Dieselgate II? Nálepka rybičky snižuje spotřebu!
Mnoho let se na českých silnicích vyskytuje nezanedbatelné množství vozidel nesoucích nálepku ve tvaru ryby. Redakce Tisíckráte je na stopě odhalení, co ve skutečnosti stojí za enormním zájmem o tento symbol, který obvykle řidiči schovávají pouze za své náboženské vyznání. Skutečným důvodem je však tajemný vliv ryb na jízdní projev označených vozů. Tento fakt nám potvrdil mluvčí Asociace drobných autoopravářů Luboš Hever, vítěz ankety České ručičky za rok 1993: „Vozidla opatřená těmito nálepkami vykazují při testech v průměru o 7,4 % nižší spotřebu. Motor má kultivovaný chod a servisní intervaly je u těchto vozidel možné prodloužit až dvojnásobně. Ruku v ruce s tím jde i výrazné snížení emisí takto vybavených automobilů.“
Významný vliv rybích nálepek na provoz osobních automobilů nemohl samozřejmě uniknout komunitě vášnivých motoristů. Dostupných informací o tomto jevu je přitom až podezřele málo.
„Ano, je pravda, že neustále přijímáme mnoho dotazů na toto téma“, uvádí na dotaz Tisíckáte předseda Automotoklubu České republiky pan Jiří Oska. „Osobně jsem však k podobným praktikám skeptický. V minulosti jsme museli vyvracet mnoho podobných mýtů. Například na Slovácku se okolo roku 2000 (Velké jubileum – pozn. redakce) rozšířila praxe s využívání vody z Hostýnku namísto řádných homologovaných chladících kapalin. Ani upřímná víra těchto motoristů však v zimních měsících nezabránila zamrznutí chladícího okruhu jejich vozu, které zpravidla vedlo k vážnému poškození motoru.“
Průlom v pátrání přišel až v září roku 2015 v důsledku vypuknutí aféry zasahující největší automobilku světa, pro níž se později vžilo označení „Diselgate“, a v jejímž důsledku později rezignovalo celé vedení koncernu. U vozidel opatřených naftovými motory byl odhalen umělý software, který měl snižovat emise během jejich měření při homologaci. Pro naše pátrání byla klíčová reakce nového šéfa VW Mattiase Müllera, který v říjnu 2015 konstatoval, že při nápravě této aféry bude nutné v některých případech provést i jisté „hardwarové modifikace“ postižených vozidel. Redakci Tisíckráte se před nedávnem podařilo od bdělého zahraničního čtenáře získat následující fotografii. I přes nízkou kvalitu způsobenou tím, že byl snímek pořízen při útěku před zaměstnanci servisu VW v Karlsruhe, kde právě probíhala „modifikace“ vozidla, se jedná o jasný důkaz.
Mluvčí koncernu Volkswagen, kterého jsme konfrontovali s touto fotografií, reagoval pouze větou „Wir verkaufen Autos, kein Fisch“. Poté se odmlčel a dle zdroje blízkého vedení koncernu bylo na celou věc uvaleno informační embargo.
O stanovisko jsme proto požádali známého automobilového žurnalistu a baviče Jeremyho Clarksona, který dosud na žádný z našich dotazů neodpověděl. Den po odeslání našeho dotazu však Clarkson na svůj Facebookový profil napsal, že pro nový pořad The Grand Tour, navazující na světoznámou sérii Top Gear, plánuje natočit v červenci příštího roku Velehradský speciál. Ve voze Dacia Logan MCV vyrazí od chrámu sv. Petra a Pavla v Brně na Velehrad, aby se zde zúčastnil Dnů lidí dobré vůle 2017. Svůj automobil si přitom plánuje nejprve upravit tajemným symbolem, který si opatří v prodejně Donum. Tento díl má dle Clarksona přinést revoluci ve světovém automobilovém průmyslu.
Milá redakce, musím říct, že se mi váš článek vůbec nelíbí. Jsem velmi zklamaná z cenzury v tomto vašem příspěvku. A pokud-li tento můj diskuzní příspěvek vymažete, ukáže se skutečná pravda o vás!
Vážení čtenáři – v článku byla zamlčena velmi důležitá skutečnost, a to, že rybičky vyrobené doma nemají na spotřebu vašich automobilů vůbec žádný vliv. Úsporu vykazují pouze auta opatřená rybičkami ze zmiňované prodejny Donum. A to ještě není všechno! V článku se uvádí, pro zastření pravdy, pouze průměrná úspora 7,4 %. Jenže záleží také na velikosti: malá rybička – malá úspora, velká ryba – velká úspora. Samozřejmě fšechny velryby byly již zaměstnanci brněnského biskupství vykoupeny během první půlhodiny po zveřejnění článku. Poslední červenou velrybu vytáhla prodavačka z podpultu pro biskupa Konsbula. V budoucnu budou samolepky s velikými rybami pouze jako podputlové zboží nebo po doložení potvrzení o schválení příspěvku v hmotné nouzi.
Dle vyjádření výrobce nálepek pana Jana Porybného také záleží na druhu ryb a nově stanovených lovných velikostí. Tak například samolepka sumce pod 70 cm nebo candáta pod 45 cm budou bežně k dostání. Zjednodušeně řečeno – nebude problém se samolepkami podměrečných ryb. „Zkrátka, ryby lovných velikostí nejsou v rybnících, nebudou tedy ani v prodejně Donum.“ – dodal ještě pan Porybný.
Paní Lído, výrobce nálepek se jmenuje pravým jménem Luboš Nemo ( souvislost s jistým filmem lze jen těžko popřít ). Používá pseudonym kvůli bezpečnosti. Mohlo by se stát, že ho někdo po zjištění pravého jména bude hledat. Tímto je cenzurování příspěvku Tisíckráte opodstatněné a vás zavřou za šíření poplachových zpráv.
Blbost. Tomu Konzbulovu vraku už nepomůže ani smažený kapr.
To s tou velrybou se mi nějak nezdá. Je všeobecně známo, že velryba není rybou. To by musel být nějaký zázrak, aby zaměstnancům brněnského biskupství fungovala místo ryby velryba.
Mám ještě jeden dotaz – jestli pan Nemo Porybný nepřipravuje dle svých podmořských zkušeností nějaké změny – například místo rybiček třeba krevety a pod. Myslím, že třeba samolepka ve tvaru rejnoka elektrického by mohla vykazovat daleko větší úspory, než pouhých 7,4 %.
Rejnok elektrický by nesměl být pouze na samolepce ale přímo součástí motoru, tehdy si myslím, že by automobil vykazoval úspory. Pan Nemo dokonce naznačoval, že by se nově do aut dávali místo koní žraloci, ale tyto auta by jezdili pouze pod vodou, proto se mu nejvíc pozdávalo použití želvy, resp. Karety obrovské, je to obojživelník a je velký, tedy i silný.
Na benzínové motory to nepůsobí. Zkoušeli jsme to u nás ve farnosti. Ani požehnání kněze autům na tom nic nezměnilo. Podle jedné farnice, která studovala teologii je to asi proto, že v písmu není žádný Benzín, ale je tam Naftalí (Neftalí) Naphtali Hebrew: נַפְתָּלִי, Naftali, Nap̄tālî
Z toho vyvodila, že Bůh si přeje, aby křesťané jezdili v dieslech.
Je-li Božím záměrem, aby křesťané jezdili v dieslech, pak kareta neprojde. Je totiž chráněná a ochránci přírody pro ni požadují pouze vodu.
To je čisté rouhání. Bůh by nikdy nemohl chtít, aby křesťan do svého vozu lil naftu. Protože ta odjakživa patří pouze do traktoru.
Tak bude mět vedle motoru (nebo v) nádrž z vodú, to by ochráncom vadit nemoselo
Ochráncům vadí kdejaká ptákovina. Kdybychom už teď začali karety plnit naftou, tak si myslím, že by si časem zvykly. Ale leda tajně.
Já myslím, kdyby kareta místo nafty a benzínu valila na vodu, to by teprvá byla úspora!! Problém by nastal, pokud-li by to byla voda mořská. To by motor dopadl jako naše varná konvice. A nevím, jak by kareta snášela čištění octem. To by z toho zas pak byly nakládané karety…
A co chudáci s elektromotory?
Na snížení spotřeby by mohl fungovat ten rejnok, ne?
Akorát pak nevím co pro auta na plyn…
S rejnokem můžete z elektromobilu vyhodit baterky.
Pro auta na plyn by mohl fungovat tchoř, ten přeca vylučuje ty plyny ne?
Kdepak. Ten produkuje páchnoucí tekutinu, a to z análních pachových žláz. Střevní plyny vylučuje ve významném množství např. skot.
No, a jsme zase u volů….
Je přirozené navracet se k původním formám života…
Přistihnul jsem osobně ve vyločování plynů i Severního Ira.
Ad: „Střevní plyny vylučuje ve významném množství např. skot.“
Skot?
Opravdu?
Tak to by vysvětlovalo, proč dodnes nosí suknice a pod nimi nic. Soudím, že pro lepší odvětrávání. Kdyby se toho plynu nahromadilo větší množství a náhodou přeskočila jiskra – ví Bůh…
Já bych Skoty nebrala: lidský pohon – to se vracíme do kterého století? Tuším, že to bylo před těmi voly. Jinak, prosím, odevzdejte mobily a tablety….ponechte pouze tetování a vši.
„Jinak, prosím, odevzdejte mobily a tablety…“
Ty tablety odevzdat nemůžu, mám je doktorsky předepsané – takže sorrrrrrrrrrrrry
Foxy, tak v tom případě auto pouze na pohon karety či rejnoka. 🙂
Moje svědectví. Holá fakta:
Mám auto s rybičkou, které má průměrnou spotřebu 5 na 100 (80 % ježdění po městě), mimo město průměr 4, při ekojízdě klidně kolem 3 (1,9 Tdi s rotačkou). Moje sestra nemá rybičku a průměrnou spotřebu má přes 10l/100 km (3,0 šestivál boxer). Stačí to jako důkaz?
Moment, není jeden Porybný opatem v Praze na Strahově??
Pokud tam mají rybník, tak můžou mít i Porybného.
Pokud vím, tak opat na Strahově se jmenuje Pojezdný, což do tohoto tématu až podezřele zapadá, takže Porybný je možná jen zkomolenina, aby to bylo jasné jen těm, kteří o tom mají něco vědět…
Že by si Strahov přivydělával výrobou eko-rybiček by mne nepřekvapilo, prostoru tam mají dost a nikdo by to vedle Památníku národního písemnictví nečekal… jen to určitě nebyl jejich objev, nemají absolutně kapacity na vývoj nebo testování, tam může být maximálně výrobna…
A pak mi tu ještě nesedí to propojení na ose: Strahov – Donum… nevidím tam žádné vazby…
Já jsem manželce v zoufalství nalepil na auto raka … a najedbou jí šlo lépe couvání.
Co se zmiňované velrybí nálepky týče, určitě by stálo za to vyzkoumat, jestli by se nesnížila spotřeba takto olepeného auta na trase pobřeží – Ninive.
Déle pak, co by to udělalo, kdyby auto řídil Jonáš.