Duka: Epidemie skončí, až bude stát Mariánský sloup

Zatímco papež František oznámil během kázání na neděli Laetare, že kvůli mimořádným opatřením je nucen prodloužit postní dobu, kardinál Dominik Duka našel viníka pandemie na českém území.

Papež František ve své promluvě přenášené živě pomocí médií oznámil, že prodlužuje postní dobu na neurčito. „Není to lehké rozhodnutí, ale nic jiného nám v tuto chvíli nezbývá. V kostelích po celém světě chybí zpěváci a diecéze nejsou připraveny ani na zpěv Gloria ani aleluja,“ vysvětlil papež své rozhodnutí. V rámci prodloužené postní doby nadále platí všechny soukromé postní sebezápory až do odvolání.

Velmi těžce nové rozhodnutí nese Jan Navrátil z Hustopečí. Původně si totiž chtěl zakázat pravidelné návštěvy hospody, ale nakonec se rozhodl pro každodenní modlitbu růžence. „Hospody zavřely, takže nechodím ani tam, ale ten růženec je větší zátěž, než jsem čekal. Stříhám metr, tohle je pro mě velká rána. Kdybych věděl, že se to stane, tak si dám něco lehčího,“ okomentoval pro Tisíckráte.

Nová opatření zavedl na českém území český primas Dominik Duka. S okamžitou platností budou kněží během bohoslužeb povinni mít roušky v liturgických barvách. Pro laiky nově platí nová pravidla pro uznání splnění nedělní povinnosti účasti na mši svaté. Pokud se věřící účastní bohoslužby přes internet, televizi či rádio, musejí mít na sobě kalhoty a minimálně čisté tričko. Křesťané podle kardinála musejí sedat, vstávat a klekat stejně jako v kostele. Ležet v posteli u notebooku v pyžamu či trenýrkách již nestačí. Pro duchovní svaté přijímání také platí povinnost eucharistického půstu, stejně jako při fyzickém přijímání Pána Ježíše v hostii. Přistoupit k němu je možné pouze dvakrát denně. Duka také doporučil, aby se v rodinách konaly sbírky na farnost. „Nejmladší členové rodiny ať si vezmou košíček či misku a obejdou své rodiče. Vybrané peníze poté pošlete poštou nebo převeďte na účty svých farností,“ nabádal kardinál.

Duka se v homilii vyjádřil ke stažení prof. Tomáše Petráčka z Kolegiátní kapituly Všech svatých. „Objevily se lži, že je to msta za to, že to, že Tomáš Petráček se mnou nesouhlasil a vyjadřoval názory. Je to další lež a manipulace. Rozhodl jsem se v rámci prevence proti epidemii koronaviru snížit počet členů kapituly čistě z hygienických důvodů,“ oznámil český primas.

V závěru své nedělní promluvy pak řekl, že je přesvědčen, že za epidemii v Česku mohou ti, kteří bránili znovuobnovení Mariánského sloupu. „Není náhodou, že nejvíce případů je právě v Praze. Je to trest za naši nesvornost, za neposlušnost některých kněží a jejich popularitu. Pandemie pomine teprve tehdy, až bude sloup znovu stát!“ hřímal z kazatelny Duka před prázdnými kostelními lavicemi. Ocenil všechny, kdo se zasazují o jeho obnovu, mezi kterými nechyběl ani Dominik Duka.

280 komentářů: „Duka: Epidemie skončí, až bude stát Mariánský sloup

  • 22.3.2020 (16:21)
    Trvalý odkaz

    Nedělal bych si z toho legraci… Víme, jak to bylo se sv. Anežkou…

    Spíš mám obavu z toho, že pokud bude Mariánský sloup skutečně postaven na Staroměstském náměstí, stane se velmi brzy terčem útoků z různých stran (nemusí to být jen druhý „Franta Kyselý“, ten sloup bude trnem v oku mnoha dalších skupin lidí). Osobně bych ho postavil na nějakém poutním místě (klidně i odlehlejším, Maria je přítomna všude)… Ač jsem Pražák, stále tvrdím, že Praha si Mariánský sloup nezaslouží…

    Reagovat
    • 22.3.2020 (17:34)
      Trvalý odkaz

      Správně Radku, Praha si zaslouží brněnský orloj (penis z nám. svobody)

      Reagovat
      • 22.3.2020 (17:57)
        Trvalý odkaz

        Víte, jsem Pražák každým coulem, Prahu mám upřímně rád. Ale to, co se z ní v posledních desetiletích stalo…
        A o Mariánský sloup mám v kontextu toho všeho skutečně upřímné obavy (byť M. H. může tvrdit, že strach není dobrým rádcem). Panu sochaři Váňovi bych doporučil mít v záloze „náhradní díly“…
        Upřímně radši bych Mariánský sloup viděl radši na Velehradě, Kopečku u Olomouce, Hostýně… Tam bych o něj obavy neměl.

        Reagovat
        • 23.3.2020 (5:00)
          Trvalý odkaz

          Strach dobrým rádcem určitě není. Na druhou stranu je určitě UŽITEČNÉ být s Bohem SMÍŘEN. …

          (I VY „jednou“ zemřete. Možné nemáte zkušenost, jako mám já, ale vězte, že to může být dříve, než si myslíte.)

          Reagovat
      • 23.3.2020 (5:02)
        Trvalý odkaz

        No jo, už je to tady zas. rr raději (nafukovací) „varhany“.

        Reagovat
        • 23.3.2020 (5:46)
          Trvalý odkaz

          Jistě, bez vzduchu by nehrály. Nafukovací Mariánský sloup si ale moc představit nedokážu.
          Takže – vážený pane, kdo tady koho dehonestuje?? Stejně jako pražská krafárna toho nemáte dost??
          Kecáte o smíření, ale máte k němu míle daleko!

          Reagovat
          • 23.3.2020 (5:58)
            Trvalý odkaz

            To je právě „to“, co jste nepochopil a PROČ jsem tomu kamarádovi na „pannu“ nepůjčil. Čistě technicky PROTO, že je lépe dělat věci SKUTEČNĚ a ne pouze „jako“.

            Se sloupem je to přesně to samé. …
            _______________________________
            Je s „příběhem“ a je SKUTEČNÝ.

            Reagovat
            • 23.3.2020 (6:04)
              Trvalý odkaz

              Pardon, ale srovnáváte zase jahody s bramborami. Způsoby řešení problémů se sexualitou (a ty zasvěcené osoby prokazatelně MAJÍ – jejich příběhy, občas neveselé, ale přitom hluboce LIDSKÉ jsou tedy SKUTEČNÉ) nelze srovnávat s vysokou pravděpodobností, že Mariánský sloup téměř jistě bude po instalaci na Staroměstském náměstí vystaven atakům!
              Zase demagogicky překrucujete!

              Reagovat
                • 23.3.2020 (6:25)
                  Trvalý odkaz

                  Byl. I proto je jeho „příběh“ SKUTEČNÝ…
                  Proto SKUTEČNĚ předpokládám, že Mariánský sloup bude atakům vystaven a zcela interně přemýšlím o řešení. Je jasné, že stavět ho jinam by znamenalo USTOUPIT. Takže asi sochařskému ateliéru pana Váni nezbude nic jiného než zhotovit od nejzranitelnějších částí repliky do zásoby…

                  Reagovat
                  • 25.3.2020 (5:13)
                    Trvalý odkaz

                    Nemáte pocit, že když ďábel pokoušel Krista (aby si to „zjednodušil“) – dával mu přesně takové návrhy, jako zde teď kadíte VY ?
                    __________________________________
                    a) nejhorší je smrt z vyděšení,
                    b) STRACH má velké OČI.

                    Reagovat
                    • 25.3.2020 (6:33)
                      Trvalý odkaz

                      Kecáte… Raději jděte makat, to bude užitečnější. Já jdu taky roznášet. Ohledně mých pocitů – stále více mě ubezpečujete v přesvědčení, že jste rádoby duchovní PAKO, nic víc.

                    • 25.3.2020 (6:43)
                      Trvalý odkaz

                      Mimochodem – na výrobě zásoby replik k symbolickému artefaktu, který NESPORNĚ bude trnem v oku mnohým (to se projevilo i při hlasování zastupitelů na Magistrátu a obstrukcemi, které sochaři Váňovi dělali odpůrci sloupu přímo na náměstí) není nic ďábelského. Naopak – štěstí přeje připraveným. Aby někdo pak neškemral o olej do lamp…
                      Zase srovnáváte jezinky a bezinky a se svojí demagogií jste už skutečně trapný jak syslí lejno v trávě…

                    • 25.3.2020 (7:30)
                      Trvalý odkaz

                      A ještě něco – zamykáte si byt, když odcházíte? Zamykáte si auto? Platíte si nějaké pojištění??
                      Ale, ale,… PROČ to děláte?? Ze STRACHU, že vám někdo byt vykrade nebo že vám ukradne auto nebo že se váš příbytek stane obětí živelné pohromy??
                      Proč zamykáte? K čemu vyhazujete peníze za pojištění?? BOJÍTE SE??
                      Proč si lidé oplocují pozemky? Proč současní ZBOHATLÍCI nestaví kolem svých haciend průhledné ploty, ale neprostupné zdi s kamerovými systémy?? Oni se BOJÍ?? Čeho??
                      Aha…
                      TEPRVE AŽ BUDE MARIÁNSKÝ SLOUP NA STAROMĚSTSKÉM NÁMĚSTÍ V DOKONALÉM BEZPEČÍ (bez plotu a jakékoliv ochrany) A LIDI KOLEM NĚJ BUDOU CHODIT S ÚCTOU, TAK U NÁS BUDE LÉPE!!!

                    • 25.3.2020 (18:53)
                      Trvalý odkaz

                      Pane Rejšku, nebude lépe dojít si na záchod a „nekadit“ STRACH a urážky ZDE ???

                      Co Myslíte?

                    • 25.3.2020 (19:15)
                      Trvalý odkaz

                      Nejhorší je smrt z vyděšení…
                      Urážíte – urážím též…

                    • 25.3.2020 (21:07)
                      Trvalý odkaz

                      Kdyby se neptal a kdybych neřekl, že to má být pouze „termický let“…

                • 23.3.2020 (6:26)
                  Trvalý odkaz

                  Dejte už pokoj s tím „vyděšením“ a místo dehonestování šiřte tu vámi neustále proklamovanou lásku… Nebo si ji snad představujete takto??

                  Reagovat
                  • 25.3.2020 (6:07)
                    Trvalý odkaz

                    „Kdo chce, hledá jak věci úspěšně realizovat, kdo nechce, hledá důvody, proč to či ono nelze.“

                    (Mimo pilotů, kteří vozí zdravotnický materiál, v současné době nelétá nikdo.)
                    ________________________
                    Jako s těmi „rouškami“. Byli jsme na sebe zlí, proto jsme dostali „náhubky“, abychom si neubližovali. …

                    Co Bůh činí, MOUDŘE činí (!).

                    Reagovat
                    • 25.3.2020 (6:34)
                      Trvalý odkaz

                      Tak si dejte roušku na klávesnici, třeba to prospěje i vám.

                    • 25.3.2020 (6:45)
                      Trvalý odkaz

                      … a jestli v roušce nemůžete mluvit, tak stačí jen trochu šikovněji uvázat. Je vidět, že jste nešika…

                    • 25.3.2020 (18:44)
                      Trvalý odkaz

                      Tím jsem právě argumentoval D.Dukovi, když mně „obvinil“, že jsem se chtěl (dopisem biskupům) „zviditelnit“.

                      Měl jsem kamaráda, který se po ročním pobytu v církevním zařízení OBĚSIL. (Vzal si ho totiž „do péče“ církevní představený.)

                      POZORNOST CÍRKEVNÍCH PŘEDSTAVITELŮ je tím posledním, po čem v životě toužím.

                      http://hajny.webpark.cz/biskupum.html
                      _________________________________
                      Odpustěte si KECY (!) o „uvazování“ SOUDRUHU Rejšku.

                    • 25.3.2020 (19:18)
                      Trvalý odkaz

                      Projevem charakterní osobnosti je uznat vlastní chybu. Kardinál Duka se ve VÁS vůbec nemýlil a vůči VÁM má absolutní PRAVDU. Vaše zdejší KECY to jen potvrzují. A právě od VÁS si označení „SOUDRUH“ naopak velmi vážím…

                    • 25.3.2020 (21:15)
                      Trvalý odkaz

                      Spíše tu odpověď nepsal on a připravil to pro něho někdo jiný. (Už i stylistika o tom vypovídá).

                      Stejně i jmenovací dekrety kanovníků v roce 2012. Jsou v nich také stylistický chyby a zřejmě to byla jen nějaká širší politika.

                      Kdo ví, kdo to psal.

              • 23.3.2020 (16:20)
                Trvalý odkaz

                Roušky v liturgické barvě. Doporučuji i pro věřící, nejen pro kněze.;-)
                Ještě to probereme s ogarama ve vesnické kavárně. Tedy až nám ji otevřou. 😉

                Reagovat
                • 25.3.2020 (15:30)
                  Trvalý odkaz

                  Jestlipak je budou prodávat v prodejnách s křesťanskými předměty?
                  Už to vidím: Stojím ve frontě, mám fialovou roušku. 10 m (tedy 5 x 2 m) za mnou stojí další fialová rouška. Á – to je katolík, to si pěkně poklábosíme… 🙂

                  Ty fialové roušky budou nejvíc in – vzhledem k nekonečné postní době. Honem do galanterie! Teď nejsou k dostání bílé gumky a bílé šňůrky, do zítřka nebudou ty fialové. A od příštího týdne neseženete ani fialovou barvu na textil. !! 🙂

                  Reagovat
    • 23.3.2020 (5:30)
      Trvalý odkaz

      Samozřejmě. A HRANICE Prahy bych pro jistotu nechal také uzavřeny DALŠÍCH 30 let (!)

      _____________________________
      Pozor příteli. V Praze lámou MALÍČKY.

      Reagovat
      • 23.3.2020 (5:47)
        Trvalý odkaz

        Zatím ještě nelámou přímými direkty frňáky… Ale i to se pitomcům může stát…

        Reagovat
        • 23.3.2020 (5:55)
          Trvalý odkaz

          Přesně tak. 🙂 🙂 🙂
          _____________________
          „Lufťáci“ zas šíří vira ???

          Reagovat
          • 23.3.2020 (5:58)
            Trvalý odkaz

            Vážený pane, já za chvíli při zachování všech hygienických opatření jdu roznášet. Co budete dělat vy? Dehonestovat ostatní u počítače??

            Reagovat
                  • 23.3.2020 (6:20)
                    Trvalý odkaz

                    Když někdo řídí zfetovaný, může si splést auto s letadlem – ve stosedmdesáti se začne divit, že to nemůže odlepit od země a malér je hotový… 😀

                    Reagovat
                    • 24.3.2020 (17:12)
                      Trvalý odkaz

                      To máte fakt BLBOU zkušenost…
                      🙁 🙁 🙁

                    • 24.3.2020 (17:32)
                      Trvalý odkaz

                      Vzali k nám do práce nového kolegu. Bývalý voják, co na každého „něco ví“.

                      Že se prý stalo u letectva: V plný ryhlosti to do brány letiště napálil chlap. Když to pak vyšetřovali údajně to vysvětlil slovy: „Chlapi, měl jsem po celodenní šichtě. Celej den jsem seděl v MIGu. Když jsem pak večer vylezl z letadla, převlékl se a skočil do auta, jedu domů. Najednou před sebou vidím závoru, tak jsem přitáhl volant a přidal plyn.“

                    • 24.3.2020 (21:51)
                      Trvalý odkaz

                      Tak vidíte, není to z mé hlavy… 😀

                    • 25.3.2020 (6:35)
                      Trvalý odkaz

                      Co tím chtěl básník říci?

                    • 25.3.2020 (16:49)
                      Trvalý odkaz

                      To nám prosím vysvětlete (!)

                      Herr Rejšek…

                    • 25.3.2020 (19:19)
                      Trvalý odkaz

                      Tak začněte, soudruhu!

                    • 25.3.2020 (21:21)
                      Trvalý odkaz

                      Proč jste mluvil o „turbulencích“?
                      Něco konkrétního jste tím myslel?
                      A tím spadnout ???

                    • 25.3.2020 (21:24)
                      Trvalý odkaz

                      Nebuďte vztahovačný…
                      Ptám se na pointu toho vašeho „Žalovat?“

                    • 25.3.2020 (22:02)
                      Trvalý odkaz

                      Jenže já se vás ptal na pointu turbulencí a padání – s níž jste přišel VY.
                      ________________________________
                      Pakliže tuto nevysvětlíte, myslím si, že pouze urážíte. Je to vaše věc. Vy si s tím půjdete k Bohu (myslím tím do Nebe, až zemřete).

                    • 25.3.2020 (22:06)
                      Trvalý odkaz

                      A tak je to pořád – jeden o koze a druhý o voze…

                  • 26.3.2020 (5:54)
                    Trvalý odkaz

                    Proč, stačí se autem projet po našich silnicích a turbulencí máte tolik, že je to na strnutí šíje! To ani ve Čmelákovi nezažijete! 😀 A pak, kdo je tady VZTAHOVAČNÝ! 😀

                    Reagovat
                    • 26.3.2020 (10:03)
                      Trvalý odkaz

                      V Z-37 jsem nikdy neseděl. Nemohu sloužit.

    • 25.3.2020 (11:36)
      Trvalý odkaz

      Kdyby ten Mariánský sloup měl být na Staroměstském náměstí terčem útoků z různých stran, snad by mohl být postaven jinam na bezpečnější místo. Na Praze 6 na Vítězném náměstí prý nejsou spokojeni s pomníkem maršála Koněva, tak co kdyby se to jen prohodilo? Že by tedy socha Koněva byla na Staroměstském náměstí a Mariánský sloup na Vítězném jako symbol vítězství i nad současnou epidemií?

      Reagovat
  • 22.3.2020 (17:32)
    Trvalý odkaz

    Tady jsem s panem kardinálem v příkrém rozporu!
    Koronavirus není trestem. Bůh přece netrestá. Bůh má lidi rád.

    Koronavirus je Boží dar naší církvi svaté, aby zastavila sexuální zneužívání. Když Bůh časm zjistil, že tutlání a zametání pod koberec nespěje k řešení, stvořil koronavirus a jako rozsévač jej všude rozsel. Tím zamezil styk (všeho druhu) kněží s lidem.
    A funguje to výborně.

    Reagovat
    • 22.3.2020 (17:53)
      Trvalý odkaz

      S vaším prvním odstavcem souhlasím, s druhým částečně. Mám za to, že koronavirus do značné míry „pročistí“ i jiná „spektra“…

      Reagovat
      • 22.3.2020 (18:31)
        Trvalý odkaz

        Souhlasím, je to univerzální čistič, Bůh je efektivní.

        Reagovat
        • 23.3.2020 (5:20)
          Trvalý odkaz

          S kritikou pana kardinála Opatrně. Zatím to sice není trestné, ale může to zmizet rychleji, než paní Lipovská. …

          Reagovat
          • 23.3.2020 (5:48)
            Trvalý odkaz

            Paní Lipovská nezmizela… Ještě budou lidi koukat (včetně vás)…

            Reagovat
            • 23.3.2020 (5:52)
              Trvalý odkaz

              Miminka do roka a do dne (!) Sama to psala.

              (Bill to sem – pod minulý kec – hodil.)

              Reagovat
              • 23.3.2020 (5:54)
                Trvalý odkaz

                Budiž jí přáno! Miminko je štěstím každé ženy! Role matky je pro ženu ta nejušlechtilejší…

                Reagovat
    • 25.3.2020 (15:37)
      Trvalý odkaz

      Hilarie,
      když je koronavirus Božím darem k zabránění sexuálního zneužívání, proč je tedy ponejvíce smrtelný pro lidi od 70 let? !!!

      (úplně jsem se zalekla toho slova „smrtelný“, jestli je správné. V poslední době pořád slyším slovo „smrtnost“… a tříská mě to do uší. Za našich mladých let se používalo slovo “ úmrtnost“ , ale asi jsem zaostalá. Napadá mě, že když se místo slova úmrtnost nyní používá smrtnost, mohlo by to být i naopak – místo slova smrtelnost by se mohlo používat slovo úmrtelnost. – že to zní dobře?? 🙂 )

      Reagovat
      • 28.3.2020 (0:04)
        Trvalý odkaz

        Lído,
        ta vysoká úmrtnost po 70 roku je jasným Boží sdělením – jenže ještě nevím jakým.

        Reagovat
  • 22.3.2020 (21:16)
    Trvalý odkaz

    Já jsem s panem kardinálem zajedno. Naši předkové stavěli morové sloupy po moru, dneska se virus šíří tak rychle, že je třeba začít stavět koronový sloup ještě před virem!

    Reagovat
  • 23.3.2020 (9:56)
    Trvalý odkaz

    Tady píšou,že pokud se věřící účastní bohoslužby přes internet, televizi či rádio, musí mít na sobě kalhoty a minimálně čisté tričko. To je velice důležité upozornění, protože člověk je zvyklý se doma pohybovat v domácím oblečení a nad tím, že by si měl na sebe hodit oblek a kravatu, jaksi nepřemýšlí. 🙂
    To, že křesťané podle kardinála musejí sedat, vstávat a klekat stejně jako v kostele, je samozřejmostí. Ležet při mši v posteli u notebooku v pyžamu či trenýrkách, tak to je ohavnost! Zapeklitým problémem se tak stává to, že v době nedělní mše na TV Noe většinou vaří hospodyňky nedělní oběd. Obracet či podlévat maso během kázání, či přisolovat polévku, je opravdu neslušné. Myslím, že TV Noe by měla během této nedělní bohoslužby zavést alespoň dvě komerční přestávky, ve kterých si může hospodyňka nebo jiný vařící člen rodiny skočit k plotně a provést nezbytné úkony. 😀
    Inu, všichni se učíme „za pochodu!“ 🙂

    Reagovat
    • 23.3.2020 (11:03)
      Trvalý odkaz

      Blíží se nám Velikonoce. A to se hodně vykuřuje. A já jsem na ty vůně a bez nich to není ono. A tak jsem sháněl kadidlo, všechno je zavřený, takže ho nemám. Řek jsem to manželce že nemám čím vykuřovat. Ona mě uklidnila a řekla ať se nestarám, že vykouří ona.

      Reagovat
      • 23.3.2020 (11:25)
        Trvalý odkaz

        Teda, ale ……. takový dvojsmysly …. 🙁
        Ale připomněl jsi mi jeden fór, jak se ptali předsedy Pirátů Bartoše, co říká na COVID-19. On odpověděl: „Nevím, ještě jsem to nehulil!! 😀 😀

        Reagovat
        • 23.3.2020 (15:43)
          Trvalý odkaz

          Jo… Před lety mi v Amsterodamu došel tabák do fajfky. Tak jsem hned vedle kostela Westerkerk zašel do obchodu, který vypadal na to, že by tam mohli lulkový tabák prodávat. Obsluhoval tam tetovaný plešoun a na mou prosbu, že bych chtěl „fine tobacco to my pipe“ odpověděl otázkou „with flowers?“ vůbec mi nedošlo, o co jde, a tak jsem přikývl. Zaplatil jsem za to osm euro a odešel domů. Na zahradě kamaráda, u něhož jsem byl ubytován, jsem si nacpal a zapálil. No, bylo to takové zvláštní… Za chvíli jsem měl pocit, že pes, který na mě kouká skrz plot ze sousední zahrady, svítí a že stromy mají takovou zvláštní duhovou auru. Pak se to všechno začalo tak hezky příjemně vlnit… A pak se najednou ozval kamarád: „Oh, what do you smoke!!??“ Tak jsem prstem ukázal na sáček, on po něm skočil a schoval ho. Když jsem vystřízlivěl, tak mi všechno došlo…
          No, taky zkušenost s „vykuřováním“…

          Reagovat
          • 25.3.2020 (6:15)
            Trvalý odkaz

            Když se dítě pokadilo ve školce (skutečně se „posr..“) nešel ho tam vyzvednout ani děda …
            ______________________________
            Jsou chvíle, kdy i za Vás, příteli, musí myslet DOSPĚLÍ.

            Reagovat
            • 25.3.2020 (6:38)
              Trvalý odkaz

              Jistě, „moudré poučení“ od vás jsem čekal, srandisto… Já se za své omyly a chyby nestydím, naopak někdy je užitečné je sdělit i druhým, aby si dali pozor. Jenom vy jste „nikdy neudělal chybu“ a jste ve všem dokonalý…

              Reagovat
              • 25.3.2020 (6:49)
                Trvalý odkaz

                Mimochodem – jak to bylo s tím letem, při kterém jste toho druhého málem zabil…? Byla, to neopatrnost, lajdáctví, podcenění situace, špatný odhad – nebo co?? Dalo by se vyjmenovat ještě hodně faktorů souvisejících s PÝCHOU, která je nedílnou součástí BLBOSTI…

                Reagovat
                • 25.3.2020 (6:51)
                  Trvalý odkaz

                  … hlavně že se pak vysmíváte knězi, který s vědomím odpovědnosti za pasažéry předjede traktor až ve chvíli, kdy je jasné, že nic nevyrazí proti a že je bezpečno. Radši pojedu kilometr dvacítkou, než bych riskoval. Ano – riskování je také projevem BLBOSTI.

                  Reagovat
                  • 25.3.2020 (9:04)
                    Trvalý odkaz

                    … a vysmívání opatrným a odpovědným je projevem „DOSPĚLOSTI“….

                    Reagovat
                    • 25.3.2020 (9:26)
                      Trvalý odkaz

                      Virolog říkal, že největší zbraní proti koronavirusu je zdravý rozum. V tom případě je hajnej fakt v p……… 😀 😀 😀

                    • 25.3.2020 (17:08)
                      Trvalý odkaz

                      v POHODĚ Doktor (!)
                      🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

                  • 25.3.2020 (17:16)
                    Trvalý odkaz

                    To jako se mu vysmívám tím, že mám doktorát ??? Mohl se přece učit a mít ho také (!)
                    ____________________________
                    Blbost bych zde NEADOROVAL – pane Rejšku.
                    Čistě technicky proto, že si to (ta blbost) nezaslouží…

                    https://hajny.blog.respekt.cz/10-let/

                    Reagovat
                    • 25.3.2020 (19:20)
                      Trvalý odkaz

                      Čím dále, tím více se zde utápíte ve vlastní BLBOSTI! Gratuluji! 😀 😀 😀
                      POKRAČUJTE, je s vámi sranda! 😀

                    • 25.3.2020 (19:33)
                      Trvalý odkaz

                      Tím hůře, že máte doktorát! Je vidět, že na akademickém titulu INTELIGENCE a DOSPĚLOST (tedy celková VYZRÁLOST) zdaleka nestojí.
                      Tím hůře…
                      Nakonec aby se člověk styděl, že nějaký titul má, protože co znám lidi bez titulu, tak mnozí z nich jsou OSOBNOSTNĚ vysoko nad doktory a kandidáty všelijakých věd…
                      Vaše řeči jsou ukázkou…

                    • 26.3.2020 (10:57)
                      Trvalý odkaz

                      KAŽDÝ je milován Bohem.

                      (Nesrovnávejte se – kdo „víc“). V úvaze máte CHYBU: Kdy je totiž člověk „nejdospělejší“, „nejinteligentnější“ a „nejvyzrálejší“ ???

                      Ve 30 letech, ve 40 letech, v 50 letech, v 95 letech těsně před tím, než ho skolí „vir“ ???

                      (Nebo až „v Nebi“ ?)

                • 25.3.2020 (17:33)
                  Trvalý odkaz

                  Došly vám argumenty, že si vymýšlíte BLÁBOLY ???
                  _____________________
                  S ženou kamaráda jsem neletěl já (!), ale kolega Sváťa T. (tehdy mistr ČR v bezmotorové akrobacii) … Já letěl následně s mým kamarádem. Ten byl naopak z letu se mnou nadšený. Nejen že jsem ho nijak „neohrozil“, ale naopak si ještě chválil, jaké krásné a klidné přistání jsem mu ukázal.

                  Tak mne laskavě NEURÁŽEJTE „umělče“. …

                  Reagovat
                  • 25.3.2020 (19:21)
                    Trvalý odkaz

                    Aha, ale před několika měsíci jste psal něco jiného, PILOTE „ČKALOVE“!

                    Reagovat
                    • 25.3.2020 (19:29)
                      Trvalý odkaz

                      A nezesměšňujte kněze, kteří jezdí opatrně a ODPOVĚDNĚ.
                      Nezodpovědnost se někdy obtížně zaměňuje za SMRT Z VYDĚŠENÍ!

                    • 25.3.2020 (20:59)
                      Trvalý odkaz

                      Jezdí na co má. … Jiní mají na víc.
                      ___________________________________
                      Na druhou stranu stále lépe, než aby se předváděl a MACHROVAL.

              • 25.3.2020 (17:49)
                Trvalý odkaz

                No vidíte, a já si NAOPAK myslím, že za své chyby by se člověk A) stydět měl a B) (a to je ještě důležitější) by se měl snažit se jim příště vyvarovat a chtít je už nedělat a NEOPAKOVAT. …
                _________________________
                https://hajny.blog.respekt.cz/pristani/

                Reagovat
                  • 25.3.2020 (20:54)
                    Trvalý odkaz

                    Však se taky o to snažím!
                    (Tak jako tehdy na Zealandu jsem už nikdy se žádným letadlem „nepraštil“.)

                    Reagovat
        • 28.3.2020 (0:07)
          Trvalý odkaz

          Kamenáči, to se divím, Bartoš vyhulil vše co hoří. Asi ten virus nehoří.

          Reagovat
      • 25.3.2020 (18:16)
        Trvalý odkaz

        To je někdy až takové to „Boží tajemmství“ (mluvil o tom 19. března i papež František).

        Před několika týdny jsem si vzpomněl na oponenta mojí disertační práce, resp. na text, na který mne tehdy před lety odkázal, a který se mi teď hodil při řešení problémů v Číně. … To až „tajemné“ na tom je to, že když jsem si na tu jeho tehdejší radu vzpomněl, bylo to někdy v době (to jsem se dozvěděl až nyní), kdy za ním do Nebe přišla jeho paní. …

        A pak že i duše nepotřebují a nemají mít svůj KLID.

        Reagovat
        • 25.3.2020 (19:57)
          Trvalý odkaz

          To je docela logické, že jste musel napsat dizertační práci, jinak byste ten doktorát neměl. Ano, dostal se mi do ruky oponentský posudek na jednu bakalářskou práci na FAMO v Písku, který začínal větou: „Bakalářská práce pana… (jméno) … je téměř doslovným opisem řady nesmyslných tvrzení zveřejněných ve Wikipedii s přidáním vlastních pravopisných chyb…“ 😀
          Ještě něco nám napište o vašich doktorátech, oceněních, tuzemských i mezinárodních – třeba i mezikontinentálních…
          Ještě jsem neklesl k tomu, abych já zde začal vypisovat svá ocenění ve skladatelských soutěžích (i mezinárodních), ocenění za publikační činnost, ceny za hudební režii úspěšných nahrávek (i mezinárodní)…
          Na rozdíl od VÁS to dělat nebudu – myslím, že v NEBI to nikoho příliš nezajímá (tím méně pak leckoho na ZEMI)… 🙂

          Reagovat
          • 25.3.2020 (20:51)
            Trvalý odkaz

            Pointou bylo pouze, že jsem si na pana Dr.K. vzpomenul, a že jsem rád, že mne tehdy na ten článek odkázal. Až jednou umřu, rád mu „tam“ za to poděkuji.
            ___________________
            Nic z toho, co zmiňujete, mi do posudku naštěstí psát nemusel.

            Reagovat
  • 23.3.2020 (13:30)
    Trvalý odkaz

    A musí být kalhoty čisté, bez záplat a vyžehlené?

    Znáte to přece: “ … šaty záplatované ale čisté. Není to … „

    Reagovat
  • 24.3.2020 (21:39)
    Trvalý odkaz

    V tom případě si nechám ušít roušku ze zlata. Nebudu muset řešit barvy

    Reagovat
    • 25.3.2020 (9:34)
      Trvalý odkaz

      Bílou nebo zlatou lze nahradit všechny SLAVNOSTNÍ barvy, nikoli fialovou nebo černou. Tradičním ekonomickým řešením tedy je rouška (nebo ornát) z jedné strany bílá (za všechny slavnostní barvy), z druhé strany fialová (za fialovou a černou).

      Reagovat
      • 25.3.2020 (15:40)
        Trvalý odkaz

        To nepůjde – na druhé straně sedí koronavirus!! 🙂

        Reagovat
    • 25.3.2020 (17:06)
      Trvalý odkaz

      Zlato vás neochrání. … Do Nebe si ho nevezmeme.
      ___________________________
      Podle barvy roušky pana premiéra (a pana Primuly také) bychom spíše se měli více MODLIT, činit pokání a věřit EVANGELIU.

      Reagovat
    • 25.3.2020 (9:06)
      Trvalý odkaz

      Řekl bych to takto – pokud jej skutečně měla, tak jí uzdravení přeji. Při veškerém mediálním humbuku ji považuji za oběť těch, kteří s ní manipulují jako s loutkou.

      Reagovat
      • 25.3.2020 (9:22)
        Trvalý odkaz

        Mě dostalo to souvětí: „Což tedy nechápu, jak se mohla nakazit koronavirem. Podle knihy její matky přeci Gréta vidí pouhým okem, jak se krajinou valí molekuly CO2. Je tedy naprosto absurdní, že by mohla přehlédnout virus, který je mnohem, mnohem větší než molekula CO2.“
        😀 😀 😀

        Reagovat
        • 25.3.2020 (17:00)
          Trvalý odkaz

          Mně spíše dnes zaujala zpráva o 72 letém knězi z Itálie, který zemřel na vir poté, co „svůj“ plicní ventilátor přenechal mladšímu pacientovi.
          _________________________________
          Mladí (jako např. Gréta) přežijí i to, co 95-letý muž už nedá.
          Naděje. …

          Reagovat
          • 25.3.2020 (19:26)
            Trvalý odkaz

            Pravda, takto staří lidé už nesnáší cestování přes Atlantik – lodí tam, letadlem zpět… docela zabíračka…

            Reagovat
            • 25.3.2020 (20:42)
              Trvalý odkaz

              Však ta loď musela být větší fuška a zabíračka, než to letadlo.

              Reagovat
              • 25.3.2020 (20:51)
                Trvalý odkaz

                Hajnej, ty jsi opravdu v.l! Ty vůbec nevíš, vo co go! 😀 😀 😀

                Reagovat
                • 25.3.2020 (21:38)
                  Trvalý odkaz

                  Jak se to vezme…

                  On ten můj kamarád je kapitán námořní plavby, takže to nebyla náhoda, že zrovna věděl, jak poskytnout první pomoc.
                  ___________________________________
                  „Pochopil jsem, že první pomoc člověku ztuhlému v křeči v důsledku přesycení těla kyslíkem (např. po silném strachu z momentu překvapení) se poskytuje dýcháním do papírového nebo mikrotenového sáčku. Tím se v dýchaném vzduchu snižuje procento kyslíku na úkor vydechovaného oxidu uhličitého. Pokud sáček k dispozici není, lze držet prsty nos a ústa krýt dlaní (dýchat „do dlaně“).“

                  Reagovat
                  • 25.3.2020 (21:57)
                    Trvalý odkaz

                    Přesně, jak to píše Radek: hodinky-holínky, monstrance-menstruace, kanalizace-mobilizace atd. atd.

                    Reagovat
                    • 25.3.2020 (22:14)
                      Trvalý odkaz

                      Ach vy dva staříci…
                      _______________________
                      Menstruace
                      – ve vašem věku ???

                    • 26.3.2020 (5:57)
                      Trvalý odkaz

                      Nevím, jak Greta, ale já jsem ji jako muž neprodělal, takže o tom nic nevím… Máte snad vy s tím nějakou zkušenost? Třeba nějaký příslušník 27. pohlaví o tom možná něco vědět bude… 😀

              • 25.3.2020 (20:52)
                Trvalý odkaz

                Řídit loď je větší fuška a zabíračka než pilotovat letadlo?

                Reagovat
                • 25.3.2020 (21:29)
                  Trvalý odkaz

                  „Pilotovat“ mohla maximálně tu loď. … Nicméně z pohledu cestujícího v letadle to tolik nehází. …

                  (Navíc je to i rychlejší.)

                  Reagovat
                    • 25.3.2020 (21:47)
                      Trvalý odkaz

                      A krávy taky! Proto se máme stát vegetariány!

                    • 25.3.2020 (22:00)
                      Trvalý odkaz

                      Ale živočišná výroba vadí těm, kteří usilují o minusovou uhlíkovou stopu. Docela by mě zajímalo srovnání koncentrace CO2 v jednom pšouku krávy a jednom pšouku člověka – stejně tak množstevní poměr…
                      (Hele, to by byl námět na dizertační práci na VŠZ! A u praktického výzkumu bych docela chtěl být – přihlásil bych se jako zkoumaný objekt!) 😀 😀 😀

                    • 25.3.2020 (22:22)
                      Trvalý odkaz

                      Rejška na talíři si neumím představit.
                      _____________________________
                      Wuchanský experiment ?

                    • 26.3.2020 (5:58)
                      Trvalý odkaz

                      Vy jste kanibal? To jste se nepochlubil…
                      Prý to chutná trochu jako vepřové (kdesi jsem to onehdy četl)…

                    • 26.3.2020 (10:11)
                      Trvalý odkaz

                      Čestněji se k tomu postavil ten 72-letý italský kněz.
                      _________________________
                      „Plný žaludek“ není vždy „výhra“.

    • 25.3.2020 (16:44)
      Trvalý odkaz

      https://www.novinky.cz/zahranicni/koronavirus/clanek/asi-jsem-take-mela-koronavirus-uvedla-greta-thunbergova-40317932?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

      V rozhovoru s nadací agentury Reuters Thunbergová prohlásila, že na koronaviru není nic pozitivního, ale že nákaza ukázala, jak svět dokáže rychle zareagovat, když je to nutné. Dodala, že takováto rychlá akce je klíčová také v tažení proti globálnímu oteplování.

      Reagovat
      • 25.3.2020 (19:13)
        Trvalý odkaz

        Věřím, že uvědomělá Greta by se nenechala testovat na koronavirus, i kdyby to ve Švédsku bylo možné. Testy se totiž momentálně vozí z Číny a při jejich výrobě se produkuje CO2. A jak říká Greta a její otec, musíme zajistit ne jen nulové emise CO2, ale přímo záporné emise CO2. 😀 A proto žádné testy nebo roušky pro aktivisty. Musí jít příkladem a vysedávat před parlamentem nestačí. Navíc se každý test z Číny dopravuje letecky a letadla jsou fuj. 😀 Greta by jistě odmítla něco tak hnusného, jako je test nebo lék, když ten lék má na svědomí spoustu molekul CO2 při své výrobě a dopravě. 😀

        Reagovat
        • 25.3.2020 (20:23)
          Trvalý odkaz

          Neříkat před M.H., že letadla jsou fuj !!!! Že mají mnohonásobně vyšší emise než auta, se vůbec nesmí říkat!! Myslím, že zrovna ty jsi někde našel, kolik toho vychrlí takový Boeing za jeden transatlantický let v porovnání s dopravou po zemi, není-liž pravda?
          Pozor, létání je DUCHOVNÍ činnost! Možná duchovnější, než hra na NAFUKOVACÍ varhany 😀 😀 😀
          Jenže ty varhany alespoň neprodukují emise – co nafouknou (nadechnou), to vyfouknou.
          Přesvědčil nás o tom jeden spolužák, když na konzervatoři umístil před sací otvor ventilátoru měchové soustavy, která však byla v sousední místnosti, pořádně uleželý Romadur. Po několika minutách výuky museli ze třídy prchnout jak studenti, tak pedagog…
          Tento princip se mi však osvědčil v boji s rozesycháním varhan v době sucha – stačí včas před sací otvor ventilátoru dát dětskou vaničku s vodou a hlavně často hrát, aby se vlhkost natáhla i do vzdušnic nástroje. Chce to hlídat předpověď počasí a udělat to s předstihem. Když už je pak týden nepřetržitě přes 30 stupňů, je to už zbytečné, protože je pozdě…

          Reagovat
          • 25.3.2020 (20:43)
            Trvalý odkaz

            Radku, Hajnýmu nemá smysl říkat cokoliv. On blábolí jen ty svoje nesmysly, na některé věci odpovídá stylem. který je pro normálního člověka nepochopitelný. Ten člověk je evidentně nemocný, zdá se, že má nějaký druh dylxseie, či trpí kulocentrismem 😀

            Reagovat
            • 26.3.2020 (10:15)
              Trvalý odkaz

              Sv.Josefu se také zdály sny. …
              ___________________________________________
              Ne vše, co se vám „zdá“ však musí být „od Boha“.
              🙂

              Reagovat
            • 1.4.2020 (16:39)
              Trvalý odkaz

              Dylxeia je ohromné slovo – co to znamená? Nebo se jen autor těší nějakému druhu dysgrafie?

              Reagovat
          • 26.3.2020 (10:17)
            Trvalý odkaz

            Žádná „věc“ není sama o sobě dobrá nebo špatná. Záleží, k čemu a jak ji užijete.

            Reagovat
        • 25.3.2020 (20:40)
          Trvalý odkaz

          Asi by se otestovat dala, kdyby ve Švédsku lidi testovali. Jde o zdraví okolí. Odpovědné je, že aby nenakazila sestru a maminku, bydlela „odděleně“.

          Příkladem šla, že tam byla, i když riskovala, že se nakazí. naštěstí je mladá a „dala to“. …

          Reagovat
          • 25.3.2020 (20:47)
            Trvalý odkaz

            Greta se dle svých slov nakazila v Bruselu. Nechápu, jak to Greta na kanoi mohla stihnout z Bruselu přes Severní moře za pouhých několik dní, když 4.3. ještě kecala v EU parlamentu, a 24. března se už se stihla vyléčit z koronaviru – tak to měla na plavbu dlouhou více než 900 km pouhé tak dva, tři dny. Jistě nepoužila něco tak odporného a CO2 produkujícího, jako je letadlo. A 900 km na kanoi, na otevřeném moři, za tři dny, to je opravdu dobrý výkon mladé sportovkyně. Škoda, že letošní olympiáda bude zrušena. Greta tam mohla vyhrát všechny sportovní disciplíny!!! 😀 😀 😀

            Reagovat
            • 25.3.2020 (21:03)
              Trvalý odkaz

              … si vzpomínám, jak jsme onehdy s tátou (blahé paměti) experimentovali, jestli se dá na kanoi nonstop udělat trasa Vyšší Brod – Hluboká nad Vltavou… Nedá! I když jsme byli vybaveni pro jízdu v noci po tmě, nad Budějovicemi jsme to zapíchli… (Ještě že se tehdy smělo zabivakovat prakticky kdekoliv)…

              Reagovat
              • 25.3.2020 (21:32)
                Trvalý odkaz

                Radku, jenže Greta je nadčlověk, co dokáže všechno! 😀 Nyní však má utrum. Ekologie v době pandemie netáhne, obchodníci s ekobyznysem optimismem neoplývají, tak si Greta (resp. její poradci) našla(i) něco aktuálního. 😀 Ona nebo její rodiče mají absťák, že se o ní nepíše, tak hned přikvačili s „bombou“. 😀
                Zlé jazyky tvrdí, že se Greta z nedostatku pozornosti pokusila i o sebevraždu. Na poslední chvíli prý ji našli v utěsněné garáži s nastartovaným elektromobilem. 😀 😀

                Reagovat
                • 25.3.2020 (21:44)
                  Trvalý odkaz

                  No, tak s tím elektromobilem v garáži je to už poněkud za hranou… Jenže se ukazuje, že každá akce vyvolává reakci. Její loutkovodiči (nevím, zda to jsou právě rodiče, ale pokud ne, tak nesou odpovědnost tím, že dopustí takovéto zneužívání Grety) za každou cenu potřebují, aby se o ní mluvilo a psalo a aby se na ni nezapomnělo. Takže do světa pouštějí ty „bomby“, což pak v lidech samozřejmě vyvolává reakci v podobě těchto vtipů.
                  Byť jsou za hranou (podle mého názoru), jsou logickou reakcí na poněkud nemorální akci…Tak si počkáme, s čím přijdou, až to kolem koronaviru utichne (jistě něco vymyslí)…

                  Reagovat
                  • 25.3.2020 (21:52)
                    Trvalý odkaz

                    Radku, má pravdu. A ještě jeden dovětek. Ty vtipy na Gretu si nedělají legraci z Grety, ale z jejich rodičů, poradců a ekobyznysmenů, kteří Gretu zneužívají, a z neomarxistů, kteří její (byť možná v jádru dobře míněné) představy se šílenými řešeními prosazují v OSN a v EU. 🙂

                    Reagovat
                    • 26.3.2020 (10:32)
                      Trvalý odkaz

                      Zatím to ovšem vypadá, že ani marxisté, ani neomarxisté toho neprosadí tolik, co nový vir.

                    • 26.3.2020 (19:30)
                      Trvalý odkaz

                      Což je samozřejmě potěšitelné.

                    • 26.3.2020 (19:36)
                      Trvalý odkaz

                      Co Bůh činí, MOUDŘE činí…

                • 25.3.2020 (21:47)
                  Trvalý odkaz

                  To je pravda. Že přežila vira Greta je vlastně „normální“ – mladá, zdravá HOLKA.
                  ________________________
                  Že přežil papež František je podstatně VĚTŠÍ zázrak.

                  Reagovat
                  • 25.3.2020 (21:50)
                    Trvalý odkaz

                    A jsou nějaké zprávy o tom, jak je na tom se zdravím (emeritní) papež Benedikt?

                    Reagovat
                    • 25.3.2020 (22:17)
                      Trvalý odkaz

                      Netuším.
                      Na to je expert Bill.
                      _____________________
                      O mrtvých jen dobře…

                    • 26.3.2020 (6:03)
                      Trvalý odkaz

                      Vy jste někde zaznamenal zprávu o úmrtí PAPEŽE Benedikta??
                      Poněkud nechutně předčasná predikace z vaší strany, nemyslíte?? Nebo jste měl na mysli někoho jiného??
                      Pozor na TURBULENCE, vážený pane…

                    • 26.3.2020 (6:12)
                      Trvalý odkaz

                      Aha, vy jste nejspíš myslel některého z předešlých papežů Benediktů, to by vašemu demagogickému smýšlení bylo celkem podobné. Měl jsem tam speciálně pro vás napsat tu šestnáctku.
                      Nicméně to nic nemění na tom, že když skutečně nemáte racionálně podložený argument, tak vyrukujete s podpásovkami.
                      Takže se znovu táži na zdravotní stav PAPEŽE Benedikta XVI… Kdosi tady pindal něco o tom, že od sám si nepřeje, aby se o něm psalo. (Ovšem já vím, že to není tak úplně pravda, mám tyto informace od lidí, kteří s ním udržují písemný kontakt). Mnohem více lidí si však evidentně přeje, aby se o něm vůbec nevědělo a aby se na něj totálně zapomnělo.
                      Kdejaká „emeritní“ celebrita (takzvaná) dostane škytavku a hned jsou toho média plná. A „emeritní“ papež není celebritou SKUTEČNOU, která si nezaslouží ani zmínku v této náročné době???

                    • 26.3.2020 (6:55)
                      Trvalý odkaz

                      Nicméně ještě si neodpustím – pokud lze (připustit, diskutovat, tvrdit, věřit, být přesvědčen = dosaďte dle libosti) vyjít z toho, že papeži Františkovi pomohla modlitba mnoha lidí na celém světě, pak by docela stálo za zamyšlení, kdo (a ZDA VŮBEC NĚKDO) se alespoň občas pomodlí za papeže Benedikta XVI. Tím nyní samozřejmě zásadně pomíjím ALIBISTICKÝ odkaz na hromadné obecné přímluvy a modlitby, nyní mám na mysli KONKRÉTNÍ intence.

                    • 26.3.2020 (7:34)
                      Trvalý odkaz

                      Radku, myslím, že reagovat na naprosto nesmyslné reakce toho blázna je zbytečné. Tady někdo hodí do placu nějakou myšlenku a ten zelenej mužíček reaguje buď od věci, nebo nelogicky, příp. překrucuje a uráží. Nejhorší jsou ty jeho úmyslné záměny, kdy ty se bavíš o hodinkách, on o hodinkách, ty o kanalizaci a on o mobilizaci. 😀 😀 Např. Vít Jůza napíše, že „bílou nebo zlatou lze nahradit všechny SLAVNOSTNÍ barvy,“ a ten zelenej zmetek na to nelogicky odpoví „Zlato vás neochrání. … Do Nebe si ho nevezmeme“.
                      Ten zelený blázen je duševně postižený a zřejmě o tom neví. Nebo je to sprostý arogantní hlupák, který jde „přes mrtvoly“ a který se v tom vyžívá. A on tě v té své „hře“ akorát využívá (zneužívá). Nereaguj na něj!

                    • 26.3.2020 (8:58)
                      Trvalý odkaz

                      Kamenáči Bille, Tebou citovaná reakce bratra Hajného nebyla tentokrát na mě, ale na Vojtu s jeho zlatou rouškou. (I tak bych za trefnost této reakce ruku do ohně nedával.)

                    • 26.3.2020 (9:43)
                      Trvalý odkaz

                      Ono je někdy obtížné najít to správné vlákno. 🙂 Ať už se jedná o reakci na příspěvek Váš, nebo příspěvek Vojty, ono to vyjde nastejno. 🙂

                    • 26.3.2020 (10:29)
                      Trvalý odkaz

                      Přesně tak, ani zlato (zlatá rouška) vás neochtrání, protože ani tu si „do Nebe“ neveznete.

                      Nakažené hlásí USA, Rusko – celý svět.
                      ________________________________
                      Nechci prudit. … Ta poznámka s papežem B16 připomíná kulturu „podzemních bunkrů“, kde „vyvolení“ (v době atomové války) také plánovali čekat „na lepší časy“…

                    • 26.3.2020 (19:35)
                      Trvalý odkaz

                      Proč sem zase taháte nějaké podzemní bunkry? Co to má společného s názorem, že i (emeritní) papež si zaslouží pozornost alespoň v podobě modlitby (když už v ničem jiném)? Nebo byl tak „špatným“ papežem, že si ani tu modlitbu a občasnou konkrétní intenci v rámci přímluv nezaslouží??
                      Jaké podzemní bunkry? Co to je zase za příšernou fabulaci??

                    • 26.3.2020 (19:39)
                      Trvalý odkaz

                      Byl papežem ve SVÉ době. Dnes je už papežem „někdo jiný“. (Papež František.)
                      _________________________
                      I Hitler se schoval do „bunkru“…

                    • 26.3.2020 (22:01)
                      Trvalý odkaz

                      Benedikta XVI bych s Hitlerem nesrovnával, nejen že jste hóóódně mimo, ale už jste taky hodně za hranou, nemyslíte?

                      Jasně, papež František je sice papežem, ale není papežem mého „srdce“, církev (tentokrát s malým „c“) si může říkat, co chce. MILOVAT (duchovně) nelze na povel, a když se za starých časů rodiče ze zištných důvodů snažili NUTIT milovat své děti jimi určené životní partnery bez ohledu na LÁSKU, máme zde pak příběhy jako „Maryša“ a podobně. Ani vy mě „nedonutíte“ papeže Františka DUCHOVNĚ milovat, protože jak už jsem jednou napsal – BŮH JE PRO MĚ VÍC NEŽ PAPEŽ (jakýkoliv). Mohu suše konstatovat „ano, je papežem“, (s podtextem a povzdechem „budiž“) ale rád ho mít nebudu – nemám k tomu zatím nejmenší důvod…

                    • 26.3.2020 (22:21)
                      Trvalý odkaz

                      Opravdu nevím, co vás vede srovnávat papeže Benedikta XVI s Hitlerem! Vy snad myslíte, že předpokládám, že po skončení Františkova pontifikátu „zázračně“ vyleze z „bunkru“ Benedikt XVI a bude pokračovat ve svém pontifikátu? Tak pitomý skutečně nejsem a vy jste hulvát, protože Benedikt XVI. na rozdíl od Hitlera nebyl ZLOČINEC!
                      Ano – u celé řady lidí jsem schopen vnímat ZÁŘENÍ a většinou se nemýlím. ZÁŘIL třeba Mons. Reinsberg, kterým se vy často tak neomaleně oháníte a jeho památka si znevažování vašimi prostořekými ústy (nebo prsty na klávesnici, to je fuk) nezaslouží. ZÁŘIL P. Ferda ze Sušice, ZÁŘIL P. ThDr. Otto Mádr, jehož jsem poznal jako kluk, když na sklonku života působil v Modřanech. ZÁŘIL P. Pácha z Peruce, ZÁŘIL P. Divíšek ze Smečna (všichni jsou už po smrti). A bylo jich ještě mnohem víc. Ze současníků pro mě ZÁŘÍ třeba právě P. Holeček z Nové Bystřice, stejně tak, P. Rousek z Jestřebí u České Lípy a nemálo dalších…
                      A pak jsou tací, z nichž cítím TEMNOTU už během prvního očního kontaktu. Nebudu je jmenovat z pochopitelných důvodů – ale jedno setkání s nimi mi STAČILO… Nechci a nebudu je vyhledávat, pokud bude zapotřebí kontakt, tak čistě věcný, bez emocí… „služební“…

                    • 27.3.2020 (6:24)
                      Trvalý odkaz

                      (ZLOČINEC)

                      Ve zlatém kočáře ???
                      ANO, vypadalo to TAK.
                      ____________________________
                      I ten pán „z bunkru“ čekal na zázrak a následně byl ZHRZEN, že „se všichni spikli“ a ho „zradili“…

                      🙁 🙁 🙁

                    • 27.3.2020 (7:27)
                      Trvalý odkaz

                      Radku, já jsem ti už mockrát psal, že s tím zeleným mužíčkem nemáš diskutovat, protože ten člověk evidentně zešílel! Ale je to marný, je to marný, je to marný! 🙂
                      Když začneš diskutovat s hlupákem, po chvíli diskutují hlupáci dva. A ty jsi přece – na rozdíl od toho blázna – úplně normální chlap! 🙂

                    • 27.3.2020 (11:41)
                      Trvalý odkaz

                      Přiletěly z MARSU ???

                      Sedm set tisíc roušek a respirátorů, které policie a celní správa minulý týden objevila ve skladu v Lovosicích, Česku přinesly kromě žádané úlevy od nedostatku ochranných pomůcek i mezinárodní ostudu. Jak se ukázalo, zhruba sto tisíc roušek ze zabavené zásoby byl dar jednoho čínského města směřující čínským krajanům v Itálii.
                      ________________________________
                      Nejen „grázl“.
                      Ještě i překupník. …
                      🙂 🙂 🙂

                    • 27.3.2020 (14:49)
                      Trvalý odkaz

                      😀 😀 :_D 😀 😀 😀 😀 😀

                      Není co dodat… ČAU TYDÝTE…

                    • 27.3.2020 (15:16)
                      Trvalý odkaz

                      Mariánský sloup tak rychle nepostaví.
                      🙁 🙁 🙁

  • 26.3.2020 (8:21)
    Trvalý odkaz

    Já se nestačím divit…. Duka se snad zbláznil >> vždyť se chová jako novodobý farizeus… Měl by se zamyslet nad tím, co vypouští z úst… Ano, našel viníky a ještě by mohl dodat: „Ukřižujme je“…. je to jednodušší než povzbudit lidi, aby si pomáhali, aby manželé byli oporou jeden pro druhého, aby lidé nepanikařili, děti, aby poslouchaly své rodiče, abychom se zastavili na chvíli a zamysleli se nad svým životem, modlili se jeden za druhého ale i za nemocné a zemřelé… ale to ne… raději bude hledat viníka… Opravdu… novodobý farizeus.

    Reagovat
    • 27.3.2020 (6:15)
      Trvalý odkaz

      Upřímně vzato, tento text (na tisickráte) se OPĚT mimořádně povedl.
      🙂 🙂 🙂
      __________________________
      „Epidemie skončí, až skončí pan kardinál Duka.“

      Reagovat
  • 26.3.2020 (14:39)
    Trvalý odkaz

    A teď ještě pro DOSPĚLÉ: Ekonom Tomáš Sedláček

    https://video.aktualne.cz/dvtv/sedlacek-jde-o-kejhak-padneme-hluboko-ale-prezijeme-to-jako/r~c19f59bc6bb811ea9c800cc47ab5f122/

    Svět se zastavil, nikdo nic takového nečekal. Ale naše společnost je tak vyspělá, že můžeme padnout hodně hluboko, myslí si o krizi vyvolané koronavirem ekonom Tomáš Sedláček. Máme kliku, že jsme si stihli vytvořit alternativu jménem internet. Ekonomika může pokračovat ve virtuálním světě. Civilizace je přepracovaná. Pokud bychom to vnímali symbolicky, tak je to signál, ať si odpočineme, míní.

    Reagovat
    • 26.3.2020 (19:47)
      Trvalý odkaz

      Ať už je původ koronaviru jakýkoliv (přírodní, umělý), ať už se mezi nás dostal z netopýrů nebo při tání ledovců, nebo ať už jej jako „Gina z láhve“ vypustil kdokoliv z jakékoliv laboratoře, či ať už kdokoliv sebevíc fantazíruje nad nejrůznějšími konspiracemi, doufám a pevně věřím v jedno – OČISTA přijde…
      A jsem takřka přesvědčen o tom, že její výsledek bude překvapivý pro většinu lidstva…
      Teď jsem zrovna zase zachytil jakési zprávy z řecké hranice. To už je naprosto otevřený konflikt takřka na úrovni války (a ještě do toho pletou Albánii). A tak si říkám, k čemu je vlastně NATO, když spolu válčí dvě armády, které by teoreticky měly být v jednom bloku. Když se v jedné rodině perou sourozenci, táta je obvykle roztrhne od sebe, oběma dá na zadek a každého pošle klečet do jiného kouta a je pokoj. Jak vidno, vrchní velitel NATO Pavel nemůže postavit své podřízené generály obou armád do haptáku a seřvat je na hromadu a každému uložit alespoň půl roku „domácího vězení“ (vysokým důstojníkům, pokud vím, jiný trest uložit nelze)… 😀 Tak k čemu pak to slavné NATO je!? Nebo si mám myslet, že pro nás nechvalně proslavená Varšavská smlouva, která zatnula tipec svobodnému životu u nás, byla akčnější?

      Reagovat
      • 27.3.2020 (6:19)
        Trvalý odkaz

        2 armády ???

        V době, kdy jste VY ještě provozoval „okultismus“ – viz výše, se Bob Flieder už DÁVNO věnoval MLADÝM (!) v církvi, herr Rejšek.
        __________________________________________________
        Bob Fliedr
        22. března v 18:09 ·

        Původně jsem to nechtěl komentovat, ale odvolání kněze a teologa Tomáše Petráčka kardinálem Dominikem Dukou z Kolegiátní kapituly Všech svatých na Hradě Pražském je stále v mediálním oběhu. Lidé se ptají, proč k němu vlastně došlo, jakou to má logiku. No, logiku to má zjevnou: ti dva duchovní se míjejí v čase.

        DD je mužem minulých staletí, TP se zabývá výzvami dneška. DD žije ve světě, kdy byl spojen trůn s oltářem, Tomáše P zajímají otázky po spojení Boha s oltářem. Zatímco pro „barokního kardinála“ je zásadní udržování dobré pověsti církve, civilně vystupující TP usiluje spíše o to, aby si církev udržela i v době tekuté modernity vztah s evangeliem.

        Když už se to odvolání z kapituly dostalo do světla mediálních reflektorů, stálo by možná za to zamyslet se nad významem kapitul samotných. Jaký dnes vlastně mají smysl? Potřebuje je ještě dnešní církev? K čemu jsou dnes církvi kanovníci? Nebyli reliktem minulosti už před rokem 1989? Reliktem, který se pak hodil komunistům k tomu, aby kanovnickým titulem odměňovali jim oddané kněze? Nebyla by dnes církev srozumitelnější, „kristovštější“, kdyby kapituly a kanovníky definitivně poslala do učebnic historie?

        Reagovat
        • 27.3.2020 (14:53)
          Trvalý odkaz

          Tak tohle všechno pošlete Františkovi, třeba vás poslechne.
          A když vás neposlechne, vytvořte další sektářskou frakci v rámci církve – co víc MŮŽETE udělat??
          😀 😀 :_D

          Reagovat
          • 27.3.2020 (14:59)
            Trvalý odkaz

            Lepšího „místopapeže“ než vás tato „obrodně – evangelizující“ (ve smyslu „protestantizující“) frakce mít nemůže, protože takový člověk z masa a kostí prostě neexistuje 😀

            Reagovat
            • 27.3.2020 (15:23)
              Trvalý odkaz

              Já raději dělám věci doopravdy. Teď například makám pro Číňany. Tak jen co se mi stáhnou data mám své povinnosti.

              Reagovat
              • 27.3.2020 (15:30)
                Trvalý odkaz

                Pro Číňany??? Co by tomu řekl primátor Hřib? …

                Reagovat
                • 27.3.2020 (15:52)
                  Trvalý odkaz

                  Co by řekl? Nevím, zda hřib, ale sv.Jan Pavel II. určitě:

                  „Třeba bylo VIRA. Hlavně dla vas. Mně už to tolik nepomůže.“

                  Reagovat
                  • 27.3.2020 (16:02)
                    Trvalý odkaz

                    Sv. Jan Pavel II. měl Číňany rád – protože on měl rád VŠECHNY lidi.
                    V případě primátora Hřiba si už tak jistý nejsem…

                    Reagovat
                    • 27.3.2020 (17:39)
                      Trvalý odkaz

                      Zde jsem toho „vira“ samozřejně myslel spíše do „vlastních řad“ (Prof. Piťha, D.Duka). Coby odkaz na spor generační. … Údajně totiž mělo jít o „trest“ za to, že Prof. Petráček nesouhlasil s kázáním P. Piťhy.
                      ______________________________________

                      Jde o pojetí VÍRY. Buď je Bůh „trestač“, který si vynucuje poslušnost TRESTY, nebo naopak ten, kdo MÁ lidi RÁD. …

  • 27.3.2020 (6:26)
    Trvalý odkaz

    Benedikt Mohelník
    25. března v 15:35

    Redakční rada revue Salve vyjádřila podporu svému dlouholetému členu P. Tomáši Petráčkovi (Tomáš Petráček). https://salve.op.cz/

    Podpora člena redakční rady Tomáše Petráčka

    Prof. PhDr. P. Tomáš Petráček, Ph.D., Th.D., je víc než patnáct let aktivním členem redakční rady revue Salve. Za tu dobu připravil řadu kvalitních a vysoce hodnocených textů či celých čísel (anti-modernismus, Jeruzalémská biblická škola, Pius XII., inkvizice aj.), které se setkaly s pozitivním ohlasem u odborné i širší veřejnosti. Neúnavné práci Tomáše Petráčka vděčíme za mnohé podnětné impulzy v diskuzi o budoucí podobě církve u nás a o vztahu křesťanů k veřejné sféře a k současnému světu.

    Nařčení Tomáše Petráčka z překrucování pravdy je vážné tvrzení a jedná se o citelné poškozování jeho profesní pověsti historika. Stíhání tohoto odborníka za prezentování jeho kritických názorů formálním napomínáním a zbavováním úřadu pokládáme rovněž za nepřiměřené. My, podepsaní členové redakční rady revue Salve, dosvědčujeme odbornou i osobní integritu Tomáše Petráčka, a proto postupy církevních představitelů, které nesou rysy mocenských zásahů, považujeme za zcela neadekvátní a neodůvodněné.

    Benedikt T. Mohelník OP, šéfredaktor
    Martin Bedřich
    Petr Beneš CSsR
    Filip Boháč OP
    Tomasz Dostatni OP
    Markéta Dudziková
    Ludvík Grundman OP
    Klára Jirsová
    Dagmar Kopecká
    Zuzana Matisovská
    Lukáš Nosek
    Jiří Pavlík
    Josef Prokeš
    Norbert Schmidt
    Tomáš Sixta
    Oldřich Selucký
    Petr Štica
    Jaroslav Šubrt
    Aleš Vandrovec OSB
    David Vopřada

    Reagovat
    • 27.3.2020 (15:07)
      Trvalý odkaz

      A nějaký konkrétní odkaz na OBJEKTIVNÍ prameny by v této věci nebyl? Furt sem cpete odkazy na váš blog (který zde nejspíš zajímá už pouze vás), tak sem dejte něco, z čeho bude jasné, o co jde. To i ta handrkovačka dvou „Vlků“ kdysi v semináři byla přehlednější, byť se nejprve kolem toho taky tajnůstkařilo (nebo spíš chodilo jako kolem horké kaše).
      Tož – sem s tím! A KONKRÉTNÍ fakta o tom, V ČEM jsou mezi oběma stranami rozpory!
      Vy to sem ale nepište, jste mistr demagogie a dezinterpretace. Účelnější budou odkazy, zájemci si to už převezmou sami. Jistě to bude zajímavější a poučnější než 462. kapitola o zlomeném malíčku…

      Reagovat
      • 27.3.2020 (15:21)
        Trvalý odkaz

        Anebo víte co? Nepište nic. Mezi podepsanými jsem totiž našel P. Beneše, na jehož texty jsem vytvořil mariánské oratorium „Země zaslíbená“, které mělo několik úspěšných provedení. Zeptám se přímo jeho, to bude lepší, ten mi jistě objektivně vysvětlí, o co jde a jemu mohu bez výhrad věřit. Z toho pak pro sebe vyvodím další důsledky…

        Reagovat
      • 27.3.2020 (15:48)
        Trvalý odkaz

        Těch lidí je samozřejmě víc. Zde je třeba komentář, který na FB napsal Jiří Zajíc (i toho jistě znáte – pracoval také v rozhlase):

        Jiří Edy Zajíc: Je mimořádně důležité, že se ozvali i kněží.
        Je nezbytné se ozývat – a to nejen ze solidarity k nespravedlivě obviněným či dokonce postiženým, ale také kvůli důvěryhodnosti naší církve, zejména před mladou generací, která tyhle panské móresy v církvi už nemůže vůbec chápat a natož akceptovat.
        Jedná se tu opravdu o budoucnost naší církve.

        Reagovat
  • 27.3.2020 (16:01)
    Trvalý odkaz

    Ano, p. Zajíce znám také (a jeho sestra dokonce jeden čas šéfovala „civilnímu“ sektoru Lorety). Svět je malý…
    Nicméně – ten komentář p. Zajíce je velmi obecný a dal by se vztáhnout takřka ke všemu – je tudíž třeba znát, k čemu se má vztahovat. Jak jsem už uvedl, velmi rád se na to všechno zeptám P. Beneše, protože jemu skutečně věřím (o záření psát nebudu, abyste mě zase nenařkl z „okultismu“). Je všeobecně známo, že vztahy mezi lidmi i v církvi (zase s malým „c“) jsou složité a někdy je to náročné. Leč i já jsem BYTOSTNĚ přesvědčen o tom, že P. Toufar by rozhodně měl být blahořečen…

    Reagovat
    • 27.3.2020 (17:52)
      Trvalý odkaz

      Není vůbec fér, když kardinál Duka přistupuje k historii stylem: „PRAVDA je to, co řeknu JÁ“. To opravdu není ani pravdivý, ani vědecký ale ani křesťanský přístup.

      🙁 🙁 🙁

      To je MANIPULACE jak vyšitá a ZNEUŽITÍ MOCI. …
      ___________________________________________
      (A vůbec nejde o to, že je o 30 let starší, a že za komunistů bydlel „v kriminále“.)

      Reagovat
      • 27.3.2020 (22:07)
        Trvalý odkaz

        Možná se pan arcibiskup nevyjádřil přesně a odvolání pana kanovníka je nezvyklé a na hraně, ale když jsem četl, jestli si dobře pamatuji, tak to bylo od toho pana kanovníka Petráčka, jak prý minulí papežové zaprodávali věřící a jejich práva a zájmy za pochybnou přízeň mocných (zatímco byli rádi, že pro ně uhájili a vyjednali aspoň nějaký základ, ani nemohli zaprodat, co prostě bylo fuč, a představa, že by papež žil z požitku přízně Mussoliniho, je úplně mimo), tak mi to přišlo blbé. A na to, aby člověka např. takto sprostě urážlivé texty pana kanovníka právem „nadzvedly“, nemusí být člověk stejným nebo větším odborníkem (nebo „odborníkem“) na historii jako pan kanovník. Obávám se, že pan kanovník je ještě větším a sebevědomějším a drzejším odborníkem na všechno než já, a jako takový samozřejmě je příčinou rozdělení, kdy ho někteří jako správného vůdce téměř zbožňují, a u jiných pochopitelně více či méně právem narazí (a jistě jiní berou jako realitu, že prostě lidé takoví bývají, a i takoví mohou být užiteční a není potřeba je prostě zlikvidovat – koneckonců ani pan arcibiskup ho aspoň dosud nezlikvidoval, ale jen zbavil pro něj zcela nadbytečné funkce-nefunkce (Není tajemstvím, že u Všech Svatých se kanovníci pravidelně denně nemodlí ani noční ani denní hodinky, že tato kapitula je jen taková … no, jak to říci slušně a uctivě?)

        Reagovat
        • 28.3.2020 (5:48)
          Trvalý odkaz

          Na zrušení, že ? … Bod Flieder v nenapsal nic jiného.
          🙂 🙂 🙂

          a) Také Vy potvrzujete, že BYLY a JSOU (kanovníci) na „nic“.

          b) Potvrzujete, že D.Duka svoji funkci ZNEUŽIL (neřešil, jaká jsou fakta, ale zda mu obsah je „příjemný“) + si SELEKTIVNĚ vybírá a slyší POUZE to, co ON chce slyšet.

          Divím se, že T.Petráček funkci kanovníka vůbec kdy přijal. Kdysi jsem poznamenal cosi o „malíčku“ a bylo mi řečeno, že to je „jiná kapitula“. Teď se bohužel ukazuje, že to byla stejná funkce „politická“, jako ta Kelnarova. 🙁 🙁 🙁

          Proč kněze, který PŘETRHL (!) svatou HOSTII a odhodil ji na ZEM a ještě „na truc“ nedosloužil ani mši svatou – ZA ODMĚNU (!) – povýšil Dominik Duka do funkce KANOVNÍKA ? Přitom PROKAZATELNĚ VĚDĚL a ČETL, jak se věci staly. A dokonce i uznal (cituji): „máte právo se ohradit“.
          ________________________________________
          Jak jsem napsal výše:

          Epidemie NESKONČÍ, dokud neskončí DOMINIK DUKA.

          Reagovat
          • 28.3.2020 (14:55)
            Trvalý odkaz

            Skuteční kanovníci jsou třeba v Praze na Strahově. Co se týká těch „sekulárních“ katedrálních a kolegiátních kapitul, to je problém s několika možnostmi …
            1. obnovit plnou funkčnost (v naší republice se nevyskytuje)
            2. aspoň částečná funkčnost (nejlépe asi Brno, kde snad dosud drží aspoň ráno společné hodinky a konventní mši svatou; někde aspoň nedělní nešpory …
            3. Víceméně jen úřední správa právnické osoby a jejího majetku, jen příležitostné bohoslužby.
            4. Prostě zrušit (na Slovensku si kterýsi biskup prostě zrušil katedrální kapitulu coby nesmysl).
            Situaci zajímavě dokreslil před lety pan biskup Otčenášek blahé paměti, když s velkou slávou obnovoval kapitulu v Litomyšli, skvěle vyložil ideu kapitul včetně toho, že to nemá být jen odkladiště pro staré zasloužilé kněze, načež zároveň právě takové jmenoval prvními kanovníky. (Teď už jsou tam jiní, mladší, akorát že nejsou tam.) Samozřejmě by kapituly mohly být ukázkami vzorové liturgie i duchovní správy v širším smyslu včetně škol a všeho, ale … zatím spíše platí onen starý vtip, že „canonicus“ je zkratka „constitutus ad nihil operandum nisi in cura ventris sui“ (ustanovený k nic nedělání leda v péči o své břicho) … i když většina kanovníků maká, ale z jiných funkcí než z té kanovnické. O takových platí, co i o různých vyznamenáních a čestných titulech (Msgre. na prvním místě) většina kněží si z toho dělá jen legraci do chvíle, než jsou takto poctěni, pak si této pocty samozřejmě náležitě váží … ale jistě i prostě jako určité poděkování a pocta to má význam. Kapitula u Všech Svatých od svého přestěhování na Hrad za Karla IV fungovala zejména jako hmotné i snad duchovní zázemí pro universitní profesory (samozřejmě zejména theology) jmenované za kanovníky této kapituly … hodnocení tohoto kroku Karla IV i konsequencí do dneška si odpustím, měl ale jistě dobrý úmysl.

            Reagovat
  • 28.3.2020 (6:09)
    Trvalý odkaz

    Pro Víta Jůzu: Respektuji, že máte „jiný styl“ a jezdíte, na co máte. Jak jsem už řekl, je to lepší, než se nechat vyhecovat a dělat „na co nemáte“.

    Co se tématu týče, pravděpodobně jste to dosud nečetl. Přestože je to staré a už téměř „trapné“ pro Vás znovu link: http://hajny.webpark.cz/biskupum.html
    ________________________________

    Jak jsem řekl už tehdy a dodnes na tom trvám (mám takovou zkušenost) – Bůh lidí netrestá, Bůh MILUJE, protože „HŘÍCH lze přemoci jedině LÁSKOU“.

    Reagovat
    • 28.3.2020 (15:04)
      Trvalý odkaz

      Díky za odkaz, ale byl jsem u Týna pokřtěný, i tam jsme chodili, a i když já v době těch politováníhodných incidentů už byl jinde, něco jsem slyšel od našich a naprosto dost už i z internetu. Kéž se Vám (a jistě nejen Vám) daří skutečně tyto i jiné incidenty přemáhat láskou!

      Reagovat
      • 29.3.2020 (15:23)
        Trvalý odkaz

        Ano vystihl jste to přesně. Problém oněch „incidentů“ byl v tom, že se „litovali“ lidé, kteří by se v daném případě vůbec litovat neměli. …

        „Kelnarovo Gestapo, jste toho SVĚDKY.“

        Reagovat
  • 28.3.2020 (6:33)
    Trvalý odkaz

    Příznivou zprávou u koronaviru je ta, že postihuje pouze muže a ženy. Zatím ještě nebylo prokázáno, že by touto nemocí byl nakažen, nebo nedejbůh zemřel, nějaký člověk, který má některé z dalších 69 pohlaví. 😉 🙂 😀

    Reagovat
    • 28.3.2020 (7:24)
      Trvalý odkaz

      V tom případě to s EU není ještě tak špatné, jak jste stále tvrdili.
      Navíc pokud se začnou vyrábět roušky i u nás, bude ještě líp.

      Reagovat
          • 28.3.2020 (20:43)
            Trvalý odkaz

            Víte, ono je někdy lepší „napočítat do deseti“ a pak incidenty řešit s chladnou hlavou. Je to už delší čas, to jsem ještě byl v rozhlase na plný interní úvazek, jsem měl docela ošklivý konflikt s hlavní ekonomkou stanice (šlo o neproplacení nějakých cesťáků a seškrtání rozpočtu na tehdy „mé“ projekty). Naše diskuse byla dost emotivní, mluvili jsme oba „zvýšenými hlasy“ a skončilo to prásknutím dveří…
            Asi o dva dny později jsem šel po chodbě a viděl jsem, jak ona paní ekonomka šla ještě s další kolegyní asi o deset kroků za mnou. Když jsem zašel za roh, slyšel jsem hlášky jako „Ten Rejšek je kus debila…“ a podobně. Paní ekonomka si neuvědomila, že chodby rozhlasové budovy mají mimořádně dobrou akustiku a že je rozumět slovům nejen za jedním, ale i za dvěma rohy… Tak jsem vyslechl gejzír odsudků a hodnocení své osoby vesměs lékařsko-zoologickou terminologií a přemýšlel jsem, co s tím. Jedno mi to nebylo, ale s již poněkud vychladlou hlavou jsem si uvědomoval, že paní ekonomka měla v některých aspektech jistý díl pravdy (nikoliv ve smyslu mého hodnocení, ale ve smyslu podstaty našeho sporu). Tak jsem zašel do rozhlasové kantýny, kde tehdy prodávali mimo jiné i sladkosti a koupil bonboniéru, kterou jsem paní ekonomce donesl s omluvou na místo dalšího hrocení celé záležitosti. No, zafungovalo to. Od té doby byla vůči mně jak vyměněná…

            Reagovat
          • 29.3.2020 (15:36)
            Trvalý odkaz

            Я слушаю, товарищ Хейни, что это такойе послуш си? 😀 😀 😀

            Reagovat
            • 29.3.2020 (15:48)
              Trvalý odkaz

              Je to o úctě. Na školeních v cizině dávám za vzor Rusy. Konkrétně jde o příklad, že když vybírali prvního kosmonauta, volba na Jurie Gagarina padla proto, že byl JEDINÝ z edeptů, který se před vstupem do modulu zul.

              Ostatní tam vlezli v holínkách, ale on jediný měl k technice úctu.

              Reagovat
      • 29.3.2020 (8:32)
        Trvalý odkaz

        Nevím, jak to teď myslíš, ale je zřejmé, že lidi se teď nemají chuť zabývat nějakými neomarxistickými bláboly, ať už se to týká genderismu, 72 pohlaví a dalšími ptákovinami, a snaží se soustředit na to, co je opravdu důležité. Dokonce i ten Al-Hamáček z ČSSD začal dělat něco pro lidi. Mám však obavy, že až toto všechno přejde, euromarxisti (nejen z ČSSD) se opět vrátí k „důležitému“ řešení sňatků homosexuálů, adopcí dětí homosexuály, Istanbulské smlouvě, 72 pohlavím atd. a prosazování těchto zrůdných genderových ideologií do škol.

        Reagovat
        • 29.3.2020 (15:13)
          Trvalý odkaz

          Obráceně to bude v tom, že DEMAGOGOVÉ se s tématem Brexitu nechytají. Stejně tak už ani vir není „novinka“, tak se znovu hledá „téma“.

          🙂 🙂 🙂
          ____________________
          S rouškami to byl dobrý tah, aneb „šije celé Česko“.

          Reagovat
      • 29.3.2020 (8:55)
        Trvalý odkaz

        A ještě něco. Ještě před pár lety jsme si klepali na čelo, když jsme četli bizarní zprávy z Německa, Švédska či Velké Británie, které se týkaly uplatňování genderové ideologie v jeslích, školkách a školách. Doba pokročila a tyto pokrokářské tendence se už projevují i u nás.
        Povstali noví inkvizitoři, kteří s revolučním zápalem bojují proti tomu, aby byly nejmenší děti oslovovány „ten či ta“. Zakazují číst pohádky, kde je jasně rozdělená role muže a ženy. Nabádají k tomu, aby byly děti od útlého věku poučovány o tom, že rodinu tvoří i dvě maminky či dva tatínkové. Dokonce chtějí i vybírat „vhodné“ hračky.
        Jak píše předsedkyně Aliance pro rodinu Jana Jochová, genderovou ideologií ovlivněná metodika je protlačována už i českými úřady. Bez veřejné diskuze, v naprosté tichosti. Jde bezesporu o záměr. Autoři těchto nesmyslů dobře vědí, že by je česká veřejnost striktně odmítla. Genderová ani jiná ideologie do jeslí, školek a škol nepatří! Jenže ta je tvrdě protlačovaná a veřejnost o tom neví téměř nic.

        Reagovat
        • 29.3.2020 (15:08)
          Trvalý odkaz

          Zpět k tématu pana kardinála Dominika Duky a viru: První zmínku o pandemii viru přinesl ruský informační portál už 20.ledna 2020. Samozřejmě s vysvětlením, že USA mají „tajné laboratoře“ a tento nový vir mohl být vyroben tam.

          Dnes se navíc na internetu objevuje, že Britský „pacient 0“ onemocněl v Rakousku už v polovině ledna, tj. 2 týdny předním, než se začal šířit vir z Číny. …

          Reagovat
          • 29.3.2020 (16:57)
            Trvalý odkaz

            Je otázkou, jak moc jsou tyto informace (i třeba dezinformace) v situaci, která reálně nastala, relevantní, a jak moc jsou důležité při jejím řešení.
            Stejně tak je otázkou, jak jsou relevantní ve vztahu k osobě pana kardinála. Snad jedině v tom smyslu, zda jim on věří nebo nevěří.

            Reagovat
            • 1.4.2020 (7:23)
              Trvalý odkaz

              Na karanténu pana kardinála nemám názor. Doloženou skutečností je pouze, že pan biskup Herbst byl s virem hospitalizován. (Jak a kde se nakazil zveřejněno nebylo).

              Reagovat
          • 29.3.2020 (17:00)
            Trvalý odkaz

            Jinak zatím nepozorují, že by pan kardinál stranil genderistickému šílení, které se na nás reálně valí jako virus, který neničí tělo, ale duši. Historie ukáže, co je horší…

            Reagovat
            • 30.3.2020 (5:33)
              Trvalý odkaz

              Jen aby to dříve než „historie“ neukázal ten virus.
              _________________________________
              Navíc se stále nebere v potaz, že odborníkem na historii je Prof. Petráček, nikoliv kardinál Duka.

              Reagovat
              • 30.3.2020 (6:30)
                Trvalý odkaz

                Každý historik, včetně Prof. Petráčka, může pouze konstatovat, co BYLO, nikoliv co bude…
                Zajímavé však je, že i ti, kteří historii nestudovali, připouštějí možnost, že virus, který ničí duši, může být často horší než virus, který ničí tělo… A genderismus bezpochyby takovým virem je…

                Reagovat
                  • 1.4.2020 (11:51)
                    Trvalý odkaz

                    Předpokládal bych, že na JK odkazuje naprostá většina kněží…
                    A stejně jako vy velmi často citujete, podobně jsem nyní citoval já, aniž bych měl v úmyslu se po vás opičit.

                    Reagovat
                    • 2.4.2020 (3:17)
                      Trvalý odkaz

                      Kněží možná, pan biskup Duka NIKOLIV. Minimálně ve věci migrační krize hájil spíše postoj stínového „ministra vnitra“, než „sklenice vody“ pro lidi v nouzi.
                      _______________________________
                      Navíc měl „panské móresy“ (to pouze CITUJI pana Jiřího Zajíce) už tehdy, kdy zakázal „jiné názory“ a pod jeho texty (blog, FB) nepřipustil diskusi.

  • 29.3.2020 (15:45)
    Trvalý odkaz

    Один о козе, другой о пово́зке 😀 😀

    Reagovat
    • 29.3.2020 (15:53)
      Trvalý odkaz

      A přestavíte nám ji?
      _______________________________
      Výborně. To si s Radkem (vy DVA) plně vystačíte.
      🙂 🙂 🙂

      Reagovat
      • 29.3.2020 (17:24)
        Trvalý odkaz

        Если вы не говорите свою глупость в этом, мы, конечно, будем в порядке! 😀 😀

        Reagovat
        • 29.3.2020 (19:34)
          Trvalý odkaz

          Škoda. RR o Feldě už psal, tak jsem si myslel, že představíte i „kozu“. 🙂

          Reagovat
          • 29.3.2020 (20:40)
            Trvalý odkaz

            Если я представлю лкозу, вы все равно будете говорить об автомобиле 😀 😀

            Reagovat
            • 30.3.2020 (5:27)
              Trvalý odkaz

              Nikoliv. Pointou bylo, že RR a KB jsou „dva“. Jeden z nich mluvil o autě (díky) a na druhého zbyla koza. (O mně tam nebyla řeč.).

              Reagovat
              • 30.3.2020 (6:23)
                Trvalý odkaz

                Все знают, что я или Радек говорим о козе, а ты дурак о машине. Но я не буду спорить с тобой, как маленький ребенок 😀 😀 😀

                Reagovat
                • 1.4.2020 (6:44)
                  Trvalý odkaz

                  Výborně. Tak to doufám, že Ti tvé rozhodnutí vydrží. Kámo.
                  🙂 🙂 🙂

                  Reagovat
          • 29.3.2020 (20:48)
            Trvalý odkaz

            Tady tu Feldu máte:
            https://www.youtube.com/watch?v=ZGfU_5oMA0s&t=117s
            To byla její poslední jízda. Po natočení tohoto klipu jsem jí odvezl „svému dvornímu“ servisákovi, odmontoval RZ, odhlásil a jako památku na tátu, který ji kupoval a najezdil na ní přes 100 tisíc km, jsem si nechal z ní volant,který jsem na chalupě pověsil na stěnu. Na tachometru měla natočeno téměř 600 tisíc km… „Viděla“ kus Holandska, Belgie, Švýcarska, Rakouska, Německa…

            Reagovat
  • 29.3.2020 (16:16)
    Trvalý odkaz

    Já bych zachoval klid – co Bůh činí, dobře činí…
    Když to dění tak sleduji, nabývám v jistých ohledech opět „lehkého“ optimismu. V jakém smyslu? To by bylo strašně dlouhé psaní. Podstatné je, že je to tak. Celou řadu v této věci dost podstatných symptomů reálně vnímám (už vidím, jak budu opět označen kýmsi za „okultistu“, byť o žádný okultismus nejde, ale o vnímání „pouhé“ obyčejné REALITY).
    Ještě žádný z těch (smrtelníků z masa a kostí), kteří chtěli ovládnout planetu s celým lidstvem, Boha nepřemohl (a dokonce i „strašně moc penízků“ mu v tomto ohledu bylo k ničemu).
    A jestli si někdo myslí, že na planetě „povinně“ zavede 72 pohlaví, tak je směšný už jen proto, že většina lidí má mezi nohama buď… a nebo … 😀 Nic jiného tam nikdo zatím nevymyslel (maximálně tak obřízku)…
    A stejně tak si myslím, že v záležitostech církevní hierarchie a církevního „managementu“ si Bůh také poradí bez těch, co mu do toho chtějí „kecat“ – a jistě to budou řešení elegantní a účinná… 🙂

    Reagovat
    • 29.3.2020 (17:02)
      Trvalý odkaz

      PřeDstavíte nám je?
      ______________________________
      Zatím se představují spíše lidé. … Nakupujeme za miliardy, ale pomůcky pro lidi v domovech a soc. službách nejsou. Už se dokonce ozývá „ulice“, že důchodce bude mít vláda „na svědomí“ (a papež dnes mluvil také o vězních ve věznicích).

      https://www.novinky.cz/zahranicni/koronavirus/clanek/budete-mit-seniory-na-svedomi-vzkazala-vojtechovi-a-malacove-reditelka-jednoho-z-domovu-40318440

      Reagovat
      • 29.3.2020 (17:43)
        Trvalý odkaz

        Já nejsem kompetentní nic PřeDstavovat…
        Boží působení se samo (PřeDstaví) reálnými výsledky… 🙂
        (O symptomech, které vnímám, tady psát nebudu – není to nutné a ještě bych vám zavdával příčinu k jejich zlehčování a zesměšňování – nechť VAŠE PřeDstavivost funguje sama za sebe)…

        Reagovat
        • 29.3.2020 (18:30)
          Trvalý odkaz

          Ono to je (podle mne) spíše o žití „přítomnosti“ a reality, než iluzí, „jistot“ a představ. V podstatě nakonec nezáleží ani na Vás ani na mně. Zesměšňování nic neřeší ani nevyřeší.

          Reagovat
    • 29.3.2020 (17:13)
      Trvalý odkaz

      Radku, nikdo erudovaných (natož my – diskutující) ještě neřekl 100% přesvědčivý důkaz o vzniku tohoto viru. Jsou zde jen teorie (konspirační, chcete-li). Jedna tvrdí, že za to mohou netopýři, druhá, že vir byl zmutovaný a „uletěl“ z čínské laboratoře. Další teorií je vznik v americké laboratoři a převoz do Číny. NIKDO z Vás by veřejně a přesvědčivě nezastal ani jednu z teorií. Nejpřesvědčivější argument na vědeckých podkladech doposud předvedla MUDr. Soňa Peková, která dovedla rozklíčovat RNA řetězec a tvrdí, že v přírodě je nemožné, aby se Cov-2 sám transformoval do struktury, ve které fyzicky existuje. To je argument hodný pozornosti.
      Zavádění 72 pohlaví je teď upozaděno, protože svět se nemá čas zabývat takovými volovinami. Vtip o tom, že na koronavirus zemřeli zatím pouze muži a ženy a že zatím ještě nebylo prokázáno, že by touto nemocí byl nakažen, nebo nedejbůh zemřel, nějaký člověk, který má některé z dalších 69 pohlaví, jsem nevymyslel já a běhá to po internetu. 😀 Jen to dosvědčuje, jak jsou tito neomarxisté k smíchu. Možná, že je dobře, že tu nějaká taková nemoc, která donutí lidi uvažovat na skutečnými hodnotami. Snad se svět začne soustředit na řešení skutečných problémů a ne na věci, které na první pohled vypadají dobře, ale řeší se naprosto šílenými a nelogickými způsoby.

      Reagovat
      • 29.3.2020 (18:00)
        Trvalý odkaz

        Však si taky paní doktorka Peková docela „zadělala“ (co jsem postřehl)…
        Já ale pořád zastávám názor, že okolnosti vzniku toho svinstva NYNÍ nejsou důležité v takové míře, jako řešení situace tak, aby to odneslo co nejméně lidí a aby se život pokud možno relativně brzy vrátil do normálu. „Kdosi“ prostě aktivoval biologickou zbraň, která funguje a teď je prvořadým úkolem její účinky nivelizovat. Nyní není tolik důležité, „odkud byla vypálena“. Důležité to však bude pro následný vývoj politického směřování, a tady dojde k střetu dvou názorových extrémů, který může být fatální (více fatální, než sám koronavirus). Jeden extrémní proud bude tvrdit, že podobné hrozbě lze v budoucnosti čelit pouze v rámci celosvětové globální společenské formace, druhý extrém bude směřovat přesně opačně. Celkem logicky se zdá být životnější a více opodstatněný názor první (globalistický), ale jak vidno, je velmi snadno zneužitelný těmi, kteří se hodlají pasovat do role samozvaných „světovládců“ (ba, co hůře – „mesiášů“, samozřejmě rovněž samozvaných a falešných). Ti, co usilují o nastolení NWO, mají nyní dost výhodnou výchozí pozici. Ale, jak už jsem mnohokrát napsal a na tom trvám – ještě žádný smrtelný človíček Boha nepřemohl a ani nynější situace nebude mít jiné rozuzlení. (Čímž chci také říci, že nutně nepředpokládám, že ono rozuzlení proběhne podle mých „PřeDstav“, jak by napsal M.H.)…

        Reagovat
        • 29.3.2020 (18:28)
          Trvalý odkaz

          Myslím, že k nějakému pnutí dojde, je jisté. Dnes jsme bohužel v takové situaci, že nejsme prakticky v ničem soběstační. Po roce 1989 se hlásalo, že trh vyřeší vše a byl rozbitý systém, který v mnoha ohledech nebyl zas tak špatný. Stát disponoval strategickými zásobami surovin pro výrobu základních potravin, vyráběly se u nás prakticky všechny věci, které jsou důležité z hlediska „přežití.“ Stát měl civilní obranu (sice v mnohých případech zastaralou), ale aspoň něco. Dnes prakticky spousta zboží, které jsme si dokázali dříve vyrobit sami, dovážíme a nejsme schopni sami vyrobit ani ty pitomý kvasnice, kterých je dnes nedostatek. Itálie má fabriky na výrobu plícních ventilátorů, ale nevyrábí je, protože součástky si nechává vyrábět v levné Asii, která nyní nedodává. Globalizace se v tomto směru stala fenoménem, který ohrožuje samou podstatu lidského přežití. 🙁

          Reagovat
          • 29.3.2020 (18:43)
            Trvalý odkaz

            Ano – je globalizace a „globalizace“.
            Blíží se jaro. To zas bude všude ŽLUTO…. 🙁
            I když… V loni jsem tou dobou jel za známým P. Hájkem do Stříbra a všude kolem bylo MODRO (jestli to byl len, nebo co – ale bylo to impozantní!).
            Teď se mi zase trochu zhoršila cukrovka, což mě vede k dosti bedlivému studiu informací na potravinách, kterým jsem dříve prakticky nevěnoval pozornost. Když koukám na rubriku „Země původu“, tak by mě trefil šlak! … Snad kromě jogurtů z Chocně nebo Valašska je snad všechno z dovozu. To jsme to dopracovali… A teď začali vyhrožovat dopravci, že je nastalá situace pro ně likvidační. Takže asi začneme skutečně „žrát“ tu řepku… Vivat „globalizace“…

            Reagovat
            • 29.3.2020 (20:35)
              Trvalý odkaz

              Radku, v samotné řepce problém není, 2/3 z ní se spotřebuje v potravinářském průmyslu nebo v domácnostech na vaření a pečení. Problém je ta 1/3 na bionaftu, jejíž pěstování podpořili zelenorudí ekologičtí šílenci z EU, i když se už dopředu vědělo, že na 1 litr čistého řepkového biooleje je třeba ekvivalent 1,75 litru obyčejné nafty.
              Naše zemědělství bylo v posledních letech naprosto zdecimováno. Jestliže jsme měli v roce 1925 3.mil 450 tis. ks hovězího dobytka a téměř totéž číslo i v roce 1990, tak v roce 1917 jsme měli 1.421 tis. ks hovězího dobytka. Prasat jsme chovali v roce 1989 440 tis. ks, v roce 2016 145 tis. Ks. Před třiceti lety se hnojilo hnojem a kejdou, na polích rostly krmné a technické plodiny (např. len), zemědělci produkovali zeleninu a ovoce, na jižní Moravě či v polabí byly rozsáhlé systémy závlah. Já vím, bylo spoustu věcí, které by se tomu socialistickýmu hospodaření daly vytknout, nakonec já jsem komunisty nikdy moc nemusel. Pravdou však je, že po roku 1989 to šlo se zemědělstvím z kopce. Hafo věcí, které jsme si dříve dokázali vyrobit, se tu dováží, protože to západní země víc dotují, nebo se to vyrábí v zemích s levnější pracovní silou a je to tudíž levnější. Cena zeleniny jde teď dost navrch a podobné to bude i s dalšími komoditami, které jsme nuceni dovážet. Nejhorší je, že tady to nikdo pěstovat nechce, protože nejsou lidi. Ukrajinci jsou v karanténě a Češi na poli nebudou dělat ani za celkem slušnou odměnu. Leda, že by tam nastoupili naši hérci a hérečky, kteří pláčou, že umírají hladem 😀 😀

              Reagovat
              • 29.3.2020 (20:52)
                Trvalý odkaz

                Oprava překlepu: Jestliže jsme měli v roce 1925 3.mil 450 tis. ks hovězího dobytka a téměř totéž číslo i v roce 1990, tak v roce 2017 jsme měli 1.421 tis. ks hovězího dobytka.

                Reagovat
                • 30.3.2020 (5:15)
                  Trvalý odkaz

                  Tak to je opravdu KOUZLO nechtěného. 🙂 🙂 🙂
                  _______________________________________
                  S ruským zdrojem spojit i „ruské“ datum.

                  Reagovat
                  • 30.3.2020 (6:26)
                    Trvalý odkaz

                    Jaký ruský zdroj, hlupáku!? To jsou statistiky Českého statistického úřadu! Nedělej ze sebe většího vola, než jsi! 😀 :_D :_D

                    Reagovat
                    • 30.3.2020 (13:57)
                      Trvalý odkaz

                      V Roce 1917 byla tzv. VŘSR. (Pro ty, kdo to už nepamatují, šlo o násilné převzetí moci v Rusku, za učelem vytvoření nové „církve“.)
                      _________________
                      Kdo sem ten rok první napsal, „chytráku“ ?

                    • 30.3.2020 (14:15)
                      Trvalý odkaz

                      Hajnej ty vážně nejsi normální. Nejde přece o rok 1917, ve kterém jsem se „uklepl“ a následně opravil, ale o ten údajný ruský zdroj, který uvádíš. Běž se léčit! S blbem nemíním fakt diskutovat!

                    • 30.3.2020 (17:10)
                      Trvalý odkaz

                      Vida – „vznik nové církve“…
                      Spíš bych si dovolil to nazvat „novým náboženstvím“. Jenže se to „komusi“ zase poněkud vymklo z rukou a „nové náboženství“ se „jaksi“ neujalo. A tak to potomci těch, kteří to v tom roce 1917 zkusili a poněkud neúspěšně drželi při životě až téměř do konce 20. století, nyní opět zkouší jinak a s jiným „novým náboženstvím“ (neomarxismus, genderismus, ekofanatismus atd…). A jdou na to hned z několika stran. Až kde se vzal, tu se vzal, „koroňáček“. (Že by zase nějaký „problém“??)…

                    • 1.4.2020 (5:41)
                      Trvalý odkaz

                      Přesně tak Bille, jak jsi psal, diskutují 2 blbci. 🙂 🙂 🙂
                      _______________
                      Zaujalo mne spojejí Tebe („zdroje“) a toho data.

                    • 1.4.2020 (6:03)
                      Trvalý odkaz

                      Termín jsem si „vypůjčil“ z televizního dokumentu o likvidaci církve ve 20.tých letech minulého stotetí v Rusku. Pokud Vám rozumím správně, komunikujete pandemii viru jako vyloženě dobrý a užitečný počin.

                      Ukazovat prstem na „viníka“ je předčasné. …
                      ______________________
                      Hitler také ukazoval „na Židy“ a nebylo tomu tak.
                      Znát historii není vůbec od věci. …

      • 29.3.2020 (19:53)
        Trvalý odkaz

        No vidíte, nakonec je jedno zda vir zmutoval z netopýra, nebo utekl z laboratoře. Efekt je stejný. … Najednou řada věcí jde. + Je tam ještě ten efekt, že lidé, když mohou zemřít, přehodnocují svůj žebříček hodnot.

        Reagovat
        • 29.3.2020 (20:05)
          Trvalý odkaz

          Jednotlivec jistě…
          Je otázkou, zda to samé platí i v případě mocenských struktur a skupin, kde jednotlivec nic neznamená – jen se „štafeta“ předá dalšímu (jako v rodinách „vyvolených“, kteří podle svých PřeDstav ovládají běh světa – kmotr táta umře, nahradí jej kmotr syn…).

          Reagovat
          • 30.3.2020 (5:24)
            Trvalý odkaz

            Tím spíše je na místě se ptát a ŘEŠIT, zda má být církev církví „minulých staletí“ nebo církví, která je SVĚTLEM i pro lidi dneška. …
            __________________________
            „DD je mužem minulých staletí, TP se zabývá výzvami dneška. DD žije ve světě, kdy byl spojen trůn s oltářem, Tomáše P zajímají otázky po spojení Boha s oltářem. Zatímco pro „barokního kardinála“ je zásadní udržování dobré pověsti církve, civilně vystupující TP usiluje spíše o to, aby si církev udržela i v době tekuté modernity vztah s evangeliem.“

            Reagovat
            • 30.3.2020 (5:34)
              Trvalý odkaz

              ŘEŠENÍ nechejte i VY na BOHU. Bude to tak lepší…

              Reagovat
              • 31.3.2020 (22:36)
                Trvalý odkaz

                Pouze mne zaráží PROČ v celosvětovém měřítku je mnohem více lidí , kteři se z nemoci uzdraví vs. těch, kteří na nemoc zemřou. Kdežto v ČR jde ten poměr 50 na 50).

                Reagovat
                • 1.4.2020 (5:14)
                  Trvalý odkaz

                  Někdo nějak čachruje se statistikami, že ano?
                  No, zcela mimo jakoukoliv pochybnost Putin a Babiš! 😀

                  Reagovat
                  • 1.4.2020 (5:29)
                    Trvalý odkaz

                    To právě ne, protože počet případů hlášených v Rusku a v ČR není statisticky významný.
                    ___________________
                    Ale věřme, že jde pouze o „metodiku“.

                    Reagovat
                    • 1.4.2020 (5:38)
                      Trvalý odkaz

                      … metodiku Putina a Babiše…
                      Jedna věc ale začíná být docela na pováženou – prodlužováním tzv. nouzového stavu se ekonomika začne řítit stále do hlubší propasti a je nabíledni, že slabá ekonomika v troskách, k čemuž spějeme každým dalším dnem prodloužení opatření, zdraví lidí nezajistí, protože v troskách se ocitne i zdravotnictví. Aby se to nakonec tak nějak nepřehnalo zase na druhou stranu…

                    • 1.4.2020 (6:28)
                      Trvalý odkaz

                      Včera mne zaujaly 2 věci:

                      1) Podpis premiéra pod nařízením ukládajícím ministru obrany předložit úpravu pravidel výjimečného stavu.

                      2) RŮŽENEC na krku ministrně financí. …

                      ??????????????????????????????

                    • 1.4.2020 (6:43)
                      Trvalý odkaz

                      No, to druhé se zdá být pozoruhodnější a může to být důvod k předpokladu, že to po duchovní stránce s paní ministryní není tak špatné. To první mě nepřekvapuje a dobrý pocit z toho nemám.

                    • 1.4.2020 (6:56)
                      Trvalý odkaz

                      Vy jste změnil názor ? ????????????????????

                    • 1.4.2020 (11:54)
                      Trvalý odkaz

                      Situace se vyvíjí, a to nikoliv ze dne na den, ale z hodiny na hodinu… Změnu názoru tudíž nevylučuji ani u sebe…
                      A když to někdo začíná přehánět, měl by být upozorněn. A když to nepomůže, mělo by se na to jít jinak.

                    • 2.4.2020 (4:00)
                      Trvalý odkaz

                      Ježíš Kristus to řešil modlitbou.
                      Dokonce i v Getsemanské zahradě.
                      _________________________________
                      Kdo je v nitru pevný, nic jím neotřese.

                    • 2.4.2020 (4:48)
                      Trvalý odkaz

                      Aha…
                      Doufám, že tím „být pevný“ nemyslíte (nejen) v mém případě urputně trvat na svém omylu…
                      Skoro to tak vypadá (když si nyní berete za příměr Ježíše v Getsemanské zahradě)…
                      Principiálně o moji pevnost nemusíte mít strach, můj „pozitivní“ vztah k EU a „sluníčkářům“ se zatím vůbec nemění. (A už vůbec ne můj vztah třeba ke genderofašistům). Spíš nyní trochu přehodnocuji některé aspekty v přístupu k premiérovi, z jehož konání nyní příliš okatě číší poněkud nadměrný pragmatismus…

                    • 3.4.2020 (12:08)
                      Trvalý odkaz

                      „Spravedlnost je činit, co je třeba. Nespravedlnost je to nečinit, ale odkládat.“ … Už vidím, jak se z nespravedlivých mávnutím kouzelnéhou proutku stanou (v Nebi) svatoušci. 🙂 🙂 🙂
                      _________________________________________________
                      Nemyslím si, že JK něco udělal špatně, nebo, že to mohl udělat lépe. Byl pevným i přesto, že se (po Halíkovsku řečeno) „chvěl“.

            • 30.3.2020 (5:38)
              Trvalý odkaz

              Mimochodem – pan kardinál je nyní také v karanténě (prý po kontaktu s biskupem Herbstem), takže tím možná získá čas (k přemýšlení a modlitbě). Předpokládám, že nejste tak škodolibý, že byste mu to (karanténu) přál…

              Reagovat
                  • 31.3.2020 (22:19)
                    Trvalý odkaz

                    https://www.mediaguru.cz/clanky/2020/03/cesti-elfove-mapuji-dezinformace-v-souvislosti-s-koronavirem/
                    _____________________________
                    „Je zřejmá časová následnost vzniku těchto dezinformačních narativů nejdříve v ruském informačním prostoru a jejich následné přelití do českého tradičními dezinformačními kanály,“

                    „Dezinformace ohledně koronaviru publikované v ruských zdrojích mají zpravidla jedno až dvoutýdenní náskok oproti ČR jak je vidět v přiloženém výpisu příkladů z ruských a českých zdrojů. „

                    Reagovat
                    • 1.4.2020 (5:13)
                      Trvalý odkaz

                      Ano, správně!
                      Koronavirus je totiž výrobkem Putina!! 😀

                    • 1.4.2020 (6:38)
                      Trvalý odkaz

                      Vím!! 😀
                      A pokud v tom nejede Putin, tak zcela mimo jakoukoliv pochybnost Čína a Severní Korea, kde se prý za jeden den uzdravilo všech 2500 nakažených!! 😀

                    • 1.4.2020 (8:09)
                      Trvalý odkaz

                      „Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí.“
                      (Karel Čapek)

                    • 1.4.2020 (11:55)
                      Trvalý odkaz

                      Vy nevíte, že pořád ještě je apríl?

                    • 2.4.2020 (3:45)
                      Trvalý odkaz

                      A ještě měsíc bude. Horší je skutečnost, že (viz dopis biskupům napsaný 1.4.2007) mají biskupové českých a moravských diecézí obsah textu za „apríla“ už celých 13 let. …

                      Prozatím jsou „v karanténě“ pouze biskupové prazští. Co bude, ví jen Bůh.

              • 30.3.2020 (13:51)
                Trvalý odkaz

                Karanténu DD nepřeji, nicméně poté, co odvolal z „úřadu“ T. Petráčka, rozumím současné situaci tak, že (prozatím DOČASNĚ) odvolal biskupa Duku z úřadu PÁN BŮH. …

                Reagovat
                • 30.3.2020 (16:19)
                  Trvalý odkaz

                  I to je možný výklad… (zdráhám se však připustit za vaší strany poněkud čitelný podtext „za trest“…).

                  Reagovat
                  • 31.3.2020 (21:44)
                    Trvalý odkaz

                    a) Straníkem jsem nikdy nebyl. b) To je představa některých lidí (zřejmě i Vás), že „Bůh trestá“. Já naopak zjišťuji, že Bůh POUZE a jenom MILUJE…
                    ____________________________________
                    Třeba i Panu Kardinálovi se rozhodl „něco“ sdělit. Nicméně – to je na nich dvou.

                    Reagovat
                    • 1.4.2020 (5:11)
                      Trvalý odkaz

                      JÓ? Aha, dnes je apríl! Že mě to hned nenapadlo…
                      Blbost je taky forma Božího trestu… Nebo snad Boží lásky??
                      Převezměte si to aprílově, jak chcete… 😀

                    • 1.4.2020 (6:13)
                      Trvalý odkaz

                      Ano, přesně tak. … Však se i říká, že „alzheimer“ je milosrdnější než „parkinson“.
                      ____________________________
                      Všeho do času, Pán Bůh navěky.

  • 5.6.2020 (10:38)
    Trvalý odkaz

    Takže teď, když už ten sloup tam stojí, tak je to záruka, že epidemie skončila? 😉

    Reagovat
  • 21.6.2020 (19:40)
    Trvalý odkaz

    Sláva! Mariánský sloup stojí, a epidemie končí!

    Reagovat
    • 19.8.2020 (10:50)
      Trvalý odkaz

      Ano, Tisickráte opět informuje pravdivě. V sobotu byl sloup požehnán, v pátek zrušili v Moravskoslezském kraji povinnost nosit roušky. Díky, Panno Maria. (Pozdější změny nemají vliv na pravdivost článku).

      Reagovat
    • 21.9.2020 (22:54)
      Trvalý odkaz

      Přesně tak. … „Držíme se zuby nehty, ti starší už pouze nehty.“
      🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

      Reagovat
  • 14.8.2020 (7:55)
    Trvalý odkaz

    Sloup stojí, záhy bude posvěcen. Do sloupu budou současné zazdění Babiš, Schillerova, Lipavska, Bobošíková a Ovčáček.
    Bohužel jen pomocí podpisu, nikoli oni sami
    Po vlně pobouření, které tento seznam vyvolal, vyzval Romuald Rob k tomu, aby kritici předešli hrisniky že seznamu do království nebeského.
    Na dotaz, zda je i kardinál Duka tak velký hříšník se nám bohužel odpovědi nedostalo.

    Tentýž Rob na svém fb vyzval protestanty k aktu smíření, a vztyčení sloupu nazval zkouškou ( jejich ) tolerance. Žádný z protestantu se k výsledku zatím nevyjádřil.
    ( Pokračování diskuse lze sledovat na jeho fb)

    Uvidíme. Jsem velice zvědavá, jestli agentura Felix Kulpa téma řádně prověří a poskytne nám k posouzení zavery svého šetření. Bohužel se ale zdá, že mu Rob vlezl do zelí. Jeho výroky jsou skutečně a „do nebe volající „✌️

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *