Jsme raději, když čerti chodí bez Mikulášů, vzkazuje biskupství
V posledních týdnech se násobně zvýšil počet dopisů přicházejících na brněnské biskupství. Pracovníci kurie v nich původně čekali dary do nového fondu PULS, vzniklého na podporu kněží a pastorace, když se ale seznámili s jejich obsahem, byli zpočátku zaskočeni. Naprostá většina z nich totiž obsahuje žádost o povolení diecézního biskupa, aby mohl…i Mikulášové, kteří tradičně večer 5. prosince navštěvují příbytky a nadělují, používat biskupské insignie.
„Jsme těmi žádostmi naprosto zahlceni. V posledních dnech se v podstatě nevěnujeme ničemu jinému než jejich povolování,” sděluje tisková mluvčí Biskupství brněnského a notářka kurie Martina Jandlová. „Je to pro nás sice náročné, ale na druhou stranu nás těší vzrůstající povědomí veřejnosti o církevním právu a liturgických předpisech,” reaguje na povzdech Jandlové Karel Orlita, soudní vikář brněnského církevního soudu.
Proč vůbec lidé, kteří se v úterý večer chtějí převléci za Mikuláše, žádosti o povolení nosit berlu a mitru posílají, vysvětluje liturgik Radek Tichý: „Svatý Mikuláš z Myry byl biskupem. Proto si ti, kteří se za něj v předvečer jeho svátku převlékají, berou kromě jiného také biskupské insignie, mitru a berlu. Jenže s berlou je problém. V liturgických předpisech, konkrétně v článku 59 Ceremoniale episcoporum, je psáno, že pokud chce biskup nosit berlu v jiné diecézi než ve své, musí s tím souhlasit místní sídelní biskup. Právě ten je místním pastýřem a právě berla je symbolem jeho pastýřské služby.”
Kromě zdvořilých žádostí nalezli pracovních biskupství v otevřených obálkách i drobné výtky. Jedna z nich, psaná Mikulášem Mertou z Brna, uvádí: „Na webu biskupství jsem našel spoustu zbytečných formulářů, které jsou mi úplně k ničemu. Důležité věci, jako třeba právě žádost o povolení užívání mikulášké berly, tam ale nejsou. Otče biskupe, prosím, udělejte s tím něco.” Správce webu biskupství slíbil do příštího roku nápravu.
Co mají dělat Mikulášové, kteří si žádost zapomněli podat nebo jim ještě nepřišla kladná odpověď, upřesňuje Jandlová: „Mají dvě možnosti. Buď nechají berlu doma a půjdou jenom s mitrou, což mohou i bez povolení, nebo zůstanou doma úplně a pošlou za sebe jenom čerty. Druhá varianta se nám ostatně zamlouvá víc. Proto vítáme novou tradici krampslauf, tedy pochod čertů, která k nám do Brna přichází přes Židlochovice z Rakouska. Čím méně Mikulášů, tím méně žádostí a problémů. Alespoň se pak budeme moci věnovat užitečnějším věcem, na které jsme dosud neměli čas, například oslavám 240. výročí založení naší diecéze.”
V zájmu urychlení prodeje berlových povolenek navrhuji pro příště vytvořit na biskupství.cz e-shop.
„Berlenka“ by byla pro velké Mikuláše za plnou cenu, pro malého Mikuláška za polovic. 😀
Znám případ, kdy si farníci na mikulášskou akci půjčili bez vědomí kněze z kostela ornát a byl z toho příšerný řev (no, onomu knězi se vůbec nedivím, tohle fakt přehnali, na jeho místě bych řval také). Nicméně to vypovídá leccos o neznalosti liturgických předpisů a vztahu mnohých věřících k bohoslužebným předmětům. Na straně druhé – už jsem na Tři Krále viděl toho černého vzadu nikoliv s korunou, ale s turbanem. Pokud se budou „Tři Králové“ v nejrůznějších variantách a provedeních promenovat po městě s muslimskou komunitou, tak jsem zvědav, zda se z této strany dostaví nějaké reakce či nikoliv.
Tříkrálový pochod za monarchii, jehož účastníci budou požadovat obnovení českého království, se chystá v centru Prahy. Český prezident Miloš Zeman tuto myšlenku podpoří s podmínkou, že nový český král bude řádně zvolen v přímé volbě, a prohlašuje, že je ochoten – zvýší-li to jeho šance na zvolení – přestěhovat se do Kunštátu či Poděbrad. 😀
Od kdy církev resp. biskupství schvaluje čerty ???
Ať žije zdejší „FÁMYZDAT“ (!) …
_____________
Víra ve fámy = důvěra vleže.
No, taky si říkám. Problém vidím také v tom, že v celé řadě pohádek a podobných příběhů je čert stylizován víceméně do sympaťáka, který má pouze ocas a rohy, dělá „budliky-budliky“ a jinak v podstatě neškodí, přestože démonická bytost je (měla by být) ztělesněním zla. Démonické bytosti bývají zobrazovány jako polozvířecí nestvůry, s nimiž by se nejspíš nechtěl setkat ani dospělý, natož dítě. Takže aby se děti moc nebály, byli představitelé zla přestylizováni. A pak je tu celá řada pohádek a příběhů, kde je čert víceméně kladným hrdinou, a pokud je zde nějaká hlubší myšlenka, dítě ji v pohádce nemá šanci rozšifrovat (často ani dospělý), protože tohle v pohádce prostě nehledá – mám na mysli třeba Drdova Trepifajxla z Dalskabátů. Oni ale i ti „dobráčtí“ čerti dítěti leckdy stačí – znovu zmíním svoji vlastní zkušenost z velmi raného dětství, kdy mě čerti, jakožto zlobivého kluka, chtěli strčit do pytle a já se přitom hrůzou počůral. Od té doby už se to neopakovalo a já samozřejmě dnes vím, že ti čerti byli strýc se starším bratrancem a Mikuláš byl soused. Ale dětem to stačí. Nicméně – nevylévejme s vaničkou i dítě…
Na rozdíl od pana Ondráčka, jsem ty „kluky“ za plexisklovými štíty 20.11.1989 viděl i brečet. … Že „čert“ je kladný hrdina přeci je „HRA“ starší, než samotné texty Bible. Nic nového pod Sluncem. (A bible to píše taky proto, abychom se tomu nedivili.)
…
Hmmm. A pak tu máme ještě další úhel pohledu na „čerta“, úžasně vyjádřený v Bulgakovově románu „Mistr a Markétka“ v postavě velmistra černé magie Wolanda. O tomto románu si jakožto upřímně věřící katolík samozřejmě myslím své (resp. o Bulgakovově pohledu na jakéhosi „Ha Nocriho“, což by měl být Ježíš Nazaretský), leč připouštím, že je zde obrovské množství obecných podnětů k zamyšlení jako takovému. Doporučuji k přečtení, ale nikoliv těm, kteří ve věcech víry tápají a jsou nejistí, je tam dost myšlenek, které mohou strhnout jinam a právě onen Woland tam funguje dost zásadně. Ale ve srovnání s „Šifrou mistra Leonarda“ je to úplně jiný „level“ (fuj, ta angličtina…). Hele – ale nebuďme zase vážní! Včera byla v ulicích občas skutečná sranda…
No dobře, pomiňme ráááádia, kde pojmem „čerti“ označují příslušníky dopravní policie. V kostele v Polsku chodil Mikuláš až dnes. Po mši svaté. Ornát měl klasický kostelní (spíše starší – barokní), berlu obalenou staniolem a vousy z vaty. Dokonce pozdravil i pana probošta.
_______________
Zřejmě to bude tím, že Poláci už měli papeže (Karola Wojtylu) a proto netrpí komplexem a nepotřebují být „papežštější než papež“. …
U nás byl taky až předvčerajšky…ornát měl, berlu taky, vousy z vaty nebyly. Dokonce všechny pozdravil Chvála Kristu 🙂
Brečet? Tak to jste buď blbě viděl anebo jim něco padlo do oka. Ale lítost u takových sviní, jako je „mlátička“ Ondráček a další policejní kreatury ze 17. listopadu 1989, absolutně nepřipadá v úvahu. Ještě se jich zastávejte! 👊👊👊
Možné je vše, co je možné. A když se stane něco, o čem jsme si mysleli, že to není možné, tak to pouze znamená, že to bylo možné… ( http://hajny.blog.respekt.cz/voda ) .
🙂
Neříkejte…
Když už i poslanci za ANO tvrdí, že se u pana Ondráčka setkali s arogancí. Nepředpokládám, že mezi těmi, které jsem viděl 20.11.1989 brečet, byl právě pan Ondráček. …
(A aby to nebylo pochopeno špatně: byly to hodně mladí kluci – odhadem 15-16 let. V kordonu jich stálo tak 40. Před nimi byli lidé tak cca 100 se slovy „jsou tu vaše matky“ atd. (Neoficiálně se pak mluvilo i o tom, že „klukům“ bylo řečeno, že když dostanou příkaz a oni neposlechnou, že zastřelí je „zezadu“.)) KDE? Levý břeh Vltavy na konci jednoho z posledních mostů odhadem v cca 17:30 – 18:00 hodin.
Pane faráři, Pán Bůh Vám dal pěstí ??? Nemyslím si to. Těžko by existovaly kostely „Božího MILOSRDENSTVÍ“…
http://www.milosierdzie-kudowa.pl/#/milosierdzieBoze
Pro Česko je příznačné, aby se vydané zákony a nařízení obcházely. Na problém s berlemi a mitrou našli recept naši genderoví šílenci z LGBT komunity. Zkrátka nebude chodit žádný Mikuláš, ale „Muž s kapucí“, „Teplý děda“ či v krajním případě „Silvestrovská figurka“. Je to politicky korektní a nemá to ani berlu, ani mitru. 😀
https://www.casopis-sifra.cz/penny-market-zacal-prodavat-misto-cokoladoveho-mikulase-politicky-korektniho-homosexualniho-muze-kapuci/
Jo, řešení odpovídající době a situaci – něco jako přeměna většiny venkovských hospod, kde se kouřilo, kouří a kouřit bude, v kluby…
Tam, kde hospody zůstaly hospodami, prodávají tyto cigarety: 😉
http://pravyprostor.cz/wp-content/uploads/2017/11/23844435_1909815125947631_2181652743848290552_n.jpg
Bille – máš pravdu s tím obcházením.
Inovativní nápad, jak se vyhnout schvalování berly na biskupství by bylo, kdyby Mikuláš biskupskou berlu nahradil francouzskou berlí. Já bych jedny pro příště nabídla – mám je odložené po babičce v komoře.
Takováto berle by byla trvanlivější a praktičtější – vzhledem k možnému náledí. Taky by bylo možné ji použít k umravnění rozdivočelých čertů. Biskupa- Mikuláše by s takovouto berlí každý pustil do domu, a ještě by mu nabídli židli.
🙂 🙂 🙂
Super! Nemá chybu! 😀
V životě muže jsou čtyři období:
období, kdy věří na Mikuláše,
období, kdy nevěří na Mikuláše,
období, kdy dělají Mikuláše,
období, kdy vypadají jako Mikuláš.
😀 😀 😀
Jistá kolegyně tuhle dala k dobru příhodu se synkem předškolního věku, který byl v jednom svém období doslova pohlcen pohádkami. Velmi ho zaujala pohádka o perníkové chaloupce a byl celý nadšený, když ji dostal jako leporelo obrázkovou knížku. Hodně dlouho a často si prý prohlížel ježibabu. Jednou šel s maminkou na jakýsi úřad, kde jej zaujala úřednice seniorského věku sedící za přepážkou, k níž stáli frontu. Skutečný gól přišel ve chvíli, kdy na ně přišla řada. Když byla úřední záležitost vyřízena, hošík strčil hlavu do přepážky a nahlas, že to bylo slyšet po celé místnosti slušně poprosil: „Babičko, a ukážeš mi, jak se na tý lopatě sedí?“ Úřednice to prý naštěstí nejspíš nepochopila, protože výraz její tváře byl nechápavě tázavý, ale kolegyně popadla synáčka za ruku a utíkala s ním ven, dřív, než to začne podrobněji rozvádět…
Vaše kolegyně zřejmě v dobrém úmyslu vyvinula aktivitu, která hraničí s trestnou činností, když vyprávěla synkovi politicky, multikulturně či genderově nekorektní pohádku. Takovou hodnou paní zřejmě ani nenapadne, jak zhoubný vliv mají pohádky na jejího synka, který se svým ještě nevyvinutým mozečkem všemu věří, všechno obdivuje a všechno se snaží napodobovat. Co už třeba zahynulo malých holčiček, které se vzhlédly v energické a tajuplné ježibabě a po vyprávění pohádky se pokusily vylétnout z okna na koštěti! A nebo co starších, ale stále ještě hloupých a důvěřivých dětí, hodilo svou nemohoucí starou babičku na lopatě do pece! 😀
Asi by měl být vydán přísný zákaz vyprávět pohádky, které nebudou odsouhlaseny genderovou komisí, jak v médiích či v mateřských školách, tak i v domácnostech. Dle nařízeni 206978544 Evropské komise by měly být na všechna místa, kde se vypráví pohádky, instalovány kamery. Každému, kdo by ohrožoval děti tradičními pohádkami, by měly být bez milosti napařeny dva roky „natvrdo“. 😀
Před léty před Mikulášem se ozvýalo z naší koupelny (kluk-5roků, holčička-3roky):
h: „Dneska příjde Mikuláš. A příjdou čerti…“
k: „A já věřím na ďábla, a ďábel je v pekle.“
h: „Nó, oni jsou tam smíchaný…“
K Novákům přijde Mikuláš a čert. Po nadílce se malý Jaroušek ptá tatínka: „Tati, ale jsou taky hodní čerti, viď?“
Tatínek: „Jak jsi na to přišel?“
Jaroušek: „No, ten, co byl u nás na schodech, líbal maminku…“ 🙂
Slyšel jsem vyprávět, jak jistý tatínek si před výpravou s mikulášskou delegací ve sklepě, kde se převlékal do čertovského kostýmu, pořádně přihnul. Už v čertovském na schodech ztratil rovnováhu (snad si přišlápl ocas) a spadl dolů. Přitom se praštil do hlavy a zůstal v bezvědomí ležet. V tomto stavu ho objevily děti a ihned běžely mamince nadšeně zvěstovat, že na schodech ve sklepě leží chcíplý čert. (Reakci maminky si asi lze domyslet…).
I chcíplý čert (případně Mikuláš) se z kocoviny vyspí. Horší je, když opilý Mikuláš nebo čert hýří aktivitou. Jako např. opilý tatínek – Mikuláš, který se ptal svého netušícího syna, co by si přál. Když mu chlapec odvětil, že by chtěl vidět houkající a blikající hasičské auto, tak tatínek podpálil dřevěný kurník 😀
Kamenáči, tak tato „Sněhurka a sedm trpaslíků“ prý už byla EU schválena 😀
https://www.youtube.com/watch?v=rrukx10KjII
Kdyby to nebyla tragédie, byla by to sranda. My, co jsme zažili takzvanou normalizaci let sedmdesátých, jen hrůzou trneme. Ono to současné omezování svobody je někdy velmi nenápadné, ale o to důslednější. Projevuje se třeba i v automobilovém průmyslu na zdánlivě úplných banalitách – nemyslím nyní pouze buzerace, jejichž smyslem je tahat z lidí peníze třeba v podobě filtru pevných částic. Ale třeba taková „blbost“ jako je indikace povinnosti použít bezpečnostní pásy: Před asi patnácti lety, když se s tím začalo, tak pokud jste se nepřipásali, automobil začal pípat, ale snesitelně a fungoval normálně. Asi před sedmi lety napřed snesitelně pípal, pak se snesitelné pípání postupně začalo měnit v odporný pískot až řev. A dnes už máme na trhu automobily, které se bez připoutání po jistém velmi krátkém čase znehybní. Přitom je na mnoha případech prokázáno, že bezpečnostní pásy mohou někdy naopak způsobit tragédii, která by se nestala, kdyby řidič nebo cestující nebyl připoután (já vím, je to sporné a sám jsem pro používání bezpečnostních pásů – ale jde mi tady o princip svobody a demokracie v podobě svobodné volby a možnosti jejího uplatnění, pokud svým jednáním neomezuji nebo neohrožuji druhého, čímž jako nepřipoutaný řidič ohrožuji sám sebe a v podstatě do toho nikomu nic není). A už někdo z vás zažil ten šok z leknutí, když vystřelí airbag? A to je jako v pořádku? A co ta poranění airbagem, když to koupíte od plastového deklu? To je v pořádku?
Copatý (chlapi i ženský) se místo přikurtování pásama můžou přivázat vlasama za opěrku 😉
Díky za radu! 🙂 Taky nosím cop – na stará kolena jsem si to nechal narůst. Prvotním impulsem byla prohraná sázka s jedním studentem ve škole. Druhotným impulsem bylo, že jsem si konečně mohl nechat na hlavě to, po čem jsem celé mládí toužil a z mnoha různých důvodů mi nebylo přáno – byla to doba, kdy i v televizi soudružka Balážová filtrovala muže podle délky účesů, pak vojna, atd… Jsem příslušníkem generace, která ostříhání považovala za ponížení, potupu a symbol nesvobody. Kdo nezažil, nepochopí. Samozřejmě, dnes je jiná doba a když kluci chodí oštěchtaní mašinkou na tři milimetry a vyhovuje jim to, budiž! Chtějí to, mají to mít!
… kdo to dotáhne až do Wikipedie, neututlá nic. 😀
https://cs.wikipedia.org/wiki/Radek_Rej%C5%A1ek
Jen s tím nepoužíváním oslovení mistře budeme mít problém 😉
Stejně by mě zajímalo, kdo to do té Wikipedie dal… No nic… Už to tam holt je…
Tak nějak sem si Vás představoval… 🙂
Tato možná ano, ale jinak je Sněhurka velice nebezpečná pohádka. Kdysi před léty v sousední vesnici jedna babička vyprávěla dětem pohádku O Sněhurce, ve které princ oživí Sněhurku políbením. Jako na potvoru jim druhý den umřel dědeček, děti vypáčily víko od rakve, ve snaze vrátit mu život ho všechny políbily a všechny dostaly tuberu. 😀
Jinak začíná být problém i s neomarxistickými šílenci, kteří tvrdí, že tato pohádka (jako mnohé jiné), je genderově nevyvážená. Zase je tam na jedné straně nebohá dívka, kterou v nesnázích zachrání nějaký chrabrý princ. Sněhurka je oproti jiným pohádkám podle těchto genderových vypatlanců o to nebezpečnější, že Sněhurku zachraňují trpaslíci (mužského rodu), kterých je dokonce sedm. 😀
https://globe24.cz/revue/44606-ctete-detem-pohadky-prestante-nabadaji-experti-z-jednoho-prosteho-duvodu
Ježkovy voči, co to je za idiotský web? Nebo to je sranda? To se fakt nedá číst!
Nejde o to, jaký je to web, jde o to, že se v poslední době stále objevují snahy o změnu tradičních pohádek v genderově vyvážené příběhy. Nedávno se např. na několika webech objevila zpráva o jisté mamince s Velké Británie, která požaduje upravit pohádku o Šípkové Růžence, neboť nesplňuje požadavky korektní výchovy malých dětí. Princ totiž políbí spící princeznu, aniž by se jí předem zeptal na její názor, což se dá kvalifikovat jaké sexuální obtěžování. Toto už bohužel není sranda, i když si stále z těchto neomarxistických názorů legraci dělat můžeme.
http://www.metro.cz/sloupek-vlastimila-vondrusky-spici-ruzenka-a-sexualni-predator-px6-/spolecnost.aspx?c=A171206_155315_metro-spolecnost_jsk
😀
Americký prezident Donald Trump poté, co se navzdory očekáváním nestal osobností roku vyhlašovanou časopisem Time, aspoň na svém twitteru zveřejnil dosud tajené šokující skutečnosti ze svého soukromí, jimiž se připojil k vítězným osobnostem kampaně MeToo. Zároveň poslal norskému Nobelovu výboru, norskému parlamentu a norské vládě ostrou nótu, ve které pohrozil, že nebude-li – jako jeho neschopný prezidentský předchůdce – také oceněn Nobelovou cenou míru, vyhlásí Norsku válku. (NMg)
http://pravyprostor.cz/wp-content/uploads/2017/11/Me-too.jpg 😉
Fuj, to jsem se lekl …
To mi Kamenáči nedělej, takhle bez varování …. Ta by mohla na Mikuláše strašit neposlušný haranty i bez paralyzéru. 😉
A co že to prosazuje v souvislosti se sexuálním obtěžováním žen? „Me-too“?
Anglicky neznám a Google translátor mi to přeložil „já také“.
Nevíš co vlastně „také chce“? 😉
Apríle, taky jsem dříve neviděl, co to je, ale jedná se o výmysl feministek o údajném sexuálním obtěžování. A co si pod pojmem „sexuální obtěžování“ různí genderoví vymatlanci, feministky a zapšklé ženy představují, o tom je na internetu hafo.
Akorát nevím, jak se s touto kampaní vyrovnají muslimové 😀
http://pravyprostor.cz/wp-content/uploads/2017/11/me-too-muslim.jpg
Jé, už mi to dochází …
Je to v podstatě nepřejícná závist, co žene různé genderové vymatlance (-kyně), feministky a zapšklé ženy (viz foto) k tomuto postoji.
Připíchnou si placku Me-Too …… , ale doufají marně. 😀
Já jsem v tomhle směru taková neznalá situace – díky Bohu, ale začínám mít pocit, že to znamená „já jsem chtěla také“. Že tady fakt nejde o skutečné oběti, ale o exhibicionistické nýmandky, to už snad je jasné každému normálně myslícímu jedinci. 🙁
http://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost-podivna-kampan-metoo-doi-/p_spolecnost.aspx?c=A171121_174512_p_spolecnost_wag
Čerti jsou základ, to ví všude. Pak třeba i smrtky. Mikuláš jen aby se neřeklo: https://www.thesun.co.uk/news/2325920/terrifying-snaps-of-christmas-parade-where-villagers-dress-as-mischievous-devils/
Já s přáteli chodíme už roky na Mikuláše jen jako čerti. A rozdáváme uhlí.
Ti dnešní haranti si nic jinýho nezaslouží!
Jen počkej, Hilariusi, až se na to tvoje rozdávání uhlí pořádně podívají zelení eurohujueři.
Pak to dopadne jako s berlama … skončí to u schvalování povolenek 🙂 .
Navrhuji čertům používat na ty haranty ekologičtější zůsob … elektrický paralyzér 🙁 .
Uvidíš, jak začnou ti syčáci sekat dobrotu. 😉
Jak tak koukám na čerta nahoře na obrázku – tak ten žádný paralyzér asi nepotřebuje: paralyzuje očima. Tak vy, ostatní čerti, koukejte se to taky naučit, a neflákejte se!
Taky ty zuby – vidíte – žádná plomba!! Proto vy, potencionální čerti – okamžitě přestaňte mlsat, ať při cenění zubů neděláte peklu hanbu!
A.P.Rilee, paralyzér máme, ale dáváme jím výboje zlobivým dětem.
Buďme šťastní, že ty haranty máme. Možná zlobí, ale jsou naši. Až budeme my muset řešit problémy s haranty přistěhovalců, bude hůř!
Problémy s haranty nebudou. 🙂 Nenechme se strašit, říkala Roithová 😀
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=6dp6MkO5IIc
Jo, jo, eurosoudruzi z KDU…….:-(
V tuto chvíli by bylo zajímavé, kdyby Felix zjistil, jestli jsou již k dnešnímu dni vyřízené všechny letošní žádosti o povolení nosit berlu a mitru. Mohl by také udělat průzkum i na ostatních biskupstvích, a výsledky sestavit do úhledné tabulky.
Následně by se pro příští rok mělo stanovit datum, do které bude možné žádosti o povolení nosit berlu a mitru zasílat, aby se předešlo letošním komplikacím.
🙂 🙂
Tak je tady další námět pro Felixe Kulpu: Ráno se na Novinkách objevilo, že papež František hodlá pozměnit Otčenáš! Údajně mu vadí verš „neuveď nás v pokušení“, který je prý špatně překládán a vykládán. Prý by mělo být „nedovol nám podlehnout pokušení“. Jelikož nemám za sebou teologická studia a snažím se věřit především srdcem, tak se k tomu nevyjadřuji. Nicméně stojí za pozornost, že po mnoho generací po celá staletí stávající podoba Otčenáše nikomu nevadila. Že by předcházející generace teologů a našich předků obecně byly mimo? Ehmmm…
Za sebe (a asi za všechny dříve narozené) mohu slíbit, že se budeme plést až do smrti. 🙁
Znáte to: „Starýho psa novým kouskům nenaučíš“.
Horší to budou mít ti, co Otčenáš zpívají, nebo hudebně doprovázejí. Těch několik slabik navíc!?
A v různých řečech se to vyjádří různě … bude to asi oříšek 😉
Jsem schopen a ochoten pochopit, že stávající překlad Otčenáše má možná nějaké slabiny a výklad „nedovol nám podlehnout pokušení“ považuji za velmi logický, protože je skutečně otázkou, zda Bůh jako takový může uvádět kohokoliv v pokušení… To vůbec nechci hodnotit, protože se domnívám, že mi to nepřísluší. Ale změnit takto zásadně modlitbu, k níž kněz vybízí slovy „modleme se, jak nás naučil náš Pán…“, mi přijde jako „hodně velká síla“. Rozhodně je to větší kalibr než změna „Pane, nezasloužím si, abys ke mně přišel“… místo starého (to ještě říkaly naše bábinky) „Pane, nejsem hoden, abys vešel pod mou střechu…“ Fakt je, že my hudebníci, to budeme mít se zhudebňováním Otčenáše dost náročné, nedovedu si představit, jak tento nový výrok vtěsnám do trocheje, jambu nebo daktylu a tím smysluplné rytmizace v rámci taktu (ať už sudého nebo lichého). Třeba to mnohé z nás donutí oprášit principy tvorby chorální melodie, případně tradičního lineárního kontrapunktu (což by zas nebylo tak špatné). Další otázkou pak je, do jaké míry je takováto razantní změna Otčenáše obecně opodstatněná a jako taková vůbec žádoucí (a to nejen z hlediska nazírání sekulárního světa na církev, ale i z hledisek teologických)… Bylo dost papežů před Františkem na to, aby to udělali ještě dříve, pokud by to považovali za potřebné…
Hlavně aby to s Otčenášem nebyl jen takový předvoj dalších úprav. Ono to naše: Věřím v jednu svatou všeobecnou apoštolskou církev se také může znelíbit. Papá může klidně naznat, že je to xenofobní, uráží to příslušníky jiných náboženství a jánevímcoještě. Nechci být špatným prorokem, ale obávám se, abychom se nedočkali mnohem závažnějších inovací…..ani už bych se nedivila návrhu: Věřím s našimi muslimskými bratry v Boha, kterého máme stejného…apod……..
Taková tradiční doslovná zásvětná modlitba k Nejsvětějšímu srdci Ježíšovu, tak to je úplná xenofobie 😉
http://bratrstvo-ziveho-ruzence-brno8.webnode.cz/katolicke-modlitby/ke-cti-nejsvetejsi-trojice/modlitby-k-panu-jezisi/zasvetna-modlitba-k-nejsvetejsimu-srdci-pane/
No právě…….to bude mít Papá s námi ještě mooooc práce…….
Pak by bylo na obzoru nejspíš další schizma…
Magdo nemaluj furt čerty na zeď… 🙂 až se stanu papežem, tak teprve uvidíte inovace… to vám z toho pujde hlava kolem. ( Až se jím stanu, vy už tady ale asi nebudete )
🙂
Karle, kde sbíráš podpisy na kandidátní listinu? Podpořím tě … 🙂
Až ji budu mít nachystanou, napíšu ti. Ale radši se staň biskupem, to mně pomůže víc 😀
Já mitrózou netrpím … 🙂
No dobře, ale obětovat by ses mohl… 🙂
To věřím, že už tady nebudeme…… ani ty, ani já……
Ale jen tak mimochodem – ještě že jsi nežil za doby Sibyliny či Libušiny – na základě tvého neustálého napomínání by zajisté nic nevyvěštily…………………..
No pokud se stanu papežem, tak tady ještě budu 🙂
To víš, někdo tady musí rozrážet pochmourné a černé scénáře 🙂
Karle, tak ty se nechystáš oženit?
Chystám, ale když tady je to samá sranda… 🙂
Já myslím, že do té doby, než budeš zvolen, už se budou moci kněží, biskupové i papež opět ženit. Takže nebude problém. 😉
To asi myslíte vážně?? 🙁
Radku, naprosto není jisté, že by stávající formulace po celá staletí nikomu nevadila. Jen drželi huby. Kdyby Felix založil tento web před 400 lety ( 🙂 ), tak bychom možná koukali, jak zdejší přispěvovatelé- rebelanti napomáhají přetvořit starobylé formulace. A možná bychom v upravené podobě tu původní jen těžko hledali.
🙂
Já bych stávající text v Otčenáši klidně ponechal. Osobně mě Bůh v pokušení uvádí co chvíli, jako třeba abych se modlil, šel na mši, ke zpovědi a podobné nepříjemnosti.
Ale Desatero bych pozměnil, tedy přesněji – propojil bych deváté přikázání s desátým:
9 a 10 – Nepožádáš manželky bližního svého, aniž požádáš statku jeho.
Původní verze – rozpojená, uvádí lidi v omyl, a oni si myslí že statky a manželky nemůžou chtít.
Přitom je jasné, že když už někomu sebereš manželku, tak mu musíš sebrat i ty statky, aby ses o ni postaral se vším všudy. To je snad jasný.
Tak jsem si vzpomněl na jistého varhanáře z přelomu 19. a 20. století. Jako učeň se svému mistrovi-učiteli velmi osvědčil a on si ho velmi oblíbil. V tomto případě však nešlo o manželku, ale o dceru 🙂 . Jenže – starý pán už cítil, že firmu a dílnu dlouho neutáhne, a tak se obrátil s velkorysou nabídkou na svého oblíbeného učně. Nabídl mu převzetí jeho kompletní dílny, ale pod podmínkou, že se ožení s jeho dcerou. Podobizna onoho děvčete je neznámá a nejsou známé ani její další kvality. Leč onen učeň na kolenou prosil mistra-učitele, aby tuto podmínku nekladl – firmu a dílnu převezme s velikou radostí, ale dceru si vzít v žádném případě nehodlá a ani nemůže, prý je již zasnoubený s jinou (těžko říci, zda to byla či nebyla pravda). Nakonec mistr-učitel vyměkl a firmu s dílnou učňovi předal i bez povinnosti pojmout za manželku jeho dceru. Bez zajímavosti není, že onen učeň se ani po převzetí dílny neoženil a do smrti zůstal svobodný (těžko říci, jak to tehdy bylo se zmíněnými zásnubami, či co bylo dalším důvodem k jeho údajnému staromládenectví)…
Jediná věc, kterou bych v Otčenáši změnil, je – chléb náš vezdejší dej nám dnes.
Mnohem hezčí a něžnější je verze pro Inuity (eskymáky) – tuleňátko vezdejší dej nám dnes. Ta by se měla rozšířit!
Fuj, už jsem se lekl, že máš na mysli „chléb náš vezdejší dej nám hned“ 🙂
No…tedy…já nevím….ale…..aby se tím chlebem necítili uraženi naši sociálně slabí spoluobčané. Přece jen – pokud jim někdo nabízí chléb, tak bývá zpravidla sprostě dehonestován, označován za rasístu a ksenofóba – chtějí svoje dávky na chlast a cíga…….
😀 😀 tak to bych chtěl vidět, jestli někdo bývá označován za rasistu a xenofoba pokud nabídne našim slabším spoluobčanům chleba…stalo se ti to Magdo někdy? 🙂
Jsme na ironickém webu, tak jsem si trochu přibásnila, ale toho, že romští spoluobčané nechtěli jako výpomoc jídlo, nýbrž peníze, jsem svědkem byla. 🙁
Jojo, to tak někdy bývá 🙂
Magdo, zažil jsem něco obdobného v Brně. Stál tam bezdomovec (nebyl to Róm), zkroušený, v ošuntělém kabátu, tak jsem mu podával z brašny čerstvý rohlík. On mě pohybem ruky zastavil a poslal mě „do onoho otvoru“, prý nechce jídlo, on chce peníze ……
Když jsem byl letos na vánočním nákupu v Brně, vzal jsem si s sebou navštívenky naší firmy, která (marně) hledá pracovníky na jednoduchou manuální práci za cca 20 tis. hrubého. Stál tam jeden žebrák, tak jsem mu řekl: „Pane, nestůjte tady a pojďte k nám pracovat“. Chlapík na mě vykulil oči a odvětil abych odpálil a neotravoval ho.
Chtěl jsem odcitovat slova z Bible „bez práce nejsou koláče“, ale pak jsem si uvědomil, že ten somrák si žebráním vydělá snad i více, než kdyby makal ve fabrice. 🙁
Já sem povětšinou zažil opak. 🙂 peníze moc smysl dávat opravdu nemá. Pokud nabídnete jídlo, tak se většinou pozná co je onen člověk bez domova zač 🙂 na druhou stranu, myslím, že důležitý je úmysl, že někomu chci pomoct, jestli ji přijme nebo ne, už nás tolik trápit nemusí 🙂
Co je to za práci? 😀
Normální práce ve výrobě. Bohužel dneska nejsou lidi a ten, kdo chce pracovat, si práci najde. Existuje však určitá sorta lidí (a nejsou to jen naši dlouhodobě diskriminovaní spoluobčané), která nepracovala, nepracuje a pracovat nebude. Takže od nového roku to u nás jistí Ukrajinci 🙂
Tak jest. V této chvíli jsou u nás bez práce jen ti, co skutečně pracovat nechtějí! Také nemůžeme sehnat lidi. Máme to o to horší, že potřebujeme kvalifikované řemeslníky.
Tuleňátko vezdejší… tak to bych umřela hlady, a ještě k tomu umazlená a utulená k smrti. Tuleňátko přece nikdo nemůže sníst, jak je roztomilé. To se naštěstí o chlebu říct nedá, tak ho nemilosrdně sežvejkáme. 🙂
Chléb už není v módě a bohužel znám dost lidí mladší generace, kteří jím doslova pohrdají (no, ono také záleží na kvalitě – na trhu znám chleby skvělé, velmi dobré, horší a vyloženě nekvalitní, které se stávají nepoživatelnými po dvou dnech a hodí se už leda na topinky nebo osmahnout do hrachovky). Navrhuji místo chleba dát „pita-chleba“, který je i v souladu se současnou ideologií, protože jde o oblíbený pokrm i v muslimských zemích (tzv. „arabská placka“).
Hmm, pita chleba mám rád…nejlépe s gyrosem. Proti tomuto návrhu nemám nic. „Chléb pita s gyrosem náš vezdejší dej nám dnes“…to nezní vůbec špatně 🙂
Karle, na tom něco je.
Ale co takoví vegani? Nakonec by je takový Otčenáš mohl vystrnadit i od stolu Páně, kdyby si to spojili. Vždyť modlitba Otčenáš je nebezpečně blízko přijímání!
Pro ně by bylo vhodné: tofu vezdejší dej nám dnes.
Teď mě napadá, že změna by měla být v tom, že se povolí každému modlit se, jak sám cítí.
Nebo se alespoň schválí několik variant, aby nikdo nebyl diskriminován, např:
– celozrnný chléb náš vezdejší
– vícezrnný …
– tofu vezdejší …
– jídlo s vysokým obsahem vápníku, fosforu, železa, aminokyselin, vitamínů …naše vezdejší dej nám dnes
– drobeček vezdejší (pro anorektičky)
To je možná uplně nejlepší…a před modlitbou samotnou by musela být nějaká pauza, aby si každý rozmyslel, co vlastně chce říct 🙂 i když z poslechového hlediska to bude znít dost divně…ale to nás trápit nemusí 🙂
A z nebe se ozve hlas: ty stádo jedno české, rozežrané, maholné, nic ti nedám!!! Když ti není dobrý chléb vezdejší, kup si hnusy v Lidlu!!!
Vedení vládního Hnutí ANO prý jednalo s představiteli katolické církve. Obě strany se dohodly, že církevní restituce budou nerušeně pokračovat, když církev věřícím změní v Otčenáši chléb náš vezdejší na vodňanské kuře. 😉
Ten chléb náš vezdejší tam klidně může zůstat, stačí dodatek z Penamu…..
https://kreslenyvtip.cz/miroslav-kemel/5836 😀
Na papežské konferenci se sejdou všichni kardinálové, včetně papeže.
Ten si vzal slovo: „Vážení kardinálové, zkontaktovala mě firma Coca-Cola a nabídla naší církvi veliký sponzorský dar, pokud změním slova „chléb nám vezdejší“ na „Coca-Cola nám vezdejší“.
Tedy se vás ptám: „Kdy nám končí smlouva s pekárnami?“
Jako VTIP dobrý. Říkal se minimálně už za papeže Benedikta. 🙂
Nijak mne tento vtip neuráží. NAOPAK. Velice taktně a decentně vystihuje „hloupost“ nadřazování FORMY nad obsahem.
____________________
Pochopil jsem, že paní Doc.Klabačková pocházela spíše z „protestantského prostředí“. Přesto (nebo možná právě proto) slovy: „Pane Hajný, to bude CHLÉB váš VEZDEJŠÍ, běžte se ještě učit.“ VYSTIHLA podstatu modlitby „Otče náš“. Díky (!).
Radku, chleba zůstane chlebem, ať se nám to líbí, či ne. A také navzdory tomu, že mladí jsou dnes příliš rozežraní. Zásadní problém je v kvalitě. Tuzemští pekaři (na výjimky) hromadně opustili tradiční způsob výroby a místo z kvásku, mouky a vody pecny připravují z předchystaných směsí plných enzymů a éček a umrtvených průmyslových kvasů. Odborníci tvrdí, že by dnes takový vězeň, který dříve dostával chleba a vodu, na současném chlebu nepřežil.
S vezdejším chlebem to bývá mnohdy problém. Jedni jídlo vyhazují, druzí je chodí vyhrabávat do popelnic. Do specifické situace se v poslední době dostali např. italští důchodci, z nichž mnozí nemusí chodit vyhrabávat zbytky jídla do popelnic, ale doslova mají žranici z jídla, které vyhazují „nebozí“ a „strádající“ „uprchlíci“. 🙁
https://pilloni.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=630952
Já to vidím ještě z jiného úhlu: pivaři říkají pivu tekutý chleba. Jak by pivo nazývali v případě, že by se základní pokrm, kterým je chleba změnil? – Tekuté vícezrno – to by ještě docela šlo. Ale tekuté tofu nebo tekuté tuleňátko? – no uznejte… 🙂
Jsem před 2 týdny dostal důvěru opakovat/procvičovat se synovcem angličtinu. U slovíčka „bread“ jsem použil spojení „daily bread“ a krátký exkurz do oblasti víry. 🙂
„Chléb náš vezdejší“ je hodně „zúžený“ překlad. Angličtina a zřejmě i původní Kristova slova vnímají CELISTVĚJI – vše, co nám tento dnešní den přináší – VŠE co k prožití dnešního dne potřebujeme. (Viz „nejen chlebem živ je člověk“…)
______________
V ČVUT FEL jsem si počátkem 90. let musel zopakovat zkoušku z Teorie obvodů. V písemce byly chyby a když jsem na dotaz paní docentky odpověděl, že studuji obor radiotechnika, odeslala mě se to doučit se slovy: „to bude CHLÉB váš VEZDEJŠÍ, běžte se ještě učit“. …
Kolega katolík mně sice povzbudil slovy: Měl jsi říci „dejš nám dnes“ a měl bys to už dnes a nemusel tam chodit příště. … S pokorou však uznávám, že měla PRAVDU, a že byla ženou na svém místě. …
S angličtinou fakt dejte pokoj! Začínám ji „milovat“ stejně jako ruštinu v 70. letech! (Viz můj poslední příspěvek). Dohledám ještě slova J. A. Komenského, co se vyjadřovacích možností češtiny týče! Když ne čeština, tak jedině latina! Ale angličtina nechť je jazykem „ajťáků“, ale v českých kostelích a médiích ji nechci! A budu šťastný, když v takzvaně českém rozhlase občas uslyším na takzvaně veřejnoprávním Radiožurnálu českou nebo moravskou lidovou píseň!
Pracoval jsem v Německu. Naučit se německy bylo a je nad moje síly. Mám však rád Němce. (Alespoň ty, s nimiž jsem mohl pracovat a němi se sdílet.
(Zkuste němčinu, když English Vás tak „bolí“.)
Vzhledem k tomu, že se považuji za českého nácka (pardon, vlastence), tak na mě nechoďte ani s němčinou. Bohužel mám mezi přímými předky několik těch, co se nevrátili z koncentráků.
Ani to není v rozporu s tím, že je to Bůh, který JEDINÝ nás je schopen uchránit zlého.
Pěkný den přeji.
Ono se říká, že všechno špatné je k něčemu dobré. Tajně (a nyní už veřejně) ve svém nitru si myslím, že vedlejším a nejspíš oficiálně nechtěným produktem tohoto jančení by mohl být návrat k latině – tedy „paterštině“ (nebo „otcovštině“). Šikovně by se dalo využít toho, že globalisté a genderisté latinsky pravděpodobně moc neumí a opětné oprášení latiny by bylo k všeobecnému prospěchu, protože latinské texty se nedají prznit tak jednoduše – a navíc, většinou jde o originály, do nichž zasahovat si leckdo jen tak nedovolí (s výjimkou jistých nejmenovaných příslušníků vysoké církevní hierarchie). Latina je navíc mezinárodní. My, co jsme latinu ve škole už neměli, na tom budeme zpočátku asi blbě, ale pokud jen trochu známe průběh liturgie, tak by nám to nemělo vadit (když jsem se dokázal orientovat v liturgickém galymatiáši u starokatolíků v Holandsku, tak si myslím, že větší problémy bych neměl ani v tomto případě). Homilie, čtení, propria a některé další části liturgie by celkem bez problémů mohly probíhat v mateřštině (v našem případě tedy češtině). Prostě a jednoduše – čím brutálnější utahování šroubů (i v duchovních sférách), tím lepší podmínky pro obrození (ať už duchovní nebo národní, to je celkem fuk). Berme to takto.
Bouře ve sklenici vody. Základní LOGICKOU chybou bude fakt, zapomenutí na to, že je i „ďábel“ Bohem stvořený tvor, a ať udělá co udělá, NAKONEC se to stejně obrací ve prospěch Boha. …
V podstatě papež říká TO SAMÉ co staletí opakovaná formulace modlitby Páně. Tu samou věc vnímá pouze z jiného „úhlu pohledu“. (Samozřejmě, že jsme to MY, kdo se modlíme a kdo život prožíváme. … Nicméně nejsme to nakonec ani my sami, kdo se všemu zlu a všem „chybám“ můžeme vyvarovat, ale v konečném důsledku je to Bůh, který JEDINÝ má tu možnost nás před zlem uchránit. (To samozřejmě lze prodloužit meditacemi na téma Boha žijícího v nás lidech, ale je to Bůh, who is able „deliver us from evil“ (uchránit nás zlého).) …
Díky za poučení, my všichni jsme, na rozdíl od vás, tady úplní blbci! 🙁
To jsem neřekl. 🙂 Nepodsouvejte a nedomýšlejte si, co řečeno není. (Já to přežiju, ale Vás to pak bude štvát a vy se tím (co řečeno nebylo) budete trápit.)
____________________
V Brně dnešních dnů jsou „čerti“ na (skoro) každém rohu a za (skoro) každým sklem. V podstatě je i na tohle odpověď tou původní myšlenkou výše – tj. že Vánoce nejsou od „čertů“, ale v konečném důsledku za VŠÍM pěkným nakonec stojí Bůh. Je dobré se ZASTAVIT a si to UVĚDOMIT.
Pěkný den (i závěr doby „očekávání“) i Vám, Radku.
„’Vzdělancům mého národa‘: Jak velikou znalostí věci vynikáte mnozí z Vás, v tom za svědky stavím Vás samy. Ale že zároveň znamenitě vynikáte nečinností a malátností skoro všichni, to jsem se rozhodl veřejně Vám vytknouti. Jestliže se chcete nad tím urážeti, mám po ruce svědky, které nebudete moci snadno odmítnouti, neboť postavím proti Vám samu skutečnost. Vidíte, co všechno nekonají jiné národy? S jakou obratností vzdělávají své rodné jazyky? Vidíte Italy, Francouze, Němce, Angličany, Nizozemce, kteří všechnu moudrost Řeků a Římanů znamenitě převedli do svých řečišť? Nic není ve vědách, nic není v dějinách, nic ani zřejmého ani tajného, co by tito neodevzdali ke čtení svým krajanům. Ale kdo z Vás poskytl něco podobného naší vlasti? Kdo napsal našim lidem o stavbě světa? Kdo ukázal způsob, jak pozorovati po-hyby nebeské? Kdo naučil zpytovati prvky, vlastnosti a síly přírodních těles? Kdo otevřel divadlo okršku zemského? Kdo dal našim poznati jemnosti geometrie? Kdo okusiti příjemnosti optiky? Kdo utkal pořad dějin? Kdo popsal původ, polohu a různé zvyky národů na světě bydlících? Kdo vyložil něco o způsobu řečnickém a kdo ukázal cestu, jak říditi myšlení? Domníváte se, že jest možno trpěti Vám dále, aby každý směl žíti pro sebe sama a nepodnikati žádných prací pro rozmnožení vážnosti vlasti? Myslíte si, že našemu jazyku chybí buď ta bohatost, nebo ten lesk, aby bylo možno kterékoli věci vystihnouti řečí? Zřejmě se mýlíte. Nikde není nic tak nesnadného, co bychom nemohli srozumitelně a výstižně vyjádřit naším jazykem, jen kdyby k tomu přistoupila přičinlivost a práce! Dosud nepochopil vznešenost našeho jazyka ten, kdo jej považuje za málo bohatý neb málo půvabný. Ne na něm, na mou věru, na nás je vina, kteří nad míru zanedbáváme jeho pěstování!“
Zdroj: https://citaty.net/autori/jan-amos-komensky/
Výstižná a stručná je angličtina:
„And lead us not into temptation, but deliver us from evil.“
(Veď nás ne do pokušení, ale osvoboď nás od zlého.)
… Je na tom pěkné, že je to Pán Bůh, kdo nás vede a NADĚJE je v tom, že když už nás nevedl či nevedl Pán Bůh (z mnoha různých důvodů), jsme v Boží RUCE a máme stále šanci se k Pánu Bohu a k jeho Duchu navrátit. 🙂
Jo, angličtina má ambice nahradit neúspěšné esperanto, a to především díky informatice. Jenže já osobně začínám k tomuto jazyku cítit podobně negativní vztah jako v 70. letech k ruštině. Jednak mě šíleně štve, jak je původní čeština zasviňována anglikanismy a jak média (především rozhlasové stanice, a to včetně takzvaně veřejnoprávního Radiožurnálu) doslova vykydávají mozky lidí anglickými srágorami (které měly být nejspíš písničkami) v množství, v jakém si to nedovolili ani bolševici s ruštinou (občas Podmoskevské večery, Kaťuša, Tačanka, Poljuško, Stěnka Razin, Kalinka a dost – tak maximálně 3x za den). Dnes, když pustíte Radiožurnál, tak si schválně dělejte čárky, v jakém poměru zazní české písničky a anglické srajdy! A to už úplně pomlčím o Kiss a podobných rádiích, kde snad už ani neumí česky! Takže já už z angličtiny mám osypky, přestože ji používám jako komunikační jazyk, když jedu do ciziny. A opravdu se na stará kolena začnu učit latinsky a budu podle svých možností intervenovat za návrat latiny do našich kostelů!
Ano, někdy mi to nejde (nebo jen nemám „chuť“) modlit se česky, tak se modlím raději latinsky nebo ještě častěji anglicky …
_______________
Angličtina není jenom „komunikační jazyk“. Je to způsob MYŠLENÍ. … Možná jste jen zatím neměl příležitost přijít angličtině „na chuť“. (Nebo Vám ji „někdo“ otrávil.) … Asi jako s tou „Modlitbou Páně“. Míru přítomnosti Boha měřme tím, jak milé je nám se spolu sdílet. (Angličtina sama o sobě nemůže za nic.)
Právě proto, že jsem se angličtinu učil už od svých osmi let na škole s rozšířeným jazykovým vyučováním. Měli jsme skvělou učitelku – dnes již uznávanou a slavnou překladatelku Věnceslavu Lexovou a já jsem později angličtinu hltal i z protestu vůči ruštině. Z angličtiny mám i státnici. A každý jazyk – včetně češtiny – je způsobem myšlení, nejen angličtina! A pokud se hodlám modlit, tak jedině v mateřštině (češtině) nebo v „paterštině“ (latině). A naši mediální pitomci skutečně dělají všechno pro to, aby v lidech vypěstovali k angličtině odpor. V mém případě se jim to už téměř podařilo. Takže ohavně „českoanglicky“: „Mějte pěkný den a požehnaný Nový rok Vám“.
Moje zkušenost z pobytu v cizině není o znalosti „jazyka“, jako spíše o „znalosti“ konkrétních lidí, s nimiž jsem tam mohl pracovat a s němi se sdílet. Závěr, který jsem si pro sebe učinil je asi tento: „lidé jsou všude stejní a v každé člověku lze nalézt něco DOBRÉHO“. („Škatulkovat“ a „hodnotit“ druhé proto, že mluví „jinak“ je hodně KRÁTKOZRAKÉ a de facto i „nafoukané“.)
Připouštím, že jsem jen mohl mít „štěstí“ a DOBRÉ lidi, nebo jsem to dobré v nich dokázal objevit. Nicméně přál bych Vám prožit několik měsíců např. na Novém Zealandu a věřím, že pakliže byste čas tam žil bez předsudků a naplno, že byste i Vy byl takovou zkušeností NADŠEN.
(Už třeba jen z důvodu jedinečné přírody, ptáků atd.)
I já jsem měl štěstí na skvělé lidi. Přes Eurocarillon jsem se dostal s výjimkou skandinávských států do všech zemí Evropy a všude jsem našel lidi stejné „krevní skupiny“. S konkrétními lidmi opravdu nemám problém! Mám skvělé přátele v Katalánsku a v ulicích Barcelony, kde to nyní vře, jsem před několika málo lety v největší pohodě chodil s přáteli, kteří dnes mají díky politickým poměrům v zemi veliké problémy. Stejně dobré přátele mám však v Madridu. A právě i díky těmto konkrétním přátelům z obou znepřátelených stran barikády považuji za svou vlasteneckou povinnost nekompromisně se vymezovat vůči těm, kteří opět hodlají diktovat své vize a představy o uspořádání světa ve jménu své nenažranosti a mocenských zájmů, ať už mluví rusky, anglicky, korejsky nebo jinak! A ctít svoji národnost a jazyk by mělo být samozřejmostí – právě ve jménu a zájmu jednoty lidí celého kontinentu. Federaci respektující specifika jednotlivých národů a zemí – ANO! Špatnou parodii na „Čtvrtou říši“ – NE!!
Jééé, Radku, to jsme na tom stejně! Já jsem utrpěl úraz a také jsem našel lidi stejné krevní skupiny – AB Rh+, což mně výrazně prospělo při transfuzi …
To jistě není náhoda, krevní skupinu máme stejnou! 🙂
To se Hilarie dobře doplňujem, já mám AB Rh- 🙂
Má krevní skupina je nejsnáze transfúzovatelná : C2 H5 OH
Ale leze to do peněz 😉
„’Vzdělancům mého národa‘: Jak velikou znalostí věci vynikáte mnozí z Vás, v tom za svědky stavím Vás samy. Ale že zároveň znamenitě vynikáte nečinností a malátností skoro všichni, to jsem se rozhodl veřejně Vám vytknouti. Jestliže se chcete nad tím urážeti, mám po ruce svědky, které nebudete moci snadno odmítnouti, neboť postavím proti Vám samu skutečnost. Vidíte, co všechno nekonají jiné národy? S jakou obratností vzdělávají své rodné jazyky? Vidíte Italy, Francouze, Němce, Angličany, Nizozemce, kteří všechnu moudrost Řeků a Římanů znamenitě převedli do svých řečišť? Nic není ve vědách, nic není v dějinách, nic ani zřejmého ani tajného, co by tito neodevzdali ke čtení svým krajanům. Ale kdo z Vás poskytl něco podobného naší vlasti? Kdo napsal našim lidem o stavbě světa? Kdo ukázal způsob, jak pozorovati po-hyby nebeské? Kdo naučil zpytovati prvky, vlastnosti a síly přírodních těles? Kdo otevřel divadlo okršku zemského? Kdo dal našim poznati jemnosti geometrie? Kdo okusiti příjemnosti optiky? Kdo utkal pořad dějin? Kdo popsal původ, polohu a různé zvyky národů na světě bydlících? Kdo vyložil něco o způsobu řečnickém a kdo ukázal cestu, jak říditi myšlení? Domníváte se, že jest možno trpěti Vám dále, aby každý směl žíti pro sebe sama a nepodnikati žádných prací pro rozmnožení vážnosti vlasti? Myslíte si, že našemu jazyku chybí buď ta bohatost, nebo ten lesk, aby bylo možno kterékoli věci vystihnouti řečí? Zřejmě se mýlíte. Nikde není nic tak nesnadného, co bychom nemohli srozumitelně a výstižně vyjádřit naším jazykem, jen kdyby k tomu přistoupila přičinlivost a práce! Dosud nepochopil vznešenost našeho jazyka ten, kdo jej považuje za málo bohatý neb málo půvabný. Ne na něm, na mou věru, na nás je vina, kteří nad míru zanedbáváme jeho pěstování!“
Zdroj: https://citaty.net/autori/jan-amos-komensky/
Hm, nemáme to s těmi „filosofy“ snadné… 🙂 🙂 🙂
Přílišná „představivost“ má úskalí v odvádění od REALITY. Jemnost a citlivost jazyka coby „nástroje“ není ke prospěchu věci, je-li využívána se záměrem MLŽIT.
_____________
SMYSLEM není se nedomluvit, ale se DOMLUVIT.
Koukám, že jste chytřejší než Komenský…
Až po Vás, Mistře. 🙂 🙂 🙂
Pěkný den.
Správně má být „Mějte pěkný den“!
I Vy!
To je zbytečné, ne? Proč takhle reagovat Radku?
PS
Já jsem taky chytřejší než Komenský, nestydím se za to. Byl to můj spolužák, čtyřkař s odřenýma ušima, zatímco já měl vyznamenání!
Tak to teda prr, Hilariusi.
Nejchytřejší jsem tady já, jakkoli nenežiji v Prazá, jako di dva filozofové ve při, co si asi stránky „Se non è vero, è ben trovato“ zprivatizovali k vážným hlubokosáhlým sporům.
Třeba to zachrání Felix a nadhodí nové odlehčené téma 😀
Dokud se tu znovu nezjevil „hlas lesa“, tak tu byla docela sranda. Na to jeho neustálé poučování to chce fakt mít kachní žaludek. Sice žiji v Praze, ale táhne mě to do Českého ráje, což je rodný kraj mamky a pak na jih Moravy, což je tátův kraj. Mojí srdeční záležitostí je ale také Česká Kanada a takzvané Vitorazsko od Slavonic po Jindřichův Hradec – kraj doslova fascinující z mnoha úhlů pohledu. A na stará kolena začínám díky své práci v litoměřické diecézi objevovat České středohoří. To všechno jsou důvody, proč bych třeba nemohl emigrovat. Rád někam pojedu třeba na půl roku (mám slabost pro Holandsko), ale s vizí, že za půl roku nejdéle budu zpět. Prahu mám rád – ale jen historické centrum, vnější části Prahy mě psychicky deptají, snad bych strávil zase až vnější obvod (Tuchoměřice – Svémyslice – Úvaly – Průhonice – Zbraslav – Hostivice…). Jinak skutečně nesnáším, když se někdo naváží do českého jazyka a české kultury obecně. V takových případech jsem schopen být někdy i agresivní. A nahrazovat česká slova v českém textu anglickými či jinojazyčnými ekvivalenty – notabene hovadsky počeštěnými – „brífink“, „skrutinium“, „mítink“, „lízing“, „workshop“ – v množném čísle pak „workshopy“, „treking“, „strečing“ a tak dále, a tak dále – to mě fakt dohání k zuřivosti! Český jazyk má slovní zásobu dostatečnou a není třeba ho prznit novotvary. A znovu vybízím – zapněte si takzvaně Český rozhlas a nalaďte Radiožurnál. A poslouchejte mezi jednotlivými publicistickými bloky to, co se tam hraje! Zkuste si udělat statistiku poměrného zastoupení jednotlivých jazyků v tomto vysílání! Je to vůbec ještě Český rozhlas!?!? Jsem externistou na stanici Vltava a velmi nedávno mi byl ukončen pořad o varhanách. Zvony ale snad zatím nezatípnou, protože mají ohlas a bez přestání se vysílají od listopadového převratu. Paradox: Za bolševika pořad o varhanách vznikl (na popud tehdejšího šéfredaktora Štilce!!) a od roku 1988 kontinuálně běžel až do nynějška. Není pro mě co řešit!!
Radku, časy se mění a je otázka, co bude ve vysílání za pár let 🙂
http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Události_na_ČT_v_roce_2020
I know about a crystal spring
in the forest deep.
There shadow fern is all around
and heather blossoms sleep.
There birds and hints her water drink down the maple trunk.
The birds come in the daily light
the hints when night is dark.
When forest fall into their dreams
so calm as they can be
the sky above and crystal spring
are a single starly sea.
Josef Václav Sládek
(Translation: Vojtěch Mašek)
Když neustálé reakce to poučování dobře živí 🙁
Pane Rejšku, ze stanic ČR už dokážu poslouchat jen ČR Brno, kde se ještě „neodčeštili a neodmoravštili“. Tamní J. Veselý je jedním z mála redaktorů, kteří se nebojí nazývat věci pravými jmény – ať už se jedná o historii nedávno minulou (např. mnichovská zrada, odsun českého obyvatelstva ze Sudet v r. 1938) či současnost.
Když jsem před pár lety psala do ČR 2 ohledně vysílané hudby, byla jsem povýšeně odbyta. ČR 2 už se nedá nazývat českým, je zcela poplatný „eurodobě“ co se týče jak hudby, tak pořadů. Vaše rozhořčení plně sdílím.
fascinující, emigrovat, s vizí, historické, centrum, psychicky, kultury, agresivní, ekvivalenty, notabene, fakt, publicistickými, bloky, statistiku, externistou, paradox, bolševika, šéfredaktora, kontinuálně …. milovník a zastánce českého jazyka na 24 řádcích použije mimo uvozovky 19 cizích slov …. má čeština skutečně dostatečnou slovní zásobu? Nebo svorně káráme používání cizích slov, majíce sami máslo na hlavě? Sám jsem se v tomto krátkém příspěvku jen tak tak snad vyhnul použití několika cizích slov.
á … dostal sem tě APRíle, já su chitřejší nez ty!
Pýše se Hilarie, né Hilariusi!!! 🙂
Dobrá. Pro odlehčení nabízím pokus o politicky a genderově (též i jazykově) korektní všeobecně známou „univerzální“ modlitbu:
You Something very high in cosmic space,
let your Name become acknowledged esteemed,
let your chaleefat (or Kingdom) come to us.
Let your (sharia) law be powerfull as in cosmic space, the same as all over the world.
Please, our pita-bread (or beer) give us today
and punish by (sharia) law – (or forgive by intentions of Christian love) – our sins by the same way as we punish – (or forgive by intentions of Christian love) – sins of our sinners
and lead us not into temptation, but deliver us from… (dosadit možno cokoliv, co není v souladu s tím či oním, či úplně jiným vyznáním…).
Mé životní přání = aby tato výsostně rouhavá slovní hříčka nestala někdy v budoucnosti normou 🙁
Prayer from Morning Worship:
Our God, creator of the World! All Space is in your hand – even if we are living in the darkness, even if we are not feeling of your love, your love is present here as a „cosmic background“. Your Son Jesus Christ could not promised us anything by the power of the world, but he promised to us something much more. He promised to us eternal live in the kingdom of Heaven. We are thankful, for benefit from your LOVE, we are thankful, that your LOVE is giving sense to our life, the life of our brothers and sisters, the life of the World. Amen.
_____________
http://hajny.webpark.cz/iona2003.html
V českém originále je Sládkova Křišťálová studánka nejlepší, zvláště pak zhudebněná J. B. Foersterem. Byť byl překladatel sebelepší, vždy z toho vyjde taková obludnost jako třeba německý překlad Dvořákových Moravských dvojzpěvů (to bylo tehdy nutné kvůli vydání v Simrockově nakladatelství) nebo anglický překlad Dvořákovy Rusalky… Mě nepřesvědčíte. Na rozdíl od vás, pane M.H., jsem svoji anglickou zbastleninu všestranně „korektní“ modlitby myslel jako srandu a jen trnu hrůzou, aby se něco podobného nestalo normou (i po obsahové stránce, která je duchovně perverzní) a někdo to nevzal vážně. Zatímco vy nám zde předkládáte vážně míněnou modlitbu… Ach jo… 🙁
Dejte někdo do placu něco srandovního, mě po přečtení příspěvků M. H. opouští fantazie… 🙂
https://en.wikipedia.org/wiki/Loretto_Chapel
___________
Pro mne modlitba „srandovní“ není. Modlitba, kterou myslíte vážně a NAPLNO – způsobuje divy. (O tom dnes v Polsku hovořil pan probošt. Schody, které vznikly jako „produkt“ modlitby ke svatému Josefu.)
Musím odporovat – moje zkušenosti říkají, že i modlitba může být někdy srandovní!
Můj syn, když byl malý, Na Hod Boží večer bušil pěstičkami do stolu, a že nepůjde spát, že chce „Ejhle ho“
Posléze vyšlo najevo, že se mu v adventě líbily večerní modlitby u adventního věnce, obzvlášť zpívání: „EJHLE HOspodin příjde“
🙂
Přesně o tom to je… 🙂 :
„Having a respect for the SOUL as a way to stop violence.“ … Stačilo/stačí pochopit co si člověk přeje a pro „pěsti“ není důvod.
Je podzim, doba honů a pod mezí sedí schovaní dva zajíci. Ten starší dává rady tomu mladšímu: „… a na támhletoho hajného si dávej velkej pozor.”
„Proč? To tak dobře střílí?”
„Ne, ale loni mě poblil.”
😀 😀 😀
Pro ty, co mají smysl pro humor a chápou:
https://www.youtube.com/watch?v=uzpUaUIrabc
… z jiného soudku, nebo se toho votrapy nezbavíme…
A tohle také není marné: 😀
https://www.youtube.com/watch?v=ifKKlhYF53w
A do třetice: https://www.youtube.com/watch?v=eYRMbj6U2Ww
Tady je důležité pochopit souvislost mezi zdánlivě indiferentní hereckou etudou na začátku a tím co následuje. Začátek vypadá poněkud nechutně (pro slabší povahy), ale teprve později se ukáže jeho význam. (Opět určeno těm, co mají smysl pro humor a chápou).
Dokud jsem žil v Praze, nemohl (neuměl) jsem pochopit „vtipy na Pražáky“. Nakonec jsem to musel vzít přes Nový Zealand, Brno zpět do rodného kraje, abych pochopit, že jediným skutečným Pražákem je zde hudební VEL(E)mistr.
🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
…abych pochopit, že jediným skutečným hajným…
https://www.youtube.com/watch?v=moYaSOXj06A
(zajímavé je to zhruba od druhé minuty)
Přišel mladý muž do velkého obchodního centra a ptá se prodavače, kde by obsaral kompletní loveckou výstroj… Prodavač klidným hlasem odpovídá: „Zbraně a střelivo v první patře, šaty ve třetím a zvěřina je v přízemí.“
https://www.youtube.com/watch?v=z_L8bGAKKBw
Jak šel čas se Starou mysliveckou. V zájmu politické korektnosti mu napřed sebrali fajfku, potom flintu, pak i tu štamprdli, a příště už tam nebude ani ten myslivec. Nepřipomíná vám to něco? 🙁
https://www.mediar.cz/wp-content/uploads/2015/06/historie-myslivecka.jpg
Nejsme v GB, kde bankovky stárnou s královnou. Na „bilbordech“ v Čechách jsou kandidáti naopak mladší a mladší… (Virtuální realita. Něco jako v tom „chlastu“.)
Já nebydlím v Čechách, ale na Moravě, takže jsem si ničeho nevšimnul.
Přišel syn za otcem a zeptal se, zdali by teď, když je mu osmnáct, nemohl dostat auto. Otec se zamyslel a řekl: „Když budeš více číst Bibli a ostříháš si vlasy, tak je to možné.“ Syn tedy slíbil, ale druhý den přišel znova. „Tati, před chvílí jsem četl Bibli, a tam se píše, že Ježíš měl taky dlouhé vlasy.“ „Jo, a proto taky všude chodil pěšky…“ 🙂
Dnes je to už ale jiné. Mezi mladými frčí „hybridní“ účesy. Ještě donedávna to byla „cibule“ (hlava oholená kolem dokola, jen na vrcholku temene ponecháno cosi jako poklička z dlouhých vlasů, druhotně spletená do jakéhosi uzlu, takže to skutečně připomínalo cibuli. Nyní frčí něco, čemu já říkám „chytrá horákyně“ – hlava opět oholená kolem dokola, opět ponechána poklička z dlouhých vlasů, ale spletených do uzlíku a připnutých na stranu. Hodně je „in“ také „houba“ – opět vyholené „blatníky“ vysoko nad uši a na vrcholu temene cosi jako trvalá ondulace z delších vlasů… Kdybych tohle viděl zamlada, tak bych si fakt ťukal na čelo. Ale když se to vezme nestranně a bez zaujatosti – některým to i sluší, takže kreativita budiž pochválena. Už jsem byl studenty také vyzván, ať si nechám udělat „cibuli“ nebo „houbu“. Naštěstí pochopili, že v mém věku by to už skutečně bylo poněkud nepatřičné (ten culík bohatě stačí).
Mě ti mladí syčáci s kreativitou účesů taky štvou …
Hlavně tím, že je mají z čeho dělat.
😀
:-):-)
Příjde pán k holičovi, na hlavě má poslední tři vlasy. Holič se ptá:“Tak, jak to chcete?“
Pán odpoví: „Uprostřed pěšinku a ofinu dopředu.“
Neobratný holič češe, a najednou vypadne jeden vlas.
„Nó, tak mi udělejte pěšinku na levé straně“
Opět přečesává, a vypadne druhý vlas. To už se zákazník rozzlobí a vykřikne:
„Nechte toho, vy nešiko! Jdu domů! Raději budu chodit rozcuchaný!“
Skoro plešatý pán přijde k holiči a chce nějaký moderní účes. Ten se na něj chvíli dívá a povídá: „Doporučoval bych účes ‚na Ferdu Mravence’.”
„No a to je jak?”
„Noo, jeden vlas vám ustřihnem, zbývající dva natužím a můžete to mít jako tykadla!”
To mi připomíná skupinku dětí předškolního věku, které jsem za kostelem v jedné severočeské vesnici (v zájmu korektnosti nebudu definovat příslušnost k …) přistihl, jak nad hromádkou hlemýžďů prozpěvovaly: „Šnečku, šnečku, vystrč růžky, už si na ně chystám nůžky“… 🙁
Když jsme přišli do příjmače na vojnu, musel nás vojenský holič ostříhat. Sedli jsme do křesla, dostali ručník přes ramena, holič nasadil vzadu na krk mašinku a jedním tahem „vybrousil“ pruh prostředkem hlavy až k čelu. Pak se způsobně zeptal: „A jak to chceš?“ 🙁 😉
Do holičského salonu přijde mladík s dlouhými mastnými vlasy.
Holič se ho ptá: „Budeme i stříhat, nebo dnes vyměníme jenom olej?”
Pěkný LENOCH ten „pan“ holič. Evidentně se mu do účesu „na Bartoše“ nechtělo… 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 :).
Asi jste pane dostal nějakou křeč, že je tam toliko smajlíků 😀
Nejlepší je ten poslední s mateřským znamínkem na bradě. 🙂
ANO. Ten se i mně líbí nejvíc.
:). 🙂
Jenom, aby to nepřerostlo v rakovinu…. :)::::
🙂
Vousatý smajlík(!) – pěkné. Nechte si ho patentovat.
__________________
Nic nového. Soudruh Lenin se také neholil. 🙂
Jde lovec po savaně a uvidí lva, ale zjistí, že mu došly náboje, a tak padne na zem a začne se modlit: “Pane Bože, dej tomuto lvu křesťanské myšlenky.” Lev taky padne na kolena a zařve: “Pane Bože, požehnej tento pokrm, co hodlám přijímat.” 😉
Ještě ad Stará myslivecká: předpokládám, že k tomuto překotnému vývoji došlo až po našem vstupu do EU. Je to v podstatě stejná magořina jako s „tradičním pomazánkovým“ a dalšími věcmi. A docela se bavím třeba i tím, jak na kuřáky nezabírají ani „hnusné“ obrázky a nápisy na krabičkách. Kouření v žádném případě propagovat nehodlám, já sám si tak 1x až 2x do týdne dám dýmku s tím, že je to obřad, který musí mít svůj čas a klid, jinak to nemá cenu. Ale bavím se tím, že prý se velmi nedávno objevil jakýsi podnikatel, který do trafik distribuuje samolepky vyrobené speciálně k přelepování „hnusných“ obrázků – auta, lokomotivy, letadla, zvířata. Takže kuřák si koupí cigarety s povinným „hnusným“ obrázkem a současně pár samolepek s auty, hnusný obrázek přelepí a „finíto“, nic mu už pak chuť nekazí… Typiš čechiš 🙂 Kdepak, krávy zajíce nedoběhnou! 😀
Předpokládáte špatně. Arogantní kuřáci byli už PŘED vstupem do EU. …
(Stejně tak „copánek“ a dlouhé vlasy vypovídají též o jisté „nevázanosti“.)
___________________
Pán Bůh má lidi RÁD.
(A vědomí toho je UŽITEČNÉ minimálně proto, že nás to a) uklidňuje a b) učí být TOLERANTNÍ i k těm lidem, kteří nás něčím štvou nebo je prostě jen nechápeme.)
Mimochodem ještě k těm povinným „hnusným“ obrázkům na cigaretách – na mnohých z nich jsou vidět konkrétní osoby (většinou onkologičtí pacienti) tak, že jsou jasně vidět jejich obličeje a jsou identifikovatelné, byť jsou jejich jména neznámá. To je v pořádku? To je etické? To je v souladu s právem na ochranu osobnosti a s „dobrými“ mravy? Jak se mohou – pokud je to vůbec možné – bránit jejich příbuzní, rodiče atd. proti takové zhovadilosti?
Úplně nejlepší „reklamou“ byl však ten kovboj, který sám zemřel na rakovinu.
____________
V Rakousku nejsou hloupí, když argumentují tím, co léčení rakoviny stojí. (Není to ale „jen“ o penězích.)
Osvoboď nás PRAVDOU, obnov tvář ZEMĚ! …
_____________
PRAVDA vás osvobodí.
Osvoboď nás PRAVDOU (nebo „pravdou“, jakou myslel Pilát Pontský?), obnov tvář země 😀
Fajn. Vám vadí arogantní kuřáci, jejichž škodlivý vliv se projeví do vzdálenosti maximálně několika desítek metrů v případě jednotlivce. (Samozřejmě pomíjím efekt morální, ale to jsme zase u problematiky svobodné volby). Mně ale mnohem více vadí arogance vlastníků naftových a uhelných koncernů, logistických lobby, atd., díky kterým po našich silnicích jezdí denně tisíce zbytečných kamiónů a u nás je tak úmyslně likvidována železniční síť, která byla svého času nejlépe vyřešena z evropských hledisek, dnes je cíleně tlumena (s výjimkou koridorů, které jsou však zištně podporovány i ze stran lobbistů). Pomíjím bezpečnostní hlediska a zbytečná úmrtí na silnicích, na nichž mají kamióny neoddiskutovatelný podíl. A co vaše slavná letecká doprava? Ta atmosféru nezasviní? Kolik kuřáků vydá za jedno letadlo? Kolik kuřáků vydá za jednu uhelnou elektrárnu? Zajímavé by bylo srovnání, kolik toho do atmosféry vypustí jedna uhelná elektrárna krmící mimo jiné i elektrické lokomotivy v poměru k množství kamiónů na našich silnicích (museli bychom však vzít v úvahu pouze exhalace vypuštěné pro krmení elektrických lokomotiv). Je krásné, jak když vám docházejí věcné argumenty, tak se uchylujete k rádoby duchovním dimenzím ve víře, že nepochopíme, čímž vy zůstanete zajímavý a „oduševnělejší“ než my. Jděte si raději střelit do jedle jako v tom stařičkém klipu s písní od Svěráka a neotravujte tady dosud veselou náladu. A můj cop laskavě nechejte na pokoji, já vám taky nekecám do „image“, do něhož mi nic není a je mi zcela u … ! https://www.youtube.com/watch?v=z_L8bGAKKBw
Mimochodem – o železniční dopravě trochu maličko něco vím. Vedle hudby je to další můj kůň (nikoliv pouze koníček) a můj zeť je také u dráhy a dva mí nejlepší kamarádi a spolužáci z gymnázia rovněž, takže leccos o současných poměrech se mi donese ze zdrojů blízkých a důvěryhodných. Příběhy to jsou občas sotva uvěřitelné a pochopitelné. Víc než arogance kuřáků mi vadí arogance mocných. A ta „ideově“ se proměňující viněta Staré myslivecké je velmi komickým a současně velmi smutným příběhem rovněž. Současní politrukové vzali onomu myslivci napřed fajfku, pak štamprdli. Pak umazali z řeckého kostela kříže. Bezva, co dál? 🙁
Co dál? Jsou větší problémy, které mě trápí… 😉
Příští rok se zeměkoule chystá zpomalit svou rotaci na protest proti neekologickým krokům lidstva. Mluvčí zeměkoule na tiskové konferenci uvedl, že jde o první projev stávkové pohotovosti, do které hodlá zeměkoule v příštím roce vstoupit, a nebudou-li splněny její oprávněné požadavky, je připravena svou rotaci na blíže neurčenou dobu zcela zastavit. Protože ale světoví politici nemají odvahu požadavky zeměkoule splnit, nový ministr zahraničí Martin Stropnický byl pověřen alespoň vyjednáváním, zda v takovém případě Česká republika zůstane na přivrácené nebo odvrácené straně, a jestli u nás tedy bude v průběhu stávky den nebo noc. „Samozřejmě, z mnoha důvodů preferujeme světlo a věříme, že nám v naší snaze pomůže blízkost ekonomicky silného Německa, které se jistě nebude chtít ocitnout ve tmě,“ řekl nám pan ministr. „Výsledek je ale nejistý, protože se dá předpokládat silný lobbing vlivného průmyslového odvětví českých nočních klubů.“. (NmG)
Ano, také jsem o tom slyšel. Prý to ale není v historii planety poprvé a zřejmě ani naposledy (doufejme). Důsledkem údajně mají být četná zemětřesení v důsledku setrvačnosti zemských ker. No, uvidíme… Jsme schopni to ovlivnit? Jsme opět u politických otázek. Nevím, co je na tom pravdy, ale technologie alternativních zdrojů energie jsou údajně již vyřešené tak, že by postupně na ně bylo možné přejít – sice s velikými problémy, ale už by to prý bylo zvládnutelné (například vodíkové motory a podobně). Jenže v cestě stojí právě nadnárodní mafie, které žijí z průmyslu založeného na spotřebě fosilních paliv a vzhledem k rozložení sil to jsou de facto prakticky neporazitelní světovládci. Teprve ve chvíli, kdy planeta bude totálně „odkrvená“ a její dutiny budou prázdné, začne ten pravý tanec! Viděli jste někdy příslušníky středovýchodních etnik pracovat? Jediné, co dokážou, je vrtat do země a inkasovat. Uměle vyvolávaná takzvaná migrační krize má být možná přípravou na to, co přijde, až bude s naftou a zemním plynem konec. O alternativách se zatím z politických důvodů mlčí. Takže se planetě nedivím…
http://az247.cz/rotace-zeme-se-pristim-roce-zpomali-muzou-za-uprchlici/
No vidíte to…začíná se to trochu „motat“. 😀
Beere, neviděl bych vše tak černě.
Příčina zpomalení rotace zeměkoule může být i v zrezavění zemské osy v důsledku močení ledních medvědů … 😉
Jo, i to je možné…jejich moč je prý jedna z nejagresivnějších 🙂
Vzhledem k tomu, že močí do moře a v tom se toho rozpustilo a rozpustí moc, zrezivění nehrozí. To dříve se ozve Pán Bůh, že těch mrtvých migrantů je i na Anděla Páně moc.
Chápu-li to správně, Vaším idolem je nejen cop, ale i urostlý plnovous.
Pěkný víkend!
Tato dětská kniha se vážně prodává: Santa Claus je černý gay a má manžela bělocha. Líbají se, pijí kakao. A jsou svoji. 🙁
http://www.quintus-sertorius.net/news/agentura-hate-free-predstavila-novou-knizku-toto-je-santa-claus-a-toto-je-manzel-santy-clause-pan-claus/
Čistě mezi námi – já mám jistý problém už i s Patem a Matem. Je to sice legrační, občas tam jsou i dobré gagy, co se nekonformních řemeslných výkonů jmenovaných týče, nicméně ženský element tam chybí a už jsem zaregistroval i dotaz z řad dětí mých příbuzných, kde mají maminku, proč ji nemají a tak dále. Nehledě na to, že když dva muži (pokud nejsou bratři nebo jinak příbuzní) bydlí v jednom bytě, je to vždy podezřelé. Mám totiž osobní zkušenost:
Po úmrtí prastrýce a pratety mi připadla jejich garsoniéra – bylo to těsně po listopadovém převratu 1989. Prastrýc byl velmi akční a měl mnoho kontaktů, neustále mu chodila všelijaká, i zahraniční pošta ještě dlouho po smrti. Abych listonošům ulehčil práci, nechal jsem na poštovní schránce i jeho vizitku, na kterou jsem jen připsal své jméno, takže tam byla dvě mužská jména. Najednou mi začaly chodit pozvánky na různé gay-akce a dokonce i nabídky k účasti na všelijakých gay radovánkách a orgiích. Vůbec jsem to nechápal a zíral na to jak „péro z divanu“ (jak říkala babička ze Znojma). Pak mi to najednou došlo. Tak jsem vizitku na poštovní schránce vyměnil a odd té doby byl pokoj.
Myslím, že Pat a Mat jsou vyjádřeni tak, že se zjevně nejedná o gaye, ale o kámoše. Žádné intimnosti tam nejsou. Např na rozdíl od líbání Bežněva s Husákem či Junckera se Schulzem 😀
http://pravyprostor.cz/wp-content/uploads/2017/12/brežněv.jpg
… v Palermu budou mít letos i černého Ježíška
https://pilloni.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=638948
S tím líbání OPATRNĚ! (Dva „suché zipy“ to raději vůbec nedomýšlet 🙂 )
_____________
Jsou to 2 týdny, co jsem šlapal v sobotu ráno na Žaltman. Z houštiny v lese vyskočil chlap. V jedné ruce pilu „zlodějku“, ve druhé uříznutý smrček. Kouká na mne a já ho předejdu slovy: „To máte vánoční smrček?“ A z něho spontánně vypadlo: „No jo, už se to blíží.“ … Šel jsem dál svým krokem, ani se neohlédl, nezrychlil jsem ani nepřibrzdil.
Ten pacholek, co čóroval v lese vánoční stromek měl kliku, že nepotkal skutečnýho hajnýho … 😉
Jaký pacholek?! Ten chlap pomáhal dělat probírku náletových stromků, aby ty ostatní stromky měly dost místa, a to bez nároku na mzdu, a ještě po sobě poklidil nepořádek! To Hajný selhal – měl ho pochválit, a on ani nepřibrzdil!
Co bych považoval za hezký fórek – u „prořezávače“ náletových stromků přibrzdit, otevřít dveře jakoby v úmyslu vystoupit, jenže pak stísněným hláskem a s předstíraným děsem v obličeji pronést kouzelný výrok „Já už ho vidím!“, dveře zabouchnout a dupnout na plyn…
http://www.pobavime.cz/wp-content/uploads/zastavarna.jpg
Pochvaly (případně kárání) druhých nic nevyřeší.
Hlavní je, že lidé mají čisté svědomí.
…
Nová verze reklamy na zlaté prasátko: https://www.youtube.com/watch?v=9U_WrF6ApIQ
Advent v Paříži 🙁
https://video.twimg.com/ext_tw_video/937652148338270208/pu/vid/1280×720/UzlH7OgO-3zQBOHl.mp4
Už včera chodili po Olomouci vánoční koledníci. Dneska se všechno dělá s předstihem 🙂
http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/FOTO-Narodil-se-Mohamed-Pasli-ovce-muslaci-hormony-se-splasily-Vanocni-happening-v-Olomouci-varoval-pred-islamskym-radikalismem-516620
Martin Zapletal, který to organizuje, je svéráz. Ačkoliv se považuji za dost radikálně smýšlejícího, nemyslím si, že by tyto akce byly šťastnou metodou. Odpor samozřejmě může být (dokonce si myslím, že by měl být) tvrdý, ale já osobně bych se přimlouval především za formu extrémní důslednosti v projevech příslušnosti k víře, tradicím, církvi a národu. Mimo jiné bránit češtinu před przněním – bez milosti potírat novotvary jako „byl jsem zpozitivněn“, „jsem na to nadžusován“, „napřed klouznu písíčko a pak se odtud dilítnu“ – tohle všechno jsem slyšel nikoliv od studentů, ale od seriózně vypadajících pánů v kravatách, kteří u sousedního stolu v restauraci měli jakési jednání… Ve farnostech bych pak doporučoval maximální možné používání zvonů a v nadcházejících svátečních dnech okázalou vánoční výzdobou nešetřit (v oknech, zahradách atd.). A o Velikonocích bych ještě přitvrdil! Na vigilii Zmrtvýchvstání zvonit třeba půl hodiny! A pokud se varhaník cítí ve formě, tak o svátečních dnech otevřít kostelní okna a dveře a „smažit to na tutti“, ať kostel duní do vzdálenosti půl kilometru! Samozřejmě by bylo dobré toto konzultovat se správcem farnosti, a sdělit mu kontext těchto úmyslů, ale myslím, že by nemusel (a neměl) právně v tomto kontextu protestovat…
Jo, a všude obnovovat kříže a kaple. Jak se říká: Muž by měl postavit dům, zasadit strom a zplodit syna (já bych to tady opravil na „dítě“, protože dcera také přinese k rodinnému krbu štěstí). A ještě bych k dnešku dodal – a postavit nebo opravit alespoň jeden kříž, sochu světce nebo kapli.
Jen mám Radku obavy, aby nám neomarxisté a multikulturisté časem tu vánoční výzdobu nezakázali, jako ve Vídni, kde to uráželo muslimské spoluobčany. Tam to udělali lišácky, když pod záminkou „požární bezpečnosti“ zakázali věšet na dveře adventní či vánoční věnce, květinové ozdoby a jakékoliv jiné příležitostné dekorace. Je zajímavé, že vídeňští rudozelení soudruzi nezakázali pod toutéž záminkou i poštu, protože v poštovních schránkách u vstupních dveří se přece koncentrují hořlavé papíry. 🙁
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Zakazuji-vanocni-zvyky-a-vymlouvaji-se-na-pozarni-predpisy-Spisovatel-Vondruska-pripomina-Capkovu-Valku-s-mloky-a-ma-skutecne-obavy-o-nasi-civilizaci-516093
Nezájem!! 🙁 Tak ji budeme dělat z nehořlavých materiálů (klidně ze skla nebo keramiky). A na věžích zvonit a zvonit! Pokud bude povoleno skřehotání meluzínů (muezinů), tak zvonění zakázat nemohou, a to i kdybych za litoměřickou diecézi (ale klidně i za ostatní) měl intervenovat od generálního vikáře přes generálního sekretáře ČBK (s nímž si tykám) u primase (vycházeje z jeho mediálně známých postojů, tak věřím, že se postaví na stranu u nás stále ještě křesťanské většiny). Odpůrci zvonění mohou mít v ruce v podstatě dva pro nás nebezpečné – či spíše pouze nepříjemné – trumfy ( z pochopitelných důvodů je tu nebudu ventilovat), ale víceméně už víme, jak na to, kdyby došlo na lámání chleba…
P.S.: Dokonce ani v tom Rakousku se jim ještě zvonění nepodařilo zastavit. Ve městech je sice dost citelně omezené – jde samozřejmě o kompromis, – ale venkov na to z výšky kálí! A tak tomu bude, doufám, i u nás, pokud to i u nás dojde tak daleko.
Abych pravdu řekl, myslím si, že dělat věnce z nehořlavých materiálů je sice drobný ústupek, ale přece je to jen ústupek. Víme, zda nedojde k ústupkům i ve zvonění, přičemž záminkou bude údajná bezpečnost zvonů, povinné draze placené revize apod? Víme, zda se do čela diecézí časem nedostanou neomarxističtí a multikulturní církevní představitelé, pro něž je již dnes islám „mírumilovné“ náboženství, a ti zvonění příkazem shora neomezí? Fantazie Orwella byla svého času také nepředstavitelná, a ejhle, stává se postupně realitou. Když je takových ústupků salámovou metodou stále více a více, dochází ke změně kulturního prostředí, aniž by si toho mnozí všimnuli. 🙁
A všechno se dá díky vymejvání médii zabalit do docela hezkého obalu. Jako třeba protiteroristické betonové zátarasy 😀
http://pravyprostor.cz/wp-content/uploads/2017/12/vánoční-protiteroristické-zátarasy.jpg
Neomarxističtí církevní představitelé shora nezmohou nic. Praxe ukazuje, že řada katolíků má z církevního práva „práskačku“ (hlavně třeba co se týče praktikování rozvedených a podobně) a známe nejeden případ katolických kněží, jejichž působení by za normálních okolností muselo být zralé minimálně na sabatický rok, dispens, jinou další formu církevního trestu nebo možná i exkomunikaci. A neděje se nic. Argumentem je, že kněží je málo a máme být vděčni za každého. Konkrétně u zvonění větší problém než zákaz shora mohou být skutečně ona bezpečnostní hlediska a znám i případy, kdy se argumentovalo hladinou hluku nepřípustnou z hygienických hledisek. To všechno už tady bylo… Víme jak na to.
Radku, ještě se vracím k tomu zpívání koled v Olomouci. Asi to chtělo lepší zpěváky 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=qI7yLPo9Poc
Nastávající předseda vlády Andrej Babiš potvrdil, že jeho nová česká vláda bude do konce roku intenzivně makat každý den včetně vánočních svátků. Očekává se proto, že na anonymní udání z řad politické opozice o Vánocích navštíví Úřad vlády a jednotlivá neoprávněně otevřená ministerstva s výměrou nad 200 metrů čtverečních příslušní inspektoři, kteří práci ve vládních prostorách oficiálně zakážou a zajistí tak, aby se naplnila vize odborových předáků, že všechny hodné maminky a tatínkové z řad nových ministrů a ministryň budou na Vánoce povinně u stromečku se svými dětmi. Politologové rovněž očekávají, že za nařízení takové práce bude policie premiéra Babiše stíhat pro porušení zákona, a opět požádá Poslaneckou sněmovnu a spřízněná česká nakladatelství o jeho vydání, nejlépe v kvalitní vazbě. (NMg)
No, tak to bude možná zajímavé 🙂 .
Není asi daleko doba, kdy i sloužení mše bude muset být v souladu se zákoníkem práce.
…