Demonstrovat za křesťanské hodnoty mohou pouze lidé s osvědčením, rozhodl soud ve Štrasburku
Extrémnímu množství demonstrací za křesťanské hodnoty v Česku pravděpodobně odzvonilo. Česká biskupská konference totiž vyhrála ve Štrasburku soud, který přikazuje České republice, aby se za křesťanské hodnoty mohli bít jen lidé s osvědčením.
Arcibiskup Jan Graubner, který má v ČBK na starosti obchodní vztahy, rozhodnutí soudu vítá. „V posledních letech za křesťanské hodnoty bojoval kde kdo – entomologové, komunisté i kulturisté. Přitom regionální právo na užívání termínu křesťanské hodnoty má od roku 1620 v Českých zemích katolická církev. Chceme zabránit inflaci tohoto termínu,“ vysvětluje moravský metropolita.
Podle oslovených právníků toto opatření neznamená, že by za křesťanské hodnoty mohli demonstrovat jen ti, kteří získají povolení od katolické církve. Budou ale muset prokázat, že o těchto hodnotách něco vědí. Ministr vnitra v demisi Lubomír Metnar pro Tisíckráte uvedl, že policie se v budoucnu zaměří nejen na transparenty, ale i na veřejné projevy řečníků na shromážděních. „Pokud někdo bude mít transparent s nápisy odkazující ke křesťanství nebo bude z pódia mluvit o těchto pojmech, policie bude moci takového člověka vyzvat, aby předložil osvědčení o absolvování hodin náboženství alespoň v mateřské škole nebo bude muset vyplnit jednoduchý test. Pokud to nedokáže, hrozí mu pokuta až deset tisíc korun. V případě většího množství osob, které se nebudou moci osvědčením prokázat, bude policie muset shromáždění rozpustit,“ popisuje plánovaný postup ministr.
Redakci Tisíckráte.cz se podařilo zjistit znění některých otázek. Aby demonstrant uspěl, musí správně odpovědět alespoň na jednu z nich:
1) Jaké přikázání je v zákoně největší?
2) Co radí Ježíš udělat s nepřáteli?
3) Měly by se zdanit církevní restituce?
Představitelé církve sice z počátku nebyli s otázkami příliš spokojeni, zejména z obavy, že by mohly být kvůli špatným odpovědím rozpuštěny i tradiční akce jako je Pochod pro život nebo slavnosti Navalis. Poté, co sám Dominik Duka prosadil u ministra vnitra zařazení otázky číslo tři, udělil testu imprimatur.
Podle předsedy hnutí Svoboda a přímá demokracie Tomio Okamura Tomio Okamury je nařízení neslučitelné s Ústavou: „Podle mě je to naprosto přes čáru a bruselští byrokraté nám chtějí zabránit hájit naši kulturu a civilizaci před invazí cizáků. Podle Angely Merkelové máme držet ústa a přijímat migranty. My jako hnutí SPD toto naprosto odmítáme a křesťanské hodnoty budeme bránit do posledního dechu. Žádný papír ani speciální znalosti k tomu nepotřebujeme,“ uvedl Okamura. Podle předsedy SPD je test, který má policie používat, diskriminující.
Odborníci na církevní vzdělávání dávají Okamurovi za pravdu. „Je pravděpodobné, že většina demonstrantů by na uvedené otázky nedokázala odpovědět a například nedávná demonstrace před brněnským divadlem by musela být rozpuštěna do pěti minut,“ uvedl Ladislav Hučko, předseda komise pro katolickou výchovu při ČBK.
Byla by tu ale ještě další možnost. Protože Evropa stojí na židovsko-křesťanských základech, mohli by demonstranti použít transparenty odkazující na evropské hodnoty a vyhnuli by se tak pokutě. Zvažování této možnosti redakci Tisíckráte potvrdil Slušný člověk Zdeněk Pernica. „V současnosti jednáme s panem Jakubem Jandou o používání slovního spojení Evropské hodnoty. Z jednání mám zatím dobrý pocit a možná dojde i na širší spolupráci v rámci obou našich think-tanků.“ Další z účastníků demonstrace před brněnským divadlem, proruský aktivista Žarko Jovanovič, redakci potvrdil, že bude v důsledku rozhodnutí ze Štrasburku od nynějška demonstrovat za ruské hodnoty, avšak dále nekonkretizoval, jaké hodnoty to vlastně jsou.
Je to rozumné.
Pokud křesťanské hodnoty prosazují např. ateisté, humanisté či jiní zbloudilci, dochází přirozeně k jejich deformacím či vkládání jejich (pofidérních) vlastních hodnot.
Jak může vědět ten, který ani neprošel ohněm pohlavků při výuce náboženství na prvním stupni ZŠ, něco o opravdových hodnotách???
Moje řeč. Ale ono je to stejné i s těmi evropskými hodnotami. Jak může vědět ten, který ve škole po nějakém průšvihu nezažil facku od učitele a následně výprask od rodičů, co jsou to evropské hodnoty? 🙂
Ale no tak – Kamenáči – facka či výprask po průšvihu, to nejsou evropské hodnoty, nýbrž tradiční hodnoty! oOtom ,co jsou to evropské hodnoty by nám mohl povykládat třeba Jakub Janda. Ostatně jemu podobní to předvádějí na jakési Pragpride.
Jakub Janda? To máš na mysli toho gay-pornoherce, co dělá šéfa jedné Sorosovy (ne)ziskovky?
Stran „opravdových hodnot“ nebuďte troškař. 🙂
Největšími křesťany vždy byli a jsou v Rusku.
Sergej K.Dakov: Odpusť, Natašo!
(Edice osudy, 2015)
Tady píšou, že „pokud někdo bude mít transparent s nápisy odkazující ke křesťanství nebo bude z pódia mluvit o těchto pojmech, policie bude moci takového člověka vyzvat, aby předložil osvědčení o absolvování hodin náboženství alespoň v mateřské škole.“ Nepíšou však, kdo bude toto potvrzení vydávat. Já jsem do náboženství chodil poctivě, i mokrou houbou se do mě pan farář párkrát trefil, ale žádné potvrzení mě tehdy za bolševika nikdo nedal. Jediné, čím se mohu prokázat, je několik fotografií, když jsem ministroval. 🙂 Snad by mě na základě těchto fotografií mohl náš současný farář nějaké potvrzení dát. 🙂
To teda nemohl!!!! Žádné fotografie – GDPR!!! Žádné potvrzení!!! A o fackách v náboženství není žádné svědectví, páč tehdy ještě neexistovaly mobily s foťákem, takže není zdokumentováno!!! Smůla hoši – jediný, kdo sežene opravdové potvrzení a bude se jím moci prokázat bude jedině svatý ÁÁÁndrej……
Trefa do černého!! 🙂
Zase to GDPR! 😀
http://pravyprostor.cz/wp-content/uploads/2018/05/GDPR-Compliance-TeachPrivacy-GDPR-Training.jpg
„Ne každý, kdo mi říká pane, pane…“ atd.
___________
Díky.
Na vás bohužel výuka ani ministrování zřejmě žádné stopy nezanechalo … Schválně, uměl byste odpovědět na otázky 1) a 2)?
Karle Ctihodný,
máš pravdu, otázky jsou těžké. Zvláště ty 1 a 2.
Pokusil jsem se o to, posuď:
1) Jaké přikázání je v zákoně největší?
Měřil jsem je pravítkem v ekumenickém překladu a opravdu nevím, několik jich bylo stejně velkých.
2) Co radí Ježíš udělat s nepřáteli?
Toto je chyták, člověk naletí snadno na Ježíšovo – miluj …
Ale! Opravdový znalec jde dál, do praxe a zjistí: Nepřátelé byli farizeové, kupci, penězoměnci, apod.
A těm Ježíš nadával, uváděl je jako odstrašující příklad, urážel je, ničil jim majetek a vypráskal je z chrámu.
Já bych se tedy (jako znalec) přikláněl k odpovědi, že z nepřáteli se má dělat to samé.
Ano, naprosto souhlasím. Sice Bůh má všechny rád (jak pořád dokola zde kdosi opakuje a což je pravda), ale je otázkou, do jaké míry je pošetilostí či projevem nepokory snažit se bezvýhradně milovat i ty, kteří nám cíleně a zásadně škodí. Kdyby k tomu přistupovali naši předkové takto, tak by Osmani nedostali u Vídně na budku a velmi pravděpodobně bychom místo kostelů zde měli dnes mešity. Nebo – lidsky s nimi můžeme do jisté míry cítit, ale proti zlu je třeba zároveň bojovat.
Hilariusi, já doma pravítko nemám, tak jsem to vzal podle slov a musím konstatovat, že podle slov je největší čtvrté přikázání, které má 17 slov 😉
Ale jinak Desatero je kodex, který má 279 slov a říká naprosto vše, jak se má člověk chovat. Takové Prohlášení nezávislosti třinácti severoamerických států z roku 1776 má 300 slov. Zato Nařízení Evropské unie o dovozu karamelových bonbonů má 25 911 slov. 🙂
Tak to by mě zajímalo, kolik slov mají všechna ta poučení o GDPR, která jsem musel podepisovat…
Kolik slov má směrnice o GDPR, to nevím, ale to nařízení má 700 stran, což je zhruba tolik, kolik má Starý zákon 🙁
http://domaci.eurozpravy.cz/politika/219695-zakony-ke-smernici-gdpr-maji-700-stran-jeste-se-ani-neprojednaly-poslanci-uz-chteji-zmeny/
Kamenáči Bille, já jsem to měřil na výšku
To měl být jako vtip? Ani s oběma přivřenými očima (největší x nejdelší) …
Zvlášť když je to v Bibli napsáno expicitně: Mt 22,36 a dál
Ve věci nepřátel doporučuju ke studiu Mt 5,43 a dál a Řím 20,19-22 …
Ctihodnosti, na tomto webu se explicitně vtipkuje!
Když u toho příspěvku nejsou smajlíci, tak je to jen pro pokročilé.
Na různé persuaze a prolatio tu máme lasapána, a když na nás budete dva, tak bude mortis nostra.
😀 😀 😀
A ještě – spisovně se píše :“ s přivřenými očami“ , v žádném případě tam nepatří:“ s přivřenýma očima“
😉
Kéž by to tak bylo – že se zde vtipkuje.
Realita je jiná, smutná.
Realita života skutečně není vždy jen veselá… 🙂
Naštěstí u nás je ještě dobře. Ve světě jsou křesťané nepronásledovanější skupinou. 🙁
http://www.protiproud.cz/politika/3821-krestane-nejvetsi-pronasledovani-v-historii-realny-holocaust-na-blizkem-vychode-zapad-tragicky-zradil-nase-media-mlci-pouze-madarsko-se-ozvalo-proc-ne-ostatni-cistky-a-masove-hroby-navzdy-ztraceni.htm
V tom případě: alou ke zpovědi! Nebo v lepším případě se nechej rovnou zaopatřit! 😀
Pro vysvětlení: asi před měsícem jsem byla u jedné paní. Její manžel měl tři dny před smrtí – taky realita nic-moc. I když věděl, že už to „má za pár“,neustále nám vstupoval do hovoru různými opravdu vtipnými poznámkami. Možná proto, že mu podařil husarský kousek – minimálně po 30 ti letech přijal svátosti.
Takže to není jen o neveselé realitě života.
Felix to s nám má těžké jako Pán Ježíš: Ježíš nás učí lásce, Felix humoru. Obojí nám moc nejde.
Jak vidíte, mně taky jde mnohem líp poučovat druhé. 😀
Tak raději toto:
Z operačního sálu vyjde unavený doktor, na lavičce ho čeká zkroušený mladý muž.
„Pane vaši ženu se nám podařilo stabilizovat. Bohužel, upadla do komatu a v takových případech je prognóza, že tento stav může setrvat i několik desítek let.
Manželce budete muset 3x denně podávat umělou výživu hadičkou,
vždy po 2 hodinách ji musíte otočit, aby nedocházelo k proleženinám, měnit ji savé vložky na malou potřebu, umývat ji po velké a přitom k ní něžně a laskavě mluvit, protože je celkem možné, že
bude všechn, vnímat a slyšet. Po 20-ti letech se může stát, že se na chvilku probere,
otevře oči, pozná Vás,usměje se a znovu upadne do komatu na dalších 20
let.“
Doktor chvíli pozoruje mladého muže,jak postupně bledne, zelená a jinak mění barvy.
Potom ho kamarádsky poplácá po zadech a říká: „Nebojte se! To byl jen žert.
Samozřejmě umřela…“
😀 😀 😀 😀 😀 😀 hezky…
Dobrej fór, ale bacha na feministky!!! 😀 😀
No tak to je teda drsňák! Jó, holt lékařské prostředí se nezapře… 😀
Dík Lído, zasmál jsem se po ránu a už se těším, jak ten fór řeknu manželce!
Nemyslela jsem ani tak smutnou realitu života, jako smutnou realitu těchto veselých stránek, kde diskuse je místy opravdu žalostná, souhlasím samozřejmě s Karlem C.
Já taky nereagovala na tvoji smutnou realitu tohoto webu, ale na Radkovu smutnou realitu života. 😉
O. K. Já jsem zase reagovala na realitu p. Rejška -:)
Vtipu beru, proto také čtu Tisíckráte 🙂 Bohužel Kamenáč je jen trapný troll, který tu spamuje odkazy na Protiproud, Pravý prostor a podobné hrůzy …
Pokud máte facebook, porovnějte si diskusi pod stejným článkem tam a (anonymní) tady …
Není důležité, odkud, ale o čem je ten odkaz. Škatulkování jsem neměl rád ani za bolševika, a nemám ho rád ani za eurobolševika!
To je jednoduché: na Protiproudu nemůže být rozumný článek, protože i neutrální zprávu, kterou najdete přeba i na radiovaticana.cz si ideologicky přežvýkají po svém …
Znám ovšem weby zcela opačného ražení, o nichž by bylo možno říci totéž. Je dobré konfrontovat oba extrémy a přemýšlet. Pro mě není vůbec žádný web věrohodný na 100%…
Radku, lépe bych neodpověděl. Holt to je ta naše generace, která žila za socialismu a která má s propagandou, čtením mezi řádky a porovnáváním informací z různých zdrojů svoje zkušenosti. 🙂
Stanislavo, dávám ti za pravdu. … ti kluci se budou pořád dohadovat…někdy si připadám, jako bych šla kupovat víno do obuvi.. 😀
Milá NEJCTIHODNĚJŠÍ Lído,
dělat si legraci z Ježíše Krista sice MOŽNÉ je, ale není to ani užitečné, ani si to JK nezaslouží.
(Lesa, ne „lasa“. Nikdo nikoho neoběsil a ani se k tomu nechystá.)
Dík.
?????
Lasa – byla šifra, nicméně potrefená husa zakejhala. 😀
Opravdu NETUŠÍM jaká. Laso je od lana. Např. takového, na kterém „komunisté“ popravili svoji „kolegyni“ Dr.Horákovou. …
Proč jsem se ozval? Aby se takové věci NEDĚLY nikoliv děly.
__________
Opatrujte se. 🙂
Jo, kdyby se tím lidé (a především Evropané) řídili, tak dějiny vypadají úplně jinak. Nevím ovšem, zda by to pro křesťany bylo lepší… 🙁
A tak Řím 20,19-20 … sem jistě patří!
No to je teda taky dobrej fór!! 😀 😀
List Římanům v mojí Bibli končí na šestnáctce. Asi mi manžel vytrhal další listy, šibal… 😀 😀
Můžete mi někdo prozradit, co je v té vaší Bibli stran nepřátel – ať nemám mezery ve vzdělání…
😉
Mea culpa, ne 20., ale 12. kapitola, verše sedí (19-20). Omlouvám se z hloubi srdce za překlep.
Škoda – jako vtip by to bylo skvělý! 😀 😀
Nenechte se zmást Ctihodným Karlem!
Mt 22, 36 a dále, je právě jedním z chytáků, který dovede poplést.
Citují se v něm Ježíšova slova o milování Hospodina a bližního. Ale nikoliv o nepřátelích. Hospodin a bližní už z podstaty nepřáteli nejsou!
Protože Hospodin (Bůh) má lidi rád a ten bližní – přece si nebudu do blízkosti pouštět nepřítele, to dá rozum!
Já jsem jen obyčejný laik Karel, žádný biskup a církevní učitel (proto ani zbla nerozumím, co jste chtěl otče svým příspěvek říct). Ale autoritou je pro mě třeba Józef Augustyn, viz http://www.vira.cz/Texty/Knihovna/Miluj-sveho-blizniho.html
Když už jste vzpomněli sv. Pavla a list Římanům i tam to stojí jasně: kap.10, věty 12-13:
„Není rozdílu mezi Židem a Řekem: Vždyť je jeden a týž Pán všech, štědrý ke všem, kdo ho vzývají, neboť každý, kdo vzývá jméno Páně, bude spasen‘.“
_____________________
Takže nikoliv „pouze katolíci“
a už vůbec ne pouze ti s „papírem“ či „stranickým razítkem“.
Už ve Starém zákoně stejně jako v Ježíšově podobenství o milosrdném Samaritánovi je „miluj svého bližního“ jasně ve smyslu člověka cizího, nepřítele.
No, docela by mě zajímalo, kdo v časech soudruhů měl odvahu vyžádat si na duchovní správě potvrzení o absolvování výuky náboženství… 🙂 („ve školními osnovami předepsaném rozsahu“) 😀
To snad jen budoucí bohoslovci, aby měli před zkouškami na TF a seminární formací nějaké potvrzení o tom, že jsou alespoň pokřtění a biřmovaní…
Hilariovi:
To, co píšete, má logiku. Ovšem každá mince má dvě strany – nevím, kolik katolíků skutečně „zapálených“ pro křesťanské hodnoty bude ochotno trávit čas sháněním nějakých potvrzení. Můžou se pak najít i tací, kteří místo absolvování byrokratických koleček zůstanou radši doma a demonstrace se nezúčastní. Tohle bych viděl maličko jako problém…
Já nevím, jak dnes, ale my dostávali od pana faráře vysvědčení z náboženství – s kulatým razítkem farnosti. Tak to by snad na vydání potvrzení stačilo. Křídu ani houbu po nás neházel, zato jsme mu po skončení hodiny roztlačovali auto, aby dojel přes město na faru. Moje děti už mají na školním vysvědčení známku z náboženství mezi nepovinnými předměty. . .a auto roztlačovat nemusely – katechetka pro jistotu chodila pěšky. 🙂
Teď ještě se našprtat odpovědi na ty tři otázky… 😀
Jj… Ovšem já se přiznám k tomu, že můj odpor k úředničení a byrokracii všeho druhu je takový, že opravdu nejsem ochoten jakákoliv potvrzení shánět kdekoliv – a už vůbec ne zpětně. Takže vůbec nejsem schopen nalézt svůj rodný list (naposledy jsem ho viděl, když jsem se ženil) a nemohu najít maturitní vysvědčení z gymnázia – nikdo jej po mně nikdy nechtěl. Odmítám to řešit a pátrat, kde a jak by to mohla mít ta či ona matrika (co když onen národní výbor – úřad – už neexistuje) a pokud chtěl někdo vidět nějaký doklad o mém vzdělání, tak jedině VŠ diplom. Stejně máme nyní GDPR – co když mi na matrice řeknou, že mi opis rodného listu dát nesmí (jedině po prokázání identity pomocí testů DNA)? Třeba kvůli neexistenci rodného listu nebudu smět zemřít?? 😀 A nebo neexistuji?? 😀
A co když ani farní úřady nebudou smět na základě GDPR vydávat potvrzení o křtu a biřmování – vždyť to jsou také „citlivé osobní“ informace…
Radku, vůbec se ti nedivím. Vzpomínám na dobu bolševika, kdy se říkalo, co je byrokracie a papírů, a když jsme tenkrát v listopadu cinkali těma klíčema, tak se říkalo, že to skončí. Deset let po revoluci to relativně šlo, mnohé věci ubyly, ale od počátku nového tisíciletí pozoruji neustálý nárůst různých zákazů, příkazů, nařízení atd. Mnohdy jsou to věci, které jsou o ničem, ale člověk musí mít lejstro, to lejstro si nechat za velké prachy zpracovat a mít ho uložené ve skříni, kdyby přišla kontrola. Pro firmu je toto lejstro k ničemu. Nedávno se mi stalo, že jsem poslal jedno hlášení a obratem mi přišlo oznámení, že jsou podle nařízení EU nové tiskopisy, tudíž ať to přepracuji, jinak firma dostane pokutu. Když jsem si to nové lejstro stáhl z internetu, zjistil jsem, že jsou tam prakticky stejné údaje, jako na starém lejstru, akorát je to jinak poskládaný a graficky ztvárněný. 🙁
Já (na rozdíl od tebe) mám rodné listy, vysvědčení, pojistky, evidenčáky a další listiny založené na jednom místě (profesionální deformace) 🙂
Jestli máš obavy, že nebudeš smět zemřít, tak to udělej jako ta kráva, co se zatoulala z Bulharska do Srbska 😀 EU ti to určitě povolí 🙂
https://www.impuls.cz/clanky/2018/06/krava-emigrovala-z-bulharska-do-srbska-hrozi-ji-za-to-utraceni/
Já totiž mám vážné obavy, zda bez rodného listu mohu být považován za reálně existující osobu. Cožpak, sám za sebe na to v podstatě peču, já ten rodný list už na nic nepotřebuji a věřím, že potřebovat nebudu… Spíš přemýšlím, aby s tím jednou neměli byrokratické problémy mí potomci. 😀
Znám taky jednoho varhaníka, který je geniální umělec a geniální bordelář – teda nepořádník ( 😉 ) . Naše sbormistrová nám před léty říkala: “ Každý umělec je nějak praštěnej.“ U něj je obojí na tak vysoké úrovni, že je těžko říct, co z toho je genialia a co praštěnost. 😀 – neznáte se, náhodou?? 😀
Lído, pokud je chlap nepořádník, tak většinou mívá naprostý pořádek ve svém autě. Naopak auta pořádkumilovných žen bývají často plné nepořádku. 😀
No tak to já znám jednoho varhaníka, který prošvihl svůj vlastní koncert, protože na něj prostě zapomněl… Já jsem si zase jednou vzal noty na jiný program a když jsem přijel na místo a zjistil skutečný stav věcí, tak to bylo o infarkt. Pak nezbývá nic jiného než otočit věc do humorné roviny a udělat si veřejně legraci sám ze sebe – jiná důstojná cesta není.
Nejlepší příběh má ale jistý pražský varhaník, jinak otec početné rodiny. Když byly jeho děti malé, našly v parku zraněnou veverku. A tak se zrodil nápad pokusit se ji uzdravit a vrátit do přírody. Podařilo se, ale veverka nechtěla do přírody zpátky. Pořád se vracela otevřeným oknem. A tak si ji nechali. Jednou se však zamotala do záclon a strhla je i s garnýží. Varhaník ji chtěl ze záclony vymotat,. jenže asi ji nějak nešikovně stiskl a ona mu prokousla prst až na kost. Bylo to před koncertem. Prst bolel, krvácel a začínal hnisat. Nezbylo než vyhledat lékaře. A když se lékař zeptal, jak se mu toto stalo, varhaník odpověděl: „Pokousala mě veverka“. Lékař se příšerně rozčílil a chtěl ho vyhodit, ať si nedělá legraci. Nebylo lehké mu vysvětlit, že je to pravda… 😀
Jo a ještě není konec (odkliknul jsem předčasně): Po ošetření onen varhaník zjistil, že nebude schopen koncert odehrát. Zavolal tedy pořadatelům koncertu, že jej musí odříci. A když uvedl důvod „pokousala mě veverka“, následovalo prásknutí telefonem se slovy: „Tak fajn, už víme, koho už nikdy nepozveme!“
😀 😀 😀
Až ho příště zase pokouše veverka, ať si na to nastrouhá syrovou bramboru, a zaručeně to hnisat nebude. Ovšem s bramborou na prstě se taky moc nedá koncertovat. 🙂
Veverka už není, je to mnoho let, jeho děti jsou dospělé. Ale příběhů o něm je tolik, že by se o něm dal napsat román. Jednou vezl jistou zpěvačku na koncert autem a asi 20 km před cílem zjistil, že má problém, protože potřebuje močit a už se to nedá vydržet. Řekl si – „no tak zastavím a vyřeším to“. A tak prudce zahnul uprostřed lesa na mýtinku s výše uvedeným úmyslem. Jenže ona zpěvačka si to vyložila poněkud jinak a začala ho mlátit. Než jí to stačil vysvětlit, tekla mu krev z nosu a měl monokl. Jeho závěrečná slova: „Ona mě zmlátila, já jsem se vych…., a jeli jsme dál!“
Předpokládám, že místní prokomunistická skupinka, pod vedením hlavního Kremelského trola se někde sejde a bouchne šampaňské. Máme estábácko- bolševickou vládu. Tak budou mít co oslavovat.
Copak u nás… V Itálii se nyní hraje vysoká hra! A tam by se prokremelskými trolly dalo dláždit! Když ne jinde, tak v Římě nepochybně! 😀
Ono je to prakticky stejné, jako v Maďarsku či Polsku. Nyní se eurobolševikům a jejich bezbřehé imigrační politice postavilo i Rakousko, které bude snižovat dávky pro imigranty, kteří nepracují a kteří mají odpor učit se němčinu. Navíc nyní po svém znovuzvolení prezidentem navštívil Rakousko Putin a děly se tam zajímavé věci 🙂
A proč ta jízlivost? Je třeba sledovat vývoj v Evropě celkově, u nás se (zatím) skutečně nic zásadního neděje. SLEDOVAT ovšem neznamená JEN hledat informace na webech (proruských i protiruských), ale být v kontaktu s obyčejnými lidmi příslušných zemí a komunikovat s nimi. Mám tu výhodu, že prostřednictvím hudby ty kontakty mám. Takže nyní mě zajímá především Itálie a znovu opět Katalánsko (oficiální média nějak „divně“ mlčí, že?). Důležitý je také aktuální souboj Orbána se Sorosem. Co bude dál, se uvidí… Naše nová „estébácko-bolševická“ vláda je v tomto kontextu velmi nezajímavá (zatím).
V českém mainstreamu je už zcela běžné, že se k „nepříjemným“ událostem mlčí, nebo že jsou tyto zprávy zkreslovány a upozaďovány. Jako jeden z posledních příkladů mohu uvést britského občana Tommy Robinsona, který se odvážil podávat informace o průběhu soudního přelíčení s muslimským gangem, který obchodoval s dětmi a podle britských médií během let zneužil až stovky britských dívek. Tommy byl zatčen a během hodiny byl odsouzen ke 13 měsícům ve vězení. O Tomyho přelíčení soudce zakázal informovat. ČT nejprve tuto zprávu vůbec nepodala, ale později informovala, že britský soud tento trest zrušil. Ve skutečnosti žádný trest zrušen nebyl, jedná se o dezinformaci (fake-news) České televize. Tommy Robinson je člověk který poukazuje na násilí ze strany muslimů, vyhrožování, páchání trestných činů, život v no-go zónách, činnost muslimských gangů, na přehlížení, nečinnost a toleranci trestné činnosti muslimů ze strany policie a soudů apod., proto byl ČT onálepkován jako „pravicový extrémista“. Kriminalizace jeho zkušeností a názorů naštěstí vyvolala ve Velké Británii velký ohlas, o kterém se bohužel v českém maistreamu nepíše a nemluví. 🙁 A toto podivné mlčení je jen jedno z mnoha.
Co se týče té naší „nové“ vlády, tam se ještě mohou dít zajímavé věci. Já na jedné straně nechápu, proč tolik lidí mohlo volit estébáka Babiše a chce ho volit i nadále, na straně druhé velice dobře chápu, že se tradiční strany svým chováním zprotivily lidem natolik, že je lidé nechtějí volit. Bohužel demokratický výsledek je takový, jaký je, a i když se mi nelíbí, jako demokrat ho respektuji. Ale ono se to vystříbří. Slovy Matěje Kotrby z Pekařova císaře bude lepší, když tato vláda bude teď vládnout a za ty čtyři roky (či dříve) se politicky znemožní. 🙂
Jsme ovšem na „jedné lodi“. Znemožnění se těch „kdo vládnou“ není SMYSLEM.
Je ke škodě všech.
________________________
Svět, kde lidé nespolupracují a za své přesvědčení (názory) jsou stříleni, NENÍ ani smyslem, ani tím, co má smysl chtít. …
Volně k zamyšlení: https://www.databazeknih.cz/knihy/odpust-nataso-285203
Také by se mi líbila více hned jiná, lepší vláda. Ale asi se musí ještě znemožnit …
S pomocí prezidenta, vládli komunisté 40 let. Teď se situace opakuje, takže s dílčími změnami (obměnami té či oné tváře) těžko nastane změna dříve než za několik let. …
___________________
Spíše mi to připomíná slova pána, který přistoupil do našeho kupé kdysi před Týništěm (z příběhu „Zastavil vlak“): http://hajny.webpark.cz/old/cz/poke.html#VLAK
„… to jenom vyměněj na příští stanici fíru a pojedeme dál.“
??? ??? ??? ???
To nic, Magdo. Kdybys těch otazníků vysázela padesát, racionální a konstruktivní odpovědi se nedobereš! 😀
Je to tak, nedoberu. Vždycky nějaký takový výštěk bez jakékoliv logiky či argumentů. V 50 letech byli kritici tehdejších pořádků označování za zpátečnické klerofašisty – a to i ti, kteří bojovali proti fašismu či byli dokonce za války v koncentráku. Dneska – když si někdo dovolí zkritizovat dnešní pořádky, tak je okamžitě prokomunista, a to i ti, kteří byli za komančů perzekvováni (což jsme my zde diskutující pamětníci byli, a dodnes se netajíme svým odporem ke komunismu i babišismu) či dokonce vězněni. Historie se prostě opakuje.
Magdo, je to tak, jak říkáš. Bohužel takové výštěky se budou zřejmě neustále opakovat, protože jim svým nálepkováním nahrávají i oficiální média.
Nedávno jsem se díval na ČT na Hydepark, který se zabýval kontroverzní hrou, ve které Ježíš znásilňoval muslimku. Tehdy ředitel divadla označil některé odpůrce hry jako fašisty. V diskuzi na ČT vystoupil Roman Joch, který řekl: „Taková inflace slova fašismus, který představoval brutálně násilnický fenomén, je nedobrá, protože mladí lidé, kteří nevědí nic o fašismu, si myslí, že když toto je fašismus, tak fašismus nebyl zas tak zlý.“
I když s Jochem ne ve všem souhlasím, tak s tímto měl naprostou pravdu.
R. Joch není moje krevní, přesto uznávám, že má i některé dobré názory. A tento jeho názor je skutečně excelentní. A ta námi placená ČT je stejně objektivní jako za normalizace. 🙁
Ještě drobeček: Všímáte si, p. Jílku, vývoje vztahů mezi EU, Trumpem a reálně vládnoucími oligarchy? Tady se všechno rozhoduje! Samozřejmě – informace na webech jsou tendenční nejen na obě, ale na všechny strany. Jenže když znáte někoho, kdo vám je schopen věrohodné informace podat… Toto ještě bude dost zajímavé…
Když mluvíte o „věrohodnosti“, musel byste být MYSTIK, protože jinak – kromě Boha lze těžko někomu PLNĚ věřit. … (To ani člověk sám sobě. Čím více jste a budete pravdivý, tím více znáte své chyby, limity, nezdary. … Dokonce, i když člověk něco zvládne, STÁLE musí být pokorný.)
_____________________
Sergej K. Dakov: “ … Když jsem vstoupil do tiché místnosti a blížil se k tělesným pozůstatkům otce Lenina, zalila mě vlna zbožnosti a úcty. Zastavil jsem se těsně před rakví a díval se na tělo muže, jehož učení jsem tak intenzivně studoval a který byl mým bohem, zakladatelem mého „náboženství“. Poprvé v životě jsem mohl v něco věřit. Učil rovnosti, bratrství a pomoci slabým. Sklonil jsem hlavu a modlil se k němu. Ano, byla to modlitba, nemohu to jinak nazvat. …“
Koukám, že už i zde dorazilo staré bolševické heslo „Kdo nejde s námi, je proti nám.“ Za bolševika označovali komunisti lidi s jinými názory imperialisty, revanšisty, protisocialistickými živly, agenty kapitalismu, odpadlíky, samozvanci, podvraceči, oportunisty atd. atd. Dnes jsou lidé s odlišnými názory nazýváni od mainstreamových médií, politiků, levičáckých organizací a neziskovek jako rasisté, fašisté, nacisté, xenofobové, proruští trolové či extrémisté. A od nich to přebírají i někteří běžní občané. Tyto nálepky jsou většinou inflací původního významu těchto slov a dnešní mládež je vnímá bohužel jinak, než je ve skutečnosti jejich pravý význam.
Na nálepkování jste tu expertem hlavně Vy.
A neurážejte neziskovky. Nemáte o nich vůbec pojem. Jen papouškujete, co jste přečetl někde na internetu.
Takže máme brát vážně i tu neziskovku, co jí šéfuje onen pornoherec? Chápu, že spousta neziskovek zde své místo má a dělá činnost záslužnou (když stát v patřičných oblastech nefunguje, tak je to holt na neziskovkách a jednotlivcích, kteří se na to nemohou dívat a cítí potřebu pomoci – to je ušlechtilé a chvályhodné). Jenže pak jsou za neziskovkami schované struktury velmi „podivné“ – a o ty jde. Jako jsem se na ulici po letech naučil rozlišovat „žebráky“ (jejichž příjmy možná převyšují příjmy moje) a ty, kterým také pomáhám, protože jejich reálná situace je zřejmá…
Díky Radku, lépe bych tu odpověď nevystihnul. I já vím, že většina neziskových organizací užitečných. Začíná to spolky na vesnicích a končí to organizacemi, které se starají o skutečné uprchlíky (ne ekonomické vetřelce) např. v táborech v Libanonu či Turecku. Nakonec i já občas na charitu pro tyto lidi pošlu nějakou tu korunu či šatstvo. Kromě neziskových organizací jsou tu však neziskovky, o jejichž „přínosu“ pro společnost byly popsány tuny papíru. Týká se to nejen organizací, které se zabývají pašováním ekonomických migrantů do Evropy, ale i třeba takové, které zde prosazují genderovou politiku a jiná neomarxistická svinstva a další. Těm bych veškeré státní dotace zrušil.
Škoda, že o think-tanku Evropské hodnoty toho zjevně moc nevíte (ani, že Janda tomu nešéfuje, předseda správní rady je nějaký Radko Hokovský). Doporučuju si o nich něco zjistit – nejsou to žádní „sluníčkáři“, jejich dopopučení pro českou zahraniční politiku jsou docela rázná: odmítnout kvóty, trvat na navýšení rozpočtu na obranu atd. Velké riziko vidí v Rusku, což je hlavní důvod, proč se do nich kdokdo naváží …
Když šéf neziskovky přijede škemrat o jakoukoliv podporu v Audině nebo BMW a ve značkovém obleku s kravatou obepnutou zlatou sponou, tak se s ním vůbec nebudu bavit. Když přijede v ojetině, která má nalítáno 150 tisíc km, v džínách a tričku, tak mě možná bude zajímat…
Prostě a jednoduše – není neziskovka jako neziskovka. A pojem „think-tank“ je lepší v mé přítomnosti nepoužívat.
Je to jako se zdravotními pojišťovnami – skutečně potřební musí na životně důležité výkony doplácet. A pak stačí jít osobně odevzdat přehled příjmů OSVČ a prohlédnout si paláce, kde pobočky pojišťoven sídlí a vybavení těch poboček… Kdopak jim to asi zaplatil – a z čeho?
Já vidím riziko v takzvané „globální elitě“ a na národnosti či státní příslušnosti „elitních sebevyvolených“ mi ale lautr VŮBEC NEZÁLEŽÍ!
Ředitelem think-tanku Evropské hodnoty byl k 16. únoru 2018 jmenován dlouholetý zástupce ředitele Jakub Janda, který má za sebou i účinkování jako pornoherec. Na jejich tzv. transparentním účtu figuruje i příjem peněz od organizací, které nejsou pro běžného občana dohledatelné, často ze zahraničí. Jedná se o síť tzv. neziskovek, které si vzájemně přeposílají finanční příspěvky, takže skutečný dárce zůstává hluboko v anonymitě.
Pracovní výstupy Evropských hodnot bývají většinou jen holými frázemi bez vypovídací a analytické hodnoty. Jejich činnost, kdy se proti propagandě bojuje propagandou, je pro lidi, kteří dokážou kriticky myslet, naprosto neužitečnou činností.
Vzpomínám si, když EH napadly disidenta, signatáře Charty 77 a novinářskou legendu Jana Petránka, který při ukrajinské krizi nesouhlasil se vším, co řekla ukrajinská propaganda. Tehdy Janda z Evropských hodnot označil Jana Petránka za příslušníka české dezinformační scény. Pro mě zůstává Petránek Panem novinářem a rozhodně mu budu věřit spíše, než bývalému pornoherci.
Děkuju Stanislavo, napsala jste to přesně.
Neřešte to… Jak vidno, nemá to vůbec smysl. Není nad životní zkušenost…
Souhlas. Když se v diskuzi vtipkuje, najde se vždy nějaký komsomolec, který to nechápe a umravňuje. Když se najede na vážné téma, najde se jiný komsomolec(ka), a dehonestuje diskutující, kteří mají životní zkušenosti, přehled o realitě, umějí se orientovat v informacích, vědí o čem píší. Ach jo.
Vždyť je to normální… 🙂 Občas se rozvine diskuse na politická témata i ve škole – některé studenty samozřejmě víc než kontrapunkt zajímají témata života, čemž se, pokud se daří držet krok se ŠVP, nebráním. Je celkem logické, že těch „horlivců“, kterým je všechno „jasné“, je nadpoloviční většina. Tady už neargumentuji, protože to vůbec nemá smysl. Občas se najde někdo, kdo přemýšlí, což v důsledku pro něho znamená, že to v kolektivu vrstevníků nemá lehké. Zajímavé je, že to bývají velmi schopní studenti a už i několikanásobní laureáti mezinárodních soutěží. Tuhle se nám jedna kytaristka vrátila z mezinárodní soutěže v Číně s palmou vítězství. Rozvinula se diskuse o tom, jaké to v té Číně je. Skončilo to tím, že odešla ze třídy, práskla dveřmi a pronesla, že s idioty nebude diskutovat…
Já na to už jen říkám: Dokud můžete, tak čtěte (nejen weby, ale i knihy), snažte se v maximální možné míře cestovat a učte se jazyky – dva je málo! A snažte si udělat svůj názor… Nic víc… 🙂
Proč hned nazývat toho, kdo s Vámi nesouhlasí, komsomolcem?
Já nevím, kdo tady se mnou nesouhlasí. Já osobně jsem napsala v této diskuzi pár neškodných komentářů. Ale všimla jsem si, že sem občas zavítají tací diskutující, kteří ty zde častěji komunikující nazývají prokomunisty či experty na nálepkování apod. – aniž by o nich cokoli věděli. Tak jsem tuto skutečnost POUZE okomentovala podobným stylem tomu jejich. Nic víc, nic míň…..
Kdo tyto stránky pravidelně navštěvuje (jako já), zná Vaše mnohé komentáře a komentáře dalších několika lidí (zejm. Bill, p. Rejšek), se kterými si zjevně rozumíte a souhlasíte s nimi. Tato Vaše „skupina“ zde zaplňuje hodně prostoru. Objeví-li se někdo, kdo s Vámi nesouhlasí, dostane coproto, takže zmizí (viz April), nebo se ozývá jen zřídka ve snaze o změnu a pak to zase vzdá, (tj. to co jste nazvala „výštěkem“).
Bill je podle mě opravdu nebezpečný, šíří nenávist.
Jinak Vám, Magdo, 0přeju všechno dobré, se všemi účetními jsem si vždycky rozumněla, jsou to fajn lidi.
Je to ve volbě témat, která jsou veskrze politická, nebo evokující politickou tématiku – tento poslední článek není výjimkou. Až mi to trochu připadá jako cílený latentní průzkum veřejného mínění. Takže – budiž, klidně své názory odhalím, nemám víceméně co ztratit! 🙂
Až bude téma článku nepolitické – třeba o technologii výroby ovocných zmrzlin v liturgických barvách nebo o tom, že v obci X proběhla pouť včelařů, přičemž zúčastněným uletěly včely a způsobily poprask při liturgii – tak bude i diskuse vypadat jinak! I já přeji vše dobré.
Stanislavo, já vám zdravím. Musím se přiznat, že jsem svým hodnocením situace u nás i ve světě opravdu nebezpečný. My to máme v rodině. Děda už po válce varoval před komunisty a tvrdil, že Gottwald sebere sedlákům půdu. Většina sedláků mu nevěřila. Otec musel pod výhrůžkami vstoupit do JZD, kde se stal velkým kritikem bolševického vedení. Režim mu to spočítal na mě, takže jsem nemohl studovat VŠ. Já dnes varuji před nebezpečím, které nás reálně ohrožuje, a to je zejména pronikání islámu, eurobolševismu, neomarxismu a genderismu. Velkou autoritou je pro mě O. Marián Kuffa. Např.
https://www.youtube.com/watch?v=qlPaahBDJN8
Přeji vám vše krásné.
Zaujalo mne, že v Rusku děti „disidentů“ velice často (téměř vždy) byly nuceny napravovat špatný „kádrový profil“ svých rodičů. … Přesto si myslím, že KAŽDÝ nakonec žije a jedná sám za sebe. …
____________
P.Kuffa je jistě svatý kněz. Přesto: sebe nadšenější kázání vás nespasí. Pro Boha a dobro se musí rozhodnout/rozhodovat každý za sebe.
Také vám přeji Stanislavo vše dobré. A jen doplnění – takový kardinál Beran byl za svého života také velmi nebezpečný – varoval a bojoval (dnešními slovy šířil nenávist) jak proti nacismu, tak proti komunismu, varoval před jejich nebezpečí Z toho důvodu byl oběma režimy vězněn, oba režimy se ho snažili umlčet. Takových „šiřitelů nenávisti“ bylo více, většina skončila nejprve v koncentrácích, následně v Jáchymově. Tisíce jich skončily na šibenicích. A protože mám nějaký ten pátek odžito, tak si pamatuji, jak stateční lidé bojující za vlast, právo a demokracii, byli označováni zaprodanci imperialismu, škůdci naší vlasti, zrádci a podobně. A úplně mne mrazí, když dneska někdo poukazuje na nebezpečí, které nám hrozí, že je dehonestován stejným způsobem. A proto doporučuji, jak píše R. Rejšek – čtěte. Např. pro začátek – kniha od V. Vaška: Ne vším jsem byl rád, či Dům na skále, kniha o R. Vackové: Trestankyně, kniha: Soukromí M. Horákové – to jsou skvosty, ve kterých se člověk dozví velmi mnoho.
O tom, že komunismus byl zločinný systém vůbec nepochybuju. Nebojte, taky ho pamatuju.
Maličko bych to poopravil – KAŽDÝ „…ismus“, u jehož kolébky stojí v zásadě dobré myšlenky, ale dopustí se jeho degenerace a degradace „samasebevyvolenými“, stává se po čase zločinným. S tzv. kapitalismem to dopadne úplně stejně. Přitom ale myslící člověk uzná, že principy „tržní ekonomiky“ jsou v podstatě velmi správné a asi jako jediné mohou vést k reálné prosperitě – pokud ovšem ve jménu nekonečně rostoucího blahobytu nedojde k drancování planety, jak píše níže P. Jílek…
P.Jílek reaguje na „proruské weby“. Upřímně nerozumím tomu, PROČ zde argumentujete RUSKEM ve smyslu VZOREM „světového kapitalismu“.
____________
Nic proti Rusku, tam ale spíše vládne dodnes „právo silnějšího“, než „kapitalismus“ jako takový… Nevím.
„Odpusť Natašo!“ od Sergeje Dakova jste četl?
Ano, četl jsem 🙂
Je to tak.
To je odpověď R. Rejškovi.
Je to tak, to je odpověď ke všem.
https://www.youtube.com/watch?v=qlPaahBDJN8
(odkaz od Billa). Přátelé, tak to stojí za to! Je to sice dlouhé, člověk si na to musí udělat čas, ale kdo to vydrží od začátku až do konce, tak nebude litovat. Není co dodat a co řešit… (Není to agitka, ale homilie)…
Jen vyjímečně koukám na odkazy v diskuzi. Tentokrát jsem koukla: ÚŽASNÉ!!! Nemám slov!
Snad jen, že bych to dala jako povinné v parlamentu. 😉
Ještě si dovoluji zaslat odkaz na petici proti Istanbulské úmluvě 🙂
https://www.petice24.com/chceme_zachovat_tradini_rodinu_odmitame_ratifikaci_istanbulske_umluvy_a_dublinu_iv
A co ještě si dovolíte? 😀
už jsem podepsal.
Zdravím, tentokrát svůj štěk zmírním na varovné vrčení. Zajímá se někdo, ze zdejších diskutujících co se děje s naší krajinou, půdou, lesy? Hrozí nám katastrofa! Občas je snad zmínka v ČT, která vytočí už tak dost přirudlé politiky včetně prezidenta ještě víc do ruda, ostatní media vše zamlčují. Zeman už se nemstí jenom svým oponentům, ale prakticky celému národu.
Jeden příklad, úmyslně ten který se týká Brna. Vysychá celá země, a týká se to i rozsáhlých lesů ve Žďárkách, kde pramení Svratka. I zde vyschly prameny, neobnovily se ani vloni, kdy tu celoročně mimořádně pršelo. Lesy by tu mohly přežít, horka tu nejsou tak velká, jenže lesy vyschnou a zahynou. A sucho se prohloubí ještě více.
Ten současný čúrek který teče do Víru je občas doplněn přívalovým splachem z polí, plným jedů. Pitná voda z Víru pro Brno, se míchá s vodovodem Březová. Ta je kontaminována produkty z bývalé Ruské základny, nedaleko tohoto zdroje.
Na vzniku sucha se nemalou měrou podílí kořistnický způsob zemědělství – i lesnictví. Babišovy firmy – jmenujme „Proles“ a další, absolutně nemají zájem cokoliv řešit. Hlavně, že mu tečou miliardy do kapsy. Až to tady zničí, po příkladu svého estébáckého kolegy Koženého zmizí na ostrovy.
Lidé, kteří poukazují na skutečný stav věcí jsou po estábáckém způsobu zstrašováni, i likvidováni. O tom všem nás ruské weby neinformují. Pouze vyplachují mozky jednodušším lidem, následkem čehož si do čela naší zem postavíme takovouto pakáž.
To, co se dnes děje s půdou a lesy, je opravdu hrozné, stejně tak hrozné jsou i změny klimatu, které dle některých alternativních zdrojů, budou mít pro Evropu, ale i potažmo pro celý svět, katastrofální následky. Nejde o tzv. globální oteplování, spíše o změnu klimatu, kdy ČR již nebude místem, kam díky proudění přicházely jednotlivé fronty přinášející několikadenní příjemný déšť, ale suchým místem, které budou skrápět prudké lijáky doprovázené bouřemi. Země vysychá a je to vidět ve studnách, na polích i na zahradách.
Zemědělství bohužel dospělo do fáze, kdy se používá stále více hnojiv a postřiků, je používána stále těžší a těžší technika, velké společnosti obhospodařují lány o několika desítkách hektarů, kde roste stejná plodina, aniž by tam byla mez, remízek, nějaký strom apod. Bohužel se jedná o kořistnický způsob hospodaření a netýká se jen Burešova ANOfertu.
Jako největší pohromu považuji nadměrné používání pesticidů, herbicidů a fungicidů. Ačkoliv se tvrdí, že tyto postřiky působí na rostlinách jen v ochranné době a na zdraví člověka to nemá žádný vliv, mnozí potravinoví a zemědělští odborníci a různé „dezinformační“ weby tvrdí, že rezidua (zbytková množství) těchto přípravků v rostlinách zůstávají a mají vliv na zdravotní stav člověka. Samozřejmě firmy, které tyto postřiky vyrábějí, tvrdí, že vše je bezpečné. Např. firma Monsanto zašla tak daleko, že uplatila úředníky OSN, kteří její nebezpečný glyfosát (Roundup) označili jako bezpečný. Nyní tuto nadnárodní společnost koupil další chemický gigant Bayer, čímž vznikl supergigant, proti kterému bude těžké prosadit opatření, která zakazují používat nebezpečné postřiky, ale třeba také geneticky modifikované potraviny. Před otázkou stojí i zemědělci a jejich zákazníci, protože nepoužívání těchto přípravků by až dramaticky mohlo snížit výnosy a tím zvýšit cenu potravin. Jak je známo, český spotřebitel rád mluví o kvalitě, ale většina lidí si raději koupí laciný šmejd.
Problém užívání hnojiv má jeden další důležitý rozměr. Nedávno jsem četl článek, že vědci zjistili, že dnešní potraviny nadupané dusíkem již neobsahují tolik vitamínů a dalších důležitých výživových látek, jako v minulosti. Např. ovoce a zelenina prý obsahuje cca 1/3 toho, co před 30 roky. Znamená to, že lidi si naplní břicha, zaženou hlad, ale stejně si musí kupovat různé výživové a vitamínové doplňky. Obávám se, že mladá generace bude trpět stále více nemocemi, které pocházejí buď z nedostatku živin nebo z používání chemických postřiků.
Jeden zemědělec u nás:
„Já bych tolik nestříkal, ale když od Babiše nekoupím postřiky, nevykoupí mi pšenici:“
Postřiky jsou děs, ale je to ještě horší.
Letos nepostříkal řepku – chytla mu plíseň. jeho žena mi povídá:“ Tuhle havaroval kamion – nesměli k němu ani policajti, ani hasiči. Proč ? – Jezdil, a rozstřikoval po okolí plísně. To, aby zemědělci museli stříkat….Já teda u toho nebyla, ale věřím, že i takhle může fungovat prosperita některých firem za každou cenu.
A s tou vodou? – Snad Morava nedopadne takto:
Dva Evropani se vlečou pouští. Potkají beduína a ptají se ho: „Jak je daleko k moři?
„Pět set kilometrů,” zní odpověď.
„Páni,” diví se jeden, „to je teda parádní pláž!”
Ano… A všechno je to o tom, že kdo má hodně, chce mít ještě víc. Mamon, mamon a zase mamon.
Normálnímu člověku stačí ke slušnému životu relativně málo.
Tuhle jsem přemýšlel, co bych dělal, kdybych nějakým omylem a nedopatřením přišel k větším penězům (což samozřejmě nehrozí – nebo alespoň o tom zatím nevím). Vycházím z toho, že šedesátku mám na krku, a i kdybych tady pobyl ještě 20 – 25 (???) let, tak kolik za tu dobu budu potřebovat peněz k tomu, abych slušně vyžil. Jedno vím jistě – podnikat nezačnu (protože to neumím), luxus mi je ukradený, stačí mi to, co mám. Možná bych si dopřál auto, u něhož by byl předpoklad, že ve něm už dojezdím… (Stejně musím počítat s tím, že ještě tak deset let, a pak utrum ze zdravotních důvodů). A co s tím vším ostatním?
Asi bych to rozdal – něco dětem, něco tam, kde by to bylo potřeba…
K čemu velké peníze?…
A teď si vezměte ty multimilardářské magory, kterým je přes osmdesát a furt hrabou… To si chtějí zeměkouli vzít s sebou na věčnost, volové?? (pardon…).
Fakt je, že žijeme stále v obrovském nadbytku – proč třeba denně jíst maso?? Vegetariánství mě začíná zajímat čím dál více… A tak dále…
A jsme zase u těch peněz!
Jenom připomínám – my pořád máme dluh třistatisíc za tu novou střechu kostela. 😉
A k tomu masu:
Kdysi jsem u babičky na podzim vyhrabávala zahradu. Tam vám bylo šneků! Vzpomněla jsem si, že druhá babička říkávala, jak za války soused pořád vařil guláš….a on byl ze šneků. Tak jsem si řekla, že až na jaře šneci vylezou, že to zkusím. Představa voňavého guláše a krásných libových kousků masa mi nedala pokoj. Na jaře jsem přišla na tu zahradu…. – a byla plná prázdných ulit. Přežilo jen pár šnečků. Ostatní strachy pomřeli. Uvařila jsem guláš z květáku. Nemůžu to reálně porovnat, ale květákový byl určitě mnohem lepší. 😀 😀
Z biskupství nekápne nic, dokonce jsem musel zastavit jednání o restaurování docela hodně cenných varhan, což mě mrzí, ale nic nenadělám. Minulý měsíc jsem se pokoušel volat jáhna B., ale ani jednou mi to nezvedl – asi nereaguje na neznámá čísla (přiznám se, že když nevím, kde mi hlava stojí, tak to také někdy praktikuji a odpovím sms: „Je-li to důležité, pošlete mail nebo sms“… Tak to ještě zkusím.
Jáhen se kaje a omlouvá – měl pilno-pilno-pilno. Prý bude ve střehu. Není to tak, že by nebral cizí čísla. jen prostě nestíhal. A že z biskupství nekápne nic, to je realita i u nás.
Teda Lído, to mi nedělej. Při představě guláše ze šneků se mi hnedle udělalo tak nějak hooodně divně od žaludku……
😀 😀
Je to jednoduché: zvykej si pár roků na tu představu, pak příjde zvědavost, a pak dostaneš chuť to ochutnat. A když to pak ochutnáš… no, je několik možností… 😀
Vegetariánství je blbost, klidně si dej maso každou neděli!
Souhlasím. Ale statistiky říkají, že nadpoloviční většina Evropanů konzumuje maso a masné výrobky denně. Pokud máme věřit údajům o tom, jakou ekologickou a ekonomickou zátěž představuje živočišná výroba, je to na pováženou. Čili – v neděli a ve svátek maso ano, jinak si však myslím, že rostlinné produkty nasytí a mohou i báječně chutnat…
Myslím, že rozhodující jsou slova:“pokud máme věřit údajům o zátěži..“ Já bych tomu totiž vůbec nevěřila.
Pro představu – co je větší ekolog. a ekonom. zátěž:
mám pozemek – můžu na něm chovat krávy,
– můžu na něm mít les,
– můžu mít fabriku, silnici, město…
– parlament 😀
– pěstovat řepku….
Asi by se měl každý druh zátěže posoudit zvlášť, ale ani pak se mi ty krávy nezdají na pováženou! 😉
Ono je to myšleno v globálu. Ale myslím si, že nejnesmyslnější je mít na pozemku parlament 🙂 .
Souhlasím – asi by to byla ta největší ekonomická i ekologická zátěž.
Takže poslance nejíst!!
😀
Lído, bohužel vztah Babišových firem k zemědělcům je taková, jak jste to popsala. Sám Babiš se snaží skupováním akcií akciovek a členských podílů družstev skupovat další a další zemědělské podniky.
Příběh s tím kamiónem se mi zdá přitažený za vlasy a spíš bych ho srovnal s příběhem s mandelinkou, kterou nám tady vysazovali v 50. letech zlí američtí imperialisté. 🙂 Ono těch škůdců plevelů a plísní je dost na to, aby se samo o sobě stříkalo pole několikrát do roka. Zbytková množství těchto postřiků zůstávají nejen v potravinách, ale i v půdě, odkud prosakují i s dusičnany do studní. 🙁
Těžká konkurence Babišovi!! : právě se mi vylíhlo čtvrté kuřátko (teda kvočně). Uvidíme, kolik jich bude do rána. 🙂 Jen to prosím Babišovi neříkejte – neprodám ani podíl, ani celou kvočnu. Je půjčená od sousedky. Ale i kdyby byla moje, stejně neprodám! 😀 😀
Lído, pokud nemáte EET, tak na vás Bureš nedosáhne 🙂
http://pravyprostor.cz/wp-content/uploads/2016/12/Andrej-Babiš-Vrchní-prchni.jpg 🙂
Zajímavé, že nezřídí EEV – elektronickou evidenci výdajů. Tržby nemám, výdaje ano. Ale možná to bude následovat v tomto volebním období jako další tah. 😉
Problém je v tom, že politika přestala být SLUŽBOU a stala se KŠEFTEM. Slušný člověk dnes do politiky nepůjde a pokud to zkusí, tak velmi rychle to vzdá (viz exministryně kultury Třeštíková). Ukažte mi stranu, kde jsou jen solidní lidé – pakáž, o které píšete, je rozlezlá napříč celým spektrem. Systém je špatný a neživotný, to je jasné každému – jenže o to víc vyhovuje gaunerům, proto není síly, která by jej změnila.
V roce 2005 jsem se nechal zblbnout a nechal se zlanařit mezi „nezávislé kandidáty“. Tak jsem v dobré víře začal schůzovat a účastnit se aktivit, o nichž jsem doufal, že jsou záslužné. Ale velmi rychle jsem pochopil, že „nezávislost“ mají jen v názvu a že pokud bych chtěl prosadit myšlenku, o niž jsem přesvědčen, že je správná, sám za sebe, tak prostě nemám šanci. Tak jsem to vzdal – švec se má držet svého kopyta. „Kývačem“ jsem být nechtěl.
Petře Jílku, věřte, že i o to, co se děje s naší půdou a krajinou se zajímáme. Akorát nevím, proč by nás měly o tom všem informovat ruské weby. O tom by nás měly informovat weby ČESKÉ, následně pak evropské – protože její jsme součástí. A můžete si být jist, že lidi volící Babiše, žádné ruské weby nečtou. Ti si vystačí s Bleskem a podobnými skvosty. K jejich volbě jim naprosto stačil příslib, že s těmi zloději (malými českými firmičkami a živnostníčky) zatočí. Že je Babiš jeden z největších podvodníků a zlodějů, že je to bezcharakterní estébák, ničitel krajiny, kvality potravin atd, to jim nevadí, tak daleko nevidí. Vidí jen to, že ten majitel té malé firmičky má lepší auto, dům, dovolenou apod. A proto je super, že mu to Babiš zatrhne. Vím o čem píšu – takové lidi ve svém okolí znám.
Za Babišem lidi stojí díky tomu, že odstavil od válu takzvané „tradiční“ strany, které se dokázaly znemožnit a naštvat lidi víc, než by se slušelo. Ekonomicko-politického „mesiáše“ však v něm nevidím ani já… Spíš to do budoucnosti visím dost černě… Systém politických stran se již delší čas ukazuje jako u nás neschopný jakékoliv obrody. Co s tím? „Babo, raď“ (jak se říká)…
oprava: „vidím“ – samozřejmě 😀 Ale kdoví, zda za své názory nebudu viset… 🙂
Radku, já stejně jako ty nejsem z Babiše nadšený, ale stejně jako ty chápu, že Babiše a jeho ANO výraznou měrou dostali do stávající pozice „tradiční strany“, které se v očích veřejnosti zkompromitovaly a které nereagovaly na oprávněné požadavky lidí. On se třeba udělal sociologický průzkum a politici místo toho, aby ho pomáhali řešit, se starali o jiné nepodstatné věci.
Mě je třeba jasné, že Babiš (nejen v kauze Čapí hnízdo) kradl, ovšem na straně druhé tu máme průšvihy „demokratických“ politiků v řádech miliard či dokonce stovek miliard (fotovoltaické elektrárny, OKD a další). Takže on ten galimatyáš ještě nějakou dobu potrvá, něž se zase něco ustálí. Jak říkáš: Co s tím a babo raď! 🙂
Logika, kterou argumentujete, platila svého času i pro Adolfa Hitlera.
…
Pánové – vy pořád: babo raď, babo raď. A co vám mám jako poradit, když si nevíte rady navzájem? 😉
😀 😀 😀
Pán Bůh MÁ smysl pro humor.
To mu upřít nelze.
…
Ne každý by s vámi souhlasil…. 🙂
Rejšek není Pán Bůh.
Sorry jako. 🙁
___________________
Povíme si to za 50 let.
Nemyslel sem pana Rejška 🙂
Za 50 let budete pod drnem 🙂 a věřím, že i v nebi 🙂
Což právě byla POINTA. 🙂 Slovy mých profesorů: „Jak stárneme, je na konci toho stárnutí jistá NESPOJITOST. Otázkou je, zda je to nespojitost integrovatelná. … Ne všichni si to jsou ochotni připustit.“
____________________
http://hajny.webpark.cz/old/cz/poke.html#VANOCE
Zkuste mi to vysvětlit…nejsem znalý spojitostí jakkoli integrovatelných či neintegrovatelných 🙂
Osobně tomu rozumím tak, že „nespojitost“ v okamžiku naší smrti je pouze „bod“ v epizodě našeho života. Tj. že existuje „souvislost“ mezi tím, co zakoušíme, vnímáme a prožíváme „teď“ a co budeme vnímat, zažívat a prožívat „po“ naší smrti. Nicméně jak pohotově tehdy poznamenal pan Prof.: „ne všichni lidé si to jsou ochotni připustit.“
Napadla mne hned jiná osoba a také na B.
__________________
Tradice je hold tradice. 🙂
…
Magdo, ono je potřeba chápat, že označování webů jako „ruských“, „proruských“, „dezinformačních“ atd. je jen jejich pejorativní nálepkování. Ve skutečnosti se jedná o alternativní weby, které přinášejí zprávy, které se v 99 procentech neobjeví v českém mainstreamu. V českých médiích si např. nepřečtete o zločinech proti bílým v Jižní Africe, o reálné situaci na švédských předměstích či katastrofálním propadu životní úrovně švédských důchodců, o skutečné míře kriminality v Paříži a Londýně, o vlně znásilňování evropských žen příchozími imigranty, o kulturní genocidě proti evropské civilizace na západních vysokých školách, o diskriminaci evropských vlastenců, o tolerování muslimských zločinů ze strany policie a soudů v některých státech západní Evropy, o pronikání neomarxismu a genderismu apod. Stejně tak se člověk z mainstreamu nedozví další informace, které by nějakým způsobem vrhaly špatné světlo na výdobytky reálného evropského socialistického kapitalismu či na firmy, které ovlivňují, co je možno v tzv, seriózním tisku zveřejnit a co ne. Mezi tyto informace může patřit i stav půdy v českých zemích, která je zejména v produkčních oblastech nehnojena chlévskou mrvou, udusána těžkou technikou a nasycena přebytkem umělých hnojiv a chemických přípravků, které dílem zůstávají v potravinách a dílem v půdě, odkud se dostávají do podzemních vod.
Samozřejmě, že každý alternativní web má jinou úroveň. Jsou weby, které se zabývají předkladem nepohodlných článků ze západních zdrojů, které uveřejňují nepohodlné údaje ze západních statistik, které zveřejňují nepohodlná videa apod. Na straně druhé je potřeba si říct, že existují i takové weby, které se zabývají různými konspiračními teoriemi, jako je teorie o přistání Apolla na Měsíci, chemtrail a další nebo které přinášejí opravdu neověřené a zavádějící zprávy.
Dnešní mocní mají strach z pravdy, proto míchají všechny tyto weby a všechny zprávy v nich obsažené do jednoho pytle. Ono je totiž jednodušší označit nějaký web jako „dezinformační“, než polemizovat s nějakou nepohodlnou informací, která se ukáže jako pravdivá. V této souvislosti je také zajímavé, že mnohé zprávy se nejprve objeví na alternativních webech, a teprve až poté, kdy ty nepohodlné informace nejdou ututlat, objeví se i v mainstreamu.
Mnoho mladých lidí tento stav nechápe, ale naše generace, která zažila bolševika a naučila se zprávy třídit, porovnávat a analyzovat, si dokáže z té spleti udělat svůj zdravý úsudek.
Bille, ale tohle všechno já přece vím.
Magdo, v souvislosti s tématem, který tu nastolil Petr Jílek, jsem dnes narazil v Parlamentních listech (které bývají označovány jako „proruský web“) na článek, ve kterém je rozhovor s RNDr. Václavem Cílkem.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Vaclav-Cilek-pro-PL-Bude-malo-vody-i-u-nas-Zazijeme-sok-Svet-narazi-na-uplne-dno-539504
Prof. Cílek do PL přispívá dost často a jeho články si vždycky velice rád přečtu. 🙂
Dr. Cílek je dlouhodobě svojí „skepsí“ znám. Ne nutně však má smysl o jeho slovech nepřemýšlet. Svého času byla moc pěknou knížka Konráda Lorentze „Osm smrtelných hříchů“. Útlá knížečka, která též stojí za přečtení. … Je velice užitečné o argumentech uvedených vědci PŘEMÝŠLET, aby se tyto „chmurné prognózy“ NENAPLNILY.
Nestačí jen přemýšlet, nutné je v těchto intencích KONAT! A vy jistě všem poradíte, jak KONKRÉTNĚ na to! 🙂
Zmateně konat? ??? V ČR se říká 2x měř, jednou řež.
___________________
A cynismus typu „kdo nic nedělá, nic nezkazí“ není argument. Např. se v klidu pomodlit a pak dle nejlepšího vědomí a svědomí „něco“ udělat.
Tak to čiňte! Možná nejste sám, kdo takto uvažuje! 🙂
„Alternativní weby“, jsou otázka. … Viz tento.
(I když tisickrate.cz to alespoň přiznává, že nepravdy píše…).
_____________________
Četl jste Sergeje K. Dakova?
(Velice dobrá alternativa… Ve veřejném prostoru dostupná léta.
Sergej K.Dakov: Odpusť, Natašo!
Tak prý bylo na summitu G7 docela veselo… No nedivím se. Když Trump odvolá podpis pod komuniké a odletí za Kimem, když předtím navrhne pozvat k jednání Putina, to docela naštve. Jakpak se „mutti“ po tomto asi cítí?
Že by kdosi chápal, že cestou není vzájemná nevraživost a nenávist, nýbrž spolupráce?
A že se o tom zase tak nějak málo píše…
Přijde ovšem na to, jak si Vy tuto spolupráci představujete. … Stylem „NOVIČOK“ ???
___________________
„… Častokrát se zmiňoval o tom, že se cítí neustále ohrožen. Nakonec si půjčil na svoji sebeobranu pistoli. Dne 1. února 1973 ho z ní smrtelně zasáhla kulka. Sebevražda byla vyloučena. Dne 1. března 1973 bylo zveřejněno, že se stal obětí „neštěstí“. Právě v ten den by se Sergej dožil dvaadvaceti roků.“
… říkají lidé od „silových složek“: Není problém zabít člověka. Problém pouze je, aby to vypadalo, jako „náhoda“.
Možná byste měl první napsat, že ten úryvek je z knihy, na kterou tady odkazujete….jinak to dopadne tak, že nikdo nepochopí o co jde 🙂
Já věděl, že se ozve 😀 😀 😀 !
Jak si představuji spolupráci? Tak, jak si ji představuje většina NORMÁLNÍCH SOUDNÝCH LIDÍ – tedy POZITIVNÍ A KONSTRUKTIVNÍ.
Novičok (pokud ta věc vůbec existuje) si pan Hajný může vzít do letadla a tam si ho strčit za přilbu…
Je fascinující, jak nenávist vůči všemu ruskému může být nekritická a slepá. Pan Hajný tady odkazuje na jakousi knihu, přitom myšlenkové paralely lze nalézt už dávno před tímto u Dostojevského, Jesenina, konec konců i Gogola… (pokud onen citovaný úryvek koresponduje s onou knihou)…
Jak už jsem napsal výše – dnes je velmi krátkozraké nepřítele „identifikovat“ podle národnosti či státní příslušnosti, ale podle kritérií zcela jiných.
Zkrátka a dobře – Trump na sumitu G7 názorně ukázal, že jednostranný a infantilně zjednodušený pohled na situaci je v rozporu s realitou a nemá s konstruktivním přístupem nic společného, čímž to bruselským „elitám“ poněkud zkomplikoval. Tak co? Začnou z Bruselu kydat hnůj i na Trumpa? Nebo se přehodnotí politika vůči USA? 😀 😀 😀
Radku, když jsi u té ruské klasiky, to si vzpomínám na jeden fór, spíše kameňák:
Na okraji Sahary jde misionář. Náhle proti němu stojí lev. Misionář, po předchozí zkušenosti, má už pušku, strhne ji s ramene a zalící a namíří. Náhle lev zavolá: Něstrelaj. Misionář nevěří svým uším. Hlavou mu prolétla myšlenka na ďábelské mámení. Ale pak znovu přiloží pušku k líci a zamíří. Lev opět volá: Něstrelaj. Opět má misionář pocit jakéhosi šalebného mámení. Ale přesto zvučným hlasem zavolal: Kto ty? Dostal odpověď: Něstrelaj, ja Lev Nikolajevič Tolstoj.
🙂
Je zbytečné si „dokazovat“, kdo z nás dvou je větší RUSOFIL. (A až vůbec to není o tom, že já jsem Lenina viděl, VY ne.)
___________
Pakliže útočíte na toho, kdo se vám nehodí, místo, aby jste o jeho důvodech alespoň zapřemýšlel, chyba je spíše na straně vaší, než na straně toho, koho „likvidujete“. …
Je velice užitečné o argumentech uvedených vědci PŘEMÝŠLET, aby se tyto “chmurné prognózy” NENAPLNILY. (Závěrečná slova Vaší reakce na prof. Cílka).
Já na to: Nestačí jen přemýšlet, nutné je v těchto intencích KONAT! A vy jistě všem poradíte, jak KONKRÉTNĚ na to! 🙂
Takže – Lenina jste viděl, což znamená, že v Moskvě jste byl. Za starých časů se říkalo, že „kdo byl v SSSR, může radit“.
Jistě tedy všem poradíte. Nebo si máme přečíst od Lenina „Čto dělať“? 😀
Já jsem byl taky v Moskvě, i v Petrohradu – jenže nikoliv v mauzoleu, ale na konzervatořích (v jednom případě jako stážista, v druhém případě jako lektor). Ani vy mi nevymluvíte, že ruská kultura (nejen hudební) je jedním z nosných pilířů EVROPSKÉ kultury obecně. Nebo snad pochybujete o Čajkovském, Prokofjevovi, Šostakovičovi (jehož bolševik nenáviděl až k samé hranici FYZICKÉ likvidace)??
Takže – važte slova o tom, koho „likviduji“. Nebo začnu používat demagogicky pokřivenou argumentaci po vašem vzoru…
Aha tak nejen váš syn. Už to leze. i Vy. … Snižoval jsem snad ruské umělce, literaturu, umění? Ne? Tak mi to nepodsouvejte. DĚKUJI.
Mého syna nechejte laskavě na pokoji, sám píšete že děti nejsou kopiemi svých rodičů. To, že upřímně obdivuji ruskou kulturu (a plným právem), ještě neznamená, že obdivuji ideály někdejší sovětské politiky, která byla ruskému národu vnucena světovými „vyvolenými“ jako jeden z dosud nejzrůdnějších experimentů na lidstvu – vždyť Lenin byl také „jejich“ a to, odkud tekly do Smolného neskutečné peníze, se také dobře ví! Nemíchejme zase jahody s celerem. Na rozdíl od některých „myslitelů“ se však domnívám, že není dobré v době skutečně kritické (což dnes bezpochyby je, až zatím žijeme v míru) trhat pospolitost příbuzných (tedy slovanských) národů, které stále „komusi“ ne této planetě nějak překáží, protože hatí čísi úmysly…
oprava: (což dnes bezpochyby je, ač zatím žijeme v míru) trhat pospolitost příbuzných (tedy slovanských) národů, které stále “komusi” na této planetě nějak překáží, protože hatí čísi úmysly…
Adresát reakci pochopil.
To si myslíte Vy 🙂
Souhlasím s Petrem Jílkem!
Babišovi tečou miliardy do kapes, ale aby za to pustil déšť, … tak to ne!
Hanba!
Ale jedna naděje tu je, jak se ho zbavit, velká!
Až to tu všechno zničí, zmizí na ostrovy!
Takže to už nebude dlouho trvat.
Jj, to je ten přístup „urvi, co můžeš a zmiz“! Kolik takových ještě bude?
https://ateo.cz/f/images/b/BuresKlepeta.jpg 😀 😀
Stále nevím, proč mi ty bílé kříže na fotografii u tohoto článku připomínají bílé kříže za padlé ve 2.světové válce. Tisíce a tisíce těch, kterým vděčíme za náš život v MÍRU.
To se zeptejte autora článku, který ji sem přiřadil. Udivuje mě, že VY něco nevíte… 😀
Připomínají. A že zatím žijeme v míru je též fakt. Proti křesťanům nic nemám.
Lze mluvit o míru při tolika zvrácenostech, zejména pokud trvá hromadné vraždění nenarozených? Pokud je ve válce řada našich spojenců a skorosousedů? Ale, pravda, Bohu díky aspoň přímo v otevřené válce jako takové skutečně nejsme.
V naší zemi žijeme v míru. Pokud máte pocit, že: „lze mluvit o míru…..“, pak se zajeďte podívat do Sýrie, jak vypadá „nemír“. Nebo si zkuste poslechnou pamětníky 2sv. války.Co se týče vraždění nenarozených – toto je staré jako lidstvo samo, to není žádný výmysl dnešní doby. NAOPAK – dnes je umělých ukončení těhotenství mnohonásobně míň než např. před takovými 80 – 100 lety. V každé vsi byla andělíčkářka. A nóbl zbožní sedláci, kteří měli v kostele koupenou VIP lavici k nim vozili svoje dcery a snachy (často proti jejich vůli). Vím o čem píšu – slyšela jsem to na vlastní uši od pamětnic.
Nojo… A tyto výsostně smutné a tragické příběhy figurují i v dílech velmi starých klasiků – „Její pastorkyňa“ (opera L. Janáčka), „Balada o nenarozeném dítěti“ (J. Wolker), madrigal „Sfogava con le stelle“ (Cl. Monteverdi) a mnoho dalších…
O to více neuvěřitelným kontrastem k tomuto všemu je pak další dílo Leoše Janáčka „Zápisník zmizelého“, které pojednává o synkovi z „dobré“ zbožné rodiny – jenže „hodný“ synek se zamiluje do potulné cikánky, zplodí s ní dítě a je tady „průšvih“… Synek se však ukáže jako charakter a formát – odchází z „dobré“ rodiny mezi potulné cikány, aby dostál svým otcovským povinnostem.
„Sbohem rodný kraju, i ty má dědino – rozlúčit sa s vámi zbývá mi jedino…“ (závěrečná strofa příběhu)… „chci všechno podniknút, co osud poručí! Zefka na mě čeká se synem v náručí!“ (proto „Zápisník zmizelého“)…
Ale tady mám strach, aby právě tohle dílo „aktivisti“ nezatrhli, protože se tam mimo jiné zpívá: „Bože dávný, nesmrtelný, pročs cikánu život dal?“… Vytrženo z kontextu není co řešit (že těmito slovy zoufalá cikánka Zefka lamentuje nad svým osudem „svazák“ nepochopí)…
Svazák Radek Rejšek toho nepochopil MNOHEM více. Četl a přečetl jste si už klasiku („Odpusť Natašo!“), na kterou jsem (právě) vás výše odkazoval? ???
________________
Skutečně si nemyslím, že by Vám (osobně) bylo k užitku a ke prospěchu za vším zlým vidět „věřící“ a už vůbec ne stále hledat „NEPŘÍTELE“. Naopak. Místo nepřítele, hledejte PŘÍTELE (… to třeba naleznete i Boha, potažmo Ježíše Krista).
Jasně – miluj svého nepřítele a dovol mu, ať tě sežere! :-D. Ať tu místo křesťanských kostelů postaví mešity! Vždyť svatyně je jako „svatyně“… 😀 Bůh s Alláhem jedno jsou.
Odkazovanou knihu jsem nečetl, stejně jako nehodlám řešit novičok! 😀
Milovat neznamená být naivním BLBCEM, pane Hajný!
K tomu vás nevyzývám. Naopak.
Přemýšlejte a blbcem NEBUĎTE.
…
Takže se mám zlu bránit? No však… 🙂
Otevírat se DOBRU.
Fajn, tak až mě ne ulici přepadne lupič, tak mu vydám vše, co mám a ještě mu dám klíče od bytu s adresou… 😀
Kateřina Lachmanová napsala knížku „Vězení s klíčem uvnitř“. Nečetl jsem ji, ale pointu jsem pochopil, že když nechcete se otevřít dobru, vždy si (pro sebe) vysvětlíte, že to či ono není dobré. Vaše představa je tím, co brání učit vám SKUTEČNOU zkušenost a nežít ve své ILUZI.
STRACH vám brání. (Realita – když „odbrzdíte“ a začnete ji žít – bude JINÁ, než vaše představa o ní.)
Hmmm… Takže i „dobro“ a „zlo“ jsou relativní pojmy. Víte, já už jsem zažil, jaký to je „krásný“ pocit přijít do vykradeného bytu 🙁 .Takže o iluzi a realitě mi nemusíte nic vykládat. Právě proto, že mám konkrétní ZKUŠENOST…
S Bohem???
… s vykradeným bytem. A mohu říci, že jsem ke zloději v tu chvíli cítil skutečně bezmeznou LÁSKU jako k bližnímu svému! Děkoval jsem mu ještě několik dní! (ne Bohu, ale tomu zl,oději, abyste pochopil). A nemíchejte zase demagogicky to, co míchat nelze!! 🙁
Zajímavé pojetí lásky. … Až bych řekl „na hraně“ toho co nazýváte „demagogií“.
Myslím, že nejdůležitější je číst především PÍSMO.
– za vším zlým vidět „věřící“ – opět se musím smát! Jaké věřící? Věřící jen ve VLASTNÍ blaho a mamon??
Jděte se proletět, já si zase poslechnu nějakou pěknou muziku… 😀
A rozumíte tomu, co čtete ???
______________
K čemu je cesta, která nevede k Bohu?
Písmo nevede k Bohu?? A proč ho tedy čtu? Jako beletrii? No to snad ne… 🙁
VŠE zkoumejte a co je DOBRÉ, toho se držte.
Ano, na tom všem se shodneme…
Reaguji na „Viděti Lenina“. Jako vojáky nás nechali nastoupit na Rudém náměstí a napochodovat k mrtvole. Já byl celý uřícený, neb jsem blbě vylezl z metra a pak to doháněl klusem. Po skončení onoho obřadu jsem kývl na kolegy a potichu jim vysvětloval, proč má od pasů dolů deku. „No ono bylo sté výročí narození, tak mu ochranka dávala hobla a přetrhli ho pitomci“!! Můj vtip byl jadrnou vojenskou mluvou oceněn, a jistého Horehronce, který měl na to talent, jsme poslali sehnat vodku, abychom ten „zážitek“ spláchli.
Jenom vysvětlení pro nevojáky. Raketové střelnice byly až ve Středoasijských pouštích, tak naše vojska jezdila tam. U „Zem-zem“ sloužili pouze prověření, u PVOS se mohly vyskytnout i živly mého typu. Zkušenosti jsme tam získávali všelijaké, snad od té doby více zdvíhám varovný prst před Kremlem.
Ale nejsem rusofob, v knihovně mám regály Rusů, stejně tak jako mezi starými elpíčky, tam snad jejich klasika převažuje.
Chápu… Leč myslím, že je dobré uvědomovat si, že časy se mění a že dnes už plně neplatí to, co platilo před třiceti – dvaceti – a nebo i třemi lety…
Opravdu jsem stále více přesvědčen o tom, že DNES nelze „nepřítele“ identifikovat podle státní příslušnosti a národnosti. Před rokem 1989 byl pro nás „nepřítel“ jasný a čitelný a byl víceméně JEDEN. Dnes je třeba jej hledat všude (ve všech stranách napříč CELÝM spektrem a ve státních institucích i soukromých seskupeních – dejme tomu i v oněch diskutovaných „neziskovkách“) a identifikovat jej mezi jednotlivci a v rámci konkrétních zájmových skupin. O to je to horší a náročnější… Předpokládám, že většině myslících lidí je jasné, že „hra na levici a pravici“ je dnes už zastíracím divadlem pro hlupáčky… A ty nejvyšší „BOSSY“ globální mafie ani neznáme – jenže to jsou skuteční vládcové…
Hm… Co může vypovědět „ten“, kdo neviděl LENINA. …
_____________
Štěky, štěky a zas jen štěky. 🙁
Vy zas jen mňoukáte 😀
A proč bych jako měl vidět Lenina? Důležitější je vnímat ve svatostánku Ježíše Krista a potažmo TROJJEDINÉHO BOHA (nikoliv pouze jednotlivého Alláha)…
Není pointou „vidět Lenina“. Ani cokoliv jiného. Jde o VNITŘNÍ postoj úcty k tomu, co člověka přesahuje.
… Potažmo (když úvahu výše prodloužíte) až o úctu k Bohu, který svět stvořil, který (a to je ještě mnohem důležitější) nás má RÁD a nás miluje.
… a prostřednictvím jisté nejmenované analogie Písma přikazuje „zabíjet nevěřící psy“?
„Miluj Boha nadevšecko a bližního, jako sám sebe.“
…
Já s tím problém nemám. Mám problém s tím, když někdo vyzývá k zabíjení „nevěřících psů“…
Bůh řekl NEZABIJEŠ.
_______________
Tak to ani vy nedělejte.
Nic víc, nic míň.
Dobrá… Až mě někdo bude chtít zabít, tak mu klidně nastavím hrdlo (dvě hrdla naštěstí nemám) 🙁 Společenský život znamená reflektovat i protějšek (protějšky) a není možné, aby jedna strana pouze expandovala a druhá pouze ustupovala. NEZABIJEŠ. Ano, ale nechť se tím řídí všichni! Nebo snad chcete říci, že rytířské řády, jejichž posláním bylo v jistých souvislostech i bojovat za víru, byly mimo? Chcete revizi dějin (i církevních)?? Chlape, vy máte odvahu! 🙁
Co se stalo změnit nemůžeme. Náš postoj k tomu však ano. Znovu a znovu je třeba se ptát: Bylo správné upálit kněze Jana Husa ??? Ukřižovat Ježíše Krista ??? … https://hajny.blog.respekt.cz/v-cem-mel-pravdu-hus/ … Za sebe si odpovídám, že NE.
(Stejně tak se i papež Jan Pavel II. za smrt Jana Husa OMLUVIL.)
A co GULAGY a pracovní tábory v Rusku, i ty byly „správně“ ??? (Nezmiňuje je pouze Dakov… Kamarádka, která (v 90.tých letech) Rusko navštívila promítala pak fotografie ze dvou takových táborů.
… Nejedná se o „vzdálenou historii“. Jde o naši současnost.
A ještě jedna věc – nejspíš jste úplně pominul velmi DŮLEŽITÉ poznámky P. Jůzy a Magdy (mnohem důležitější než mé „štěky“ a vaše „mňoukání“) – vy schvalujete interrupce? A pozor, toto vám nepodsouvám, byť jste to neřekl, ale vzhledem k tomu, že mlčíte, tak předpokládám, že souhlasíte!
Pán Bůh také mlčí. …
_____________
Vy sám za sebe se s ním setkáte.
Což neřeší vaše mlčení k problematice interrupcí…
2x měř, jednou řež…
_____________________
https://hajny.blog.respekt.cz/kameni/
Obávám se, že černobílé vidění jediného jasného a čitelného nepřítele bylo hloupostí vždy, že v tomto se časy nemění, že se mění jen postoje jednotlivců, v lepším případě tak, že si uvědomují hloupost naivního zjednodušeného černobílého vidění a postojů, v horším případě ti, kteří před 30 a více roky dokázali celkem rozumně chápat všechny, vycházet (téměř) se všemi, naopak sklouzli k hloupým naivním černobílým postojům, stalo se to i určitou módou a tato blbost je (samozřejmě částí lidí) vydávána za jakousi ctnost charakternosti, zásadovosti, zatímco snaha vyhnout se nepravdivě zjednodušujícím pohledům a postojům je vytýkána jako nečitelnost, bezcharakternost, nevěrnost, kolaborantství, zrádcovství.
Vážné téma. Dakov vnímal návštěvu „u Lenina“ také velice důstojně. Skoro bych řekl, že „vtipy“ vámi popsaného typu (napsal jste to otevřeně a slušně – stejně tak odpovídám já) se vyrovnávají s „místem pro Boha“, které má každý ve své mysli. Nesedí vám (v podstatě to plyne z podstaty lidské přirozenosti), že člověk by měl být Bohem. Tím spíše, že i z Lenina zbyla jen „mrtvá tělesná schránka“. …
Já nemám rád vtipy vámi popsaného typu z tohoto důvodu:
Když jsme se školním zájezdem navštívili v květnu 1986 tělo Lenina my, tak HNIL. Levá ruka „mokvala“ jako zdechlina rozkládajícího se zvířete – např. uhynulého někde v lese. Nebyl to pěkný a příjemný pohled. … Samozřejmě je tohle argument proti „posměváčkům“ a „vtipům“ o pilinami vycpané figuríně, která by nehnila. Přesto však. … Tím hlavním je „útok“ na lidskou důstojnost. Ať byl Lenin jakýkoliv, byl i on ČLOVĚK.
A jako takový si i on zaslouží ELEMENTÁRNÍ úctu. (Ne ukazovat druhým, jak se on „rozkládá“ a jak jeho dělo „hnije“.)
____________________________________
Zemřelí lidé už spíše mají „odpočívat v pokoji“.
Ano to je pravda. Před delším časem zemřel jistý kněz v obci nedaleko Stříbra. Byl to takový podivín, ale hodný. Problém byl v komunikaci s ním. Do kostela k němu chodilo asi jen pět „skalních“. A tak se celkem nikdo nepozastavil nad tím, že jednu neděli nebyla mše svatá – kněz prostě nepřišel do kostela. Jenže on nepřišel ani další neděli, nikdo nic nevěděl a to už začalo být divné. Pak někdo poukázal na to, že okno v horním patře fary je otevřené a že tam pořád hraje rádio. Zavolali knězi ze sousedního farního obvodu, ten také nic nevěděl. A tak konečně zalarmovali policii. Mezitím přijeli dobrovolní hasiči a přistavili výsuvný žebřík k otevřenému oknu. Jeden z nich vylezl nahoru. Vrátil se se slovy: „To je strašné…“ Páter ležel v posteli a jeho tělo bylo už ve velmi pokročilém stadiu… Takže skutečně R. I. P. (V Saint-Exupéryho Malém Princi je věta „Nechám tady tohle tělo, je příliš těžké“…).
No právě. 🙂 Máte i Vy na výběr: a) Jak Petr Jílek výše vysvětlil – budete stále KECAT a na všechno mít „vtip“ (a mít příklad ze života „druhých“) a pak to zapijete alkoholem … nebo b) MLČET a chovat úctu tam, kde na místě mlčet a mít úctu JE.
____________
Pán Bůh MÁ lidi RÁD.
… a jsme u té empatie 🙂 ANO.
Spíše u VÍRY v Pána Boha (jako takové).
tentokrát já nabádám – PŘEMÝŠLEJTE! (protože tentokrát nechápete VY).
M. Hajný, jako taková je pouze panna Maria, jak Felix Kulpa před časem osvětlil
JJ, stále se máme od ní čemu učit. Díky.
Smutné čtení. My co žijeme v oblastech , kde je na farách čilý provoz, a kdyby kněz chyběl půl dne, tak už se „to ví“, si tuto opuštěnost některých kněží neuvědomujeme. Doufám, že to v onom kraji pobídlo jeho kolegy, z vikariátu, či přímo na biskupství, aby se trošku zamysleli..
Však právě! Právě o tom psal Dakov! Tj, právě to, na co se Radek Rejšek „chytil“ a na co reaguje… Vůbec nešlo a nejde „jen“ o Lenina !!!!!!!
Ideály „svornosti a bratrství“ platí pro KAŽDÉHO.
I kněz je ČLOVĚK. …
Tak to by mě fakt nenapadlo!! 😀
V tom případě buďte rád, že to Sergej Dakov napsal a že si to díky už třetímu vydání v češtině můžete přečíst. …
Jak už jsem napsal, lítat po knihkupectvích kvůli tomu nebudu. Radši si dám sezení se zpovědníkem… 🙂
Zvládnout lze oboje. (Knihu/knihy si lze (v ČR) jistě i poštou objednat.)
To je realita dvakrát vysídleného pohraničí…
Těch důvodů bude více… V každém případě nebyl kněz, o kterém jste psal sám. MUDr. Svatošová (např.) psala knížku o knězi MUDr.Kubíčkovi, který také zemřel (násilně) na faře v Severních Čechách. Pochopil jsem, že pocházel z podkarpatské Rusi, a že v sobě „Rusa“ svojí náturou nezapřel… Opravdový člověk s velkým Č.
Ano, s třebenickou farou mám co do činění, byť v jiných souvislostech…
Já osobně poznal pátera Kubíčka na pohřbu maminky Dr.Svatošové. V Severních Čechál jsem za ním nikdy nebyl. …
https://hajny.blog.respekt.cz/tu-mi-zahrajete/
Podobný osud měl i P. Konopištský z Načeradce nebo P. Vrbík z Dubu nad Moravou…
Nemění to nic na tom, že i oni (ač jsem je neznal) byli LIDÉ.
Je rozdíl mezi bázní (úctou) a strachem. …
Coby lidé bychom měli být apoštoly LÁSKY a naděje ne STRACHU.
V pokojném a idylickém světě to není problém…
V reálném pak je nám příkladem Ježíš Kristus.
To má p. Hajný pravdu, křesťanství není určeno pro nějaký idylický, pokojný svět. A nikdo neříká, že to bude bez problémů.
Rozumím SVĚDECTVÍ Sergeje K. Dakova, že řídit se SVĚDOMÍM nejen že lze, je to naopak to NEJDŮLEŽITĚJŠÍ, co v životě má SMYSL.
Jen tak na okraj – Dakov je nějakou další alternativou Písma, že na něj pořád tak odkazujete??
Co když klidně napíšu, že mě Dakov nezajímá a že právě proto, že na něj tak sveřepě odkazujete, jej číst nebudu? Pro život vše zásadní máme v Písmu…
Otázkou je, zda Písmo (jako takové) čtete?
______________
V životě musíte POUZE zemřít. vše ostatní je MOŽNOST.
Ne, v životě jsem nepřečetl ani řádku (na blbou invektivu ještě blbější reakce)…
Ne, pane Hajný, JÁ budu nesmrtelný!! 😀 😀 😀
Ve VY, ale vaše (lidská) DUŠE je nesmrtelná.
Tělo se dříve či později „rozpadne“. (Jako tělo Leninovo).
Oprava: Ne Vy…
Ale proč mi to píšete??????? Nebo si fakt děláte legraci ve smyslu přesvědčení, že TOHLE skutečně nevím – a nebo že někdo z diskutujících to neví?? Proč bych tedy o něco zpět odkazoval na větu z Saint-Exupéryho Malého Prince „Nechám tady tohle tělo, je příliš těžké“… ?
Být o „tom“ skutečně přesvědčen, neodkazujete výše na „pokojný a idylický svět“.
Tak to se nezlobte, ale tentokrát jste totálně mimo vy….
RR: V pokojném a idylickém světě to není problém…
MH: V reálném pak je nám příkladem Ježíš Kristus.
_________
Důkaz místo slibů.
A tvrdím snad, že v tom je protimluv?? Akorát snad jen v tom, že v idylickém světě se ideály naplňují snadněji. Až vy, pane Hajný, uděláte OSOBNÍ zkušenost s vykradením bytu nebo s přepadením (oboje jsem zažil), tak s vybíleným kvartýrem a zlomeným nosem můžete krásně přemýšlet o tom, jak by bylo „křesťanské“ nastavit zloději a násilníkovi i druhou tvář. No – možná ve vašem konkrétním případě stačilo jen to banální zlomení prstu… 😀
Jenže já nejsem Bůh – tak jsem na rozdíl od JK měl na zloděje pořádný vztek (a pak i na policii, která samozřejmě případ odložila jako neuzavřený). Stejně tak v parku za strahovským klášterem, kdy na mě byli tři – bránit se nemělo smysl, tak jsem jim všechno dal. Ano, kdybych byl jako JK, tak bych jim uctivě domluvil, aby to příště nedělali… Víte co? Nechejte toho…
„kdybych byl jako JK,“ … tak už mu to (Ježíši Kristu) ODPUSŤTE. Z toho co píšete to vypadá, že na JK jste naštvaný více (že takovým byl) než na samotný (srostlý) malíček.
_________________
Jak vidíte, ani policie není „naším služebníkem“. Lépe je věřit Bohu, než důvěřovat v „mocné“.
A když už tady řešíte literaturu, tak Saint-Exupéry mi přijde také velmi zajímavý a podnětný…
Mohu doporučit. Na Nové scéně ND hrála Laterna Magika Malého Prince. Moc se mi to líbilo. Pěkně psal o létání, ale podnětnou je i jeho Citadela.
Tak vidíte…
SVĚDOMÍ – v Písmu o něm nic není??
OSOBNÍ vnímání člověka je tam na prvním místě. Např. slova Ježíše Krista k ženě hříšnici: „Jdi a už nehřeš.“ … Celé Písmo (Nový Zákon) je o tom, že JK podle svého SVĚDOMÍ JEDNAL. (!)
Stejně tak kniha Sergeje Dakova končí slovy: “ Znal jsem sovětskou policii natolik dobře, abych věděl, že to nebyla planá výstraha. Ale věděl jsem, i to, že mám vůči svému národu velkou zodpovědnost, především vůči těm, které pronásledovali pro víru. … A tak jsem se navzdory výhrůžce rozhodl jednat podle svého svědomí.“
…
A je v tom snad nějaký protimluv?? Nebo – tvrdím já, že v tom je protimluv??
Jedna z recenzí na knihu Odpusť Natašo! na internetu je o tom, že závěr knihy je „přitažený“, že reformovat komunismus NELZE.
Komunismus „jako takový“ NE.
OSOBNÍ víru lidí, kteří v komunismus věří, však ano.
Nikdy jsem, s prominutím, netvrdil nic jiného. Akorát že si to samé myslím nejen o komunismu, ale i o konzumním kapitalismu…
Není smyslem živote změnit druhé, ale změnit sám sebe.
Fajn, tak začněte u sebe! 😀
Což není v rozporu s mým názorem, že o problémech by se mělo hovořit a měly by se řešit. Já také vnímám rozdíl mezi úctou a strachem – tak omezený, jak si p. Hajný myslí, nejsem…
Úchvatné, že víte, co si kdo myslí. Pán Bůh je proti Vám „hadr“…
Že ano!? Já to říkám pořád! 😀 😀 😀 Na tyhle fakt výsostně pitomé invektivy už opravdu nelze reagovat jinak… Tak si myslete , že si myslím, že jsem Bůh, já vás při tom nechám! 😀 😀 😀
Stejně jako Lenin jste i vy „jen“ ČLOVĚK.
Tak proč si neušetříte ty skutečně velepitomé invektivy, to vážně nechápu – a nestydím se za to, že to nechápu… 😀
Jaké „invektivy“ ??? Vy snad nejste ČLOVĚK?
Nedělejte ze sebe hlupáka, víte moc dobře, jak to myslím a CO myslím.
Neumím číst vaše myšlenky.
„Vaše slovo budiž ANO-ANO, NE-NE.“
Já vaše myšlenky také neumím číst a nehodlám se to učit, neboť jsem stejného názoru – “Vaše slovo budiž ANO-ANO, NE-NE.”
Takže ani vy mi nepodsouvejte vaše nepatřičné asociace…
Napsal jsem o „mokvavém prstu“ na levé ruce V.Lenina. Vy na to reagoval komentářem o „knězi v rozkladu“.
Nic Vám nepodsouvám.
??? jak je možné, že jste nenapsal o ZLOMENÉM?? 😀
Tělo kněze v rozkladu nebylo pointou, stejně jako tělo Lenina! Šlo o něco úplně jiného, to vám nedošlo?
Upřímně vzato nedošlo.
Reakce na Stanislavu:
Což není v rozporu s mým názorem, že o problémech by se mělo hovořit a měly by se řešit. Já také vnímám rozdíl mezi úctou a strachem – tak omezený, jak si p. Hajný myslí, nejsem…
Reakce na P. Jílka:
Popsaný příběh vystihuje realitu dvakrát vysídleného kraje – pohraničí, trochu zjednodušeně nazývaného „Sudety“. A není to jen litoměřická diecéze, jejíž současné území bylo v době protektorátu z větší části „za čárou“. (Vždyť i dnešní Litoměřice, kdyby platila protektorátní hranice, by byly roztržené na dvě části, jako třeba Gmünd – České Velenice, Český a polský Těšín a další). A přesto znám kněze, kteří právě zde jsou šťastní, byť třeba jeden z nich říká, že to je „dvakrát prokletý kraj – poprvé jej prokleli Češi, když museli odejít a podruhé jej prokleli Němci, když museli odejít“… Ale na psychiku je to fakt náročné a jen biskupy bych z nedostatku pozornosti vůči kněžím neobviňoval. I já cítím, že práce v „dvakrát prokletém kraji“ je pro mě požehnáním – rozkrývám řadu souvislostí, které bych v pohodových městských poměrech živých farností vůbec nechápal. A z této pozice se třeba shovívavě usmívám nad iniciativami Společnosti pro duchovní hudbu a podobných, protože navrhují řešení problémů z pozice živých farností a měst – a přitom třeba i 10 km za hranicemi takzvané „Velké Prahy“ je všechno úplně jinak! Já říkám, že skutečná realita začíná až (nebo už) za přistávacími drahami ruzyňského letiště…
Reakce na Radka Rejška: Máte-li POCIT, že jste OMEZENÝ, si to myslete. MNE do toho prosím netahejte. DĚKUJI.
Stejně tak si vy myslete, že JÁ si myslím, že jsem Bůh a MNE do toho, prosím, (pozor na interpunkci, toto je učivo 6. třídy ZŠ) netahejte.
DĚKUJI.
Hm. Past na blbce. Co si myslíte VY, opravdu NETUŠÍM. Zkuste, prosím, raději toho zpovědníka. …
Zapomněl jste poděkovat…
Já nejsem ani zpovědník, ani kněz.
Na rovině lidské, poděkovat můžete VY zpovědníkovi. (Případně v modlitbě Bohu).
…
Mně děkovat nemusíte.
Stejně tak nemusíte děkovat ani mně. Nevím, proč jste tak dříve činil v souvislostech majících dost společného s ironií… Někdy lze takovéto „děkování“ považovat za neomalenost…
Zapomněl jste poděkovat.
Spálení „SOVĚTSKÉ VLAJKY“ na Pražském hradě prezidentem Zemanem – že by tečka za sovětskou „érou“ ???
________________________
Kdo ví… Třeba dochází už i „mocným“, že řídit se SVĚDOMÍM má SMYSL.
Kdyby mocní skutečně pochopili, že řídit se SVĚDOMÍM má SMYSL, tak by to znamenalo netušený posun ve vývoji lidstva. Sem tam se nějaký mocný se SVĚDOMÍM našel, ale zatím byli v menšině, toť fakt…
Není smyslem života „změnit druhé“, ale změnit sám SEBE.
Fajn, už jste začal?? 😀 Kdybyste to myslel vážně, takž jste tady přestal pindat…
Víte co? Já začnu sám u SEBE bez VÁS! Dobrou noc! 🙂
… nechcete si chlapci vyměnit kontakt a psát si e-maily osobně?
Trefa do černého 😀.
Pokud začnu u SEBE, nebude to nutné… 🙂
Když je tady v tom článku zmínka o křesťanských a evropských hodnotách, tak tu máme další posun, který navrhuje české ministerstvo spravedlnosti. Jedná se o to, že lidé by mohli měnit pohlaví bez operace. Dosud platilo, že pokud si chtěl člověk v Česku změnit pohlaví, musel projít chirurgickým zákrokem a sterilizací. Ministerstvo spravedlnosti hodlá tento proces zjednodušit. Projde-li jeho návrh, stačilo by přijít na matriku pouze s osobním prohlášením a potvrzením od lékaře o poruše pohlavní identity. (smajlík s vykulenýma očima)
https://zpravy.idnes.cz/obcansky-zakonik-ministerstvo-srpavedlnosti-trans-osoby-zmena-pohlavi-pohlavni-identita-gxm-/domaci.aspx?c=A180620_091623_domaci_bja
Tak teď nevím, zda se jedná o evropskou hodnotu, snad se nebude jednat o křesťanskou hodnotu 😀
Prosovětská loby. … Po řeckokatolické svěcení ženatých mužů (max Kašparů), jde o další možnost, jak umožnit kněžské svěcení ženám…
Změnu pohlaví bez operace si tak nějak nedokážu představit. Stejně tak bych za projev pohlavní identity nepovažoval sexuální orientaci. Zatím se ve většině případů člověk rodí buď jako muž nebo jako žena a žádná světská legislativní zvůle s tím nic nenadělá, a to ani tehdy, když se nebude smět psát „otec“ či „matka“, ale bude se muset psát „rodič A“ a rodič B“.
Jeden z mých gymnazijních spolužáků je dnes docela profláknutým sexuologem a aniž bych měl v tomto ohledu osobní zkušenost, tak od něho vím, že testy na sexuální orientaci se „okecávají“ velmi obtížně. A jak by chtěl někdo „okecat“ pohlavní identitu po svlečení spodního prádla, vážně nevím…
😀
Svět se zbláznil ??
Myslím si, že záměna křesťanské hodnoty za „evropskou“ zde bude podobně obtížná (alespoň doufám).
P.S.: Nechtějme měnit „evropské“ hodnoty, ale začněme u SEBE (tím, že budeme ctít a hájit hodnoty křesťanské) 🙂
Evropské hodnoty bohužel mění jiní. A to nejen neomarxističtí (pravicoví i levicoví) politici, ale i různé neužitečné neziskovky, pro něž je to džob. Toto šílenství došlo tak daleko, že dnes musí lidi, které ještě neopustil zdravý rozum, požadovat, aby manželství bylo uzákoněno jako svazek muže a ženy!!! Kdo by si to před několika málo lety pomyslel, že!
A tak vznikají různé petice, např. Petice na podporu manželství
http://www.alipro.cz/novinky/
Měl jsem na toto téma velmi dlouhý a poměrně složitý rozhovor s jedním z kněží, jimž velmi důvěřuji. Víceméně jsme se shodli na závěru, že kromě modlitby je žádoucí za každou cenu zůstat NORMÁLNÍ v tom smyslu, že budeme sami za sebe (každý jednotlivec, byť i v rámci společenství) trvat na tradičních hodnotách a nepolevíme a necouvneme ani o píď. Teoretizuje se snadno, praxe je složitější – dva dělají totéž a není to totéž…
… pravicoví a levicoví politici – kdyby mi někdo před třiceti lety řekl, že přijde čas, kdy se spojí jeden z největších oligarchů s komunisty, tak bych si myslel, že se dotyčný zbláznil. I když po nahlédnutí do minulosti to možná zas tak překvapivé není.
Myslím, že rozdělení na pravici a levici ztratilo v současné době opodstatnění. Tyto dvě skupiny se dnes velice prolínají. Levice již neútočí na továrníka, aby mu sebrala továrnu, naopak ten továrník taky často bere dotace a subvence nebo má daňové prázdniny. Současné politické strany ztratily důvěru lidí a tak se do čela dostávají strany, které bývají označovány jako populistické. Problémem je to, že tzv. populistické strany mnohdy hlásají to, co si myslí mlčící většina spoluobčanů: že rodina je maminka a tatínek, kteří vychovávají své děti, že škola je učební institut nikoliv socializační centrum, že do životů lidí nemají mluvit úředníci a nejpodivnější neziskové organizace, že stát je tu od toho, aby bránil bezpečí a práva svých občanů, nikoliv garantoval jistoty velmi zvláštních menšin apod.
Vy si nedáte pokoj, „prosovětský“ lobbysto!? 😀 😀 😀
Že je to ale pěkný zmatek? Ono se říká, že se vlastně pohybujeme po kružnici – jestliže se po ní vydají dva elementy ze zcela opačných pozic, nakonec se setkají v jednom bodě… :-D.
A dokonce začíná platit i to „Je proti nám, kdo není s námi!
Jsem rád, že já jako malý kluk měl ještě „mámu“ a „tátu“…
Moje děti to nejspíš ještě ustojí, ale u vnoučat si už jistý být nemohu…
Alexandr Solženicyn řekl: ,,Abyste zničili národ, musíte nejprve zpřetrhat jeho kořeny.“ To, co se dnes v Evropě děje, je přesně tím zpřetrháváním kořenů pod taktovkou neomarxistické ideologie. 🙁
Mnoho lidí si vůbec neuvědomuje, že se stalo obětmi ideologického vymývání mozků. Právě proto, že neomarxistická revoluce přichází pozvolna a zatím nepoužívá drastické totalitní metody. Zatím je to tzv. měkká totalita, která vychází z Frankfurtské školy. Když soudruzi viděli, že násilná rudá revoluce nevyšla, začali zkoumat, proč. A přišli na to, že tou bariérou je Bůh, rodina, vlast. Proto přišli s tzv. „dlouhým pochodem institucemi“ a kulturní revolucí.
Gramsci, jeden z „otců“ této revoluce tvrdil, že marxisté musí na Západě nejprve změnit kulturu, protože poté jim moc spadne do klína jako zralé ovoce. Tato změna má probíhat přes umění, film, divadlo, školy, semináře, média, atd. Podle Gramsciho civilizovaný svět za 2000 let zcela prostoupilo křesťanství. Systém založený na židovsko-křesťanských naukách a hodnotách nejde svrhnout, dokud tyto kořeny nebudou přerušeny. Jestliže Západ bude odkřesťanštěn, pak revoluce zvítězí.
Charles Reich (taky příznivec Frankfurtské školy) k tomu řekl: ,,Nastává revoluce. Nebude se podobat revolucím v minulosti. Bude mít původ v jedinci a kultuře a politickou strukturu změní pouze jako svůj konečný čin. Nebude vyžadovat použití násilí a nelze jí úspěšně násilím čelit. Šíří se dnes s úžasnou rychlostí a v jejím důsledku se již mění naše zákony, instituce a struktury společnosti… Je to revoluce nové generace.“ 🙁
Proto tvrdím, že nutně musí přijít další národní obrození a dokud budu produktivní, tak z této myšlenky neustoupím. Sám u SEBE začínám pouze tím, že jako hudebník pracuji výhradně a jedině s českými (mateřština) a latinskými („paterština“) texty. Jiný jazyk pro mě v této sféře neexistuje…
„Kolik řečí znáš, tolikrát jsi člověkem.“ …
Je v tom moudrost našich otců i národní tradice.
Pro komunikaci jsem schopen využít zhruba 5 jazyků – což ale neznamená, že jsem povinen v nich sdílet myšlenky… Zase mimo – začněte sám u SEBE třeba jen tím, že za každou cenu nemusíte mít vždy poslední slovo, neb jest to již značně PŘETRAPNĚLÉ… 🙁
Já nejsem žádný rodič A ani rodič B, já jsem TA rodička!
Aby to bylo přesně podle genderových regulí, tak by to mělo být TO RODIČKO 😀
https://kreslenyvtip.cz/genderova-korektnost-v-evrope-2017 😀
Upřímně vzato, možná i proto jsou páry muž a žena stabilnější „model“.
Jak se domluvili „mocní“ je otázka… Schovávat se za „Stalina“ či „Zemana“, když se to zrovna hodí, je „krátkozraké“. … Zvláště tehdy, když sami „mocní“ zákony NEDODRŽUJÍ a pravidly se neřídí. … (Poche, vláda bez důvěry atd. atd. atd.)
LIDÉ se MAJÍ k sobě chovat SLUŠNĚ. …
Nechtějme měnit druhé (tedy i „mocné“), ale začněme sami u SEBE. 🙂
O vysídlení Němců z Čech rozhodli státníci na konci 2.sv. války. Alespoň tak nás to těch cca 50 let ve škole učili. …
_________________
Když jsem byl poprvé – v roce 2001 v Taize, byl jsem PŘEKVAPEN, kolik různých lidí z tolika různých států i mluvících tolika různými jazyky tam bylo možné potkat. DOSLOVA a úplně jako v NEBI (!)… Nejvíce jsem byl překvapen a potěšen tím, že něco takového nejen, že je možné, ale hlavně že to (ke spokojenosti všech) FUNGUJE.
Velmi milá a užitečná zkušenost.
Ani oko neslyšelo ani ucho nevidělo, co Bůh připravil pro ty, kdo ho milují….takže TĚŽKO jako v NEBI 🙂
To bylo v době, kdy ještě žil sv. Jan Pavel II. V naší skupince byl student teologie z US. Poctivý křesťan, tuším, že baptista. Vážně řešil, zda tam smí chodit ke sv. přijímání, když ví, že jde o katolické sv. přijímání a ptal se mne, co si o tom myslím a zda mně to nevadí. Odpověděl jsem mu, že mi to nevadí, protože tam spolu tvoříme společenství.
A pak jsem si ho trochu dobral vtipem: Zda ví PROČ, až zemře papež JP2, tak půjde rovnou do NEBE. Odpověděl mi: Protože je papež. Já, že ne, že to není ten důvod. Tak protože je Polák. Já, že ne. Tak protože pomohl mnoha lidem a dělal dobré věci. Já řekl, že to je sice pravda, ale že ani to není ten hlavní důvod. Tak to už mi řekl, ať mu to řeknu a já řekl: Protože umí tolik jazyků a se všemi se tam DOMLUVÍ. … 🙂
Napsal jste mi (ctrl + c):” … tak už mu to (Ježíši Kristu) ODPUSŤTE.
Nemám právo být na JK naštvaný, jak píšete. Nikoliv já Jemu, ale On mně má co odpouštět.
Začněme každý sám u SEBE.
Psal jste, že jste začal. Dlouho Vám to nevydrželo.
Vy jste ani nezačal… 😀 , protože nejste schopen začít…
Mám mnoho úkolů do práce. Proto jsem zde nebyl.
(Ale jo, půjdu si zaběhat. Díky)
Paradox je, že křesťanství je hnutí za Ježíšem hlásanou pravdu a hodnoty ,kdežto Katolická církev je pouze náboženská istituce instituce , která se podobně jako Islám prostřednictvím své ieologie snaží získat světskou moc a sama jedná v rozporu s tím co hlásal Ježíš jako nejprvnější protagonista oněch „křesťaských“ hodnot ( kromě jiného hlásal i chudobu kněží jako šiřitelů křesťanství a církev podle Ježíše byla pouze komunita lidí, žijící v souladu s jím hlásanými „hodnotami“), za které se Katoličtí Satanové pouze schovávají, jinak by nemohli hromadit své miliardové majetky. Ježíš nikdy nechtěl, aby se křesťanství institucionalizovalo protože své učení hlásal po všechny lidi bez rozdílu a bylo založeno na odpouštění hříšníkům lásce a úctě jednoho člověka k druhému. Nikdy by nenazval křesťanem někoho,kdo v zájmu uchopení moci upaloval a jinak zabíjel či mučil své oponenty (členy protestantských církví)… což jí nesmí být NIKDY zapomenuto…. a ve víře již vůbec ne. Proto Katolická církev, ikdyby na samotném Satanovi jezdila nemůže být „vlastníkem“ práva VÝKLADU KŘESŤANSKÝCH HODNOT!!!!!!!!! Ty jsou přesně zakotveny pouze v Evangeliích a žádná instituce typu katolické cíkve nemá právo si tato přivlastňovat ani nutit svůj výklad těchto druhým !!!!
Jinak by popírali právě Ježíše, který chodil a o svých myšlenkách hovořil právě s největšími hříšníky, prostitutkami i vrahy .
A jeho základní myšlenky tkvěly v těchto dvou pravidlech:
1. Nečiň druhým, co bys nechtěl , aby druzí činili tobě .
2. Chovej se k druhým tak, jak by sis na jejich místě přál, aby se oni k tobě chovali .
A z toho plynou všechny „ZÁKLADNÍ HODNOTY KŘESŤANSTVÍ“ ( včetně úcty ke všemu živému), NIKOLIV ideologie zvané: „katechismus“ !!!!
Jan Křtitel, Ježíš i evangelisté byli pouze křesťany, nikoliv katolíky a jejich společenství tvořilo dohromady „církev“ˇ= společenství shodně smýšlejících a společné hodnoty vyznávajících lidí, nikoliv katolickou církvev. Kdokoliv si před církev dává nějaký přívlastek, ten již tím obelhává věřící.
Je to podobné jako slovo demokracie, které samo o sobě znamená „vláda lidu“ a jakýkoliv přívlastek před toto všeříkající slovo je zavádějící viz „sociální“ ….lid přece nemůže jako celek jednat asociálně, nebo přívlastek „občanská“, který v tomto spojení nedává smysl!