Zpravodajství

Biskupové cestou do Svaté země pojedli housku, velení doma převzal F. V. Lobkowicz

V pondělí 11. března odletěli čeští a moravští biskupové a představitelé Konference vyšších řeholních představených mužských i ženských řádů do Svaté země. Společně tam prožijí postní duchovní cvičení a v závěru pobytu budou až do 20. března zasedat na 117. plenárním zasedání ČBK.

„Nad nabídkou dávat biskupům exercicie ve Svaté zemi jsem neváhal ani vteřinu,” sděluje nadšeně biblista a odborník na Nový zákon, doc. Jaroslav Brož, který byl pověřen rolí exercitátora. „Olivetská hora, Getsemanská zahrada nebo chrám Božího hrobu, které společně navštívíme, mluví samy za sebe, proto nebude třeba mnoho dodávat. Chci otce biskupy povzbudit k utužení bratrského společenství, kterého je v dnešní době v církvi zvlášť potřeba. Proto jsem jako motto letošních exercicií zvolil verš z šestašedesáté kapitoly knihy proroka Izaiáše ,Zvučně spolu plesejte, jeruzalémské trosky‘,” prozrazuje Brož.

S Jeruzalémem jako místem exercicií se přitom původně vůbec nepočítalo. Brněnský biskup Vojtěch Cikrle navrhoval využít volnou faru v Opatově u Třebíče, ale kvůli početnému doprovodu nebylo k dispozici dostatečné množství matrací a součástí vybavení fary nebyl zahradní gril. Generální sekretář ČBK Stanislav Přibyl proto musel přijít s jinou, nouzovou variantou.

Nad termínem pobytu se pak pozastavil pomocný brněnský biskup Pavel Konzbul: „V pondělí začíná Evropský týden mozku. Je zajímavé, že právě v tomto datu odjíždíme s ČBK do Izraele,” konstatoval na svých facebookových stránkách.

Organizaci celého zájezdu zajišťuje CK Křížek, která se na poutě do Svaté země specializuje. Včera na svém facebookovém profilu zveřejnila fotografii biskupů již usazených na palubě Boeingu 737 izraelských aerolinek El Al. Fotografie ale nenechala české věřící chladnými. „Business class hmmm,” komentuje ji jedovatě Michal Červený. „Bussiness class by asi neměla 3 + 3 sedačky v řadě,“ uvádí jej do reality jiný uživatel Facebooku Jarda Topinka. „No tak je to lepší třída před záclonou‘, nenechá se odbýt Michal Červený. Uživatel Petr Postupa čte z fotografie podobně: „Už je vidět, jak se biskupové, hierarchové, oddělují od věřících… Jiná krevní skupina,“ konstatuje umělec na volné noze z Chomutova. Mezi biskupy sedící generální sekretář ČBK Stanislav Přibyl tyto postřehy nenechal bez komentáře: „To je chytrejch. Letěli jsme normální linkou a žádný business tam nebyl. Měli jsme k jídlu housku a zapili ji vodou. A samozřejmě jsme si to zaplatili…“

Mezi účastníky poutě na fotografii bychom ale marně hledali ostravsko-opavského sídelního biskupa Františka Václava Lobkowicze. Na dotaz Tisíckráte, zda se pouti neúčastní ze zdravotních důvodů, odpověděl překvapivě: „Ale vůbec ne, cítím se výborně a pouť bych určitě zvládl. Stal jsem se ale obětí ještě bohužel přítomného mazáctví v biskupské konferenci. Nejmenovaný spolubratr předseda mi sdělil, že protože je moje diecéze nejmladší, zůstanu doma. Kdyby se prý s letadlem něco stalo, mám převzít velení,“ sděluje odhodlaně biskup Lobkowicz.

176 komentářů: „Biskupové cestou do Svaté země pojedli housku, velení doma převzal F. V. Lobkowicz

  • „V pondělí začíná Evropský týden mozku. Je zajímavé, že právě v tomto datu odjíždíme s ČBK do Izraele,” konstatoval na svých facebookových stránkách pomocný brněnský biskup Pavel Konzbul.
    Jak to tak vypadá, v tomto týdnu to bude s přítomností výše postavených mozků v ČR zvlášt kritické. Naštěstí se nám biskupové po dvacátém vrátí 🙂

    Reagovat
  • Já to říkám pořád, církev se hýbá a ožívá!

    Jasně cítím působení Ducha Svatého! Už i verš zvolený pro exercicie – Zvučně spolu plesejte, jeruzalémské trosky – je toho jasným důkazem. Haleluja!

    Navíc mi Panna Maria včera při růženci (zrovna jsem se modlil – Který Ducha svatého seslal) šeptla, že několik biskupů obrátí! Haleluja!

    Reagovat
    • Pokud dobře vidím, sedí na té fotografii i jedna biskupka. 🙂
      Třeba to se těmi změnami OPRAVDU myslí vážně. …

      Reagovat
      • „a představitelé Konference vyšších řeholních představených mužských i ženských řádů“

        Reagovat
        • Aha, v tom případě to vážně nemyslí. … (To by žen tam muselo být více. …) Hned jsem si říkal, v čem je „zakopaný pes“, z čeho a proč je pan biskup Baxant smutný.

          Reagovat
  • Já myslel, že je to vtip, ale pohledem na stránky cirkev.cz jsem zjistil, že bislupové opravdu letěli na exercicie do Svaté země.

    Reagovat
    • Taky jsem nevěřila vlastním očím, ta fotka je vtipná.

      Reagovat
      • Ta fotka má úžasnou atmosféru… Asi si ji vytisknu a nalepím do památníku a pod ni napíšu:
        ,,..jen tři slova v srdci měj – miluj,trp a dopouštěj…“

        Reagovat
  • Vypadá to, že doc. Jaroslav Brož si 66. kapitolu Izaiáše zvolil jako výchozí pro tyto biskupské exercicie.
    Ta taky ledacos prozrazuje:
    66,18 – „Já zakročím proti jejich činům a úmyslům…“
    66,19 – :Vložím na ně znamení, a ty, kdo vyváznou vyšlu k pronárodům…“
    66.20 – „Přivedu také vaše bratry jako obětní dar Hospodinu na koních a vozech…“ (o letadle sice není řeč, ale nám je to jasné)
    A na závěr:66,10 – „Radujte se s dcerou jeruzalémskou…“ ( To je teda na pováženou Jak asi budou ty exercicie vypadat?!) 😀

    Reagovat
  • Sotva se biskupové vytratili z Česka, začal úřadovat páter Halík, který přijal ultraliberální slovenskou političku Čaputovou, jež kandiduje na slovenskou prezidentku. Tato politička, která m.j. podporuje adopci dětí párům stejného pohlaví nebo potraty, páter Halík požehnal a prohlásil o ní, že může být nositelkou nového ducha nejen pro Slovensko, ale pro celý region. 🙁
    Zuzana Čaputová je místopředsedkyní krajně levicové politické strany „Progresívní Slovensko“, která podporuje politiku genderismu, homolobby, potratů či přijetí Istanbulské smlouvy. Její představitelé útočí proti P. Kuffovi. 🙁
    Inu, kocouři odjeli, myš má pré 🙂

    Reagovat
    • Neviděl bych to tak tragicky. Ještě žádné zednářské lóži se v dohledatelné historii nepodařilo nad Bohem zvítězit. A jak tu už bylo vícekrát napsáno – poslední a rozhodující bitva s ďáblem bude svedena na poli rodiny. Mimochodem – z tohoto hlediska bylo zajímavé a inspirující Evangelium minulé první neděle postní… 🙂 Klídek… 🙂 (Samozřejmě to neznamená nebýt ve střehu…).

      Reagovat
    • Kamenáči, nejste Vy ten páter Štajner, který doporučoval „správným katolíkům“ volit SPD 🙂?

      Reagovat
      • Akými voľakými úvahami jsi na tento nesmysl přišel? 😀

        Reagovat
      • Pátera Štajnera znám osobně ještě z dob, kdy nikoho ani ve snu nenapadlo, že z toho nenápadného tichého kluka bude jednou kněz a už vůbec nikdo netušil, jaký bude jeho životní osud. Bylo to na přelomu 70. a 80. let a seznámili jsme se přes hudbu. Po jedné muzikantské akci jsme spolu šli pěšky z Milína do Příbrami a vedli velmi otevřené hovory na duchovní témata. On tehdy říkal, že jeden z budoucích papežů bude slovanské národnosti a že na něj bude spáchán atentát. Považoval jsem ho za blouznivce. Docela mě ovšem zamrazilo, když se to o pár let později naplnilo. Ať si každý myslí, co chce…

        Reagovat
        • To zas já pamatuji MUDr. Maxe Kašparů (dnes už sám kněz), když měl v roce 1988 přednášku na Novém Hrádku ve Východních Čechách a poté říkal na faře panu faráři: „To aby ses nedivil. Se ti taky může stát, že po Karlu Wojtylovi ti zde bude viset fotografie Tomáše Halíka.“

          Kdo ví…

          Reagovat
          • Kdo ví… 😀
            Po Karlu Wojtylovi už asi viset nebude… Leda tak po Františkovi…. 🙂
            Kdo ví….

            Reagovat
          • … a pak je taky ještě otázka, zda toto bylo řečeno v optimistickém či pesimistickém kontextu…

            Reagovat
            • Bylo to řečeno v době, kdy začínalo tzv. Desetiletí duchovní obnovy národa, jehož byl T.Halík hlavním protagonistou a mnoho textů pro 1. rok desetiletí DDO osobně psal. Sám (stejně jako MUDr.M.Kašparů) byl zdravotníkem (věnoval se léčbě alkoholiků) a bl. Anežka česká byla též patronkou prvního roku DDO.

              Reagovat
    • Jo, jo, Kamenáč si tu svou politickou propagandu nemůže odpustit.

      Reagovat
      • Kdo zažil 70., ale ještě i 80. léta, tak si politické propagandy užil dost. V obraně tradičních křesťanských hodnot já osobně nespatřuji politickou propagandu. Pokud někdo otevřeně a veřejně obhajuje to, co je s těmito hodnotami v rozporu, měl by zapřemýšlet na téma „ne každý, kdo mi říká Pane…“ (a možná i nad tím, co se rozumí „jednotou křesťanů“ – mimo jiné i v názorech na zjevené pravdy)…

        Reagovat
          • Pátera Halíka já vůbec neřeším (už kvůli tomu, že se necítím být k takovým soudům kompetentní) . Mám na mysli úplně KOHOKOLIV, kdo hlásá nebo obhajuje myšlenky, které jsou v rozporu se naukou Církve a zjevenými pravdami. Může to být kostelnice z Horní Dolní, může to být kterýkoliv kněz, můžete to být i vy… Vztahovačností a kejháním „potrefených hus“ jen dokazuje, že cosi se SVĚDOMÍM nemusí být úplně v pořádku… 😀 (Howhg)… 😀

            Reagovat
            • Docela mě překvapilo, jaké jsou některé reakce na můj příspěvek. To, že má Halík občas heretické názory, je jedna věc a určitě se o tom diskutuje na jiných webech. Avšak to, že Halík žehná ženě – kandidátce na slovenského prezidenta, která připouští zabíjení nenarozených dětí a adopci dětí páry stejného pohlaví, tak to už je pro mě silný kafe. Dost tvrdě se proti ní ohradil trnavský arcibiskup.
              Ovšem připouštím, že by jí Halík požehnal i tehdy, kdyby naši biskupové do Svaté země neodjeli. 😉

              Reagovat
              • Vzpomněl jsem si na kreslený film Kamenáč Bill a moskyti, ale bylo to dávno, co ho dávali. Pokud se nepletu, jeden moskyt tam bodl Kamenáče a z těla mu vycucl krev.
                Aspoň tenkrát jsem si myslel, že to byla krev 😉

                Mám prostě obavu z lidí, kteří druhé od pasu označují za heretiky, zednáře …
                a mají ve druhých hned jasno. Proto jsem se ptal Magdy, zda si přečetla knihu – „životní rekapitulaci“ Tomáše Halíka.

                A jako další střípek do mozaiky:
                http://www.christnet.eu/clanky/6204/halik_caputove_jsem_se_omluvil_za_utoky_na_jeji_adresu_z_jistych_katolickych_kruhu.url

                Reagovat
                • Domnívám se, že když má někdo heretické názory, dá se označit jako heretik. 🙂
                  Myslím, že v článku na Christnetu se napsalo A, ale „zapomnělo“ se napsat B. Pokud někdo podpoří nějakého kandidáta, o němž se domnívá, že je dobrý nebo že je nejmenším zlem, pak to ještě chápu. Pokud však kněz žehná ženě, která podporuje zabíjení nenarozených dětí (o tom se Christnet vůbec nezmiňuje), pak je to ještě větší prohřešek, jak když kněz odmítá podat sv. přijímání člověku, který nemá rád islám.

                  Reagovat
                  • Zkusme to jinak. Jste slovenský volič, onu kandiátku volit nebudete.
                    Budete tedy volit bývalého komunistu navázaného na Ficův Smer nebo obdivovatele ĺuďáků Kotlebu, podivného soudce nebo nepůjdete volit vůbec a mnout si ruce (svědomí), jak jste čistý a pravověrný?
                    Osobně jsem také proti adopcím dětí homosexuálními páry, …, ale věci nejsou tak jednoduché.
                    Zkuste si třeba přečíst reportáž z knihy ’20 let nového Polska v reportážích podle Mariusze Szczygieła‘, která popisuje, jak v Polsku fungují interupční cestovní kanceláře vozící své „klientky“ na potratové kliniky na Litvě.

                    Reagovat
                    • Zkusme to jinak. Jste kněz. Máte možnosti. Buď zůstanete apolitický a budete si volit toho, koho uznáte za vhodné. Nebo dáte navenek zprávu, že nejmenším zlem je ten a ten kandidát, ale že máte k němu ty a ty výhrady. Anebo za tím kandidátem pojedete a budete mu na veřejnosti žehnat, i když víte, že ten kandidát nemá nic proti potratům či manželstvím a adopcím dětí homosexuálních párů.
                      Halík si zvolil tu třetí cestu. 🙁
                      https://zpravy.tiscali.cz/slovenska-favoritka-jde-do-voleb-s-pozehnanim-ceskeho-kneze-325172?

                    • „Nenávidět hřích, ale milovat hříšníka.“ Tak to říkal už Ježíš Kristus.
                      _______________
                      Navíc je sympatické i to, že je ŽENA.

                    • Kamenáči, sám jste to trefil.
                      – ani jeden z nás nejsme kněz
                      – neexistuje ideální kandidát, vybírá se z toho, co je.¨
                      A nebo taky můžu kandidovat sám.
                      – ani p. Fr. Mikloško podle zpráv prý není pro biskupa Jána Orosche ten pravý
                      – pokud chce kněz jako morální autorita od ambonu mluvit o morálním ideálu,
                      měl by tak dělat padni komu padni, bez osobních preferencí a poukazování
                      pouze na jednoho člověka
                      – i kněz je občan, měl by jít volit. I on si bude muset vybrat z neideálních
                      kandidátů

                    • Je dobré, že to přiznáváte. Já abych pravdu řekl, slovenskou politickou situaci neznám a ty vztahy mezi tamními politiky či církevními představiteli také ne. A už úplně je mi fuk, jak se Slováci rozhodnou, kdo bude jejich prezident. Pokud matně něco o tom vím, jedná se v druhém kole o souboj mezi levicovou liberálkou (neomarxistou) a bývalým komunistou. Takže nic pro mě.
                      Kněz má určitě nárok jít volit, stejně tak se vyjadřovat ke kandidátům, ovšem okázalé požehnání, jaké uskutečnil český kněz ženě, které nedělá problém zabíjení nenarozených dětí či manželství a adopce dětí párů stejného pohlaví, to je na mě moc. A to už nechci poukazovat na to, že Čaputová se loni rozvedla a že pravidelná účast na nedělních bohoslužbách jí vůbec nic neříká.
                      Mě to Halíkovo „požehnání“ se zkormouceným výrazem Čaputové přišlo jako politická komedie! 🙂

                    • Ve vší úctě Bille, nebyla to o nic menší „komedie“ než „katolické GESTAPO“
                      v Praze před lety… Jen proto, že někdo „špatně držel ruku“ …

                      Žádná „formální“ víra. Hlavně, že si ten křížek (požehnání) od pana faráře dát nechala. …

                    • Kdo chce psa bít … , aneb je to marný, je to marný.
                      Na konci mše žehná kněz veřejně přítomným. I těm, o kterých ví, že zhřešili,
                      těm, kteří lžou, nactiutrhají … I těm, o kterých to neví.
                      Nemám teologické vzdělání, ale předpokládám, že nežehná těmto jejich „nedokonalostem“.
                      T. Halík Z. Čaputovou vyhledal a vedl s ní osobní rozhovor. A na závěr ji dal požehnání. J. Orosch ji veřejně odsoudil (jak to pak média intepretovala, je další věc). A v tom vidím trochu rozdíl.

                    • Kdo se chce za každou cenu zastávat … , aneb je to marný, je to marný.
                      Je pravdou, že na konci mše žehná kněz veřejně všem přítomným. I těm, o kterých ví, že zhřešili.
                      Požehnat prezidentce k činnosti, jejíž součástí bude i politická podpora zabíjení nenarozených dětí, mě přijde dost nechutné. 🙁
                      Osobní žehnání Čaputové však bylo divadlo pro lidi, politická komedie. Pokud jsme si v minulé diskuzi dělali legraci z VKml. jakožto „odborníka“ na tradiční hodnoty, pak si snad mohu dovolit udělat legraci i z T. Halíka, který by odsoudil i nenávist k Ďáblovi.

                    • Legraci si děláte SÁM ZE SEBE, kamenáči Bille. …

                      Čistě technicky PROTO, že už pan Prof. Václav Wolf (bývalý děkan KTF UK – považovaný věřícími i nevěřícími spíše za „konzervativce“) připustil, že MNOŽINA Bohem zavržených bytostí MŮŽE být nakonec PRÁZDNÁ.
                      ______________________________
                      A zrovna Vám není třeba připomínat, že i ďábel je BOHEM stvořený TVOR.
                      🙂 🙂 🙂

          • Mimochodem – nejednota s papežem není historicky vůbec nic nového a i na příkladech leckterých svatých (i některých „nesvatých“, s jejichž svatořečením nebo alespoň blahořečením má Církev stálý problém – třeba jakási Jana či jakýsi Jan…) lze vysledovat, že vanutí Ducha Svatého nemuselo jít vždy po „oficiální“ linii…

            Takže s „nejednotou“ ve věci „reformního úsilí“ já osobně problém nemám. Konfrontace a jednota myšlenek s Písmem je pro mě stěžejní.
            A že tady Kamenáč uvádí P. Halíka, je pro mě osobně v tomto kontextu zcela nepodstatné. Jak jsem už napsal, má reakce se může týkat naprosto kohokoliv. Takže „kejhání potrefených hus“ (viz výše vaše body a a b) je spíše úsměvné.

            Že někdo předá otevřený dopis na podporu „reformního úsilí“ ještě nevyvrací existenci dopisů opačného ražení… 🙂 I tady funguje „propaganda“, která logicky nemá důvody na ně poukazovat 🙂 . (Čas ukáže, my se na to už budeme dívat z jiných dimenzí).

            S „politikou“ tady začal KarelK, když Kamenáče velmi směšně ztotožnil s knězem, jehož životní osudy jsou doslova mučednické a kterého já nemám důvod vážit si o nic méně než P. Kašparů či jiných velkých nositelů svěcení (třeba jistý kněz od Týna, na něhož právě vy s oblibou odkazujete). Kdo P. Stajnera poznal, tak ví svoje a není třeba mu vůbec nic říkat… O jeho „agitaci“ si může kdokoliv myslet cokoliv – i P. Stajner je „jen“ člověk… Ale ten osobní zážitek z mládí mi z paměti nikdo nevymaže a leckteré jeho myšlenky já i nadále považuji za vizionářské…

            Reagovat
            • … jo, tak „jakási Jana“ už svatořečena byla… No, ale že to trvalo…

              Reagovat
            • Radku, já pátera Štajnera vůbec neznám a nevím nic o jeho osudu, ani o politických názorech. Nevím, proč mě s ním někdo srovnává, možná, že má ještě v krvi ještě to bolševické „kdo nejde s námi, je proti nám.“ Takové to jednoduché myšlení, že kdo nesouhlasí s mým názorem, patří automaticky na „druhou stranu barikády.“
              Jinak to, že nějaký kněz veřejně žehná někomu, kdo ve svém politickém programu podporuje vraždění nenarozených dětí (a je jedno, jestli je to Petr, Pavel nebo Halík), mě přijde daleko horší, než nějaká imaginární podpora SPD, kterou já osobně nemusím. Slovenská strana Progresívne Slovensko i její prezidenstvá kandidátka Čaputová má program, který ignoruje 5. Boží přikázání.
              https://blog.postoj.sk/34775/za-podporou-utokov-na-otca-kuffu-je-krajne-lavicove-politicke-hnutie

              Reagovat
            • Pátera Štajnera vůbec neznám a ani o něm nic nevím. Dostal se ke mně jen od podobně „konzervativního“ člověka jako Kamenáč před volbami jakýsi pamflet, v němž někdo podepsaný tímto jménem tvrdil, že jedině SPD a pan Okamura hájí v této zemi zájmy katolíků.
              Nikoho jsem neztotožnil, byl to dotaz se smajlíkem.
              Útoky na Tomáše Halíka od několika věčně diskutujících jsou tady už standardem, který jsem nezavedl já.

              Reagovat
              • Vygooglujte si ho – stačí zadat do vyhledávače heslo „Páter Stajner“… I ty fotografie ze současnosti hovoří za vše. Sám za sebe mohu jen dodat, že takto pokorných lidí jsem mnoho nepoznal…

                Reagovat
                • Který? Já znám dva, ale tuším, že myslíte jejich bratra …

                  Reagovat
              • Výňatek z Katopedie:
                P. ThLic. Filip Antonín Maria Stajner III. OP (* 29. července 1964, Karlovy Vary, ČSSR) je český katolický kněz, dřívější člen dominikánského řádu. Vystudoval teologii na univerzitě ve Washingtonu. Na konci devadesátých let brojil proti zavedení podávání svatého přijímání na ruku v ČR, což bylo jedním z důvodů jeho vyloučení z řádu. Roku 2000 vážně onemocněl vzácnou chorobou ALS (amyotrofická laterální skleróza), která jej vyřadila z praktického života. Žít nyní může jen prostřednictvím dýchacích přístrojů a péče svých nejbližších, přičemž s okolním světem může komunikovat pouze očima.

                Biskup Jan Vokál jej v srpnu 2014 jmenoval duchovním rádcem sdružení Anny Bohuslavy Tomanové.
                Narodil se roku 1964 v Karlových Varech, vyrůstal v Plzni, kde také svými slovy „začal svou církevní kariéru“ jako ministrant. V osmdesátých letech původně studoval bohosloví v kněžském semináři v Litoměřicích, ale díky nevydařené oslavě Velké říjnové socialistické revoluce, kterou spolu s několika bohoslovci sabotoval, byl roku 1987 vyloučen. Dostudovat tak mohl až po revoluci jako člen dominikánského řádu (na kněze jej vysvětil olomoucký arcibiskup František Vaňák). Jelikož byl hodně talentovaný na jazyky, odjel studovat postgraduální studia teologie do Washingtonu. Po svém návratu, působil především v olomouckém konventu, kde se brzy stal vyhledávaným kazatelem pro širokou skupinu věřících.

                Poté, co však Česká biskupská konference zažádala do Vatikánu o povolení podávání svatého přijímání na ruku, vyvolal spolu s dalšími kněžími petici, ve které papeže žádali, aby této žádosti biskupů nebylo vyhověl. Tuto petici s celkem 142 podpisy v tomtéž roce osobně předal překvapenému papeži Janu Pavlu II.. Nedlouho po svém návratu byl za tento skutek mediálně rozmáznut na stránkách Katolického týdeníku, nařčen biskupy a svým provinciálem Dominikem Dukou, že nemá dostatek úcty a ani poslušnosti vůči České biskupské konferenci. Celá věc vyvrcholila jeho vyloučením z dominikánského řádu.

                Roku 1999 se u něj začaly projevovat prvotní příznaky ALS (amyotrofická laterální skléróza) v ochablosti svalů. Nějakou dobu přežíval v kněžském domově v Českých Budějovicích. Roku 2002 se odebral do Plzně, odkud marně žádal o opětovný vstup do řádu.[1] O slavnosti Nejsvětějšího Srdce Ježíšova proto přijal z rukou provinciála Alvareze Kodedy dominikánský hábit Bratrstva kněží a jáhnů sv. Dominika a o svátku sv. Antonína Velikého složil do rukou P. Damiána Vojtěcha Nohejla slavné sliby. Po třech letech, když již nebyl otec Filip schopen zvládnout ústavní péči, se jej ujala ochotná drahá věřící Jaromíra Machovcová, která se o něj od té doby bez nároku na odměnu stará. Otec Filip je nyní ochrnutý na celé tělo, trpí neustálými bolestmi a dýchat za něj musí přístroje. Jediné, čím může komunikovat s okolním světem jsou jeho oči, kterými diktuje své ošetřovatelce veškeré dopisy a kázání, která posílá svým známým a všem lidem dobré vůle.

                Reagovat
                • Jan Rudzinskyj ( http://www.janrudzinskyj.cz/ ) píše o přáních, která se plní. (Ve smyslu, že člověk si má dávat pozor na to, co si přeje.) Pakliže si kněz, přál přijímat do úst – bylo/je to jeho přání, které mu – z toho co píšete – Bůh plní.

                  Vztah druhých lidí k Bohu je jejich niterná věc. V tomto smyslu slova není správné druhé lidi v jejich vztahu k Bohu OMEZOVAT. Ať už přijímáte „na ruku“, nebo „do úst“, podstatně je vědět KOHO a PROČ přijímáte.

                  Reagovat
              • … i já jsem „konzervativní“… Neskrývám to. Naopak – jsem na to hrdý!

                Reagovat
                • Ta moje konzervativnost spočívá v tom, že trvám na dodržování Desatera. A na dodržování Písma. Jak se dá nazvat kněz, který žehná lidem, kteří podporují zabíjení nenarozených dětí? Ultralevičák? Ultraliberál? Neomarxista? Ďábel? Nevím, nechci soudit. Jak nazvat kněze, který ignoruje slova Bible o tom, že Bůh stvořil muže a ženu a řekl jim, aby se milovali a množili? Bůh nehovořil o dvou mužích nebo o dvou ženách, kteří by měli tvořit rodinu, ale o manželství muže a ženy. Přesto tuto zvrácenou genderovou ideologii někteří kněží podporují.

                  Reagovat
                • Nic, na co byste měl být hrdý. Proč taky? Konzervativní člověk může být dobrý i zlý.
                  A navíc: Pýcha předchází pád. To funguje spolehlivě.

                  Reagovat
                  • Mezi hrdostí a pýchou je dost značný rozdíl… (Třeba jako mezi pokorou a naivní bezhlavou poslušností – viz peripetie v životní cestě P. Stajnera). Zatímco pýcha je jednoznačně negativní vlastností, pak hrdost může být za určitých okolnosti naopak velmi pozitivním a motivujícím hnacím motorem…
                    S Kamenáčovým výkladem „konzervativnosti“ se ztotožňuji, v těch několika řádcích nad vaší mírně irelevantní reakcí je řečeno vše zásadní… 🙂

                    Reagovat
                  • … mladá „esemesková“ generace bohužel přestává vnímat významové nuance mezi celou řadou českých výrazů, které většinou už ani nezná…
                    Hrdost není totéž co pýcha.
                    Poslušnost není totéž co pokora.
                    Bázeň není totéž co zbabělost.
                    A tak dále.
                    (Pýcha předchází pád, hrdost však velmi často nikoliv)…

                    Reagovat
                    • Radku, máš naprostou pravdu. Význam slov se postupně mění. Katastrofálním dluhům říkáme investice, soužití osob stejného pohlaví nazýváme manželstvím a pro etnické menšiny vymýšlíme jakási nová, korektní jména, která připadají divná a zbytečná i samotným příslušníkům těch minorit. Obavám ze ZNÁMÝCH věcí říkáme xenofobie, ačkoliv ještě před několika málo lety byla významem tohoto slova obava z NEZNÁMÝCH věcí. Zatímco dříve znamenal liberalismus (latinsky liber svobodný, svobodomyslný) politický směr či filosofický pohled, který stojí na tom, že svoboda je prioritní politická hodnota, dnešní lidé, kteří se nazývají liberály, touží po jedné jediné pravdě, vnucují druhým lidem své názory, svoji jedinou korektní pravdu a dokonce podporují cenzuru. 🙁
                      Přestáváme věci pojmenovávat normálně a přirozeně a důsledkem je spousta umělých problémů, které se snažíme draze a složitě vyřešit. 🙁

                    • Tak – přestáváme věci pojmenovávat normálně a přirozeně. Např. vlastenectví je dnes nálepkováno jako nacionalismus apod.
                      Zajímalo by mne, kdyby dnes někdo zazpíval na veřejnosti líbeznou melodickou píseň z operety Perly panny Serafínky (kteerou si pamatuji, když se ještě zpívávala v ČT): „Ty české panenky, kdo z nás by neměl rád, tak věrné vlastenky musí svět pohledat. Tvářičky mají krev a mlíčko, každého chytnou za srdíčko. Kdo na ně pohlédne, celé jim ho musí odevzdat.“ 🙂Obávám se, že šílenci typu těch, kteří se sesypali na J. Žáčka ohledně jeho milé básničky pro maminky, by měli zase žně. 🙁

                    • Dodatek: Na ČT se dnes už nic nezpívá, neděli co neděli jsou odpoledne zaplněna stále dokola opakujícími se starými pohádkami a normalizačními inscenacemi. Kdyby alespoň občas vytáhli něco ze zlatého fondu archivu ČT – a že toho tam není málo! Těch oper, operet a kvalitních hudebních pořadů, aby se i divák s IQ nad 95 měl na co podívat.

                    • Magdo, na ten poslední příspěvek budu kapičku nesouhlasit. Já si myslím, že mnoho starých pohádek dává dnes dětem víc, než mnohé moderní pohádky. Je to o kladných i záporných vlastnostech, je to o rodině, o lásce, o hrdinství mužů, o vysvobozování princezen. Z dnešního neomarxistického pohledu je to nekorektní, protože jsou tam genderové předsudky a kulturní stereotypy. 😉
                      Takže buďme za ně rádi, že to ještě vysílají. 🙂

                    • Kamenáči, proti starým pohádkám nic nenamítám. Ovšem problém spočívá v tom, že když jsou tytéž pohádky vysílány pořád dokola, několikrát do roka, pak už se na ně ani nikdo nedívá. Můj příspěvek, jak sis jistě přečetl, ale není jen o pohádkách….. ale i o normalizačních pořadech, které ČT každé sobotní i nedělní odpoledne servíruje. Namísto toho by ČT, která už není schopna za konc.poplatky natočit nic nového ani na neděle, ani na Vánoce či jiné svátky, by alespoň mohla sáhnout do toho zlatého fondu a něco kvalitního z něj alespoň občas vytáhnout na světlo Boží. Aby jak dospělí, tak i děti, si mohli poslechnout kvalitní hudební dílo. Toť můj názor.

                    • Magdo, myslím, že si v tomto navzájem rozumíme. Mě se taky nelíbí, když mnohé pohádky opakují několikrát do roka. Na straně druhé lze shlédnout staré, třeba ještě černobílé pohádky. Např. minulou sobotu dávali na ČT po ránu pohádku pro pamětníky O hradu Zásadce a turecké vojně se známou písničkou „Sultán turecký …..“ Na takové staré skvosty se člověk rád podívá. 🙂
                      Nedávno jsem sledoval nějakou diskuzi (nemohu si vzpomenout kde), v němž nějaký bývalý televizák říkal, že dříve ČT vyráběla studiové pohádky či televizní inscenace s „papundeklovými“ kulisami doslova „za pár korun“. Dnes se nic takového prakticky nevyrábí. Takže se musí vysílat to, co bylo natočeno před mnoha lety. A možná je to dobře, protože ty dnešní „moderní“ genderové pohádky typu Slíbená princezna, což bylo něco mezi Zlatovláskou, Vzpoura na lodi Bounty a Anděl s ďáblem v těle s šerednou princeznou, kulometem Maxim, Jackem Sparowem a princeznami převlečenými za lehké děvy, jsou zkrátka hrůza! 😀

                    • Tak přelaďte na TV Noe. Ti za pár peněz dokáží pěkné pořady.
                      (Pro děti i dospělé.)

                  • Nelze očekávat, že v liberálně-křesťanském médiu budou vychvalovat konzervativní katolíky. 🙁 🙂

                    Reagovat
                    • Je také tak trochu diskutabilní, kde je hranice mezi „liberalismem“ a nepokorou…
                      … a kde je hranice mezi pokorou a takzvaným „konzervatismem“…
                      Byla by to velmi dlouhá diskuse, jejímž výstupem by mohla být pouze velmi obecná konstatování…
                      A pak: dva dělají totéž a není to totéž…

    • Neměl byste raději létat pomalu a nízko, jak radí starostlivá maminka synáčkovi – pilotovi? 😀

      Reagovat
      • Když se musíte pohybovat mezi Asií a Evropou, tak v nižší letové hladině by to trvalo o dost déle. (Nehledě na to, že že za poslední 2 týdny mají zpoždění mnohé lety. Díky teroristům v Kašmíru se nelétá z Indie přes Pákistán a Sýrie se také dodnes oblétá přes Irán. Do toho omezované 737 MAX atd. )

        Kolegové včera z Madridu zase měli zpoždění kvůli tomu, že se někdo vtipně nechal odbavit, ale do letadla nenastoupil. …

        Reagovat
        • Dělal jsem si legraci – to je vzpomínka na jeden kreslený vtip z kdysi dávného Dikobrazu… 🙂

          Reagovat
          • Bohužel, když zbytečně umírají lidé, nejde o legraci.

            Reagovat
  • Já jsem taky v podstatě konzervativní, ovšem proti přijímání na ruku nic nenamítám. Naopak, přijde mi to důstojnější než tam na pan faráře „otvírat hubu“. 😇

    Reagovat
    • No, to já zůstávám přitom, co praktikuji od mládí, zkrátka podávání do úst. Vím, že tím dělám radost ministrantovi, který drží patenu 🙂

      Reagovat
      • Já proti tomu nic nenamítám. Držím se toho, co bylo stanoveno při zavádění podávání na ruku: volba způsobu podávání je každého niterní záležitost, nikdo nemá být jakkoli nucen či přesvědčován k jedné či druhé formě. 🙂 Nenamítán nic ani proto tomu, když chce někdo přijímat v kleče. Vadí mi ale přístup některých ultrakonzervativců, kteří svoji verzi mají potřebu vnucovat ostatním. Abych byla spravedlivá, svoji potřebu vnucovat svoji verzi mají většinou i ultraliberálové. Z obou skupin bych mohla uvést konkrétní příklady, ale raději ne, abych to tu od někoho „neschytala“. 😉

        Reagovat
        • Magdo, máš pravdu. Způsob podávání přijímání není popsán či striktně ustanoven ani v Desateru, ani v Bibli, je tudíž na svobodném rozhodnutí každého, co si zvolí. 🙂

          Reagovat
          • před 14-ti dny se opět polský kněz v v severomoravské farnosti tvářil, že mé natažené ruce nevidí a hostii mně dával do zavřených úst 🙁

            Reagovat
            • Je třeba řešit s příslušným knězem a jeho nadřízeným. Neústupné jedince najdete v jakékoli profesi, kněze nevyjímaje.

              Reagovat
              • Mám jiný zážitek:
                Jistý kněz ještě před začátkem vlastní mše svaté – tedy v závěru bohoslužby slova – po homilii, v kostele oznámil, že není úplně zdráv a že bohoslužby nezrušil jedině díky tomu, že by za sebe nesehnal náhradu a bohoslužby by musely bez náhrady odpadnout. Upozornil, že z čistě hygienických důvodů nebude podávat svaté přijímání s tím, že pokud někdo chce přijmout Tělo Páně, nechť si zajede za jáhnem bydlícím o 5 kilometrů vedle, s kterým toto řešení domluvil.
                To jsem ocenil (a občas na to vzpomínám, když vidím frkající a smrkající kněze, kteří pak bez jakýchkoliv problémů podávají…).

                Reagovat
                • Že, když už měl hygienické obavy, nepřijel jáhen, nebo kněz nepověřil podáváním svatého přijímání někoho z přítomných … poslat lidi v polovině mše svaté 5 km jinam by mě tedy fakt nenapadlo …

                  Reagovat
                  • Jáhen sloužil bohoslužby slova v jiných místech, kde se střídal s knězem. Samozřejmě, že k přijímání si farníci mohli zajet kdykoliv jindy, nikoliv v polovině mše svaté. Konkrétně tehdy šlo o úpornou střevní chřipku, takže kněz nechtěl riskovat podávání v žádné formě, pokud byl s hostiemi v kontaktu. Celkem mimořádná situace (pro mě pochopitelná)…

                    Reagovat
                    • Háček je v tom, že onen kněz je/byl buď NEVZDĚLANÝ (to v lepším případě), nebo to udělal z „přesvědčení“ (což je ještě horší případ). Viz sebevražední muslimští atentátníci. Ty se také odvolávají na to, že jim to „řekl Bůh“.
                      ___________________
                      Čistě těchnicky: V MISÁLE je modlitba, kterou kněz může pověřit KTERÉHOKOLIV LAIKA, aby svaté přijímáním lidem podával.

                      Takto jsem já osobně podával svaté přijímání lidem alespoň 10 let.

                    • Ani by nemusel být s hostiemi v kontaktu …. otázka je, kolik jakých spolehlivě zdravých osob tam bylo … sice myslím, že po této stránce svaté přijímání náležitě přijímajícím ublížit nemůže, ale obavy jsou prostě obavy … možná mi někdo zase odpoví, že lehkomyslnost a opovážlivé spoléhání je lehkomyslnost a opovážlivé spoléhání…. ale je to živý Kristus, přicházející jako pokrm a lék pro duši i tělo.

                    • M.H.:
                      „Čistě technicky“: Podle vás je nevzdělaný úplně každý, kdo věci udělá jinak, než byste je udělal vy…

                      Úroveň vzdělání nebo „nevzdělanosti“ kněze nehodnotím, protože se necítím být k takovému hodnocení kompetentní. Prostě a jednoduše potřeboval vyřešit vzniklou situaci a asi byl také limitován okolnostmi a časem. Tak to prostě vyřešil… Jak, to je věc jiná.

                      … já také nepovažuji talentovaného studenta za „nevzdělaného“, když vypracuje cvičení z kontrapunktu jinak, než bych jej vypracoval já…

                    • Promiňte RR: Modlitba, kterou kněz pověřuje laika k podávání svatého přijímaní je v „Mešním misálu“ již od 2. vatikánského koncilu. Tyto misály se užívají v Čechách už od 70. let 20. století. (Tj. já už jiné nepamatuji.)
                      ____________________
                      Pakliže si kněz knihu podle které slouží mši svaté za celý svůj „profesní“ život nepřečetl, něco je špatně. (Případně i pokud tak činí „z přesvědčení“.)

                    • Ještě skutečně maličké upřesnění pro M.H.:
                      1. Pověření k podávání svatého přijímání v misále není úplně od 2. vatikánského koncilu.
                      2. Rozhodující není samo uvedení formule v misále, ale dovolení takové možnosti patřičnou církevní autoritou. Samozřejmě, že při tom v ideálním případě (i v tomto) pokyny v liturgických knihách odpovídají právoplatně přijatým zvyklostem a rozhodnutím. Ale je to trošku jako když v některých liturgických knihách letos jsou uvedeny velikonoce až na neděli po druhém jarním úplňku … ale rozhodující jsou právoplatně přijaté zvyklosti a usnesení (pokud nějaké jsou).

                    • Existuje ta možnost. …
                      _____________________
                      Tím, že kněz pověří podáváním sv. přijímání laiky, nesnižuje svoji autoritu. (Ani tím nedegraduje Ježíše Krista).

            • Škoda, když vyžadování nějaké formy byť jen chvíli brání přijetí obsahu.
              Oboustranně.
              Moudřejší přeci v danou chvíli ustoupí.

              Reagovat
              • Tady je problém v tom, že co je pro jednoho zásadní, může pro druhého být nepodstatné a naopak. A kde jsou hranice mezi zásadním a nepodstatným? Tento způsob uvažování vede právě k tomu problematickému relativismu. Ano, moudřejší ustoupí.
                Ale dotaženo ad absurdum:
                Dejme tomu, že liberální volnomyšlenkář bude chtít od přítele „půjčit“ na noc jeho manželku. Problém bude v tom, že onen přítel bude konzervativnějšího smýšlení a manželská věrnost pro něho bude nezpochybnitelnou hodnotou, kterou však onen volnomyšlenkář neuznává – „vždyť jde jen o chvilku libých pocitů a několik stahů hladkého svalstva“ (jak by napsal Freud)… Pro jednoho je to nepodstatné, pro druhého zásadní… Má ustoupit zásadový konzervativec bezzásadovému volnomyšlenkáři – a nebo nakonec „moudřejší“ volnomyšlenkář ustoupí, když vyznavač manželské věrnosti bude neoblomný??
                Potažmo – co je v liturgii „zásadní“ a co „nepodstatné“ – jak pro koho?? Pro někoho je liturgie „divadlem“, které je pro vysluhování eucharistie „nepodstatné“ (pro někoho i sama eucharistie, jak se zdá), pro jiného je však naopak zásadní, a to i včetně pro někoho „nepodstatných“ detailů… Co s tím??

                Reagovat
                • To je právě to ZÁSADNÍ, Radku. !!!!!!!!!!! Kněz, který raději ODHODIL svatou hostii na ZEM (!), než aby ji podal člověku, který „podle jeho názoru“ (což je subjektivní pocit) ŠPATNĚ DRŽEL RUKU – NEHRÁL DIVADLO ???

                  Jak může kněz odhodit na zem „TO“ co celé GENERACE lidí považovali za SVÁTOST… ??? A když už se „to“ stane toho nelitovat…
                  ____________________
                  Divadlo hrané pro lidi. NIC VÍC.
                  🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁

                  Reagovat
                  • Nebyl jsem u toho, tak se k tomu nemohu vyjadřovat. Pokud to bylo skutečně tak, jak píšete, tak to nejspíš v pořádku skutečně není. Kdybych byl ve vaší situaci já, tak bych ruce stáhl zpět a bez jakýchkoliv problémů přijal do úst…

                    Liturgii v žádné formě (ani předkoncilní, ani pokoncilní) za divadlo hrané pro lidi nepovažuji. A pokud celebrant považuje za důležité cokoliv, co já jinak vnitřně považuji za vedlejší, tak vycházím z faktu, že ON jakožto celebrant je za své konání u oltáře odpovědný a já se tudíž právě z pozice pokory podvolím (doma si pak třeba můžu myslet své…).

                    Stejně tak se s celebrantem nehádám, když chce, abych já, coby varhaník, hrál něco, co podle mého názoru nekoresponduje s obsahem čtení, Evangelia a podobně. Pokud ví, PROČ to požaduje, tak sklapnu paty, vyběhnu na kůr a hraju to, co chce on a tak, jak chce on… Tečka.

                    Reagovat
                    • Tak to se (na rozdíl od Vás) k tomu vyjadřovat mohu, protože jsem u toho byl. … Ani já nepovažuji liturgii za divadlo. NAOPAK. Každému říkám, klekněte si 20 minut před svatostánkem a poznáte, že jste jiní.

                      O formu sv. přijímání nejde. V kleče u mřížky (jako v Polsku), ve stoje na ruku nebo do úst. Mně spíše vadila ona absurdita, že kněz odhodil sv.Hostii a vůbec mu to nevadilo. Kardinál Duka ho pak ještě povýšil za jeho „zkušenosti“ a „znalosti“. (To je ono „divadlo“).

                      Za roky, kdy jsem podával svaté přijímání lidem, se mi alespoň 2x stalo, že mi Hostie upadla na zem. Rozhodně jsem na to však nebyl HRDÝ. A spíše jsem se za to styděl a považoval to za chybu. …

                    • Souhlas…
                      —-
                      Souhlas… Pokud bych byl v situaci kněze, který z nejrůznějších důvodů MUSÍ podání svátosti odmítnout (kdyby třeba šlo o pochybné přijímání a podobně), řídil bych se směrnicemi, co v této situaci dělat.
                      —-
                      Stát se to může, jsme „jen“ lidé. Ani já bych na toto hrdý nebyl, podobně jako nejsem hrdý na řadu svých chyb dalších a za celou řadu selhání se dodnes stydím. Ale jak jsem už napsal – hrdost nepovažuji za pýchu a naopak. Podle mě to rozhodně není totéž…

                    • … a pak ještě – vždyť vy jste určitě ty Hostie neupustil schválně!

                    • Znovu nejste čestný. Píšete „souhlas“, ale obhajujete JEŠITNOST kněze. Kněz Kelnar nebyl v situaci, kdy MUSEL podání sv. přijímání odmítnout.

                      Byl jsem to já, kdo (jím) odhozenou část svaté Hostie (aby na ni nohou nešlápl) ze země zvedl. Páter V.K. začal spolupracovat tím, že nastavil misku, abych měl kam tu část Hostie vrátit. Tím, že následně ZRUDL dokázal, že v hloubi své duše VÍ, že má být „služebníkem Krista“.
                      _________________
                      Je zbytečné to zde „rozšlapávat“. Komu chce sloužit, si musí vybojovat v sobě on sám. To je „práce“, kterou za něho jiný (ani Vy ne) nevyřeší.

                    • … ani jsem si té hrubky nevšiml… 🙂

                      Víte, tento příběh je mezi Vámi, P. Kelnarem a Pánem, my ostatní stojíme úplně mimo, zvláště, když neznáme vyjádření a interpretaci druhé strany. Skutečně nemá smysl to „rozšlapávat“. Jak jsem už napsal – kdybych byl v situaci, kdy kněz by mi nechtěl podat na ruku (a je zcela jedno, z jakých důvodů), vůbec nic bych neřešil a přijal bych do úst. Rozhodně bych nestál se zavřenými ústy (už jsem to viděl víckrát) a nastavenými dlaněmi (a je jedno, zda „předpisově“ nebo „nepředpisově“) a rozhodně bych nedával najevo jakoukoliv nevoli – už to je vůči Nejsvětější Svátosti degradující. Vycházím z faktu, že u oltáře je „šéfem“ kněz.

                      Když to trochu pejorativně přirovnám k činnosti hudebníka v orchestru – jestliže mi dirigent ukáže, že mám zeslabit, tak zeslabím, i když mi dynamická znaménka v partu přikazují opak. Že tím dirigent nerespektuje představu skladatele, je jeho problém, který já, jakožto hráč u x..tého pultu nejsem oprávněn řešit…

                    • V tom to právě je. Vy jste NEBYL v té situaci.
                      ____________
                      Hleďte si svého a nezatěžujte nás svými MOUDRY.
                      Děkuji.

                  • V tom to právě je. Vy jste NEBYL v té situaci.
                    ____________
                    Hleďte si svého a nezatěžujte nás svými MOUDRY.
                    Děkuji.

                    Reagovat
                    • A jak jsem rád, že jsem v té situaci nebyl! Jsou však v životě situace, do nichž se člověk dostane vlastní vinou. To je potom těžké…
                      —-
                      ???? 😀

                    • S Bohem je řešitelná KAŽDÁ situace, do níž se dostanete. …
                      O tom je VÍRA.

                    • Tak vidíte – což se týká i situace právě mezi vámi a P. Kelnarem…

                    • Samozřejmě. Na popud tehdy ještě žijícího M.Vlka jsem mu napsal dopis.
                      http://hajny.webpark.cz/kelnar.html
                      _________________________
                      Nevím o tom, že by se nad ním zamyslel. Nicméně co bylo v mých silách jsem udělal. Já mám SVĚDOMÍ čisté. Kdo ví, třeba si to jednou alespoň přečte. Třeba ho osloví někdo jiný či něco jiného. Třeba jednou přijde do Nebe stejně, jako já nebo Vy.

  • Pro pana Radka Rejška:
    U oltáře je šéfem Ježíš Kristus.
    ……
    Mějte pěknou neděli.

    Reagovat
    • Samozřejmě, že u oltáře je Ježíš Kristus tím, o koho jde, a podstatným činitelem. A přece a přitom podivuhodně šéfování druhému/druhým, a On, skrze Něhož bylo všechno stvořeno, poslouchá!

      Reagovat
      • Kristus podivuhodně přenechává šéfování knězi. Ano, i když ten kněz třeba je různý. Omlouvám se, že mi v předchozím příspěvku podstatné sloveso „přenechává“ nějak vypadlo.

        Reagovat
        • Znáte fotografii Alberta Einsteina, na které má vyplazený jazyk?
          To je nanejvýš DUCHOVNÍ čin. …

          Exorcismus, který vyhání BLBOST z všech namyšlených PÁPRDŮ. _______________________________________________
          (Z každého, kdo si myslí, že je něco více, než ve skutečnosti je.)

          Reagovat
    • Jistěže. Netušil jsem, že nepochopíte, že jsem měl na mysli „šéfa“ z řad smrtelníků z masa a kostí – tedy v našem čase reálně žijících lidí.
      A šéf (i ten z masa a kostí) je od toho, aby šéfoval a ostatní ho poslouchali. Kdo tohle nechápe, má to pak samozřejmě v životě těžké. A já dodávám: „Dobře mu tak!“ 😀
      „Mějte pěknou neděli“ je ohavný anglikanismus, za který by student někdejší reálky letěl od tabule s nedostatečnou z rétoriky. Já vám místo toho „přeji pěknou neděli“! 😀

      Reagovat
      • Kanovník Vladimír Kelner je SLUŽEBNÍKEM Ježíše Krista. Nikoliv Ježíš Kristus služebníkem Vladimíra Kelnara. Průměrně chytrý člověk toto CHÁPE. Kdo to nepochopil (očividně Vy) má v životě problém a STRAŠNĚ ho to štve.
        ________________________
        Přeji Vám pěkný týden.

        Reagovat
        • Kněze Kelnara UŽ chápu… Vás UŽ nikoliv…
          I já přeji pěkný den…

          Reagovat
        • M.H.,
          musím se tě zastat a chápu, jak to máš těžké!

          Nad mým dopisem se kardinál Vlk taky nezamyslel!!!
          A ani mi neodpověděl!!!
          Fňuk, fňuk (to pláču při té vzpomínce).

          Sice je to proto, že jsem mu nikdy nepsal, ale aspoň se dovedu se do tebe vcítit.

          Reagovat
          • Musíte jenom UMŘÍT. Všechno ostatní v životě je MOŽNOST.
            _______________________
            V Pohodě. 🙂

            Kdo nic nedělá, ten nic nezkazí… Pokud jde o pana kardinála (Vlka) – o něm jsem teď nepsal, ale když už, tak si skromně myslím, že zrovna on se zamyslel. Už např. to, jak se svého času zastal pana biskupa Bezáka. Nemusel, ale udělal to. …

            Reagovat
    • A ještě k té mé „nečestnosti“…
      Nečestný bych byl, kdybych vám dal zapravdu, což udělat skutečně nemohu. Stejně tak neobhajuji údajnou ješitnost P. Kelnara (jste si jist, že je skutečně ješitný??) a (můj) souhlas se týká výhradně situace, kdy kněz má jakékoliv důvody k nepodání Svátosti – čili NEJDE o (můj) souhlas se závěrem, že příčinou situace je ješitnost či jiný důvod ze strany kněze.
      Nechtějte po nikom (tady ani po mně), aby vyjádřil pochopení pro situaci, kterou jste si zavinil víceméně sám svojí neústupností. Právě to by totiž bylo skutečně NEČESTNÉ.
      K tomu, aby bylo možno ČESTNĚ vyhodnotit podíl viny aktérů této příhody, by bylo zapotřebí znát vyjádření a stanovisko i P. Kelnara, což tady k dispozici nemáme (a nejspíš ani mít nebudeme).
      Žádný čestný a poctivý soudce (smrtelník z masa a kostí, nikoliv JK) neučiní závěr dříve, aniž se seznámí se stanovisky obou (nebo více) stran, které jsou ve sporu.
      Proto je diskuse o této politováníhodné příhodě skutečně irelevantní. Pokud byste snad měl tendenci mně podsouvat, že jsem toto téma zde opět nadnesl já, tak se podívejte výše…

      Reagovat
        • V pohodě, je jasno… Jen musím lehce zareagovat na nesmyslné nařčení z „nečestnosti“… Až opět přijde na řadu zlomení malíčku, bude to důvod ke shovívavému ztišení… 🙂

          Reagovat
          • Běžte si zaplavat do bazénu se studenou vodou. Až se vám scvrkne, nebude tolik neklidný a nebude vás PRAVDA tak štvát. … 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
            _______________________
            Kněz Vladimír Kelnar je služebníkem Ježíše Krista nikoliv Ježíš Kristus služebníkem kněze Kelnara.

            Reagovat
  • Všímám si jedné věci – podle mého názoru velmi logické a svým způsobem legitimní, byť může být zdrojem velkých problémů a nedorozumění a týká se hlavně mladých:
    Mnoho záležitostí se u těch mladších řídí módou a snahou za každou cenu dělat věci „jinak“, než se dělaly dosud a „jinak“, než to dělají ostatní (hlavně ti „staří konzervativci“).
    To se týká nejen oblékání, chování, „správných“ názorů na politiku, „správných“ názorů na kulturu, ale i jakýchsi „módních trendů“, co se týče vztahů (tedy i vztahů partnerských) a podobně.
    A stejně tak je tomu i v přístupu k otázkám duchovním, liturgii a tak dále. Když byla schválena možnost přijímat na ruku, tak moji synovci patřili mezi první, kdo stáli ve frontě k přijetí Svátosti a okázale nastavovali knězi „předpisovou konfiguraci dlaní“, jen aby (on) správně pochopil, že do úst „TO“ nechtějí… Stejně tak prakticky všichni mladí, kteří se nějak aktivně zapojují do „spolča“ v oné jinak velmi živé farnosti. Až jsem se tomu musel v duchu tak trochu smát…
    Ano, za každou cenu to dělat „jinak“, než se dělalo dosud a než to dělají druzí…
    Stejná, či velmi podobná byla situace, když svatý otec Benedikt schválil možnost sloužit „po tridentsku“. To se najednou všude vyrojilo „tridenťáků“ a „lefévristů“… ! A kolik bylo těch, kteří s pohrdáním v hlase okázale prohlašovali: „Na bohoslužby podle NOM už nechodím!“ (Že by to už nebyly platné mše svaté??)
    Tím chci naznačit, že každá snaha o „reformu“ úplně čehokoliv v sobě skrývá nebezpečí „módnosti“, na což jsou právě mladí asi nejchytlavější… A když ty „reformy“ probíhají překotně a bezkoncepčně, pak se můžou zvrtnout v „revoluci“ (která mnohdy nakonec požere vlastní děti…).
    … Jen aby nám právě ta „módnost“ nezatlačila Ježíše Krista do pozadí…

    Reagovat
  • Biskupové chodí po stejných místech, po kterých chodil Ježíš Kristus. … Třeba se stane zázrak. Nebude to jen „móda“, ale probudí se tam i jejich SVĚDOMÍ. …

    Reagovat
  • Neustálé osočování a urážky (…viz gestapo atd…) k žádnému zázraku v tomto smyslu nepřispějí. Modlitba a POZITIVNÍ duchovní spoluúčast (třeba na dálku) mívá větší sílu. Stejně tak je velmi pravděpodobné, že modlitbou a POZITIVNÍ duchovní spoluúčastí by bylo dosaženo většího účinku než prostřednictvím i několika takových dopisů biskupům…

    Reagovat
      • Stále PROVOKUJE. Kamenáč Bill.

        Na rozdíl od brněnského „divadla“, které „pohoršuje“ Dominika Duku – byla ta pražská REALITA fakt HNUSNÁ.

        „Kelnarovo GESTAPO, jste toho svědky“.
        _________________________
        To není „osočování“. To bylo KONSTATOVÁNÍ stavu.

        Reagovat
      • Staré diskusní pravidlo říká: nekrmte trolly. Ale když Radka to tak baví……

        Reagovat
        • Magdo, mě to nebaví. Já se jen snažím pochopit člověka, který má zjevné problémy (sám se sebou). Bylo řečeno „nikoliv 7x, ale 77x“…
          Pomalu a jistě začínám docházet k názoru, že je to případ buď pro exorcistu nebo psychiatra…
          Jinak nic ve zlém… 🙂
          Zatím stále nevěřím tomu, že ZLO má takovou moc… 🙂

          Reagovat
            • Tak všichni to víme, jen Radek pořád ne a ne….. 🙁

              Reagovat
              • Problém, Magdo, je v tom, že Radek blázen není.
                Pakliže jste nebyla „za školou“ 🙂 , psal zde o tom, že a) má na to papír, a b) modrou knížku (protože není blázen) nedostal.

                Reagovat
                • Problém je ten, že Magda nepíše o Radkovi, ale o bláznovi M.H. 😀

                  Reagovat
                  • 😀😀😀 Jen abyste byli v obraze – já taky nejsem blázen (i když si tak často připadám). Papíry na to taky mám a modrou knížku jsem na to taky nedostala 🙁🙁🙁

                    Reagovat
                    • Ženský na vojnu nechodí – nejsme v Izraeli.
                      __________________________
                      Ani já „modrou“ nemám…
                      🙂 🙂 🙂

                    • ……„Se non è vero, è ben trovato“…….

                    • Trovato, trovato… 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
                      _____________________
                      By jistě už řekl i kardinál Vlk.

              • Magdo, ber to tak, že nemusí být všechnno pravda, co se píše v komentářích na „Se non è vero, è ben trovato“. Hlavně, že je to sranda. 😉
                A jak začnou ti vědátoři, tak my, kteří na jejich humor nestačíme, holt musíme odpadnout.

                Reagovat
                • Mnohem radši bych se bavil s vámi ostatními. Jenže nejsem schopen unést skutečně vrcholně sprosté urážky a invektivy mířené na kohokoliv, zvláště když je zjevné, že NEJDE o srandu. Tady je bezostyšně veřejně dehonestována prakticky celá oficiální církevní hierarchie jedním panteistickým bludařem, jehož duchovní samožerství (pýchou to už opravdu nazvat nelze, to je příliš mírný výraz) překračuje všeobecně akceptovatelné dimenze. Kdo má jiné názory než on, je jím okamžitě pasován na nevzdělance nebo ještě něco nižšího, přičemž mistrně využívá schopnost rochnit se a kličkovat v demagogii – až po chvíli si člověk uvědomí, že značné procento jeho na první pohled logicky vypadajících argumentů jsou bláboly, často i za hranicí hereze.
                  Jestli jste si všiml, tak se zde prezentují názory často velmi protichůdné, diskutabilní a leckdy opravdu „na hraně“. Ale diskuse se zatím vždy udržela ve společensky přijatelných mantinelech, dokud se do ní jako FILCKA nenašrouboval on – kterého vyhodíte dveřmi, tak vleze oknem. Vyhodíte ho oknem, on vleze větrací šachtou nebo i kanalizací… Je tu snad někdo jiný, kdo uráží druhého za vyjádření protichůdného názoru?
                  Pokud je ten člověk schopen vytrvale, systematicky a opakovaně takto jednat, tak je buď společenský hotentot nebo skutečně geniální (ovšem v tom nejvíce negativním slova smyslu) rozvraceč.
                  V každém případě právě jeho KECY o zbožnosti a klečení před svatostánkem od něho dokonale „sedí“, protože je otázkou, zda v takovém kontextu nejde o rouhání. Klikněte si na jeho odkaz „dopis biskupům“ (tady někde). Je napsán takovým způsobem, že se vůbec nedivím, že nic nevyřešil – když někoho vědomě cíleně urazíte (a urážíte opakovaně), sotva můžete čekat vstřícnost.
                  Čili – nejde o humor. A pokud ano, tak velmi černý…

                  Reagovat
                  • To není humor. To je vážná věc. JEŽÍŠ KRISTUS není a nebyl SLUŽEBNÍKEM kanovníka Kelnara.

                    Nebyl, Radku Rejšku, NEBYL. …

                    … skutečnosti mnou popsané nejsou „apríl“.
                    ______________________________
                    Vás uráží PRAVDA ???

                    Reagovat
                  • Dehonestována kým? Tím kdo LHAL?
                    __________________________
                    Vás uráží PRAVDA ?

                    Reagovat
          • VÍRA je důležitá věc. Nedejte se přemoci zlem, přemáhejte zlo dobrem. …
            Když se ptali JK, jak se mají modlit, řekl jim, že takto: „Otče náš, jenž jsi na nebesích, posvěť se jméno tvé. Přijď království tvé. Buď vůle tvá jako v nebi, tak i na zemi. Chléb náš vezdejší dej nám dnes. A odpusť nám naše viny, jako i my odpouštíme našim viníkům. A neuveď nás v pokušení, ale zbav nás od zlého.“

            Reagovat
    • To samozřejmě tvrdil Dominik Duka taky. 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
      http://hajny.webpark.cz/duka.html
      _________________________
      Nejdříve plnou papulu slov o tom, jak mu „nepřísluší jednat“. Jen co se stal „zahradníkem“ – odměňuje „ZKUŠENOSTI“ a „ZNALOSTI“ otce Kelnara…

      Reagovat
  • Před hlavním oltářem volám „Kelnarovo gestapo“, zvolání opakuji před svatostánkem (boční kaplí) a následně cca ve 2/3 kostela na úrovni lidí: „Kelnarovo gestapo, jste toho svědky“. Někteří se dívají do země, jiní se zády otáčejí. …
    ____________________

    Pražský arcibiskup má za to, že „zkušenosti a znalosti“ obou nových členů kapituly „budou velkým přínosem pro činnost této nejstarší instituce působící v arcidiecézi pražské“. Proto je s účinností od 15. ledna 2012 oba ustanovil a jmenoval sídelními kanovníky.

    Reagovat
  • Když hořela v Brně synagoga, nesměli ji hasiči hasit. Údajně proto, aby dým z ní viděl sám Adolf Hitler… Když dnes jsou biskupové v Izraeli a když už i RR píše o modlitbě:

    Klíčová otázka: Kolik MODLITEB je potřeba pro svatořečení Adolfa Hitlera ???
    ______________________________
    Když 2 dělají totéž, není to totéž. …
    Podle všeho to bude nejen o tom „KOLIK“ se kdo modlí, ale i „za co“ se kdo modlí.
    (Svatořečit LUMPA je v rozporu s PRAVDOU.)

    Reagovat
    • Já už jsem ve studené vodě byl a činím tak každý den – nejen kvůli tomu, aby se mi „scvrkl“, ale především kvůli tomu, že je to zdravé.

      Ovšem podle toho, co z vás padá za ZVRATKY, soudím, že vy jste před svatostánkem neklečel už proklatě dlouho… 🙁
      M.H. výše napsal (doslova, ctrl+c): „Každému říkám, klekněte si 20 minut před svatostánkem a poznáte, že jste jiní.“

      Kdy jste to naposledy udělal? Tolik žluče, ZLOBY, ZATRPKLOSTI a neskrývané NENÁVISTI tady už dlouho nebylo. (To už není kvokání, to je vřískot postřelené husy…). 🙁
      20 minut před svatostánkem bude pro vás asi málo, možná by to chtělo i konzultaci s exorcistou… 🙁

      Reagovat
      • Naposledy dnes ráno. Cestou do práce.
        __________________________
        Omlouvám se. To víte, neměli mě tehdy (ta ochranka Vladimíra Kelnara) v kostele sv. Havla tak zkazit. To ti ZBOŽNÍ páprdové měli KECY, jak je to „po ránu baví“. … Sorry RR, sorry.

        Zameťte si před vlastním prahem.
        Vašnosto.

        Reagovat
      • Dostal jsem kdysi za pokání pod pátera Jiřího Reinsberga: „Až přijdeš domů, postav se před zrcadlo a vyplázni na sebe jazyk.“ …

        Dost dobré! Funguje to. 🙂

        Reagovat
          • Třeba by mu pomohl pohled do zrcadla v petřínském zrcadlovém bludišti… I když… Asi ne… 🙁

            Reagovat
            • Já si myslím, že tomu nepomůže už ani nastavení zrcadla 😀

              Reagovat
                • 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
                  _______________
                  Pointou je ten „plazený jazyk“.

                  Reagovat
                    • Odpočinutí lehké dej všem zemřelým ó Pane…
                      A světlo věčné ať jim svítí,
                      ať odpočívají ve svatém pokoji.
                      AMEN.

  • Biskupové chodili po stejných místech, po kterých chodil Ježíš Kristus.

    Reagovat
    • Právě proto! Když už za každou cenu chcete (nebo cítíte nepřekonatelné nucení) kohokoliv poučovat, čiňte tak laskavě a ne urážlivou formou, kterou naštvete už jen tím, jak dotyčného oslovíte! Ježíš Kristus byl přísný, ale současně laskavý a neurážel a neponižoval. Asi nejdrsnější metodu použil při vyhánění trhovců z chrámu, jenže tehdy asi věděl proč. Vy v sobě pravděpodobně nemáte ani špetku empatie a ohledu k druhým, nehledě na okázalou ignoranci slušného chování a vychování. Vy víte, proč se k druhým chováte tak, že i někteří právoplatní nositelé svěcení mají s vaší osobou problém??

      S tím zrcadlem je to totéž – od P. Reinsberga směrem k vám to asi bylo trefné a P. Reinsberg jistě věděl, proč vám to řekl. Jenže když dva dělají totéž a není to totéž – od vás je to samé směrem k nám ostatním velmi trapný a nejapný plagiát chtěné, ale velmi špatně uchopené rádoby „vtipnosti“, která v ošuntělém hábitu jakéhosi pseudomoudra působí ve vašem podání jako vyžilá tetovaná obézní stařena v těsných leginách…

      Proč se místo okázalého velkohubého „dopisu biskupům“ raději za ně nepomodlíte a P. Kelnara nevezmete na milost třeba „pouhou“ modlitbou za kněze. Pokud budete tvrdit, že se takto modlíte, tak to zjevně ve vašem případě nefunguje, podobně jako klečení před svatostánkem, které doporučujete druhým. I před svatostánkem se dá klečet tak, že jeden se modlí a druhý „tluče špačky“… Tím, že někoho přirovnáte ke gestapu, jej nejen urazíte (protože jej neprávem házíte do jednoho pytle s nejhoršími gaunery), ale zavřete si dveře k jakémukoliv dalšímu vstřícnému přístupu z jeho (jejich) strany. To chcete? Proč o vašich protivnících (vámi vyfabulovaných) píšete s takovým opovržením a pohrdáním? Tomu říkáte PRAVDA??

      Co jste třeba myslel tím „Neubližte si“…? To jako měl být další hulvátský rejpanec pod lopatky nebo laskavá pobídka ke skutečnému hledání PRAVDY? Co to mělo být?

      Prostě a jednoduše – svým vystupováním zde se pasujete do pozice nevychovaného hulváta a já vás tak už prostě a jednoduše beru (nevím jak ostatní, ale někteří další asi též).

      A ještě jedna věc – je zjevné, že urážet a ponižovat je váš styl vůči všem, kdo vysloví jiný názor, než máte vy. Za horší ovšem považuji fakt, že otevřeně dehonestujete zastánce hodnot, na nichž je postavena víra většiny nás – „tradičních“ katolíků. Jak se někdo o islám, genderismus, panteismus nebo jinak „tradiční“ (ale upřímně míněné) pojetí věroučných záležitostí (viz třeba Nejsvětější Trojice), hned jste „na koni“ a nevybíravě útočíte na citlivá místa – s cílem RANIT, nikoliv laskavě poučit.
      To je podle vás PRAVDA?

      Reagovat
      • Oprava: Jak se někdo otře o islám…(atd). Vypadlo mi slovo.

        Reagovat
        • Radku, po přečtení Tvého příspěvku, či spíš Tvých příspěvků, se mi vyjevila stěna, na kterou je házen hrách. 🙂 Myslím, že na Tvoje argumenty, které jsou každému normálně myslícímu člověku jasné a srozumitelné, M.H. zvysoka kašle. Podívej se, jakým stylem on opět reaguje na příspěvky O. Jůzy. K tomu už ani není slov. 🙁
          Nikdy bych si nepomyslel, že jeden zlomený malíček zanechá u někoho trvalé následky i v hlavě 😉

          Reagovat
          • Ne, k tomu opravdu není slov… V životě jsem poznal hodně tvrdohlavých a „zašprajcnutých“ jedinců, ale tohle je skutečně exemplář takřka neskutečný…
            Nejhorší varianta, jaká mě napadá, že to opravdu dělá cíleně, aby právě na těchto stránkách dehonestoval upřímné věřící a zastánce tradičních hodnot. Možná sis toho také všiml – jakmile někdo jen slovem zavadí o islám nebo pochybné „reformní“ snahy církevních „modernistů“ (nebudu jmenovat, protože zdaleka není jen jeden nebo dva), on se vynoří a nevybíravým útokem, který nelze nechat bez odezvy (jízlivou a ironickou glosou nebo zcela z kontextu vytrženou citací nějakého světce), si vynutí pozornost a do diskuse se neodbytně po vzoru štěnice doslova „vsugeruje“. Ale když někdo „šije“ do „tradicionalistů“, je v klidu…
            I ten jeho příběh s P. Kelnarem od sv. Havla je pro normálního myslícího člověka těžko pochopitelný, a co jsem o tom zaslechl z JINÝCH zdrojů, dovedu si klidně představit, že jiný kněz v jiném kostele by v této situaci nechal zavolat uniformovanou policejní hlídku, ať ho oficiálním způsobem vyvede a řeší jako narušení veřejného pořádku…
            Tady opravdu hraje neoddiskutovatelnou roli ZLO. Jen nevím, zda této formě ZLA je ještě možno čelit DOBREM…

            Reagovat
            • Těsně před osmou přichází Vladimír Kelnar. Na pozdrav neodpovídá. Hned za ním jde urostlý muž a kanovníka V.Kelnara se táže: „Je všechno v pořádku?“ Ten sykne: „Není všechno v pořádku“. A následně mne urostlý muž v zákristii kostela sv. Havla svléka. Když se mne dotýká na místech, kde to muži od muže není až tolik příjemné, před zrakem kanovníka Kelnara se ho táži: „To Vám vaše paní nedala?“ „Á, to víte, to nás tak po ránu baví.“ odpovídá doslova, doprovod kanovníka.

              „Martine, jsou zde děti“ ozývá se z druhého konce zákristie pan jáhen Boháč „.Ano, že to však nikomu nevadilo, když mně pan farář minulý týden lámal prst“ – namítám nazpět. Na to doprovod V.Kelnara odchází a z kostela přivádí otce dítěte, na které je pan jáhen upozornil.

              Ten mne před zraky vlastního syna posílá jediným hmatem k zemi, přičemž mi trhá náramkové hodinky. Když se ohrazuji, vytahuje z kapsy 20 Kč, které mi podává jako omluvu. To situaci neřeší, proto odmítám: „Máte svoji rodinu, nechte si je“. Tváří v tvář zneužití dítěte „církví“ – má smysl vzdorovat? Táži se v duchu sám sebe.

              „To bylo rozhodnutí pana kardinála, aby ta mše sv. u Týna nebyla.“ … Proto se ptám přímo, zda to byl osobně pan kardinál, kdo zakázal odsloužit mši v Týnském chrámu. To nepopírá a vysvětluje: „Tzv. Hnutí pro život nešlo ani tak o život, jako o politické cíle, proto jsme se rozhodli tento pochod mší sv. nepodpořit.“
              ________________________

              Bůh MÁ lidi RÁD.

              Reagovat
      • Hrajete si na „exorcistu“. Nevím, zda zrovna z tohohle je MOUDRÉ si dělat LEGRACI… Bůh má lidi rád a vše co je, vzniklo z Boha. Ale i tak.
        ______________
        Pakliže nemáte „s duchovnem“ zkušenosti, na vašem místě bych se to toho NEPOUŠTĚL. Čistě technicky proto, aby vám to „nenamlátilo“.
        Nic víc v tom nebylo. Jste dospělý.

        Reagovat
        • V češtině, když někdo utvoří nějakou věc, tak se neříká, že vznikla z něho!

          Reagovat
          • Na počátku bylo Slovo
            a to Slovo bylo u Boha
            a to Slovo bylo Bůh.
            2 To bylo na počátku u Boha.

            Všechno povstalo skrze něj
            a bez něj nepovstalo nic, co je.
            _____________________________________
            Pořiďte si obrázek Alberta Einsteina.
            Pověste si ho (obrázek) na stěnu a meditujte.
            DLOUHO MEDITUJTE…

            Odpočinutí lehké dej všem zemřelým ó Pane…
            Světlo věčné ať jim svítí, ať odpočívají ve svatém pokoji.
            AMEN.

            Reagovat
            • Přesně tak, správně řečeno je, že všechno bylo stvořeno od Boha, skrze Slovo-Jednorozeného Božího Syna, špatně řečeno je v češtině „z Boha“, ježto to by v češtině znamenalo Boha jako materiál, nikoli jako stvořitele.
              Albert Einstein byl svým způsobem vynikající, lepší je ale kontemplovat Boží velikost a lásku, jak se zjevila v Kristu Ježíši, našem Pánu, případně to doplnit společenstvím s Pannou Marií a dalšími svatými. Stavět na jejich místo Einsteina je při vší jeho velikosti mimo.

              Reagovat
              • Stavět na JEHO místo Kelnara (nebo D. Duku) je při vší jejich velikosti MIMO.
                Sám jste si odpověděl…

                🙁 🙁 🙁

                Reagovat
  • Na dovolené se kolem nás začal potulovat cizí pes. Měl jsem nějaké zbytky jídla, tak jsem mu je hodil. Od té doby jsme se ho nemohli zbavit. Na noc vždycky někam odběhl, ale ráno už zase na nás číhal. Kam jsme se s ženou pěšky vydali, i několik kilometů, byl ten vlezloun vždy poblíž a vůbec mu to nepřipadalo hloupý. Nedal se zahnat ani po dobrém, ani po zlém. Až jsem měl občas strach, že si nás s ním někdo bude spojovat a že si bude myslet, že je náš. 🙁
    No, dovolená skončila a všechno dobře dopadlo, pes zůstal tam … 🙂
    P.S. To je má zkušenost, kterou jsem chtěl napsat všem chápajícím k tématu „nekrmte troly“ …

    Reagovat
    • „Není správné vzít chléb dětem a hodit ho psíkům.“ Ona řekla: „Ovšem, Pane, jenže i psíci se živí kousky, které padají se stolu jejich pánů.“ Nato jí řekl Ježíš: “ Ženo, jak veliká je tvá víra! Ať se ti stane, jak si přeješ.“ A od té chvíle byla její dcera zdravá.

      Matouš 15,21-28

      Reagovat
      • Hlupák říká, co ví, moudrý ví, co říká. (romské přísloví)

        Reagovat
        • 😀 Mě nařkl, že si hraji na exorcistu, on si hraje na psíka… 😀
          Je to marný…
          Pomalu, ale jistě chápu, proč s ním u sv. Havla ztratili trpělivost. Myslím, že dopadl ještě dobře…

          Reagovat
          • To, jak reagoval na předchozí příspěvek je typickou ukázkou „Apríl o voze – M.H. o koze“. Ten pejsek je to jediné, co tyto dva příspěvky spojuje, jinak je to každé o něčem jiném. Přesně ten styl odpovědí, jaký M.H. používá. Proto říkám, že diskutovat s ním je naprosto, ale naprosto zbytečné a kontraproduktivní. 🙂

            Reagovat
            • Hlavně tam je ještě TA souvislost, že Dominik Duka, ani kněz Kelnar není „PÁN“. Pánem je Ježíš Kristus. Dotyční jsou jeho SLUŽEBNÍKY. …

              Reagovat
          • Milý Radku Rejšku, slovy 2. povýšeného: „ptáte se, jestli pan kardinál nezvažuje resignaci na post arcibiskupa – sdělujeme, že už to udělal, další vývoj jste jistě zaznamenal v médiích.“ …

            … pražského arcibiskupa Dominik Duku OP vedla ke jmenování dvou nových kanovníků „péče o staroslavnou Metropolitní kapitulu“.

            http://www.apha.cz/arcibiskup-duka-uvede-nove-kanovniky-metropolitni-kapituly
            __________________________
            Už fakt nevím.

            Buď si „kluci“ na něco HRAJÍ, nebo je špatně ctihodná „kapitula“ (instituce).
            Čistě technicky PROTO, že sám „PSÍK“ Mgr.Pavel Budský se nechal slyšet: „Psi štěkají, karavana ať si hledí cíle své cesty“ …

            T.Roule dodává: „tím je pro nás záležitost ukončena.“

            Reagovat
        • Především HLOUPOST (agresivních „tradicionalistů“) byla tvrdit, že mši svatou lze sloužit jen v přítomnosti „právoplatných věřících“. Toto je BLBOST a LEŽ.

          Stejně tak slova: „Tzv. Hnutí pro život nešlo o život, ale o politické cíle“ byla HODNĚ krátkozraká… A) Svatá hostie není „medaile za zásluhy“. Mši svatou odsloužit šlo i tak. B) Populační exploze Muslimů je stejně tak „politická“, jako byl pochod s kočárky po Praze…

          Nicméně pan biskup Duka má za to, že ZKUŠENOSTI a ZNALOSTI…
          http://www.apha.cz/arcibiskup-duka-uvede-nove-kanovniky-metropolitni-kapituly

          Reagovat
  • Kéž by se po 15-ti letech stal zázrak a VŠICHNI (včetně účastníků výše zmíněné pouti) se začali řídit svým VLASTNÍM svědomím. …

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *