První jarní úplněk zaskočil církev. Velikonoce se přesouvají už na tuto neděli.
Církevní představitelé jsou zaskočeni a svolávají věřící lid do kostelů. Termín Velikonoc, které spadají na neděli po prvním jarním úplňku, totiž nevychází na 21. dubna, jak předpokládali původně. Jaro totiž letos začíná 20. března těsně před jedenáctou hodinou a úplněk nás čeká již 21. března ve čtvrt na sedm ráno. Ježíš by tak měl být vzkříšen v noci ze 23. na 24. března.
„Nevím, kde se stala chyba, ale snad to stihneme napravit,“ vysvětluje redakci Tisíckráte Dominik Duka. „Všimli jsme si toho, když jsme si na palubě letadla cestou ze Svaté země přečetli v Lidových novinách horoskop. Hned po přistání jsme začali jednat,“ dodal český primas, který se s ostatními biskupy vrátil z exercicií. Česká biskupská konference okamžitě rozeslala pastýřský list informující o přesunu Velikonoc, který se dnes četl nebo bude číst ve všech kostelích.
„V půlhodinových intervalech se informace vysílá na Radiu Proglas i TV Noe, ve večerních hodinách by měli do ulic vběhnout i kameloti Katolického týdeníku s mimořádným vydáním. Náhodně také oslovujeme lidi na ulicích a otec Baxant si připravil velkou ceduli s nápisem >>Ježíš se blíží!<<, se kterou stojí před katedrálou v Litoměřicích a svolává věřící ke zpovědím,“ popisuje krizovou komunikaci církve generální sekretář ČBK Stanislav Přibyl.
Kněží v jednotlivých farnostech mají plné ruce práce s organizováním velikonočního tridua. „Nohy mýt nebudu, kázání vezmu z loňska a pašije se budou číst. Jinak nemám problém,“ řekl Tisíckráte otec Drobný z Brna-Komárova. Jiní faráři tak klidní nejsou. „Nevím, kdy to stihnu všechno vyzpovídat. Informoval jsem se na biskupství a říkali, že polské kněze na výpomoc pošlou jen do větších měst a letos očekávám nápor,“ stěžuje si otec Miroslav Šudoma ze Svitávky a jediné pozitivum vidí v tom, že odpadne neděle laetare se svou růžovou barvou.
Někteří kněží hodlají využít institutu hromadné zpovědi. „Evidentně jsme svědky velkého neštěstí, tedy alespoň já to tak prožívám. Pokud tedy bude fronta před zpovědnicí i na Bílou sobotu těsně před vigilií, tak máznu celou frontu jedním vrzem,“ odhaluje své plány otec Stanislav Brožka z Veselí nad Lužnicí.
Ačkoli tak mnohé věřící čeká v následujících dnech poněkud kvapík, většiny občanů České republiky se to nedotkne. S pomlázkou se má chodit, jak bylo plánováno 22. dubna. „Na pohanské zvyky přesun nemá vliv. To je úplně jedno, kdy se to slaví,“ vysvětlil redakci Tisíckráte teolog Aleš Opatrný.
No to je teda švajnerajs! Já jsem volal našemu panu farářovi, ale ten o tom nic neví. Zítra by měl být Zelený čtvrtek, ale žádná mše u nás ani v okolních farnostech hlášená není. Co s tím? 🙂
Věřící letos prakticky přijdou o několik postních nedělí, o pravidelné nedělní křížové cesty a dokonce i o květnou neděli. 🙂
To, že jsem se postil na popeleční středu, která vlastně popeleční středou nebyla, to mě nevadí, vadí mě, že na tu opravdovou popeleční středu jsem byl na zabíjačce, kde jsem do sebe ládoval zabíjačkovou polívku, vobar, jitrnice, jelita, tlačenku a voškvarky a vše zapíjel slivovicí. 😀
Jak teď k tomu přijdu! Je to pro mě blesk z čistého nebe! 😉
No co, stoupneš si do fronty před zpovědnici a pan farář tě mázne jedním vrzem. 😀 Největší účinek by mělo, kdyby každého máznul pořádným klackem, pak by každý rozmyslel „zbůhdarma“ hřešit.😉
Ono taky aby nedošlo k nedorozumění, jako v případě, kdy se jistý muž zpovídal ze svých hříchů:
„Víte, otče, ta moje tchyně, to je ale ženská. Chvílema uvažuju, že by stála za hřích…“
Pamatuj, synu, nesesmilníš!“
„Kdepak velebnosti, NEZABIJEŠ!“
😀
😀 😀 😀 ! !
Slovy povýšeného: „ptáte se, jestli pan kardinál nezvažuje resignaci na post arcibiskupa – sdělujeme, že už to udělal, další vývoj jste jistě zaznamenal v médiích.“ …
… pražského arcibiskupa Dominik Duku OP vedla ke jmenování dvou nových kanovníků „péče o staroslavnou Metropolitní kapitulu“.
http://www.apha.cz/arcibiskup-duka-uvede-nove-kanovniky-metropolitni-kapituly
__________________________
Už fakt nevím. Buď si „kluci“ na něco HRAJÍ, nebo je špatně ctihodná „kapitula“ (instituce).
Jo . to je můj oblíbený. Už jsem taky tchýně, ale jsme se zeťákem 80 km daleko od sebe, tak ho snad ty hříšné myšlénky nenapadají příliš často.😀
Hůře jsou na tom BISKUPOVÉ, kteří si pro rozhřešení musejí jezdit do Říma. …
_____________________________
Viz ten Jihočeský, co z Izraele FRČEL rovnou tam. …
🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁
Od srdce jsem se zasmála 😂😂😂
Já moc ne… Když to takhle půjde dál, aby ty LETOŠNÍ svátky měl vůbec kdo odsloužit…
Tak to je teda opravdu masakr! Regenschori Šmolík ze Svaté Hory si u mě objednal další pašije… To se ovšem za dva dny ale nedá stihnout! 🙁
No nic, změna je život… Budou recitované… (Jak to ten Bach dělal, že dokázal pro každou neděli složit další novou kantátu, to fakt nechápu… a ještě zplodit dvacet dětí…).
Při veškeré technologické vybavenosti neumíme nic…
Tak pardon, zplodit dvacet dětí bych dokázal taky. To s těmi kantátami už je to horší…
To je otázka… Jsou „polovičky“, na které je i jen jedno děcko doslova nadlidský úkol.
🙁 🙁 🙁
Třeba na to měl Bach lidi … 😊
Bach má lidi rád 😉
Spíš si nedával bacha…
LOL
Popelecna streda byla platná, posun je az teď, v březnu, minulá nedele byla kvetná.
Zrušení skoro celé doby postní včetně květné neděle, to je větší nářez než gregoriánská reforma kalendáře, která byla o 2 týdny. Papeži Františkovi to už někdo šetrně sdělil? 🙂
Klid, Franta o tom už ví, volali mu to z Prahy. Prý stihne i urbi et orbi bude jenom v latině a češtině, jako vděčnost Čechům za upozornění.
Výborně. Hned jsem si říkal, že biskupové mají JINÉ zájmy a „starosti“, než lidi „zpovídat“.
…
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/my-biskupove-vyjadrujeme-litost-a-otreseni-kardinal-duka-reaguje-na-zvlastni-vysetrovani-68885
Dobrý den,
děkuji za zajímavý článek a pro jistotu zasílám odkaz na pořad bohoslužeb ve Veselí nad Lužnicí, který se rozhodně měnit nebude 🙂
Zvláště si, prosím, povšimněte poslední věty, která je psána tučně a červeně, což znamená, že je důležitá 🙂
http://www.farnostveseli.cz/clanky/bohosluzby-o-velikonocich.html
Těším se na další články a přeji všem všechno nejlepší.
S pozdravem
P. Stanislav Brožka
Koukám, že ve Veselí nad Lužnicí se ti, kdo se přijdou na Bílou sobotu vyzpovídat, zúčastní Filadelfského experimentu č.2 – po modlitbě se čtením se přenesou o rok zpět. Je jen otázka, zda zpovědi budou platné, když hříchy, ze kterých se většinou budou zpovídat, vzhledem k okamžiku zpovědi spáchají až v budoucnosti. Jste si, otče Stanislave, opravdu jistý, že je tento postup správný, a že tedy už nic měnit nebudete?
pařez
POZOR!
musím varovat farníky z Veselí nad Lužnicí, protože mně je jich líto. Takové legrácky, jako si tady dělá tzv. P. Stanislav Brožka, se nedělají!
Navíc z Velikonoc!
Velikonoce jsou právě teď, právě hledám svíčku a půjdu na Vigilii. Samozřejmě před tím ještě rychle obvolám přátele z Veselí, aby aspoň HBV stihli.
Onen Stanislav Brožka, který sem píše, je ve skutečnosti padlý bohoslovec Bohuslav Marný, který ve vzteku ze spravedlivého vyloučení ze semináře (pozdní příchod na nešpory, zkracování desátků růžence – klidně i o dva a přidávání tabáku Taras Bulba do kadidla) škodí jak může.
Neštítil se využít vědomostí z čerstvě absolvovaného rekvalifikačního kurzu na počítačového hackera (farářské řemeslo mu uteklo) a vytvořit falešné farní stránky s falešným pořadem bohoslužeb a nahradit jimi pravé.
Umírám smíchy!!!
😀😂🤣😅😊😜🙃
No jo!!- ale kde vezmu na zítra kytky?? Přece nemůžou být Velikonoce bez výzdoby . A ty bílý se musí vždycky do předu objednat…☹️😩😧
A problém bude za rok- nebudou posvěcené kočičky🐈 na popelec, protože jsou nepoužité ve sklepě….
Tak to nechci vidět. 😉
Lído, tak s těma kytkama, to je fakt problém – ty už se dneska fakt neseženou. 😩 Jedině koupit takové ty látkové, vypadají skoro jako živé, chytře je naaranžovat do zeleně, a nikdo z farníků to vůbec nepozná.
S těma kočičkama bych to taky tak černě neviděla, prostě pak farář dneska po obědě sejde do sklepa, pronese nad nimi formuli , posvětí je a hotovo.
V mimořádných situacích se musí přistoupit k neobvyklým řešením. Inspirací nám budiž tato slova: „Pokud tedy bude fronta před zpovědnicí i na Bílou sobotu těsně před vigilií, tak máznu celou frontu jedním vrzem“ 😉 😀😀 😜
Magdo, napadlo mě navštívit bledulíště u Jihlavy – vzít kosu- a to bylo jistě bílých kytek dost Jen nevím, jestli už nejsou na odkvětu ( ty 4 bledule v mé zahrádce už nejsou nic moc.
🤣🙂😇
Lído, já vůbec nevím, kde tam to bleduliště je. A to mám do Jihlavy mnohem blíž než Ty.
Já to taky nevím – jenom dělám chytrou. 😀
https://sites.google.com/site/cestynedaleko/jednodenni-vylety-pesky/vylety—jihomoravsky-kraj/pr-hradky-a-udoli-chlebskeho-potoka-na-bledule
To není to u Jihlavy, to je o 75km východněji.
Když nevím, strýček gůůůgl napoví: http://www.jihlavske-listy.cz/clanek19743-bleduliste-ve-stare-risi-laka-turisty.html
No – kooonečně! 😀
Mě velice mrzí, že se tato skutečnost prolátla. A jsem naštvaný na drbnu Tisíckráte, aťsi mě Felix klidně vymaže!
Ale říct to musím!
Propásli jsme jedinečnou příležitost, aspoň jednou oslavit Velikonoce – tedy to nepodstatnější – Vzkříšení, autenticky!
Jak to tenkrát bylo? Vzkříšení proběhlo potají. Ježíš vytěkal přes turínské plátno, cestou ho obarvil, převlíknul se za zahradníka, zavolal anděle… však to všichni známe. A hlavně beze svědků.
Kdyby měl Dominik Duka aspoň trochu fantazie a pružnosti, muselo by ho napadnout, udělat to letos následovně:
V neděli zrána rozšířit mezi jednu až tři ženy v každé diecézi zprávu, že byl vzkříšen, že je tím pádem Hod Boží Velikonoční … Jistě by se našel nějaký Petr a Jan, kteří by se běželi na biskupství přesvědčit …
To je fakt škoda, todlencto!
Ještě abych vysvětlil tu jednu až tři ženy.
V Brněnské diecézi by klidně stačila Martina Jandlová, dalším bych ponechal volnou ruku, podle kvality rétorických dovedností.
Je to stará známá praktika už z dob Krista. Vždyť i vzkříšený Ježíš se nejprve zjevil ženám,
… aby ta informace dostala ten správný mediální fofr. 😇😊😜
Tak v tom případě vůbec nechápu, proč Církev už dávno nesvětí ženy… . 😇
I v armádě to museli řešit. … Není dlouho, co jedna ze senátorek přiznala, že během její služby u letectva, byla svým nadřízeným znásilněna.
https://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/499242-byla-jsem-znasilnena-oznamila-senatorka-v-kongresu.html
Kvůli zpověďnímu tajemství 😉. To bychom nedaly.
Slovy kanovníka Mgr. P. T.Rouleho:
„ptáte se, jestli pan kardinál nezvažuje resignaci na post arcibiskupa – sdělujeme, že už to udělal, další vývoj jste jistě zaznamenal v médiích“
…
http://hajny.webpark.cz/roule.html
A postní pokladničky budou letos prázdnější 🙁
Slovy kanovníka Mgr. P. T.Rouleho:
„tím je pro nás záležitost ukončena.“
…
http://hajny.webpark.cz/roule.html
Pokud budou kostelní kasičky prázdné, nemá cenu si brát do kostela šroubovák. Dík Karle za upozornění, to mě nenapadlo.
Podle agentury Jedna paní povídala byl poté, co se dozvěděl zprávu o posunutí velikonoc, hospitalizován sloupský farář P. Karel Chylík. Tímto bleskem z čistého nebe prakticky přišel o letošní hlavní pouť, která se každoročně koná na Květný pátek, a na kterou putují poutníci ze širokého okolí i vzdálených míst. „Toto bude znamenat velkou finanční ztrátu,“ poznamenala jedna nejmenovaná farnice. Nadšeni nejsou ani na brněnském biskupství. Dosud se pouti k Panně Marii Bolestné ve Sloupu v Moravském krasu účastnil Otec biskup Vojtěch Cikrle, generální vikář Jiří Mikulášek či pomocný biskup Pavel Konzbul. Ti letos o toto setkání s poutníky přijdou. Ke zrušení pouti, která se měla konat na původně stanovený Květný pátek 12. dubna, se vyjádřil i sloupský starosta: „Budeme muset obvolat všechny stánkaře, kteří si zamluvili prodejní místa a přijdeme tak o peníze z pronájmu stánků“. 😀 😀
Nejlepsi clanek za velmi dlouhou dobu! A uzasne podnety v diskusi! Moc diky! Rad se prijedu do Veseli vyzpovidat… 🙂
Já myslím, že tento nebetyčný skandál si zaslouží pořádně vyšetřit a zajistit aby se neopakoval…. navrhoval bych požádat prezidenta nebo premiéra, aby za tímto účelem ustavili zvláštní komisi, která by měla podpor napříč politickými stranami a mohla zavést v církevním plánování pořádek.
Aby se podobný skandál neopakoval … klidně bych se nebál navrhnout zkrátit postní dobu… koho to dneska baví se tak dlouho postit? Kdyby se šlo do detailu, zjistili bychom že je to dikriminační opatření, protože nevěřící se postit nemusí. Jakoby nestačilo přetrpět ty dva dny – středu a pátek..
Zede,
Tebou navrhovaná komise by nic nevyšetřila a vše by šlo k ledu, a za nějakou tu stovku let by se situace opakovala.
Je potřeba provést nové volby y pak vyměnit komisi, a teprve pak je šance na vyřešení problému.
Lído, nemohu s tebou souhlasit. 🙂 Od roku 1990 bylo už asi třicet vyšetřovacích sněmovních komisí a žádná z nich nic nevyšetřila. 🙁
Neočekávám, že ani v budoucnu by nějaká sněmovní komise něco vyšetřila. 🙂
Jj, dokonce jsem slyšel o případu, že byla ustanovena „vyšetřovací komise pro vyšetření činnosti předešlé vyšetřovací komise, která nic nevyšetřila“… Prý to skutečně není fór!
Máte PRÁVO se proti tomu ohradit (!)
http://hajny.webpark.cz/duka.html
______________________
Nebo napsat na tisickrate.cz …
🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
Lido, myslim ze jak premiera tak i prezidenta by cirkevni “zalezitost” mohla aktivizovat a povzbudit k aktivite 😉
Není nad „centrální plánování“. Za mých mladých let, bývalo „čapí hnízdo“ v každé druhé vesnici. …
Ale Velikonoce mají snad spadat na první neděli po prvním jarním úplňku, ale pozor!! není tu na mysli astrologický úplněk ale tzv. cyklický (ten bude až v dubnu). Proto skoro každé 19. Velikonoce vycházejí o 28 dní déle.
ASTRO-LOGICKÝ úplněk je děsně nelogický. Logický je úplněk astronomický.
V jaké to žijeme době! – Ta astrologie se už tlačí úplně všude. Doufám, že se časem nedočkáme i úplňku ezoterického nebo dokonce homeopatického!
😀 😀 🤣 🤣 😀 😀
Podle vlastních astrologických výzkumů, budou letos Velikonoce až příští rok.
To jako bude půst celý rok???🙄🙃😭
Ano Lído, půst bude selý rok. Je to praktická příprava na hlad, který uhodí díky suchu už letos po žních.
Ještě že máme zahrádku. Alespoň ten hlad občas zmírníme švestičkami z naší zahrádky.
Kdo ví, jak to je. Já jsem našel úplněk na http://www.heavens-above.com už ve 2:43. Kdy slavit velikonoce, jsme se dohadovali samozřejmě už před první Popeleční středou. A ono se kromě pravidla neděle po prvním jarním úplňku uvádí i pravidlo, že ne spolu se židy, ale vždy až po nich, to souvisí s původní definicí 14./15. nissanu, kdy jde také o to, jak se určuje, který měsíc už je nissan. Nejlepší je, že ani v tomto nejednoznačném případě, kdy se nějak rozšířila anonymní desinformace o velikonocích v dubnu, jsme nedostali „seshora“ (z Říma ani z biskupství) včas žádné rozhodnutí, kdy že máme velikonoce slavit, ač jsem se tázal.
Tak asi budeme muset slavit oboje, abychom něco neprošvihli. 🙃
Takže letos i pomlázka bude dvakrát? 😉
Nevím, ale v článku stojí toto: „S pomlázkou se má chodit, jak bylo plánováno 22. dubna. „Na pohanské zvyky přesun nemá vliv. “ 😜😀
Já nevím, ale v článku je psáno toto: „S pomlázkou se má chodit, jak bylo plánováno 22. dubna. „Na pohanské zvyky přesun nemá vliv.“ 😉😜😀 Mě by to ale bylo úplně jedno, má mě manžel mlátit pořád pro nic za nic 🙁, takhle by si to alespoň mohl odůvodnit.
A nenecháváš rozsvícený v ledničce? 😀
No jasně že jo, přece tam nebudu pořád zhasínat. Jenže on to nemůže pořád pochopit, a tak to u nás dopadá , jak to dopadá. 🙁🙃 😉
Z těch věřících, kteří se vyjádřili, tohle bylo nejčastější vyjádření – slavit dvakrát. Což ale vzhledem k vazbě na celou postní a velikonoční dobu těžko. I když řeckokatolíci a pravoslavní dvakrát slavit velikonoce nebo vánoce nějak dovedou …
Správně. JK řekl „Vezměte a jezte z toho VŠICHNI.“
____________________________
Konečně návrat k DUCHU Ježíše Krista. …
Otče Jůzo, konečně jste byl od M.H. pochválen. Toho byste si měl považovat! 😀 😀 😉
Ještě, že vám vaše vlastní SVĚDOMÍ „poradilo“, nebýt za „exota“. … 🙂
__________________________________________________
„Marné tázání NEBES“ – to bylo moc pěkné představení, které asi před 20-ti lety hráli v Praze v divadle Archa ve spolupráci s Čínským národním divadelním souborem.
Moc pěkné, nadčasové a asi i pravdivé …
Milí spoludiskutující – dnes je tedy ve skutečnosti Velký pátek. Tak ne abyste se od rána cpali ovarem, jitrnicemi tlačenkou a škvarky. Protože do velkopátečmích obřadů by vás už skutečně asi žádný kněz nestihl vyzpovídat. A nejen to – při velkopátečních obřadech jsou to vždy „závody“ kručících žaludků. Vy byste ale měli zcela opačný problém…… 😉 😀 😀 😀
My jsme dneska skutečně pozváni na zabijačku, tak nevím, jak jim to tam budu vysvětlovat. Ale chudák můj tchán – ten z toho bude mít určitě trauma, až tam po práci přijdu a vysvětlím mu, jak to letos s těmi Velikonocemi a s těmi půsty ve skutečnosti je. Protože vlastně už má hřích, ze kterého se nevyzpovídal už od Popeleční středy. 🙁 😩
Ale kdyby byly velikonoce o 4 týdny později, také by na dnešek vycházel postní den, byť ne tak přísně postní …
No, například pro kuřáky obyčejný pátek může být daleko horší než Velký pátek. Na Velký pátek jsme vázáni přísným postem od masa a půstem újmy – tedy 1x do syta. Kouření prochází plícemi a ne žaludkem, takže je to v pohodě. Ale o běžném pátku se půst od masa může nahradit jiným postem, takže třeba i postem od cigaret, což je daleko horší – protože – jak mi vysvětlil syn: „Ty nevíš, co to s člověkem dělá…!“
😉
Přesně – já zas říkám, že namísto půstu od masa by byl mnohem větším postem pro většinu nás katolíků půst od kávy. Dneska jsme doslova tak přemasovaní, že člověku za celý den na něj nepřijde ani chuť, ovšem bez těch dvou dopoledních káv už je to horší.🙁 A ty cigarety – pokud někdo dá desítku (mnozí mnohem víc) za den a měli by bez nich v rámci půstu vydržet namísto masa – to by bylo teprve to „pravé ořechové“. 😇
Magdo a Lído, já si každoročně dávám mohutný půst, se spoustou bodů k dodržování, abych šel příkladem. Však to taky každému říkám.
Letos (stejně jako předešlá desetiletí, mám půst od: cigaret, doutníků, dýmky, šňupacího tabáku, žvýkacího tabáku, kafe a alkoholu. Pravda, nekafuji, jsem abstinent a nekuřák …, ale to nemusí nikdo vědět.
Myslím si, že z každého půstu by mělo mít postní užitek i okolí.
K tomuto účelu nejlépe poslouží půst od mytí nohou. 🙄😭
Není půst jako půst. 😉
Vždy jsem si vážil „šéfů“, kteří šli příkladem.
😉
To je pech. Celý rok jsem se těšil na postní dobu a oni mi ji takhle skrouhnou.
Ještěže si každá národní biskupská kongference hlídá svůj první jarní den, svůj úplněk a své Velikonoce. Třeba celá jižní polokoule (přesněji od obratníku Kozoroha na jih) má první jarní den v září.
Tropy (mezi oběma obratníky) vyměnily čtvero ročních období za deště a sucha, no a oblasti kolem pólů ty mají jenom den a noc. Takže tam se zřejmě Velikonoc nedočkají vůbec. 😩😩
Ostatně ani na severní polokouli to není jednoznačné. Jestliže u nás začalo jaro 20. března těsně před jedenáctou hodinou, jistě se v některém časovém pásmu přeškobrtne první jarní den přes půlnoc, tedy do dne úplňku, možná i po něm.
Teda stát se to ve státě, který se řídí více časovými pásmy … Už vidím, jak v Rusku slaví Kamčatka Velikonoce o měsíc jinak než Moskva a Petrohrad. 🙃🙃
SRDCERVOUCÍ zjištění, že ani co se týče sexuálních skandálů …
… ani co se týče stanovení termínu VELIKONOC
Čechy nejsou PUPEK světa.
__________________
(Aneb jak pravilo „Kelnarovo GESTAPO“ : To víte, to nás tak po ránu baví… –
Stejně jako jeho předchůdce – PROČ (?) oceňuje tyto „zkušenosti“ a „znalosti“ i Dominik Duka jistě nevysvětlí dříve než v Nebi. …)
…
Pokud vysvětlí, bude to jen DOBŘE.
(Naděje umírá poslední.)
_________________________________
Za mne říkám pouze: A) Vysvětlení by mělo by PRAVDIVÉ (jinak neuspokojí) a B) Vysvětlení by mělo nejen toho „kdo vysvětluje“, ale i toho, komu je „vysvětlováno“ BAVIT. …
No jo… A příští sobotu zase hodinový posun v podobě letního času… O hodinu kratší noc! Zase vstávat na sedmou ranní do tmy… Ach jo… 🙁 A ten hodinový posun se tak nějak počítá i v případě, že se vše bude řídit už natištěnými a prodanými kalendáři? Nějak se v tom přestávám orientovat…
…nebo – neměli bychom si hodinky přeřídit na letní čas už dnešní noc? Podle čeho se vlastně okamžik změny z letního času na zimní a naopak určuje?
Poslední neděli v měsíci.
Radku, těch nároků na orientaci je víc a víc, kdo se v tom má vyznat: orientace v terénu, zimní – letní čas, teď ty Velikonoce, orientace na východ nebo na západ, sexuální orientace (kolik je už pohlaví?) …
Já už jsem z toho nějaký celý „orientální“… 🙂
No konečně! Asi budu muset ještě jednou do Indie a tak to už nebude posun o 4.5, ale jen o 3.5 hodiny. … Teď jsem těch 4.5 (vpřed) dost nezvládal. A i kolegové, kteří nás podporovali z Čech si museli nepříjemně přivstat. 😉
Posun vzad neuznávám už od dob „zpátky ni krok“. Proto do Indie lítám přes Ameriku. 😉🙃😭
Z Indie domů přes US je dost z ruky… Navíc já v Americe ještě nebyl a přes Rusko nevím. 😉 Emirates jsou jistota. Navzdory panu prezidentovi ani Turecké aerolinky nemají špatný servis.
________________
Z Evropy do Asie je to posun „dopředu“…
První úplněk po rovnodenosti je tak nějak stejně, zároveň, byť pod jiným číslem dne a hodiny; rozdíly jsou někdy v tom, jestli ta neděle po tom je hned, nebo za týden. (A pak v tom, že různé církve používají různé starobylé vzorečky, a neděle po prvním jarním úplňku ani další starobylá pravidla je nezajímají)
Vzhůru na vigilii! Kristus vstal z mrtvých, hallelujah!
No jo, ale kam?? Zítra mám zase tradiční nedělní varhanický maratón a všude to bude zatím fialově-postní, takže z písní to budou samé „třístovky“… Nevím, jak by se třeba P. Hrabánek tvářil, kdybych tam zítra na deváté v Rožďalovicích vytřihl 401 (Aleluja,vstal z mrtvých…) a ordinarium dal celé včetně Gloria a nenechal bych se umlčet… 🙂
Že by nějací exoti slavili velikonoce o měsíc později??
Překvapivé zjištění:
Nejen Vítek Jůza – také druzí mají SVĚDOMÍ. …
😉
Zatím vypadá, že z mrtvých vstal alespoň pan arcibiskup Bezák. Hallelujah!
https://www.aktuality.sk/clanok/677066/robert-bezak-byt-komunistom-a-zaroven-veriacim-to-je-ako-gulata-kocka/?fbclid=IwAR3mhch2CuOU9efOT3Fxgiju3MvmRuPQCSK4-16etzOfeD2gpX1Sjn2chO0
Asi má pravdu, že už i na Slovensku je čas na ZMĚNU.
Tak jsem letos asi prošvihl vigilii… Chodím po Praze, všude jen samí turisté, kostely zavřené… Až jsem tak půlhodiny před půlnocí dostal strašnou chuť vylézt na nějakou věž a začít zvonit… Dostat se na věž i v tuto noční dobu by pro mě nebyl problém, ale asi by to bylo naposledy… Takže vigilie byla tichá a procouraná po městě.
A dnes zase na trasu a všude jen samá fialová…
Jinak s tím nočním zvoněním už jsou konkrétní zkušenosti: Firmy dodávající zvonící stroje už celkem standardně poskytují dálkové ovládání zvonění přes mobil. A tak jeden kostelník měl v adresáři mobilu hned nad sebou „Zuzka“ a „Zvony“. V pozdních večerních hodinách jistého dne nejspíš zatoužil po Zuzce a rozhodl se jí zavolat. Překliknul se… Nevysvětlovalo se mu to lehce…
Už začínám věřit, že pan arcibiskup Bezák je opravdu DUCHOVNÍ.
Na videu (viz výše) mne zaujalo, že to byl právě ON, kdo ji (ZUZANU) „vymyslel“ a vyslovil ji podporu v době, kdy byla neznámá. Stejně tak, když už někdo má sílu VEŘEJNĚ říci, že ARCIBISKUP si má dát POZOR na to, „čo rozpráva“ (tj. nestrašit lidi), musí to mít v hlavě VELICE dobře srovnané.
____________________________
Papež František to má také dobře SROVNANÉ, když před nedávnem poslal pozdrav a dárek právě otci Bezákovi. …
No a já se chystám do přírody, a měla bych spíš chystat cibulový šlupky a vařit na zítřek vajca…. abych se zítra nedivila….
No – uvidím podle manžela: jestli dnes půjde ven s nožíkem a bude řezat proutky, tak ty vajca navařím večer.
😀 😀 😀
Manžel to je jistota. V dnešní době zvlášť. 😉
________________________
Když zítra půjde do práce, byla to „kachna“.
Věřím, že nevyzradím žádné tajemství, když napíšu, že mimo pastýřského listu čeká v kostele Panny Marie v Hradci Králové na návštěvníky výstava velkoplošných fotografií Vojtěcha Vlka.
Svatí muži od řeky Gangy, Buddhističtí mniši a mnohé další fotogragie z celého světa.
________________________________
Věřím, že postní dobu NIKDO nezkrátí, a že to tam vydrží minimálně do VELIKONOC. …
Pěkné!
fotografie.
Rovněž velmi hezké fotografie jsou nyní instalovány v atriu Jihočeské vědecké knihovny v Českých Budějovicích. Autorů je více a vesměs jde o momentky ze středovýchodních zemí.
Aha, takže instrukce po ZPOVĚDI ve Vatikánu: „Je to PROMLČENO“. …
https://www.cirkev.cz/cs/aktuality/190322tiskove-prohlaseni-biskupa-vlastimila-krocila
_________________________________________
FAKT mi to připomíná LHANÍ kardinála Vlka, že malíček nebyl zlámán v kostele sv. Havla, ale v Týnském chrámu … včetně „dojemné“ větičky: „TO BY SE MUSELO DOKAZOVAT.“ …
🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁
V tomhle „církev“ stále STEJNÁ.
…“konzervativní“.
Ve filmu „Dědictví, aneb …….gutentág“ doktorka (Chýlková) taky argumentovala, že „nejsou důkazy“… 😀
Srandu bych si u toho nedělal.
Snad alespoň biskup Holub řekne PRAVDU: https://www.cirkev.cz/cs/aktuality/190321biskup-tomas-holub-k-tematu-sexualniho-zneuzivani-v-cirkvi
________________________________
Nesvádějme to na „nacisty“. Tohle je český HNUS a česká „ješitnost“.
…nejsou důkazy…
To NACISTI říkali taky.
To říkala Chýlková 😀
Stejně tak nacisti, estébáci, kriminalisté, když nemohou prokázat vinu podezřelého a je třeba ctít presumpci neviny, stejně tak vědci, když nemohou vědecky dokázat pravděpodobnost hypotézy…
Dejme tomu, že se důkaz objeví… Co dál?
Potrestat… Jak?? (Píchni ho, řízni ho, pusť mu krev…!) 😀
„Osvoboď nás PRAVDOU, obnov tvář Země…“
_______________
PRAVDA vítězí (!)
Že pravda vítězí, bylo heslo i husitů… 😀
Radku, ono je to s tím zneužíváním problém. Na straně jedné jsou skutečné případy zneužívání, na straně druhé jsou případy zneužívání smýšlené, ať z jakýchkoliv důvodů.
V poslední době se např. hovoří i o tom, že sexuální obtěžování kryl samotný papež František, např:
https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/2577178-papez-kryl-sexualni-zneuzivani-tvrdi-byvaly-velvyslanec-vatikanu-frantisek-odmitl
Chápu, že když má nadřízený nějakého kněze odsoudit, musí mít k tomu důkazy, které by obstály v soudním řízení. Zkrátka platí presumpce neviny. Jinak by nepřátelé církve mohli zdecimovat řady kněží, kterých je už tak málo, lživými obviněními.
V čem měl pravdu Hus:
https://hajny.blog.respekt.cz/v-cem-mel-pravdu-hus/
😉
No však… Nehledě na to, že otázky celibátu jsou Achillovou patou církve a každý nepřítel církve, který se bude chtít po církvi „vozit“, bude šťourat právě tady…
Však to vidíme, jak se jistá Sabina činí…
Nicméně kněz by neměl souložit s ženou, pakliže ji nechce pojmout za manželku.
…
Jinak – vrátil jsem se z nedělního varhanického maratónu a ani na jednom místě jsem s nápadem hrát Gloria a píseň č. 401 neuspěl… Takže to bylo 303, 306, 307, 308… 🙂
Však (!) … VelkoPUSÉ prohlášování na brzké VZKŘÍŠENÍ ani NEVYPADÁ…
https://www.cirkev.cz/cs/aktuality/190322kardinal-duka-nevedel-o-pripadu-sexualniho-zneuzivani-v-diecezi-ceskobudejovicke
_____________________________________
„Neudálo se na území diecéze, kterou spravuji, nepřísluší mi jednat“… NECHUTNÝ ALIBIZMUS (!)
… Jen co se stane „papežem“, povýší kněze V.Z. na KANOVNÍKA.
Už mu drží FLEK.
Bůh má lidi rád… 🙂
(…jak na venkovských farách, tak ve vatikánských palácích…).
Stále stejný teologický BLUD – šířený i na těchto stránkách P.Vítem Jůzou a Mgr.R.Rejškem
– totiž že a) duchovní nemá své VLASTNÍ svědomí a b) duchovní (kněz) je něco „více“. …
NENÍ (!) P.V.Jůza, D.Duka, V.Kročil, kněz V.K., P.B., V.Z. atd. je „jen“ člověk.
Je na stejné „úrovni“. TEOLOGICKY vzato: Kněz (či biskup) je „BRATR“, nikoliv „šéf“…
_________________________________________________
Dvojí metr a nadržování „jedné straně“ není FÉR. … Stačí, že kněz řekne „já jsem mu malíček nezlámal“, „já jsem dotyčného či dotyčnou neosahával“ a HOTOVO.
Následně se cítí „ukřivděně“, cenzurují, blokují „katolická“ média atd. atd.
Nikdo nemá SVĚDOMÍ ???
To opravdu NIKOMU nevadí že kardinál LHAL ??? Že si pak jen „v klidu umře“ a vezme si to „do hrobu“. Nikdo za nic nemůže… Všichni jsou „vysmátí“ jak V.Kročil a VESELE jedeme DÁL.
A co jako s ním mají udělat? Zastřelit? Pověsit? Upálit? Exkomunikovat??
a) neodměňovat NECHUTNOST (tím jenom podpoří jejich jednání)
b) z viníků nedělat „oběť“ a z obětí „viníka“.
c) POTÁHNOUT se za FRŇÁK a OMLUVIT se.
_________________
Případně ten V.Z. pokud po ní „jel“ by se měl o ni postarat.
A jak VÁŽNĚ se modlil „růženec“ o tom taky pochybuji…
a) … budiž…
b) … v našem „právním“ státě naprosto běžná věc – načapáte v domě zloděje, praštíte ho a problém máte vy, nikoliv ten zloděj… Není divu, že si lidi zvykají (tím neříkám, že to je správné)…
c) kolikrát?
d) … jeho problém… on s tímto stane před Pánem…
Považuji za provokaci.
Pavel Budský se mi neomluvil ANI JEDNOU.
Vladimír Kelnar se mi neomluvil ANI JEDNOU.
Stejně tak Jaroslav Dominik Duka. Dělá ze sebe „chudáka“ a ukřivděného.
______________
Nemá SMYSL „diskutovat“ tímhle tónem.
Což ovšem neznamená, že kněz V.Z. se neomluvil. Víte jistě, že se neomluvil? (Nejsou důkazy??).
I mně se stalo, že se mi ze strany několika lidí dostalo příkoří. NO, A? To je mám jako otevřeně nepokrytě nenávidět a troubit to všude, kudy budu chodit?
A jste si vy jist, že jste v životě nikomu neublížil? Omluvil jste se? A víte přesně, KDY a KOMU jste kdy ublížil?? (Nejsou důkazy…) 😀
URČITĚ jsem už někomu ublížil. Tak, jako asi každý dospělý člověk. Minimálně ženy, které se se mnou kdy setkaly by asi věděly své. Asi ve dvou případech mne to mrzí do dnes.
Nicméně osvědčilo se mi vždy, když jsem poznal, že něco nedělám správně si to PŘIZNAT a (pokud to šlo) to napravit a v tom, co bylo špatné, dál nepokračovat.
_______________________
Dokazovat, že se omluvil resp. se OMLUVIT se má viník, ne oběť.
Nehroťte to.
ad) D: PŘESNĚ takto jednali KOMUNISTÉ. 🙁
Celou dobu tvrdili: „Bůh NENÍ.“ A živili lidi v BLUDU. Ti, co na konci života řešili SVĚDOMÍ odsunuli „MIMO“ (do domovů důchodců – co nejdále od „normálních lidí“) a nechali je „SVÉMU OSUDU“. …
Netvrdím, že církev NUTNĚ opakuje „KOMUNISTICKOU“ chybu, ale v mnohém (drží ty „své“ v bludu) se jim BLÍŽÍ… 🙁 🙁 🙁
(Minimálně s tím „malíčkem“… SVĚDOMÍ mám čisté. Komunikoval jsem PRAVDU dost nahlas na to, aby „ti, kterých se to týká“ to mohli řešit v případě, že by měli ZÁJEM. ZÁJEM NEMĚLI. … Minimálně v tom je „hřích“, který si M.Vlk či D.Duka vezmou s sebou „DO HROBU“.)
________________
Vy nejste ani M.Vlk, ani D.DUKA. Neřešte to ZA NĚ.
DĚKUJI.
Nehodlám to řešit ZA NĚ. Stejně tak ale nehodlám to ZA NĚ stále dokola poslouchat (číst)… A jelikož to skutečně není MŮJ problém, nechápu důvody, proč tuto křivdu, která se vám stala neustále ventilujete…
Mám snad já tady stále dokola ventilovat svoje zkušenosti s „komunistickou“ AMU? Koho to zajímá??
Prostě jsem udělal TLUSTOU ČÁRU s vědomím, že se mi NIKDO neomluví, i když by od některých to bylo na místě. Nemám tudíž důvod je nenávidět ani po jejich smrti (ve dvou případech) a nevzpomínám na ně ve zlém. Hudba, kterou napsali, špatná není…
Komunistická AMU už není. Církev „svatá“ ANO. Pakliže Dominik Duka (a nejen ON) reaguje stále podle STEJNÝCH algoritmů, je na místě se OHRADIT, a říci:
„KLUCÍÍÍ , takhle NE (!)“
…
To prý říkal biskup Baxant, když byl rektorem semináře… 😀 😀 😀
Pravda vítězí ! 😉
To říkal i Žižka… 😀
JK je CESTA…
Jestli jste byl svědkem nějakého přinejmenším nestydatého jednání otce Vendelína, za současné situace se s námi o to asi už můžete klidně podělit, ale především je Vaší povinností jako svědek v rámci zřejmě probíhajícího vyšetřování. pokud ne, tak c) POTÁHNOUT se za FRŇÁK a OMLUVIT se.
Cituji pana biskupa:
K „osahávání“ popisovanému v reportáži mělo dojít v roce 1990-1992 (dotčený kněz byl ustanoven do zmíněné farnosti 1. 9. 1991). K sexuálnímu styku od roku 1993-1995. Žena H. je narozena v r. 1976.
__________________________
Pan kanovník Kelnar svatou Hostii také NEODHODIL, že ????
Nebuďte SMĚŠNÝ. …
🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
Píše „mělo dojít“. Vy byste měl chápat, že „mělo dojít“ v této souvislosti neznamená ani „došlo“ ani „mělo dojít“, ale „prej došlo“. Pan biskup Kročil byl pověřen sestavením tribunálu k této věci, zřejmě není uzavřená, podle všeho je to obtížná kauza, kde je tvrzení proti tvrzení, kdy předběžné šetření zřejmě došlo k tomu, že obvinění je třeba vzít vážně a přistoupit k řádnému posouzení, a v této situaci skutečně Vy i kdokoli jiný, kdo může pravdivým věrohodným svědectvím přispět k usvědčení viníka, ať už jím je kterákoli ze stran, má vážnou morální povinnost přihlásit se jako svědek v rámci probíhajícího církevněprávního procesu. A ti, co nevědí, ale neprokázaná provinění šíří prostě jako fakt, tak by skutečně měli přinejmenším Vašimi slovy řečeno c) POTÁHNOUT se za FRŇÁK a OMLUVIT se. A jinak: to, jestli je člověk jako směšný nebo exot, to skutečně není podstatné, ostatně ani Vy se toho evidentně nebojíte, ale snažíte se jednat podle svého svědomí, v čemž dobře děláte – podle cizího svědomí skutečně člověk jednat nemůže nebo nemá. Samozřejmě ovšem zároveň u kohokoliv z nás jde i o to, nakolik jak v čem je naše svědomí správné (nebo naopak mylné), a o snahu, aby svědomí bylo správné, pravdivě rozlišovalo dobré od špatného, což samozřejmě souvisí s rozumem, moudrostí a s Duchem Svatým.
LHANÍ pana kardinála Vlka bylo také „z Ducha svatého“ ???
_______________________
Ve vší úctě. Vám nevadí HNUS.
Vám vadí pouze, že se o tom „mluví“.
Co mi vadí a nevadí si vymýšlíte naprosto blbě. Tyto Vaše pomluvy jsou skutečně hnus, a vadí mi.
To bohužel pomluva NENÍ. … Tvrdil (a dokonce veřejně (!) ), že jsem byl „vyveden z Týnského chrámu“. Toto je LEŽ. Z Týnského chrámu jsem NIKDY vyveden nebyl.
Popletl si Týnský chrám a kostel sv. Havla.
ZÁMĚRNĚ? Nebo ho „jen“ někdo uvedl v OMYL ???
____________________________________
Nechte toho. K zemřelým chovám úctu… Pana kardinála nechte SPÁT.
Taky se vám nebude líbit, až vás bude někdo „tahat ze záhrobí“. …
Myslel jsem tentokrát, když to vezmu od posledního, pomluvy ohledně toho, co mi vadí a nevadí, i když Vaše neustálé omílání všeho kolem oné svatohavelské aféry je také hnus, byť je to spíše „jen“ nactiutrhání, a především už prostě otravné.
Důkaz o lži pana kardinála máte v archivu českého rozhlasu. Pořad „Osmičková výročí“.
Nechte ho spát.
Pokud jde o zemřelého pana kardinála: že se ke konci svého života zastal pana arcibiskupa Bezáka, to pokládám za daleko důležitější než skutečnost, že si před lety neověřil, že byl (pravděpodobně někým ze svých podřízených) uveden v OMYL.
… BŮH MÁ LIDI RÁD… 🙂 Je tohle blud? 🙂
M.VLK, J.Paďour i Adolf Hitler to už vědí.
😉
Kladete mezi tyto tři rovnítko?
V tom, že už zemřeli, ANO.
Takže až zemřete vy, dáte mezi sebe a výše jmenované rovnítko taktéž… Dobrá…
Až zemře papež František, nejspíš tam bude rovnítko též…
V pozemském konání však mezi nás všechny klást rovnítko nelze. A nikdo mi nevymluví, že mezi zasvěcenou osobou a laikem JE rozdíl (pak by totiž svěcení bylo úplně zbytečným DIVADLEM pro lidi)…
Stejně tak jako si já absolutně nedovolím klást rovnítko mezi sebe a Bacha (například), tu drzost ještě nemám…
Berte to tak: v NEBI budou VŠICHNI, VŠECHNO vědět.
Nic „horšího“ se Vám stát nemůže. 😉
(Tato představa VYDĚSILA svého času i „Mariologa“ Dr.Mráčka.)
__________________________________________
Pokud je „integrovatelná“ nespojitost v okamžiku lidské smrti, smiřte se s tvrzením Dr. Halíka, že „PRAVDA OSVOBOZUJE“. …
Že pravda osvobozuje, netvrdí jen Dr. Halík… Našli bychom to v mnohem starší literatuře…
Sám jste si odpověděl.
____________
PRAVDA je cestou.
Moje životní zkušenost je: Jak které. 🙁
Ano Magdo, občas to vypadá, že Bůh straní spíše těm, které moc rádi nemáme… Ale nerouhejme se…
Nejste Bůh. NEMLUVTE za Něho.
_______________________
Tím spíše, pokud obhajujete ty, kdo mají sami „máslo na hlavě“.
Tak to je fór týdne! Hned při pondělním ránu! 😀 😀 😀
Kamenáči, vstávat! Zase o voze a koze! Zase hodinky a holínky, decima a decimálka!! 😀 😀 😀
Dominik Duka měl také „za to“. 🙂 🙂 🙂
http://www.apha.cz/arcibiskup-duka-uvede-nove-kanovniky-metropolitni-kapituly
Jako Vám se jeví, že „to vypadá“…
😉
_____________________
Bůh má lidi RÁD.
(VŠECHNY)
Radku, já jsem se včera na tyto stránky díval a myslím, že nemá cenu reagovat. Přes noc tady M.H. nazvracel další „příspěvky“, které nemám sílu číst. Vzpomněl jsem si na jeden starý fór, kdy ještě prezidentoval Václav Klaus, který teď mírně parafrázuji:
Víš, jaký je rozdíl mezi Pánem Bohem a M.H.? – Pán Bůh si nemyslí, že je M.H. 😉
🙂 … Co dodat? 🙂
Já zase nemám sílu čí ona „kategorická rozhorčení“ Dominika Duky.
http://www.apha.cz/2019/oznameni/vyjadreni-k-clanku-duka-vs-halik-na
____________________________________
Klucí (!) … řekl by JK.
Však asi nejste v žádném směru povinen čí ona „kategorická rozhorčení“ Dominika Duky.
Číst je bude Bůh.
…
Neurážejte.
Jo,jo, Radku – nerouhejme se. Tato slova člověk často používá, pokud se ho osobně nedotkne něco, kde opravdu není síla nerouhat se. Jeden moudrý pan děkan v jisté situaci řekl: máte právo se rouhat, já jsem se, když jsem se to dozvěděl, rouhal taky…..
A já bych prosil omluvu za obviňování z bludů.
Kněz ani biskup NENÍ více než LAIK.
NENÍ. Před Bohem NE.
_______________
Nedělejte (VY sám) ze sebe HLUPÁKA. …
🙁 🙁 🙁
„Lépe mlčet a být považován za hlupáka, než promluvit a odstranit všechny pochybnosti.“ — Abraham Lincoln
Bůh má lidi rád. …
______________
😉
V PoHoDě.
„Vždycky bylo, je, a já se domnívám, že i bude na světě lidí víc hloupých a nevzdělaných, než chytrých a vzdělaných, i když chytrost a vzdělanost nejsou na sobě přímo závislé. Já znám mnoho vzdělaných hlupáků.“ Jan Werich
Však mu také tu AMERIKU komunisté nemohou zapomenout do dnes.
😉
Prosím o omluvu za označení za hlupáka, když jste takovým propagátorem slušných omluv.
Doufám, že v něčem jiném než theologii odborníkem jste, ale rozlišovat, v čem kupř. biskup je s ostatními křesťan, a v čem pro ostatní biskup, byste o něco lépe mohl. A redukovat na pojmy „více“ a „méně“, co těmto pojmům neodpovídá, byste nemusel. A jestli Vy sám máte nějaké problémy s vlastním a nevlastním svědomím, tak je, prosím, nepřipisujte druhým.
Znáte tu větu z „Nemocnice na kraji města“ ?
Kdyby HLOUPOST nadnášela, tak se vznášíte jako HOLUBIČKA.
🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
Ač nejsem P. Jůza, mohu konstatovat jediné – to už jste fakt HODNĚ přehnal… ! 🙁
To ne já, to pan režisér 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=Eb520HkZQvo
Neznám.
Na svoji dobu to byl pěkný seriál. …
https://www.youtube.com/watch?v=X3AT_GTIrzE
_________________
Ať slouží 🙂
To je těžká věc…
OMLUVA může mít v řadě případů úžasný pozitivní účinek – stejně jako poděkování nebo projev uznání.
Přesto jsem zažil několik situací, kdy mi omluva od druhého moc příjemná nebyla. Byly to právě ty situace, kdy podíl viny na konfliktu byl do značné míry oboustranný a vyrovnaný. Pro mě pak vyvstal jiný ožehavý problém: ON se mi dokázal omluvit a já JEMU ne??
Což tedy neznamená, že OMLUVA je projevem slabosti…
A pokud já postrádám z něčí strany omluvu a předem vím, že se jí nedočkám, tak to prostě NEŘEŠÍM. Ono totiž může být dost pravděpodobné, že právě ten, z jehož strany se omluvy nedočkám, může být HLUPÁKEM…
To platí i zde… 🙂
Radku, kdo se BOJÍ, nesmí do LESA. …
🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
No právě… 🙂 🙂 🙂
SVĚDOMÍ máte i VY.
Poslouchejte ho. …
__________________
Žádný Hajný ani „hajný“ vám pak nebude vadit.
… nevadí. 🙂
„Nejlepší odpovědí hlupákovi je mlčení.“ Titus Lucretius Carus
Máte PRÁVO se proti tomu ohradit…
http://hajny.webpark.cz/duka.html
______________________
Nebo napsat na tisickrate.cz
🙂 🙂 🙂
JK je cesta, PRAVDA a život. …
_____________________
Si to už KONEČNĚ „kluci“ přečtěte:
http://hajny.webpark.cz/biskupum.html
Jsem si to už přečetl… A teď – co jako mám udělat? Uspořádat „trestnou výpravu“ na arcibiskupství?
KLEKNOUT si před svatostánek a naslouchat (svému) SVĚDOMÍ.
… případně vypláznout na sebe jazyk v zrcadle…
No,… před svatostánkem se přeci jen cítím lépe… 🙂
To je 1. krok – jak se cítíte VY.
2. krokem je, jak se cítí Bůh.
Když je ti víc, než 50, už nerozeznáš mnohá malá písmena ani zblízka. Zato ale velkého blbce rozeznáš i z velké dálky! 😀
Radek ne. …
😉
Proto s tebou furt diskutuje! 🙂
Kamenáči, já se zásadně snažím lidi vidět spíše pozitivně. Říci o někom, že je blbec, to je v podstatě to poslední, co mohu udělat naprosto kdykoliv (především pak v rezignaci, když mi dojdou argumenty a sám si nevím rady). Ve svém okolí mám několik lidí, o nichž jsem si toto myslel, ale pak jsem zjistil, že jsem je odhadl špatně. Poznal jsem také lidi, jejichž obzor byl velmi zúžený jejich ostře vyhraněnou specializací, takže nebyli schopni uvažovat v jiných rovinách a souvislostech – a pokud se s nimi člověk chtěl domluvit, musel se pokusit empaticky přijmout (třebas na pouhou dobu komunikace s nimi) jejich způsob vidění a myšlení. Taky jsem pochopil, že je to celkem spolehlivá metoda, jak sám sobě zadělat na náběh k rozpolcenosti, takže ač se o tuto empatii snažím, vede mě to na straně druhé k obezřetnosti. Skončit jako Chocholoušek není zas takový problém a pokud má člověk takovou bytost doma (například), je to skutečně rizikový faktor…
Takže asi tak… 🙂
Bůh má lidi rád… Já této větě věřím při plném vědomí, že Bůh nejsem 🙂 .
Radku, já s tebou v podstatě souhlasím, ale jak se říká vocamcaď pocamcaď. Něco jiného je diskutovat s člověkem, který má třeba jiný názor, ale něco jiného je mlít nekonečnou diskuzi s někým, kdo pořád dokola nelogicky a nesouvisejícně „argumentuje,“ napadá druhé, háže do placu pořád ty jedny a ty samé odkazy, je arogantní, nemá v sobě ani úctu se spoludiskutujícím knězem atd..
Já tvrdím už dávno, že M.H. je buď člověk, trpící nějakou duševní poruchou, nebo namyšlený a arogantní hlupák. Diskutovat s ním je zbytečné.
To není nic nového, znám to i z minulých dob. Komu dojdou argumenty, uchyluje se k heslům. A je schopen jimi potapetovat kdeco. ☹️😩
P.S. Nevíte, kdo na katedrálu nasprejoval nápis „Bůh má lidi rád…“?
Dominik Duka ??????????
🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
Kamenáči, Otík M.H. není magor, doktor říkal, že je jenom momentálně zaostalý. 🤣
Apríle, ono to může být také jinak. Např. :
„Bohatství a postavení plodí pýchu, pýcha vyvolává pohromu.“ (čínské přísloví)
:-O
Z vaší strany 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
M.H., jsi nejen hloupý a arogantní, ale taky se řídíš heslem „podle sebe soudím tebe“ 😛
Malý rozdíl mezi „teologem Opatrným“ a Jiřím Reinsbergem přeci jen je…
A.O. radí plazit jazyk „na druhé“. Jiří Reinsberg na SEBE.
🙂 🙂 🙂
Radku,
já si taky myslím, že reagovat na MH (v 99 % případu) má jeden jediný výsledek – zamořeni těchto stránek něčím, co vůbec není vtipné, co je marné, a co ostatní lidi odrazuje. Bylo – li by možné, abyste spolu diskutovali jen vy dva, tak si to dělejte třeba do nekonečna. Ale tyto stránky jsou veřejné, a nám ostatním (zjevně) do těchto nesmyslných pří opravdu nic není, ani nás to nebaví.
To je KOMICKÉ !!!!!!!!!!!!!!!! Nejdříve tvrdí, že už JEDEN jediný případ je „špatně“, a teď chce dokazovat STOVKU (!)
______________________________________
Tohle je možné skutečně pouze na tisíckráte…
🙂 🙂 🙂
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/pomahal-zneuzitym-v-cirkvi-duka-na-nej-poslal-pravnika-vatikan-se-divi-68971?seq-no=1&dop-ab-variant=3&source=article-detail
Milá Lído, když se podíváš níže, tak je jasno… Ten člověk by to tady stačil zamořit, i kdyby všichni ostatní mlčeli a vůbec nereagovali. Prostě – jeho cílem je to tady zničit a jeho hlášky (viz dále) svědčí o jeho vskutku „upřímné lásce“ k Bohu a církvi…
Hm, a pak jste se probudila a manžel musel do práce. …
______________________________
Zase jedna, které je „virtuální realita“ příjemnější, než REÁLNÝ život.
😉
Tak ti to taky „nandal“… (Naštěstí pouze „virtuálně“) … 😀
Houby. …
Pouze že Velikonoce se konají tak, jak se měly konat. (Nic více)
KLID.
Spíše je problém, když „takovou bytost“ (viz podivínství „starých mládenců“) člověk „doma“ nemá, případně když posloucháte pouze toho, kdo je vám „příjemný“. …
Je velkým RIZIKEM, že se stanete FANATICKÝM… Uzavřeným do svého světonázoru a vše co vám tam „nepasuje“ považujete za „zlé“ a vás „ohrožující“. …
Ani při modlitbě pak nehovoříte s Bohem, jako s vaší představou (Boha).
_____________________________
Např. je zde zajímavá forma modlitby růžence, kdy se v oslovování Boha (případně matky Marie) lidé střídají. … Každý se zapojuje „svojí“ částí a doplňují se.
Stejně modlitba „vlastními slovy“, kdy druhému dáváte prostor, aby i on se vyslovil. Bůh je pouze JEDEN. … Každý ho však vnímáme z jiného úhlu pohledu a každý mu jinak rozumíme.
PROTO je pro nás důležitě se s druhým člověkem (lidmi) sdílet.
Fanatická NENÁVIST asi není tím správným „světonázorem“. Mezi projevy LÁSKY patří také SLUŠNOST a ÚCTA k druhým (též diskutujícím), jenže tu vy totálně postrádáte… Takže to stále více vypadá, že NENÁVIDÍTE. Jinak – mezi učení Církve a „světonázor“ bych nekladl rovnítko.
——
Sdílet ano, trpět nikoliv. A hulvát, který stále nechápe, že je TRPĚN, těžko může být sdílen… Zkuste na sebe v zrcadle vypláznout jazyk…
Pán Bůh má lidi rád.
_____________________________________
A věřte tomu, je to NÁDHERNÉ (!) být milován. …
🙂 🙂 🙂
Nevím, jestli jsem to sem už nepsal.
Ale doslechl jsem se, že Babiš po aféře „skryté natáčení mladého Babiše ve Švajcu v kauze Čapí hnízdo“ hodlá v češtině zavést nová pravidla. Vlastní jména jako Slonková a Kubík skloňovat podle vzoru Kuciak. 🙄
Nevím, jestli dnes církev tento nápad nepodpoří. 😜
No nevím, Slonkové nedávno Duka za její reportáže k zneužívání kněžími poděkoval B-)
Však Babiš taky. Pokud si dobře vzpomínám, tak řekl: „… no, to teda pekně ďakuji!“
No… „poděkoval“… Asi to myslel dobře… Problém je, jak jeho dobrý úmysl „vyhodnotí“ druhá strana a jak se k tomu postaví (nebo dokonce jak to zneužije)… 🙁
Já jen, už když slyším to jméno Slonková, tak…. 🙁
Radku, já mám s aférami tohoto druhu problém, protože jsou rozpitvávány věci, které měly být už dávno vyřešeny. Každé zneužití je přece trestný čin, a to by mělo být hlášeno policii a mělo by být podáno trestní oznámení farář nefarář. Když např. slyším, že nějaký kněz „zneužíval“ několik let věřící ženu, která ho dokonce zvala k sobě do baráku, pak si říkám, že to snad není možné! To člověka napadá ledacos, jen ne to, že by byla zneužívána. Pokud ten kněz s ní souložil, pak je to těžký hřích smilstva, ovšem o znásilňování bych pochyboval. Takže podle mě je to jen nafouknutá bublina, řeči o stovkách či tisících obětí zneužívání v církvi beru jako nechutnou kampaň.
Ba že, Kamenáči… Víš, jistý nejmenovaný nedávno zesnulý sbormistr (o mrtvých jen dobře), který si za tento delikt s tehdy nezletilými sboristkami něco odseděl v kriminále, byl můj spolužák. Skvělý muzikant, výborný kamarád. Mohu celkem odpovědně říci, že jsem ho jako člověka znal opravdu velmi dobře. A právě proto si dovoluji tvrdit, že on by ty holky do toho nenutil a že DOBROVOLNOST z jejich strany je neoddiskutovatelná. Mě na tom všem zarazilo, že se ty holky ozvaly až po patnácti letech, kdy to byly už třicetileté „maminy“ a teoreticky by jim už o nic nešlo… Pokud jim to skutečně vadilo, mělo se to řešit IHNED, po prvním prokázaném případu a ne až po tolika letech! Trochu vím, o co šlo – mimo jiné v tom byla POMSTA (koho, to je fuk), a v neposlední řadě KONKURENČNÍ BOJ a snaha „méně“ úspěšných sborů zlikvidovat ten úspěšnější (což se beze zbytku podařilo)…
Kdo chce psa bít, hůl si najde. Kdo upřímně nemá rád církev, musí nyní blahem „chrochtat“…
Se nezadavte…
_______________________
POKORA – slovy T.Holuba – je to, co církev potřebuje.
Každý má začít sám u sebe… Včetně vás…
Nápodobně…
_____________________
http://hajny.webpark.cz/biskupum.html
Jděte s tím už do h….
Vy jste BISKUP ???
To jsem nevěděl…
Vy toho ještě nevíte… 😀 😀 😀
JO. To je jak s těma hééééérečkama, co napřed lezly režisérům do postele a po20 – 30 letech je žalují, že jimi byly znásilněné. Kdyby to nebylo tak závažné a pro ty muže zničující 🙁, bylo by to k smíchu.
K paní Květě Fialové vlezl také do postele (v roce 1968) sovětský voják. …
Že se s tím též nesvěřila HNED, že?
________________________
Nesuďte…
Když už plácáte, tak si alespoň ověřte fakta. Nebylo to v roce 1968, bylo to v roce 1945, když jí bylo 15 let, a svěřila se s tím HNED. Cituji její slova: „tenkrát jsem viděla tatínka poprvé plakat“. Onen voják za to byl zastřelen – bohužel před jejími zraky. 🙁
klást rovnítko mezi jednání vypočítavé mrchy a skutečné znásilnění může jen někdo takový jako vy MAGORE. Tímto s vámi diskuzi končím.
Díky, že jsi ho nazvala pravým jménem…
Ovšem je vidět, že i kdybychom tady my všichni zmlkli, on by si vystačil úplně sám a tyhle stránky by zaneřáďoval svými bludy a hulvátstvím nezávisle na nás a bez nás. Jeho obskurní blog mu už asi nestačí…
A vidím, že i tebe vyprovokoval k reakci – ano, na hulvátství a svinstvo se prostě mlčet nedá. Tady už bude muset přijít asi nějaký jiný zásah…
Kroťte se DĚVO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
„Vypočítavou mrchou“ titulujete KNĚZE, který zval „patnáctku“ na faru na růženec ???
__________________________________
Nechápu, kde v sobě berete „kuráž“ dehonestovat OBĚŤ ???
To je ve vás, Magdo? … 🙁 🙁 🙁
Paní Květa Fialová v tom byla stejně nevinně, jako to „mladé tele“. … U vojáka, který riskoval život za VAŠI svobodu by to šlo pochopit spíš, než u namyšleného FRAJERA „kněze“…
Na to, že jste kecal hovadiny, aniž byste si ověřil fakta, je vaše demagogické kličkování velmi ubohé. Když postavíme do kontextu třetí odstavec vaší reakce s tím, co jste napsal výše (ctrl + c):
„K paní Květě Fialové vlezl také do postele (v roce 1968) sovětský voják. …
Že se s tím též nesvěřila HNED, že?“
a tím, jak uboze a trapně srážíte Magdu v prvním a druhém odstavci v domnění, že vaše kecy po dvou odstavcích budou zapomenuty, tak nelze konstatovat nic jiného, než že jste skutečně morálně velmi „problematický“ (řečeno slušně)…
Magor je slabé slovo a nemá cenu, abych na něj dále reagovala. Každý návštěvník si učiní obrázek sám.
Přesně tak… Magor ve smyslu 19. století při záměně hlásek „G“ a „J“ rozhodně… 😀
I já znám emotivnější výrazy, ale hodlám ctít jisté mantinely… 🙂
Uznávám, že rok byl špatně. POINTA ale platí i tak. …
Sovětský voják. V době socialismu by o tom těžko kdo mluvil veřejně. Od paní F. jsem to slyšel až „po revoluci“. Bylo to někdy na Silvestra, ale nebylo ji snadné o tom hovořit ani po těch desetiletích…
_________________________________
Magor je ten, kdo zesměšňuje osobu sexuálně zneužitou knězem ???
To jste se s Magdou hledali.
Vy snad zesměšňujete osobu zneužitou knězem?? 🙂
Já ??? Vy jste psali že si to vymyslela…
Nejhorší je, že při současném vývoji názorů genderových „myslitelů“ a předpokládanému trendu, co se budoucnosti feministického hnutí a jiných podobných úletností týče, lze očekávat, že zničující a ohrožující bude za pár let už pouhá upřímná zamilovanost… Nechtěl bych být za takových deset – patnáct let mladý… 🙁
Mladý může, starý musí. …
_________________________________
V tom je život spravedlivý.
ABY ne. SVĚDOMÍ je DAR od Boha.
Něco bude na slovech biskupa Holuba, že fatálním problémem církve je tzv. KLERIKALISMUS. Dělení na „nadlidi“ (kteří všechno vědí) a na „ovečky“, které „poslouchají.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/vedeli-nic-neudelali-biskup-holub-vysvetluje-proc-katolicka-cirkev-za-deset-let-nevyresila-pripad-sexualniho-zneuzivani-69002?dop-ab-variant=6&seq-no=2&source=hp
Člověče, nepřehánějte to! Vaše odpověď P. Jůzovi v 19:59 už je opravdu hodně za hranou… Nebo vás opravdu máme začít DŮVODNĚ podezírat z NENÁVISTI vůči Bohu, věřícím a církvi jako takové? Uvědomujete si, že se skutečně tak chováte?
ad POKORA – to se týká nejen nás, ale i vás…
Prosím vás – NEBLBNĚTE! (a myslím to upřímně)…
…PS… chovejte se alespoň SLUŠNĚ. I v písemném projevu jsou určité mantinely, které by se měly dodržovat…
„… říkal mi, že celé ty roky jsme chválili boha sexem. … že kdybych byla tak studovaná jako je on, kdybych měla vysokou školu, tak bych to už dávno celé pochopila.“
…
____________________________________
To jsem FAKT rád, že kromě toho, že mám doktorát, jsem i vyučený…
Úroveň „teologických fakult“ musí být FAKT „boží“.
🙁 🙁 🙁
Právníci vystudovaní v Plzni mají také doktorát…
Znám více vyučených intelektuálů… Není proč si touto argumentací HONIT EGO…
„Diskuze se šílencem pro vás skončí s vysokou pravděpodobností neúspěšně; v mnoha ohledech je jeho mysl totiž mnohem rychlejší, protože se nenechá zdržovat rozvahou a podobnými věcmi. Šílence neomezuje smysl pro humor, shovívavost ani prostá jistota získaná zkušenostmi. Je logičtější, protože postrádá jisté zdravé city. Běžná charakterizace duševní choroby je z tohoto hlediska zavádějící. Šílenec není člověk, který ztratil rozum. ‚Šílenec je člověk, který ztratil vše kromě rozumu.’“ — Gilbert Keith Chesterton anglický romanopisec a křesťanský obhájce 1874 – 1936
Velmi výstižné…
Správně HOŠI (!) 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
PROTO má Bůh lidi RÁD, protože TI, kdo jsou MILOVÁNI,
si mohou vážit sami sebe a nemusí být „šílení“. …
U choromyslných jde o normální stav patologické blaženosti…
Přesvědčil jsem se v posledních letech, že od kardinála Duky a jeho okolí již nemůžeme čekat pochopení dnešních problémů církve a společnosti, natož jejich řešení. Nemám mu to už za zlé, chápu ho. Žije ve svém světě, každý má svůj čas a své limity. Není to jen věc stáří, nýbrž hlavně kombinace povahy, ideologie a zátěže.
________________
https://www.respekt.cz/tydenik/2019/13/cirkev-je-jako-nemecko-po-holokaustu?fbclid=IwAR1R7svUJeuW9Hq8onLiAN-vrMWrKhVEVl37cxmyFyaPxfJj5PgnpBz-KAM
Jako NĚMECKO PO HOLOKAUSTU…
Jde o citaci (abych se nechlubil „cizím peřím“) byť zřejmě výstižnou a z úst odborníka. (Že jsem opomněl uvozovky se omlouvám – nebyl záměr si to „přivlastnit“.)
…
Vůči invektivám výše nemohu než KONSTATOVAT:
Bůh MNE má RÁD.
Problém je v tom, že jak jste se dočetl na vámi tolik odsuzovaném „blogu“ jsem já nestudoval ani v Plzni a ani ne práva. Takže pláčete hezky, ale u špatného KAMENE.
___________________________________________
https://hajny.blog.respekt.cz/kameni/
Zameťte si před vlastním prahem…
______________________
Zatím si tady na skandálech církve HONÍTE EGO vy s „Billem“. …
(+ ještný Vít Jůza – než aby zmlkl – „udýchaně“ sekunduje.)
🙁
… než aby zmlkl… vy byste taky mohl (alespoň na chvíli) zmlknout. Ticho léčí…
A v tichosti se také lépe zpytuje svědomí – i to vlastní (tedy i vaše)…
Je docela úsměvné, že ten, kdo tady začne jako první dávat odkazy na články o zneužívání v církvi, vyčítá jiným, že si na tom tématu honí ego. 😀 😀
Rozdíl je ale v tom, že na rozdíl od vás ho neobhajuji. …
🙁 🙁 🙁
Kromě M.H. tady není nikdo, kdo by si všimnul, že tady někdo obhajuje zneužívání v církvi. Pokud dojde ke skutečnému zneužívání, které je prokázáno, pak je to jeden z nejhorších hříchů a to musí odsoudit každý. Tady byla řeč o tom, že takový ty řeči, že žena nahlásí za 10 let údajné znásilňování knězem, kterého si opakovaně zvala domů, jsou přitažený za vlasy.
M.H. buď nedokáže pochopit psaný text, protože má vylágrovaný mozek, nebo (a co je ještě horší) překrucuje a dává větám druhých jiný smysl. Ale už jsem tady několikrát psal, že je to buď blázen, nebo gauner. 🙁
A VY si jste JISTÝ, že toto byl ten případ ?
Kdo umí číst, bývá ve výhodě! Když neumíš číst nebo psaný text pochopit, tak holt ze sebe děláš blbce! 🙂
To se vám právě stalo:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/jeden-biskup-to-vi-na-druheho-projdete-si-dukazy-kdo-v-cirkvi-znal-svedectvi-zen-o-zneuzivani-68834?dop-ab-variant=4&seq-no=3&source=hp
Promiňte, zapomněl jsem, že máte právo mě svobodně a bez jakéhokoliv odporu urážet, pomlouvat a zesměšňovat, a činím tímto předsevzetí, že tady už na Vás skutečně nebudu reagovat.
Spíše jste zapomněl na to, že z problému svého (resp. z problému vašeho „kamaráda“ V.Z.) děláte problém druhých…
🙁 🙁 🙁
Je to SMUTNÉ zjištění, ve světle toho, co se děje jiným, byly zlámaný malíček, V.Kelnarem přetržená Hostie i nedosloužená mše svatá jenom MALIČKOST. …
Bůh má lidi rád a SVĚDOMÍ má každý své.
________________________________
http://www.tyn.cz/cz/index.php?stranka=kontakty
Tak nevím, kdo si tady na skandálech církve HONÍ EGO… Ještě jste zapomněl znovu (už asi po čtyřistapasdesáté) připojit odkaz na váš dopis biskupům…
Odstup, satane… 🙁
K tomu jen citát anglického kazatele Richarda Baxtera:
„Není to hrozná pýcha, myslíte-li si, že porozumíte Slovu Božímu stejně dobře bez učitele jako s učitelem? Komorník řekl Filipovi, když se ho zeptal, zdali rozumí tomu, co čte, “kterakž bych mohl, leč by mi kdo vyložil?“ A vy si přesto myslíte, že můžete číst Slovo doma bez průvodce se stejným užitkem jako když slyšíte kázání; jako by děti, které chodí do školy, řekly, „doma máme stejné knihy, a proto nebudeme chodit do školy; náš učitel nás učí jen gramatiku a jiné knihy, a ty si můžeme číst doma.““
…hloupé ovšem je, když se na „učitele“ pasuje pyšný samozvanec…
Jinak je to samozřejmě skvělé…
Ještě horší ovšem je, když „pyšný samozvanec“ je učitelem.
🙁 (!)
My víme, že jsi učil!
Pouze na VŠ – v rámci postgraduálního studia. Coby povinnost (nikoliv volba).
_________________________________________
To bylo na Radka. EGO si zde honíte vy dva. Je vám jedno, že hájíte hnůj.
Jen když máte o čem žvanit.
Tak ještě nějaký ironizující fórek na závěr… 😀
7 manželek … 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
http://www.apha.cz/2019/tiskove-zpravy/arcibiskupstvi-na-veletrhu-holiday-world
Nezáviďte… 😀
Kde máte tu sedmou? (Virtuální)?
Já jich mám v jedné třídě devatenáct… A jednu hezčí než druhou! Ale to víte, už jsem starý a unavený…
😀 😀 😀
To je váš boj. …
________________
Sedmá to fotí.
🙂
Jo aháááá… No, nějak se člověk z toho, že neumí počítat, vykecat musí, že…
Čekal jsem, že se chytnete 🙂
Nezklamal jste.
„Arogance je parukou k zakrytí duševní pleše.“ — Jan Werich
„Ještě, že nelétají KRÁVY.“ Jiří Reinsberg.
I kdybychom tady všichni zmlkli, on si vystačí úplně sám. A když vycítí, že mu není věnována z jeho hlediska dostatečná pozornost, zaútočí bludem nebo svinstvem (viz o něco výše ten hnus vůči ZESNULÉ Květě Fialové), aby vyprovokoval (což se mu v případě Magdy úspěšně podařilo – jenže tahle hulvátská nehoráznost musí urazit KAŽDOU ženu, nejen K.F, která už reagovat nemůže. Mužská galantnost byla spláchnuta nenávistnou ješitností…).
Radku, ale oheň, do kterého se nepřikládá, nakonec zdechne.
😉
Lído, já doufám v totéž. Kéž by se to tady už vyzkoušelo.
Lído, tohle jsme zde napsali my ostatní v různých obměnách a variacích už nesčetněkrát. Ale je to marný, je to marný, je to marný. Radek nám prostě nevěří……..
Už vám věřím… Jen jsem se snažil, jak je psáno 77x, nikoliv pouze 7x… Teď už s klidným svědomím mohu konečně napsat, že je to nenapravitelný hulvát, nenávistný pyšný heretik – relativista (a nejspíš i panteista) a MAGOR do slova a do písmene. Pochopil jsem, že nejdůležitější je z průjmu jeho hlavy se nepozvracet… Takže nechť jeho „duchovní fekálie“ spočívají v pokoji…
Hm, po kom tu vulgaritu STUDENTI mají.
Jižní Čechy CHLOUBA mravů. …
_____________________________________
Že se z toho biskup Paďour roznemohl, není divu. …
🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁
🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 To bylo řečeno ještě velmi slušně… Jediný silnější výraz je „MAGOR“, což – kdybyste ovšem znal český jazyk – mělo ještě v 19. století trochu jiný význam díky záměně hlásek „G“ a „J“… (Vojenská hodnost to ovšem tehdy nebyla).
Takže klídek…
Je lepší naservírovat fekálie do země než je vnucovat do hlav druhým… 🙂
Tož se tím ŘIĎTE.
…
Myslím, že Radek se po tobě nemusí opičit. Ono by to k němu ani nesedělo 🙂
Radku, já to vidím tak, že to nebylo 77x, nýbrž 777x. 😀
😀 😀 😀
Už je starý a unavený. …
🙂 🙂 🙂
To víte, už mi není dvacet! 😀 😀 😀
Vím. … Vy si to však snažte uvědomit.
_________________________
Až na to přijde, svědomí nevyřešíte „ze dne na den“.
…
Kdybyste VY měl svědomí, tak už dávno mlčíte a stojíte s vyplazeným jazykem před zrcadlem…
Z vašeho demagogického kličkování kolem VAŠEHO ukázkového banánu do vlastní branky ohledně zesnulé herečky a následné ještě trapnější snahy vymáchat v tom Magdu je blbě i těm, co mlčí…
Omluvy (i třeba směrem k P. Jůzovi) zřejmě nejste schopen, čímž opět potvrzujete vlastní ubohost. Svědomí je i uznání vlastní chyby.
Něco nového?
__________________________
Když jsem já na sebe plazil jazyk, jste VY ještě proháněl patnáctky…
🙁
A bylo to hezké, rád na to vzpomínám… 🙂
Jinak mám vyzkoušené, že na bolavé a nehojící se zlomeniny je bezvadný výmějkový krém, což je směs vepřového sádla nebo lékařského parafínu s vývarem z byliny výmějky trnité a ještě několika dalších ingrediencí. Je to specialita úspěšné kořenářky paní Vilemíny Pelčíkové, která prý bydlí někde v Rosicích u Pardubic. Myslím, že můj mladej by ji uměl sehnat… 🙂
…a je to prý taky elixír mládí, když se do toho ještě přimíchá extrakt z krovek majky fialové… Hezky jste na sebe naprášil, že jste už taky starý a unavený… 😀
Pakliže to ovšem není z Ducha Svatého.
…
To se pak člověk může snažit sebevíc a žije to svým životem. …
🙂 🙂 🙂
Odpočinutí lehké dej ji Pane,
světlo věčné ať ji svítí, ať odpočívá v pokoji.
AMEN.
Bacha na ty EXORCISMY (!)
Ať NEZRUDNETE v obličeji jako páter Kelnar…
_________________________________________
Čistě technicky: PROČ musel podepsat „spolupráci“ ????? ???????????????????????????
Biskup Holub pravil, že to zpravidla bývalo za „MRAVNOSTNÍ“ delikty…
Raději nedomýšlet.
…. vzdejte to… 🙂
To říkali nacisti taky…
🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
… tož tak… 😀 😀 😀 😀
Pořád lepší než říkat „křup“! 😀 😀 😀
Pořád lepší než dělat „křup“…
http://hajny.webpark.cz/evidence.html
To už tady bylo několikrát…
No a ?????????
Máte tam i některé v současnosti úspěšné podnikatele a politiky, kteří hájí „správné“ názory (a za nimiž stojí třeba i P. Halík) ??
Pokud ne, tak si to doplňte…
To jako že Kelnar má „cosi“ na Duku, který to proto neodvolal ?
Tak, jak to říkala ta paní Hana?
___________________
To je znovu o tom co NECHTĚL pochopit V.Jůza. Svět nestojí na Dukovi, ale na Kristu.
…
Áááá, soudruch Hajnej přechází na konspirační teorie! 😀 😀
Nikoliv. 🙂 🙂 🙂
Pouze jsem konzistentní v tom smyslu, že i když „věc byla promlčena“, neplyne z toho, že se nestala…
Biskup Kročil argumentuje tím, že kněz souložil s dospělou a tudíž z „právního hlediska“ je to „v pořádku“… Svým způsobem (z pohledu morálního) to ALIBISMUS je. Kněz by neměl souložit se ženou, pokud si ji nechce vzít za manželku.
Dovolávat se „kanonického práva“, že sice „chce, ale nemůže“ je „vyčůranost“. Viz dopis V.Kelnarovi: a) když „kanonické právo“ nefunguje je na místě ho opravit – ne na chybách (když se rozpoznají) trvat,
b) se ani těmi, kdo jím „šermují“ NEDODRŽUJE.
http://hajny.webpark.cz/kelnar.html
__________________________________________________
Slovy JK: „Je lépe se usmířit, dokud jste na CESTĚ“, než to nechávat až na „jednou v Nebi“.
Opravuji: , který HO proto neodvolal.
Chlapče, ten zlámaný malíček byl pokusem o vaši záchranu. Zkuste si přečíst Markovo evangelium 9. kapitolu jestli se tam poznáte. „Svádí-li tě tvůj malíček, ulom ho a odhoď od sebe…“. U sv. Havla tuto hrozbu odhalili a snažili se vám pomoci.
Palec nahoru!!! 🙂 😀
👍👍👍
To patří Venoušovi. Kdybych to napsal jako komentář jemu, zařadilo by se to za M.H.
A to bych byl opravdu nerad …
Nic takového se v Bibli nepíše…
Naopak. V poslední kapitole poslední biblické knihy stojí:
„Já dosvědčuji každému, kdo slyší slova proroctví této knihy: Kdo k nim něco přidá, tomu přidá Bůh ran popsaných v této knize. “ (Zj.21,18)
__________________________________
Užijte ve zdraví.
Děkuji, nápodobně.
Bál jsem se, že když napíšu místo malíčku ruka, tak nepochopíte souvislost s vaším prstíkem. Každopádně za to, že se snažili udělat to čeho jste sám nebyl schopen (zbavit vás údu, který vás svádí), byste jim měl poděkovat.
O nic takového se nesnažili. Byla to SPONTÁNNÍ reakce kněze Mgr. Pavla Budského na mnou vyslovená slova: „Protože se Vy BOJÍTE svého šéfa, odháníte lidi od Krista.“ … Když to „křuplo“ dostavil se u něho pocit „úlevy“ a se slovy „v této farnosti si NEVÁŽÍ kněze“ utekl.
Vaše dedukce nechápu. Pakliže si myslíte, že „mentoruji“, byl by to spíše jiný prst… 🙂
____________________________________________
Nicméně, jak vidím, dnes už i pan kardinál Duka má svůj „malíček“ …
http://www.dominikduka.cz/dokumenty/vyzva-panu-rozkovi/
Venouši, na čerstvé reakci M.H. vidíte, že to vůbec nemá smysl. Demagogie na entou, decima a decimálka, hodinky a holínky… Nejen Duka, ale každý z nás má malíčky – a hned čtyři (pokud nám je někdo neulomí). Vzpomínám na již více let zesnulého varhanáře Karla Synka, který si prohnal ruku hoblicí a přišel i o kusy dalších prstů. Nicméně měl tak pevnou vůli, že i s těmi pahýly hrál – a dobře!
Někomu pak stačí pouhá fraktura a je vymalováno „na věky“… 😀 😀 😀
Mediální štvanici bych za „malíček“ nepovažoval… 😀
Radek Rejšek 29.3.2019 (18:26)
Radši ne, už toho bylo dost…
____________________
To vám dlouho nevydrželo 🙁
odešel.
Jména obětí zveřejňována jsou. Jména viníků jsou CTIHODNĚ tajena…
_______________________________________________
Prozatím odhodil biskup Duka pouze „ÚD“ církve:
http://www.apha.cz/2019/oznameni/k-pripadu-jiriho-kylara
Děvče 🙂
Ty jsi ta o které píší na seznamu?
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/jeden-biskup-to-vi-na-druheho-projdete-si-dukazy-kdo-v-cirkvi-znal-svedectvi-zen-o-zneuzivani-68834?dop-ab-variant=4&seq-no=3&source=hp
Jen tak dál…
Hon na kardinála Duku
http://neviditelnypes.lidovky.cz/media-hon-na-kardinala-duku-d0o-/p_spolecnost.aspx?c=A190327_170638_p_spolecnost_wag
Kdo chce psa bít, hůl si najde… Tím samozřejmě NEOMLOUVÁM kněze, který selhal (není zdaleka první a jistě ani poslední). Ale ta medializace bije do očí. Jak řekl jistý nejmenovaný „biomasák“:
„Když to nejde silou, půjde to ještě větší silou“.
Právě díky té medializaci je jasné, že (jen) o kněze V. Z. zdaleka nejde…
Radku, je zcela zřejmé, že Slonková s Kubíkem případ náležitě nafoukli, protože nových skutečných fakt k němu příliš není. Dávkují svá „fantastická“ zjištění postupně, přičemž prakticky nic nového (kromě spekulací) neříkají. Je to jen o tom, aby bylo o čem psát, o čem vysílat a o čem mluvit, aby jim v jejich televizi Seznam stoupla sledovanost. 🙁
Myslím, že se i biskup Kročil k celému případu vyjádřil jasně.
https://www.cirkev.cz/cs/aktuality/190325tiskove-prohlaseni-k-reportazi-tajny-pripad-prvni-dukazy-ze-cirkev-tajila-svedectvi-o-sexualnim-zneuzivani
Ale jak se říká, kdo chce psa bít ………..
Kamenáči, proticírkevní štvanici připomínající mediální praktiky StB nemá jen „fantastické“ zjištění Slonkové a Kubíka. Jsme jí svědky i na těchto stránkách. Schválně nebudu jmenovat toho trola 🚻, který neustále zneužívá naší slabosti nezastat se pravdy. Vsaď se, že se ozve!!! 🌟🌟🌟
Radši ne, už toho bylo dost… 🙁 🙂
Osobní otázka na Tomáše Holuba by zněla:
„PROČ celou noc nespal?“
Bylo to A) proto, že někomu (byť kdysi dávno) bylo UBLÍŽENO?
nebo B) proto, že „čest“ církve je „pošpiněna“? …
_______________________________________
Osobně VĚŘÍM, že to byla spíše ta PRVNÍ možnost.
To už minimálně z důvodu jeho slov o POKOŘE.
😀 To je jak nadpis z nějakého bulvárního časopisu:
„PROČ celou noc nespal?“
(a pokračuje to taky nějakou hovadinou)
Nevím, zeptejte se JEHO.
Mě to nezajímá.
Vaše VOLBA.
(Dokud neznásilní Vás, nebude Vás to zajímat. … Bohužel takto to začínalo i se Židy před 2.sv. válkou. Všichni věděli, že to je „špatně“, ale nikoho to NEZAJÍMALO.)
_____________________________
Otázkou bohužel je, zda v církvi vůbec je „někdo“ za něco odpovědný a zda vůbec je „někdo“ OCHOTNÝ „něco“ řešit … (Nebýt MEDIÁLNÍ kauzy, nic nikoho nezajímá… )
🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁
😉
… a jak už to milé děti v pohádkách chodí, nakonec všechno dobře dopadlo.
Slonková převzala šéfredaktorování v Katolickém týdeníku, Kubík začal ředitelovat zpravodajství v TV NOE a v radiu Proglas … a zlomený malíček Všeználek … ? Ten, děti, byl zvolen diváky pořadu Kotel jako „jen jednou ženatý“ (což je pro machometána něco jako celibát 😇) arcibiskupem. Všechny nezlomené malíčky a malenky exkomunikoval a jestli neumřeli, žijí tam šťastně dodnes. 🙄
A teď, Martínku, hajdy spát, protože jak pan doktor uvidí, že nejsi v kleci, bude se zlobit. 😩
Máš v tom zmatek 🙂
1.dubna je až zítra.
Apríle, napsal jsi opravdu hezkou a zároveň pravdivou pohádku. 🙂
Úroveň naší žurnalistiky je bohužel taková, jaká je. Jejím cílem často nebývá hledání pravdy, ale vyhledání nějakého cíle, rozpoutání kauzy a její sledovanost, přičemž je dopředu známo, kdo je viník a kdo je oběť. Těmto požadavkům se přizpůsobí způsob informovaní, kdy se něco zveličí a nafoukne, něco se potlačí do bezvýznamnosti, něco zatají úplně apod. Zkrátka osvědčené metody propagandy. Vše nastartovaly Události, komentáře na ČT, kde o údajných či skutečných obětech sexuálního násilí v katolické církvi mluvili tři lidé s prakticky totožným (proticírkevním) názorem. To je dnes naprosto běžná praxe nejen rádobyveřejnoprávní televize, která velmi často dělá diskuze bez toho, aby pozvala lidi rozdílných názorů, kteří si budou vzájemně oponovat, argumentovat a konfrontovat 🙁
Tohoto tažení se záhy ujala televize Seznam, která z jednoduchého příběhu udělala sérii pořadů, ve kterých „neustále objevuje nové skutečnosti,“ kauzu nafoukává a snaží se církevní představitele dotlačit k nějakému vyjádření, které by se dalo zneužít. Tyto metody manipulace, kdy se pozmění smysl reportáže, vypustí se nějaké slovíčko či se nějaké vyjádření sestříhá do skandální verze, nejsou nic nového, to už tady bylo za nacistů i za bolševika. TV Seznam začala hrát ještě jednu novou hru, kdy Slonková s kubíkem rozdílně přistupují k jednotlivým biskupům. S Dukou a Kročilem se nijak „nemazlí“, kolem Holuba chodí po špičkách. Je to snad proto, že první dva jsou „konzervativci“, zatímco třetí má pověst liberála pošilhávajícího po křesle pražského arcibiskupa a českého primase? 🙂
Ke cti biskupa Holuba je to, že se nenechá do této „hry“ TV Seznamu vtáhnout a že se snaží trpělivě vysvětlit všechny události a souvislosti s touto kauzou. No a že Slonková jednou převezme šéfredaktorování v Katolickém týdeníku, o tom nepochybuji! 😀
„Držíme se zuby nehty, ti starší už jenom nehty.“ (Fámyzdat)
…
________________________________________________
Aspoň, že na Slovensku mají za prezidenta ženu. Jen jestli ji teď nebude mít tendence prezident český TYKAT.
… skutečnosti mnou popsané nejsou apríl.
__________________________________________________
http://hajny.webpark.cz/biskupum.html
Tááák, je po Velikonocích.
Letos to uteklo nějak rychle. Asi jak člověk stárne.
Úplně největší zážitek jsem měl v pondělí. Vyrazil jsem na mrskut a protože nikdo nechodil, většina kluků nepostřehla správný termín (nebyla konkurence), vyšlehal jsem dvoukolák vajec!
Tak to gratuluji!! 🙂
To se to vyšlehává, když kluci byli ve škole, a chlapi v práci. Akorát si říkám, to jsi navštívil asi všechny místní důchodkyně, když my, ženy v nejlepších letech 😉, jsme byly také v práci, a mladé dívenky v rozpuku ve škole. Ještě si říkám, co s těmi vejci budeš dělat? Vidím to na dvě možnosti. Buďto je jet někam na tržnici prodat – v případě že jsi skrblík, nebo uspořádat vaječné hody pro celou ves – v případě že jsi člověk pohostinný a máš soucit s těmi, kteří museli celé velikonoční pondělí strávit v pracovním procesu. Teď jsem zvědavá, jestli se přiznáš…..
Magdo, prodat vejce na tržnici není jen tak, na to je dnes potřeba EET a taky Kebabiš 😀
https://www.loupak.fun/obrazky/vlastni/789805/
Magdo, každá holka, která čte Tisíkráte (až na výjimky) si vzala dovolenou nebo si nechala napsat omluvenku. Takže v tom nebyla potíž.
Co s vejci, vím. Do malty, budu stavět.
Pokud nebudou ta vejce vařená, tak to bude dobrá omítka! 😀
Vejce jsou natvrdo, to je dobře, potřebuju tvrdou maltu.
A nejsi náhodou z Velvar?? 🙂 😀
https://kladensky.denik.cz/zpravy_region/natvrdla-vejce-pro-karluv-most-aneb-velvarska-vejce-pro-prahu-20180323.html
Kamenáči!
Z Velvar pochází táta!
U nás chlapi vymrskávají nejčastěji vejce tekutá. Ty padesátiprocentní jsou vynikající. To je pak člověk zmrskanej až do středy. 🙄
Škyt! … ale na pohanské velikonoce jdu znovu, když už máme to církevní schválení od teologa Opatrného.
Ano… Když byli synci malí, taky jsem s nimi chodil. Oni dostávali vejce skutečná nebo čokoládová, tatínkové tekutá… Že je situace vážná, jsem si uvědomil, když ten mladší se na mě starostlivě podíval a řekl: „Tati, ty nějak divně mluvíš a kulháš…“ 🙂
Pokud člověk dojde domů po svých, je to dobrý! Horší, když někoho vezou domů na trakaču nebo dvoukoláku 😀 😀
Já o Velikonočním pondělí u nás potkala kluky – tedy spíše mladé pány s kotoučem už o čtvrt na deset dopoledne, když jsem šla na půldesátou mši. Ten, co vezl kotouč (kolečko) sotva šel. Ten, co se vezl nešel… Nevím, jestli tak skvěle slavili nedělní vzkříšení nebo jestli byli v pondělí tak rychlí. Každopádně žádné skrupule z toho neměli, byli veselí na celou dědinu.
😀
Kolega trumpetista vyprávěl, jak chodívali švihat a koledovat s celou kapelou – trubka, harmonika, buben a vozembouch. Jednou se mu stalo, že někde nechal trubku a přišel na to až doma. Byl ze ztráty nástroje dost špatný, byť to byla – jak my trumpetisti říkáme – „dešťovka“ na takovéto blbnutí… Asi po dvou dnech se trubka našla – v márnici místního hřbitova. Jak se tam ocitla, nikdo dodnes neví… 🙂
Po Velikonocích ještě není, ale tento APRÍLOVÝ „vtip“ mne pobavil:
Radek Rejšek přišel do NEBE a pustil se do Boha:
„Ty jeden STARÝ (!) DEMAGOGU!“
Když už, tak „ty jeden VĚČNÝ A NESMRTELNÝ demagogu!“
Pravdou je, že skutečný Bůh je v Nebi a tady na zemi za něj několik chorobných jedinců schovává své ulítlé názory, což mě už nyní nechává docela chladným…
😀
A) Skutečný Bůh není jenom v Nebi.
Naopak: „V něm žijeme, pohybujeme se a jsme.“
_______________________
Navíc si nemyslím (na rozdíl od Vás?), že je DEMAGOG.
…
Tak si po sobě přečtěte ten váš IDIOTSKÝ vtip a možná pochopíte…
Je zajímavé, že chápání vašich debilit ze strany druhých považujete za samozřejmost, ale na argumenty protistrany zjevně nestačíte… Jděte se už bodnout a neotravujte (slušně se s vámi jednat nedá).
VTIP: Jede řidič po dálnici a v rádiu slyší: „POZOR! POZOR! Po dálnici jede jedno auto v protisměru. Chlap se podívá a řekne: „Jak jedno? Všichni jedou v protisměru!“ 🙂
Když mluvíte o „chorobných jedincích“…
Vy nevěříte v Pána Boha???
_____________________________
Běžte si zaplavat.
🙂 🙂 🙂
Proč tak pozdní reakce? Bylo náročné přemýšlení?
Ne. Měl jsem jiné priority.
Aprílovi přeji vše nejlepší k zítra začínajícím celoměsíčním jmeninám! 🙂 (Úplněk, neúplněk…). 😀
Dík! A bacha zítra na mě! Rád vyvádím … 😉 😜
APRÍL: (?)
http://www.dominikduka.cz/res/archive/050/005468.pdf?seek=1553465962
…
Podle všeho ano… 😀 😀 😀
No a když se VÁM splní přání v tom smyslu, že to Duku „sejme“, tak co se stane? Bude jiný kardinál – je otázkou, zda lepší nebo horší… Slováci si taky uvědomili, že pro ně důležitější budou volby do Evropského parlamentu, což dali najevo velmi nízkou účastí v prezidentských volbách (o tom se raději moc nepíše).
Máte po ruce kámen?? Tak házejte! 😀
NIKDY jsem nepochopil, proč nás na základní škole učili házet granátem. (Zřejmě už tehdy vychovávali k „terorismu“.) Neházím ani kameny. Z PŘESVĚDČENÍ.
_____________________
Nemám přání, aby Duku něco (či někdo) „sejmulo“. …
Kromě toho Bill psal, že po Dukovi má být arcibiskupem biskup Holub.
Pouze si nejsem jistý, že by zrovna ON o to stál.
Stran „účasti“:
Česká volební účast ve volbách do EU (2014): 18%
Slovenská volební účast ve volbách prezidenta: 42% (41.78%)
Z.Čaputová zvolena (1 056 582 hlasů), M.Šefčovič nezvolen (752 403 hlasů).
M.Zeman ČR (2018) zvolen rozdílem 152 184 hlasů.
Z.Čaputová SK (2019) zvolena rozdílem 304 179 hlasů.
Úplně jiný kontext měly volby do parlamentu EU tehdy, úplně jiný mají a budou mít nyní (což si většina lidí naštěstí uvědomuje)…
Ta čísla máte asi od Šafra, ne…? 😀
Porovnávat Eurovolby v Česku s prezidentskými volbami na Slovensku může jen demagog nebo cvok. M.H. je zřejmě obojí 🙂
Vy jste začal tvrdil, že Slováci nevyjádřili podporu (nízkou účastí) jejich prezidentce. Bylo to (z vaší strany) účelové a není pravda.
Pravda vítězí. Co jiného si přát. …
Opravuji: Není to pravda.
____________________
Převaha, s níž zvítězila je výrazná.
😀 😀 😀
Slyšel jsem, že Slováci už začínají skupovat reflexní vesty… 😀 😀 😀
To nejsou Slováci. To jsou Rusové na DOVOLENÉ. …
🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
Radši Rusové na dovolené než trvale (ne)hlášení Arabové…
Radku, Slováci měli v druhém kole prezidentských voleb smůlu, že si mohli vybírat mezi svrabem a neštovicemi. To Ukrajinci, ti to mají horší, ti si vybírají mezi dvěma komiky 😉 😀
Na věci, kdo je či není prezidentem, tato čísla nic nezmění. Jak říká Exupéryho Malý princ „My, kdo chápeme život, nestaráme se o čísla“. „Stratégy“ pochopitelně čísla zajímají, ale nakonec se ukáže, že ve výsledku jim stejně jsou k ničemu… Aby to nakonec nebylo jako s tím francouzským seladónkem – napřed obrovské nadšení, pak žluté vesty…
Okopáváte kotníky. … 🙁
___________________
Tohle se vám jistě bude líbit. 😉
https://www.facebook.com/CT24.cz/videos/300320500895141/
Zalez a neotravuj, hlíste! 😀
P.S…. Na ksichtoknihu nechodím, je mi ukradená stejně jako slavná ČT 24. Tam se utvrzuji pouze a jedině v tom, že někteří noví členové RRTV mají hlubokou pravdu, což jako emeritní zaměstnanec jednoho z dotčených médií jen potvrzuji. Teď jsem zvědav na Primu 24…
Takže ten odkaz si strčte někam, na ksichtoknihu nejsem přihlášen a ani se tam hlásit nehodlám – stejně ji cenzura už brzy zatípne! 😀 😀 😀
… aby bylo jasno – NEOMARXISTICKÁ cenzura…
jinak – hlupákům okopávám kotníky strašně rád…
Bůh má lidi rád. …
🙂
Blá blá blá…….
A Makdá je člověk. …
Velmi nízkou účast v prezidentských volbách na Slovensku způsobila prý Katolická církev. Oznámila věřícím, že volit na post prezidenta republiky kandidátku Zuzanu Čaputovou je kvůli jejím příliš liberálním názorům smrtelným hříchem. Zároveň církev uvedla na trh novou emisi tzv. prezidentských odpustků v ceně 100, 200, 500 a 1000 euro, které si může volič koupit v církevním e-shopu hned po návratu z volební místnosti. Voliči, kteří si odpustky koupí, i když volili někoho jiného než hlavní favoritku prezidentské volby, mohou na nákup uplatnit 10% slevu, protože v takovém případě se podle církevních autorit jedná o hřích nesmrtelný.
Ani prezident Zeman není nesmrtelný…
Apríle, věřící Slováci to měli těžký. Vybírali mezi bývalým komunistou (i když bývalý komunista je stejný nesmysl, jako bývalý černoch) a současnou neomarxistkou, která podporuje vraždění nenarozených dětí. Takže kdo šel volit do druhého kola, tak ať volil kohokoliv, stejně si ty odpustky musí koupit 🙂
😀😀😀 … a kdo si myslel, že s tím vydrbe a volit nešel, tak „čistě technicky“ volil oba dva, takže si musí ty odpustky koupit dvakrát. 🤧
😀 😀 Člověče, to je zajímavá myšlenka! 😀
Teď jsem zrovna v Indii. Je zde před volbami a tolik srpů a kladiv jsem neviděl ani za mých mladých (a dětských) let v Československu, ani kdysi na zájezdu v Rusku.
(Srb měla babička. Sekala s ním trávu pro králíky. Ale byl jenom jeden. Zde jich je na každém plotě nalepeno či namalováno hned několik.)
_____________________________________
Narážky na Z.Č. vyvrátil biskup Bezák ve videu, na které je odkaz výše.
https://www.youtube.com/watch?v=qGpu-WWLYO0
Sama se navíc distancovala, že by to, co ji podsouváte, propagovala. Pouze přišla s tím, že se to děje a na rozdíl od jiných, „nestrká hlavu do písku“. …
Srb je příslušník národa Srbů. Náčiní na sekání trávy bylo odjakživa nazýváno SRPEM…
Díky. „Stará školo“… 🙂 🙂 🙂
_________________________
To je právě ten případ, když se člověk spoléhá příliš na počítač.
Pořád je lepší, když člověk spoléhaje na počítač udělá pravopisnou chybu než když pak spadnou dva Boeingy… 🙂
To nepochybně.
Režisér Strach se prostě nezapře! Krátce po půlnoci roztroubil do světa, že papež František přijal rezignaci kardinála Duky a českým primasem jmenoval Dr. Halíka…
Ovšem naprosto fantastická je ta smršť až neskutečných reakcí na sociálních sítích. Lidé fakt nekoukají do kalendáře! 😀 😀 😀
Ale současně je to naprosto úžasná a nezpochybnitelná sonda do veřejného mínění…
(Lidé sice nehlídají kalendář, ale navzdory tomu se zdá, že ještě alespoň trochu myslí…).
Následující odkaz nesouvisí sice s tématem, ale s dnešním datem:
https://www.garaz.cz/clanek/trabant-se-vraci-stane-se-nejlevnejsim-evropskym-autem-21001446?dop-ab-variant=9&seq-no=1&source=hp
Papež František dnes přijal rezignaci pražského arcibiskupa Mons. Dominika kard. Duky OP. Na uvolněný stolec jmenoval Mons. prof. PhDr. Tomáše Halíka, Th.D. Tuto novinku oznámil Apoštolský nuncius v ČR Charles Daniel Balvo.
https://www.facebook.com/Lotzasrando/posts/1134882110015903
Aby to nebylo podobné jako s tím nadšením po zvolení Čaputové na Slovensku! 😀 Co my víme, jak moc vážně – nevážně to „proevropská“ média myslí… 😀
Kdyby nebylo 1. apríla a kdybych nevěděl, kdo je režisér Strach, tak bych se vyděsil.
A už jsem si smlsnul na studentech – zadal jsem konstrukci harmonické kadence pomocí rovnice s parametrem… Tolik zděšení ve tvářích mládeže jsem už dlouho neviděl. Až když se mě jedna moc milá a hezká studentka zeptala, zda to myslím vážně a já odpověděl „Ne“, přišla úleva. A tak jsme si místo hodiny harmonie promítli Tři oříšky pro Popelku, kde skladatel Karel Svoboda odvedl skutečně mistrovskou práci…
Dneska je to samé překvapení 😛 😀
https://www.lidovky.cz/relax/zajimavosti/jedno-cesko-ruzny-cas-prevratny-navrh-ministerstva-pocita-s-rozdelenim-zeme-do-casovych-zon.A190331_214547_ln-zajimavosti_pev
S těma dnešníma překvápkama máš pravdu, Kamenáči.
https://www.autozive.cz/koncern-vw-musi-prodat-skodovku-fiatu/#utm_content=freshnews&utm_term=vw%20mus%C3%AD%20prodat%20%C5%A1kodu&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz
O sádle bez tuku jsem taky nevěděl 😉
http://www.nasadle.cz/nizkotucne-sadlo
Sádlo je z dlouhých studií… 😉
______________
Kardinál Vlk měl rotoped.
Radku,
tys vyměkl, na splnění úkolu jsi měl trvat! Všechno jde. Třeba integrovat skříň, jen je potřeba zadat, podle čeho.
A když už zmiňuješ „kadenci“, tak koukni a doposlechni do konce, jak vypadá pořádná KADENCE (ta ta ta ta ta – a někdy i rychlejší) a ne nějaký utahananý kostelní cajdák, který se nezmůže ani na pořádný rytmický spád na konci.
https://www.youtube.com/watch?v=tPSUIQngXgU
Já myslel, že myslíš tu kadenci z Černých baronů – jakou kadenci má samopal? (Tak to vím naprosto přesně – ratatatata!) 😀
Aprile,
už jsem v pořadníku na nového trabanta. A doporučuji ostatním se tam zapsat ještě dnes, později bude fronta, že se dostanete na řadu za 5 let. A kdo ví, jestli nebude Trabant již zastaralý.
Adresa pro rekomando se závaznou objednávkou je:
Geschäftlich abteil VEB Sachsenring Automobilwerk, Karl – Marx Straße 1, Zwickau, Sasko, NDR
Kdo přednese básničku o Trabantovi, bude mít v pořadníku přednost 😛 😀
„Koupil jsem si Trabanta,
přejel jsem s ním bažanta.
Bažant křičí, běží k žitu,
já mám kupu bakelitu.“
😉
Já jsem se na Trabanta zapsal hned ráno.
A abych získal tu výhodnou slevu, začal jsem sbírat vlastní víčka na výrobu karoserie. Právě dopíjím třetí petku Březňáka z akce. No, co by člověk nevydržel kvůli takovému autu. Ostatně, stejně je půst. 😭
Na svém FB Jiří Strach (pokud je to jeho skutečný FB) píše, že to je „pro radost“. Otázka pro čí radost. 🙁
Živit se na úkor Prof. Halíka se ani soudruh Jiří Strach (to ve vší úctě) NEMUSEL.
_______________________________
Čistě technicky: Nebýt nás HLUPÁKŮ, nebyli byste VY (to platí i na pana režiséra Stracha) ti „chytří“. Nic víc, nic míň. …
Trabant?
Trabant?
Co je zač?
Rozzuřený vysavač.
Jako již plnoletý student konzervatoře (po gymnáziu) jsem o prázdninách brigádničil jako řidič poštovního auta. Poprvé mi jako „bažantovi“ svěřili trabanta kombíka a šup – vybírat schránky. To bylo šílené ježdění – v každé ulici nejméně dvě schránky (tehdy), pořád jen jedna – dva – zastavit – ruční brzda, vyběhnout, vysypat schránku do pytle a k další schránce… Opruz neskutečný, pětikilometrovou trasu jel člověk s takovou skoro hodinu… Trojku a čtyřku jsem téměř nepoužil… Tohle ale mohl vydržet pouze a jedině trabant – s feldou nebo i stodvacítkou si toto vůbec neumím představit (stodvacítka by vařila už u třetí schránky)… Takže na něj nevzpomínám ve zlém.
Další roky jsem jezdil s dvanáctsettrojkou balíky – to byla jiná služba! Ale auto opravdu strašidelné…
Nejvíc mne dostalo to šlapací dobíjení baterie…
🙂
Básničku neznám, ale pamatuji si několik trabantích vtipů. Jeden z nich:
Potká osel trabanta a povídá: „Nazdar auto!“
Trabant odpoví: „Nazdar osle!“
A osel otráveně: „Taky jsi mi mohl říci „Nazdar koni“, když já jsem ti řekl „Nazdar auto!““
Víš, co je největším snem majitele trabanta?
Dostat pokutu za překročení rychlosti! 😉
Platí doslova.
__________________
Páter Rudolf Dušek (jezuita), když ještě bydlel na faře v Dolním Ročově a my tam u něho byli (asi týden) „na prázdniny“, řešil technickou zajímavost: Jeho trabant se „rozzuřil“ a nepomohlo ani když vypnul zapalování. Něco takového jsem viděl poprvé. Motor se nedal zastavit, na tzv. „samozápaly“ běžel dál.
Jediné řešení – naštěstí byl duchapřítomný – uzavřít přívod paliva.
No, tak pozor!!!
Na trabanta mi nemakejte!! 🙁 😎 🤐 🙁
Trabant = nejlepší antiemetikum (lék proti nevolnosti při jízdě) 😀 Naše starší děti – „odkojené“ trabantem s tvrdým pérováním nikdy v autě neblily. Ale ta nejmladší, „odkojená“ stodvacítkou (s měkčím pérováním), ta má problémy dodnes. 🤢 🤢 🤢 🤧 🙁 😀 😨
A úžasný úložný prostor – tři děti i s kočárem a vybavením na týdenní dovolenou. 🙂
A ty krásný vyhlídkový jízdy… 😊 😇
Chápu, že tento příspěvek je brzda pokroku – zrychluje se komunikace, jízda, celý život – ale nemůžu jinak! 😀 😀 🤠
Fakt je, že u trabanta nebo embéčka si člověk opravil takřka všechno. Já mám nyní Nissana Micru K 12 a když mi poprvé praskla žárovka, tak jsem si řekl – „brblačka, koupím u pumpy halogenku H4 a vyměním“. Skončilo to jen tím koupením žárovky, zjistil jsem, že se do reflektoru prostě nedostanu! Tak jsem potupně odjel do servisu, kde mi mile sdělili, že tohle sám opravdu nezvládnu, protože je třeba rozebrat skoro půlku předku auta a hlavně je tam jeden šroub, k němuž se dostanete jen speciální ráčnou, která normálně v prodeji není… Takže na řidiče, kteří jezdí s jedním „slepým“ světlem, už nenadávám a říkám si, že kšeft výrobců aut a značkových servisů je asi přednější než bezpečnost… 🙁
U těch nových aut svépomocí prakticky nic nevyměníš, maximálně stěrače nebo pojistky. Je to nadupaný elektronikou i tam, kde by stačila mechanika. Nedávno mi jeden opravář aut vyprávěl příběh svýho kámoše, kterému přestalo jezdit jeho auto za dvě mega. Zavolal servis, přijel opravář, napíchnul diagnostiku, a zjistil, že je v autorádiu zaseknutý CD. Teprve po jeho vyjmutí šlo auto nastartovat.
Když vlezete do A380-ky, tak ji také (pokud to správně chápu) řídí počítač. Pilot mu už jen říká, co má dělat. Pokud je vše správně nastavené, je to v pořádku. Problém nastává, když je někde v algoritmu „chyba“ případně je něco „jinak“. …
Problémy s CD-čkem mohl potvrdit.
🙂 🙂 🙂
Než jsem odjel na Nový Zealand zachránil jsem výrobu autorádií v Brandýse n. Labem (a tím i práci pro docela dost lidí), když jsem „chytil“, že pro nový firmware v CD mechanikách „nevylezlo“ CD-čko. … Tlaky ze všech stran. … Přesto jsem z pozice test inženýra zastavil výrobu.
To se v Automotive rovná sebevraždě, pokud by k tomu nebyl důvod.
___________________
Když bylo po všem, dozvěděl jsem se, že o tom „všichni věděli“, jen čekali, že si toho nevšimneme. Dokonce prý už byla nachystaná i „konkurence“, která měla výrobu autorádií převzít v Rakousku.