Vládní krizi i odchody politiků ČSSD způsobila drsná pokání od kardinála Duky.

Marie Benešová, Jeroným Tejc, Jiří Zimola, Jan Mládek a Kateřina Valachová. Všichni tito významní členové ČSSD v poslední době odešli ze svých současných pozic a do vysoké politiky se pravděpodobně již nevrátí. Nemůže za to ale současná politická situace, která by jim snad nepřála. Ukázalo se, že za všechno může jejich poslední svátost smíření. Všichni vrcholní členové ČSSD se chodí zpovídat již mnoho let tajně ke kardinálu Dukovi. „Ono se to samozřejmě v církevních kruzích ví, že i mnoho členů z ČSSD jsou věřící, ale nesmíme to říkat na veřejnosti, protože někteří jejich voliči by to špatně nesli,“ komentuje situaci pomocný biskup Václav Malý.

Příští rok oslaví Duka 75 let a bude tak muset poslat papeži svoji rezignaci a podle zdrojů blízkých Vatikánu jeho rezignaci František přijme. Podle svých slov se poté Duka už nebude tolik dostávat do kontaktu s vrcholnými politiky. To vysvětluje, proč poslední dobou kardinál přistupuje k udělování poměrně drsných pokání. „Dřív s námi chtěl být za dobře, takže to spravili vždycky jen tři, čtyři růžence na úmysl svatého Otce, tentokrát to ale bylo jiné,“ přiznává smutně jeden z penitentů, „chtěl po mně, abych úplně skončil.“

Změna v Dukově chování pak zapříčinila i odvolání ministra financí Andreje Babiše. „Monika chtěla církevní svatbu. Tak jsem nechal se letos pokřtít a biřmovat. Hermann s Bělobrádkem mi pak jako zpovědníka doporučili Duku. To poslední pokání ale odmítám. Musíme makat, ne se courat někam na jih. Svatbu asi teda přesunu do Čapího hnízda bude nás nakonec oddávat nějaký úředník,“ vysvětluje svoji situaci Babiš.

„Na vládě se mi Andrej svěřil, že po něm Duka chtěl, aby skončil v politice a ještě šel do Compostely. Navrhl jsem mu, že ho odvolám, aby na tu pouť měl čas a usnadním mu tak situaci. Pak za mnou se slzami přišla i Kateřina (ministryně školství pozn. redakce), že byla o víkendu u zpovědi a musí taky skončit. Bylo jen otázkou času, kdy za mnou přijde ještě Chovanec nebo Šlechtová. Tak jsem se rozhodl podat za celou vládu demisi a tím by se to vyřešilo,“ objasňuje svoji strategii Bohuslav Sobotka. „Když jsem o tom s panem prezidentem telefonicky mluvil, zmínil jsem se mu, že jsem mimo hru. Odejít totiž nemusím. Jako pokání jsem dostal jen pouť ze Strakovy akademie na Svatý Kopeček u Olomouce. Nějak se to ale prezidentovi popletlo a pak chtěl odvolat jenom mě. Proto jsem si to s demisí nakonec rozmyslel a chtěl jsem pomoci se kát alespoň Andrejovi. Nechci říkat, že to potřeboval nejvíc, ale opravdu to potřeboval nejvíc,“ dodal premiér.

144 komentářů: „Vládní krizi i odchody politiků ČSSD způsobila drsná pokání od kardinála Duky.

  • 11.5.2017 (18:22)
    Permalink

    No, pěkná hloupost! Andrej Babiš podle všeho to pokání nakonec přijmul! Něco sem v něm hnulo…ale nevím jestli svědomí.

    Reagovat
    • 11.5.2017 (18:27)
      Permalink

      Svědomí to být nemohlo. To takový eStBák nemá a nikdy nemoh mít. Ale byl bych rád, kdyby ho Duka místo do Compostely poslal do kompostu. Aspoň by byl k něčemu užitečnej.

      Reagovat
      • 13.5.2017 (5:05)
        Permalink

        P. Jiří Reinsberg opakovaně mluvil o dotazu učedníků JK: „Proč jsme toho člověka nemohli uzdravit my?“ A Ježíšova odpověď byla: „Takového ducha lze vyhnat pouze MODLITBOU a POSTEM“.
        … PROTO zaráží, PROČ(?) téma postu na zdejším serveru bylo (před Velikonoci) tolik vysmíváno.

        Stejně tak jednou z myšlenek J.Reinsberga byla odpověď na dotaz pánů z STB: „Co může dnes církev ještě nabídnout?“ Jeho odpověď byla: „ODPUŠTĚNÍ HŘÍCHŮ“.

        No a tak si dělají zde „satiru“ ze zpovědi …

        Reagovat
        • 13.5.2017 (13:25)
          Permalink

          Nebylo nic vysmíváno. To ste zase špatně pochopil 🙂

          Reagovat
            • 15.5.2017 (10:22)
              Permalink

              A Vy se postíte? Nebo kdo se tu postí? Sory jako…

              Reagovat
              • 16.5.2017 (3:56)
                Permalink

                Ano, já se postil. Na popeleční středu i Velký pátek. 24 hodin bez jídla i pití. Zřejmě to ale je „nebezpečný příklad“, protože jen co jsem na tento server si dovolil napsat, že to nic tak strašného není a že to doporučuji všem, byly na mne resp. na mé texty uvalena „cenzura“ a moje komentáře se „ztratily“. … O tom, že půst nebyl vysmíván, si myslím své.
                ________
                Můžete to příští rok zkusit.

                Reagovat
                • 16.5.2017 (7:23)
                  Permalink

                  Nebojte, já vím co je půst. Tento server čtou i malé děti, tudíž Vaše doporučení je krajně nebezpečné.

                  Reagovat
                  • 16.5.2017 (17:00)
                    Permalink

                    Na postu není nic nebezpečného. Den hladu ještě nikomu neublížil. (A to ani dítěti.)
                    (S vodou to kupodivu jde taky, ale tam je pravda, že to např. muslimové dělávají pouze cca 12 hodin, ne celých 24.) … Užitečné to je i proto, že si pak ti, kdo to zažijí o to více váží jídla i vody.

                    VELICE užitečná zkušenost.

                    Reagovat
                    • 22.5.2017 (13:19)
                      Permalink

                      Já mám zkušenost jinou. Pít každých 20minut, a zajídat to každých 30 minut. Člověku potom nekručí v břiše a je spokojený a ne nevrlý.

                    • 22.5.2017 (18:07)
                      Permalink

                      Dokud máte co jíst a pít. Jakmile jídlo a pití „dojde“, budete na tom hůře, než ten, kdo s postem ZKUŠENOST má.
                      __________
                      (Obdoba kuřáka, či uživatele drog. I oni jsou lidé. Jen nejsou tak zcela svobodní…)

                    • 23.5.2017 (15:45)
                      Permalink

                      Nemůžu souhlasit. I v době krize sem na to byl hodně dobře, protože sem byl dost vyžraný a měl hodně tukových zásob. Proto ostatní už byli celkem vyhublí, ale já ne. Právě proto, že jsem hodně jedl když bylo co.

                    • 24.5.2017 (8:10)
                      Permalink

                      Nevím. Řeč byla o dni postu, ne o dlouhodobém hladovění či podvýživě. V Medugorje, tuším že Vicka, se také postí o chlebu a vodě 2x týdně a je to paní spíše „při těle“, než hubená. Nemá smysl se pošťuchovat. Každý má možnost si to „zkusit“ a udělat zkušenost svoji osobní, vlastní.

                      (Jak už bylo řečeno: U půstu – aby fungoval – je důležitá jeho dobrovolnost – tj. aby to člověk dělal proto, že s tím souhlasí a postit se chce, ne z donucení.)

                    • 25.5.2017 (14:36)
                      Permalink

                      Nepošťuchuji. Ano, řeč byla o dni postu, ale dostali sme se k více dnům postu.
                      Nesouhlasím. Myslím, že pravý půst je právě tehdy, pokud není vůbec dobrovolný, nejlépe pokud je člověk násilím donucen se postit a vůbec se mu nechce. Tehdy je to pravý půst s křížem. Dobrovolnost ubírá na síle a je v tomto případě moc jednoduchý.

                    • 29.5.2017 (18:28)
                      Permalink

                      Klíčovou otázkou budiž, zda Ježíš Kristus nesl kříž dobrovolně (tj. že nemusel), nebo z donucení …

                    • 1.6.2017 (14:40)
                      Permalink

                      To je dosti klíčová otázka. Co myslíte vy? A co by se stalo kdyby odmítl kříž nést?

    • 11.5.2017 (21:33)
      Permalink

      Poté, co premiér Sobotka požádal prezidenta o odvolání ministra financí Andreje Babiše, je podle expertů na křesťanské dějiny Babiš na nejlepší cestě stát se konečně mučedníkem. Hnutí ANO původně zamýšlelo v rámci předvolební kampaně ukázat mučednictví svého šéfa voličům názorně a předsedu hnutí ANO svrhnout podle tradice českých mučedníků z Karlova mostu do Vltavy. Dá se ale očekávat, že akce bude spíše symbolická a Babiš bude svržen jen do nějakého příjemného mělkého zatepleného rybníčku s lekníny, aby to pěkně vypadalo na kameru. Někteří zoopolitologové ale varují, že i takové víceméně symbolické svržení mučedníka do nádrže obývané žábami může být pro Andreje Babiše velmi nebezpečné, protože se proslýchá, že některé levicové anarchistické žáby se ministru financí chtějí pomstít za to, že nechal postavit největší české Čapí hnízdo.

      Reagovat
      • 13.5.2017 (5:30)
        Permalink

        Opakovaný vtip není vtipem. …

        Stejně tak se u letectva proslýchá, že vyznamenání: „Za zásluhy pro stát“ dostane příště od prezidenta republiky také český katolický kněz Jan Hus. …

        (Dle bádání historiků byl 1.českým kosmonautem – dokonce ještě před E.Cernanem a Vl.Remkem. Bohužel nebyl úspěšný a uhořel při startu i s rampou.)

        Reagovat
        • 13.5.2017 (13:25)
          Permalink

          😀 😀 😀 nevím jestli to není nějaký druhý pan Hajný…protože tento je vtipný. Konečně!

          Reagovat
    • 12.5.2017 (6:50)
      Permalink

      Co v člověku není, to se v něm nemůže hnout. Ale možná měli u Babišů k obědu hrachovou kaši – a ta by mohla zapracovat na jakémsi hnutí v Andrejovi……..

      Reagovat
      • 12.5.2017 (15:25)
        Permalink

        Tak po hrachovce bývá hnutí (nejen myslu) vpravdě mohutnééé!😃😃😃 To by byly fofry! Možná by přitom Andrej ukázal nejenom holú řiťu, ale aj pindíka!😛😛😛😃. Sorry jako.

        Reagovat
        • 12.5.2017 (16:25)
          Permalink

          Suma sumárum – hrachovka v tom tedy asi nebude, protože žádný fofr u Babiše pozorován doposud nebyl.Spíš to vypadá na zácpu – ne a ne se hnout!!! 🙂 🙂

          Reagovat
          • 12.5.2017 (18:45)
            Permalink

            Andrej asi hrachovku nerad, spíš Kostelecké uzeniny a koblihy.😃 Hrachovka je jídlo prostého lidu. Já ji mám rád, ale tak nějak ji nikdy nejím přede mší svatou.😇

            Reagovat
            • 13.5.2017 (5:41)
              Permalink

              To je pouze o tom, že čím blíže je člověk BOHU, tím více je hlas svědomí INTENZIVNÍ. …

              Reagovat
              • 16.5.2017 (13:05)
                Permalink

                To má být jako přirovnání, že čím víc hrachovky člověk sní, tím je její hlas intenzivnější?

                Reagovat
                • 16.5.2017 (17:15)
                  Permalink

                  „Nerozumíte, že to, co vchází do úst, přijde do břicha a jde do hnoje?
                  To však, co z úst vychází, jde ze srdce, a to člověka znesvěcuje.“ (Mt 15, 17-18)
                  _____________

                  „Co dává život, je Duch, tělo samo nic neznamená. “ (J 6, 63)

                  Reagovat
                  • 16.5.2017 (19:13)
                    Permalink

                    Ne všechno to, co vchází do úst jde do hnoje. Právě taková hrachovka je toho zdárným příkladem. Částečně jistě do hnoje jde, ale částečně ….. ehm, jak bych to …. narušuje ozónovou vrstvu atmosféry.

                    Reagovat
                    • 17.5.2017 (17:57)
                      Permalink

                      Upřímně: Ta ji právě nenarušuje.

            • 15.5.2017 (21:44)
              Permalink

              Proti kosteleckým uzeninám je hrachovka nebeská mana 🙂

              Reagovat
              • 16.5.2017 (4:06)
                Permalink

                Vyprávěl mi pan děkan na Smíchově (ten už je také řadu let po smrti), že když studoval v kněžském semináři (za socialismu), tak si jeho spolužáci dali práci s tím, že potom, co byla k jídlu hrachová kaše, přepsali ve všech zpěvnících slova písně „Pozdvihni se duše z prachu…“ a jako jeden muž zapěli pak všichni s varhanním doprovodem:

                „Pozdvihni se duše z HRACHU…“
                _______

                Prý se to stalo. 🙂

                Reagovat
                  • 16.5.2017 (20:27)
                    Permalink

                    Pepíček přišel z kostela domů a maminka se chtěla přesvědčit , že tam opravdu byl, tak se ho ptá:“A co se dnes zpívalo za písničku?“
                    Pepíček chvíli přemýšlí a pak odpoví:“ Víš… ta…nó…Vyskoč duše z popela!“

                    Reagovat
        • 13.5.2017 (13:26)
          Permalink

          Není pravda. Někdo to svědomí má natolik otupené, že ho skoro nemá.

          Reagovat
          • 13.5.2017 (19:49)
            Permalink

            Skoro nemá, neznamená, že nemá.
            + Mluvit můžeme každý pouze za sebe.

            Reagovat
            • 14.5.2017 (9:41)
              Permalink

              Mluvit můžeme na základě toho, co ten člověk dělá.

              Reagovat
              • 15.5.2017 (8:48)
                Permalink

                Slovy J.Baxanta: Ne vše, co je možné také i prospívá.
                („Chovejte se tak, jak chcete, aby se druzí chovali k vám.“)

                Reagovat
                  • 16.5.2017 (4:22)
                    Permalink

                    Toto je (zatím) veřejně přístupný server. Pan ministr Babiš (případně lidé jemu blízcí) umí číst.
                    ___________

                    Stran „klasiky“ (z Bible) – nemysleme si, že jsme jediní, kdo Bibli kdy četli. Ve vší úctě, to jenom mladí (a nezkušení) si myslí, že všechno znají a všemu rozumí. …
                    Každý člověk má SVĚDOMÍ. (A svědomí druhého není ani „horší“ ani „lepší“, než to svědomí naše.)

                    Reagovat
                    • 16.5.2017 (7:25)
                      Permalink

                      Nikdo netvrdí, že jsme jediný co bibli četli….někteří mladí to tak skutečně mají. Neřekl sem, že něčí svědomí je horší nebo lepší, někdo ho prostě má, a někdo ho skoro nemá, hotovo.

                    • 16.5.2017 (13:18)
                      Permalink

                      Já pořád nechápala, proč sem někdo pořád cpe svědomí. O kousek výš, u té hrachovky, jsem to konečně pochopila: hlas svědomí je zřejmě jako hlas hrachovky. Je to teda dost neuctivé, ale každopádně platí, že stejně tak, jako hrachovka se ozývá v každém, tak i svědomí. Jen je rozdíl v intenzitě a délce. Tak proto se tu pořád ozývají myšlenky o svědomí – u někoho to funguje dlouho. 🙂

                    • 17.5.2017 (18:19)
                      Permalink

                      Samozřejmě. Hlas svědomí je „tichý“, stejně tak, jako zanikne hlas „hrachovky“ v hluku velkoměsta. Čím blíže jste Bohu tím více zní i hlas svědomí. Viz popis setkání se Mojžíše s Bohem v Bibli, kdy Bůh nemluvil „ve hřmění hromu“ a v „síle vichřice“, ale v „tichém vánku“.

  • 11.5.2017 (20:00)
    Permalink

    Ha! Už to chápu Jejich Eminence si zkrátka sofistikovaným způsobem alespoň na chvíli přihrála premiérské křeslo!

    Reagovat
  • 11.5.2017 (20:18)
    Permalink

    Ich habe gežasn! To je kouř! 😀 😀 😀

    Reagovat
  • 11.5.2017 (20:45)
    Permalink

    Některý lidi mají ve zvyku všechno komplikovat. Je to asi důsledek toho, že pracují v politice, protože ani tam se nemůže řešit nic jednoduše. Například vůbec nechápu, když se chtějí zpovídat tajně, proč zrovna u Duky, který je docela dost na očích. Kdyby chodili ke knězi, který působí někde v zastrčené farnosti, měli by život i pokání mnohem jednodušší. Inu – jak si kdo ustele, tak si taky lehne.

    Reagovat
    • 11.5.2017 (21:01)
      Permalink

      Přesně tak, mohli zajet třeba za mnou. Za pokání bych jim dal maximálně přeplavat Lipno – samozřejmě volným stylem. Pokud by se náhodou někdo utopil, jeho problém.😇

      Reagovat
      • 11.5.2017 (21:10)
        Permalink

        Já bych jim dal jako pokání potopit se až na dno přehrady a navštívit některý z potopených kostelů některé ze zatopených vesnic. Tam se pomodlit několik otčenášů a zdrávasů a napsat na tento web referát o nynějším stavu navštíveného zatopeného kostela. Kdo by to zvládl bez dýchacího přístroje, mohl by po konzultaci s příslušnými instancemi požádat o plnomocné odpustky… 🙂

        Reagovat
        • 11.5.2017 (22:21)
          Permalink

          Tedy něco jako ordálie. Nu, dobrý nápad. Dokonce jedna z mých 7 farností – Dolní Vltavice – má farní kostel sv. Linharta pod hladinou Lipna. Takže je to jasné!😃😃😃😇

          Reagovat
      • 11.5.2017 (21:28)
        Permalink

        Teď jsem umývala nádobí a při tom mně napadlo dodat, že by zmínění politici mohli jezdit k o. Špačkovi. – No, a už s tím nápadem jdu pozdě. Neva. 🙂

        Reagovat
  • 12.5.2017 (6:37)
    Permalink

    Když se dívám na tu fotku Dominika kardinála Duky, jako pokání by mně stačila její krátká adorace.

    Reagovat
    • 12.5.2017 (6:51)
      Permalink

      Není příliš usměvavý. …
      ______

      Že by (to je kritika do zdejších „vlastních řad“) nebyl humor „až na prvním místě“ ???

      Reagovat
      • 12.5.2017 (15:33)
        Permalink

        Pamatuji časy, kdy ještě usměvavý byl. Chodíval k nám na CMTF UP v Olmíku přednášet v prvním ročníku Úvod do teologie a Úvod do Písma svatého. To bylo v roce 1995/96. Byl vždy v bílém dominikánském hábitu a taky byl mnohem štíhlejší. Na jeho přednášky jsme se těšili – byly hodnotné, přitom živě podávané a humorem taky nešetřil. A zkoušky taky v naprosté pohodě.😃

        Jóóó… časy se mění… 😇

        Reagovat
        • 13.5.2017 (4:41)
          Permalink

          Nikoliv. Humor pouze není až na prvním místě.
          _____________
          Duše lidská je nesmrtelná. …
          Kontinuita se týká i duše DD.

          Reagovat
    • 12.5.2017 (7:07)
      Permalink

      Přesně tak. A navíc je až moc podobný Zemanovi….

      Reagovat
      • 12.5.2017 (9:18)
        Permalink

        Hlavně ten by se měl u pana kardinála vyzpovídat! Ostatně vypadá zralý už i na tu poslední svátost 🙂

        Reagovat
        • 12.5.2017 (9:23)
          Permalink

          Poslední namazání? Neboj Inocenci, na to nezapomene.

          Reagovat
          • 12.5.2017 (16:28)
            Permalink

            V tom případě na obě poslední svátosti – namazání i pomazání.

            Reagovat
              • 12.5.2017 (19:43)
                Permalink

                Ano, jako při vystupování z letadla v číně 😀 viděli ste?

                Reagovat
                • 12.5.2017 (21:25)
                  Permalink

                  Neviděl, neboť výlety hradního pána k rudým maoistům jdou jaksi mimo mne… A co se stalo? Měl snad těžkou chůzi a nejistý krok? Že by v létadle chytil nějakou virózu?🍺🍺🍺😃

                  Reagovat
                    • 13.5.2017 (13:29)
                      Permalink

                      Tento Váš komentář je mimo to, co se tu píše.

                    • 14.5.2017 (10:59)
                      Permalink

                      Jako vždy.
                      Stále kvoká, stále kvoká …. (Chocholoušek) 🙂
                      _________________
                      Myslet si můžeme každý co chceme.
                      Já pouze říkám, že: „PRAVDA je užitečná věc“.

                    • 15.5.2017 (8:41)
                      Permalink

                      OK, tak dobře. V roce 1989 svědomí ty tanky před Prahou zastavilo, protože ani členové LM nebyli ochotni jít střílet vlastní děti.

                    • 15.5.2017 (10:20)
                      Permalink

                      Pořád nechápu souvislost.

                    • 15.5.2017 (20:28)
                      Permalink

                      Hele mladej, tak bacha! V roce 1989 řídili ty tanky před Prahou (i v Praze) rusáci.
                      Členové LM byli ještě dlouho „zmateni“ Dubčekem, Smrkovským,Černíkem a Svobodou.

                    • 16.5.2017 (4:34)
                      Permalink

                      Milý „starý“ apríle: V roce 1989 to bylo za tvého tatínka. Tehdy vojenskou techniku řídili Češi. Popletl sis to: Rusové (a nejen oni – šlo o vojska tzv. „Varšavské smlouvy“) řídili tanky v roce 1968. To však bylo už za tvého dědečka…
                      _____________
                      Humor sám o sobě NENÍ smyslem. Když už se s někým bavíš POSLOUCHEJ, o čem je řeč. Nemusíš na vše reagovat a užitečné je mít i ÚCTU k lidem, s nimiž hovoříš. Ve vší úctě – ani my dva jsme spolu „husy nepásli“.

                    • 16.5.2017 (4:46)
                      Permalink

                      Karel „z piva“: Souvislost hledejte např. v tom, že i kdyby byl váš otec opilý, je to stále váš otec (i v Bibli najdete na tohle paralelu).

                      Stejně je tomu i s panem prezidentem. „Cti otce svého i matku svou, abys byl dlouho živ a dobře se ti vedlo na zemi.“ I kdyby byl prezident opilý, je to stále náš prezident. … Myslíte si, že lidé např. v US se neztotožňují s tím, že jsou Američany? Já myslím, že ne, tj. že se s tím ztotožňují.

                    • 16.5.2017 (7:53)
                      Permalink

                      Úctu k ovarovi prezidentovi jménem Zeman sem ztratil. Úctu k člověku jménem Zeman mám jako ke každému jinému člověku.

                    • 16.5.2017 (9:47)
                      Permalink

                      Proč zde v diskusi stále hledáte souvislosti?
                      Ty jsou ve smyslu podmnožiny vektorů přece ve všem.
                      Ve smyslu podmnožiny skalárů ale nejsou, protože skaláry smysl ani směr nemají.
                      Leda že by plavali v aqárku. 🙂

                    • 16.5.2017 (10:13)
                      Permalink

                      P. Jiří Reinsberg opakovaně mluvil o dotazu učedníků JK: „Proč jsme toho člověka nemohli uzdravit my?“ A Ježíšova odpověď byla: „Takového ducha lze vyhnat pouze MODLITBOU a SOUVISLOSTÍ“.
                      … PROTO zaráží, PROČ(?) téma souvislostí na zdejším serveru bylo (před Vánoci) tolik vysmíváno.

                    • 16.5.2017 (15:21)
                      Permalink

                      Jasně. Rotace rotace rovná se Gradient divergence mínus Laplas. …
                      Na VŠ jsem to učil studenty a znám to dodnes jako básničku. 🙂
                      _____________

                      J.Reinsberg mluvil o modlitbě a POSTU. (A tak to říkal už JK, kterého J.Reinsberg citoval.)

                    • 16.5.2017 (15:24)
                      Permalink

                      Nemáte pravdu. Nejspíš jste znal P.Reinsberga pouze zprostředkovaně.

                    • 16.5.2017 (16:52)
                      Permalink

                      Copak já 🙂 Na mne nezáleží.
                      Jde o to, co řekl Ježíš Kristus (Mt 17,21).

                  • 13.5.2017 (13:29)
                    Permalink

                    Ano, měl boční výkyv 😀

                    Reagovat
                    • 16.5.2017 (16:56)
                      Permalink

                      To se pletete. Nejednalo se o boční „výkyv“, ale o boční „vývod“. A neměl ho prezident Zeman, ale prezident Havel. … Nerozmazával bych to. 🙁

                • 13.5.2017 (10:33)
                  Permalink

                  Teď jsem to jeho lehké zavrávorání při vystupování z letadla v Bei-jingu viděl ze záznamu. Tisk hovoří o diabetes mellitus a neuropatii, díky níž nemá v nohou stabilitu…

                  Jestli to spíš není „virosis non-diabetica, sed alcoholica“😃😃😃!

                  Reagovat
                    • 17.5.2017 (21:15)
                      Permalink

                      a) Nikoho tím neohrozil.
                      b) Zvládl to sám, bez cizí pomoci.

                    • 18.5.2017 (20:19)
                      Permalink

                      Neobhajujte ho pořád. U klenotů byl narvaný a hotovo.

                    • 19.5.2017 (4:15)
                      Permalink

                      Tam to svedli na Rusy. …

                    • 19.5.2017 (8:18)
                      Permalink

                      Co? Leda na jejich vodku.

                    • 19.5.2017 (20:59)
                      Permalink

                      Vodka za to nemůže. Každý národ má své „národní klenoty“. Přesto ve vší uctě – žádný Čech (ani prezident ne) nemůže soutěžit v pití alkoholu s Rusy. … Prostě jsou lepší a není hanba to přiznat. Komu čest, tomu čest. …

                    • 22.5.2017 (13:16)
                      Permalink

                      Zkoušel ste s nimi držet krok?

                    • 22.5.2017 (18:09)
                      Permalink

                      Já ne. Vy ano ? A vyhrál jste?

                    • 23.5.2017 (7:18)
                      Permalink

                      Nevím co je to prohrát.

                    • 23.5.2017 (7:40)
                      Permalink

                      Správně. I nadále se vyhýbejte konzumaci alkoholu. Nestojí to za to. 🙂
                      ________
                      Chlebnyj kvas jste zkoušel?
                      Kdysi v Moskvě ho mívali na každém rohu.
                      Já ho tam popíjel už coby týnejdžr 🙂

                    • 23.5.2017 (15:43)
                      Permalink

                      Opět dáváte špatný příklad dětem. Jako týnejdžr nemůžete přeci popíjet chlebnyj kvas. Ale jinak alkoholu já holduji. Každý den si dám půl litru rumu. Ideální množství na zahnání chmur.

                    • 24.5.2017 (8:15)
                      Permalink

                      Chlébnyj kvas bývala taková náhrada piva, ale pokud si pamatuji, nebylo to alkoholické. Nevím jak teď, tehdy ho tam mívali na ulici v menších cisternách.
                      … Půl litr rumu nevypiji já ani za rok 🙂

                    • 25.5.2017 (14:32)
                      Permalink

                      Rum je pro mně taková náhrada piva. Chlebnyj kvas mně dávali rodičové do dětských polévek. Dnes už je témeř k nenalezení.

            • 12.5.2017 (20:26)
              Permalink

              To bude ta nová svátostina – piatikum…

              Reagovat
              • 12.5.2017 (21:32)
                Permalink

                Hezkýýý😃😃😃. Jen bych navrhoval psáti to s „j“ – tedy „pijatikum“. A to kvůlivá latinské předponě. Ve slově „viatikum“ ta předpona „via“ znamená „cesta“, čili pokrm na cestu na věčnost. Nu a předpona „pius, pia“ znamená „zbožný/á“, což moc na hradního pána nesedí.😃😃😃

                Reagovat
                • 13.5.2017 (5:52)
                  Permalink

                  Jo ta „dominikánská“ škodovka. …
                  Ta si to tehdy „hasila“ a jela.
                  🙂

                  Reagovat
                • 13.5.2017 (9:13)
                  Permalink

                  Jene Špačku, Já se k k psaní „j“ ve slově „pijatikum“ také přikláním,
                  protože po pořádné „pijatice“ přijde na „avijatikum“ – člověk pěkně letí na hubu.

                  Kdyby se to psalo bez „j“ aviatikum – bylo by to zavádějící – dotyčný by letěl pod Avii, což se sice může stát také, ale 100 000 x více pravděpodobné je, že letí na tu již zmíněnou hubu.

                  Reagovat
                  • 19.5.2017 (4:42)
                    Permalink

                    S tím „létáním pod Avii“ bych (být Vámi) PŘIBRZDIL.
                    Ne vše, co se zdá tak být, nutně tak i je.
                    http://divina.blog.respekt.cz/duse-kluka/

                    Shodou okolností jsem se až po Lukášově smrti dověděl, že když tehdy (před 19 lety) Lukáše srazilo nákladní auto (Avia), vezla ho do nemocnice sanita bez záchranáře a stalo se to prý tím, že delší dobu v té sanitě nedýchal. To jsem nevěděl. (Prý šlo o „náhodnou sanitu, která jela kolem“.) Věděl jsem pouze, že kdysi mi jeho žena Lenka říkala, že na Bulovce byli hodně nepřátelští, a že na ni tlačili, aby jim podepsala, že souhlasí s tím, aby mohli použít jeho orgány. To podepsat odmítla.

                    Reagovat
              • 13.5.2017 (12:17)
                Permalink

                Ano máte pravdu, byl jsem vlastně nedůsledný, protože jsem to už napsal s „k“. Tedy pijatikum.

                Reagovat
                • 13.5.2017 (15:06)
                  Permalink

                  Což mi připomíná – promiňte, že píšu mimo souvislost – že už o páteru Plojharovi neblahé paměti se v žertu říkalo: stane se papežem a dá si jméno Piju třináctý… 🙂

                  Reagovat
                    • 14.5.2017 (9:40)
                      Permalink

                      To je politický tah od Duky. Aby nebyl tak nápadný.

                    • 15.5.2017 (8:57)
                      Permalink

                      Nedělal bych z toho vědu. Prezident se zase tak moc nezamotal a sám se chytl zábradlí. Papež František nedávno také špatně šlápl a nikdo se neposmíval. …

                    • 15.5.2017 (10:19)
                      Permalink

                      No jo, jenomže papež František není známý ochlasta. Nevím jestli je to jeho nemocí ( Zemanovou ) nebo alkoholem, to je celkem jedno. Vám připadá Zeman sympatický nebo neco takového?

                    • 15.5.2017 (11:50)
                      Permalink

                      Hajný, přirovnávat prezidenta k Františkovi je jako přirovnávat slunečnici k syrečkům. To nám tady víckrát nedělejte.

                    • 15.5.2017 (20:12)
                      Permalink

                      Správně, Lído, já také preferuji poctivý voňavý syreček před zrním ze slunečnice. 🙂

                    • 16.5.2017 (4:51)
                      Permalink

                      Ve vší úctě, „apríl“ nepreferuje ani tak syrečky, jako sladké mléko od maminky.

                      Pivo je příliš hořké.

                    • 16.5.2017 (4:55)
                      Permalink

                      Lído, nejednalo se o přirovnání prezidenta Zemana k papeži Františkovi. Pouze to říká, že se zde řeší „kraviny“, které nejsou PODSTATNÉ.

                      Jak jsem to kdysi psal v tom článku o Janu Husovi:
                      Řešením je návrat ke smyslu, k PODSTATĚ.

                    • 16.5.2017 (8:23)
                      Permalink

                      Zde se neřeší žádné NEPODSTATNÉ „kraviny“. Tyto stránky nejsou určeny k řešení.
                      ______________________
                      Humor sám o sobě NENÍ smyslem. Když už se s někým bavíš POSLOUCHEJ, o čem je řeč. Nemusíš na vše reagovat a užitečné je mít i ÚCTU k lidem, s nimiž hovoříš. Ve vší úctě – ani my dva jsme spolu „husy nepásli“.

                    • 16.5.2017 (8:55)
                      Permalink

                      A k čemu jsou tedy tyto stránky určené? K tomu, abychom zde řešili, jestli jsou naše komentáře PRAVDIVÉ? Jediný smysl je zde HUMOR a jeho ŘEŠENÍ.

                    • 16.5.2017 (8:59)
                      Permalink

                      Mystifikujete A.P.Rille…nebezpečně.

                    • 16.5.2017 (13:30)
                      Permalink

                      Hajný, nikdo Vás nenutí, abyste tu s námi řešil „kraviny, které nejsou podstatné“. A jestli jsou naše legrácky pro Vás kravinami, klidně můžete na jiných servrech řešit podstatné voloviny.
                      K tomu všemu Vás vyvedu z omylu: humor není kravina! Od jakživa platilo, že veselá mysl= půl zdraví. Takže tyto stránky prospívají našemu zdraví, čímž tedy jsou pro nás dosti podstatné, zvlášť pro ty, kdo jsou nemocní. A ti kdo nejsou, tak to mají jako prevenci.

                    • 16.5.2017 (17:21)
                      Permalink

                      Lído, s Láskou…
                      _________
                      (Humor ve zlém humorem není.)
                      Bůh Má lidi rád.

                    • 16.5.2017 (20:33)
                      Permalink

                      Když si dáte černé brýle, tak každý humor bude černý.
                      Já tady žádný zlý humor nevidím.

                    • 17.5.2017 (20:57)
                      Permalink

                      Přes černé (tmavé) brýle není vidět. (Tím to bude). Jinak v pohodě. Pěknou řeč měla na pohřbu Lukáše Diviny paní farářka Rotkovská: (Vše napomáhá k dobrému těm, kdo milují Boha.) … http://divina.blog.respekt.cz/posledni-2/

                      Byly tam vzadu dvě volné židle a já pouštěl sednout kolegy: „Jste oba profesory, tak si sedněte.“ Oni odmítli a Zbyněk s úsměvem vysvětlil: „My bychom se pak už nemuseli postavit.“ Tak jsme tam všichni tři důstojně stáli. … Tohle je přesně ten humor, kterému by se i náš kamarád Lukáš smál.

                    • 18.5.2017 (9:51)
                      Permalink

                      Nic moc vtip.

        • 16.5.2017 (5:10)
          Permalink

          Dne ani hodiny neznáme nikdo. Když na to přijde nemusí doletět ani zpět z Číny, stejně jako může žít dalších 20 let. V tomto smyslu jsme všichni „v Boží ruce“ (ať už se tomu smějeme, nebo to bereme s respektem). Nedělal bych z toho vědu. Člověk má žít tak, jak by i jinak „normálně žil“.

          Reagovat
          • 16.5.2017 (10:15)
            Permalink

            Vy ste jeho SYMPATIZANT! Vám nevadí jaké je to prase?

            Reagovat
            • 16.5.2017 (16:46)
              Permalink

              Je člověk a člověkem má být. Počkejte až Vy, budete v jeho věku. (Papež Jan Pavel II. také byl člověkem a to i ve svém pokročilém věku i pokročilém stádiu jeho nemoci.)

              Reagovat
              • 16.5.2017 (19:12)
                Permalink

                No to si počkám. Tím chcete říct co? že každý v jeho věku može byt takový? Nebo co jako? Nerozumím tomu…

                Reagovat
                • 17.5.2017 (20:24)
                  Permalink

                  V podstatě jsem tím chtěl říci pouze to, že se máme starat každý sám o sebe a jak se říká „zamést si před svým vlastním prahem“, než se posmívat druhým. …

                  Reagovat
                  • 18.5.2017 (9:50)
                    Permalink

                    Já vím, že každý máme své chyby. Ale neříkejte, že není ostudné se chovat jak ZEMAN ve funkci prezidenta.

                    Reagovat
                    • 18.5.2017 (19:25)
                      Permalink

                      Aby něco bylo ostudné musíte předně mít před kým se STYDĚT.

                    • 18.5.2017 (20:18)
                      Permalink

                      Neříkejte, že se nemá před kým stydět….

                    • 19.5.2017 (4:26)
                      Permalink

                      Samozřejmě. To jsme zpět u SVĚDOMÍ a u toho zčervenání se kanovníka Kelnara 🙂 Člověk, který v Boha a v jeho Syna Ježíše Krista VĚŘÍ, má vždy o důvod více se svým svědomím řídit ( http://hajny.webpark.cz/kelnar.html ) .

                    • 19.5.2017 (7:17)
                      Permalink

                      ALE O TOM SE NEBAVÍME.

                    • 19.5.2017 (21:06)
                      Permalink

                      Nechat čekat Ruského i Čínského prezidenta + další politiky, není předmět k pobavení. …

                      SVĚDOMÍ má každý člověk.

                    • 22.5.2017 (8:13)
                      Permalink

                      Že není? Já myslím že to je k pobavení….nebo spíš k ostudě.

                    • 22.5.2017 (18:14)
                      Permalink

                      Přát komukoliv – tj. i ruskému či čínskému prezidentu něco nepříjemného je krátkozraké. …

                      … spíše k ostudě.

                    • 23.5.2017 (7:17)
                      Permalink

                      Nepochopil jste. Nepřeji nikomu nic zlého. Jen sem říkal, že to co udělal Zeman, bylo trapné či úsměvné. Nedomýšlejte si 🙂

                    • 23.5.2017 (7:47)
                      Permalink

                      Úsměvné asi jen pokud četl můj blog o tom, že už v Kremlu ukazovali těm, kdo se tam dostali sešitek, kam si sám V.I.Lenin zapisoval všechny pozdní příchody soudruhů na schůze a jednání: http://hajny.blog.respekt.cz/singularita/

                      Možná M.Zeman v Kremlu nebyl, možná jenom potřeboval „zatahat čerta za ocas“.
                      __________

                      Humor léčí. … Co jiného s tím.

  • 17.5.2017 (19:45)
    Permalink

    Tedy přirovnávat ožralého Ovara k svatému Janu Pavlu II. Velikému, to se mi zdá přece jen „zu moc“. Pane Hajný, to se Vám vážně nepovedlo.

    A plně souhlasím s Karlem 🍺 Von 🍺, že Ovar je PRASE! Zákeřné, mstivé a zlé prase. Nevolil jsem ho v roce 2013, nebudu ho volit ani v roce 2018. Ovar nikdy nebyl, není a nebude mým prezidentem! A s veškerou svou autoritou budu mezi svými ovečkami agitovat, aby ho nevolili.😛😛😛😈

    Reagovat
    • 17.5.2017 (20:20)
      Permalink

      Na internetu psali, že je hodně unavený. Fotografie, které jsem viděl, tomu napovídají. … Když jste tak chytrý, vezměte to za něho. I člověk mladší věkem, než on může mít problém s časovým posunem.
      ________

      Co se týká „mstění“, to spíše kane z pera zdejších „katolíků“. Naštěstí ne všichni katolíci jsou takoví a naštěstí původní význam slova katolický je podstatně VSTŘÍCNĚJŠÍ a „širší“.

      Reagovat
      • 17.5.2017 (20:50)
        Permalink

        Samozřejmě vím, co dělá časový posun. Já ho také zažil, i když z opačné strany (San Francisco). Koneckonců nikdo ho nenutil, aby k těm rudým vrahům letěl! Je to jen a jen JEHO problém. Když těm zas*ranejm rudejm maoistům chce lézt do prdele, tak ať si jim tam leze! Proto ho nebudu litovat, to ani omylem!!! 👊👊👊

        Reagovat
        • 17.5.2017 (21:10)
          Permalink

          To nemá nic společného s Ruskem ani s Čínou. Jsou to pouze zákonitosti Bohem stvořeného světa. Když jsem před 10,5 roky přiletěl na NZ (a to jsem byl mladší 🙂 ), dodnes si pamatuji, jak jsem pátý den po příletu zašel navečer na mši a přistihl jsem se, že sedím a kolem mne všichni lidé stojí modlí se vyznání víry. (Cestování po směru času mi nevadí. Proti směru času mne to vždy „rozhodí“).

          Reagovat
      • 18.5.2017 (12:39)
        Permalink

        Mně nejde o žádný posun. Chápu jeho únavu. Jenom a pouze poukazuju na to!, že jako nevyjšší státník se chová HROZNĚ. Toť vše, pane Hajný.

        Reagovat
        • 19.5.2017 (21:16)
          Permalink

          Je na Češích, koho si za prezidenta zvolili a koho si příště zvolí.

          Reagovat
  • 22.5.2017 (15:01)
    Permalink

    Ano, v tom s Vámi, Mr. Hajný, zcela výjimečně SOUHLASÍM.

    _________________

    Proto udělám vše, co bude v mých silách, aby lidé znovu Zemana NEVOLILI.

    Reagovat
    • 22.5.2017 (21:06)
      Permalink

      Vulgární výroky bohužel snižují kredit Vám, ne jemu. …

      Reagovat
    • 24.5.2017 (17:39)
      Permalink

      Ono to s těmi ZEMANY v českých zemích byl vždy problém: po r. 1415 jeden zchudlý zeman s kumpány terorizoval část Evropy, ničil gotické památky a katolickou inteligenci v brnění; pak nějaký major Zeman s kumpány terorizoval Čechy a ničil i barokní a další památky a ničil katolickou a pokrokovou inteligenci. A nakonec současný Zeman se vykašlal na památky a chce zničit inteligenty a INTELIGENCI JAKO TAKOVOU. Bůh žehnej ČESKÉ REPUBLICE!

      Reagovat
      • 24.5.2017 (18:16)
        Permalink

        Samozřejmě že i současný Zeman má své kumpány. Nejzářnější je čtverácká pravá ruka, která (jako je Dalajláma x-tým vtělením Budhy) je prvním empiricko-rétoricky doložitelným vtělením Blbosti. Můžeme k nim přidat i další lidové profese jako je MLYNÁŘ a (bohužel) deklarovaná nad50% většina dalších.

        Reagovat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *