Strach i Duka stanou před církevním soudem kvůli filmu Anděl Páně 2

Za hanobení křesťanských symbolů a pohoršování věřících je před Metropolitní církevní soud Arcidiecéze pražské předvolán režisér filmu Anděl Páně 2 Jiří Strach. Obžalován za spoluúčast je i kardinál Dominik Duka, který ihned po premiéře snímku udělil výslovný souhlas neboli imprimatur.

Svatý Josef s parohy, kálející Duch Svatý nebo zahálející Bůh. Takové a mnohem horší je sdělení filmového snímku Anděl Páně 2, který o letošních Vánocích vidělo už více než 600 tisíc lidí. Protože „katolická pohádka“ (jak je snímek často označován) nejenže nepřesvědčila, ale Jiří Strach bude muset obhájit dogmatickou správnost filmu před grémiem nejvyššího tuzemského církevního soudu . V opačném případě však bude exkomunikován. Problém ale kromě Stracha a Duky mohou mít i rodiče, kteří děti na film vzali
K soudu podali stížnost věřící, kteří se zúčastnili promítání v jednom z pražských multikin. „Byli jsme nakupovat před svátky náboženskou literaturu a ponožky. No a když jsem viděl, že v poledne začíná v jednom ze sálů kina anděl páně, chtěl jsem se k této modlitbě připojit. Bylo mi trochu divné, že by se za účast mělo platit a že to má trvat sto minut. Myslel jsem, že tam bude i růženec, adorace a občerstvení. Nejvíc si vyčítám, že jsem dovnitř vzal i děti,“ uvádí zjevně roztřesený Karel Vilímec z Prahy, který nakonec s manželkou napsali udání k církevnímu soudu.
„Je opravdu nepřípustné, aby Petronel (andělská bytost v podání Ivana Trojana,, pozn.red.) dostal od Ducha svatého na své modlitby odpověď v podobě exkrementu, nebo aby bylo jakkoliv uměleckým způsobem sdělováno, že sedmý den po stvoření světa se Bůh věnoval – jak to jen říci – tvorbě výkalů,“ odpověděl redakci Tisíckráte dogmatik a trinitární teolog Ctirad Václav Pospíšil. V rámci své analýzy teolog rovněž upozorňuje na fakt, že svatý Martin rozhodně nemohl pojídat svatomartinskou husu, neboť tato tradice vznikla až po jeho smrti. K názoru se přiklání i nejúspěšnější český režisér snímků s náboženskou tématikou Otakáro Maria Schmidt. „Umění je skutečně dar Ducha svatého, nicméně i jeho vanutí musí být v intencích učení církve. Mrzí mě, že se se mnou Jirka nepřišel poradit, například můj film Cyril a Metoděj nemusel čelit po dogmatické stránce jediné výtce,“ lituje Schmidt.
Zmíněné symboly však nejsou to jediné, co pohoršuje. Jako nejhorší vnímají zástupci Metropolitního církevního soudu celkové poselství filmu, které jasně ukazuje, že dostat se do nebe je „fraška“, a to konkrétně ve scéně, kdy si Pilát stěžuje, že na postup čeká již dva tisíce let a během zkoušení způsobilosti odříká správné odpovědi ještě před položením kontrolních otázek. Na otázku Tisíckráte, zda takové poselství může pohoršovat a způsobit újmu na obrazu církve, se oba předvolaní odmítají vyjádřit. „Počkáme si na verdikt soudu, chování kardinála Duky je poslední dobou stále nevyzpytatelnější a pan Strach si zase myslí, že točí pánu Bohu reklamu,“ uzavírá Pospíšil.
Redakce Tisíckráte v zájmu zachování klidných svátků návštěvu filmu nedoporučuje. Za vhodné považuje z celého filmu pouze dvě scény: za prvé tu, v níž se čert s andělem hádají o vdovu Magdalenu (v podání Vicy Kerekes) jako paralelu ke každodennímu boji nebeských a pekelných mocností o člověka, a za druhé tradiční a historicky věrné zpracování vánoční Michnovy koledy Chtíc aby spal v podání Lucie Bílé.

115 Komentářů “Strach i Duka stanou před církevním soudem kvůli filmu Anděl Páně 2

  • 29.12.2016 at 20:36
    Permalink

    Ten znalý uchazeč o nebe nebyl Pilát, pokud se dobře pamatuji, nýbrž Herodes.

    Odpověď
    • 29.12.2016 at 23:23
      Permalink

      Byl to Jidáš. Ale ne Iškagriotský, ten druhý, co dělal loni peklo maturantům.

      Odpověď
      • 17.2.2017 at 10:11
        Permalink

        Nene, byl to Herodes, ten co nechal odpravit ty dětičky v Betlémě – ale ve filmu slibuje, že už to neudělá.

        Odpověď
    • 29.1.2017 at 19:58
      Permalink

      Že by jenom oni chtěli do nebe? Vy ta nechcete?

      Odpověď
  • 29.12.2016 at 20:52
    Permalink

    Tak jsem vzala děti na Anděla, když už jim pan arcibiskup Graubner vzal iluze o Ježíškovi – a zase průšvih!

    Odpověď
    • 29.12.2016 at 23:05
      Permalink

      Příští rok vezměte děti na roráty. Zažijete společně drama při vstávání v pět ráno, ale když je vhodně namotivujete, že uvidí kostel potmě a budou si moct v lavici hrát s hořícími svíčkami, tak je úspěch zaručen. I Tisíckráte vás pochválí! 🙂

      Odpověď
    • 30.12.2016 at 10:50
      Permalink

      ty Vogi věřící nejdřív si zjistěte na co jdete a pak Brblejte… Já myslím že jste svépravný iteligení lidi.. Ale o tom už silně pochybuji… Nejdřív se juknu na co jdu i ukázku si pustím a když už jsem u vnitř a nelíbí semi to tak prostě odejdu jak jednoduché mě se ta pohádka líbila… A uvědomte si jednu věc vi dětem od malička lžete a to je hřích tak nepoučujte

      Odpověď
      • 30.12.2016 at 14:08
        Permalink

        Kdybyste alespoň uměla česky… (Psát, samozřejmě.)

        Odpověď
      • 30.12.2016 at 17:19
        Permalink

        „mě se ta pohádka líbila…“
        Pohádka to může být klidně hezká, ale její obsah není v souladu s křesťanskými zásadami. Církev neřeší tu pohádku jako takovou – zajímá se o člověka, který ji režíroval a o arcibiskupa, který ji schválil.

        „A uvědomte si jednu věc vi dětem od malička lžete a to je hřích tak nepoučujte“
        Být křesťan neznamená být svatý. Křesťan je normální hříšný člověk, který se snaží být lepším. A hřích vám nijak nebere právo poučovat druhé.

        Odpověď
        • 14.2.2017 at 21:11
          Permalink

          Jak poučovat druhé???? Nikdo nemá právo nikoho poučovat! Poučit můžete maximálně sebe!!! Pohádka je úžasná a mrzí mě, ze církev zase a po staletí dělá mezi lidmi rozbroje… všichni se snažíme byt lepší…. každý po svém… bohužel křesťanství a církev jsou dvě různé věci…. církev po staletí ožebračuje lidi a ti mi vadí i v tomto případě!!!

          Odpověď
      • 31.12.2016 at 12:59
        Permalink

        Já nevím. Jsem katolička a dle mého názoru tato pohádka neměla chybu. Skvělá, vtipná. Neznám osobně nikoho, komu by se nelíbila, ať to byl věřící, nevěřící, kněz či řeholní sestra.
        Myslím si, že pán, který jde do kina, aby se pomodlil Anděla Páně je opravdu na hlavu.
        Pohádka je super pro všechny a pan Strach je borec!!

        Odpověď
        • 1.1.2017 at 13:11
          Permalink

          No tak to mě překvapuje, zrovna u nás v evangelikálním sboru se nelíbila nikomu….. O vtipy ani tak nejde, zasmáli jsme se, ale o to, co tento obraz udělá s dětmi a nevěřícími o Bohu, pekle a církvi….. A odmyslím-li si tu náboženskou matlaninu, tak dějově slabé. Ale nikomu to neberu, jsme ve svobodné zemi, ať si každý dělá a kouká na co chce a věří čemu chce. Já vím komu jsem uvěřila.

          Odpověď
          • 6.1.2017 at 17:58
            Permalink

            Souhlasím, jsem katolík a když jsem viděl trailer, tak jsem byl celkem zděšen…a to se mi první Anděl Páně líbil, s několika výhradami. Vadilo mi braní Božího jména nadarmo, dokonce i samotným Bohem, líbání vdovy s čertem, celkově mi to přišlo přisprostlé, laciné a znevažující Boha. Bůh je láska, ale je také spravedlivý a s ním se nežertuje. Vadilo mi také, že se dělá sranda z pekla, které existuje a je věčné.

            Odpověď
            • 25.2.2017 at 0:49
              Permalink

              Dovoluji si připojit komentář k vícero příspěvkům najednou…
              Bůh stvořil člověka k obrazu svému … Všimli jste si, jak ta přitažlivost vdovy a Uriáše krásně vystihla podstatu toho, jak Eva podlehla svodu hada? Je to tedy něco proti písmu nebo proti lidké podstatě? Boha to myslím také znevážit nemohlo neboť zde vystupuje se všemi svými vlastnostmi, tak jak je můžeme vyčíst v biblických textech. (mj. to, že nezahubil všechny lidi potopou bylo spíše než důsledkem víry v dokonalého člověka to, že si uvědomil sám svoji nedokonalost a od té doby pak už člověka přijímá takového jaký je a hledá cestu jak jej spasit. Jonáš si to uvědomil, když na sebe nechtěl vzít břemeno proroctví).
              Oceňuji filmové zpracování jako ambici v této ateisticky naladěné a remcající společnosti trochu oživit vztah ke křesťanské tradici, dát zapomenout na staré křivdy a lidi spojovat. Přesto je dělí což je u nás normální. Dětem, kterým se vštěpuje tmářský dogmatismus to podle mně jen mohlo otevřít oči, těm, kterým křesťanské hodnoty nic moc neříkají to ublížit nemohlo. Vnímání světa našich dětí to nijak nedeformovalo. Jako milovník Bible jsem si přišel na své a trocha recese nemůže v národě Járy Cimrmana škodit. Nehledejme hole na bití svých bližních, neboť kdo nespojuje rozptyluje.

              Odpověď
        • 1.1.2017 at 14:05
          Permalink

          Napsala jste to moc hezky, přesně, tak to je. Také jsem katolička a vidím to stejně Pan Strach je borec a koho to pohoršuje, tak ať se zamyslí raději nad sebou. Kdo má jasno, že Bůh je Láska, tak s tím nemá problém. Kdo se v tom plácá, tak je asi pohoršen. Křesťan má být radostný a umět si dělat srandu sám ze sebe. Tak vy suchaři neodsuzujte ty, kteří suchaři nejsou. Prosím!!!

          Odpověď
        • 6.1.2017 at 23:32
          Permalink

          Paní Týno, vše co zde čtete, myslím na Tisickréte je nepravda, jde o satirickou fikci. Má to poavit a ukázat na nešvary lidí v církvy 🙂

          Odpověď
      • 24.2.2017 at 19:07
        Permalink

        Já jsem věřící a nebreptám. Já ten film beru jenom jako komedii. Mě se to líbilo, velmi jsem se u toho nasmála.

        Odpověď
  • 29.12.2016 at 22:47
    Permalink

    Tesila jsem se na ten film ale po precteni kritiky….😢
    Snizovani Ducha Svateho a celkove urazky…mi silne vadi…

    Odpověď
    • 30.12.2016 at 1:25
      Permalink

      Nic takového ve filmu není, ta „kritika“ je pouhá satira! 🙂 Klidně běžte! 🙂

      Odpověď
      • 30.12.2016 at 23:54
        Permalink

        Ano, z jedné kritiky nelze soudit. Podívejte se na film klidně sama (bez dětí, aby náhodou neměly „újmu“) a pak, až můžete hodnotit „urážky“.

        Odpověď
      • 31.12.2016 at 20:23
        Permalink

        No zaplať Pán Bůh,že to někdo pochopil.

        Odpověď
    • 30.12.2016 at 9:27
      Permalink

      Pokud si někdo splete Ducha Svatého s prachobyčenou holubicí, pak ať se nediví, že je mu shůry naděleno nečekaného a v požehnané míře.

      Odpověď
    • 30.12.2016 at 11:29
      Permalink

      Tak jestli si věřící tak běž do kostela a tyhle „nekřesťanské pohádky“ nech pro nás nevěřící.

      Odpověď
    • 31.12.2016 at 22:42
      Permalink

      nebojte se…, ten film je skvělý, vtipný a laskavý a rozhodně nic nesnižuje… naopak, ta „kritika“ je nadsázka!!!

      Odpověď
  • 29.12.2016 at 23:13
    Permalink

    Jestli je odsoudí, tk je Zeman omilostí…. Strach je kamarát s renčem a ten je kámoš se zmenem protože mu natočil volební klip….. A Duka? Ten je kámoš se zemanem přímo.

    Odpověď
    • 30.12.2016 at 12:39
      Permalink

      Chtělo by to, naučit se aspoň trošku psát bez chyb

      Odpověď
  • 30.12.2016 at 1:14
    Permalink

    Církev je veselejší organizace, než jsem čekal.. 🙂

    Odpověď
  • 30.12.2016 at 1:37
    Permalink

    koukám, že budeme mít za chvilku také zakázané filmy a pohádky jako za komančů jen dneska do toho bude kecat církev, od toho je to pohádka a ne dokumentární film, v pohádce se může vymýšlet až do aleluja, Strach tímto jeho dílem někomu šáhl do svědomí a kritici se považují za Boží hovádka

    Odpověď
  • 30.12.2016 at 8:30
    Permalink

    Všechny tyto komentáře jsou víc žalostné.( Režisér Strach natočil překrásnou pohádku, ve které naopak dětem přiblížil biblické postavy a události, svaté s jejich atributy, atd., milou, nenásilnou a přiměřenou formou! Je to rozhodně lepší, než dětem předávat citáty a informace z Bible a povědomost o křesťanství vůbec, pouhým mentorováním a ortodoxním drilem!!!!!Kdo nepochopil jinotaje a roztomilé vtipné scény, svědčí to spíše o jeho mentální úrovni a nepřiměřené zatvrzelosti! Takto se chová křesťan???Co to vypovídá o toleranci a inteligenci????Co to znamená , předvolávat pana režiséra i pana kardinála před církevní soud????My se vracíme do středověku nebo se začínají zase hony na tzv.čarodějnice???No to snad ne!!!!!Je mi z Vás velmi smutno-z Vás všech kritiků- i když takové argumenty, jako očekávat v kině roráty nebo kdo je s kým kamarád mě docela pobavily!!!:) Nic se nemá přehánět – ani ortodoxní fanatismus- na to lidé v minulosti mockrát doplatili!!!!Nad mým komentářem ať se pohoršuje kdo chce- podotýkám, že jsem věřící, křtěná, mé děti také- ale mám svůj vlastní úsudek a zdravý rozum!!!Panu režisérovi i panu kardinálovi fandím a držím pěsti, ať vše v klidu a pohodě ustojí a ať tato,,koncilová“ kauza neodradí pana režiséra Stracha od natáčení dalších takovýchto krásných a milých pohádek, kterých je dnes pomálu!!!!!!!!!!Doufám, že církev nehodlá zavést cenzuru – to už tady v minulosti rovněž bylo a mnoho radosti to lidem nepřineslo-zkrátka nic se nemá přehánět!!!!!!!

    Odpověď
    • 30.12.2016 at 11:50
      Permalink

      Souhlasím s tímto příspěvkem. Také jsem křesťanka, křtěná v dospělosti z vlastního rozhodnutí, ale tím jsem nepřišla o zdravý rozum, humor a vtip. Já jsem se hodně v kině pobavila. Díky, Jirko Strachu, jen tak dál

      Odpověď
    • 30.12.2016 at 13:03
      Permalink

      Lépe bych to nenapsala :-),souhlasím. Také chodím do kina na film a ne na vánoční mši. Líbily se mi oba díly Anděl páně a myslím ten první díl nikoho nepobouřil.

      Odpověď
      • 30.12.2016 at 13:21
        Permalink

        Paní Zuzano, ( Jitko i Jano) – píšete: „Kdo nepochopil jinotaje a roztomilé vtipné scény, svědčí to spíše o jeho mentální úrovni a nepřiměřené zatvrzelosti! “
        Já vás vůbec nechci podceňovat, ale celý tento web je „roztomilá a vtipná scéna“!!! Jestliže chápete tytp roztomilé jinotaje v pohádce, zkuste se (dle motta tohoto webu ) na celý článek podívat z pozice pohádkového vyprávění. Doufám, že se pak zasmějete od srdce dvakrát – nejprve článku, pak i sama sobě. Protože tyto články, jeden vedle druhého jsou satira, vtipnost, pohádka, někdy roztomilé, jindy drsnější, ale vždycky super!!

        Odpověď
    • 30.12.2016 at 16:21
      Permalink

      Jsem také věřící a souhlasím s Vašim příspěvkem, paní Vaněčková, lépe se to snad ani nedá vyjádřit. Pohádka krásná, člověk se nasmál a dojetím i zabrečel (v dobrém). Vůbec by mě nenapadlo, že by se mohl v tom někdo až tak šťourat, ubližovat a znechucovat, obzvlášť v době vánoční.

      Odpověď
    • 30.12.2016 at 17:22
      Permalink

      Děkuji za Váš komentář, co nejdřív na film pujdeme, než nám to církev svata zakáže.

      Odpověď
    • 2.1.2017 at 11:17
      Permalink

      Souhlasím, jsem katolička a pohádky pana Stracha miluji a nijak mě neuráží. Nevím, jestli pán, který se jde modlit do kina…je ok. Žijeme ve svobodné zemi.

      Odpověď
  • 30.12.2016 at 10:31
    Permalink

    Shodou okolností čtu knihu o praktikách cirkve a inkvizitoru v 12 až 17 stol. Podoba čistě náhodná?!

    Odpověď
  • 30.12.2016 at 10:41
    Permalink

    Už se těším na nový rok 2017…jak to tu pojede. A dle povahy informací a závažnosti témat, odhalení až krutých pravd svědčí o mnohém a dává naději, že se máme opět na co těšit…Inu jaký hříšník, takové zprávy. V tak veselý závěr roku jsem ani já nevěřila a když čtu nedávno zveřejněné příspěvky – rána za ránou, nezůstal kámen na kameni a kdo měl jakés takés iluze a naděje, zde na webu tisickrate v závěru roku, o ně zaručeně přišel. =) A to je dobře! Někdy se z toho emočního dna musíme přeci jen odrazit. Doufám jen, že zítra neprozřeme skrze další odhalení, že např. Silvestr není vlastně poslední den v roce či jinou zcela zaručenou pravdu po léta tutlanou kdesi na biskupství o tomto posledním dni roku. Tak jako tak všem čtenářům i „pisálkům“ přeji, aby se opravdu vyvedl. Vše dobré a napočtenou v novém roce =)

    Odpověď
    • 30.12.2016 at 17:14
      Permalink

      Silvestr opravdu není posledním dnem v roce. Liturgický rok začíná adventem, tedy posledním dnem roku by měla být sobota před první adventní nedělí. Ale psst, před nevěřícím světem to tajíme. 😀

      Odpověď
      • 31.12.2016 at 8:40
        Permalink

        A do posledního týdne církevního roku vždycky přijde svátek svatého Silvestra opata.

        Odpověď
  • 30.12.2016 at 10:42
    Permalink

    Myslím, že za tohle fopa může ta rodina, která ten film dolopala, až k soudu.
    Kino není kostel.

    Odpověď
  • 30.12.2016 at 12:26
    Permalink

    Málem jsem na to skočila (asi tak do třetí věty) ! Dobrýýýýýýýýýýýýý

    Odpověď
  • 30.12.2016 at 12:29
    Permalink

    Jen do nich!! 😀 exkomunikace je pro ně málo :-).. za takovou lumpárnu bych je rovnou upálil 😛

    Odpověď
  • 30.12.2016 at 12:56
    Permalink

    To je fraška. Církev už si zase myslí, že může všechno…
    Z občanskoprávního hlediska stejně nemá rozhodnutí nějakého církevního soudu žádnou váhu.

    Odpověď
  • 30.12.2016 at 13:37
    Permalink

    Dobrý den,četla jsem článek i komentáře,a nestačím se divit. Je to pohádka pro děti,možná není až tak vzorná a příkladná,ale je to pohádka a stále tam vítězí dobro nad zlem. Myslím si ,že jsou pro děti horší pohádky a rodiče jim dovolí se na ně koukat. A pokud někomu tahle pohádka vadí ,ano tak se k tomu vyjádřím (nelibí se mi ) a to je tak asi všechno . Myslím si,že jsou v životě každého člověka důležitější věci na řešení. Přeji vám všem krásné a požehnané vánoční svátky a v novém roce více lásky a porozumění. 🙂

    Odpověď
  • 30.12.2016 at 13:40
    Permalink

    Myslím, že Strach má pro strach uděláno. A kdyby pohádku zakázali… tak jich máme mraky. 🙂 🙂 Ale spíše se modlete, ať církevní soud neodsoudí web Tisichkrate.cz !! Ten máme jen jeden!!! 🙂

    Odpověď
  • 30.12.2016 at 13:56
    Permalink

    hovadiny ,at už človek věří nebo ne je to krásná pohadka , chápou ji i mladší děti,jak jinak maíj mladí byt věřící když jim hned nějakej idiot ukáže že takhle ne ,,co se do toho zase hrabou dyt je to jedno jestli se tam neko pokálel nebo nekdo neco řekl jinak nebo cokoli …lidi jsou otravny jako vši ,místo aby si hleděli sebe otravujou život tak skvělím lidem jako je režisér Strach ..zamyslete se .!!! co budou další generace mít za pohádky už takhle jich je málo ,,a když už se nějáká krásná vytvoří hned do toho nekdo musí zasahovat „!je to ubohé

    Odpověď
  • 30.12.2016 at 13:58
    Permalink

    Prosím všechny, kdo vážně diskutují o článku i ve vší vážnosti odpovídají na diskusní příspěvky, aby si především přeložili, co je italsky pod názvem Tisíckráte – rčení „se non è vero, è ben trovato“ česky znamená „i kdyby to nebyla pravda, byla by to dobrá historka“ nebo také „ačkoliv to není pravda, je to dobře vymyšlené“. A celé Tisíckráte je české katolické satirické internetové periodikum, tak to tak berte. Já jako katolička jsem se velmi pobavila. A jak někde řekl p. režisér Strach, Pán Bůh má nekonečný smysl pro humor, a také někde zmínil, že on jako katolík hlídal, jaké vtipy jsou ještě únosné a co už je za hranou, a myslím, že to uhlídal moc dobře.

    Odpověď
  • 30.12.2016 at 15:10
    Permalink

    Jako kněz se dobrovolně přihlašuji ke shlédnutí dotyčného filmu, žeáno a jsem ochoten přijmout jakýkoliv nápravný trest. Zvláště bych pak prosil o kontakt na pana Límce, pardon – Karla Vilímce z Prahy abych získal jeho informace o tom, kde bych také mohl koupit ve velkoměstě kromě náboženské literatury ty náboženské ponožky.
    Súctou a pozdravem Páter B

    Odpověď
    • 30.12.2016 at 15:23
      Permalink

      Náboženské ponožky – to je dobrý fór! Jenže vám farářům musí stačit kolárek. 🙂 Náboženské ponožky jsou vhodné pouze pro laiky k modlitbě Anděl Páně.

      Odpověď
      • 2.1.2017 at 19:57
        Permalink

        Nesouhlasím, náboženské ponožky v liturgických barvách jsou vhodné právě pro faráře! Ale pozor, aby byly barevně správně sladěny, aby dotyčný nebyl nohama a ponožkama ještě v adventu a ornátem v době vánoční 🙂

        Odpověď
        • 3.1.2017 at 10:45
          Permalink

          V tom je právě ten problém, proč náboženské ponožky nejsou vhodné pro kněze. Není v tom diskriminace, ale výhoda. Jak z rodiny my ženské víme, pánové často mívají problém s ponžkami, a vzhledem k tomu, že kněží nemají manželky, které by jim ponožky spárovaly, je veliké riziko zabydlení lichožrouta, a mohl by nastat problém, když by si kněz vzal jednu ponožku bílou a druhou fialovou. nastal by neuvěřitelný zmatek… 🙂

          Odpověď
  • 30.12.2016 at 15:26
    Permalink

    Jsme věřící křesťanská rodina i se synem a jeho pěti dětmi a byli jsme všichni na Andělu Páně 2 a opravdu jsme se krásně pobavili, nic nás nepohoršilo, naopak jsme pana Stracha a všechny kdo se na tvorbě pohádky podíleli chválili. Vždyť nešlo o dokument,ale o POHÁDKU ! a já si myslím,že Bůh má smysl pro humor, On nás totiž všechny převyšuje. Díky pane Strachu!

    Odpověď
  • 30.12.2016 at 19:59
    Permalink

    Lepší vtipnou pohádku jsem letos neviděla. Super. A s tím, že se to řeší si snad děláte legraci, né?!!!

    Odpověď
  • 30.12.2016 at 21:21
    Permalink

    Upozorňuji všechny, kteří se na ni chystají, že obsahuje mnoho heretických myšlenek, skrze které si poučený křesťan mimo jiné zopakuje katechismus, a úplně všichni se společně baví a učí základním vědomostem o Bohu, které by měl mít každý v srdci. Už jsem to viděl 3x a musel jsem se hodně držet, abych se nedopouštěl hlasitých nepřístojností. „Tak aspoň jména svaté Trojice.“ „Ježíš, Maria, Josef! Já si teď nevzpomenu.“ Ale, prosím vás, když při večerním čtení budete vykládat dětem, že Adam s Evou utrhli jablko, tak si uvědomte, že to není pravda. To bylo přece zakázané ovoce stromu poznání dobrého a zlého. A díky tomu se do filmu zdarma dostala reklama na náš skvělý 100% jablečný mošt. Stojí to za to. Ale nemusíte na to chodit, pokud vydržíte do příštích vánoc, kdy to bude v televizi.

    Odpověď
  • 30.12.2016 at 22:30
    Permalink

    Má-li mít film s náboženskou tematikou tak vysokou sledovanost v nejateističtějším státě planety, musí to být něčím zaplaceno. Oficiálně se to nazývá nová evangelizace.

    Odpověď
  • 31.12.2016 at 1:33
    Permalink

    Pohádku jsem neviděl, ale po přečtení článku – využiji první příležitost k zhlédnutí 🙂 A k podání žaloby? Projev vygumovaných mozků. Silně mi to připomíná vztekání se příslušníků jiné víry nad karikaturami svého proroka. Bůh dal člověku mozek aby ho používal.

    Odpověď
  • 31.12.2016 at 8:46
    Permalink

    Celé je to nesmysl. Metropolitní soud soudící jménem metropolity samozřejmě nemůže řešit podání proti tomuto metropolitovi.

    Odpověď
    • 7.1.2017 at 19:22
      Permalink

      Pochopitelně, podle can. 1405 § 1 může kardinály soudit pouze papež. Takže to bude ještě zajímavé, doufám, že Tisíckráte bude nadále tuto kauzu sledovat.

      Odpověď
  • 31.12.2016 at 10:05
    Permalink

    Myslím, že pohled na církev nezhorší jedna pohádka (mimochodem moc dobrá). Ale pokud je tento článek myšlen vážně, tak v mých očích církev opravdu klesla, svým nedostatkem nadhledu a přehnanou reakcí. Ještě štěstí, že církev už nemá takovou moc jako mívala. Začala bych se bát, že zase začneme pálit čarodějnice. Nebo možná režizéry??? Pohádka je krásná a panu Strachovi se moc povedla a doufám, že bude točit stále stejně a nenechá se zahnat církví někam do kouta.

    Odpověď
  • 31.12.2016 at 13:28
    Permalink

    Nevím co je na tom filmu špatného? Pokud vím, autor nikde nepíše, že se jedná o historicky přesnou a křesťansky korektní adaptaci dějin. Jedná se o fiktivní příběh využívající všeobecného povědomí laické veřejnosti o křesťanství. Vaše přehnané reakce jsou jen šíření nenávisti mezi bližními svými. Pokud budu chtít vzít děti na nábožensky korektní věc, tak je vezmu do kostela na bohoslužbu a ne na film do kina.
    Proberte se lidi, nežijeme ve 14. století, aby tu vše bylo v souladu s křesťanskou vírou. Chováte se přesně jako ty muslimové co sem přišli z Afriky a Malé Asie, možná hůř.

    Odpověď
  • 31.12.2016 at 20:19
    Permalink

    Prosím administrátory Tisickrate.cz, aby si konečně do záhlaví dali titulek „satirický web“, jinak si tady spousta komentátorů neznalých věci a podstaty vašeho webu bude pořád dokola nabíjet ústa.. Až je mi jich líto.
    Ale na druhou stranu jsem vlastně možná mimo já, protože nechápu jejich komentáře psané se stejnou ironií jako všechny vaše články 🙂

    Odpověď
    • 1.1.2017 at 20:32
      Permalink

      Možná by stačilo to, co je tam italsky, přeložit do češtiny …. v té italštině to aspoň přibližně přece jen rozluští menšina Čechů.

      Odpověď
      • 3.1.2017 at 8:39
        Permalink

        Myslím, že většina Čechů, kteří přičichli k Vatikánu prostřednictvím církve, žádný překlad nepotřebuje.

        Odpověď
  • 1.1.2017 at 18:59
    Permalink

    Jelikož jsem viděla oba díly Anděl Páně, chci se také vyjádřit v této diskusi. Pro mě je to úžasný film, z kterého vyzařuje skromnost a pokora pana Stracha. Člověk zde musí dobře sledovat děj a to, jak vtipně jsou zasazeny velice důležité „vzkazy“ nám všem. Uvedu jeden za všechny, a to ten poslední. Pán Bůh říká Petronelovi: Ten, kdo umí odpustit svému nepříteli, může s ním být na výsostech. To je pro naši dobu velice typické, odpouštět se nám totiž moc nechce. Kdybychom si vzali jen toto k srdci, to by se svět pohnul kupředu. A bylo tam mnoho a mnoho jiných věcí. Já jsem taky vyslechla v radiu Proglas (je to křesťanské radio, které vysílá jen z příspěvků posluchačů), debatu s Jiřím Strachem o natáčení . Bylo to moc hezké a v jednom místě jsem si uvědomila, že ta skromnost a pokora tam opravdu je. Pan režisér došel ve svém vyprávění do míst, kdy film jde do střihárny. A on řekl: „Sem já nechodím. Já mám svůj názor a nechci ho prosazovat. Zde jsem to nechal na ostatních, jak to bude ve výsledku vypadat. A jsem spokojený.“ Takže pan Strach nehledá svou slávu, ale chce oslovit nás všechny formou humornou a vtipnou. Myslím si, že ti, co se pohoršují, jsou až moc zaměření na dogmatickou správnost, jsou upjatí a řídí se svým chladným postojem. Kde mají srdce? Copak tohle je Boží záměr s námi lidmi? Kam se to naše církev řítí? Budeme si šlapat po svých dobrých věcech? Zkusme trochu vnímat vše s pozorností a nehájit si své ego. Já jsem moc panu Strachovi vděčná za jeho práci a to, co dělá pro nás. Jeho pohádky jsou prostě JEHO a ať se mu daří prorážet v naší společnosti proti všemu, co se nám stále vnucuje z médií. Já za sebe velké díky. Lída

    Odpověď
    • 3.1.2017 at 0:23
      Permalink

      Ludmilko, neboj se. Jirka Strach nemusí mít strach. Ani ty o něj, je to sranda.

      Odpověď
  • 2.1.2017 at 11:59
    Permalink

    Je možné, že někdo v článku nerozpoznal nadsázku a legraci?! Já asi nepoznal nadsázku v některých odpovědích, přijde mi, že někteří diskutéři vzali článek vážně a snad si myslí, že církev i dnes soudí za podobné „blbosti“ ….. no, ne že by někteří jednotlivci nesoudili rádi … ale přece jen dnes už je snad všem jasné, že jde pouze o nadsázku trefující se do dnes už minulých nebo skrytých pokušení zneužívání moci v církvi …..

    Odpověď
    • 2.1.2017 at 13:47
      Permalink

      To víte, lidská mentální defektoskopie je nekonečná … Pokud zůstane nedestruktivní, ještě se nic neděje.

      Odpověď
  • 3.1.2017 at 0:20
    Permalink

    Ještě bych rád doplnil technickou informaci z církevního práva:

    Pokud se zmínění provinilci nedostaví k nejvyššímu soudu z důvodu vlastní smrti,
    nebudou exkomunikováni ale exhumováni.

    Odpověď
  • 3.1.2017 at 11:10
    Permalink

    V životě sem se nepobavil při čtení komentářů jako teď 😀 redakce musí být opravdu nadšená 😀

    Odpověď
  • 3.1.2017 at 11:30
    Permalink

    Nutno dodat, že Novinky.cz už jsou proti tomuto trapné…:)

    Odpověď
  • 3.1.2017 at 12:30
    Permalink

    To je pravda – a nakonec ti, co to nemysleli vážně berou vážně ty, o kterých se domnívají, že to myslí vážně – super – jen nevím, jak dlouho to nový úřad pro kontrolu a šíření nepravdivých informací neprokoukne – třeba se tím taky budou bavit nebo si pozvou církevního odborníka….

    Odpověď
    • 3.1.2017 at 13:35
      Permalink

      Růžo – pšššt! Nový úřad dělá mrtvého brouka a baví se. Ale jen do chvíle, než se začne obávat, že bude nařčen z nečinnosti, což může nastat ve chvíli, kdy se objeví více takovýchto příspěvků, jako je Váš. Pak, samozřejmě, bude nutné použít strategii: nejlepší obranou je útok. A odklonit pozornost např. na Blesk či @Tydencz, protože přebírají neověřené informace bez uvedení zdroje.

      Odpověď
    • 3.1.2017 at 16:41
      Permalink

      „…ti, co to nemyslí vážně berou vážně ty, o kterých se domnívají, že to myslí vážně…“
      Růžo, tuto větu doufám nemyslíš vážně?

      Odpověď
      • 3.1.2017 at 16:55
        Permalink

        Růža tím chtěla poukázat na absurdnost komentářů, které to berou vážně…nebo si to Růžo myslela vážně?

        Odpověď
  • Pingback: Za Anděl páně 2 má jít režisér před církevní soud? Proti nechápavosti ani ministerstvo vnitra nepomůže | HlidaciPes.org

  • 11.1.2017 at 22:46
    Permalink

    Autor článku dle mého úradku neposkytl veřejnosti informaci, která však již prosakuje pomalu, ale jistě skrz na skrz:

    Příští zvažované tituly pana režiséra:

    -„Dalekosáhlá dišputace!“,… snímek může být jakousi fomou námitky na lidové rčení Proti gustu žádný dišputát.
    -„Delší vedení (dialogu), než by bylo lze očekávat.“ … titul se chystá mapovat longitudinálně procesy pochopení, vnímání, intelektu a jiných psychologických procesů.
    -„Žádné strach, sósede, však vono se vokáže.“… a jsme na Hané, tož kdo byto byl řekl, aji hanáci se dočkajó svojeho filmo.
    -„Skoč na špek!“ … groteskně burleskní číslo.
    -„Léto v Dukovanech, aneb k jádru,sousede, k jádru.“ … Fyzika? Matika? bavily Vás na základní škole? Pak si nemůžete nechat ujít!

    Ten, kdo zš neměl tu možnost vystudovat celou, jistě ocení připravovaný snímek „Marecchek, geben Sie mir den Kugelschreiber doch“

    Reklamní spoty pak zajistí firma „kokakola“ s nevtíravým vtipným sloganem:
    Jedu z pola
    skáču z kola
    najlepšia je
    kokakola.

    Nazdar, ani zrno nazmar!!!!

    Odpověď
    • 6.3.2017 at 12:59
      Permalink

      Já se picnu,jsem křesťanka 60 let,pohádka je pohádka,s nadsázkou,legrací,hádankou…že se nepozastavují nad horrory kterými krmíme děti od mala,vlk sežral babičku,myslivec ho zabil,drakům sekají princové hlavy,vodník utopí každého kdo se mu nelíbí,čerti uvaří za živa hříšníka….copak si asi takové škvrně musí v té makovičce rovnat?A teď tady nějaký fanatický pár žaluje….pohádku

      Odpověď
  • Pingback: Psí týden: Nesmyslné udání ministra Babiše, šetření á la Robert Pelikán a zmanipulovaný brutální únik informací | HlidaciPes.org

  • 27.1.2017 at 18:37
    Permalink

    Jsem jednoznačně pro exkomunikaci! Teď v máme v poledne chaos, zda se modlit jedničku nebo dvojku!

    Odpověď
  • 30.1.2017 at 18:13
    Permalink

    Jsem zděšen tvrzením pana režiséra Schmidta, že „vanutí Ducha svatého musí být v intencích učení církve“. Kdo je pan režisér, že chce nařizovat Duchu svatému, jak a kam bude vanout? A představitelé církve rovněž. Jsou to obyčejní smrtelníci. Ať tedy nechají soud na Bohu a nepletu se do věcí, kterým zřejmě vůbec nerozumějí.

    Odpověď
    • 13.2.2017 at 12:27
      Permalink

      Ale naopak…oni tomu právěže dobře rozumí, takže nechte soudy na církevních hodnostářích a bude nám dobře… 🙂 oni dokáží ovládat vanutí DS.

      Odpověď
      • 16.2.2017 at 21:25
        Permalink

        Upřímně vzato – na Dopis biskupům (viz cituji: „Kelnarovo gestapo, jste toho svědky“) reagoval pan biskup Duka slovy o „vynucování si pozornosti“).

        … 28.října si běžel SÁM pro státní vyznamenání. Na jeho stránkách „se nediskutuje“, atd.

        Osobně VŮBEC nemám pocit, že by „církevní hodnostáři“ věcem „dobře rozuměli“, vanutí DS „ovládali“ a v podstatě ani to ne, že mají POTŘEBU se PRAVDIVĚ vyjadřovat.
        (Viz právě odpověď na můj „Dopis biskupům“ z 1.4.2007. …)

        Odpověď
  • 6.2.2017 at 13:46
    Permalink

    Celé náboženství je podvod opsaný od Egyptanů. Viz jejich bůh Horus. A jiných starých náboženství třeba Sumerů. Viz Utnapišti –Noe. Jen náboženstí blbové pořád zůstali někde ve 14 století. Všechny náboženství jsou vymyšlena. Klidně dál lezte po kolenou na Hostýn. Bouchejte hlavou o zem nebo do zdi. Ječte z minaretu a koupejte se v řece plné mrtvol. Ale nám dejte už pokoj. Už není středověk.

    Odpověď
    • 10.2.2017 at 11:55
      Permalink

      To je opravdu úctyhodných argumentů…jenom je škoda že vůbec nevíte o čem to je. Myslíte si že víte jak to bylo a jak to je, ale opak je pravdou. Nevíte nic. Žijete ve světě svojich domněnek a mýtů…ale pravda Vám patrně uniká…chtělo by to více přemýšlet než vypustíte takové žvásty 🙂

      Odpověď
    • 16.2.2017 at 22:02
      Permalink

      S těmi mrtvolami prosím POMALU!
      V tuto chvíli prosím abstrahujme od státního vyznamenání pana biskupa Duky. A hlavně si uvědomme, že a) Ježíš Kristus k násilí NIKDY nenabádal, že nebyl poslem války, nýbrž byl poslem MÍRU, pravdy a lásky, b) nejen, že nikomu neublížil, ale naopak ON se stal obětí NESPRAVEDLIVÉ vraždy (a chcete-li „justičního omylu“).

      „Řeky mrtvol“ jsou/byly produktem politické (lidské) moci, ne projevem Božího záměru a „Ducha“. …

      Stran historicity osoby JK existuje celá řada nepřímých důkazů. Od textů Bible až třeba po tzv. Turínské plátno. … Jakkoli je na Vás, jaké hodnoty se rozhodnete v životě ctít a respektovat – uzavírat se před „světem“, před zkušeností, poznáním a pravdou – není nutně užitečné a moudré. …

      Odpověď
  • 16.2.2017 at 20:56
    Permalink

    Klobásky coby novodobé HOSTIE ??? …
    „Kdo nerozpoznává koho přijímá, PŘIJÍMÁ ke svojí škodě a ne ke svému užitku.“

    „Vy jste služebníkem Krista, ne Kristus služebníkem vaším!“ Když pan kanovník V.Kelnar v Týnském chrámu (1.4.2004) ZČERVENAL, nějaký důvod PROČ to patrně mělo.

    (Viz: V katedrále sv. Víta budou uvedeni noví kanovníci)

    Odpověď
    • 24.2.2017 at 11:17
      Permalink

      Já nechápu proč to sem pořád taháte??….to je jakési divné…

      Odpověď
      • 26.2.2017 at 6:55
        Permalink

        Proč?

        Třeba už jen proto, že slova Dominika Duky o cenění si „zkušeností a znalostí“ (GESTAPA?) nepokládám za věrohodná.

        Pakliže to skutečně myslel vážně, pak už mi opravdu není jasné, na které to straně „barikády“ jeho otec (čs. voják) bojoval, resp. zda se dnes „neotáčí“ v hrobě.

        Odpověď
  • 6.3.2017 at 12:51
    Permalink

    Já se picnu,jsem křesťanka 60 let,pohádka je pohádka,s nadsázkou,legrací,hádankou…že se nepozastavují nad horrory kterými krmíme děti od mala,vlk sežral babičku,myslivec ho zabil,drakům sekají princové hlavy,vodník utopí každého kdo se mu nelíbí,čerti uvaří za živa hříšníka….copak si asi takové škvrně musí v té makovičce rovnat?A teď tady nějaký fanatický pár žaluje….pohádku

    Odpověď
    • 10.3.2017 at 7:33
      Permalink

      cože vlk sežral babičku ? A vodník utopí každého ? Asi mi něco uteklo 🙁

      Odpověď
  • 8.3.2017 at 16:22
    Permalink

    Teda to se oprav du nedá číst. Církev by si měla nejdřív zamést před vlastním prahem, než bude krytyzovat ostatní.

    Odpověď
  • 10.3.2017 at 7:21
    Permalink

    Pan kardinál Duka je pro mě uznávanou autoritou. Inu máme demokracii, máme hen ten mier. Obžalujeme pana kardinála, za to, že se mu líbila pohádka a příští měsíc šup s ním do uranových dolů. Vybrat si může sám. Buďto Jáchymov nebo Příbram. A na „sednici“ bude mít pana režíséra. Navrhuju pane prokurátore oběma 20 let nepodmíněně za tohle co způsobili …..

    Odpověď
  • 11.3.2017 at 9:23
    Permalink

    Jsem katolík a nevadí mě tato satira. I Ježíš nebo Bůh se může od srdce zasmát. 🙂

    Odpověď
    • 12.3.2017 at 5:03
      Permalink

      Nicméně prosím nevylévejte „s vaničkou i dítě“. NIKDO nezpochybňuje, že by Bůh neměl srdce. Když však v důsledku „legrace“ typu „špatně držíte tu ruku“ kněz odhazuje SVATOU HOSTII na zem, JE něco ŠPATNĚ. … hajny.webpark.cz/kelnar.html
      ________________

      Napadá mne znovu příklad té kamarádky, která v mládí neuměla zvládat „záchvaty smíchu“. Naučila se v takových chvílích myslet na JK umírajícího na kříži. Tím se navrátila do reality a odnaučila se být „mimo“.

      Odpověď
      • 13.3.2017 at 10:43
        Permalink

        Nevím, záchvaty smíchu určitě nejsou ničím špatným…kdoví kdo jí to nakukal. A o návratu do reality bych moc nemluvil…to je blbost, ledaže brala nejaké podpůrné látky na smích. Jesi její smích byl upřímný – a pro vás Hajný i pravdivý! tak není ničím špatným.

        Odpověď

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *