Církev přispěchala na pomoc, na očkování se bude přihlašovat jako na mši

Chaotické scény z prvních dní registrace seniorů na očkování proti Covidu-19 jsou minulostí. „Tak jako statečný kanovník Stašek, tak jako rozhodný kardinál Tomášek, i já v této veliké hodině prohlašuji, že církev stojí na straně národa,“ sdělil kardinál Dominik Duka, když ministrovi zdravotnictví Janu Blatnému předal dokumentaci k farním přihlašovacím systémům na bohoslužby, které stát dostal k dispozici včetně asistenční služby duchovních.

„Podařilo se jim vyřešit většinu jevů, s nimiž lze u registrace počítat – s falšováním identity či věku i pokusy o protekci. Poměrně masivně čelili snahám o nedovolené opakované rezervace a různé čachry s termíny a robustně to zabezpečili,“ chválí ministr, jemuž se líbí i uživatelsky vstřícné prostředí jednoduchých tabulek.

„Ačkoli vývojový tým zřetelně postrádá i naprosté základy IT oboru, ten systém je až překvapivě funkční,“ uznává datový žurnalista Jan Cibulka. „Nemá sice vůbec vyřešené marketingové kódy a ochranu osobních údajů, ale tím nijak nezaostává za tím, co dosud předvedl stát. Navíc je tu výhoda, že řada lidí z cílové skupiny 80+ už tento systém zná a aktivně používá,“ dodal Cibulka.

Potvrzuje to paní Věra z Olomouce. „V předsíni kostela, kde se zapisujeme do tabulek, se mi vždycky zamlží brýle, takže to dělám po paměti. Překvapilo mě, když mi pan farář volal, že nemám jít na večerní mši, ale do fakultní nemocnice na očkování. Ale vzala jsem si růženec a breviář a vše dobře dopadlo,“ popisuje penzionovaná poštovní úřednice. „Tohle je spíše úsměvná věc. Horší bude lidi přesvědčit, že osobní účast nelze nahradit nějakým sledováním on-line přenosu, což platí pro bohoslužbu i očkování,“ glosuje teolog Aleš Opatrný.

169 komentářů: „Církev přispěchala na pomoc, na očkování se bude přihlašovat jako na mši

  • 25.1.2021 (22:54)
    Trvalý odkaz

    Myslím, že to Duka zase zkomplikoval. 🙂 🙂
    Nejjednodušší by bylo, kdyby objednací tabulky na mši v kostele platily u seniorů nad 80 (prozatím) i pro očkování. Senioři by vše měli při jedné cestě. Cesta do kostela je pro ně mnohem radostnější, než cesta do špitálu. Odpadl by tedy psychický stres, který se může negativně projevit na komplikacích po aplikaci očkování. Senioři by při vstupu do kostela hned v předsíňce byli naočkováni, během mše by pak uplynula půlhodina pro sledování případných reakcí po očkování. Lékař, který by očkování prováděl by za odměnu měl ten bonus, že by se mohl účastnit mše a zároveň by si chvíli vydechl, což by v dané situaci nedostatku zdrav. personálu určitě uvítal.

    Reagovat
    • 26.1.2021 (5:55)
      Trvalý odkaz

      Super!! Tudy vede cesta! Je to další podnět k zamyšlení, když už jinde ve světě očkují přímo v katedrálách (třeba v Salisbury). Teď ještě čekám, zda někdo vyvine vakcínu, v níž by byly obsaženy částečky sv. Hostie. Tím by totiž odpadly i problémy při „špatném držení ruky“. Když už „konspirátoři“ vnesli do lidských myslí zmatek ve smyslu, že ve vakcínách budou mikročipy, proč by to nešlo zkusit i takto? Ale asi
      by to šlo jen u starších věkových skupin – menší děti by místo „Amen“ řvaly, což by možná narušovalo důstojný ráz liturgie. Nejspíš by se tím ale předešlo i zmatkům v určování pořadí a podobně. Navíc při současném počtu věřících by nehrozilo nebezpečí, že se na někoho nedostane… 🙂 (To by najednou bylo „věřících“!) 😀

      Reagovat
      • 26.1.2021 (7:55)
        Trvalý odkaz

        Já si myslím, že vakcínu s částečkami sv. Hostie kvůli držení ruky se pro jednoho člověka vyvíjet nevyplatí. 😀 😀

        Reagovat
        • 28.1.2021 (4:22)
          Trvalý odkaz

          Celé je to jinak. Jak na FB prozradil Prof. Petráček, redakce Tisískráte byla ŠPATNĚ informovaná.

          Registrační systém se zhroutil poté, co státu byl prodán systém původně určený pro registraci na bohoslužby. Bohužel o očkování byl podstatně větší zájem.

          🙂 🙂 🙂

          Reagovat
    • 26.1.2021 (7:58)
      Trvalý odkaz

      U nás jsme už dál. U nás se do kostela musí přes sakristii, kostelnice každého odškrtne a postříká desinfekcí 😉 Píchnout ještě vakcínu by pro ni už byla jen podružná věc.

      Reagovat
      • 26.1.2021 (9:31)
        Trvalý odkaz

        Kdyby mi někdo před rokem touto dobou řekl, co bude letos, tak bych nevěřil… To jsme to dopracovali…

        Reagovat
        • 26.1.2021 (11:17)
          Trvalý odkaz

          U nás to pan farář neřeší. Žádné seznamy nevede, nikoho u vstupu nehlídá. Do kostela vždycky přijde +- tolik lidí, kolik je kapacita. Zatím se žádný bonzák, který by bazíroval na +5 lidech, nenašel. Stejně to znám i z jiné farnosti, kde nějakej ten člověk navíc v kostele nedělá farářovi problém. Ale najdou se i takoví, kteří úzkostlivě bdí nad nařízeními, jež vydávají ti, kteří se tím mnohdy stejně neřídí. 😀

          Reagovat
          • 26.1.2021 (13:25)
            Trvalý odkaz

            Náš pan farář to BOHUŽEL řeší… No, uvidíme, jak dál…
            (Třeba mu stále prázdnější kostel otevře oči…).

            Reagovat
      • 27.1.2021 (10:06)
        Trvalý odkaz

        Máte skvělou kostelnici!!! 🙂
        To my máme kostelníka, povoláním hasiče. Toho nemůžeme nechávat stříkat dezinfekci na lidi . 🙂 🙂 Ale vakcínu by určitě taky zvládl.

        Reagovat
        • 28.1.2021 (19:30)
          Trvalý odkaz

          Po velkém úspěchu loterie Účtenkovka přichází loterie Vakcínovka 😀 😀

          Reagovat
  • 26.1.2021 (5:57)
    Trvalý odkaz

    Mimochodem – ten kněz na obrázku nápadně připomíná ministra Blatného! Není v tom zase nějaká kulišárna!!?? 😀

    Reagovat
    • 26.1.2021 (11:20)
      Trvalý odkaz

      Nejprve mi hospoda zakazovala maminka. Později mi ji začala zakazovat i manželka. A teď mi ji zakazuje ten PES. 😉

      Reagovat
        • 28.1.2021 (19:33)
          Trvalý odkaz

          Mé tělo už absorbovalo tolik mýdla a desinfekce, že při čůrání zároveň čistím toaletu! 😀 😀

          Reagovat
          • 29.1.2021 (6:27)
            Trvalý odkaz

            Vidíš, alespoň k něčemu je to dobré. A dělají se při tom bublinky? Bacha na to, abys to nepřehnal, bublinky by tě měly varovat! 😀

            Reagovat
    • 26.1.2021 (12:41)
      Trvalý odkaz

      Kněz na obrázku nebude Blatný – jemu víc odstávají uší. 😃😃😃

      Reagovat
      • 26.1.2021 (13:24)
        Trvalý odkaz

        Přiznám se, že já začínám být na modrou roušku, vysoké čelo, odstávající uši a popelavé zabarvení kůže alergický… Páterovi se omlouvám.
        Ale plukovník Prymula má prý další průšvih – že si údajně něco jako „usoukromničil“ testování a k tomu použil na poutače tváře populárních osobností (Bohdalová, Donutil…). Prolétlo to Novinkami, sešlo se pod tím asi 150 čtenářských ohlasů a pak to beze stopy zmizelo…
        A teď zas to „čoro moro“ kolem Hniličky, Paroubka a policejního prezidenta Husáka!…
        Hoši si opravdu začínají koledovat o „FLÁKANEC“… 😀 😀 😀 😀 😀
        Docela to vypadá, že i mediální „vytrubovači“ v tom začínají mít poněkud „hokej“ a že asi se jim poněkud začínají rozcházet instrukce, za koho mají vlastně „kopat“. Dva se perou, třetí se směje…
        Hmmm, asi opravdu bude FLÁKANEC… 😀 😀 😀 😀 😀

        Reagovat
        • 26.1.2021 (13:28)
          Trvalý odkaz

          …Kdyby nic jiného, tak ze strany plukovníka Prymuly došlo km porušení zákona ohledně GDPR…
          (Donutil tvrdí, že o ničem nevěděl a k ničemu podobnému nedal souhlas)…

          Reagovat
          • 27.1.2021 (9:22)
            Trvalý odkaz

            Co je dovoleno Jovovi, není dovoleno volovi.
            ANO, už je líp!

            Reagovat
            • 28.1.2021 (12:30)
              Trvalý odkaz

              Jak řekl Bureš: „Udělali jsme rezervační systém. Ale hlásili se tam lidi.“ 😀

              Reagovat
  • 26.1.2021 (11:00)
    Trvalý odkaz

    Jen aby to nedopadlo způsobem „Otevřel si hospodu, ale chodili mu tam lidi.“

    Reagovat
      • 28.1.2021 (9:40)
        Trvalý odkaz

        Mají v tom očkování hokej. Lidé s dostatkem protilátek po prodělání covidu jsou z pohledu protilátkové imunity vůči nemoci imunní a tu vakcínu může dostat někdo jiný. A je úplně jedno, jestli to očkování bude on-line. 😉

        Reagovat
        • 28.1.2021 (18:24)
          Trvalý odkaz

          Hlavně, že se zase bude „zpřísňovat“… Pomalu a jistě ztrácím schopnost vyjadřovat se o nich slušně. No, jsem zvědav – bydlím v Praze, jedno pracoviště mám v Českých Budějovicích, druhé v Písku, třetí v Litoměřicích a rodinu rozstrkanou od Vysočiny po Olomouc… Zakázat práci si nechám pouze a jedině od svých šéfů, naštěstí mi zůstala ještě „PRESS“ legitimace, takže když mě bude někdo buzerovat, tak mu ji strčím pod nos s tím, že plním úkol a mám přísný zákaz komukoliv cokoliv vysvětlovat… Bude to zajímavé.
          Nicméně cítím, že tento stav je dlouhodobě neudržitelný a že většina lidí (i těch, co to zprvu „baštili“) toho začíná mít fakt plné zuby.
          Jak to bude dělat M. H. s létáním? 15 km – to to letadlo sotva vzlétne… 🙂

          Reagovat
          • 28.1.2021 (18:53)
            Trvalý odkaz

            M.H. zůstanou lysohlávky 🙂 . Ostatně, jako doposavad …
            Nám taky … 🙁

            Reagovat
          • 28.1.2021 (19:27)
            Trvalý odkaz

            Radku, já tomu nerozumím. Babiš říká, že se čísla zhoršují, ale když se podívám na web MZČR, tak je tam spíš sestupná tendence. V listopadu cca 8000 pacientů na lůžkách nevyvolávalo takové haló, jako teď těch 5800.
            Nemocnice fungují jako obchod, pacient jako zákazník. Nemocnice potřebuje peníze, tak proč by snižovaly počet zákazníků (pacientů)? Aktuálně frčí covid, je dobře placen, tak tam necháme i ty co to ani tolik nepotřebují. Za takovýho pacienta, který např. leží v nemocnici s rakovinou či po infarktu, vyplatí zdravotní pojišťovna nemocnici nějakých 46 tisíc korun za den, za pacienta s covidem 62,2 tis. Kč. korun za den. A to se vyplatí!

            Reagovat
            • 28.1.2021 (21:06)
              Trvalý odkaz

              Když se hlasovalo o prodloužení „nouzového“ stavu, dvakrát vládu podrželi komunisté. Při posledním hlasování si kladli jisté podmínky, které však vláda nyní odmítá dodržet, takže komunisty de facto PODVEDLA. Tak jsem zvědav na další hlasování o prodloužení „nouzového“ stavu v únoru. O komunistech si nedělám iluze – nejspíš znovu vyměknou a semknou paty před vládou v haptáku – je to pro ně výhodné. Opak my však byl docela zajímavým (a možná i milým) překvapením…

              Reagovat
              • 28.1.2021 (22:43)
                Trvalý odkaz

                Dneska přijala vláda další opatření. Dokonce omezili provoz již zavřených vleků a lanovek. To nevymyslíš. 😀 😀 😀

                Reagovat
                • 29.1.2021 (1:48)
                  Trvalý odkaz

                  Ne, to fakt nevymyslíš! 😀
                  Ocitujme doslova z Novinek: „Pro veřejnost se uzavírají vleky a lanovky. V provozu budou jen ty, které jsou důležité pro dopravní obslužnost, energetiku či záchranáře“. Hele, že oni se inspirují na těchto stránkách – … se non e vero… 😀 😀 😀
                  Vývoj tomu chce, že knipl v rukách svírají opět menšinoví komunisté. Podle mého názoru byli nyní flagrantně podvedeni a vláda jim de facto plivla do obličeje (že kálí na hlavy celému národu, nyní pomíjím). Jestli mají v sobě jen trochu hrdosti, tak při dalším hlasování o prodloužení nezákonného stanného práva (nazývejme věci tím, čím jsou) ukážou vládě vztyčený prostředníček. Sice v to nedoufám, ale bylo by to férové a hlavně by bylo velmi zajímavé, co by bylo dál. Tady se totiž ukazuje, že vláda je totálně v osidlech Brusele a už de facto nemá manévrovací prostor. A jestli jim prodloužení nezákonného stanného práva neprojde, tak to možná bude hodně zajímavé… Ale z hlediska „vyššího principu mravního“ by to tak mělo být.

                  Reagovat
                  • 29.1.2021 (7:31)
                    Trvalý odkaz

                    Britští vědci zjistili a američtí vědci potvrdili, že vakcína pomáhá nejvíc těm, kteří ji prodávají. 😀 😀

                    Reagovat
                  • 29.1.2021 (8:07)
                    Trvalý odkaz

                    Ona jim vláda slíbí a splní zas nějaké další přání. A to i se souhlasem Hamáčka, který jim nikdy nic neslíbil 🙂

                    Třeba i na to zdanění nakonec dojde 😀.

                    Reagovat
                    • 29.1.2021 (8:23)
                      Trvalý odkaz

                      No, co jsem tak četl reakce Zdeňka Ondráčka (o němž jinak skutečně nemám žádné iluze), tak ten se naštval hodně (možná rád lyžuje) a tvrdí, že pro další prodloužení stanného práva ruku nezvedne. Je samozřejmě otázkou, zda jen dělá ramena a pak také, zda jej straničtí kolegové zpacifikují. Uvidíme.

                    • 29.1.2021 (18:10)
                      Trvalý odkaz

                      We’re sorry, you are not allowed to proceed
                      Your request looks suspiciously similar to automated requests from spam posting software or it has been denied by a security policy configured by the website administrator.
                      If you believe you should be able to perform this request, please let us know.
                      RID: K3QZIJJMQWSZHP1CDO90VCKF
                      _______________________________________

                      Pan farář Miroslav Šifl z Hradce Králové (už o něm byla řeč u minulého textu) po předchozím zlepšení má prý od včera oboustranný zápal plic.

                      Místo jednostranné cenzury navrhuji dát prostor pro MODLITBU. …

                    • 29.1.2021 (19:18)
                      Trvalý odkaz

                      Jééééé, vy jste na to taky narazil?? 😀 😀 😀
                      Ale já tomu nerozumím – respektive NECHCI rozumět, protože to je anglicky a já jsem Čech a v této zemi, pokud vím, češtinu ještě nikdo jako úřední jazyk nezrušil! Však jsem to taky na příslušnou mailovou adresu napsal. Sice neodpověděli, ale alespoň to svědčí o tom, že naše názory sledují – A TO JE MOC DOBŘE!
                      ——
                      Ano, k modlitbě se připojuji. Pokud by měla být společná, navrhněte čas, případně text, který by měl zaznít. Nebo samozřejmě je možno i individuálně. Ale udělal jsem jakousi zkušenost, že společná modlitba ZABÍRÁ…

                    • 30.1.2021 (10:47)
                      Trvalý odkaz

                      Radku, když ti neodpovídají, dám ti dobrou radu. Stěžuj si v lampárně. 😀

                    • 30.1.2021 (19:12)
                      Trvalý odkaz

                      Já o jedné lampárně vím – na zastávce jindřichohradecké úzkokolejky v Blažejově! Rozjedu se tam a vycinkám jim tam!! 😀 😀 😀 😀 😀

                  • 7.2.2021 (14:08)
                    Trvalý odkaz

                    Dle vládního nařízení výjimka pro lanovky zajišťující dopravní obslužnost na základě veřejné objednávky .,.. na základě toho to na Ještědu zabalili (zastavili lanovku), Petřín je dopravní obslužnost na základě veřejné objednávky, a tedy jezdí dál … pokud se to podaří pražským lyžařům dobře využít, nezastaví se ….

                    Reagovat
  • 29.1.2021 (11:58)
    Trvalý odkaz

    S tím přihlašovacím systémem to ještě není doladěné. Když byla registrace očkování, můj synovec se snažil už od rána. Po třech hodinách a čtyřech PIN SMS nastal úspěch. Babička má dálniční známku! 😀 😀 😀

    Reagovat
    • 29.1.2021 (14:56)
      Trvalý odkaz

      😀 😀 😀

      Jak jsi psal o té dezinfekci: Jeden soused ve vesnici si nějakým nedopatřením popletl litrovku dezinfekce s litrovkou vodního skla a polil si tím ruce… Docela mazec… 🙁

      Reagovat
  • 30.1.2021 (6:25)
    Trvalý odkaz

    Tak nám v Letňanech zbourají polní nemocnici, která je údajně k ničemu. (Kolik že to stálo a bude stát?) Blíží se placení daní, a tak se bez okolků přiznám, že přemýšlím, co všechno by se dalo zatlouct. Velmi rád přispěju na dobrou věc, zvláště, když budu mít zpětnou vazbu, jak bylo s mým příspěvkem naloženo. Ale tohle mě vážně nebaví.
    Nemocnice jsou prý plné a někde už uvažují o tom, že budou pacienty nechávat na chodbách. Z jiných zdrojů mám zprávy (ověřené!), že značné procento hospitalizovaných jsou „nafoukanci“ (tento výraz byl už v médiích vysvětlen). Takže s tím příspěvkem na covidová lůžka je to pravda, jinak by to nebylo možné. Opravdu „dost dobré“….

    Prosbu za P. Šifla navrhnu zítra (v neděli) do přímluv a jinak bych to viděl na dnešní večer (cílenou intenzivní modlitbu).

    Reagovat
  • 31.1.2021 (12:22)
    Trvalý odkaz

    Kdyby byla církev co k čemu, zajistila by očkování přímo na mši. A očkovat až před požehnáním. Přitáhli by se tak do kostela lidi, slyšeli by živé boží slovo, které by jimi docela jistě muselo hnout. To by bylo obrácených!

    Reagovat
    • 31.1.2021 (16:55)
      Trvalý odkaz

      Aby to pak nedopadlo, Hilarie, jak v Cimrmanově hře „Němý Bobeš“ … 😀 :

      Lékař: Buďte zdráv, pane faráři.
      Farář: Až na věky, doktore.
      Lékař: Pěkně nám to dnes připaluje.
      Farář: Není divu. vždyť máme červenec.
      Lékař: Jakou jste měl účast na mši?
      Farář; Ale šlo to. Jen se mi tam všichni v lavicích vrtěli, drbali a ošívali. Zdá se, že se to vaše očkování pěkně ujímá.
      Lékař: A jak se to ujalo vám?
      Farář: Nemůžu si stěžovat. Svědí to jako čert. (drbe se na zadku)
      Lékař: Řeknu vám, pane faráři, udělal jste pro zdravotnickou osvětu pěkný kus práce.
      Farář: Nezveličujte mé zásluhy, doktore.
      Lékař: Ne, ne, bez vašeho kázání by se zvláště mladá děvčata očkovat nedala.
      Farář: Poslyšte, doktore, už jsem se vás chtěl několikrát zeptat, nemohl byste nás očkovat proti neštovicím někam jinam? Třeba do pravě paže, jako to dělá doktor Petiška z Brandýsa?
      Lékař: Aha, aha, tak to ne, pane faráři, jak jste to řekl v neděli z kazatelny: Děvčata, kam nemůže slunce, tam musí lékař.

      Reagovat
      • 1.2.2021 (18:35)
        Trvalý odkaz

        Muži po padesátce by už měli nechat na pokoji mladé holky a najít si ženu, která ihned rozpozná první příznaky infarktu. 😉 🙂 😀

        Reagovat
        • 1.2.2021 (22:00)
          Trvalý odkaz

          Tak to je přesně v rozporu s tím, co nám jakožto mladým cca osmnáctiletým studentům říkal jeden už tehdy starší profesor na konzervatoři (fakt jej nebudu jmenovat, je to dost známé jméno). Když jsme se nechtěli učit, stočili jsme řeč na sex, on se toho hned chytil a dával nám „rady“ do života. Byli jsme ve studijní skupině čtyři, takže to bylo téměř v „rodinném“ kruhu. Ten nám říkal:
          „Kluci, vy se vykašlete na ty dvacítky, ty jsou pro vás úplně k ničemu! Pro vás jsou nejlepší čtyřicítky!“ Když viděl naše rozpačité protáhlé obličeje, tak pokračoval:
          „Taková čtyřicítka už je zkušená! Ví, co chce a co od vás může čekat! Ta bude na vás jak maminka! Když vám to nepůjde, tak se nebude smát, bude ráda, že je ráda a ještě vám vypere, uvaří a bude si vás rozmazlovat! A naučí vás věci, které by vás v životě nenapadly a protože už sama neví, jestli to nemá naposledy, tak bude jak vichřice! Vážně – koukejte po čtyřicítkách a na dvacítky se vykašlete! Ty dvacítky budou pro vás, až budete v mém věku!“
          No, mně je nyní jednašedesát, myslím, že panu profesorovi tehdy mohlo být také tak nějak…
          Nevím, nevím…
          Asi mám trochu jinou hierarchii hodnot… Čímž nepopírám, že se mi mladé holky líbí – ale jak říkal jiný profesor (tuším, že v semináři bohoslovcům), – „ty nejsou pro vás!“

          Reagovat
          • 7.2.2021 (4:26)
            Trvalý odkaz

            Imaginace a PŘEDSTAVY „starého pána“. … S vaší paní jste se neporadil ??? (Zřejmě by Vám na to asi stejně neodpověděla nic a nechala Vás „vypovídat“.)
            _______________________________
            Nezáviďte (svobodným) teologům:

            Pasáž: 1 timoteovi 3,1-13:

            Věrohodné je to slovo: Kdo chce být biskupem, touží po krásném úkolu. Nuže, biskup má být bezúhonný, jen jednou ženatý, střídmý, rozvážný, řádný, pohostinný, schopný učit, ne pijan, ne rváč, nýbrž vlídný, smířlivý, nezištný. Má dobře vést svou rodinu a mít děti poslušné a počestné; nedovede-li někdo vést svou rodinu, jak se bude starat o Boží církev?

            Reagovat
    • 1.2.2021 (5:38)
      Trvalý odkaz

      Možná že zajímavější to bude s testováním. Šťourání v nose je skutečně nepříjemné, hodně záleží na tom, kdo to dělá. Já jsem byl na testu už třikrát – dvakrát to bylo v pohodě, ale jednou jsem myslel, že mi ta holčina vypíchne oko zevnitř… Navíc je tady ta relativní (ne)spolehlivost. Takže se snaží vymyslet něco „méně invazivního“.
      Snad už existuje „kloktací“ test, ale ještě není ve větším měřítku zaveden. A četl jsem také o testu z moči, který je prý velmi spolehlivý. Takže jestli zavedou povinné testování před hromadnými akcemi včetně bohoslužeb, možná to bude v sakristiích a kostelních předsíních zajímavé… 😀

      Reagovat
      • 1.2.2021 (9:03)
        Trvalý odkaz

        Staré čínské přísloví říká: „Když přežiješ dvě vlny pandemie v jednorázové roušce, jsi nesmrtelný.“
        😀 😀 😀

        Reagovat
        • 1.2.2021 (9:14)
          Trvalý odkaz

          Dal jsi mi naději… Ehm, jak dlouho ji už mám zmuchlanou v kapse, ehm…?
          No, já si natahuji přes obličej policejní kuklu a ten zapařený hnus si beru jen, když jdu třeba do obchodu nebo k doktorovi (aby se neřeklo).
          člověče, napadlo mě – možná je to lepší a účinnější očkování než vakcína!
          Vím o jedné šílené „alternativní“ lékařce, která všechno „léčí“ vlastní močí a výkaly. Prý má výsledky dobré, ale já bych na to žaludek asi neměl. Docela bohatě mi stačí, když si musím nasadit roušku po topinkách s česnekem nebo tlačence s cibulí…

          Reagovat
          • 1.2.2021 (18:32)
            Trvalý odkaz

            Motto: „Lepší vína doušek, než se zbláznit z roušek.“
            -neznámý vinař-
            😀 😀

            Reagovat
      • 1.2.2021 (12:24)
        Trvalý odkaz

        My jsme připraveni!
        Před lety jsme přistavěli k sakristii záchod, při kopání přípojky na odpad se povedlo
        překopnout živý el. kabel, který nebyl v dokumentaci.
        Kolega kopáč měl poněkud opálený krompáč.
        Občas ho i využívám (když je kázání dlouhé 😀).

        Reagovat
        • 1.2.2021 (12:59)
          Trvalý odkaz

          … toho kolegy kopáče nebo toho krompáče? 😀
          … a nebo té úlevné místnůstky? 😀

          Reagovat
          • 2.2.2021 (8:42)
            Trvalý odkaz

            pochopitelně té místnůstky😀, krompáč je snad někde na faře.
            Od odchodu kaplana budovatele se u nás už jen udržuje,
            farníci prý žádné změny nechtějí.
            A užívám ji až po mši, domů to mám od kostela ještě půl hodiny.

            Reagovat
      • 1.2.2021 (21:01)
        Trvalý odkaz

        Vracím se k těm zmíněným různým způsobům testování na covid …
        Jako laikovi mně napadá, že místo toho hnusného šťárání špejličkou v nose by stačilo vysmrkat se do papírového kapesníčku. 🙂
        Na základě této úvahy se děsím představy, jak by asi probíhaly testy z moči …. při případném povinném testování před hromadnými akcemi (včetně bohoslužeb) … 😉 😉 😉

        Reagovat
          • 2.2.2021 (5:58)
            Trvalý odkaz

            Přesně tak. Nyní se v našich politických a legislativních strukturách odehrává velmi zásadní debata o ústavní (či neústavní) podobě volebního zákona. Média k tomu mlčí (nebo nanejvýš mlží), protože pisálkové sami do toho moc nevidí a zjevně se nechtějí spálit, kdyby to „náhodou“ dopadlo jinak, než si oni přejí. Přitom je to naprosto stěžejní záležitost a už i „tam nahoře“ pochopili, že současný stav je dlouhodobě neudržitelný. Docela důležitým symptomem toho, že se opravdu „něco děje“, je fakt, že prezident Zeman je z toho na mrtvici (ony by totiž ty změny mohly vážně ohrozit jeho „kámoše“ Andreje, který, kdyby se mu nepodařilo udržet ve vysoké politice, by také dost reálně mohl skončit v teplákách). Takže média zase všechno „přeřvávají“ covidhysterií a zaměřují se na soumrak kariéry ministra Blatného (který mě s…….., už jen když ho vidím, ale tlaky, kterým nyní musí vzdorovat, nezávidím ani jemu). No, jestli si tam pan prezident zase prosadí soudruha plukovníka, tak potěš koště… Dost naplno se už mluví o tom, že nejen opozice, ale už i komunisté (podvedení) hodlají do dalšího prodlužování stanného práva „hodit vidle“. A tak nejspíš k smrti podělaný „Rudý Svetr“ shání vercajk pro venkovní „skotské střiky“ a ani se tím netají. Ovšem velikou, zásadní a nezodpovězenou otázkou, která z toho vyplývá, je CO POTOM?
            Ale máš pravdu, že i pád na hubu je pohyb dopředu…

            Reagovat
            • 2.2.2021 (8:00)
              Trvalý odkaz

              Mě se hrozně líbí, jak naši novináři nevědí, jak informovat, protože jejich zadání je jasné. Pro ně je tu třídní nepřítel, kterého je třeba likvidovat, a třídní přítel, kterého je třeba chválit. Jenže jak se v tom zmatku mají vyznat? 😀 😀

              Reagovat
            • 2.2.2021 (8:44)
              Trvalý odkaz

              Nemyslím si, že média mlčí. I ten neomylný a nejmoudřejší, ukrytý za sedmi zdmi a sedmi mřížemi v Lánech, promluvil 😀.

              Reagovat
              • 2.2.2021 (9:16)
                Trvalý odkaz

                Média opravdu nemlčí, ale mlží. Nejhorší je, když vláda i opozice mají na něco stejný názor. Jak to těm lidem podat? 😀 😀

                Reagovat
                • 2.2.2021 (12:07)
                  Trvalý odkaz

                  Dokud US něco nevydá, bude jakékoliv vyjádření mlhavé.
                  Naštěstí tam ještě nesedí Babišovi lidé, tak lze brát jejich vyjádření jako nestranné, i když s ním nemusíme souhlasit.

                  Reagovat
                  • 2.2.2021 (17:05)
                    Trvalý odkaz

                    Nevím, co myslíš volakým US, když je řeč o novinářích, asi to bude nějaká novinářská zkratka. 🙂
                    Je těžký pro takovýho pisálka, který má koalici za nějakou věc pošpinit a za stejnou věc opozici pochválit. Oni jsou sice jedni za vosumnáct a druzí za dvacet bez dvou, ale v tom našem chaosu je obtížné psát o něčem, kde je možno, že za neuchycenou propagandu budou peskováni svými ideovými přáteli. 😀

                    Reagovat
                    • 3.2.2021 (8:08)
                      Trvalý odkaz

                      US -Ústavní soud.
                      Váš pohled je prostě černobílý, že se v podstatě nedá moc diskutovat.
                      Ano, dá se přitakávat. Pokud to ale vidím jinak, pak je to dost marný.

                    • 3.2.2021 (9:24)
                      Trvalý odkaz

                      Se mnou se dá diskutovat. Ale pouze, když budeš mít argumenty. Pokud je nemáš a plácáš jen ideologické klišé, pak diskuze s tebou je marná.

                    • 3.2.2021 (9:46)
                      Trvalý odkaz

                      Novináři jsou placení za psaní zpráv. Pokud se US jasně nevyjádří (teď už se vyjádřil), mohou jen spekulovat. Ani po tomto čerstvém vyjádření není jasno, jak to bude. US pouze řekl, co je špatně. A jak to bude, budou opět řešit zastupitelé (moc času na to nemají). A novináři budou sbírat kdejaké vyjádření a spekulovat. Samozřejmě záleží na tom, kdo je jak seriozní, kdo jak moc daleko popustí fantazii… Ostatně mnohá Vaše mínění jsou zde podávána tak razantně a „neomylně“, že by jim mnohý „méně myslící“ skoro uvěřil.

                      Copak novinář může za to, že Blatný řekne, že polní nemocnici je třeba zrušit, protože do ní není personál a Babiš následně řekne, že personál je?

                      A co si myslet o tom, že vyjde článek o potenciálních kandidátech na nástupce kard. Duky a Církev a její tisk. orgány mlčí? A co si myslet o tom, že biskupové řeší správu majetku a věřící, člen církve, kterého se to týká, se nedozví ani to, jak se dohodli?
                      https://www.cirkev.cz/cs/aktuality/210120125-plenarni-zasedani-cbk-probehlo-opet-castecne-online

                      Zkuste prorazit aspoň tam, pošlete dotaz, zavolejte …
                      To, co děláte teď, k ničemu nevede.

                    • 3.2.2021 (11:09)
                      Trvalý odkaz

                      O Ústavním soudu zde psal RR, já jsem psal o obecné informovanosti našimi pisálky, kteří jsou zmateni a mnohdy neví, jak informovat. Určitě s tebou souhlasím, že novinář nemůže za to, že Blatný řekne, že polní nemocnici je třeba zrušit, protože do ní není personál a Babiš následně řekne, že personál je. Mě taky štve, když např. ministerstvo zdravotnictví vydá nějakou vyhlášku či zprávu, kterou Bureš za dvě hodiny popře.
                      Já jsem měl na mysli případy, kdy koalice i opozice by postupovaly stejně, ale totéž je u jedněch zatracováno a u druhých chváleno. Zkrátka je v tom hokej a mnoho pisálků neví, jak z toho vybruslit. Oni totiž nepodávají zprávy, co se stalo, ale spíše vysvětlují, co si o tom lidi mají myslet. A než se v tom mnohdy politicky zorientují, chvíli to trvá. 😀 😀

                    • 7.2.2021 (10:33)
                      Trvalý odkaz

                      Registruji Článek o Ústavním soudu na Respektu: https://www.respekt.cz/agenda/ustavni-soud-vraci-obcanum-rovny-pristup-ve-volbach-zemanovi-se-to-nelibi

                      V roce 1990 bylo na přípravu volebního zákona podstatně méně času a naštvanost lidí (tehdy to bylo na komunisty) byla ještě větší než může být na kohokoliv dnes.

                      Když se lidé dokázali domluvit TEHDY, proč by to neměli dokázat DNES ???

                      Možná je to PARADOXNĚ výhoda stáří: Než lidé zemřou, chtějí (resp. potřebují) mít ČISTÉ SVĚDOMÍ.
                      ______________________________
                      Co dodat? Třeba by se TENTOKRÁTE mohl přidat i „hradní pán“…

      • 2.2.2021 (12:08)
        Trvalý odkaz

        jo,jo. To je jasný příklad, jak se biskupové pletou do politiky.
        Snad se tomu u nás vyhneme.

        Reagovat
        • 2.2.2021 (12:52)
          Trvalý odkaz

          Ale u nás je to úplně stejné. Copak při každých volbách nevydávají biskupové pastýřské listy, kde se sice na na plnou hubu, ale celkem srozumitelně říká, koho volit nebo nevolit?
          Jaký je rozdíl mezi Halíkem, který odmítne dát sv. přijímání odmítači islámské invaze, a americkým knězem, který odmítne dát sv. přijímání osobě, která se zasazuje o potraty?
          Vím, že Trump a Republikánská strana toho v posledních letech udělali pro zákaz potratů mnoho, v řadě států USA došlo ke zpřísnění potratového zákona. Naproti tomu Demokraté, kteří se přeměňují v marxistickou stranu, dělají v potratové politice úplná zvěrstva. V některých státech USA je uzákoněno, že žena může jít bez souhlasu lékaře k interrupci až do 22. resp. 24. týdne těhotenství. Tj. do doby kdy dítěti bije srdce, kdy kope maminku do břicha a kdy je to už vlastně hotový človíček. To už se nedá ani nazvat jako zabití nenarozeného dítěte, to už je řezničina. Z těchto zvěrstev mají profit potratové kliniky, které podporují americké Demokraty. A Biden je v jejich čele.
          Onehdy jsem narazil na pěknou kresleno satiru, ve které se ptá kněz Bidena: „Odmítáte Satana a všechna jeho díla?“ Biden odpoví: „Osobně nebo politicky?“

          Reagovat
          • 2.2.2021 (12:55)
            Trvalý odkaz

            omlouvám se za překlepy, např. patří „sice ne na plnou hubu“ nebo „pěknou kreslenou“ 🙂

            Reagovat
            • 2.2.2021 (13:20)
              Trvalý odkaz

              Nemyslím si, že pouhé zakazování potratů těm, kteří takto nesmýšlí, je automaticky znamením, že konám křesťansky. Co ty rozdělené mexické rodiny, to je Ok?

              T. Halík není biskup a nikdy nemluví z pozice hierarchické církve.

              Vzal jste poněkud emotivně 😉

              Reagovat
              • 2.2.2021 (14:41)
                Trvalý odkaz

                No, když už jsme u těch rozdělených rodin:
                Moje neteř žijící ve Švýcarsku dříve jezdívala za sestrou (její mámou) minimálně jednou za kvartál. Teď však byla v česku naposledy v listopadu, od té doby to nejde ÚDAJNĚ kvůli opatřením proti covidu)…
                Jeden z mých synů je nasazený jako voják v covidovém centru, snacha je měsíc před porodem. Oba jsou z té propagandy tak vyklepaní, že se rozhodli minimálně do porodu žít odděleně – on sám „doma“ s rodinným kocourem a ona s dvouletou vnučkou a očekávaným přírůstkem u jejích rodičů. Nevím přesně, jak dlouho se neviděli, ale alespoň mají možnost komunikovat přes „skype“, když už nic… Ale mladej říká, že je to „fakt na palici“…

                Reagovat
              • 2.2.2021 (15:14)
                Trvalý odkaz

                Takže když bude KDU ve sněmovně hlasovat pro legalizaci zabíjení nenarozených dětí pro ty, kteří to chtějí, bude konat křesťansky. Zajímavé 🙁
                Rozdělené mexické rodiny se mohly kdykoliv spojit. Stačilo by, aby se otec pobývající nelegálně v USA vrátil zpět domů do Mexika. 😀

                Reagovat
                • 2.2.2021 (16:10)
                  Trvalý odkaz

                  Jakékoliv zabíjení je svinstvo (viz Přikázání). A u nenarozených dětí (ale i narozených) o to větší, že ty se nemohou bránit.

                  Reagovat
                  • 3.2.2021 (8:17)
                    Trvalý odkaz

                    Už se to probíralo tisíckrát 🙁

                    Psal jsem o potratových klinikách na Litvě, kam jezdí polské ženy. Psal jsem o nutnosti nejen děti zachraňovat, ale i pomáhat s tím, aby vyrůstaly v trochu slušných podmínkách. Dalo by se psát o prevenci, výchově mládeže, …

                    A zatím slyším jenom zakážeme, zakázat, je zakázáno …

                    Když jsme se ptali našeho faráře (střední věk), zda by ve farnosti nemohl mít i jednu mši s kázáním zaměřeným na mládež, řekl: pokud se chtějí na něco zeptat, ať se zeptají. Ale tohle dělat nebudeme.
                    Howgh.

                    Reagovat
                    • 3.2.2021 (9:21)
                      Trvalý odkaz

                      Z hlediska naší víry je každý potrat vraždou a křesťané by se měli snažit o jejich zákazy. Samozřejmě, že v současném světě je to nemožné. Realita je někde jinde. Proto politici a politické strany bojují spíše o zpřísnění, nebo naopak o bezbřehé uvolnění potratů.
                      V jednotlivých státech USA je situace různá, je to podle toho, kdo má v tom či onom státě většinu, tudíž kdo vydává zákony. Tam, kde vládnou Republikáni, se potraty omezují buď pouze na případy, kdy je v ohrožení život matky, nebo ohraničen určitou dobou, např. do 6. či 12. týdne těhotenství, jak je to např. i v ČR. Zákon zakazující interrupci, je-li slyšet tlukot srdce plodu, se pokusily zavést Ohio a Mississippi, kde je ale zablokovali federální soudci.
                      Tam, kde vládnou Demokraté, vládnou v interrupcích jatka. Žena může jít bez lékařského souhlasu na interrupci prakticky až do poloviny 6. měsíce, s lékařským souhlasem až do 9. měsíce. Když např. žena v 8. měsíci těhotenství najednou „vzpomene“, že došlo ke znásilnění, žádný lékař nezkoumá, jestli to neprohlásila jen účelově. Potratové kliniky, které finančně podporují Demokratickou stranu, kšeftují s tkání potracených dětí. Dobrý byznys, a ten se vyplatí! 🙁

                    • 3.2.2021 (13:09)
                      Trvalý odkaz

                      Hm, to si každý „jen“ přihřívá svoji vlastní polévku. … Pan kardinál (Vlk) také svého času říkal, že pochod „Pro život“ se rozhodli NEPODPOŘIT proto, že tzv. Hnutí pro život nešlo o život ale o „politické cíle“. …

                      A „lidová tvořivost“ se toho hned chytla a začala vysvětlovat, že to bylo proto, že tam byli také „evangelíci“ a mši svatou lze sloužit pouze v přítomnosti právoplatně věřících.
                      _________________________
                      Přitom se stačí držet slov JK a předejde se tím mnoha nepříjemnostem.

                    • 3.2.2021 (19:24)
                      Trvalý odkaz

                      Pan kardinál tehdy zřejmě podlehl konspirační teorii, že Hnutí pro život je ovládáno Kněžský bratrstvem sv. Pia X. Přitom žádný oficiální vztah mezi HPŽ a KBSP neexistoval, ba naopak, lidé z vedení Hnutí pro život byli k pozicím Kněžského bratrstva sv. Pia X kritičtí. Pochodů pro život (organizovaných HPŽ) se navíc účastnila vždy řada známých a významných římskokatolických kněží.
                      Hnutí pro život není žádná politická organizace, nýbrž bohulibý spolek, kam přispívá i naše rodina. HPŽ pomáhá nečekaně těhotným ženám, připomíná mužům jejich zodpovědnost, obnovuje společenský respekt k nenarozeným dětem, snaží se předcházet zbytečným potratům ……
                      Chápu, že se to některým progresivistům nemusí líbit. Pokud vidím, že i katolíci jsou schopni volit marxistické a neomarxistické strany, založené na protináboženské ideologii, strany, jejichž poslanci hlasují pro zákony bořící elementární základy morálky, pak se nedivím tomu, že organizace bojující za rodiny nebo proti zabíjení nenarozených dětí, jsou těmito „katolíky“ dehonestovány.

                    • 3.2.2021 (22:05)
                      Trvalý odkaz

                      Pan kardinál (Vlk) je už v Nebi, tak nám to neřekne. Nicméně jsem pochopil, že dnes už i v Číně zjišťují, že jim chybí „lidé na práci“ a proto už ani tam neznamená každé další dítě vždy potrat.

                    • 4.2.2021 (20:18)
                      Trvalý odkaz

                      Asi žijete v nějakém jiném světě. Ti naši bojovníci za život jsou samá osvěta a pomoc, a ani neřeknou, že umělý potrat by se logicky měl trestat nejméně jako každá jiná vražda.

                    • 4.2.2021 (21:02)
                      Trvalý odkaz

                      Reagoval jsem na KarlaK, nevšiml jsem si, že už jsme zase na dně, kde se míchá, kdo na koho reaguje …. .

                    • 6.2.2021 (8:08)
                      Trvalý odkaz

                      V tom je právě ta HLOUPÁ a nepravdivá „logika“. … Tím že někdo udělá něco špatného ospravedlňujete VY sám sebe, že smíte zabíjet a vraždit VY ???

                      Slovy Ježíše Krista: „Milosrdenství chci a ne OBĚŤ.“ …
                      _______________________________
                      Dnem bych to nenazýval. … (Zkončil jste tam taky. 🙂 )

                    • 6.2.2021 (20:28)
                      Trvalý odkaz

                      Martine, jestli jsem Vás zase zabil, tak se hluboce omlouvám.

                    • 7.2.2021 (4:11)
                      Trvalý odkaz

                      Hm… To se vám to diskutuje a „omlouvá“, když se druhý NIJAK nemůže bránít:

                      🙁 🙁 🙁
                      __________________________
                      We’re sorry, you are not allowed to proceed. Your request looks suspiciously similar to automated requests from spam posting software or it has been denied by a security policy configured by the website administrator. If you believe you should be able to perform this request, please let us know.

                      Ať žijí „katolické“ konspirace…

              • 3.2.2021 (12:13)
                Trvalý odkaz

                Tak to je HODNĚ zajímavé (a dobré)… No, budou tací, kterým se to nebude číst dobře (pokud vůbec budou schopni to dočíst do konce)…

                Reagovat
                • 3.2.2021 (17:02)
                  Trvalý odkaz

                  Přesně tak. Závěr toho textu je opravdová „perla“: „Církev je dnes více pronásledována Františkem, než byla Hitlerem, Stalinem či Mao Ce-tungem.“
                  __________________________
                  Dotyční by nebyli tolik nešťastní, pokud by se spíše než s „církví“ ztotožňovali s Bohem. Ten totiž EVIDENTNĚ pro všechny JE.

                  Reagovat
                  • 3.2.2021 (17:17)
                    Trvalý odkaz

                    Pokud by jsi účelově nevytrhával jednu větu z kontextu, tak by jsi možná pochopil, o čem je řeč. Ale na to ty jsi buď demagog, nebo hlupák. 😀 😀 😀

                    Reagovat
                    • 3.2.2021 (18:44)
                      Trvalý odkaz

                      Evidentně to Svatý Otec (papež František) nedělá špatně. Dříve se totiž každý snažil být chytřejší než Ježíš Kristus. Dnes si každý „Semín“ snaží dokázat, že je chytřejší než papež František.
                      _______________________
                      V českých zemím tomu říkáme: snaží se být „papežštější, než papež“.

                    • 3.2.2021 (19:06)
                      Trvalý odkaz

                      Evidentně jsi nepochopil, že Semín pouze otázky kladl. 😀 😀 😀

                    • 3.2.2021 (20:50)
                      Trvalý odkaz

                      To Marek Eben dělá taky…
                      To jako, že si ho nevyvolil Semín, ale on Semína ???
                      __________________________
                      Kecy.

                    • 3.2.2021 (21:02)
                      Trvalý odkaz

                      Aha…
                      Takový Václav Moravec si „své“ diskutéry také (ne)vybírá… On do svých „Otázek“ pustí úplně každého… (a taky „jen“ klade otázky)… 😀 😀 😀

                    • 4.2.2021 (17:57)
                      Trvalý odkaz

                      Rozdíl mezi M.Semínem a V.Moravcem je v tom, že v OVM se netvrdí, že „papež pronásleduje církev více než Stalin a Hitler.“

                      Tj. slovy KB: M.Semín je buď demagog nebo hlupák.

                    • 4.2.2021 (18:11)
                      Trvalý odkaz

                      Zase jsi vytrhl jednu větu z kontextu, který má hlubší smysl. Jestli jsi dement, budiž ti odpuštěno. Pokud jsi normální, pak jsi normální gauner.

                    • 6.2.2021 (7:11)
                      Trvalý odkaz

                      Samozřejmě. A když SMYSL nevidíme, neznaméná, že tam nutně není. O Ježíši Kristu také prohlašovali, že je „gauner“ a „zločinec“. Dokonce ho i ukřižovali.

                      Nic nového, kamaráde, nic nového. … 🙂
                      _______________________________
                      Nezapomeň: Hříchy odpouští Pán Bůh.

                    • 6.2.2021 (9:16)
                      Trvalý odkaz

                      Nenapsal jsi nic, s čím by se nedalo nesouhlasit. Akorát já mluvím o voze a ty kecáš o koze. 😀 😀

                    • 6.2.2021 (22:09)
                      Trvalý odkaz

                      Vy samozřejmě za nic nemůžete. … 🙂
                      Přístup Do diskusí přeci blokuje provozovatel serveru.

                      Na podnět Vítka „anonyma“…

            • 3.2.2021 (20:58)
              Trvalý odkaz

              Nicméně žít podle svého SVĚDOMÍ je to NEJLEPŠÍ, co KAŽDÝ člověk, může v životě udělat.

              Reagovat
              • 3.2.2021 (21:08)
                Trvalý odkaz

                Ano… (Zvláště, když se nastávající matka podle svého SVĚDOMÍ svobodně rozhodne pro interrupci v souladu s legislativou a morálním povědomím dané země)…

                Reagovat
                  • 4.2.2021 (5:40)
                    Trvalý odkaz

                    Ne každý má „SVĚDOMÍ“ čisté. Kdyby tomu tak bylo, tak jsou na planetě jen samí SVATÍ…

                    Reagovat
                    • 4.2.2021 (18:05)
                      Trvalý odkaz

                      Nebyla řeč o tom, zda každý má svědomí čisté. To NIKDO není bez chyby. Ale řeč je o tom, že je SPRÁVNÉ se svým VLASTNÍM SVĚDOMÍM řídit. …

                      Dokonce dnes už svatý Svatý Otec Jan Pavel II. kdesi napsal, že SVĚDOMÍ je NEJVYŠŠÍ mravní autoritou KAŽDÉHO člověka.
                      ___________________________
                      Nic lepšího nevymyslíme.

                    • 4.2.2021 (19:09)
                      Trvalý odkaz

                      Není svědomí jako svědomí. Jiné svědomí měl Hitler, jiné svědomí měla Matka Tereza. Jiné svědomí mám já, jiné máte vy…
                      A všichni konali a konají podle „svého“ svědomí to nejlepší (i to „nejlepší“)…
                      Takže i vy podle svého „nejlepšího svědomí“ diskutujete jako magor nebo jako gauner (jak napsal KB). Můžete si podle svého nejlepšího svědomí vybrat, co vám a vašemu svědomí nejlépe vyhovuje (a já si na to podle svého nejlepšího svědomí udělám jasný názor)… 😀

                    • 5.2.2021 (6:02)
                      Trvalý odkaz

                      Reakce na Kamenáče Billa:
                      Prakticky na to samé jsem upozornil na serveru tadesco s tím, že tam je třeba to brát dost s rezervou. Myslel jsem, že tím tato informace skončí a zapadne. Ale asi se našli i jiní, kteří ji považují za natolik zásadní, že by se o ní mělo vědět. Že se to objevilo i jinde, je pro mě překvapením. Jak vidno, ne všechno se ututlá…

                    • 5.2.2021 (6:03)
                      Trvalý odkaz

                      V rámci „boje proti dezinformacím“ mi je dovoleno vložit 2 příspěvky denně. Sice to není reciproké, ale „lidem“ (i správcům) se to zřejmě tak líbí.

                      K věci:

                      1) V. Moravec si může pozvat do Otázek kohokoliv, protože není ani hloupý, ani zaujatý. Zná argumenty pro i proti a díky tomu v jeho otázkách nemusí znít věty typu „Papež František pronásleduje církev“. Čistě technicky proto, že evidentní NESMYSL zastaví ARGUMENTEM.

                      2) Obyčejně invektivy (ze strany Billa) vypovídají o něm. Tj. ze svého problému dělá problém „toho druhého“. Např. EVIDENTNĚ (KB) nepochopil rozdíl mezi rozhovorem vedeným „demagogicky“ (M.Semín) a nezaujatě (V. Moravec).

                      (ZDE se však ukazuje, že demagogie se nelíbí pouze „anonymům“, ale i Vám.)

                      3) Ve věci jednání „podle svědomí“ opět nejste pravdivý: Jakkoliv svědomí měl a má každý člověk, z existence svědomí neplyne, že se každý tímto svědomím též řídí a řídit se musí (Bůh dal lidem SVOBODU).
                      ____________
                      Snaha být „chytřejší než Pán Bůh“ je nejstarší (lidská) HLOUPOST.

                    • 5.2.2021 (6:35)
                      Trvalý odkaz

                      Opět jste mě pobavil. 😀
                      Třeba opravdu chytřejší než Bůh jste. To se vy dovíte až v NEBI a mně osobně do toho nic není… 😀

                    • 5.2.2021 (9:21)
                      Trvalý odkaz

                      Radku, taky jsem se musel zasmát plkům zeleného mužíčka, který je tak chytrý, že je to až k pláči. 😀 😀 😀
                      Proto je lepší na něho nereagovat, je to hlupák. A jak se říká, vždy je lepší hovořit s rozumným člověkem o něčem hloupém než s hlupákem o něčem rozumném. 😉

                    • 7.2.2021 (9:51)
                      Trvalý odkaz

                      Milý Radku, EMOCE. Chvíli se baví (směje) a hned zase brečí DÍTĚ. (Nezvládá emoce.) VY Bohem Nejste… 🙂 (A ambice být chytřejší než Pán Bůh NEMÁM.)

                      Buďme pravdiví:
                      https://hajny.blog.respekt.cz/uzitecna-vec/

                      _________________________________
                      Co SMYSL má: je s Bohem ŽÍT. …

                    • 7.2.2021 (14:12)
                      Trvalý odkaz

                      Já jsem vás taky ZABIL???? 😀 😀 😀

                    • 7.2.2021 (19:03)
                      Trvalý odkaz

                      Sám jste si odpověděl.

                    • 9.2.2021 (15:23)
                      Trvalý odkaz

                      To VY řekl, že jste „mne zabil“. …
                      (Jediné překliknutí z mé strany bylo, že odpověď V.Jůzovi se vložila pod K.Billa.)

    • 3.2.2021 (13:43)
      Trvalý odkaz

      One man show funguje, dokud je dotyčný jura a při síle…
      __________________________
      O to více mají co do sebe slova: „vezměte a jezte z toho VŠICHNI“.

      Reagovat
    • 6.2.2021 (9:13)
      Trvalý odkaz

      Je to poučné, článek však nevystihuje utrpení těch Arménů, kteří se dostali do rukou islámských Azerů či jejich muslimských spolubojovníků, kteří válčí za žold. Např. v Náhorním Karabachu muslimové brutálně mučili a následně popravili 58letou křesťanku arménského původu, která byla navíc mentálně postižená. Nejdřív jí usekli uši. Pak ji usekli ruce. Potom jí usekli nohy. Teprve pak zmučenou ubohou ženu zbavili života. Oni se ti „mírumilovní“ muslimové zkrátka řídili „mírumilovným“ Koránem, resp. veršem 5:33, 47:4, kde se píše“ „Trestem pro ty, kdo vedou válku proti Alláhovi a jeho Poslu a šíří neplechu v zemi, je smrt, ukřižování, uříznutí rukou a nohou na opačných stranách nebo vyhnanství ze země. “ Nedávno po síti kolovaly brutální záběry, kdy si tito islámští bojovníci natáčeli popravy „křesťanských psů“. Jak je známo, muslimové své vězně podřezávají noži, jako dobytčata, což není pěkný pohled. Je dobré, že pro pomoc křesťanským bratřím z Náhorního Karabachu existuje Charitní konto 55660022/0800 v.s. 157.
      Shodou okolností jsem se včera večer díval na TV Lux, kde vysílali dokument „Kresťania v Pakistane.“ V podtitulu píšou: „Radikalizmus, bombové útoky, nútené sobáše, násilné konverzie a vraždy sa stali bežnou záležitosťou. A násilie je aj v samotnom srdci spoločnosti – v rodine.“ Shlédl jsem to a zhrozil se, co se tam děje. Ne nadarmo považují mnohé humanitární organizace Pákistán s druhým nehorším pronásledováním křesťanů (hned po Severní Korei.)
      Bohužel pronásledování křesťanů ve světě dnes nikdo neřeší a mlčí k tomu i OSN.

      Reagovat
      • 7.2.2021 (4:43)
        Trvalý odkaz

        O to více mne PŘEKVAPILO, že mne do římsko-katolického kostela v Pákistánu posílal sám Muslim. Dokonce mi řekl: „Proto zde ty kostely jsou, aby jsi tam mohl jít.“

        Je zajímavé, že Panna Maria otvírá dveře nejen v Číně, ale že ji CTÍ i Muslimové. (A nejen v Pákistánu). …

        https://hajny.blog.respekt.cz/fatima/

        Reagovat
          • 7.2.2021 (9:26)
            Trvalý odkaz

            Bohužel, resp. BOHU dík to NAŠTĚSTÍ ani v Pákistánu není „běžná praxe“. …
            A už vůbec není fér ZNEUŽÍVAT této zprávy k vyvolávání odporu vůči muslimům.
            _______________________________________
            Čistě technicky:

            Pákisnán je 5. nejlidněnější země světa (221 miliónů obyvatel). V Rakousku (které je podstatně menší (97. s 8,7miliony)) bylo podobných „excesů“ v nedávné minulosti hned několik.

            Vy v Pákistánu nebyl. Já ano. … Jediné, co si tam mohli odpustit, když mně jejich „sekuriťák“ před odletel na starém letišti v Ismamabádu „promačkal varlátka“. ÚCHYL (!)

            Nicméně v kostele sv. Havla měla tehdy ochranka kanoníka Kelnara (chráněného arcibiskupem Dukou) podobné SKLONY.

            Tj. ÚCHYLOVÉ evidentně nejsou jen mezi muslimy.

            Reagovat
            • 7.2.2021 (10:06)
              Trvalý odkaz

              Opravuji:

              (1) Pákistán je 5. nejlidnatější země světa,
              (2) … před odletem na starém letišti v Islamabádu,
              (3) ochranka kanovníka.

              Reagovat
            • 7.2.2021 (10:09)
              Trvalý odkaz

              Pronásledování křesťanů muslimy v Pákistánu možná není běžná praxe, ale je velice častým jevem. Já přeji muslimům vše dobré, protože oni jsou největšími oběťmi Satana. Ať ale zůstanou ve svých zemích a nerozšiřují zlo a násilí, které je psáno v jejich Koránu, po světě.
              https://www.hlas-mucedniku.cz/archiv.php?id=pakistan

              Reagovat
              • 7.2.2021 (11:32)
                Trvalý odkaz

                A) odpovím vážně: Každý musíme začít u svého VLASTNÍHO svědomí.

                Tj. Proč stejně tak vehementně, jako Vy (nebo pan kardinál) vystupujete proti muslimům, nevystupujete proti aroganci a proti ÚCHYLŮM (!) v řadách vlastní církve ??? Viz třeba ono „gestapo“, o kterém jsem opakovaně psal k vaší VELKÉ nelibosti. …

                Pan kardinál (Duka) ho navíc ještě odměnil „medailí za zásluhy“ a Vy s Radkem Rejškem jste si nenechali ujít příležitost, abyste se ho zastal a „to“ a „ho“ obhajoval.

                Prostě to vždy o tom SVĚDOMÍ bude. A nezávisle na tom, o koho jde.
                V tomhle jsme si rovní.

                Znovu příklad: Na stejném stroji, na jakém se „svezl“ v Hradci Králové Dominik Duka, byla o několik měsíců později (v Žatci) UPÁLENA mladá žena.
                https://www.youtube.com/watch?v=gCEaT4vEA4o
                _______________________________
                Neexistuje nic UŽITEČNÉJŠÍHO, než se řídit vlastním svědomím a být PRAVDIVÝ.

                Reagovat
                • 7.2.2021 (12:01)
                  Trvalý odkaz

                  Je to jednoduché. Křesťané mají své Desatero, mají svou Bibli. Kdo udělá jakýkoliv čin proti učení Kristovu, má hřích, byť by to byl i papež. A Kristus nekázal nic špatného.
                  Oproti tomu muslimové mají svůj Korán, který hlásá vůči „nevěřícím“ násilí, zabíjení, zmrzačování, znásilňování, kradení, podrobení a bití žen, a další nechutnosti a zvrácenosti.
                  Zatímco ideálním křesťanem by byl člověk naprosto bez hříchu, ideálním muslimem je člověk, který dělá všechny zvrácenosti, které hlásá islám.

                  Reagovat
                  • 7.2.2021 (14:38)
                    Trvalý odkaz

                    Stále nejste OSOBNÍ. …

                    De facto stále (dokola) opakujete: pokud podle „předpisu“ jedná Muslim, je to ŠPATNĚ, pokud křesťan, jde o IDEÁL. NEFUNGUJE TO.

                    EVIDENTNĚ ani KAMARÁD pana kardinála Duky (ať už pilot, nebo kanovník) se předpisy NEŘÍDIL a EVIDENTNĚ sama ZNALOST čehokoliv a kohokoliv Vám nezaručí, že vám to „vyjde“: https://uzpln.cz/pdf/incident_zsaWH7Mg.pdf

                    Naopak – čím větší „PROTEKCE“, tím blíže k maléru. …
                    (Jeden pouze „zrudl“ druhý uhořel + ještě vzal s sebou cestující.)
                    ___________________________
                    Nakonec je to vždy o Vás a o VAŠEM SVĚDOMÍ.

                    Reagovat
                    • 7.2.2021 (17:48)
                      Trvalý odkaz

                      Nikde jsem nepsal, že muslimové jsou špatní a křesťané dobří. Já tvrdím, že islám je nebezpečná ideologie horší než nacismus a komunismus dohromady. Zatímco učení Kristovo je o lásce, toleranci, míru a odpuštění, korán je o nenávisti a zabíjení těch, kteří s islámem nesouhlasí, o podrobení ostatních.
                      Zatímco Ježíš Kristus obětoval sám sebe na kříži, Mohamed byl nemorální, krutý, krvežíznivý a všechny tyto aspekty Satana zakódoval do islámu.
                      Kdyby jsi nebyl hlupák a uměl číst a dané texty pochopit, tak bys věděl, o čem mluvím a nevkládal bys mi do úst něco, co jsem neřekl. A tyto svoje choromyslné dedukce vkládáš do úst i ostatním. Chováš se jako hňup a sám sebe zesměšňuješ.

                    • 7.2.2021 (20:00)
                      Trvalý odkaz

                      Ani já nikde nenapsal, že muslimové jsou špatní a křesťané dobří (nebo naopak).

                      Jediné, o čem byla zde řeč, že PRAVDA je vždy OSOBNÍ.

                    • 8.2.2021 (8:01)
                      Trvalý odkaz

                      Pokud někdo jedná podle špatného „předpisu“, je to špatné, pokud někdo jedná podle dobrého „předpisu“, je to dobré. To platí obecně.
                      Jenže to ty nikdy nepochopíš.

                    • 8.2.2021 (15:47)
                      Trvalý odkaz

                      No právě (!) … PROČ ZČERVENAL farář Kelnar ???
                      _________________
                      Špatný PŘEDPIS ???

  • 6.2.2021 (7:00)
    Trvalý odkaz

    Co k tomu dodat…
    Na nás nyní mocní tohoto světa útočí biologickou zbraní a my máme holé ruce…

    Pokud je však koroňáček skutečně „dílem přírody“ (čemuž věřím stále méně), pak je ovšem „mistrovsky“ zneužit.

    Reagovat
    • 6.2.2021 (8:21)
      Trvalý odkaz

      Včera jsem zaznamenal vyjádření mikrobioložky Soňi Pekové, která tvrdí, že virus je umělého původu a to, co teď přichází, nejsou jeho přirozené ale uměle upravené mutace. Doslova říká: „Zkusím to vysvětlit laicky, příkladem. Vezměte si psy: ‚Pes‘ je virus a jednotlivá plemena, třeba německá doga, čuvač či kokršpaněl, jsou ‚kmeny‘. A ty kmeny mají svůj specifický mutační vzorec, podle něhož se poznají. Obrazně řečeno, na jaře jsme tu měli mírnějšího ‚čuvače‘, počátkem podzimu už ostřejšího ‚kokršpaněla‘, dnes se šíří ještě nebezpečnější ‚doga‘. Britská varianta, která se tu už také vyskytuje a my ji kupříkladu identifikovali ve slánské nemocnici, se pozná podle specifických mutací, jež nese pouze tento kmen. I vnější projevy jsou jiné než u toho jarního viru. Častěji se přidružují zdravotní komplikace. Britský kmen by mohl být superostrý vlčák.“
      No, kdoví, jak to je. Těch teorií je dnes spousta a myslím, že už dnes nikdo nevěří tomu, že virus vznikl tak, že Číňan sežral netopejra. 😀 😀

      Reagovat
      • 7.2.2021 (4:10)
        Trvalý odkaz

        Peková to tam píše dost jasně a její názory sdílí i kapacity a autority, o jejichž fundovanosti a renomé není pochyb. A jak píše, „jeskyni“ je třeba nalézt a „ucpat“ (jistě myslela ZLIKVIDOVAT, ale z nějakých důvodů to takto naplno nenapsala).

        Reagovat
              • 8.2.2021 (18:39)
                Trvalý odkaz

                Jojo, kdo chce psa bít, hůl si najde… A když by nebylo toto, třeba by se našel nějaký „dopravní přestupek“, porušení GDPR či něco podobného… 🙂

                Reagovat
                • 10.2.2021 (7:24)
                  Trvalý odkaz

                  Prý se ptali starého řeckého filosofa, jak to zařídit, aby lidé konali DOBRO. On odpověděl: „Musíte to udělat tak, aby se konat dobro VYPLÁCELO.“
                  _____________________________
                  Docela dobrý nápad – zapojit i soukromé laboratoře. (Stát nemusí mít monopol na vše. … A i soukromé firmy mohou pomoci.)

                  Reagovat
            • 8.2.2021 (20:40)
              Trvalý odkaz

              Kdyby se náhodou skutečně jednalo o nějaký zločin, bude zřejmě trestaná na základě zásady nepromlčitelnosti válečných zločinů ….

              Reagovat
              • 9.2.2021 (15:10)
                Trvalý odkaz

                Vy jste neměl být theolog ale kriminalista. 🙂
                __________________
                To jako že to byla ona, kdo vymyslela Covid ???

                Reagovat
                • 10.2.2021 (8:41)
                  Trvalý odkaz

                  Přečíst si článek a zaznamenat při tom, z jak starého zločinu je v něm obviňována, na to člověk nemusí být kriminalista.

                  Reagovat
                  • 11.2.2021 (6:18)
                    Trvalý odkaz

                    Nejde o to si něco zaznamenat, ale jak s tím pak VY nakládáte. Také jsem nespáchal žádný zločin. (Tím spíše mi nemohl být prokázán). Přesto mi provozovatel blokuje přístup do diskuzí. Do této diskuse jsem směl vložit 2 pak už pouze 1 komentář denně a pod „Blažejské požehnání“ mne to už nepustilo vůbec.

                    Proč? Protože „Vítek“ napsal, že se mu nebíbí, o čem píšu? …
                    _____________________________
                    Všeho do času, Pán Bůh navěky. …
                    (Také se „lidem“ nelíbil Ježíš Kristus a také se „lidem“ LÍBILO posílat Židy do PLYNU.)

                    We’re sorry, you are not allowed to proceed

                    Your request looks suspiciously similar to automated requests from spam posting software or it has been denied by a security policy configured by the website administrator. If you believe you should be able to perform this request, please let us know.

                    Reagovat
    • 7.2.2021 (4:58)
      Trvalý odkaz

      I Kdyby „mocní útočili“ – jak se snažíte tvrdit VY, jsme přesto (a to všichni) v BOŽÍ RUCE.
      ________________________________
      Než obracet svůj hněv vůči „mocným“ je UŽITEČNĚJŠÍ důvěřovat (a modlit se k) BOHU.

      Reagovat
      • 7.2.2021 (14:15)
        Trvalý odkaz

        Jasně…
        (Prásk jednu do zubů — „Moc vám děkuji, pane…“).

        Reagovat
        • 7.2.2021 (14:43)
          Trvalý odkaz

          Děkovat mi nemusíte. … Stačí když začnete MYSLET.
          _______________________________
          Svědomí máte své vlastní.
          Račte ho poslouchat.

          Reagovat
  • 7.2.2021 (18:59)
    Trvalý odkaz

    Nechcete-li chápat metaforu – váš problém (i vaše „svědomí“)… 😀

    Reagovat
  • 7.2.2021 (19:51)
    Trvalý odkaz

    DŮLEŽITÝ postřeh řekl dnes papež František: NERODÍ SE DĚTI (!)
    Doslova dnes mluvil o „populační ZIMĚ“. …
    ________________________________
    Přitom mne zaujalo, že dnes už i v Číně se mluví o tom, že jim „chybí lidé“. … A přitom, jak jsem pochopil to i tam „mysleli dobře“. Tj. v 80.tých letech tam bylo prý „mnoho bezdomovců“, a proto (aby každý mohl žít hodnotný život) se rozhodli pro „regulaci porodnosti“… Alespoň mi to tak bylo vysvětleno.

    Reagovat
  • 8.2.2021 (6:41)
    Trvalý odkaz

    Že se především v Evropě rodí málo dětí, je už dlouhodobě (minimálně několik desetiletí) známá znepokojivá skutečnost. Konstatování a pojmenování příčin, kterých je mnohem více než jedna, ba dokonce mnohem více než sto, je z pozemských hledisek námětem pro vědecké bádání mnoha oborů. Z Božských hledisek pak námětem především k modlitbě. Vědci (i „vědci“) však tento problém nevyřeší. Moji prarodiče byli každý z rodiny o více než pěti dětech, přitom sociální podmínky byly v mnoha ohledech mnohem méně „pohodlné“ či „přívětivé“ než dnes. My jsme skončili na třech, děti však dávají najevo, že to za nás hodlají poněkud „napravit“ (asi mají odvahu).
    Na straně druhé se pořád šílí a hysterčí kolem „přelidnění planety“, „vyčerpání zdrojů“, „pro planetu udržitelným rozvojem“, všelijakých „zelených údělů“ a podobně.
    Tak buď je lidí málo (???) nebo naopak příliš mnoho (???) a „mocní“ tohoto světa se pak nyní zcela v rozporu se slovy papeže Františka rozhodli počet obyvatel planety velmi svérázným způsobem „redukovat“ či „regulovat“. Covid se jim nyní nabídl jako jeden z ideálních nástrojů (pokud nebyl vyvinut přímo na jejich popud). Tady je vidět, jak si „mocní“ tohoto světa protiřečí, jdou prakticky proti sobě a ostatní lidstvo je rukojmí jejich boje.

    Reagovat
    • 8.2.2021 (9:19)
      Trvalý odkaz

      Radku, myslím, že stále více dnešní mládeže žije životem, který ve své podstatě vede k záhubě. Jsou to lidi, kteří si zvykli na vysokou životní úroveň. Jsou ekonomicky aktivní a své kariéře jsou schopni obětovat svůj rodinný život. Chtějí si užívat, ale zároveň touží po sociálních jistotách. Žijí v nevázaných partnerských vztazích, protože stát, který kašle na úplné rodiny s dětmi, podporuje matky „samoživitelky“, které mnohdy mají dvě děti (každé s jiným). Zajímají je jen jejich práva, nikoliv povinnosti. Proto dnes volí „moderní“ radikální levici, jako jsou Piráti či Zelení.
      Neřeší starosti všedního dne, mají spoustu času na sebe, a tak vymýšlí prasečiny. Začíná to genderovými zvrácenostmi, diskutují, jestli je 58 či 62 pohlaví. Řeší, jestli zakázat vysílání Forresta Gumpa, Indiany Jonese, či Pomády. Jeden film se jim zdá příliš sexistický, v druhém se kluci dvoří holkám (což je genderově nevyvážené) v dalším hraje málo černochů či asiatů atd. atd. Zrušit by se podle nich měly i některé pohádky pro děti, např. taková Sněhurka, která leží ve skleněné rakvi, je políbena princem, který se jí na to, zda ji může políbit, nezeptal. Velmi nebezpečná je Perníková chaloupka, ve které Jeníček a Mařenka loupou perníček, což prý děti nabádá k tomu, aby kradly. 😀 😀 😀
      Těch hovadin, které si nudící se mládež vymýšlí, je spousta, ale nejhorší je to, že oni tyto nenormálnosti prosazují do života a vnucují je ostatním. Mnozí mladí se odnaučili pracovat, neumí si doma opravit nic, neumí ani zatlouct hřebík. Kdyby došlo k nějakému konfliktu, nedokážou se ani ubránit. Oni zcela prakticky zcela dobrovolně ztrácejí svoji svobodu. Jak prozíravý byl Ronald Reagan, který kdysi řekl: „Svoboda je velmi cenná, musíme si ji hlídat! Nesmíme zapomenout, že jsme jen jednu generaci od toho, abychom svobodu ztratili.“ Ta generace, o které mluvil Ronald Reagan, už je tady. Všechno, do čeho se narodili, brali jako samozřejmost. Auťáky, svůj vlastní pokoj v domě, rodiči zaplacené výlety. Navíc jim narudlé učitelky ve znárodněných školách místo počtů, angličtiny a jiných užitečných věcí nalévaly do hlav, jaká jsou jejich práva. O povinnostech ani řeči. Ani řeči o tom, že jejich velmi nedávní předkové vybudovali z ničeho tuto překrásnou Ameriku. Pěkně o tom ve svém článku „USA: Tenkrát na Západě“ píše jeden Čechoameričan, který za bolševika emigroval do USA a začínal od nuly.
      https://neviditelnypes.lidovky.cz/zahranici/usa-tenkrat-na-zapade.A210120_164730_p_zahranici_wag

      Reagovat
      • 8.2.2021 (10:10)
        Trvalý odkaz

        To je dobře, že jsou na světě ještě ti, jejichž život k záhubě nevede (třeba KB)!
        Prosím, nikdy neodcházejte!
        Kamenáč Bill FOREVER! Kamenáč Bill na Hrad! Kamenáče Billa nabalzamovat!
        Zachovej nám Hospodine Kamenáče Billa! 😀

        PS. ty mladé totiž vychovali „hvězdní lidé“, zatímco jejich rodiče pracovali na tom,
        aby k záhubě nedošlo.

        Reagovat
        • 8.2.2021 (10:24)
          Trvalý odkaz

          Samozřejmě že je lidí na světě AKORÁT! A proč? Protože stále ještě je svět jako celek v rukách Božích. Problémy vytvářejí ti, kteří se rozhodli v zájmu svého sobectví Pánu Bohu do toho KECAT a ZASAHOVAT!
          Tuhle jsem četl velmi výstižný článek od holandského křesťanského psychologa (kazatele Reformované církve kalvínské) Emanuela Geeverse (což mi dokazuje fakt, že vanutí Ducha nelze vyloučit i mimo katolickou církev), jehož titul byl „Za každou cenu si snažte zachovat smysl vlastního života“. Rozbor článku by byl „na dlouhé lokte“, ale jádrem obsahu je, že život žádného člověka, který má jasně vymezený smysl svého života, není promarněný. Ono totiž je pointou to, že dílní „smysly“ našeho bytí ve výsledku mají směřovat k Bohu a Jeho oslavě. A problém současnosti je, že právě onen SMYSL je vytlačován, bagatelizován a popírán.

          Reagovat
        • 8.2.2021 (17:56)
          Trvalý odkaz

          Karle, jsem rád, že jsi pochopil, že u nás i v Evropě stále žijí lidé, jejichž život je postaven na rodině, na společenství lidí, na zručnosti a schopnosti se sám o sebe postarat, i kdyby došlo k nějaké krizi. Tito lidé dnes vedou svoje potomky k úctě, schopnosti se sám o sebe postarat, zajímají se o jejich život , věnují se jim ve výuce a snaží jim vysvětlovat, co jim učitel říká blbě podle „nových“ zvrácených ideologií.
          Děkuji ti, že máš ve mě takovou důvěru, kterou (až se dostanu na Hrad) určitě nezklamu. Balzamovat mě nemusíš, moje rodina se o mě ve skromnosti postará. ;.-)

          Reagovat
          • 9.2.2021 (6:21)
            Trvalý odkaz

            Tak musím říci, že jsem si přečetl něco, co mnou na straně jedné otřáslo do morku kostí a na straně druhé rozesmálo tak, že jsem dostal málem křeče bránice. Ve výsledku jsem nevěděl, zda se mi chce smát, brečet nebo zvracet…
            Na naší „filmovce“ se objevil námět a částečně rozpracovaný scénář na pohádku „Malý mořský elf“. Už v předmluvě studenti autoři (je jich více) velmi razantně upozorňují, že jde o RECESI, která v žádném případě nesmí být brána vážně.
            V podstatě jde o doslovný přepis Andersenovy pohádky „Malá mořská víla“, jenže protagonistům je tam změněno buď pohlaví nebo sexuální orientace. A i když je to opsáno víceméně doslova pouze s těmito „genderově kosmetickými změnami“, je to doslova šílené! S jedním z autorů jsem se sešel a vedli jsme dost dlouhou vážnou rozpravu. Oni to mysleli skutečně jako recesi, protože taky už většina z nich má těch hovadin plné zuby a tohle pojali jako ventil a živelnou potřebu na ty zhovadilosti nějak reagovat. Tím mě ujistili v tom, že zatím smýšlí celkem „normálně“. Největší děs ale jde z toho, že by se během krátké doby mohla najít filmová společnost, která by to vzala vážně a skutečně realizovala…
            No, nyní jiný autorský kolektiv prý chystá něco podobného na „Pohádky o mašinkách“ a bude to zase parodie na ekoalarmismus a ekošílenství. Takže uvidíme.
            No, mladí si trochu hrají s ohněm – stačí jediný blbec, který se toho chytne a vezme to vážně jako „progresivní mustr“…

            Reagovat
            • 9.2.2021 (8:15)
              Trvalý odkaz

              Radku, myslím, že s tím „nápadem“ obsadit černoškou Malou mořskou vílu Ariel přišel už Disney, který do hraného filmu obsadí Halle Baileyovou. Tato společnost má od loňska v zájmu genderové a rasové korektnosti streamovací službu Disney Plus, která upozorňuje diváky na „závadný“ obsah některých starších filmů ve svém archivu. Varování před stereotypy se proto nyní objevuje i u filmů velmi oblíbené animované klasiky. Týká se to např. filmů Dumbo, Aristokočky, Peter Pan nebo Švýcarský Robinson. 😀 😀
              Já si myslím, že nápad studentů by byl dobrý a mohl by prorazit i do České televize. Stačilo by, kdyby studenti řekli, že to myslí vážně! 😀 😀 Těch různých korektních věcí se tam objevuje čím dál tím víc. https://necyklopedie.org/wiki/ČT_:D 😀 😀

              Reagovat
          • 9.2.2021 (7:36)
            Trvalý odkaz

            A já myslel, že už takoví mladí neexistují 😉

            Ó tempora, ó mores, říkali už ve starém Římě.
            Nebuďme tolik sebestřední a chytří. I naši rodiče by nesouhlasili s mnohým, co si myslíme a co děláme.

            Reagovat
            • 9.2.2021 (8:18)
              Trvalý odkaz

              Máš pravdu. Jak údajně řekl Winston Churchill, kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce, kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum. 😉
              I O. Marián Kuffa se přiznal, že jako mladík byl liberál. 🙂

              Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *