Duka přišel na oslavu Mynářových narozenin bojovat o jeho duši.
Dnes večer se v jižních zahradách Pražského hradu koná oslava 50. narozenin hradního kancléře Vladimíra Mynáře. Kromě sexuologa Radima Uzla či ministryně Karly Šlechtové přišel k abrahámovinám popřát svému sousedovi i kardinál Dominik Duka.
„Důvod mé návštěvy je především pastorační,“ řekl novinářům český primas, který na rozdíl od jiných příležitostí cestoval z arcibiskupství pěšky. Kardinál se hradnímu kancléři věnuje dlouhodobě. V minulosti celebroval mši svatou na pouti v Osvětimanech, odkud Mynář pochází, a podle zdrojů blízkých Hradu spolu často vedou duchovní rozhovory a je proto pravděpodobné, že ani dnes nejde o pouhou zdvořilostní návštěvu.
„Podle mého názoru skutečně je za tím něco důležitého. Kdyby ne, jistě by se proti podobné návštěvě hlasitě ozýval Tomáš Halík. Jenže to neudělal. A to se stává jen tehdy, když jde o duchovní věci,“ naznačuje bývalý Zemanův spolupracovník Zdeněk Šarapatka. Jeho tvrzení potvrzuje i text sms, kterou poslal v odpovědi na náš dotaz týkající se Dukovy přítomnosti držitel Tempeltonovy ceny: „Salus animarum – suprema lex. Mons. T.H.“
Podle zdrojů Tisíckráte se český primas dnes do jižních zahrad Pražského hradu vypravil, aby podpořil Mynářovu cestu do lůna katolické církve. Hrozilo totiž, že právě na této oslavě se jej pokusí pokřtít moskevský patriarcha Kyrill, který se narozenin také účastní.
Díky dlouhodobému pastoračnímu úsilí Dominika Duky se totiž slibně rozvíjí vztah Hradu ke křesťanské spiritualitě, což je vidět především na vztahu prezidenta a jeho mluvčího k restitucím, pravdě a zvýšené schopnosti odpouštět. Kancléře prý oslovil také tím, když mu řekl, že Pán vidí do srdce každého z nás, a aby mohl k Ježíši přistupovat, žádnou prověrku nepotřebuje. Pomalé krůčky, kterými se z Mynáře stával křesťan chtěl právě dnes využít moskevský patriarcha, který by tím nepřímo posílil vliv Ruska na českého prezidenta.
„Hrozilo, že co jeden zasel, sklidí někdo jiný. Podle všeho si to šel prostě ohlídat, aby mu jeho ovečku Kyrill neukradl. Jako dárek přinesl portrét kardinála Špidlíka, aby Mynářovi ukázal, že může hloubku ruské duše obdivovat také jako katolík,“ vysvětluje blízký přítel českého kardinála Milan Badal.
Toť pastýř! Pro jednu ovci kolik pěších kroků …. (pro škarohlídy, kterým tam nesedí ta trachtace, připomínám Mt 12,10-12 – když je možné zachraňovat i v sobotu, tak určitě neni nic špatného na související sklence vína)
Je otázka jestli zachraňuje…
O Mynářovu duši ??? Spíše o svoji duši. …
A kdo je ta kýžená „spojka“ mezi ŘKC a Kremlem.¨
🙂
Tak tu spásu nesmrtelné duše soudruha Vráti Mynáře myslí J. Em. kardinál Duka opravdu smrtelně vážně, když absolvoval tak dalekou a obtížnou cestu z Arcibiskupského paláce na Hrad pěšky! Toť oběť, vpravdě hodná kardinála!
Arciheretik T. Halík píše povzbudivou SMS „Salus animarum suprema lex esto“ (spása duší nejvyšší zákon jestiť). Od Halíka to teda sedí!?
V uvedené pastýřské snaze nejvyššího českého pastýře Duky i nejvyššího sovětského pastýře patiarchy a nekropolity Kirilla stran spásy duší pana Mynáře (potažmo i ? a Mluvčáčka) mne napadá jedině výrok ze starozákonní knihy Qohelét (Ecclesiastes):
Vanitas vanitatum, dixit Ecclesiastes; vanitas vanitatum, et omnia vanitas.
(Marnost nad marnost, praví Kazatel;
marnost nad marnost, všechno je marnost.)
Proč chodit ke „kováříčkovi“, když lze jít přímo ke kováři:
http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=23257
…
Aha, máte pravdu, pane Hajný????
Už zbývá jen jeden krůček: „Podívej se! Polovinu svého majetku teď dávám chudým, Pane, a kohokoli jsem nespravedlivě odíral na daních, vrátím mu to čtyřnásobně.“
Srov. Lukáš 19:8
Obrázek evokuje šerpy, co nosí zavazadla horolezcům na vrcholky vysokých hor…
Teda to byl fofr! Těším se, že brzy Felix poinformuje o něčem, co se teprve stane 🙂
Nebyla tam Kateřina Valachová, ale Karla Šlechtová. A to je sacra rozdíl 🙂
To je ta, co vyhodila ty miliardy za to, abychom nemluvili česky, ale českorepublicky?
Navím, jestli „miliardy“ je ten hlavní rozdíl. Šlechtová je ta, která navrhla zákon, že „Pražský Hrad je a bude státní a kdo má tu smůlu, že tam má nějakou nemovitost (např. Lobkovicové nebo církev, tak mu ji vyvlastníme“. Prostě taková babišovsko-zemanovská žena z lidu … Valachová je normální socdemácká úřednice, ze které se díky nedostatku kádrů stala ministryně. S Hradem je naopak na štíru.
Nevím co si o kardiologovi Dukovi mám myslet. Buď opravdu chodí na tyto akce z důvodů předávání jakéhosi dobrého příkladu, a nebo druhá možnost. Ale nevidím do jeho hlavy…takže si myslet nic nebudu.
Výborně pověděno. Taky se snažím nefušovat Hospodinu do zkoumání ledví a srdcí a trochu víc se za ty pány modlit 🙂
Papež František tedy alespoň prosí o to, abychom se za něho nezapomínali modlit.
http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=23258
Raději ta první možnost. Teda doufám…
Tak Ježíš chodil s celníkama a hříšníkama taky asi i proto, že u nich líp vařili a nebyli tak upjatí jako farizejové. Co se týče Duky, tak ten se přece řídí tím, že je potřeba pěkně pokřesťansku mít se všema dobré vztahy. Kdoví, možná by zašel zapařit i se Semelovou na Gottwaldovy narozeniny.
U nich líp vařili? Je pravda, že někteří hříšníci umí vařit lépe než křesťané.
Neměřte míru „hříchu“ kvalitou stravy. Tím naštve každou kuchařku… (farní i „nefarní“).
____________
Navíc je to hloupost. (Moje babička vařila nejlépe „ze všech babiček“. A byla to svatá žena.)
Není lepší měřítko. Sám se vyučený kuchař, takže vím co koho naštve. Není lepších kuchařů než zarytých ateistů…náhoda?
Neupírám vám kuchařské umění, nicméně ani v něm nevidím důkaz pro váš „ateismus“.
To jsou 2 různé věci, ve kterých souvislost nevidím.
_________
Netvrdím, že souvislost v tom být nemůže – pouze, že ji já nevidím.
Je to tak. Žádné souvislosti tam není. Nicméně nejsem „ateista“…
Jednání kard. Duky nerozumím a chtěl bych věřit tomu, že spíše než z potřeby konformních postojů pod rouškou diplomacie jsou jeho aktivity směrem k současnému hradnímu režimu motivovány potřebou milosrdenství a snahou obrácení hříšníků na cestu pokání. Přemýšlím jen, zda stejným způsobem by postupoval i za totality.
Třeba má nějaký tajný plán…ale stejně si myslím, že je iluminát.
Jediným „tajným plánem“ je, že jsme v Boží ruce.:
http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=19100
________________
Nic nového.
To není tajný plán.
Není.
Vtipkujete, vtipkujete …
a u nás ve farnosti jsou lidé – např. předseda místní KDU a místostarosta, kteří úplně vážně rozšiřují zprávy, že někteří biskupové jsou ve spojení se zednáři.
A nejhorší na tom je, že většina farníků je považuje za vážené a ctihodné – viz. volební úspěch a funce místostarosty.
Co s tím, když i farář se obává, aby lidé nebrali zdejší zprávy vážně? Otče Jene, jak to řešíte u vás?
Tak tohle u nás neřešíme. Jednak v Horní Plané není místní organizace KDU-ČSL – jsou zde jen komunisté, a ti se kupodivu chovají tiše a k farnosti a kostelu uctivě. Na radnici jsou nezávislí (včetně starosty) a něco komančů. A za druhé – podobné řeči se tu nevedou.
Nositelem politiky KDU-ČSL jsem tady já?. Byť jako kněz nemohu být členem, ale pocházím z lidovecké rodiny, a tak se pochopitelně angažuji. Názory, že kněz má být nestranický či nadstranický, považuju za nebetyčnou pitomost!
Díky za odpověď!
V „Rozpravách s geometrií“ psal Prof.Vopěnka o super tajném zasedání zednářské lóže, kde matematik Gauss vysvětloval posluchačům neeuklidovskou geometrii. … I zednáři jsou lidé a v tomto smyslu stvořeni Bohem nebo chcete-li „podmnožinou Boha“.
Spojení biskupa se „zednáři“ není podstatné. Podstatným je pouze spojení biskupa s Bohem. …
Tak to je tedy velká hloupost. Spojení biskupa se zednáři je docela dost podstatné, protože pokud je to pravda, tak pochybuju o jeho spojení s pravým Bohem…připadá mi, že i kdyby byl člověk (podmnožina Boha chcete-li ) nejvyšší iluminát, tak omluvíte všechny jeho zlé činy ( a není to prdel ) a řeknete že je i ON V BOŽÍ RUCE a že vlastně to není ani důležité kým doopravdy je.
Nikde jste nedefinoval, co pojem „iluminát“ znamená a kdo to je. Navíc – tak to přijde zase mne – vsouváte do tohoto pojmu „BOŽSKÉ rysy“. I takoví „velikáni“ jakými byl Hitler či Stalin v Boží ruce byli – a vzhledem k tomu, že lidská duše je nesmrtelná (viz katechizmus) dodnes v Boží ruce jsou.
… Nicméně jak vidíme Svět a lidstvo přežilo i despoty výše jmenované. Bůh je tím, v jehož ruce jsme, nikoliv ten či onen prezident, vojevůdce. „iluminát“, „biskup“ či vládce.
I iluminát je jen člověk. to je pravda. Nevím sice kde skončil Hitler nebo Stalin, ale napadá mně otázka, jestli i v pekle je duše v Boží ruce…?
Mně osobně se líbí text z Bible (začátek evangelia sv. Jana), že vše co vzniklo, vzniklo z Boha. V tomto smyslu bych i peklo chápal jako „PODMNOŽINU“ Boha. Nicméně, jak jsem se na tom kdysi shodl (de facto s tím souhlasil) s Prof.V.Wolfem (bývalým děkanem KTF UK) množina Bohem zavržených bytostí (vaší terminologií „obyvatel pekla“) NAKONEC, může být PRÁZNÁ. …
__________
V Boží ruce jste vždy.
Nemohu souhlasit s tvrzením, že peklo je „podmnožinou“ Boha. Pochybuji o tom, že Bůh peklo ( místo bez Boží lásky ) zamýšlel a stvořil ho. Stejně jako padlého anděla. Proto mám rozpory s myšlenkou že v pekle NIKDO není. Ovšem to zjistíme opět až na věčnosti. Navíc, pokud v pekle nikdo není, tak se opravdu nemusím bát žít hříšný život, hřešit vědomě a v klidu. Protože v pekle nikdo není, tak proč se bát že?….HLOUPOST HLOUPOST. Bůh JE spravedlivý…i v písmu máme zmínky – tam bude pláč a skřípění zubů. Nebo: Pryč ode mně vy zlořečení, do věčného ohně…takže SORRY JAKO.
„Sorry jako“ – nevím, zda neodhalujete podstatu AB. … Bůh nás přesahuje o tolik, že NEMÁ potřebu čekat na naše chyby a dokazovat nám je. „Nachytat“ se vás snaží ten, kdo kvalit Boha nedosahuje. I T.Špidlík psal, že ďábla naštve, když jsou jeho záměry odhaleny. …
Úvahy výše jsou „jemné“. Nemůžete vidět „rudě“. Uvažujete o „hranici“ a záleží, z jaké strany se k této pomyslné hranici blížíte. LIMITNĚ se sice blížíte k nule, ale ani v „pekle“ nebudete nikdy žít bez Boha. (Snad lze užít přirovnání k hustotě hmoty v rozpínajícím se Vesmíru. …)
Existuje-li MOŽNOST, neplyne z toho, že je to JISTOTA. Stran vlastního „zavržení“ – tam si myslím je podstatné i chtění vaše. Bůh vás nemůže nutit s Ním žít. Vaše rozhodnutí se je třeba učinit na základě vaší vlastní ZKUŠENOSTI a vašeho POZNÁNÍ, že být/žít s Bohem se vám vyplatí. …
Kněz má právo na svědomí i rozum stejně, jako každý jiný člověk. … Co se týká lidovců, tam s úctou ke všem zúčastněným si dovolím poznamenat, že nemám pocit že by byli šiřiteli ruské či jiné propagandy. …
Předpokládám, že konspirační teorie o „zednářích“ nejsou důvodem, proč někdo byl zvolen starostou resp. místostarostou. Za tím (tím spíše na komunální úrovni) budou jiné zkušenosti. …
Určitě ANO. Za něco přece i on, vyznamenání od prezidenta republiky dostat musel.
___________
Že máme tak krátkou paměť.
…
Myslite si,že by kardinal Duka přišel take tak rad na oslavu padesatin některemu ze svých spolubratru?
Článek odhaluje jeden účel kardinálovy návštěvy Mynářových narozenin.
Nezmiňuje se však o druhém.
Večer před zmíněnou oslavou si pan kardinál na spolču vytáhl úryvek z písma: Mt 11, 19 – Přišel syn člověka, jí a pije – a říkají: Hle, milovník hodů a pitek, přítel celníků a hříšníků …
Kaviárové chlebíčky, toustíky, paštičky … a ta vína …., Slovo Boží je třeba v poslušnosti naplňovat! A šel.
Pokud má pan biskup „spolčo“ a s kým se modlit, tak to mu docela závidím. Mně při prvním přečtení toho textu napadlo pouze, že pokud je skutečně patriarcha Kyrill v Praze a nebyla to pouze „satira“, parodie a KACHNA, udělal by biskup Duka dobře, když by ho pozval do kaple a spolu s ním slavil mši. … BOHA máme společného a sejít se společně v Kristově jménu je více, než hluboká prohlášení a společné „přímluvy“. Ještě by si k tomu mohli nalistovat úryvek z písma, kde se píše doslova: „Co Bůh prohlásil za čisté, nepokládej za nečisté“. …
. . .
Dobrý nápad. Zbývá jen maličkost – přesvědčit Jeho Vysokopřeosvícenost, aby s námi sloužila tu naši triadisticky heretickou mši, navíc v latině, jazyce západních nevzělanců 🙂
V latině tomu nerozumí ani většina z nás Čechů. Češtině by mohl rozumět (při troše dobré vůle) i moskevský patriarcha…
Šlo by udělat kompromis: sloužit mši svatou podle misálu Pavla VI. (tedy naši „normální“ mši – Novus Ordo Missae) v ruském jazyce?. Jeho Vysokopře…ééé…atd. by rozuměla, vlk (nikoliv zesnulý pan kardinál!) by se nažral a koza zůstala celá!???
Ovšem v tom případě bych se moc přimlouval za to, aby liturgický zpěv nebyl doprovázen varhanami, ale bajanem (typ ruské harmoniky – taková ta šestihranná obluda, co má jen knoflíky).
Každopádně ať tak či tak výsledkem bude společné liturgické prošení, aby vzkvétala a rostla matička svatá Rus, a panovníku našemu, Božímu služebníkovi Vladimiru Vladimirovičovi, dlouhá, dlouhá lééééta… Tak to totiž dopadá vždycky, když máme společného Boha a všechno je čisté 🙂
Domnívám se, že pokud je čistému vše čisté, pak je to všechno v pořádku. Víceméně na každou věc, která je svojí podstatou čistá, lze pohlížet nečistě a stejně tak ji lze nečistě použít (zneužít). Obráceně to jde už poněkud hůře, ale zcela vyloučit to nelze. Já už ve svém věku politiku odmítám halasně komentovat. Mám své přesvědčení, které mohu opřít o konkrétní osobní zkušenosti (hlavně léta 1989 – 1991 v rozhlase mě v mnohém poučila) a dovolím si tvrdit, že tak z 80% je většina politických jevů výsledkem vlivu konkrétních jednotlivých lidí, kteří dokázali ostatními manipulovat a usurpovat moc. A takové osobnosti se zrodily nejen na Východě, ale též na Západě (a nejen to, ale i v každé společenské vrstvě, marxisticky řečeno „třídě“). Každá říše je výsledkem nadměrné (obludné a zrůdné) koncentrace moci menšiny nad většinou, tudíž je historicky předurčena k pádu a zániku, přičemž je lhostejno, zda jde o matičku Velkou Rus (i třeba Ne-Kyjevskou), Třetí, Čtvrtou, či třeba Sedmou Říši, Chalifát, Mocnářství C.K. Jakékoliv, Spojené Státy Jakékoliv (stejně tak Svaz Republik Jakýchkoliv či Unie Čehokoliv) nebo cokoliv jiného podobného… Velké státní útvary typu velkých federací asi myslitelné jsou, ale ukazuje se, že někde je kritická hranice, která by se neměla překročit. (Ale kde je ta hranice a co je tou hranicí?…)
Tak jest.
Nebuďte agresivní. Když byla řeč o Bohu, mluvte za SEBE. (Ne za Ruského, českého, US či jiného prezidenta. I oni jsou LIDÉ.)
Přímluvné modlitby jsou aktivita „lidská“. Slavíte-li mši – tam není nejdůležitější osoba člověka (kněz, biskup, patriarcha), ale Kristus, který „na památku sebe“ tento způsob slavení Boha ustanovil. – Ve vší úctě i pravoslavná církev se ke Kristu zná. …
I prezidenti jsou ilumináti. Varuji Vás pane Hajný. Moc o nich nemluvte…nosí to smůlu. Mám s tím prostě zkušenost takovou, že kdykoliv sem o nich mluvil, přešla přes cestu černá kočka a mně srazilo letadlo. Takže bacha.
Já jsem zde vzývat jméno ruského prezidenta nezačal. …
K lidem je vhodné (a užitečné) chovat úctu – což platí (že jsou lidmi) i pro výše jmenované, citované a zmiňované. (Pro prezidenta Trumpa – teď právě aktuálně: I muslimové jsou LIDMI. V tomto smyslu se ani ON nemusí poddávat strachům a „obavám“ z čehokoliv…)
_____________
Najděte si už jiné „zaklínadlo“. Je-li Bůh s námi, kdo proti nám? Ilumináti, černá kočka, ani „letadlo“ – nejsou důležití. Důležitým je jedině vaše spojení s Bohem. Nic víc ani míň.
😀 😀 😀 😀 😀
Ve vší úctě – i islám se zná k Išá ibn Marjam…
Ano, i Islám vyznává jednoho Boha. Co se liší je naše pochopení Boha. Bůh je však pouze jediný. …
Nebo třeba 1962 ve staroslovanštině (missale romano-slavonicum). (62 je přece jen asi podobnější výchoďáckým ritům.)
Nemá smysl zabývat se výmysly, které nejsou skutečnost. Realita je taková, že paní Nečasová se zúčastnila narozenin V.Klause a pan biskup Duka narozenin prezidentova kancléře. Osobně jsem si myslel, že pan Mynář je starší, protože 50-ka je v podstatě „mladý věk“. … Tohle v podstatě vypadá, že i současný prezident si vzal k srdci radu, kterou kdysi řekl páter Jiří Reinsberg T.Halíkovi – tj. aby se obklopil „mladými“. 🙂
…
Zřejmě (světová politika?) to dělají i další. …
Prezident si žádnou radu k „srdci“ nevzal. Obklopuje se těmito lidmi ze zcela jiného důvodu. A tím je jejich kamarádství – už od dob „komančů“.
Má „mladého“ kancléře. Nic více v tom nebylo.
To je asi běžná věc, že člověk se od určitého věku začne divit, jak jeho vrstevníci vypadají špatně. A sám si připadá stále stejně mladý.
Stáří je pojem relativní (J. Werich).
Tuhle mě dojal nápis (asi osobní vyznání?) na jednom německém karavanu v Chorvatsku:
Zum Arbeiten zu alt
Zum Sterben zu jung
Zum Reisen topfit !
Trochu smutné a zároveň pěkné, když se stáří bere s nadhledem.
Fascinuje mě, že i když stárne tělo, je to pořád tentýž člověk jako zamlada. Tatáž identita nebo duše, nebo jak to říct. Neztrácí vůbec na hodnotě.
Zum Arbeiten zu alt
Zum Sterben zu jung
Zum Reisen topfit
Nechápu, proč to spojujete se stářím, tohle já mám odjakživa
Stárnutí je otrava, ale je to jediný způsob, jak se dožít vysokého věku 🙂
Jistý velmi letitý senior tuhle prohlásil, že nejlépe se cítí po devadesátce a že je to krásný věk. Na otázku „proč“ odpověděl: „Po devadesátce umírá už jen málo lidí…“
Tak tohle prý říkával kard. Špidlík.
U nás v podniku býval velice starý vrátný. Seděl tam furt. Jednou jsem se ho zeptal – pane vrátný, vy vůbec nechodíte domů?
Odpověděl – nejvíc lidí umírá doma, tak se tam moc nevokazuju