Glosy Dominika Duky se vrací. Na Radio BEAT!
Po dvou letech bez pravidelných zamyšlení pražského arcibiskupa se oblíbený pořad vrací. Nejlepší cenu nabídlo Rádio BEAT.
Praha – Dominik Duka bude opět pravidelně promlouvat k veřejnosti prostřednictvím rozhlasu. Dva roky poté, co pravidelná nedělní zamyšlení zmizela z éteru Českého Rozhlasu, se Dominik Duka do sekulárního rozhlasu zase vrátí. „Z ohlasů víme, že pravidelné kardinálovy komentáře spoustě lidí scházely, hledali jsme proto možnosti, jak lidem jejich oblíbený pořad vrátit,“ vysvětlil důvody mluvčí pražského arcibiskupství Aleš Pištora.
Nejdříve Arcibiskupství pražské oslovilo Radio Proglas. Tam ale Dominik Duka s žádostí o prostor k pravidelným výstupům neuspěl. „Glosy Dominika Duky na Českém rozhlase byly ve skutečnosti reklamou, za kterou arcibiskupství platilo, stejně jako každý jiný inzerent. Byla to hodně podprahová forma, takže si to většina veřejnosti neuvědomila,“ nastínil analytik médií z brněnské Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity Jaromír Volek. Je proto logické, že rádio, jehož slogan zní „vysíláme bez reklam“, žádosti o pravidelné výstupy nevyhovělo.
To potvrzují i zaměstnanci Radia Proglas. „O možnosti zavedení reklam jsme sice na poradě hlasovali, ale nakonec jsme se rozhodli, že změna zavedené znělky by byla příliš riskantní. Možnost, že bychom kardinálovi poskytli vysílací čas zdarma, jsme nezvažovali,“ popsal tehdejší události šéfredaktor Proglasu Pavel Mikša s tím, že nakonec poskytli pražskému arcibiskupovi alespoň občasné působení v rámci cyklu Komentář týdne.
Nyní se ale pravidelná zamyšlení do éteru vrátí. „U Českého rozhlasu byl problém v tom, že jsme vysílali křesťanskou reklamu za nekřesťanskou cenu, což jsme si nemohli dlouhodobě dovolit. Kardinál ale současně nechtěl přijít o možnost pravidelné mediální pastorace. Jednali jsme proto s několika potenciálními mediálními partnery. Nejkřesťanštější cenu nakonec letos v září nabídlo Rádio BEAT,“ uvedl Aleš Pištora. Glosu Dominika Duky tak posluchači od nového roku naladí každou neděli ve 20:00 hod. jako úvod k pořadu Hard and Heavy na Rádiu BEAT.
Arcibiskupství připravuje k propagaci pořadu také reklamní kampaň. „Abychom informaci dostali mezi lidi, budou ministranti na vánočních bohoslužbách rozdávat nálepku na auto, která bude spojením rybičky a loga rádia BEAT. Jedná se o dvě nejčastější nálepky na autech v ČR. Čekáme proto, že se chytne i jejich kombinace,“ plánuje Pištora.
správně Mikšů
Jinak palec nahoru!
🙂
oMH
Aneb katolický neopunk v praxi. No future na tomto světě, toužíme po Věčnosti! Ty jsi Petr, to je skála, anglicky Rock! Je radost vidět, že otcové biskupové jsou tvrdí hoši 🙂
„…budou rozdávat nálepku na auto, která bude spojením rybičky a loga rádia BEAT.“ – tak kareta obrovská (viz člínek 11.7.) ne neujala? … škoda. Mžná by to byla hezčí kombinace.
Myslím, že by bylo lepší, kdyby pan kardinál vyrazil mezi lidi a svoje glosy zařadil jako živé vstupy přímo z terénu do pořadu Rocková pípa. Navíc by ta reklama mohla být oboustraná: „Vychlazený mok, duchovní povzbuzení a řízná muzika na vaše přání… to jsou glosy Dominika Duky u Rockové pípy, na rádiu Beat!“
A pod tím jako background nějaká hodně řízná verze písně Dóóóóminiku, Niku, Niku…