravá na ledviny. Ale možná by to všechno mohla vyřešit bazalka – ta uklidňuje. 🙂

        Reagovat
        • Teda Lído, Ty si nepamatuješ jak nám to psali v každém druhém svatebním blahopřání? Přece: dávej mu hodně petržel, aby to dlouho vydržel! 😉😀

          Reagovat
        • Já na tu paní vzpomínám v dobrém a občas i s pobavením. Vždyť ona to myslela dobře. Pro mě to zas byla zkouška sebezáporu a odhodlání konvertovat i za cenu, že budu občas konfrontován s lidmi tohoto ražení. Nevím, proč si vyhlédla zrovna mě (asi proto, že mi jako pubescentovi koukala smyslnost z očí??), ale nepochybně mě chtěla ochránit před zlem. Když jsem se s tímto problémem svěřil páterovi, který mě pak křtil, jen mávl rukou a řekl něco jako „Toho si nevšímej“… (už si to přesně nepamatuji). Fakt je, že jsem několikrát odcházel z fary zadním vchodem, abych ji nepotkal, protože to bylo náročné nejen psychicky, ale i časově…
          Leč – ostrá a „chuťově výrazná“ jídla doslova zbožňuji a když se do špaget „alio oglio e peperoncino“ dá těch chilli papriček dvojnásobek než říká „oficiální“ recept, tak je to přesně moje míra… Prý je to naopak zdravé na tlak a cévní choroby… Asi každý na něčem ujíždíme… Ale makronky a „donuty“ mi nesmí do baráku…

          Reagovat
          • Ano, paní to zajisté myslela dobře. A to je právě na tom to nejhorší….. Že lidé tohoto ražení svým jednostranným „myšlením dobře“ odradí a znechutí víru mnoha a mnoha lidem kolem sebe. Mají to tak jednoduše nalinkováno – otočil ses za spoře oděnou děvou – zhřešil jsi. Sami tím svým jazykem tolik naubližují, ale vůbec nejsou ochotni si připustit, že je to tuze velký hřích. V dobách našeho dětství a dospívání se nosily sukénky kratinké. Moje spolužačka měla tatínka mravokárce – musela nosit sukně pod kolena. Dovedete si představit, jak tehdy působila. Tatínek ovšem nosil z práce kabele tak těžké, až se pod nimi prohýbal. Jak tak dohlížel na to, aby nebylo byť jen náznakem zhřešeno proti šestému, úplně zapomněl, že existují ještě taky další – v tomto případě 7 a 10. 🙁

            Reagovat
            • S tím „ohlížením se“ mi to připomnělo Velehrad – koncert lidí dobré vůle,(nevím už který ročník) kdy uvádějící byl Prokop Siostrzonek (arciopat břevnovského kláštera.). Ten na dotaz, zda se smí podívat na hezké děvče odpověděl: „Podívat se můžu, ale nesmím čumět.“
              😀

              Reagovat
              • To mě připomnělo jeden fórek:
                – „Smím?“ zve mladík slečnu do tance.
                – „Smíte, ale nejprve si zatancujeme.“

                Reagovat
                • Trochu mi to připomíná scénku z parku, kdy hezká holka venčí psíka:
                  „Slečno, vy máte hezkýho pejska, můžu si vás pohladit?“…
                  To už se asi Magdě líbit moc nebude…
                  Ale hezké je to s tím provázkem:
                  Potká mladík hezkou slečnu a ptá se jí:
                  „Slečno, nemáte kus provázku?“
                  „A na co?“
                  „Chtěl bych s vámi navázat kontakt…“

                  Reagovat
                  • Navazování vztahu, jak krásné …
                    To už dnešní mládež ani neumí.

                    apropos
                    Ty rozdíly mezi naší generací, když jsme byli mladí a dnešní mládeží, jsou propastné.

                    Zatímco ti dnešní mladí akorát fetují, chlastají a souloží,

                    tak my jsme si stavěli bunkry … a v nich fetovali, chlastali a souložili!

                    Reagovat
                    • Navazování vztahu – jak normálně navazovat vztah, když podle feministek je již pouhé podržení dveří nebo pomoc do kabátu kvalifikovatelné jako sexuální harašení? A jak vlastně při navazování vztahu „sexuálně neharašit“?? Nějak si to nedovedu představit.
                      No nic – to chce klid… Blíží se doba, kdy se spermie budou posílat po síti. V další fázi vývoje však si je žena toužící po těhotenství bude moci vygenerovat na 3D tiskárně a aplikovat sama bez mužské asistence.
                      A tak jsem si vzpomněl na už hodně starý film „Sexmise“…
                      Opravdu upřímně doufám, že Bůh zasáhne… Modleme se…

                    • Hilarie – 👍😀
                      Radku – bacha. Ty dnešní „feministky“ nemají nic společného se skutečnými feministkami jakými byly např. M. Horáková, R. Vacková, A. Masaryková a další…. Ty, co se dnes označují za feministky jsou ve skutečnosti fanatičky-ultrafeministky, a my, normální ženy se od nich distancujeme. Stejně, jako se normální katolíci distancují od fanatiků ultratradicionalistů typu M. Semína. A co se týče toho pořizování dětí – normální ženy si je stále rády pořizují tím tradičním způsobem. 😉

                    • Magdo, o těch feministkách máš naprostou pravdu. Zatímco původní feminismus přinášel svobodu, cílem gender studies je zasévání nenávisti mezi pohlavími. 🙁
                      http://cepin.cz/cze/clanek.php?ID=1165

              • To jsem slyšela – a moc se mi ta „definice“ líbí. Prostě kouknout, popovídat, zavtipkovat s vkusem – proč ne? Vulgarity a nechutnosti – „to je hnus velebnosti“. Je to stejné jako s jídlem, člověk si může vychutnat pěkně naservírovaný dobrý oběd, tak, aby byl přiměřeně nasycen. Nebo se může na stojáka, rovnou z kastrolu „přežrat jako prase“. 🙁😉😀

                Reagovat
                • S tím přežíráním jsi mi připomněla jeden fór:
                  Pětaosmdesátiletý pán se svojí dlouholetou manželkou měli těžkou autonehodu, zemřeli a dostali se do nebe. Bylo to pro ně nečekané, neboť se oba díky zdravé výživě a sportu těšili velmi dobré kondici. Přesto se však celkem brzy se změnou vyrovnali, hlavně proto, že v nebi bylo všechno velmi příjemné. Svatý Petr jim ukázal jejich nový příbytek. Zjistili dokonce, že hned za jejich domem je golfové hřiště, které je každý den jiné a kopíruje nejslavnější hřiště na Zemi. Byli překvapeni tím, že v nebi se za nic nemusí platit, všechno je zadarmo. Když je Svatý Petr zavedl do klubu, nevěřili vlastním očím. Dlouhé stoly byly pokryty hromadami báječně vypadajících potravin. Chlápek se zeptal: „Prosím vás, kde jsou stoly s dietními pokrmy? Něco s nízkým obsahem cholesterolu a tuků?“ Svatý Petr začal vysvětlovat: „Tohle je na nebi asi nejlepší… Můžete jíst, co chcete a kolik chcete, a nikdy vám není špatně a netloustnete.“ Na to chlápka chytil hysterický záchvat, mrštil kloboukem o zem a dupal na něj. Jeho žena i Svatý Petr se ho snažili uklidnit a ptali se, co se děje. Chlápek se otočil ke své ženě a povídá: „Za to za všechno můžeš ty! Kdybys tu nebyla ty a tvoje makrobiotická strava a cvičení, moh sem tady bejt už před deseti rokama!“

                  Reagovat
                    • Ještě jeden fór o jídle: 🙂
                      Muž si sedne v restauraci a dívá se na menu.
                      V tom přijde krásná servírka a zeptá se:
                      „Dobrý den, co Vám můžu přinést?“
                      „Rád bych si dal oběd.“
                      „A konkrétněji na co myslíte?“
                      „Konkrétně myslím na vás, ale teď bych si dal oběd“

                  • Jo, v rozhlase jsme měli jednoho kolegu – zoufalce, jehož manželka byla posedlá jakýmisi orientálními filozofiemi a teoriemi a součástí toho všeho byly pravidelné posty a přísné veganství. Aby měl chlapec doma klid, tak to doma v přítomnosti manželky dodržoval, ale jakmile s námi vyjel na natáčení, „urval se ze řetězu“ a hned to byly buřty na pivě, pak guláš s osmi a tak dále. V noci pak skučel v těsném a důvěrném kontaktu se záchodovou mísou…

                    Reagovat
                    • Do čtvrti plné katolíků se přistěhoval Žid. Každý pátek je pěkně naštval, protože zatímco oni dlabali rybu, Žid si na zahrádce griloval steaky. Tak se rozhodli, že jej obrátí na svou víru. Nakonec se jim povedlo směsí výhrůžek a proseb jej přesvědčit. Odvedli jej do kostela a tam jej kněz pocákal svěcenou vodou a přitom pravil:
                      „Zrozen Žid, vychován Žid, teď se stává katolíkem.“
                      Sousedi se zaradovali, že teď je nebudou pronásledovat páteční útrapy nádherných vůní. Ale další pátek se opět přes ploty line vůně grilovaného hovězího. Tak vyběhnou, aby Židovi připomněli jeho novou dietu, ale co nevidí:
                      Žid stojí na zahradě u grilu, cáká na hovězí vodu a říká:
                      „Zrozeno jako kráva, vychováno jako kráva, teď se stává rybou.“ 🙂

  • Na úvodním obrázku jsou náádherné pamlskové košíčky. Mně by asi nejvíc chutnal ten uprostřed s karamelovou náplní.
    Ale nejzajímavější je ten úplně vlevo s kávovým zrnem na čumáčku. Jeho náplň vypadá jako neopečená vinná klobáska. To by mohla být mimořádná lahůdka třeba pro mého manžela.
    A který byste si dali vy? – očekávám, že se ozvou zejména páni farářové…ale ostatní můžou taky 😉
    😀

    Reagovat
    • Lído, tak bacha, aby se neozvali stylem: babo raď! 😉

      Reagovat
    • Za hezký fórek bych považoval, kdyby to skutečně byla miniaturní vinná klobásečka! 🙂

      Reagovat
    • Ten s tím kávovým zrnkem dle mého názoru vypadá jak z nivy. Bude asi slanej – tedy možná dobrej. Kávový zrnko bych ale určitě vyplivl (tfuj, tfuj). Ostatní jsou zřejmě sacharinově-kunerolový pomazánkový výběr, tedy pro mě nic moc. S aplikací, která by je doporučovala bych měl problém.
      Zastávám názor, že sviňa je sviňa. 😉
      P.S. k donutům… Je to hrůza! Ale jedli jste někdy karbánátek v koblihu, který zde prodává pod názvem hamburger nejmenovaný americký řetězec? To je hrůza ještě větší. 🙁

      Reagovat
      • Ony vůbec ty hambugery obecně tak jako tak… K mletému masu jsem nikdy neměl důvěru. Další strašlivá věc je takový ten zoufalý pokus o párek, co je ale jako ze sekané a je to zabalené do jakéhosi těsta – takový sekaný hot dog, mají to u některých benzínek – naprosto šílené! Jediné, čemu jsem ochoten důvěřovat, je prokazatelně domácí sekaná (a musí v ní být hodně česneku, jinak mi to nic neříká)…
        Snad jediný trochu dobrý hamburger jsem jedl kdysi v Holandsku v hospůdce na náměstí v Amersfoortu. Měl jsem strašný hlad, cena onoho pokrmu na jídelníčku byla únosná, flámsky neumím, takže jsem vůbec netušil, co asi objednávám (jmenovalo se to nějak „Hauwenchuchenbouwen….“). Když mi přinesli na krásně nazdobeném talíři „hambáč“, zmohl jsem jen na „ach jo“… Ale mělo to chuť bez ohledu na fakt, že „hlad je nejlepší kuchař“…

        Reagovat
        • Nejlepší domácí sekaná je ta, co je uprostřed ní vepřová panenka. Jinak si vzpomínám na šéfa jedné restaurace, který sekanou vařil zásadně v pátek a říkal jí „přehled týdne“ 🙂
          Z těch netradičních jídel bych ještě připomněl párkoroli, tedy párkovou kremroli 🙂
          https://www.recepty.cz/recept/parkrole-parkove-kremrole-158017

          Reagovat
          • Takovýchto „nebezpečných“ pokrmů by se našlo víc. Já osobně mám strašně rád boršč – ale musí být skutečně z červené řepy a musí tam být to, co v něm být má. Kupodivu velmi slušný boršč dělají u benzínek OMV a tam jsem ochoten věřit i tomu, že tam žádné sajrajty nedávají (asi si to šéfkuchař Ridi hlídá)… Ale v některých hospodách bych neměl odvahu si to dát. Základem je polévka, která zbude – gulášovka, držkovka, zelňačka… Pak se to upraví tak, aby tam držky nezůstaly a nebyly poznat, do gulášovky se přimíchá něco zelí, šoupne se tam uzenina, kterou by s chutí smlsla už tak akorát hospodská kočka, kousek nějaké flaksy, lžička bílého jogurtu… a je to.

            Reagovat
            • Moje dcera boršč vaří, má recept od kamarádčiny maminky. Dcera je přesně ten typ, který vaří s láskou i srdcem. Takže ho umí uvařit skutečně mňam, mňam. No, a protože ten recept, podle kterého vaří, je od českých kuchařek, a naše české hospodyňky umějí kouzlit a vylepšovat, tak tento boršč je ještě chutnější, než ten „pravý“, který jsme jedli v restauracích na Ukrajině. Až budete projíždět našimi končinami, tak se na něj můžete stavit. 🙂

              Reagovat
              • Těch netradičních jídel je spousta. Tak jsem si vzpomněl na jeden vtip. Tedy nejsem si zcela jist, jestli je to vtip 🙂
                Přijde manželský pár do čínské restaurace. Usadí se, přiběhne číšnice:
                „Tak co si dáte? Máme kočičí nožičky, psí steaky, nadívaná morčata, jednohubky z křečků, …“
                Žena se zhrozí: „Ježkovy voči!“
                „Výborná volba, madam! Za chvilku to přinesu.“

                Reagovat
                • To už je jako onehdy ta reklama „Bobika“… 😀

                  Reagovat
                  • Jak je vidět, vážení, české duchovenstvo se zřejmě stále postí a postí a postí. K pamlskové vyhlášce či k naší diskuzi o výborných pochoutkách, jako jsou ježkovy oči a pod., nemá co říct.. 😀 A což teprve, až nastane postní doba? To by pak měl Felix připravit článek s názvem: ÚSKALÍ A RIZIKA PŘÍSNÉHO POSTU – pro duchovenstvo i lid všeobecný.

                    Reagovat
                    • 😀😀😀
                      Taky znám jeden: „Maminko, já bysem chtěl pejska“……. „Tak si ho vem, ještě je kousek v ledničce“ .

                      Lído – co když se naši duchovní nepostí, ale účastní slavností vinobraní? V. Vondruška ve svých historických knihách zaznamenává mnoho o tom, že v dobách dávných i nedávných holdovalo duchovenstvo pití. Např. tři premonstráti z Louky u Znojma odsedět trest čtyř dnů, protože byli vyzrazeni šaldorfdkými sedláky, že se nadmíru opili v jejich sklepích. Nebo literátská bratrstva měla své pijácké regule, za jedno sezení mohli vypít nejvýš 1,5l vína. Tak proč bychom dnes po duchovních měli požadovat jen přísné půsty? Vždyť i takový duchovní by měl přece na „vlastní kůži zažít“, jak strastný je život prostých věřících. 😉 😀

                    • Šaldorf? Tak na ten taky vzpomínám. Vojenský přijímač jsem absolvoval ve Znojmě zrovna v době, kdy se sklízelo a byl burčák. Já jsem se snažil vojně uniknout, což se mi ale nepovedlo a nakonec jsem narukoval v šestadvaceti, takže jsem byl jedním z nejstarších vojáků základní služby asi vůbec. Veleli mi mladší kluci, než jsem byl já a říkali mi „fotřík“. Měli jsme tam výkonného praporčíka – úžasného „salámistu“, jakéhosi nadpraporčíka Wieseingera, který měl sklípek právě v Šaldorfu. Nějak si mě oblíbil a když na mě viděl, jak mě ta vojna s……, tak mě naložil do staré stejšny a jakože si mě bere na „brigádu“, odjel se mnou do Šaldorfu a tam mi poskytl fyzickou i psychickou „relaxaci“. A když se se mnou vracel k útvaru, nabádal mě, ať hodně vzdychám, aby to vypadalo, že jsem dostal „do těla“. No, po těch vícero decánkách to zas nebyl takový problém…:-D

                    • Tak to je pěkná vzpomínka na vojnu.

                    • Magdo,
                      já to nemyslela tak, že by se duchovní měli pořád přísně postit. Protože jestli žijí tak, že jsou v Boží blízkosti, ani se postit nemůžou, protože jak řekl Ježíš:“Mohou se hosté postit na svatbě?“
                      Ale bylo to myšleno jako hec, aby se podělili jak o zkušenosti např s plněnými šneky, tak s rulandským šedým či indiánským žabím koktejlem.
                      Navrhovaný článek o úskalích a rizicích… pak byl myšlen jako varování před přehnaným postem. 😀 😀 😀

                    • Lído, mně je to jasné. Já jsem to taky myslela jako legraci. 🙂
                      Ach jo, škoda že už tu není P. Špaček :-(, byla s ním legrace, a ty jeho smajlíky byly super.

                    • Neboj, on tu někde je. I ti ostatní. jen se neozývá.
                      Něco na dobrou noc:
                      😀😂🤣😆😊😎🤗😋🤐🙄😣😝😓😱☹️😵🤠😇☠️👿🤢💩🛌👍🙏🎩🦊🐷🐭🐻🐸🐢
                      (:-D – já už je taky umím! 😀 )

                    • Doufám, že to není pro české duchovenstvo téma příliš závažné na to, aby se na něj žertovalo. Existuje nějaký návod na smajlíky na běžné klávesnici?

                    • Našla jsem toto (jsou někde doleji) – ale nemám to vyzkoušené. 😛

  • Jé, to je supééér. teď jen doufám, že se mi ti povede 😀 😛 :O O:)

    Reagovat
        • 😀
          A hned je nám veseleji. Zdá se, že smajlíci jsou dobrá náhražka za pamlsky. Možná by stálo zato posílat je našim kněžím, aby nebyli smutní z pamlskové vyhlášky.
          😋😝👍🐭🐸

          Reagovat
  • Ještě k tomu postu, jak je výše komentováno:

    Já ku příkladu na Velký pátek bohatou pořádám hostinu, protože slavím, že Pán Ježíš se za nás obětoval.
    Na popeleční středu také, protože slavím, že nám Bůh dává dar – připravit se na Velikonoce.

    A ono zvolání při sobotní vigilií – půst už nemá místa, je pro ty zatvrzelé, kterým nedošlo, že půst fakt nemá místa.

    Reagovat
    • To mi trochu evokuje otázku, jak by se měli postit vegani? Pokud by půst měl být součástí sebezáporu, tak vegani by měli buď hladovět úplně nebo naopak sníst pořádnou porci zabíjačkových lahůdek…

      Reagovat
      • Ale vždyť vegetariánství včetně veganství není ničím než svého druhu ustavičným postem. Byť opravdovým postem dle křesťanské tradice bylo?/je? prostě celý den nejíst (tedy až večer).

        Reagovat
    • Zvolání při sobotní vigilií – půst už nemá místa mi vůbec není povědomé, mohl byste upřesnit, nebo je to podobný nesmysl jako „Odvedli jej do kostela a tam jej kněz pocákal svěcenou vodou a přitom pravil:
      „Zrozen Žid, vychován Žid, teď se stává katolíkem.““ kamenáče Billa?

      Reagovat
      • Vítku, upřesňuji:
        sobota, večer či v noci, kostel, katolický, …

        Reagovat
        • Tuším, že myslíte vigilii Slavnosti Zmrtvýchvstání Páně, ale aspoň v římském ritu mi ten výkřik vůbec není povědomý a v liturgických knihách, ať dělám, co dělám, ho nenalézám; východní katolické rity tedy po této stránce neznám, tak prosím ještě o upřesnění, třeba jestli to nebylo vlevo dole …

          Reagovat
          • Vítku!
            Možná je to iniciativa našeho faráře, možná je to v nějakém čtení. Rozhodně se mi to hledat nechce.
            Každopádně mě na to vždy ráda upozorní moje manželka, protože já razím názor, že půst končí půlnocí Velkého pátku a jdu se nacpat.
            Ona tvrdí, že i Bílá sobota je den půstu, protože mrtvý Ježíš v hrobě není zrovna důvod ke žranici.

            Reagovat
            • Zajímavé. Ani ve čteních jsem nic takového nenašel. Žádný katolický kněz by si nedovolil v liturgii něco svévolně měnit, v kázání by ale něco takového zaznít mohlo. S tím postem máte oba pravdu, nařízený je jen na Velký pátek, na Bílou sobotu je v západní církvi doporučený (u východních je tato sobota jedinou v roce, kdy se smějí a mají postit).
              Osobně nedoporučuji moc to s postem v těchto dvou dnech přehánět, aby se velikonoční vigilie obešla bez zásahu zdravotníků.

              Reagovat
              • A jsme zase u toho tolik potřebného budoucího Felixova článku o rizicích a úskalích přísného postu! 😀 😀 😀

                Žádný katolický kněz by si nedovolil v liturgii něco svévolně měnit… a ani ve čteních nic nehledejte. 🙂 Protože nebyl by to Hilarius, aby si tady ze všech nestřílel. Schválně si přeložte jeho jméno, a pochopíte 😀😂🤣😆😊😎

                Reagovat
                • Nenechte se zmást. Jedná se o tzv. Hilariovo zvolání zavedené teprve v nedávné době.

                  Reagovat
                  • Stanislavo, to skutečně perfektně sedí! 😀 😀
                    Hilarius= veselý. Hilariovo zvolání = veselé zvolání.
                    Dovedete si představit veselé zvolání, že půst nekončí? ( – no, jedině u trapistů)
                    Jediné možné veselé zvolání je, že půst už nemá místa!
                    Já si ho ode dneška budu opakovat každý pátek ráno. 🙄😇👍🙏🐷 😀

                    Reagovat
                    • 😀 😀 A já pořád, co znamená to charakteristické jódlování alpských horalů:
                      „Hííílarííííahóóó, hííílaríííahóóó…! 😀 😀
                      A hned má člověk chuť na tupláček něčeho dobrého!

  • „Vysvětlení“ VTIPU:

    Minulý text (nepřímo) končí „vysvětlením“ V.Jůzy: žena nemůže být knězem, protože žena „není člověk“. Na to reaguje redakce článkem o „pamlscích“ (coby vymezení prostoru pro „realizaci“ se žen).
    ___________________________
    Můžeme/můžete mít námitek kolik chceme. Nicméně když byl sv.otec František v Irsku a ve světle skandálů církve neměl co říci, i on ve své promluvě připomněl odkaz sv. Kolumba. …

    ( https://iona.org.uk )

    Reagovat
    • Thesi, že žena nemůže být knězem, protože žena „není člověk“, ve svých příspěvcích ne a ne najít. Nebylo to také někde vlevo dole?? Až takové nesmysly byste mi připisovat nemusel.

      Reagovat
      • …bude hůř…. (aneb pídit se po logických souvislostech je marné). Aby nebylo hůř, doporučuji spíš to „hííílaríííahóóó“…
        Apropos… včera jsem projížděl Roprachticemi a tak jsem si vzpomněl… Nádherný den, nádherný podzim…

        Reagovat
      • Nebuďte ironický (!)
        Pakliže žena je ČLOVĚK, není důvod proto, aby knězem nemohla být i žena.

        Viz: „Vít Jůza 1.10.2018 (21:58) I díky biskupovi Davídkovi bylo oficiálně církevně potvrzeno, že to opravdu nelze a je neplatné.“ NAOPAK (!) Pochopil jsem, že b. Davídek ženy na kněze světit chtěl, nikoliv nechtěl. + V tom co „opravdu nelze“ vyjadřujete (svoje) PŘÁNÍ. Ve skutečnosti možné je VŠE, co je možné. Ženy kněží EXISTUJÍ. Jak např. u nás (v ČR) v církvi husitské, případně farářky v církvích evangelických. Stejně tak existují ženy – kněží v církvi anglikánské. Před 15 lety jsem 9 týdnů žil ve společenství, kde sloužila žena – kněz církve anglikánské. A již jsem i zde psal SVĚDECTVÍ, že svoje kněžství nejen že brala vážně, ale měla/žila i OSOBNÍ vztah ke Kristu.
        ______________________________

        Sv. Kolumba, kterého citoval papež František v Irsku odešel svého času z Irska do Skotska, kde na ostrůvku IONA založil už v 6.st. první klášter a kde jeho odkaz žije v podstatě DODNES:

        https://www.youtube.com/watch?v=C15KCOChZnc

        Reagovat
        • Jako obvykle máte úplně ve všem SVOU jedinou PRAVDU. Sbohem a požehnanou neděli… 🙁 (Raději už opravdu navždy). Hlavně nám tu zas otravně nevysvětlujte, že PRAVDA je jen JEDNA a že my všichni, včetně P. Jůzy jsme tu nevzdělaní a zaslepení pitomci… 🙁 🙁 A opravdu je vaše uvažování tak sebestředně omezené a zúžené, že nemáte nic, co by se týkalo přímo tématického jádra článku? V tom případě asi bude dost z nás konstatovat, že bez vás tu bylo lépe. Škoda, že ta chvilka byla tak krátká… 🙁 Ano, satanisté mají také své „duchovní“…

          Reagovat
          • …ještě doplním: …heretici a satanisté mají také své „duchovní“… A možná že i ti, co sami sebe nazývají ateisty…
            Přečtěte si úvodní článek a raději přispějte něčím k JEHO (toho článku, nikoliv něčeho nebo někoho jiného) OBSAHU, ať to tu zas dokonale neotrávíte.
            Sám na sobě se jinak opět přesvědčuji, jak ignorovat BLBOST je skutečně strašně těžké…
            Máte rád dortíky, jaké jsou na obrázku?

            Reagovat
            • Vy považujete KŘESŤANY za „satanisty“ ???
              (To je opravdu hodně „specifické“ pojetí „víry“.)
              ________________________
              Pakliže jste VY „duchovním“ satanistů – nelze než připomenout, že i ďábel je BOHEM (!) stvořený tvor. Nic více, nic méně.

              Reagovat
              • Tak jako jste vy mě před časem odkázal na jakési pasáže v knize „Odpusť, Natašo“ tak já si nyní dovolím odkaz na klasiku: V. Bulgakov: „Mistr a Markétka“. Byl snad velmistr černé magie Woland křesťanem??
                Stejně tak, jako vy podsouváte nesmysly P. Jůzovi, tak stejně neurvalým způsobem stavíte do nesmyslných kontextů mé výroky.
                Stejně jako bych si já sám sebe nikdy nedovolil nazvat pitomcem 😀 😀 😀 . (Jo je psina, že ano!? 😀 ). Ale druhým to za jistých okolností jsem ochoten tolerovat… 😀
                MÁTE RÁD DORTÍKY, JAKÉ JSOU NA OBRÁZKU?? 😀 😀 😀
                A vůbec – máte smysl pro humor?
                A dokážete stejné pitomosti, jaké podsouváte druhým, podsouvat taky sám sobě??

                Reagovat
                • Bulgakova jsem nečetl. Neumím odpovědět. Pitomcem jsem Vás nenazval (není to ani můj styl ani slovník). Stran dortíků jsem vám už odpověděl.

                  Reagovat
          • Nebavil jsem se s vámi.
            ____________
            Jako obvykle mluvíte za druhé.
            Pitomcem jste nazval sám sebe VY. Nic takového jsem neřekl.

            Reagovat
        • Ta „zásluha“ pana biskupa Davídka na zkoumání a definitivní vyjádření církve v nedávné době pochopitelně spočívá v tom, že v Římě museli řešit nejméně jeden případ ženy „vysvěcené na kněze“ panem biskupem Davídkem.
          Uvažujte, co ze sebe děláte, když argumentujete, jakoby jste netušil, že někdo může považovat za podmínku ke kněžskému svěcení mužské pohlaví. Pokud byste tuto podmínku jenom tvrdošíjně odmítal, byl byste jenom obyčejný nezajímavý heretik.
          Rozhodně se nejedná o MÉ PŘÁNÍ! Mám sklon uvažovat o lecčems možném i nemožném, neviděl bych zásadní problém ve svěcení lidí bez vysokoškolského titulu nebo ženatých, co se pak týká žen, pokud by to tedy bylo možné, něco řešilo a našly se vhodné ženy, já sám osobně bych proti tomu nic neměl a nemohl mít. Ale je tu ten problém, že to Pán Ježíš ve své Církvi ustanovil jinak – jen muže. Stručné vysvětlení v češtině Vy i další zájemci naleznete např na https://www.vira.cz/texty/otazky-a-odpovedi/sveceni-zen , ono nedávné oficiální církevní potvrzení v apoštolském listě z r. 1994 IOANNIS PAULI PP. II SUMMI PONTIFICIS EPISTULA APOSTOLICA «DE SACERDOTALI ORDINATIONE» VIRIS TANTUM RESERVANDA Ordinatio Sacerdotalis na
          http://w2.vatican.va/content/john-paul-ii/la/apost_letters/1994/documents/hf_jp-ii_apl_19940522_ordinatio-sacerdotalis.html (nevím, proč se mi na to nepodařilo proklikat přes latinskou ani italskou versi stránek, až jsem se k tomu dostal přes vyhledávač), je to svou relativní krátkostí velice sympatický dokument, shrnující potvrzující odstavec zní:
          „Ut igitur omne dubium auferatur circa rem magni momenti, quae ad ipsam Ecclesiae divinam constitutionem pertinet, virtute ministerii Nostri confirmandi fratres (Luc. 22, 32), declaramus Ecclesiam facultatem nullatenus habere ordinationem sacerdotalem mulieribus conferendi, hancque sententiam ab omnibus Ecclesiae fidelibus esse definitive tenendam.“
          Sám sebe trochu upřesňuji, V TOMTO DOKUMENTU není použito výrazů, že nelze a není platné, ale „jen“, že církev nijak nemá facultatem/možnost, schopnost „snášet“ ženám kněžskou ordinaci. Ale samozřejmě, když nullatenus habet facultatem, tedy nullatenus facit , nikterak nečiní snášet kněžskou ordinaci ženám. (Úmyslně překládám trochu přesně-doslovně …), tedy i kdyby/když se např pan biskup Davídek pokoušel, nikterak to opravdu neudělal, nikterak sestru Javorovou skutečně nevysvětil.
          Když si kdejaký puberťák nebo puberťačka obleče mikulášský kostým, nestává se tím skutečným biskupem. Ba ani kdyby to byl ten nejzbožnější a nejpravověrnější křesťan, a pan biskup mu „omylem“ půjčil pravé biskupské oblečení. Když Bolek Polívka v Roprachticích v Zapomenutém světle hrál faráře, nestal se tím knězem. (I když to hrál dobře.) A zrovna tak si mnozí, a možná více mužů než žen, v různých křesťanských takycírkvích více či méně tak či onak hrají na kněze, aniž by byli platně vysvěceni, ale bez platného kněžského svěcení prostě kněžími nejsou, i když se Vám tak mohou jevit, a i když nejenom ve výjimečných případech dokonce mají víru a osobní vztah k Ježíši Kristu, ale mám za to, že zpravidla a většinou. Ale nevím, zda to jste schopen pochopit, když na vlastní oči prostě kněžky a biskupky vidíte, nejvíce asi toho 5.12. večer. Mluvím tu samozřejmě o kněžství ve smyslu tradičního křesťanského (tedy ani pohanského, ani protestantského) presbyter a sacerdos …. všeobecné kněžství všech křesťanů je samozřejmě zase něco jiného.
          Jinak předmětem Ordinatio Sacerdotalis je od začátku až do konce jednoznačně svěcení pouze kněžské, nikoli jáhenské nebo nějaká nižší nebo jakákoli jiná svěcení, nikoli celé „sacramentum ordinis“ – což ovšem ohledně jiných než vysloveně kněžských svěcení prostě neznamená tak ani tak, tady prostě bylo důležité (a možné?) a stalo se předmětem tohoto listu jen svěcení kněžské.
          Co se tedy týká toho, že ženy nebyly svěceny na jáhny, ale na jáhenky – že to bylo něco jiného – to je prostě věc jiná. A mám za to, že svěcení jáhenek bude obnoveno celkem logicky spolu s tím, když bude obnoveno mazání svatými oleji po celém těle při křtu a biřmování žen. Ale to už je téma spíš na disertační práci (já ji dělat nebudu), než na internetovou diskussi.

          Reagovat
        • Ta „zásluha“ pana biskupa Davídka na zkoumání a definitivní vyjádření církve v nedávné době pochopitelně spočívá v tom, že v Římě museli řešit nejméně jeden případ ženy „vysvěcené na kněze“ panem biskupem Davídkem.
          Uvažujte, co ze sebe děláte, když argumentujete, jako byste netušil, že někdo může považovat za podmínku ke kněžskému svěcení mužské pohlaví. Pokud byste tuto podmínku jenom tvrdošíjně odmítal, byl byste jenom obyčejný nezajímavý heretik.
          Rozhodně se nejedná o MÉ PŘÁNÍ! Mám sklon uvažovat o lecčems možném i nemožném, neviděl bych zásadní problém ve svěcení lidí bez vysokoškolského titulu nebo ženatých, co se pak týká žen, pokud by to tedy bylo možné, něco řešilo a našly se vhodné ženy, já sám osobně bych proti tomu nic neměl a nemohl mít. Ale je tu ten problém, že to Pán Ježíš ve své Církvi ustanovil jinak – jen muže. Stručné vysvětlení v češtině Vy i další zájemci naleznete např na https://www.vira.cz/texty/otazky-a-odpovedi/sveceni-zen , ono nedávné oficiální církevní potvrzení v apoštolském listě z r. 1994 IOANNIS PAULI PP. II SUMMI PONTIFICIS EPISTULA APOSTOLICA «DE SACERDOTALI ORDINATIONE» VIRIS TANTUM RESERVANDA Ordinatio Sacerdotalis na
          http://w2.vatican.va/content/john-paul-ii/la/apost_letters/1994/documents/hf_jp-ii_apl_19940522_ordinatio-sacerdotalis.html (nevím, proč se mi na to nepodařilo proklikat přes latinskou ani italskou versi stránek, až jsem se k tomu dostal přes vyhledávač), je to svou relativní krátkostí velice sympatický dokument, shrnující potvrzující odstavec zní:
          „Ut igitur omne dubium auferatur circa rem magni momenti, quae ad ipsam Ecclesiae divinam constitutionem pertinet, virtute ministerii Nostri confirmandi fratres (Luc. 22, 32), declaramus Ecclesiam facultatem nullatenus habere ordinationem sacerdotalem mulieribus conferendi, hancque sententiam ab omnibus Ecclesiae fidelibus esse definitive tenendam.“

          Reagovat
        • Ta „zásluha“ pana biskupa Davídka na zkoumání a definitivní vyjádření církve v nedávné době pochopitelně spočívá v tom, že v Římě museli řešit nejméně jeden případ ženy „vysvěcené na kněze“ panem biskupem Davídkem.
          Uvažujte, co ze sebe děláte, když argumentujete, jako byste netušil, že někdo může považovat za podmínku ke kněžskému svěcení mužské pohlaví. Pokud byste tuto podmínku jenom tvrdošíjně odmítal, byl byste jenom obyčejný nezajímavý heretik.
          Rozhodně se nejedná o MÉ PŘÁNÍ! Mám sklon uvažovat o lecčems možném i nemožném, neviděl bych zásadní problém ve svěcení lidí bez vysokoškolského titulu nebo ženatých, co se pak týká žen, pokud by to tedy bylo možné, něco řešilo a našly se vhodné ženy, já sám osobně bych proti tomu nic neměl a nemohl mít. Ale je tu ten problém, že to Pán Ježíš ve své Církvi ustanovil jinak – jen muže. Stručné vysvětlení v češtině Vy i další zájemci naleznete např na https://www.vira.cz/texty/otazky-a-odpovedi/sveceni-zen ,

          Reagovat
          • Přání „všeho dobrého“ – jakou to má váhu? (svědectví o „uspokojení se“ autora? Jde o text od „anonyma“, který se vám líbí?) Zde je na místě citovat jedno z našich (českých) biskupů:

            „To si ale musíme vzít do ruky BIBLI a opřít se o pořádnou ANTROPOLOGII (!): Už v knize GENESIS přece stojí Bůh stvořil ČLOVĚKA, jako MUŽE a ŽENU ho stvořil. (!)“
            ____________________________________
            Kdo jste tedy Vítku VY ??? Odkazujete (schováváte) se za Ježíše Krista, ale USTANOVENÍ BOHA OTCE IGNORUJETE a popíráte ??? … (!)

            (Nebo nepovažujete Bibli za slovo boží, za text inspirovaný Duchem svatým?)

            Reagovat
            • Správně, člověk Vaší úrovně přejde k odkazu a citaci kvalitnějšího a zcela dostatečně autoritativního textu Jana Pavla II níže.

              Reagovat
              • Autorita papeže stojí a padá s autoritou Ježíše Krista. ŽÁDNÝ papež – ani sv. Petr, ani sv. JP2, ani papež František, ani kdokoli jiný lidi nespasil. Lidi vykoupil a spasil Ježíš Kristus.

                V tomto smyslu slova budou slova JK VŽDY „kvalitnější“.
                _____________________

                Člověk teologicky vzdělaný by tohle měl chápat a takovéto „školácké“ chyby v úvaze (navíc VEŘEJNĚ) by se dopouštět neměl či minimálně nemusel.

                Reagovat
            • Malá mýlka: V Genesis není, že Bůh stvořil faráře jako muže a ženu!

              Reagovat
        • ono nedávné oficiální církevní potvrzení v apoštolském listě z r. 1994 IOANNIS PAULI PP. II SUMMI PONTIFICIS EPISTULA APOSTOLICA «DE SACERDOTALI ORDINATIONE» VIRIS TANTUM RESERVANDA Ordinatio Sacerdotalis na
          http://w2.vatican.va/content/john-paul-ii/la/apost_letters/1994/documents/hf_jp-ii_apl_19940522_ordinatio-sacerdotalis.html (nevím, proč se mi na to nepodařilo proklikat přes latinskou ani italskou versi stránek, až jsem se k tomu dostal přes vyhledávač), je to svou relativní krátkostí velice sympatický dokument, shrnující potvrzující odstavec zní:
          „Ut igitur omne dubium auferatur circa rem magni momenti, quae ad ipsam Ecclesiae divinam constitutionem pertinet, virtute ministerii Nostri confirmandi fratres (Luc. 22, 32), declaramus Ecclesiam facultatem nullatenus habere ordinationem sacerdotalem mulieribus conferendi, hancque sententiam ab omnibus Ecclesiae fidelibus esse definitive tenendam.“

          Reagovat
          • Není smyslem zamlžit nepochopitelným jazykem, ale věci chápat a pochopit.
            Cílový stav: V Nebi budou všichni všechno vědět. …
            _______________
            Text neříká nic jiného, než že si to ti, kdo to vyhlašují nechtějí vzít OSOBNĚ „na triko“. Nic více, nic méně. (Podle mne to hraničí s příkladem z Evangelia kdy JK říká „služebníku líný“ – tomu, kdo ze strachu „zakopal svoji hřivnu“ – nicméně to je jen mé „cítění“ a můj názor.

            Fakta: Církev Římská ženy (zatím) na kněze nesvětí. V církvi (např.) anglikánské ženy-kněží jsou. (Formálně mají též tzv. apoštolskou posloupnost – od církví Východních – tj. žena být knězem MŮŽE – JE to a lze to.) Zda to (co je možné) též prospívá a je užitečné je otázka. Moje osobní zkušenost byla/je, že v rámci SPOLEČENSTVÍ, které knězi – ženě poskytovalo „zpětnou vazbu“, kněžství ženy FUNGOVALO. Nic více, nic méně.

            Reagovat
        • Sám sebe trochu upřesňuji, V TOMTO DOKUMENTU není použito výrazů, že nelze a není platné, ale „jen“, že církev nijak nemá facultatem/možnost, schopnost „snášet“ ženám kněžskou ordinaci. Ale samozřejmě, když nullatenus habet facultatem, tedy nullatenus facit , nikterak nečiní snášet kněžskou ordinaci ženám. (Úmyslně překládám trochu přesně-doslovně …), tedy i kdyby/když se např pan biskup Davídek pokoušel, nikterak to opravdu neudělal, nikterak sestru Javorovou skutečně nevysvětil.
          Když si kdejaký puberťák nebo puberťačka obleče mikulášský kostým, nestává se tím skutečným biskupem. Ba ani kdyby to byl ten nejzbožnější a nejpravověrnější křesťan, a pan biskup mu „omylem“ půjčil pravé biskupské oblečení. Když Bolek Polívka v Roprachticích v Zapomenutém světle hrál faráře, nestal se tím knězem. (I když to hrál dobře.) A zrovna tak si mnozí, a možná více mužů než žen, v různých křesťanských takycírkvích více či méně tak či onak hrají na kněze, aniž by byli platně vysvěceni, ale bez platného kněžského svěcení prostě kněžími nejsou, i když se Vám tak mohou jevit, a i když nejenom ve výjimečných případech dokonce mají víru a osobní vztah k Ježíši Kristu, ale mám za to, že zpravidla a většinou. Ale nevím, zda to jste schopen pochopit, když na vlastní oči prostě kněžky a biskupky vidíte, nejvíce asi toho 5.12. večer. Mluvím tu samozřejmě o kněžství ve smyslu tradičního křesťanského (tedy ani pohanského, ani protestantského) presbyter a sacerdos …. všeobecné kněžství všech křesťanů je samozřejmě zase něco jiného.

          Reagovat
        • Jinak předmětem Ordinatio Sacerdotalis je od začátku až do konce jednoznačně svěcení pouze kněžské, nikoli jáhenské nebo nějaká nižší nebo jakákoli jiná svěcení, nikoli celé „sacramentum ordinis“ – což ovšem ohledně jiných než vysloveně kněžských svěcení prostě neznamená tak ani tak, tady prostě bylo důležité (a možné?) a stalo se předmětem tohoto listu jen svěcení kněžské.
          Co se tedy týká toho, že ženy nebyly svěceny na jáhny, ale na jáhenky – že to bylo něco jiného – to je prostě věc jiná. A mám za to, že svěcení jáhenek bude obnoveno celkem logicky spolu s tím, když bude obnoveno mazání svatými oleji po celém těle při křtu a biřmování žen. Ale to už je téma spíš na disertační práci (já ji dělat nebudu), než na internetovou diskussi.
          A jinak myslím, že na tento web přiměřeně humoru a ironie patří … ale kdo jsme zrovna potrefení, tak se nám samozřejmě zdá, že už to přiměřeně není.

          Reagovat
  • …intence pro tuto neděli: „Vysvěťte mu už konečně někdo jeho ženu, ať už s tím dá pokoj…“ 😀

    Reagovat
    • Starejte se o SVOJE manželství a o SVOJI ženu. …

      Děkuji.

      Reagovat
      • MÁTE RÁD DORTÍKY, JAKÉ JSOU NA OBRÁZKU?? 😀 😀 😀

        (To je jen malá humorná odplata za ty „staříky neschopné reprodukce, co bydlí v garsonkách“) 😀 Vy jste si začal…

        Viz výše:
        „Vysvětlení“ VTIPU:

        Minulý text (nepřímo) končí „vysvětlením“ V.Jůzy: žena nemůže být knězem, protože žena „není člověk“. Na to reaguje redakce článkem o „pamlscích“ (coby vymezení prostoru pro „realizaci“ se žen).
        – a právě tady jste odbočil od stěžejního tématu článku, takže právě tady navažte, jste-li toho schopen.
        A tak jako jsem se já před delším časem nechtěl bavit s vámi a vy jste byl neodbytný, tak teď vám nezbude nic jiného než totéž, co předtím nezbývalo mně. Právoplatně vysvěcenému a vystudovanému knězi tady podsouváte vyložené nesmysly, což je faul na ČERVENOU kartu. Proti mně má však P. Jůza tu výhodu, že mu za nedůstojnou polemiku „Unterhunt“ nejspíš vůbec nestojíte. 😀

        Takže znovu:
        MÁTE RÁD DORTÍKY, JAKÉ JSOU NA OBRÁZKU?? 😀 😀 😀

        Reagovat
  • Ještě jednou:
    Minulý text (nepřímo) končí „vysvětlením“ V.Jůzy:
    žena nemůže být knězem, protože žena „není člověk“.

    Uvědomujete si vůbec, čeho se dopouštíte, když tato slova podsouváte knězi??

    MÁTE RÁD DORTÍKY, KTERÉ JSOU NA OBRÁZKU??

    Reagovat
  • ANO. Pouze upřesňuji, šlo o závěr diskuse ne vlastního článku.
    _______________
    Odpověděl jsem vám již 3x.

    Otázka: Máte rád dortíky?
    Odpověď: „Až po vás.“ …

    Reagovat
    • Jinými slovy: M.H. má rád dortíky, jedině když si nejdřív dá dortík i pan Rejšek. Za jiných okolností M.H. dortíky rád nemá a basta.

      Reagovat
  • Ta „zásluha“ pana biskupa Davídka na zkoumání a definitivní vyjádření církve v nedávné době pochopitelně spočívá v tom, že v Římě museli řešit nejméně jeden případ ženy „vysvěcené na kněze“ panem biskupem Davídkem.
    Uvažujte, co ze sebe děláte, když argumentujete, jakoby jste netušil, že někdo může považovat za podmínku ke kněžskému svěcení mužské pohlaví. Pokud byste tuto podmínku jenom tvrdošíjně odmítal, byl byste jenom obyčejný nezajímavý heretik.
    Rozhodně se nejedná o MÉ PŘÁNÍ! Mám sklon uvažovat o lecčems možném i nemožném, neviděl bych zásadní problém ve svěcení lidí bez vysokoškolského titulu nebo ženatých, co se pak týká žen, pokud by to tedy bylo možné, něco řešilo a našly se vhodné ženy, já sám osobně bych proti tomu nic neměl a nemohl mít. Ale je tu ten problém, že to Pán Ježíš ve své Církvi ustanovil jinak – jen muže. Stručné vysvětlení v češtině Vy i další zájemci naleznete např na https://www.vira.cz/texty/otazky-a-odpovedi/sveceni-zen , ono nedávné oficiální církevní potvrzení v apoštolském listě z r. 1994 IOANNIS PAULI PP. II SUMMI PONTIFICIS EPISTULA APOSTOLICA «DE SACERDOTALI ORDINATIONE» VIRIS TANTUM RESERVANDA Ordinatio Sacerdotalis na
    http://w2.vatican.va/content/john-paul-ii/la/apost_letters/1994/documents/hf_jp-ii_apl_19940522_ordinatio-sacerdotalis.html (nevím, proč se mi na to nepodařilo proklikat přes latinskou ani italskou versi stránek, až jsem se k tomu dostal přes vyhledávač), je to svou relativní krátkostí velice sympatický dokument, shrnující potvrzující odstavec zní:
    „Ut igitur omne dubium auferatur circa rem magni momenti, quae ad ipsam Ecclesiae divinam constitutionem pertinet, virtute ministerii Nostri confirmandi fratres (Luc. 22, 32), declaramus Ecclesiam facultatem nullatenus habere ordinationem sacerdotalem mulieribus conferendi, hancque sententiam ab omnibus Ecclesiae fidelibus esse definitive tenendam.“
    Sám sebe trochu upřesňuji, V TOMTO DOKUMENTU není použito výrazů, že nelze a není platné, ale „jen“, že církev nijak nemá facultatem/možnost, schopnost „snášet“ ženám kněžskou ordinaci. Ale samozřejmě, když nullatenus habet facultatem, tedy nullatenus facit , nikterak nečiní snášet kněžskou ordinaci ženám. (Úmyslně překládám trochu přesně-doslovně …), tedy i kdyby/když se např pan biskup Davídek pokoušel, nikterak to opravdu neudělal, nikterak sestru Javorovou skutečně nevysvětil.
    Když si kdejaký puberťák nebo puberťačka obleče mikulášský kostým, nestává se tím skutečným biskupem. Ba ani kdyby to byl ten nejzbožnější a nejpravověrnější křesťan, a pan biskup mu „omylem“ půjčil pravé biskupské oblečení. Když Bolek Polívka v Roprachticích v Zapomenutém světle hrál faráře, nestal se tím knězem. (I když to hrál dobře.) A zrovna tak si mnozí, a možná více mužů než žen, v různých křesťanských takycírkvích více či méně tak či onak hrají na kněze, aniž by byli platně vysvěceni, ale bez platného kněžského svěcení prostě kněžími nejsou, i když se Vám tak mohou jevit, a i když nejenom ve výjimečných případech dokonce mají víru a osobní vztah k Ježíši Kristu, ale mám za to, že zpravidla a většinou. Ale nevím, zda to jste schopen pochopit, když na vlastní oči prostě kněžky a biskupky vidíte, nejvíce asi toho 5.12. večer. Mluvím tu samozřejmě o kněžství ve smyslu tradičního křesťanského (tedy ani pohanského, ani protestantského) presbyter a sacerdos …. všeobecné kněžství všech křesťanů je samozřejmě zase něco jiného.
    Jinak předmětem Ordinatio Sacerdotalis je od začátku až do konce jednoznačně svěcení pouze kněžské, nikoli jáhenské nebo nějaká nižší nebo jakákoli jiná svěcení, nikoli celé „sacramentum ordinis“ – což ovšem ohledně jiných než vysloveně kněžských svěcení prostě neznamená tak ani tak, tady prostě bylo důležité (a možné?) a stalo se předmětem tohoto listu jen svěcení kněžské.
    Co se tedy týká toho, že ženy nebyly svěceny na jáhny, ale na jáhenky – že to bylo něco jiného – to je prostě věc jiná. A mám za to, že svěcení jáhenek bude obnoveno celkem logicky spolu s tím, když bude obnoveno mazání svatými oleji po celém těle při křtu a biřmování žen. Ale to už je téma spíš na disertační práci (já ji dělat nebudu), než na internetovou diskussi.

    Reagovat
  • Rád bych právě zde upozornil vážené diskutující na jednu moudrost Jana Wericha:
    „Jestliže se člověk hádá s blbcem víc jak půl minuty, hádají se vlastně už blbci dva… “ 😉

    Reagovat
    • Dnes neříkáme „se hádat“, ale DISKUTOVAT. …

      Ze strany Jana Wericha se jednalo o VTIP. (!!!) Prohlásit dle pravidla „N+1“ všechny, kdo „diskutují“ za BLBCE je sice lákavé (a minimálně R.R. k tomu měl (vztahovačně) sklony) – cesta však NEVEDE k cíli.
      —————————————————–
      Daleko užitečnější je zde tvrzení, že „DVĚ KOLEJE V NEKONEČNU SE PROTÍNAJÍ“. (Nejsme to MY kdo určuje REALITU. Odkaz na nekonečno – potažmo na PÁNA BOHA zde není od věci.)

      Reagovat

Napsat komentář: Magda Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *