Zdechovský po lidovcích přepočítá i bohoslovce.

Česká biskupská konference tento týden oslovila europoslance Tomáše Zdechovského s nabídkou spolupráce. Poté, co Zdechovský v rozhovoru pro Aktuálně.cz odhalil přesný počet homosexuálů v KDU-ČSL, s ním čeští a moravští biskupové údajně uzavřeli smlouvu. Pro církev má v průběhu roku sestavit seznamy bohoslovců v arcibiskupských seminářích v Praze a Olomouci.
Mezi některými bohoslovci se po úniku informací o spolupráci začala šířit panika. „O žádných dohodách a seznamech nic nevím. Včera mi bylo sděleno, že pan europoslanec pouze přijede s cestovatelskou přednáškou o norských fjordech,“ snaží se uklidnit situaci rektor pražského semináře Jan Kotas.
Podle zjištění Tisíckráte to ale není poprvé, co církev služby kandidáta na předsedu KDU-ČSL Zdechovského využívá. Už dříve pomáhal připravovat formuláře pro sčítání věřících přítomných na bohoslužbách a ve spolupráci s dalšími organizacemi se pokouší dostat na seznam kulturního dědictví UNESCO zchátralé kostely na Broumovsku.
„Pan Zdechovský je na seznamy extratřída. Když jsme ho pozvali na uzavřené jednání biskupské konference, chvíli seděl, poslouchal a na konec jen řekl číslo. Trochu nás to překvapilo, ale pak jsme se zasmáli, když jsme zjistili, že to sedí,“ řekl Tisíckráte jeden z biskupů, který nechtěl být jmenován. Číslo sdělit odmítl.
Nikdo z dalších oslovených biskupů nechtěl redakci sdělit, kdo se má na Zdechovského seznamech vyskytnout a podle jakých kritérií má být sestaven. Sám europoslanec k tomu sdělil: „Já prostě poznám, kdo na seznam patří a kdo ne.“

89 komentářů: „Zdechovský po lidovcích přepočítá i bohoslovce.

  • 9.1.2020 (16:53)
    Permalink

    V Olomouckém semináři tato zpráva naopak vyvolala uklidnění.
    Vzhledem k tomu, že bohoslovců je do dvaceti, tak když je přepočítáme na procenta (4% homosexuálů), tak není homosexuálem ani jeden celý bohoslovec.
    V praxi to znamená, že se tam s určitostí vyskytuje jeden bohoslovec, který si třeba rád obouvá lodičky, nebe obléká dámské spodní prádlo. A to není nic nebezpečného. Stačí drobné opatření – nikdy nesundávat kleriku – a nemůže dojít k prozrazení, tedy ani k nějakému pohoršení.

    Reagovat
    • 15.1.2020 (15:30)
      Permalink

      Zlí jazykové tvrdí, že někteří z posledně jmenované skupina) rádi nosívají zástěry…

      Reagovat
      • 16.1.2020 (6:57)
        Permalink

        To bych ještě za problém nepovažoval – když vařím, tak taky nemám rád, když mi omastek stříká na košili a kalhoty. Úděl kněží, kteří si nechtějí otravovat život s hospodyní, která někdy dokáže buzerovat víc než manželka, znamená mimo jiné zajistit si chod vlastní domácnosti. Myslím, že kuchařské kurzy či kurzy praní a žehlení by v semináři možná pro leckteré kandidáty kněžství mohly být vítané (a užitečné).

        Reagovat
        • 16.1.2020 (14:29)
          Permalink

          Možná bych k nim přidal i kurzy uklízení, protože při životě na faře neplatí rčení, že co je mokrý, to je čistý 😀 Fara nejsou kasárna! ;-D

          Reagovat
          • 16.1.2020 (14:58)
            Permalink

            Nebyl bych tak přísný. Znám fary, kde je vzorně uklizeno a kde si všechno dělá kněz úplně sám. Samozřejmě znám i případy opačné. Ale stejně tak znám i domácnosti, kde žijí manželé a mají tam takový čurbes, že pro to slušné označení neexistuje. No, ono stačí zhlédnout jediný díl „Výměny manželek“ – pokud na to člověk ovšem má žaludek… Hnus, deprese – nechápu, že se k tomuto někdo může propůjčit.

            Reagovat
  • 9.1.2020 (17:59)
    Permalink

    Na Zdechovského výrok z Aktuálně.cz, že „není správné neustále omílat kritiku pochodu Prague Pride, když jde o akci jen určité minoritní skupinky,“ zareagovala podle zatím nepotvrzených zdrojů také Jana Jochová z Aliance pro rodinu. Ta uvedla že zvažuje o oslovení poslance Zdechovského, aby jí vysvětlil, proč takto akce „minoritní skupinky“ získává od sponzorů včetně financí státu a hlavního města Prahy milióny korun a proč veřejnoprávní ČT o tomto obsáhle referuje několik dní v hlavních zpravodajských relacích, zatímco oni na Den pro rodinu a manželství, kam chodí lidé z „majoritní skupiny“, nedostanou ze státního či městského rozpočtu ani korunu a ČT o tom nevysílá vůbec. 😉
    Zároveň ho prý požádala, aby jí vysvětlil, čím sponzory a veřejnoprávní média zaujmout. „Nemůžeme při našich pochodech chodit nazí či polonazí, dělat obscénosti, nosit transparenty typu „Ježíš je gay“ či „Pryč s kapitalismem-ať žije komunismus“ nebo brát mezi sebe příznivce pedofilní či satanovy komunity, jako je tomu na Prague Pride. “ 😀
    Na dotaz jednoho nejmenovaného periodika, kolik z těch 22 gayů a leseb ve středně vrcholové politice je gayů a kolik je leseb, Zdechovský neodpověděl. 😀

    Reagovat
    • 10.1.2020 (10:30)
      Permalink

      Bille, už jsem to jednou napsal – jsem si takřka jist, že značné procento těch „opačně orientovaných“ je ve skutečnosti normálních. Ti, co jsou takto skutečně diagnostikovatelní, o tom většinou nemluví a žijí podle svých možností jako ostatní slušní lidé – velice často o jejich orientaci okolí vůbec neví a mnohdy se to ani nedoví! To, čeho jsme svědky, je propagandistická exhibice! Protože se pohybuji mezi teenagery a nemám problém s nimi diskutovat o čemkoliv, dovídám se, že díky ztrátě jakýchkoliv zábran v sexuální morálce, oni sami velmi často experimentují. Takže hošík je třeba normální, ale prostě a jednoduše to s jiným klukem zkusí jen proto, aby zjistil, jaké to vlastně je. A když se mu to (třeba čistě náhodnou a jednorázově) zalíbí víc než s holkou, tak ze sebe začne dělat gaye nebo v lepším případě „obojetného“… Takže „stará, neaktuální a konzervativní“ výchova podle „tradičních“ hodnot (tedy výchova ke zdrženlivosti a potažmo k opravdové LÁSCE mezi mužem a ženou) je jim pro smích (zatím – než je „život naučí“)… Takže asi tak… A pak se v těch … sáti pohlavích vyznej…

      Reagovat
      • 10.1.2020 (17:44)
        Permalink

        Radku, již ve starověkém Řecku byla homosexualita akceptována a podporována. Mít mladého chlapce ve věku 14-25 let bylo znakem dobrého společenského postavení a bylo to považováno za znak mužnosti. Pro chlapce nebylo hanbou, ale ctí mít takového staršího přítele, patrona, zvláště jednalo-li se o osobu společensky významnou. Tuto homosexuální sodomii převzali i staří Římané. Dnes se historie opakuje. Značná část lidí, kteří uplatňují homosexuální praktiky, toto nemá vrozeno, ale praktikuje to z toho důvodu, že se mají moc dobře a tak se hledají další zdroje „zábavy“. Nudí se, a tak hledají, do čeho „píchnout“ (i doslovně) 😀 Jak to říkávali naši rodiče, když se lidi mají dobře, nevědí roupama co dělat. 🙂

        Reagovat
  • 10.1.2020 (11:56)
    Permalink

    Ještě mně to nedá, nepozastavit se nad metodou zjišťování počtu gayů a leseb ve středně vrcholové politice KDU ČSL (viz. níže)

    Zdechovského metoda – podívám se a vidím – je krajně nevědecká. Nikde se neobjevují žádné dotazníky, šetření, počty, procenta, celek.

    Pokud je ale číslo 22 správné, je jediné možné vysvětlení je toto:

    Homosexuál pozná homosexuála na první pohled. Nikdo jiný ne.

    Pokud je Zdechovského číslo správné, jakou má tedy on sexuální orientaci?

    https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/zdechovsky-homosexualove-v-kdu-csl-zenska-prava.A200107_163909_domaci_kop

    Reagovat
    • 10.1.2020 (17:28)
      Permalink

      Myslíš, že pan europoslanec je lesba? 😀 😉

      Reagovat
      • 12.1.2020 (5:11)
        Permalink

        Neviděl bych to tak… I když v rámci těch ….sáti pohlaví – kdo ví? Zato včera jsem viděl NĚCO, co nedokážu definovat a nazvat. Jel jsem tramvají a jelikož jsem nastupoval předními dveřmi, pohlédl jsem bezděky do řidičské kabiny. Za kniplem nejnovějšího typu tramvaje seděla (seděl, sedělo??) pohledná odbarvená blondýna, celkem vkusně nalíčená a se strojem si evidentně rozuměla velmi obstojně. Najednou se vše zastavilo, před námi nekonečná šňůra stojících tramvají. Bytost v řidičské kabině chvilku s kýmsi komunikovala mobilem, pak se zvedla od pultu, otevřela dvířka do tramvaje a hlubokým hřmotným mužským BASEM pronesla: „Je tam nehoda, vypadá to na dlouho. Kdo si chce vystoupit, tak opatrně!“ No, nebyl jsem sám, kdo zíral! Tak nevím, jestli to byl pan řidička, paní řidič nebo co…
        No budiž – nesoudím, jen konstatuji (své a nejen své) překvapení.

        Reagovat
        • 12.1.2020 (21:34)
          Permalink

          A není to jedno? 😉 😁 🙃
          Ostatně oslovení dámy a pánové v hlášení metra „pokrokové Anglie“ zrušili už dávno, aby tím nediskriminovali všechna ostatní pohlaví … 🙁 😛

          Reagovat
  • 12.1.2020 (22:27)
    Permalink

    Hilariovi přeji vše nejlepší k zítřejšímu svátku!!

    Reagovat
  • 24.1.2020 (5:47)
    Permalink

    https://www.novinky.cz/domaci/clanek/mariansky-sloup-se-muze-vratit-na-staromestske-namesti-v-praze-40310984

    Upřímní ctitelé Panny Marie mohou mít radost.
    Piráti však opět „nezklamali“. Tak jsem zvědav, zda bude křik a jaký a z jakých stran. Jsem si totiž takřka jist, že křik bude, už to lze vyčíst v samotném článku mezi řádky a hlavně ta diskuse pod ním je hustá – jako ostatně pokaždé, když jde o církev a náboženství. Aby to ve výsledku nedopadlo jako před těmi sty lety.

    Bůh má všechny rád. 🙂

    Reagovat
    • 24.1.2020 (11:06)
      Permalink

      Radku, bolševici (KSČ) a neobolševici (Piráti, Zelení, část ČSSD) budou proti Mariánskému sloupu vždycky. Jedná se o přímé či nepřímé pokračovatele pražské levicové lůzy vedené Frantou Sauerem, která tento sloup v roce 1918 strhla. A ti budou řvát pořád. 😉

      Reagovat
      • 24.1.2020 (11:26)
        Permalink

        Hlavně se „těším“ na argumenty, jako že „otázky mariánského kultu a mariánské úcty rozdělují věřící“ a podobně. Však počkejme chvíli, ono se to zakrátko objeví i zde, jen až si toho „kdosi“ všimne… 😀

        Ale je to vcelku typické – Husův pomník po celé generace nikomu nevadil (ani mně) a z Mariánského sloupu se může hodně lidí po…… 🙁

        Bůh má lidi rád (všechny)… 🙂

        Reagovat
          • 25.1.2020 (5:48)
            Permalink

            „ONANIE“ dr.Radomíra Malého ??? To se mu to diskutuje, když pan dr. uznává pouze SÁM SEBE ev. ty, kdo mu „pochlebují.“
            ………………………………………………….
            Renda napsal:
            23. 1. 2020 (21:04)
            Ekumenismus je slepá cesta. Aneb jak postupně z katolíků udělat protestanty.
            Odpovědět

            M.H. napsal:
            Komentář čeká na schválení.
            24. 1. 2020 (14:51)
            Bohužel to nefunguje ani obráceně tj. jak z protestantů udělat katolíky…
            ____________________________
            Je to o RESPEKTU a aby každý věděl kým a proč je. Dobře to dělají např. v Taizé. Tam může být každý sám za sebe a nikdo nikoho „neobrací“. http://taize.fr/cs
            Odpovědět

            silent napsal:
            24. 1. 2020 (7:36)
            Bravo, p. Doktore!

            Reagovat
            • 25.1.2020 (6:21)
              Permalink

              „Zajímavý“ výklad pojmu“onanie“… Dále nemá smysl ten váš výlev číst… Když NEVĚŘÍTE (v Boha) , tak nevěřte… Váš problém…

              Ale buďte v pohodě, vás má Bůh také rád, přestože vy, námi „konzervativci“ okázale a nepokrytě opovrhujete…

              Povolení ke stavbě Mariánského sloupu vás naštvalo?

              Reagovat
              • 25.1.2020 (6:44)
                Permalink

                Pokud něčím „opohrhuji“ tak pouze lidskou HLOUPOSTÍ. (Konzervativci jsou Bohem MILOVÁNI stejně – tj. ani méně, ale ani NE VÍCE, jako my „normální“.)

                Schovávat SÁM SEBE za Boha není fér. A ještě se u toho modlit: „Bože ne naše, ale tvá vůle se vždy, všude a za všech okolností staň.“. … To pak evidentně narazí s „skřípe“.

                Bůh NENÍ hlupák.
                _________________________________
                Povolení mne nenaštvalo. Dokonce si ani nemyslím, že jde o „atrapu“, a že i pan sochař to udělal POCTIVĚ, co nejpřesněji orignálu. Snad jen by se mohlo VÍCE komunikovat, že jde o oslavu BOHA, ne našich lidských vrtohů, přání, pohlutek a půtek.

                Reagovat
                • 25.1.2020 (6:57)
                  Permalink

                  Nicméně tím nevyvracíte, že konzervativce považujete za hlupáky…

                  Reagovat
                  • 25.1.2020 (9:35)
                    Permalink

                    Radku, všimni si, jak ten namyšlenej pyšnej hajnej rozděluje katolíky na konzervativce a ty „normální“. Ještě, že dal to slovo normální do uvozovek. 😀 😀
                    Já rozumím tomu, že se křesťané dost štěpí podle své orientace, na jedné straně jsou konzervativci, na straně druhé levicoví liberálové. Na rozdíl od hajného bych si ty levičáky nedovolil nazvat jako nenormální.

                    Reagovat
                    • 25.1.2020 (21:30)
                      Permalink

                      Levicoví „konzervatisté“ ??? To jste se mnoho nepředvedl. Jako lidé malého vzrůstu byly svého času citliví na vtipy o politrucích, nemají lidé hloupí rádi vtipy o lidské hlouposti.

                    • 26.1.2020 (10:24)
                      Permalink

                      Pamatuj si, když budeš na něco reagovat, přečti si napřed text a dloúúho nad ním přemýšlej. Teprve potom na něj reaguj, hlupáku! 😛

                    • 26.1.2020 (21:52)
                      Permalink

                      Nápodóóbně. Chytráku. 🙁 🙁 🙁
                      _____________________
                      Aneb: „Pozdravte se pozdravením pokoje!“

                    • 27.1.2020 (11:43)
                      Permalink

                      Ha ha ha

                  • 25.1.2020 (21:38)
                    Permalink

                    a) Smysl a hodnota vašeho života jsou dány tím, že vás miluje Bůh. Nikoliv M.H. (Na mojí lásce k vám váš život nestojí.)

                    b) Vkládáte do vašich představ (o mně), co jsem já neřekl, ani si to (apriori) nemyslím.

                    c) Nebuďte hloupým a pak vás ani to (co si o vás myslí druzí) nebude trápit.

                    Reagovat
                    • 26.1.2020 (4:40)
                      Permalink

                      Když je někdo „moc chytrý“, tak to také není to pravé ořechové… Nebuďte „moc chytrý“ a nebude vás trápit, že vás považujeme za hloupého…

                    • 26.1.2020 (21:54)
                      Permalink

                      Na vaši chytrost nemám. MISTŘE!

                    • 26.1.2020 (22:28)
                      Permalink

                      To tedy fakt nemáte… 🙂

        • 24.1.2020 (14:14)
          Permalink

          Samozřejmě, že mnohým nám všechen ten kult „svatého“ Mistra Jana Husa včetně onoho pomníku vadí, jen snad aktivní boj proti němu nepovažujeme za nejdůležitější nebo za účelný nebo za oprávněný vzhledem k potřebě nějaké tolerance i proto, že to prostě není naše věc, a/nebo prostě proto, že víme, že v této věci nic nezmůžeme.
          Jinak ten sloup, zdá se, v současnosti skutečně rozděluje zejména věřící … anarchistům a socialistům a atheistům by to bylo už celkem jedno, ale protestantům (jistě ne nutně všem jednotlivě), jejichž snahou, touhou a zájmem bylo ovládnutí Švédskem a definitivní potření katolictví, nutně musí být poděkování Matce Boží za odvrácení toho všeho trnem v oku.
          Kus vedle Kamenáčem Billem uvedený odkaz na věcný a výstižný článek dr. Radomíra Malého k této věci je trefou do černého.

          Reagovat
          • 24.1.2020 (19:27)
            Permalink

            Jo, tak to je síla…! Úžasné! (A myslím to naprosto vážně, bez špetičky jakékoliv ironie nebo pochybnosti)!
            Přiznám se, že jsem ještě donedávna tento web neměl moc rád – přišlo mi to jako opačný extrém k volnomyšlenkářům a já extrémy obecně nemám v lásce . Ale jestli tam uveřejní více takovýchto „kalibrů“, tak moc rád změním názor.

            Reagovat
            • 25.1.2020 (6:26)
              Permalink

              To je právě produkt plurality a demokracie. Konečně mají i „onanisté“ svůj plátek.

              Reagovat
              • 25.1.2020 (6:32)
                Permalink

                Jistě víte, že k Bohu může vést více cest – nikoliv pouze ta VAŠE je jediná a správná. Tak nechejte „onanisty“ na pokoji. Pokud chcete, aby oni RESPEKTOVALI vás, tak je repsektujte též.
                Nicméně už jen to, že konzervativce nazýváte opovržlivě „onanisty“, svědčí o tom, že RESPEKTU nejste schopen.

                Reagovat
                • 25.1.2020 (6:47)
                  Permalink

                  Nenazval jsem dotyčté tak proto, že bych „je“ nerespaktoval. Ale PROTO, že jednostraně prezentují svůj názor a UMLČUJÍ vše a každého, co jim „není příjemné“.

                  Jednostranná „diskuse“ není diskuse.

                  Reagovat
                  • 25.1.2020 (7:03)
                    Permalink

                    Jednostrannost webu „Duše a hvězdy“ byla jedním z důvodů, proč jsem tam přestal pravidelně chodit. Což ovšem vůbec neznamená, že se tam občas nenajde něco, co rozhodně stojí za přečtení a zamyšlení. Stejně tak si nemyslím, že by všichni přispěvovatelé tamtéž a stejně tak všichni diskutující byli hlupáci („onanisté“)….
                    Ale bez skrupulí se přiznám, že tito konzervativci (někdy až moc konzervativní na můj vkus) jsou mi bližší než někteří „modernisté“ (volnomyšlenkáři) mající svoji duchovní „univerzitu“ u Karlova Mostu.

                    Reagovat
                    • 25.1.2020 (9:44)
                      Permalink

                      Radku, máš pravdu, ale ono nejde jen o Duše a hvězdy, ale třeba i o ten odkazovaný Christnet, který já považuju spíše jako plátek levicových či někdy dokonce neomarxistických myšlenek našich křesťanských spolubratří. Na rozdíl od namyšleného pyšného hajného bych si nedovolil nazvat jeho čtenáře „onanisty.“
                      Zdá se, že jsme ze stejné krevní skupiny. Mě též jsou některé ultrakonzervativní myšlenky stejně tak daleké, jako levicové žvásty neoliberálů.

                    • 25.1.2020 (16:17)
                      Permalink

                      Ono vůbec u různých těch konzervativců podstatně záleží, z jakých konzerv co jakým způsobem vybírají a používají …

                    • 25.1.2020 (21:12)
                      Permalink

                      Samozřejmě. I mezi nacisty přeci byli DOBŘÍ lidé. Konec konců všichni (i sami nacisté) byli stvořeni Bohem.

                    • 26.1.2020 (4:48)
                      Permalink

                      Konzervativce bych s nacisty nesrovnával (stejně tak ovšem „modernisty“). To bych spíš srovnával s nacisty bolševiky (i ty současné).

                    • 26.1.2020 (10:29)
                      Permalink

                      Radku, ale ono to tak bylo a je. Nacisté byli levičáci – národní socialisté. NSDAP – Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei, česky: Národně socialistická německá dělnická strana.
                      Nacisté neměli a nemají s konzervatismem vůbec nic společného.

                    • 26.1.2020 (21:58)
                      Permalink

                      Cenzura jako cenzura. …

                    • 26.1.2020 (22:26)
                      Permalink

                      Jaká cenzura?? Kde? Tady??

          • 25.1.2020 (6:15)
            Permalink

            Bohužel (jednostranná ?) „orientace“ dr.Malého je pouze „špičkou ledovce“. V NAŠÍ „římsko-katolické“ církvi není vyjímkou. … Není něco podle VAŠICH představ ??? Zaplatíte pana děkanovi a on za v vaše „přání“ odslouží mši svatou. …

            (To někdy snad až hraničí s příkázáním „NEVEZMEŠ JMÉNO BOŽÍ NADARMO“.)
            ________________________
            JK DOBŘE věděl, PROČ se zlobil, že lidé udělali z domu jeho OTCE „TRŽIŠTĚ“.

            Reagovat
            • 25.1.2020 (6:24)
              Permalink

              Jistě, Staroměstské náměstí je tržištěm už dávno, je jen otázkou času, kdy se stánky s tretkami přesunou až do Týnského chrámu…

              Povolení ke stavbě Mariánského sloupu vás naštvalo?

              Reagovat
                • 25.1.2020 (6:34)
                  Permalink

                  Vzhledem k tomu, co jste napsal výše, nemám důvod vám toto věřit. Ale Bůh do Vás vidí samozřejmě lépe než já, takže si toto vyřešte s NÍM…

                  Reagovat
                  • 25.1.2020 (6:48)
                    Permalink

                    Spávně. VY nejste BOHEM.
                    ______________________
                    Bůh má lidi RÁD.

                    Reagovat
                    • 25.1.2020 (7:04)
                      Permalink

                      S tím nepolemizuji.

                  • 25.1.2020 (21:09)
                    Permalink

                    Nedělejte ze svého PROBLÉMU, problém můj.
                    ____________________
                    Mně nevadí, že Bůh lidi rád má.

                    Reagovat
                    • 26.1.2020 (4:41)
                      Permalink

                      Tak vy zase nedělejte z našeho problému problém svůj… 😀

                    • 26.1.2020 (22:24)
                      Permalink

                      Ve vší úctě: to je VAŠE věc v co resp. v KOHO věříte. Věřte v Boha.
                      (Minimálně je to UŽITEČNĚJŠÍ, než věřit v cokoliv a v kohokoliv jiného. Navíc tím předejdete ILUZI a „zhrzení“. …)

                    • 26.1.2020 (22:27)
                      Permalink

                      Čím bych měl být zhrzen? Já jsem šťasten, protože Bůh mě má rád. Nebo mě snad rád nemá? 😀

                    • 26.1.2020 (22:34)
                      Permalink

                      ŽE vás má Bůh rád je LOGICKÉ – jak píše sv. Pavel: „Protože i když my jsme nevěrní, On zůstává věrný“ (nemůže zapřít sám sebe).

                      Zda jste šťasten – to víte Vy.

                    • 26.1.2020 (22:42)
                      Permalink

                      Ano, já to vím. O to víc mi připadá zábavné, že si myslíte, že šťastný nejsem.
                      A proč jsem šťastný? Nejen proto, že mě Bůh má rád, ale mimo jiné právě proto, že mám Bohu skutečně za mnoho děkovat a být vděčný.

                    • 26.1.2020 (22:51)
                      Permalink

                      Jsem šťastný, že VY jste šťastný.

                    • 26.1.2020 (22:53)
                      Permalink

                      Je to logické – kdybych nebyl šťasten, znamenalo by to, že nejsem spokojen s tím, JAK mě Bůh má rád… Je to tak nebo ne?…

                    • 27.1.2020 (4:28)
                      Permalink

                      To mi právě připomíná příběh o mužu, který se BÁL svého pána a proto zakopal a schoval svůj talent (hřivnu). … Chybí v tom vaše ZÚČASTNĚNOST.
                      ________________________________________________
                      Vaše „nezávislost“ a tím, že věci „nestranně“ hodnotíte (nejste součástí „děje“) odkrývá vaši LENOST.

                    • 27.1.2020 (5:45)
                      Permalink

                      Moji „lenost“ bude posuzovat Bůh, ne vy… Nechejte to na něm a nehodnoťte, já parametry vaší „duchovnosti“ také nehodnotím – pouze v sebeobraně, když už jste příliš impertinentní a vlezlý…

                    • 27.1.2020 (5:46)
                      Permalink

                      A pokud vy NEJSTE s láskou Boha vůči vám spokojen, nepodsouvejte to druhým.

                    • 27.1.2020 (6:12)
                      Permalink

                      S tím jste začal vy. Já s tím problém nemám.
                      __________________________________________
                      Bůh má lidi rád.

                • 25.1.2020 (18:03)
                  Permalink

                  Jsem rád, že povolení ke stavbě Mariánského sloupu na Staromáku našeho Martínka potěšilo.
                  Ostatně nakonec prý potěšilo i pražské Piráty, kteří si ke stavbě vymohli podmínku, že Mariánský sloup nesmí stát, ale ležet, a aby nedošlo k mýlce, musí být vedle něj být umístěna tabulka oslavující hrdinský čin Franty Sauera z roku 1918. 😀 😀 😀

                  Reagovat
                  • 25.1.2020 (19:06)
                    Permalink

                    To je skvělý nápad!! Kdo na to přišel?? Sám primátor Hřib? 😀

                    Reagovat
                  • 25.1.2020 (21:04)
                    Permalink

                    a) Nic takového si nevymohli …

                    b) Když socha Panny Marie STOJÍ už i v Číně udělal by pražský primátor LÉPE, když by se místo svých „svalnatých řečí“ a anti-čínské fóbie si vzal Čínu spíše za VZOR.

                    ( https://hajny.blog.respekt.cz/advent-v-cine/ )
                    _____________________________
                    Jak řekl sv. Pavel: „Vše zkoumejte a co je DOBRÉ, toho se držte“.

                    Reagovat
                    • 26.1.2020 (4:44)
                      Permalink

                      a) … se non e vero…
                      b) Jo, tak s tím velice souhlasím! Vyhlašovat Čině „válku“ z pozice primátora v globálu EU politicky celkem bezvýznamného města není moudré… 🙂 A ještě zábavnější je vyhlašovat „válku“ Rusku z pozice starosty městské části 😀 😀 .

                    • 26.1.2020 (10:32)
                      Permalink

                      Radku, musím se pousmát tomu, jak zelenej mužíček reaguje na vtip Apríla, že si Piráti cosi vymohli. 😀 😀 On je vážně hlupák!

                    • 26.1.2020 (22:13)
                      Permalink

                      Mně pro změnu připadá SMĚŠNÉ, když si někdo myslí, že přes Pannu Marii si VYMŮŽE (!) něco na Bohu. …
                      _________________________________

                      CHytřejší než Pán Bůh (?)

                    • 26.1.2020 (22:24)
                      Permalink

                      Nikdo si na Bohu nic NEVYMÁHÁ – alespoň ne ten, kdo se UPŘÍMNĚ S ÚCTOU A SOUČASNĚ S DÍKY MODLÍ. Vymáhat si může něco tak akorát nevychovaný fracek na rodičích nebo vymahači dluhů na dlužnících. Jste fakt úplně mimo.

                      Jestliže je vám pojem „mariánská úcta“ cizí, tak to alespoň neventilujte tady.

                      Myslím, že upřímná modlitba k Bohu je účinnějším prostředkem proti tání ledovců než klimatohysterické excesy zpitomělých aktivistů, kteří řešení vymáhají nikoliv na Bohu, ale z pozice moci na lidech, jejichž „uhlíková stopa“ je menší než u miliardářů vlastnících nadnárodní koncerny. Zajímavé je srovnání „uhlíkové stopy“ Evropy jako celku a Ameriky nebo Číny…

                    • 27.1.2020 (4:48)
                      Permalink

                      Blízký je mi RESPEKT (v „duchu“ a v „pravdě“).

                      Když se někdo denně modlí „Archanděli Michaeli“, „Zdrávas královno“ a „Pod ochranu tvou se utíkáme, svatá Boží rodičko“ a vysvětluje to tím, že jde o modlitby „silnější“, než „jen“ modlitba „Otče náš“… EVIDENTNĚ je něco špatně.
                      ________________________________________
                      Vše co JE vzniklo z Boha. Modlit se k Bohu je více, než jen modlit se k Bohem stvořenému. Tak hloupý nejsem.
                      🙂 🙂 🙂

                    • 27.1.2020 (5:22)
                      Permalink

                      Ale jste… Kdo z nás tady kdy napsal, že vámi uvedené modlitby nadřazujeme nad Otčenáš??? A nebo je snad špatné se tyto další modlitby modlit? Pokud existuje nějaká modlitba za zažehnání blbosti, měl byste se ji naučit.

                    • 27.1.2020 (6:09)
                      Permalink

                      Otče náš, jenž jsi na nebesích,
                      posvěť se jméno tvé.
                      Přijď království tvé.

                      Buď vůle tvá jako v nebi, tak i na zemi.
                      Chléb náš vezdejší dej nám dnes.

                      A odpusť nám naše viny,
                      jako i my odpouštíme našim viníkům.
                      A neuveď nás v pokušení,
                      ale zbav nás od zlého.
                      Amen.

                    • 27.1.2020 (10:02)
                      Permalink

                      Jasně, všechny ostatní modlitby jsou tedy podle vás zbytečné…

                    • 27.1.2020 (10:10)
                      Permalink

                      … zbytečný je růženec, zbytečný je Anděl Páně, zbytečný je breviář (ztráta času, mnoho řečí, kdo se v tom má orientovat, že). Všechno vyřeší Otčenáš… – PODLE VÁS (??)

                    • 27.1.2020 (13:11)
                      Permalink

                      Radku, že se s ním bavíš. Vždyť on se totálně zbláznil!

                    • 27.1.2020 (13:33)
                      Permalink

                      Já se nebavím. Já se snažím (stále marně) dopátrat podstaty jeho myšlenkových pochodů.
                      Ale on to napsal správně – dovíme se to až v Nebi…
                      Bůh má lidi rád… 🙂

                    • 27.1.2020 (18:19)
                      Permalink

                      Blázna nepochopíš. 😉

                    • 27.1.2020 (21:45)
                      Permalink

                      Neboť „pošetilá“ Boží věc je moudřejší než lidé a „slabá“ Boží věc je silnější než lidé.
                      ___________________________________
                      Nejsou zbytečné. JK však nenahradí.

          • 27.1.2020 (4:57)
            Permalink

            Hlavně není užitečné (a ani moudré) bojovat s PRAVDOU.
            ____________________________________
            Panna Mariia není symbolem triumfu, ale POKORY.

            Reagovat
            • 27.1.2020 (5:24)
              Permalink

              Kdyby ji tehdy Franta Sauer nechal na pokoji, nemusela se PRO NĚKTERÉ stát symbolem triumfu. Symbol triumfu z ní dělají její odpůrci…

              Reagovat
                • 27.1.2020 (10:03)
                  Permalink

                  Samozřejmě, protože Bůh není jejím odpůrcem…

                  Reagovat
                  • 29.1.2020 (7:36)
                    Permalink

                    Můžete se nechat (od Panny Marie) inspirovat.

                    Reagovat
                    • 29.1.2020 (7:58)
                      Permalink

                      Vy také… Až nám přestanete podsouvat, že si přes Pannu Marii od Boha cosi vynucujeme… Větší pitomost jste skutečně nemohl vymyslet.

                • 27.1.2020 (11:25)
                  Permalink

                  Teprve teď jsem si všiml, že jste napsal: „Nikoliv. Bůh.“ (já jsem to původně četl jako „Nikoliv, Bůh“.)
                  Takže se to má chápat, jako že Bůh udělal z Panny Marie symbol triumfu? Takže to rozporujete tvrzením, že Maria není symbolem triumfu, ale pokory??
                  Tak A nebo B??
                  Jasně – odpovíte „oboje“… (Jinak odpovědět nemůžete, abyste si nenaběhl).

                  Reagovat
                  • 29.1.2020 (7:40)
                    Permalink

                    Tichá, srdce pokorného. …
                    ____________________________
                    (Neměnila druhé. Nekřičela a nestěžovala si.)
                    Dělala „jen“, co v dané chvíli měla.

                    Reagovat
                    • 29.1.2020 (8:00)
                      Permalink

                      Pardon, ale tím nevysvětlujete rozporuplnost vašich předešlých tvrzení. Kopete míč do outu, protože nevíte, kudy ven. Takže zase alibisticky napíšete, že to pochopím až v Nebi. To je asi jediná pravda, kterou jste nyní schopen napsat…

      • 27.1.2020 (5:17)
        Permalink

        Není to tak docela. Realita (pravda) je trochu jiná. …

        Čistě technicky, když na to přišlo, nechal se zaopatřit i poslední komunistický prezident Dr.Gustav Husák a měl i církevní pohřeb. (Dokonce i ruský prezident Boris Jelcin měl pohřeb v kostele.)
        ___________________________________________
        Když jsou lidé v nouzi, to si na Boha vzpomene i ten, u koho bychom to nečekali.

        Reagovat
        • 27.1.2020 (5:27)
          Permalink

          Zase sem pletete Husáka… Brežněv prý udělal ve chvíli smrti totéž. Prostě – byli to lotři, kteří si dodatečně uvědomili, že něco (někdo) je ještě nad nimi… Jistě uznáte, že je to v pořádku.

          Reagovat
          • 27.1.2020 (6:07)
            Permalink

            To se dozvíme až jednou v Nebi. Je navíc možné i to, že si toho byli vědomi po celý svůj život.
            ____________________________________________
            Není to nijak v rozporu s tím, že Bůh má lidi rád.

            Reagovat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *