ČBK varuje před ledabylým řazením časopisů v kostelích.

Na základě níže přiložené fotografie, která byla doplněna náhodnými návštěvami kostelů a chrámů v různých diecézích, ČBK vydala upozornění týkající se pořadí časopisů.
Na základě níže přiložené fotografie, která byla doplněna náhodnými návštěvami kostelů a chrámů v různých diecézích, ČBK vydala upozornění týkající se pořadí časopisů. Mluvčí ČBK, Mgr. František Jemelka, k tomu dodává: „Zjistili jsme, že vzhledem k jednotlivým názvům časopisů opravdu záleží na jejich uspořádání a řazení na poličkách, zpravidla v zadních částech kostelů. Nevím, zda se jednalo o úmysl či o bezmyšlenkovité vyskládání různých periodik, jejich pořadí však může vyvolat zájemci o kvalitní četbu různé konotace, někdy až laciného či skandálního řádu. Je ovšem také možné, že časopisy někdo úmyslně přeskládal. Vzhledem k tomu, že se zpravidla nacházejí v prostoru pod kůrem, který je většinou snadno dostupný i lidem mimo farnost či církev, není vyloučeno, že někdo se zlomyslnými úmysly pod rouškou přítmí časopisy přeskládal tak, aby četba po sobě jdoucích titulů vyskládaných v řadě podněcovala hříšné myšlenky,“ uvažuje Jemelka.
K ilustrativní fotografii dodává „,…že takovéto uspořádání periodik lze tolerovat snad jedině na Šumavě v okolí Kvildy a v Jizerských horách v oblasti okolo osady Jizerka, neboť tato místa dlouhodobě vykazují teplotní minima a je naopak žádoucí, aby farníci i ostatní čtenáři dbali na péči o své zdraví a snažili se tak předcházet prochladnutí,“ vysvětluje Jemelka.
milujtese

8 Komentářů “ČBK varuje před ledabylým řazením časopisů v kostelích.

  • 8.9.2016 at 18:35
    Permalink

    No, časopisy by se mňeli řadit, když nepco hledám tak to většinou nenajdu a začnu se hněvat, jestli dobře chápu článek

    Odpověď
    • 8.9.2016 at 21:06
      Permalink

      Měli – něco – tvoje blbost když se necháš vytočit milý chápane ….

      Odpověď
  • 8.9.2016 at 20:14
    Permalink

    Ten farní časopis Pod Peřinou vychází v několika farnostech brněnské diecéze, které spravuje již pár desítek roků P. Jan Peřina, takže na jeho názvu nic zvláštního nevidím. Chápu že neznalému to přije zvláštní ale místní spoluobčané i farníci ho dobře znají.

    Odpověď
    • 9.9.2016 at 15:08
      Permalink

      Opravuji – Pod Peřinou vychází jen v JEDNÉ farnosti!
      A skutečně neznalý názvy může spojit. Znalý však ví, že to nejde, protože Pod peřinou je silná konkurence pro Milujte se!
      Z důvodu změny – daná farnost již spadá do správy otce Klímy – Jediné spojení, které ty znalé napadne je to, že by se časopis mohl přejmenovat na Klimatizace Pod Peřinou. Pak by záleželo, na kolik stupňů by se klimatizace nastavila. (To by potom Mgr. F. Jemelka netoleroval nevhodné řazení časopisů na poličkách ani na Šumavě, ani v Jizerkách.)

      Odpověď
  • 11.9.2016 at 20:03
    Permalink

    Na vině jsou zejména bulvární názvy některých časopisů. Třeba takový Katolický týdeník můžete dát vedle čeho chcete a konotace bude vždy nudná až nudnější.

    Odpověď
  • 11.9.2016 at 20:28
    Permalink

    Já bych naopak doporučovala takovéto a různé jiné ještě vtipnější řazení časopisů. Totéž bych doporučila pro prodejny knih. Myslím, že by to mohlo přitahovat lidi jdoucí náhodně kolem kostelů a knihkupectví. Mohla by se tím zvednout návštěvnost kostelů a v obchodech prodejnost knih.

    Dál by pak v určitých případech asi bylo vhodné (tak, jako to mají za povinnost restaurace a jídelny) upozornit na možné alergeny, které by mohly smrtelně uškodit tělu i duši – v tomto případě se zjevně jedná o peří a předmanželský sex.

    Odpověď
    • 12.9.2016 at 12:28
      Permalink

      Pokud chceme lidi přitáhnout do kostela na základě lascivních konotací, tak to mám teda lepší nápady než pracně vymýšlet řazení časopisů. 🙂

      Odpověď
  • 18.9.2016 at 10:26
    Permalink

    Kdyby jen ta periodika! Bylo by záhodno stanovit v každé farnosti komisi, která by věnovala pozornost právě těmto záležitostem.
    Jaký mediální obraz ukazuje naše pozořická farnost, na jejíž nástěnce se objeví plakát vyzývající svatého Václava, aby nedal zahynouti nám ni budoucím; v těsném sousedství pak reklamní leták pohřební služby?

    Odpověď

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *