ČBK schválila přípravu nové regule pro organizaci farních plesů
Uprostřed letošní plesové sezony vypátrala redakce Tisíckráte důležité informace k plánované reguli pro organizaci farních plesů, kterou intenzivně připravuje Stálá rada České biskupské konference, a která by měla vejít v platnost od příštího roku. Jak nám k tématu vysvětlil jeden z jejich členů, biskup Jan Vokál: „Obracelo se na nás stále více věřících s pochybnostmi ohledně vhodnosti těchto v principu světských akcí úzce propojených s farnostmi, a potažmo tedy s církví jako takovou.“ Regule by se měla dotýkat tří hlavních oblastí: programové náplně, přítomnosti duchovních a nastavení interní kontroly.
Nově nebude možné v rámci farních plesů organizovat jakoukoliv hazardní činnost, která by mohla být označena za nekalou soutěž. Jak se nám svěřila paní Jana S. z brněnské farnosti u sv. Jakuba: „Už dlouho máme pochybnosti o férovosti při půlnoční tombole, když obvykle vyhraje jednu z hlavních cen náš varhaník. Myslíme si, že je mu tímto způsobem nepřímo navyšována odměna za hudební doprovod mší svatých ve všední den.“ Přísněji bude kontrolována také skladba programu, především pak tzv. taneční vystoupení. Předpis o vhodném úboru účinkujících však komplikuje situaci v Čejkovicích, kde se každoročně odehrává krojovaný ples. Spoluorganizátor Zdeněk Svoboda nám k tomu řekl: „Opravdu nevíme, jak máme splnit povinnou délku sukní vystupujících, když se zde kroje dědí z generace na generaci a nikdy nesahaly pod kolena.“
Klíčovou otázkou je role duchovních na akcích, kde se obvykle účastníci pohybují v párech. Biskup Jan Vokál upřesňuje: „Od příštího roku bude nutné vyhradit jeden stůl v sále přítomným kněžím, kaplanům a trvalým jáhnům, a zajistit jim vhodnou společnost, aby se cítili na akci komfortně. Stejně tak bude povinné zařadit do programu úvodní duchovní slovo, které by ale nemělo přesáhnout délku standardního nedělního kázání.“ Anonymní stížnosti často směřovaly i na nevhodnost tance kněží s mladšími ženami. Jelikož se dle posledních statistik jedná o minoritní skupinu duchovních, kteří se tanci důsledně nevyhýbají, zůstane zapojení do těchto aktivit na bázi dobrovolnosti.
Kontrolu regulí bude mít na starost pastorační středisko příslušné diecéze. Referent pro pastoraci brněnské diecéze, P. Mgr. Roman Kubín, upřesňuje: „Farnosti, které svůj ples označují jako tradiční, budou muset prokázat, že se akce koná po dobu minimálně tří let a jsou schopny zajistit udržitelnost na dalších pět.“ Při namátkové kontrole již bylo zjištěno pochybení ve farnosti Ratíškovice, kde byly některé dodané fotografie mapující historii plesu prokazatelně pořízeny na farním plese v blízkém Bzenci. „Na podvod jsme přišli při srovnání dodaných materiálů s fotografiemi z profilu poslance Jiřího Miholy na sociální síti Facebook“, dodává Kubín.
Poslední novinkou bude zavedení prezenční listiny, kterou budou návštěvníci plesu podepisovat u vstupu do sálu. Seznam pak bude sloužit ke kontrole účasti přítomných na nedělní mši svaté. „Není možné, aby bylo kvůli pozdnímu návratu z farního plesu zanedbáno třetí přikázání Desatera“, vysvětluje biskup Vokál. Toto opatření se bude týkat pouze plesů, které se budou konat v sobotu.
ČBK začíná vymýšlet opravdu dementní věci. Je to jako celý náš stát….kontrolovat jestli ste dobře vykonali potřebu…a správně se utřeli.
Zapomněl jsi dodat jakým papírem – jestli to byl poctivý toaleťák nebo Katolický týdeník. 🙂
No vidíš to, správný katolický toaleťák 🙂
Vždyť je to celý napsaný jako dobrý vtip, to jste nepochopil????
Aničko, jelikož ubývá lidí, kteří to nepochopí, tak tuto funkci musí někdo zastávat…:)
Ubývá těch, jejichž ego bylo ukřivděno vtipy na „Rudé právo“. … Pocit „satisfakce“ (převést to na „katolický“ tisk) je krátkozraký a ne zcela pravdivé v tom, že za nedostatek „toaletního papíru“ nemohli „katolíci“, ale „centrální plánování“ doby komunismu. Čistě technicky – když by ti, kdo „plánovali“ než na výrobu zbraní a vymýšlení „války“ mysleli více na potřeby svých VLASTNÍCH lidí, toaletního papíru by nebyl nedostatek.
Jinými slovy: dotyční se smějí „sami sobě“.
Památný totální nedostatek byl tehdy způsoben havárií ve slovenských papírnách
Jenže už neříkáte, že z „ideologických“ důvodů nebyla ochota situaci řešit.
… V roce 1996 byl v Praze velitel zásahu v Černobylu a řekl VEŘEJNĚ před celou posluchárnou studentů na VŠCHT: „Udělali jsme ZKUŠENOST.“ „Jakou zkušenost?“ „Zkušenost, že když tam vojáci pracovali déle, než 4 hodiny denně, tak nám rychle umírali a my jsme neměli dost lidí na práci. Museli jsme změnit pravidla, aby pracovali max. 4 hodiny denně, aby nám vydrželi, alespoň 14 dní.“ …
„Západ“ to věděl a byl by i schopen/ochoten pomoci. V květnu 1986 jsem byl v Moskvě a ještě 9 dní po havárii prezident Gorbačov v TV prohlašoval: „Nic se nestalo.“ … Chyba se stala. Ale přiznat ji dříve, by nemuseli zbytečně umírat nevinní záchranáři a mladí „kluci“. Neměli pro ně prý ani dostatek lopat…
Sorry, DEMENTNÍ věci v první řadě vymýšlejí PROVOZOVATELÉ a „autoři“ serveru „tisickrate .cz“. Ohradil jsem se na FB u Lucie Haschkové, která odkaz na text dělající si „legraci“ z biskupa Vokála (a nejen jeho, že?) sdílela. Teprve, když moji reakci opakovaně smazala, jsem napsal sem.
Zaručené a „důvěryhodné zdroje“ o zdravotním stavu pana kardinála hned vedle komisí na kontrolu „délky minisukní“. … LHANÍ věci neřeší. Když NEPRAVDU tvrdil M.Vlk v Českém rozhlase – pravděpodobně proto, že mu „v církvi“ LHALI. Budiž (třeba nám to vysvětlí v Nebi).
… Já bych si z toho odnesl pouze tolik, že je-li něco špatně, nepravda a „hřích“, není řešením „o to více lhaní“, ale pouze a jedině trpělivé žití PRAVDY.
To je zase hezký článek, vždycky se sem chodím zasmát.
Ano máte pravdu, jsem tu poprve- prečetl jsem si názvy dvou članku, a musim se smát-
Nevim co vás k tomu vede že musite vydávat takovéto pokyny, jen mi přijde nekteré z reguli postavené na hlavu- co by nemohli kneži tančit s ženami..? popř. – psat seznamy hostu plesu, abys se pak zkontrolovalo, zda byly na nedelni mši- jsem veřici- ale tohle mi přijde uhozené- žijeme v demokratické společnosti- a ne v komunismu…
Prosím vás je to vtip od začátku až do konce, smutný svatý, žádný svatý – pokud se nedějou nepřístojnosti, je potřeba živit humor!!!! A ne se hned čílit 🙂
Znám to jinak, že smutný svatý je věru smutný svatý.
Jo a s ženami bylo ještě do r. 1983 zakázáno kněžím tančit podle CIC z r. 1917, ale toho bylo nakázáno daleko, daleko víc.
Správně Jardo, dobré otázky. I když kněžím bych zakázal tanec se ženami ( leda by to bylo genderově vyvážené a tančili by s osobou volně zvoleného pohlaví ), protože tanec vyvolává vášeň…pokud by tančil muž s mužem (pokud to není teplé), tak nedojde k žádnému vzplanutí…což je pro církev výhodou 🙂 a celibát začíná mít smysl.
Hlavně jde o to, abychom pánům farářům vybrali věkově vhodnou partnerku. Pokud bychom pro mladého kněze vybrali řádnou farnici -sedmdesátnici, tak bych ho fakt z žádného vzplanutí vášní nepodezírala. Horší by to bylo opačně, to je fakt. Mladá farnice, sedmdesátiletý pan farář, ocitnou se v tlačenici – a vášeň je na světě. Ovšem obávám se, že největší vášně by vyvolalo ono tančení muž s mužem – a to nikoli u těch tanečníků, nýbrž těch všech kolem, ale hlavně pak u nevěřící veřejnosti, která by na plese ani nebyla, zato by to pak pořádně rozmázla……:-(
Hmm…tento čin, tanec muže s mužem, by pouze ukázal nevěřící společnosti onu tolik požadovanou normálnost církve, chtějí aby šla s dobou, tak je třeba dělat takové skutky… 🙂
ČBK má vždycky pravdu a nikdy nevdává hloupé pokyny. Situace okolo plesů si o zdravou korekci říkala už dávno. A doufám, že nezůstane jen u toho.
Co takové farní poutě, farní výlety, společenství, farní tábory, skautské tábory farních oddílů, zkoušky farních sborů …
Toto jsou stále ještě aktivity, kde hrozí zvlčilost, chaos a kdo ví, jestli ne nemravnost!
Tož jako duchovní osoba se včil zaměřím na vhodnou společenskou plesovou róbu pro tu něžnější část osazenstva. Jeví se mi traktované thema shrnouti do 3 bodů:
1) plesový šat nechť jestiť zhotoven ze zcela, opakuji zcela neprůsvitného materiálu. Jako nejvhodnější barvu doporučuji samozřejmě černou.
2) plesový šat nechť jestiť prost jakéhokoliv, opakuji jakéhokoliv byť jen náznaku výstřihu. Jsou jisté části ženina těla, kteréž jestiť dlužno zcela skrýti. Protož doporučuji, aby výše uvedený šat byl pevně obepnut kol ženina hrdla, avšak toliko tak, aby se dotyčná žena neudusila.
3) plesový šat nechť se téměř dotýká podlahy. Povolená tolerance nechť jestiť maximálně, opakuji maximálně 10 cm od podlahy. Za účelem kontroly nechť jestiť veledůstojným pánem farářem vybrán mravopočestný farník mužského pohlaví, pokud možno zralejšího věku (70+), kterýžto bude mít za úkol měřit výše uvedenou vzdálenost lemu šatu od podlahy. Za tímto účelem budiž vybaven dobře zkalibrovaným pravítkem. Je-li vybraný mravopočestný farník voličem či sympatizantem ČSSD či – nedejbože! – KSČM, budiž vybaven dobře zkalibrovaným levítkem. A pokud by snad – Bůh mě netrestej! – byl voličem či sympatizantem jistého hnutí „ANO, bude hůř“, musí býti navíc vybaven – sorry jako – registrační pokladnou s mobilním připojením k EET.
Tož tak to vidím já, duchovní strážce mravopočestnosti ????. Cosi sia nel nome del Padre e del Figlio e dello Spirito Santo. Aaaaaameeeeeeen ! ?
Nepíšete vy náhodou ty články???? 😀
Ne, to opravdu nepíšu ?. Mám sice smysl pro vtip, humor a vůbec srandu, ale na takové „těžké váhy“, jakými jsou Felix C(k)ulpa, Hilarius, Holbach či Karl Beer von Bahnhof opravdu nemám ? Sorry jako ?
Smím se zeptat koho nazýváte Karl Beer von Vlakové nádraží? 🙂 Jestli vy nebudete duchovní osoba….
Ajajaj, chybička se vloudila! Přijměte mé hluboké koření, neboť jsem Vás zaměnil za populárního voříška z „Vesničky mé střediskové“ ??? Tímto se Vám náš ústav omlouvá a ujišťuje Vás, že podobná chyba se u nás stává maximálně…… 3x za deset let.?
Zase jste se kochal, doktore! ?
Ha-ha! Změnila bych pradávné rčení o huse na „Potrefená husa RYCHLE zakejhá“
Kdybych tě Lído nazval Křídou, tak si myslím že zakejháš taky rychle… 🙂 😀
No – nevím, jestli jsem dost rychlá! – Ale jestli myslíš: Lída- Křída, tak to jsi docela zdvořilý! Jako malá jsem od ségry slýchala: Lidunica- Pidunica. 😉 🙂 Ale o tohle se nepokoušej! 🙁 ( I když na internetu fyzické násilí není možné – dá se pouze kejhat.)
Skvělý!
Jen jste zapomněl na délku rukávu! Pokud-li by mohla být délka rukávů nulová, tak se v těchto šatech dá přežít i tanec.
Možná by stálo za zmínku upřesnit tělesný kontakt – neměl by být omezen maximálně na držení se pravicemi tak, jak to bývá při běžném pozdravu? Dle toho pak volit i skladbu tanců (např vyloučit třeba polku, protože při té za zmíněných podmínek by partnerka pánovi jednoduše uletěla….)
🙂
Dle Vašeho pokynu ohledně plesové róby to vidím tak, že bychom si oděv mohly vypůjčit od příslušnic jiného světového náboženství. Pokud bychom si ho vypůjčily i s pokrývkou hlavy, pak by odpadly i starosti s tím, s kterouže to vlastně důstojný pán tančí, protože bychom všechny vypadaly stejně – jak středověká strašidla – a o nějakém vzbuzování vášní by mravokárci vůbec nemuseli přemýšlet.
Jenomže tady se pořád zapomíná na to, že při tanci jde o tělesný kontakt…můžete mít róby jaké chcete, ale jak muž přitiskne své tělo na ňadra ženy v hidžábu, tak si myslím že vzplane jednou tolik – nemám s tím osobní zkušenost! S tím hidžábem. Ale zase je pravda, že by opravdu všechny vypadaly stejně a muž by nevěděl kdo to je, a možná by pro něho bylo lépe kdyby na to nikdy nepřišel…u kněží sem furt zastáncem toho, že nesmí tančit, nikdy, ani na své svatbě.
Jo, jo, to jsou ti ženatí katolíci – sami si užívají všech radostí, které jim život v manželství přináší, ale panu farářovi nepovolí zatančit si ani na své vlastní svatbě :-(((
Správně. Uplně ste vystihla ženaté katolíky, vyřídím jim to 🙂
Tak to jsem asi vedle jak ta jedle, domnívala jsem se, že jste ženatý katolík. A jak to tak vypadá, tak nejste ani ženatý, ani katolík……
Nejste tolik vedle, ženatý sic nejsem…ale mám to v plánu. Co znamená být katolík?
Co znamená být katolík – toť otázka. Buďto by nám to mohli osvětlit kluci tady na Tisíckráte v některém z dalších článků, nebo by se tímto tématem mohl inspirovat Jiří Strach a natočit o tom pohádku. 🙂
jinak nevím, jak to zjistit, protože kdybychom se zeptali na jedné straně třeba M. Semína a na druhé třeba M. Putnu, tak jejich odpovědi by byly asi natolik odlišné, že bych z toho „bola voĺaká zmetěná“.
A to je právě vskutku katolické! Pojmy jsou definované jenom odlišností od ostatních pojmů ve stejném sémantickém poli a jak praví P. Halík, oproti luterskému „pouze“ (sola) můžeme postavit katolické „nejen, ale i“.
Magda a Karl Beer von Beer (teď už se chybička, zdá se, nevloudila) mne odhalili! Ano, samozřejmě jsem měl na mysli hidžáb!? Jenže jsem to musel květnatě popsat, abych si nebral do úst jisté falešné náboženství jistého lžiproroka.
Skláním se před vaším pronikavým a bystrým postřehem. ?
Děkujeme, ocenění od duhovního velmi jistě potěší 🙂
Už jsem pomalu začínala nosit nos nahoru, že se ze mne stává druhá Mata Hari. Ovšem po zcela jasném selhání při identifikaci Karla si připadám jak Brouk Pytlík. 🙁
Ano, to bylo zcela jasné selhání identifikace osoby…proto tady radši nikoho neidentifikuju, protože bych se mohl zcela jasně splést a selhat… 🙂 ale chybami se člověk učí…
Mimochodem, mám tady o všech jen to nejlepší smýšlení. Vás Magdo, vidím jako sexy 20cítku se smyslel pro humor a s pevnou vírou.
Hmm, tak to jste taky trochu vedle :-))) Dávno již bylo tomu, kdy jsem bývala dvacítkou 🙁 Vše ostatní samozřejmě platí 🙂
Jsem se opravdu pobavila nejen článkem, ale i ty komentáře je radost číst (nooo, není to jak na seznamu, to je fakt, ale o to je to veselejší 😀 ). Aby se nám tady nerozvířily vášně přes kabely 🙂
Anno, kam na to chodíš?
Jaká žertování, jaký humor? Tady jde o vážná témata a jich vážné rozbory v komentářích.
Navíc humor je hřích, protože je to zesměšňování a znevažování.
Mne není těžké identifikovat, neboť se při kliknutí na mé jméno dá prokliknout na moje www stránky, kde se dá opět prokliknout na moje curiculum vitae….. achjo, jsme my to ale „lid klikací“ ? Jak by řekli naši odvěcí přátelé: Ну вот, это техника! ???
Michodem, Magdo, můžeme se směle zařadit do věkové kategorie „20 pryč“.?
Achich ouvej, pane faráři – nejen 20 pryč ale i 30 pryč a 40 pryč. 🙁
Když se říká, že svět je malý, tak je to fakt pravda – já jsem chodila do Třebíče na SŠ :-).
Magdo – 40 pryč – to je ještě dobrý! Bude hůř! 🙂
Berte, to, Magdo, jaksi „pozitivně-matematicky“ : Množina „20 pryč“ znamená „20 a víc“. A nejde přeci o to, o kolik „víc“ je nám nad těch 20! ? Tak jsem jednou v domově důchodců řekl těm babičkám a dědečkům, jejichž věk osciluje mezi 80 – 95, že zde máme všichni jedno společné – že je nám „50 pryč“. Všichni jsme se tomu zasmáli, nu a oni se hnedlevá cítili jako padesátníci. ???
Ať žije Třebíč! ?
Ano, správně uchopeno!
Jene Špačku, tudy vede cesta – řád, manuál, norma! Moje řeč!
Jawohl! Ich melde gehorsam, sudruzi, že kazeň je to hlavňi, kazeň musi byt! ?
Pokud ten článek je sranda, pak je to hodně blbá sranda. A věřte, že jsem pro kde jakou srandu…
Pokud to je myšleno vážně, tak se stydím za ty, kdo se na znění tohoto článku podíleli a považuji je za choré mozky (aspoň takto slušně).
Ten článek je samozřejmě sranda, ale na rozdíl od Vás si myslím, že je to hodně DOBRÁ sranda ??? Nějak mi nepřipadá, že jste pro kdejakou srandu.
Lidičky, neberme se příliš vážně. Humor v církvi svaté je povolen, a tady na „Tisíckráte“ dělají velice dobrý a kultivovaný humor ?. Tož asi tak ?.
Co kdybyste nám, pane dokonalý se smyslem pro kdejakou srandu….napsal článek, který bude chytrá sranda….. Abychom tak nějak věděli, co se pod takovým pojmem skrývá :-))))
Mirku Šulci, drž se!
Stůj za svým studem, stůj pevně za názorem – choré mozky!
Píšou tady lidi (tedy až na tebe a na mě), rádoby vtipní, trapní, nemyslící, … i lež jsem tu objevil!
Je to tady divná společnost, včetně autorů …
Ale spolu jim to vytmavíme!
Jsem s tebou!
Tvůj Hilarius
Tohle FAKT nechápu. Pokud je to VTIP, tak hodně SUCHÝ vtip. …
Pro toho, kdo chce jít na ples a v neděli do kostela – je přece úplně jedno, zda půjde v 7:30 na ranní, nebo až večer na osmou… Na Novém Zealandu jsem za účelem účasti na nedělní mši najel běžně i 60 km (jedna cesta), což v Čechách bývá možnost i podstatně blíže. Nehledě na to, že od dob 2. vatikánského koncilu si lze splnit nedělní „povinnost“ už v sobotu. Kontrolovat „účast v kostele“ je absurdita typu prezence na schůzi komunistické strany a PARADOXEM je, že právě pan biskup Vokál z takového Československa „přes kopečky“ UTÍKAL.
Kéž by nás tak (ale i pány biskupy) při zdravém rozumu Pán Bůh zachovati RÁČIL.
Ať žije Lenin a komunismus!
Aha, tak teď už chápu tu zprávu, kterou před chvílí vysílala ČT 24, že se taváryšč Ljénin obrací v hrobě …. ééé pardon… v mauzoleu! ???
Pivo z Piva: Je to 30 let (květen 1986), co jsem ho viděl osobně. Pěkný pohled to nebyl. HNIL. (Neúcta k lidem zemřelým. Vystavovat kohokoliv, jak hnije.)
Bohužel je to dnes „móda“ schovávat sebe za mrtvé a kdejakého „kavalíra“ (či onkologického pacienta). Dokonce, když se podíváte na FB pana biskupa Duky, drží v ruce obrovskou svatou HOSTII. … S druhými se zásadně nebaví a nediskutuje.
Komunismus? Už Albert Einstein (někdy v roce 1933) řekl, že systém „řízený z centra“ (tím myslel systém „sovětů“ v Rusku) dlouhodobě není udržitelný PROTO, že nemá „autokorigující se“ schopnost.
Ještě k tomu oděvu – zkoušela sem si to představit – a kdyby pánové dorazili náležitě oděni …..Černá sukně se vine k černé sukni, pánové mají navíc bílé krajkové šatičky…. Pěkná představa,ne? 🙂
Jistou výhodu na plesech mají řeholní kněží. Tak například, když jsem byl na plese farnosti „u minoritů“, krásně jsem si zatančil s řeholníky, protože jejich hábit mě přímo rajcoval.
Kdysi dával Vladimír Remek (jediný československý kosmonaut, když nepočítáme posledního muže na Měsíci pana E. Cernana) k dobru, že jejich kosmickou loď navštívili „mimozemšťani“ a jak úžasné bylo s nimi tancovat, neb měli „prsa na zádech“.
Velmi „divoká“ představa.
Ne nutně a ne vždy je rozvíjení „dětské fantazie“ užitečné a prospěšné. …
Realita je realita.
Poněkud mě zaráží, že by snad měl zůstat mimo regulaci výběr vhodných písní k tanci či poslechu. Je mi jasné, že na správném farním plesa nikde nezazní lambada nebo podobný hříšný tanec, ale z latiny jen vznešené tango, oblíbené bezpochyby i Svatým otcem. Ale jistota je jistota. Co kdyby nějaký nezkušený potěr chtěl z mladické nerozvážnosti zařadit nějakou nevhodnou taneční vložku? Už jsem zažil předtačení (naštěstí ne na farním plese), kde ty dívčiny předváděly neuvěřitelné věci …
Záleží, co myslíte slovy „neuvěřitelné věci“. Jednou prý se stalo, že Pán Ježíš předváděl neuvěřitelné, přímo zázračné věci kdesi na svatbě v Káně. Když mohl Ježíš na svatbě, tak proč ne děvčata na plese.
Lído, on to tenkrát nakonec za všechny ty neuvěřitelné věci, které vykonal, pěkně „schytal“. 🙁
To jako tím, že ho chodíte do kostela přijímat ???
Mně dost zaujalo, že katolickou kapli v domě modlitby na ostrově Iona ve Skotsku označují i nekatolíci za velice POŽEHNANÉ a TICHÉ místo.
________
Poznámkou pod čarou budiž, že je tam svatostánek, a že právě to může s tím, jak to místo i „nekatolíci“ vnímají, souviset.)
Vůbec by nebylo od věci povolit pouze tance gotické. Pánové a dámy kroužili kol sebe, ukláněli se, drželi se za kapesníčky … Žádné prostopášné tisknutí pupku nebo hrudi na ňadra, strkání pánova stehna mezi ženiny nohy pod rouškou dokonalejší otočky, žádné ploužáky s nízkým úchopem (trefně nazvané – oplodňováky)
A co teprve texty písní, hraných na dnešních plesech po půlnoci! Jako opařeni pekelnou sírou jsme stáli s manželkou na reprezentativním plese farnost při kostele Nanebevzetí Panny Marie v Praze, když kapela spustila v 1:30 Hells Bells od ACϟDC!
Vy už manželku máte, tak proč zakazovat mladým oplodňováky, které někdy končí manželstvím? Je to naopak příležitost. Vyjmenoval ste věci, které patrně znáte i Vy sám z praxe…ale to nevadí, sme chlapi ne?…a teď ti má drahá dám nohu mezi tvé nohy, abychom se lépe otočili…
Jo,jo, to jsou ti ženatí katolíci. Sami si užít, druhým nic nedopřát. odhalila jsem je bezezbytku.
Magdo, Vy jednoho taky máte ne?….
No právě, jako by zde píšícímu Hilariovi z klávesnice vypad. Dnes už má pochopení jen pro osvědčené prověřené moravské a české cudné pěkně od podlahy, o kterých je přesvědčen, že mají imprimatur. Patří mezi ně taková klasika jako: vlezla na pec a já za ňů, spadla z pece a já na ňu… mamko moja mamko…., já jsem malý kominíček šupsajdá…., Strahováček…, Noc májová….atd…..
Von Kárle … rozpomeňte se na svůj šlechtický původ! Vždyť plesové praktiky, pro která horujete, jsou zábavou lůzy (lidu sprostého).
O pardon, já zapomněl!…chtěl sem se přiblížit obyčejným lidem.
Aha, neveřejné „dluhopisy“ Agrofertu versus veřejné (neutajované a transparentní) „investice“ občanů…
To je na tom to nefér. Že pravidla se nedodržují (viz nedosloužení mše svaté knězem V.Kelnarem) a platí pouze tehdy, když se „dotyčným“ hodí.
Tajné a ještě tajnější. … Jak v tom českém přísloví: „Co je šeptem, to je čertem“, případně v romských pohádkách: Chytrý cikán vždy přechytračí hloupého.
M. Hajný, ať čtu vaše komentáře odkudkoliv, nemohu se zbavit myšlenky: Pročpak nepíšete raději pod nickem Mimoň nebo Vysírač?
Proč třetí přikázání z Desatera a ne druhé z Patera?
Protože třetí (případně čtvrté – dle toho, jak to kdo počítá) přikázání desatera, které přinesl Mojžíš židům, hovoří o „svěcení dne odpočinku“. Dnes je ustálenou formou návštěva bohoslužby a „satirický“ server si „humor“ dělá z toho.
Na tohle se mi nejvíce líbil Nový Zealand. V 9.30 byla mše v moderním kostele v Hastings a pak se věřící i nevěřící v klidu sešli na letišti a šli plachtit. Pohoda jak má být.
Neděle na Novém Zealandu bývaly dny nejlepší. …
To jsem rád, že náš farní ples proběhl podle těchto regulí…
Ohradil jsem se vůči NEPRAVDÁM šířeným serverem „tisickrate. cz“ nejprve u Lucie H., která odkaz na tento text sdílela. Poté, co můj komentář s vysvětlením, že se jedná o „legraci“, opakovaně mazala, vložil jsem odpověď přímo sem.
NEPRAVDY šířené serverem „tisicekrate“ – ať už si toho provozovatelé a „autoři“ tohoto serveru vědomi jsou či nejsou – utrpení pana kardinála Vlka jistě neumenšují. …
Čistě technicky:
Hřích přemoci LZE láskou. Lži Pravdou. … (Ne „lámáním malíčků“ a alibismem ve smyslu „To by se muselo dokazovat“.) (Viz „Osmičková výročí“ minuta 34.)
Katolické (ani jiné) GESTAPO (a gulagy) NEJSOU hodny obdivu (!) ani „náš vzor“. …
Konečně jsem si uvědomil, proč vám nevěřím ten zlomený malíček!
Po pravdě – nešlo o něco zlomeného v lebce? V těsné blízkosti mozku????
Nešlo. Lámáním přes svůj kolečkový RŮŽENEC mi Mgr.Pavel Budský zlomil malíček levé ruky. A ještě si (když to „křuplo“) ULEVIL. (Konkrétně slovy, že „v této farnosti si neumějí VÁŽIT KNĚZE“)
Vlk tomu nevěřil (resp. to chtěl „dokazovat“), Duka to přezírá a ignoruje (resp. „cenzuruje“).
hajny.webpark.cz/zprava_1.jpg
hajny.webpark.cz/budsky_v_akci.jpg
Nejde-li to silou, půjde to o to větší „silou“ (???)
…