PublicistikaZpravodajství

Nová vůně Priest me! sklízí ohlas mezi klérem i věřícími

Možná jste si toho již všimli. Anebo ještě všimnete. Ucítíte. Ve vašem kostele se kromě vůně kadidla a čerstvých květin rozlévá i něco jiného. A nejen v kostele, ale i v sakristii, zpovědnici, na faře…Původem této nové tajemné vůně je parfém Priest me! vytvořený speciálně na zakázku firmou Hugo Boss pro ČBK. Tento neortodoxní krok podrobněji vysvětluje mluvčí ČBK, František Jemelka: „Snažíme se o posílení organizační kultury a to nejen skrze vnitřní předpisy, ale zejména skrze vnější viditelné znaky. Navíc se k nám občas donesou zprávy, že ten či onen kněz je, co se týče deodorantů a antiperspirantů, spíše minimalistický a jiný to naopak přehání až moc.“ Na obojí tedy reaguje nová vůně, která byla distribuována všem kněžím hned po Velikonocích. „Co se načasování týče, parfém sice může symbolizovat vonné masti, kterými bylo tělo našeho Pána potřeno, důvod je však daleko prozaičtější – parfém měl překvapit kněze pod stromečkem, ale vůni nebylo vůbec jednoduché vyladit, takže se její výroba protáhla a kněží jej tedy obdrželi až při příležitosti nejvýznamnějšího církevního svátku,“ vysvětluje Jemelka, který jedním dechem popisuje i okolnosti vzniku parfému: „Z naší strany bylo zadání jasné. Chtěli jsme něco jedinečného, dostatečně mužného, zároveň však ne příliš agresivního. Pro inspiraci jsme si jeli do kláštera v Kladrubech, kde jsme v místním archivu vůní spolu s parfumérkou Petrou Hlavatou dlouze dumali nad vhodným složením. Nakonec jsme se pro výrobu parfému rozhodli oslovit firmu Hugo Boss, která je ve světě vůni zavedenou a renomovanou značkou a s jejichž spoluprací jsme byli velmi spokojeni, stejně tak, jako s výsledným produktem. Složení parfému je pochopitelně tajné, některé ingredience ale pocházejí ze Svaté země.“
A co na překvapivý dárek říkají samotní kněží? Vynachválit si ji nemůže například Zbygniew Czendlik: „Vůně je vhodná jak na běžné nošení, tak pro sváteční příležitosti.“ Sekunduje mu i René Václav Strouhal: „Parfém je to delikátní a dlouho vydrží. I flakónek se povedl,“ usmívá se spokojeně kněz. Ozývají si však i méně nadšené hlasy, které by se raději než do vůně oděly do zateplené sutany, ale těch je minimum. Parfém sklízí pozitivní ohlasy i mezi věřícími, zejména ženského pohlaví, a to napříč všemi generacemi. Paní Libuše (48) z Karlových Varů se redakci svěřila s neobvyklým účinkem, který vůně měla na jejího manžela: „Zatímco jsem byla na návštěvě u bratra kněze, manžel se jako každý pátek, odebral do restauračního zařízení. Bratr mi nadšeně ukazoval novou vůni, tak jsem si malino šplíchla na zápěstí. Vonělo to skutečně moc příjemně. Manžel se vrátil v pozdních večerních hodinách, již jsem ležela v posteli a měla zhasnuto. Na moji otázku: Tak kolik? jsem čekala obvyklé neurčité zabrblání, k mému obrovskému šoku však manžel padl na kolena vedle pelesti postele, sklonil hlavu a zkroušeným hlasem řekl: „ šest dvanáctek a dvě zelené.“ Byla jsem tak udivena jeho jasnou odpovědí, že jsem rozsvítila a jeho kající pohled mě skutečně dojal. Ráno mi pak vysvětlil, že v pokoji cítil stejný parfém, který používá pan farář a lekl se, že se namísto v ložnici nějakým nedopatřením ocitnul ve zpovědnici, líčí paní Libuše dojatě. Paní Annu (78) z Českých Budějovic kněžský parfém naopak zmátl: „Jsem silně krátkozraká a jela jsem s přítelkyní v tramvaji. Přítelkyni se udělalo nevolno a zkolabovala, já však po čichu poznala, že by ve voze měl být i kněz. Hlasitě jsem ho volala, neboť jsem chtěla, aby přítelkyni udělil pomazání nemocných. Nikdo však nepřišel a až později jsem se dozvěděla, že kněz v tramvaji skutečně byl, nicméně vystoupil již předchozí zastávku,“ vysvětluje paní Anna.
To studentka Jana (21) z Ústí nad Orlicí se parfém snažila neúspěšně zakoupit v parfumerii. „Ta vůně je prostě božská. Moc jsem ji chtěla koupit příteli a bylo mi jasné, že nebude lehce k mání, šla jsem tedy do největší parfumerie v obchodním centru a když jsem ji nenašla mezi regály, pomrkávajíce jsem se ptala prodavačky, neboť jsem si myslela, že se jedná o podpultovku. Ta však vypadala zmateně a tvrdila mi, že o žádné takové vůni nic neví.“ Jak vysvětluje Jemelka, vůně byla vyrobena exkluzivně pouze pro ČBK a v běžném prodeji se vůbec nevyskytuje. Díky velkému zájmu však panují obavy, aby se parfém nezačal lacině napodobovat či aby se s ním nezačalo kšeftovat na černém trhu.

223 komentářů: „Nová vůně Priest me! sklízí ohlas mezi klérem i věřícími

  • Musím potvrdit, že i mne tento nezvyklý dárek překvapil😂. Zejména proto, že jsem vůbec netušil, že nějaká firma „HUGO BOSS“ existuje!😎😎😎

    Tož teď už to vím. Jelikož je tento produkt pro stav laický nedostupný, pokusím se ho slovně popsat. Ale popište slovy vůni, že ano😎😎😎.

    Je to asi něco mezi vůní kadidla a sirovodíku. Víc se to blíží kadidlu. Jako chemik odhaduji poměr tak 66,6 : 33,4. Prostě božsko-ďábelský parfém!😇😈😂

    Reagovat
  • Velmi pozoruhodné a podnětné. Zdá se, že manažeři firmy HUGO BOSS uvažují pragmaticky a obchodně budou zdatní. Asi si uvědomují, že obchodně zajímavé bude vyvíjet parfémy pro konkrétní cílové skupiny, což jim možná ulehčí i distribuci zásilkovou formou přes ústředí oněch skupin. Nyní bych očekával nástup parfému PARLIAMENT ME!, jehož vůni si však absolutně nedokážu jakkoliv představit. Jeden známý, který tam ve Sněmovní kdysi seděl na bidýlku na „čumendu“, mi referoval: „Člověče, ale mají tam smrad jak v šatně basketbalistek! Že s tím něco neudělají?!“

    Reagovat
    • Manažeři firmy Hugo Boss předpokládají, že církev je po restitucích ve vatě, tudíž si může dovolit nákup drahých parfémů. To je ovšem pravdou jen zčásti, tyto parfémy si určitě mohou dovolit zaplatit v bohatých diecézích, na poutních místech či v církevních řádech, které na restitucích vydělaly nebo kde je velká návštěvnost věřících či turistů. Ekonomická situace většiny farností je ovšem taková, že musí šetřit, kde se dá, tudíž se potřeby pro sloužení mší nakupují v Polsku a takový farář si pak z bídou koupí slovenský parfém zn. Dežo Dorant. Předpokládám, že nebude dlouho trvat, a padělky parfému Priest me! budou k sehnání za podstatně nižší cenu ve vietnamských tržnicích. 😉

      Reagovat
      • Bille,
        v článku se jasně mluví o tom, že parfém byl pro kněze překvapivým dárkem. Předpokládám tedy, že se jedná o nový benefit ze strany zaměstnavatele, a kněží jej tedy ani do budoucna nebudou muset platit. Má to logiku: jiní zaměstnavatelé zaměstnancům přispívají na stravenky. A protože všichni kněží jsou veskrze asketé, stravenky by nijak nevyužili, tak ČBK pojala tento skvělý nápad. 😉

        Jen nerozumím tomu, proč tento dárek neobdrželi i jáhni. Jáhen by přece měli mít nárok na dvojité balení parfému, aby voněl zejména své ženě, a ta mu za to prominula, že musí sama provádět různé chlapské opravy v domácnosti, když je manžel zaneprázdněn službou farnosti. 🙁

        Na druhé straně – kdyby jáhen voněl stejně jako farář….mohlo by dojít k nepříjemnému omylu… 😀 😀 😀

        Reagovat
        • Lído, máte pravdu jen částečně.
          Tento neobvyklý parfém byl pro nás skutečně dárkem. Možno říci, že i překvapivým.😂 Avšak – a to již Felix Kulpa jaksi neakcentuje – pouze jednorázovým!
          Po vyplejtvání tohoto dárečku si další balení už musí kněží koupit. A to za své. A to za ceny u HUGO BOSS obvyklé, to jest nekřesťanské.😎😎😎

          Takže se velice rád vrátím ke své oblíbené značce AXE, která je cca 10x levnější než ten Hugo😃.

          Řečeno slovy „klasika“: Nas*at jako.🙈🙈🙈😂

          Reagovat
          • Kdyby se domluvilo více kněží, objednali v akci, tak by se ceny jakžtakž přiblížily ceně křesťanské. 😃.
            Co se týče slov „klasika“ – že nám ale přitvrzuje, což?

            Reagovat
          • No jo, ale AXE dělá jen deo, Hugo dělá parfémy, Jára Cimrman říkal, že když je něco jiné, tak je to rozdílné 😀

            Reagovat
            • Vidím to následovně: pokud navštívíme tržnici soudruhů Vietnamu, pak zakoupíme pravého Huga za cenu tzv. lidovou. Nějaké „jiné“ nebo „rozdílné“ se tam neřeší. 😉 😀

              Reagovat
              • Asi bude dobré taky vědět, jestli je tato značka povinná. Ne-li, pak ani tržnice nebude nutná. Protože hrozí, by se chudý farář mohl osypat – v obchodě z ceny, v tržnici z materiálu. No – a uznejte: chudý farář a ještě k tomu osypaný… 😀

                Reagovat
                • Lído, pravdu díš. Ale na druhou stranu, naši kněží jsou natolik trénovaní, že se jen tak z něčeho neosypou, natož z nějaké (ať už drahé, či laciné) voňavky. 😉 😀

                  Reagovat
              • Magdo,
                Vietnamci už parfém mají. Včera jsem jej kupoval ve stánku u nádraží.
                Bylo na něm napsáno Hugo Bosss. Když jsem se ptal na ta tři S, řekl mi prodejce Chang: čím víc sss, tím víc Hugo.
                Takže je zaručeně pravej!

                Reagovat
          • Co nic nestojí, za NIC nestojí. 🙂
            Aneb: „Darovanému koni na zuby nekoukej.“

            Reagovat
        • Lído – nevím, nevím, jak je to s tím asketismem. Znám ve svém okolí celkem dost kněží, na kterých je vidět, že co se týče jídla, žádní asketové to nejsou. Ti by možná raději přijali ten osvědčený benefit stravenek. 😉 😀 Co se týče možného zaměnění jáhna s knězem – nevidím problém. Znám situace, kdy bych to i brala (už jsem se tady o tom několikrát rozepisovala). Ale tady – v rámci legrace – jáhen si jen tak sedne do zpovědnice, aby si chvilku zdřímnul. V tom přiklekne paní (shodou okolností jeho) a vyzná se ze svých hříchů: víte pane faráři, on ten můj, to je takový trouba, no co vám budu vykládat, však ho znáte! Proto se mi ani sám nedivíte, že hřeším – ale zase na druhou stranu – s vámi to přece ani není hřích, to je pomoc bližnímu svému……. Omlouvám se všem, koho tento vtip jakkoli pohoršil………..

          Reagovat
          • Magdo, tu druhou část nebudu rozebírat. Tu první o askezi – měla to být utajená klamavá reklama, a já doufala, že to nikdo nepozná. Zapomněla jsem, že to čteš i ty. 😀 😂 😀

            Reagovat
          • U nás v Litoměřické diecézi stravenky dostáváme.

            Reagovat
            • Vítku Jůzo, že v Litoměřické diecézi stravenky dostáváte, vypadá štědře.
              Ale pro cca pět lidí to zas nic moc není 🙂

              Reagovat
              • Nepíši, jak je to štědré, jen upozorňuji, že se tu zase nesměle diskutuje o něčem, co je dávno skutečností.

                Reagovat
        • Jako jáhen musím zásadně protestovat proti snaze vyvinout jáhenský parfém. Přijít domů s něčím takovým, tak je to na rozvod. A je celkem jedno jestli je to vůně mužská nebo ženská. Holt už mám i takové smutné příběhy. Já když už něčím voním, tak je to jen parfém mé ženy a to je jednoznačně Chanel 5. Jinak v kostele úplně stačí lilie, to se dokonce tou vůní až omdlévá. Pochybuji že se Hugo Boss proti liliím prosadí.

          Reagovat
        • Jáhen by voněl více, protože by využíval dvojtou denní dávku. Dle intenzity vůně ba pak šlo poznat i stupeeň svěcení… Jáhen dvojitá, kněz standartní, poloviční… Obdobně jako u homeopatik, čím vyšší šarže, tím větší potencování účinné složky.

          Reagovat
  • Tady se v článku píše o paní Libuši (48), paní Anně (78) a slečně Janě (21), ale nepíše se o paní Vlastě (45), která své kamarádce řekla: „Já už žádné parfémy nekupuji, můj Pepa už reaguje jenom na vůni z kuchyně.” 😀

    Reagovat
  • Postřeh z venkova: Náš pan kostelník vonívával po startkách (dej mu Pán Bůh věčnou slávu) a musím říct, že jako ministrantům nám voněl.
    V článku pan Kulpa cituje pouze ženy,myslím ale, že 13-ti letí kluci, ministranti, parfém neocení, ve věku kdy by snad ocenili už většinou neministrují a věnují se většinou jiným zájmům 😉

    Reagovat
    • Máte pravdu, v té době už mají přítele, který voní mnohonásobně líp než nějaký farář nebo jiný zaměstnanec církve.

      Reagovat
  • Ze zdrojů blízkých Vatikánu přišla informace, že Pietro Parolin (sekretář papeže Františka) obdržel exkluzivní nabídku právě od Hugo Boss. Jde o vysokou finanční částku nabídnutou Vatikánu jako sponzorský dar v případě, že bude zrušen celibát.

    Právě podmínka dodržování celibátu je hlavní příčinou toho, že kněží rapidně ubývá. Tudíž ubývá i zákazníků na výše uvedený parfém.
    Šéfanalytik prodeje Hugo Boss, Hugo Boss ml., ve výroční správě (v části Česká republika, str. 16) uvádí, že pokud to takhle půjde dál, v roce 2050 odebere český klér 0,25 cl parfému ročně.

    Reagovat
    • To je tak akorát injekční stříkačka, že, Lído? 🙂

      Reagovat
      • No jasně!
        Klérus – neklérus, myslím, že pokud by to bylo 2,5 ml parfému do zadku (- teda do svalu 😉 ), tak to úplně stačí jednou za rok!! 😀 😀 😀

        Reagovat
        • Kamarádka – mladá doktorka – objevila kdysi moji JEŠITNOST. V Paříži si mne kdysi vybrala, abych ji pomohl vybrat parfém. Byl jste dřevo. (Ještě větší, než dnes.) Vysvětlila mi, jak to funguje s feromony, a že když parfém je skutečně dobrý, tak doslova: „To neodoláš“. …

          No a protože mi řeka tohle, tak jsem si musel „dokázat“, že odolám. Ješitný chlap. Co jiného.

          Reagovat
  • Kdo ví, jestli to není kampaň na zvýšení kněžských povolání. Dělat ve firmě, která nabízí voňavku jako benefit, to je přeci terno =D

    Reagovat
    • To je náhodou otázka. Zvláště v situaci, kdy to mají kněží v kostelích samou ženskou. …
      ________________
      Svého času se DOST VÁŽNĚ řešilo, zda se v kněžských seminářích nepřidává do jídla bróm a teď kněžím „nadřízení“ udělají tohle. 🙁 🙁

      Reagovat
  • Giovanni, tady se nabízí otázka, jestli by se nedalo vymyslet více benefitů a tím přivábit více mladých mužů a taky udržet stávající.
    Napadá mě, že leckdo by slyšel na vodku, …

    Reagovat
    • Jojo, moc neumí nalákat nové adepty 😀
      Já bych tam třeba šel, ale jenom s tím, že by se každý večer navštívil pivovárek….

      Reagovat
      • S těmi benefity v podobě hříchů moc nepřehánět. To přišel chlap k doktorovi a povídá: „Pane doktore, mně je nějak špatně.“
        „Kouříte?“
        „Ano, tak desítku denně!“
        „Na to, že je vám 35 let, je to hodně,“ odvětí doktor. „A pijete?“
        „Denně asi tak pět piv a dvě deci vína, no a když dostanu nějakou slivovičku, i té ochutnám.“
        „Teda na to, že je vám 35 let, je to dost,“ říká doktor. „A jak často souložíte?“
        „No tak dvakrát, třikrát do měsíce.“
        „A je to tady. Takový mladý chlap, to je málo.“
        „Hmm. Ale na to, že jsem farář, je to dost!“

        Reagovat
        • 😀 😀 No…návštěva pivovaru není žádný hřích, a ani pokud si tam dám pár piv…naštěstí 😀

          Reagovat
          • Pokud člověk navštěvuje pivovar každý den, přičemž si dá pár piv, stává se opilcem. Alkoholik už dávno není ten člověk, kterému se konzumace alkoholu vymkne z rukou, ale podle neziskovek EU i ten, který vypije denně pár piv (pár = 2). http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Alkoholismus
            A jak je známo, alkoholismus je součástí obžerství, což je jeden ze sedmi hlavních hříchů 😉

            Reagovat
            • Pokud dokážu kdykoliv říct ne a nejít tam, opilcem ani alkoholikem nejsem 🙂 🙂
              Pokud je pivo můj koník, a dokážu jej jakkoliv korigovat, tak se o obžerství nejedná 🙂

              Reagovat
              • Já mám zdravý selský rozum a také vím, že když si člověk vypije denně nějaké to pivko denně, že se nejedná o alkoholika nebo když nadejchá 0,2 promile, že není opilec.
                Bohužel někteří lékaři a neziskovkáři tvrdí opak, v novinách jsem několikrát četl, že chlapík, který nadýchal 0,2 promile, byl nazván jako opilec. 🙁 Bohužel významy slov se mění a mnohdy se z nich stávají nálepky. 🙁
                Tož pijme tak s chutí a s mírou 🙂

                Reagovat
            • to znamená, že podle parametrům EU jsem alkoholikem od 13 let

              Reagovat
      • Asi by se musel udělat nový průzkum. Ale vodka by zřejmě vyšla levněji. Obzvlášť, kdyby se navázala spolupráce s pravoslavnými v Rusku. 😀

        Reagovat
    • Kdyby byl duchovní co k čemu, stačí mu k výživě pět chlebů a dvě ryby.
      Co se týče nákladů na ošacení, tak i zde by to mohlo být 0 Kč, jen uvést do praxe slovo o polních liliích, které taky nikdo nešatí …
      Bydlení? Náklady už dávno stáhl na minimum Diogenes.
      Doprava? Náš Pán přece chodil pěšky, maximálně se svezl na oslátku …

      Reagovat
      • Náhodou některé ty zkušenosti pana faráře Kvasničky nejsou až tak od věci. (I zkušenosti ženatých jáhnů z řkc jsou v lecčems podobné. – Např. ta duchovní služba „při práci“ apod.)

        Reagovat
      • Ještěže jste to opravil, jinak bych si myslel uplně něco jiného…. 🙂 🙂 🙂

        Reagovat
    • Už to bylo v diskusi pod předchozím článkem. …
      Zajímavá je informace, že všichni herci divadelního souboru jsou MUSLIMOVÉ.
      Jistá potřeba „provokace“ (naštvat a „rozeštvat“) v tom asi přeci jen byla.
      _____________
      Než „husa na provázku“ – lepší je postoj „od soupeřivosti ke spolupráci“. http://radiovaticana.cz/clanek.php?id=27674

      Reagovat
        • Taky si myslím. Jsem pro spolupráci a korektní vztahy i s těmi, kdo mají odlišné názory. Jenže pokud se někdo bude pětkrát denně modlit za to, aby mi bylo spácháno zlo (tedy takzvaný „trest“ podle islamistické filosofie), tak začnu přemýšlet, zda je moje mírumilovnost symptomem blbosti nebo naivity. Jak už jsem napsal – Bůh má všechny rád. Ale protože já nejsem Bůh, tak mám rád pouze někoho – a protože nejsem hoden stavět se po boku Boha, považuji to za své právo – nemít rád ty, kdo usilují o zlo pro mě a mé blízké. Druhou tvář jsem ochoten nastavit – ale jen do určité míry a v určitých souvislostech. Nepřátele je možné milovat, ale proti zlu je třeba bojovat.

          Reagovat
          • Moc hezky jste to napsal. Povinností každého křesťana je bránit víru a vlast! Viz 723: Divotvorná Boží moc, spěla nám vždy na pomoc, vlast i církev chránila, když jim zhouba hrozila. Proto Srdci Ježíšovu, slibujeme věrnost znovu…..

            Reagovat
          • Pán Bůh je pouze JEDEN. V tomto smyslu má SMYSL veškerý ekumenismus. (Viz i podstata slov papeže Františka.)

            Reagovat
            • Bůh je jen jeden. Křesťané a jiní věřící mu děkují a prosí za život, za zdraví, za úrodu, za práci a za mnoho dalších a dalších pozitivních věcí. Potom je jistý islámský Alláh. Toho muslimové prosí pokoření a zničení jejich nepřátel, za to, aby poslal kafíry do pekel, za zabití nevěřících, za očistění mešity od židovské špíny apod.
              Podle mého názoru muslimové neprosí pravého Boha, podle mě je Alláh sám Satan!!!
              Jinak takové kratší video, první minuta brána z pozice ateisty, ale od 1:00 minuty je to zajímavé srovnání islám kontra křesťané. https://www.youtube.com/watch?v=jh-GS4wfVP4

              Reagovat
              • Kdysi (cca 6 let) za mnou přišel jeden z muslimů se slovy: „We have the same God.“ (Máme stejného Boha). A já na jeho slova odpověděl: „Yes, just we have different understanding to Him.“ (Ano, jen mu každý jinak rozumíme.)

                Za mne tedy s klidným svědomím mohu říci, že Bůh je pouze JEDEN – tj. máme stejného Boha i s Muslimy. (Když dokonce i „oni“, to tak vnímají.) Za co Boha prosí je „jejich věc“, stejně jako je věcí Boha, zda On jejich modlitbu vyslyší…
                ______________
                Obecně platí, že Bůh není „automat na splnění přání“. Když nám nedává, za co prosíme, neznamená to, že „není“. Pouze to může znamenat, že si nepřejeme to, co chce ON.

                Otec Jiří Reinsberg to krásně vysvětlil slovy: „Co má Pán Bůh dělat? To si představte. Vy dobíháte tramvaj, a modlíte se: ‚Bože, ať má ta tramvaj červenou a ať stojí‘. Uvnitř je nebožák, který spěchá na vlak a modlí se: ‚Bože, ať ta tramvaj jede, nebo vlak nestihnu‘.“

                Reagovat
    • No, pěkně se pan kardinál rozjel… Copak tomu asi řeknou u Karlova mostu?…

      Reagovat
      • U Karlova mostu jsou tak pokrokoví, že by odsoudili i nenávist k Ďáblovi!

        Reagovat
        • Na přímou otázku zda je v rozporu s papežem Františkem (v rozhovoru na který je odkaz) odpovídá biskup D.Duka, že NE. V pohodě. …
          _______________
          Stran Pána Boha, vůbec nemusí platit, že Bůh kohokoliv (včetně samotného ďábla) nemá rád. … NAOPAK. Právě v tom jednou může být v Nebi ten konečný SOUD. … Představte si, že jste ublížil někomu, kdo si to vůbec nezasloužil, kdo vám nikdy ničím neublížil, který vás měl vždy jenom RÁD.

          Víte, jak obrovsky se budete muset před sebou samým i před Ním pak v Nebi STYDĚT ???

          Reagovat
          • Tvrdíte snad, že Bůh může mít ďábla rád?

            Reagovat
            • Ne, že „může“, ale že MÁ.
              ____________________
              Stejně jako Vás, mne, Rejška, každého.

              Reagovat
              • Bůh JE láska….ale tvrzení, že miluje ďábla je pro mne neuchopitelné.

                Reagovat
                • Miluje vše co stvořil a i ďábel je Bohem stvořený tvor. Osobně tomu rozumím tak, že toto tajemství pochopíme až (nakonec) v Nebi. Neumím to sdělit. Myslím, že ani vy tomu nejste povinen věřit. Stejně tak, jako naše „pochopení“ a „poznání“ není dosud konečné.

                  Reagovat
                  • Na toto téma jsme už vedli nějaký rozhovor. Avšak v podstatě je i ďábel Bohem stvořený – původně anděl, ale tato terminologie není uplně šťastná. To je jako bychom řekli, že Bůh stvořil ďábla – stvořil anděla, který se proti Němu otočil.

                    Reagovat
                    • To jistě platí a ani nikdo z nás nehodnotí, jaký kdo je. Má poznámka je pouze o tom, že Láska Boha není „za odměnu“. Bůh miluje ze své PODSTATY.
                      ____________________
                      Když jsem se kdysi poprvé pořádně zamiloval, došlo mi, že ublížit tomu, kdo mne má opravdu rád je samo o sobě „trestem“, protože se já sám musím za to stydět. Na rozdíl od nás lidí (kteří chyby máme a naše láska nikdy nebude dokonalá a „nekonečná“) Bůh miluje „nade všechny meze“.

                    • V tom případě není co řešit 🙂 🙂

  • Aby nám ho šiřitelé „dobra“ jako důkaz naprosté demokracie nehodili do vltavy……

    Reagovat
    • On každý „radikalismus“ je cestou do pekel… Zrovna včera jsem se setkal s tím, co jsem nevěděl, že Dr.Milada Horáková byla účastna stržení Mariánského sloupu na Staroměstském náměstí. Dokonce se píše na internetu, že to byla ona, kdo přehodila „smyčku“ přes hlavu sochy Panny Marie. …

      Z tohoto pohledu jsme znovu u „šiřitelů dobra“. Že od „svých vlastních“ byla pak stejným způsobem popravena je paradoxem osudu.
      ____________________
      Že Pán Bůh MÁ lidi RÁD a že si nepřeje, aby lidé byli popravováni (viz slova JK: „Milosrdenství chci a ne oběť.“) není třeba připomínat.

      Reagovat
      • Milada Horková NEBYLA účastna stržení MS. Na internetu se píší různé nesmysly, a tohle je jeden z nich!!!

        Reagovat
        • OK. Děkuji. S tvrzením, že Bůh si NEPŘEJE, aby lidé byli popravováni a že Bůh má lidi rád, to v rozporu není.
          _____________

          Opravdu jsem teď našel argument, že lano muselo být připevněno ke sloupu (níž), ne k vlastní soše. Fotografie (z bourání) prý neexistují: http://veritas.evangnet.cz/mariansky-sloup

          Je tedy možné, že „tradice“ (o účasti M.Horákové) vznikla až jako pokus „ospravedlnit“ popravu M.Horákové komunisty. Což by znovu jen podpíralo Váš postřeh o „šiřitelích dobra“.

          Díky.

          Reagovat
  • Přemýšlel jsem o těch parfémech… Co je úkolem parfému? Přebít nepříjemné tělesné pachy a dát tělu vůně, které ve skutečnosti nemá. A tak především v 18. století, kdy to s hygienou ještě nebylo nikterak valné, lidi na sebe začali plácat voňavky. Jenže naši předkové si to jinak uměli užít – a jestliže někdo tvrdí, že „kultura sexuality“ je dnes na vysoké úrovni, možná se mýlí. Překvapivé pro někoho mohou být poznatky folkloristů v souvislosti s všeobecně známými písněmi o šátečku: „Mám šáteček, mám, komu já ho dám, žádnému jinému, jen svému milému…“ nebo „Kampak dals můj milý šáteček, co jsem ti včera dala?“ A tak dále, a tak dále… Ten šáteček nebyl pokrývkou hlavy, ale šlo o kus látky velikosti většího kapesníku, na který děvče před zásnubami vyšilo nějaký pěkný ornament (prokázalo tak, že ovládá domácí práce) a pak tento šáteček až do zásnub nosilo v podpaží (to je prokázané!). A tak se do toho šátečku natáhly tělesné vůně těla milované a mládenec, když šáteček od milé dostal, věděl, na co se může po svatbě těšit. Žádné parfémy!! A je v tom nejen kus nádherné poezie, ale současně cudnost spojená s úžasným erotickým nábojem! Naši předkové prostě věděli!!

    Reagovat
    • V podstatě pokus, zda/jak „tělní tekutiny“ přebijí diskusi.
      🙂 🙂

      Reagovat
      • Samozřejmě, protože s vámi racionálně diskutovat nelze! 🙁

        Reagovat
        • Racionálně ano. VAŠE emoce do toho prosím netahejte.
          ________________
          Co vaše tykání mně níže ???
          Buďte, PROSÍM, „konzistentní“.
          Děkuji.

          Reagovat
    • Radku, naprosto souhlasím a obdivuji přírodní poetiku našich předků
      Ale ono to nevymizelo.
      Dodnes se při zjišťování, jestli se dva zamilovaní již více sblížili, otázka – a už před sebou prdíte?

      Reagovat
      • Pokud dokáží před sebou prdět, tak je to jistá známka pokročilého vztahu, ale pokud dokáží před sebou i s*át, tak je to nejvyzrálejší vztah 😀

        Reagovat
        • No jasně – a nejyvzrálejší to bude někdy v osmdesáti, až jeden z nich bude tomu druhýmu měnit plíny. (tohle teda vážně není vůbec vtipný, jen pravdivý 😉 )
          Tak ještě:
          Babka křičí na dědu:
          „Ještě jednou se vyčůráš mimo záchod, tak ti fakt přísahám, že ti už nikdy nevrátím zuby!“

          Reagovat
          • Přemýšlím, že si veznu o dost mladší ženu, abych měl větší šanci na to, že pleny bude měnit ona mně 😀

            Reagovat
        • Karle, ty mi mluvíš z duše! Kdyby to tak pochopila moje manželka.
          Nedávno mně vyčítala, dost zostra, že na ni s*ru. Nedokázala pochopit, že je to právě projev mého nejvyzrálejšího vztahu!

          Reagovat
          • Pokud na ni se*eš doslova, tak se nedivým, že ti to vyčítá 😀 Pokud jenom obrazně, tak ji vlastně taky chápu 😀

            Reagovat
      • Ještě pořád v Nebi nejsme, takže naneštěstí jsme nuceni ještě nějakou chvíli žít jako pozemšťané, nikoliv jako nebešťané. A když nám skvadra úřednických pitomců hodlá z pozemského života dělat ještě tady na zemi byrokratické peklo, tak jsme povinni je milovat a modlit se za ně k Alláhovi (pardon, k Bohu Otci, neb Alláh a Bůh Otec jedno jsou – ve jménu Nejsvětější Trojice!). OK, Hajný – jen tak dál!
        😀 Škoda, že je dnes slavnost Seslání Ducha Svatého… 🙁

        Reagovat
        • Naopak. Dobře to JE!
          ________
          Naděje, že i Vy to pochopíte, totiž umírá poslední. (A pokud ne zde – máte i Vy na to celý život – třeba Vám to „dojde“ v Nebi.) Díky.

          Reagovat
          • Pakliže bych měl připustit možnost jakési „univerzální volnomyšlenkářské multikonfesionality“, tak možná, byť s výhradami. Jako křtěný a biřmovaný katolík však zaměňovat Alláha s Bohem striktně odmítám – už jen proto, že bych to musel vnímat jako odvrácení se od Ježíše Krista (tedy jedné ze tří Božských Osob) a smrtelný hřích proti Duchu Svatému (dalšího segmentu nedílné Boží trojjedinosti). Nemám důvod v tomto kontextu očekávat v Nebi, že mi to po VAŠEM „dojde“! Tečka. (Odstup, Satane)!

            Reagovat
            • Zase jeden, co je „papežštější než papež“. Jen tak dál…
              _____________________
              UPŘÍMNĚ Vám přeji, abyste VŮBEC nebyl (v Nebi) překvapen.

              Reagovat
              • Raději budu papežštější než papež v tomto kontextu!

                Reagovat
      • Jinak si dovolím otevřeně nepřijmout tvrzení, že Alláh a Bůh Otec jsou ztotožnitelní. Věřit nebo nevěřit samozřejmě může kdokoliv v cokoliv a jakkoliv. Pak to ale může vézt ke zpochybnění vlastní konfese. Pokud bychom připustili toto ztotožnění (tedy Boha Otce a Alláha), kde jsou pak další dvě Božské Osoby (které jako „napotvoru“ budeme oslavovat za týden jednou z hlavních slavností liturgického roku) ve vztahu k Alláhovi? Věříme v nedílnost Nejsvětější Trojice nebo nevěříme? Nemusíme věřit – pak ale je nabíledni otázka, jaké jsme vlastně konfese… Božská podstata Nejsvětější Trojice pro mě není předmětem (nebo objektem) víry, ale OBJEKTIVNÍ REALITOU! Takže mám a budu mít s Alláhem vždy problém. Můžete mi nyní, pane Hajný, z pozice odlišné konfese vysvětlit v čem je OBJEKTIVNÍ REALITA (pro nás, katolíky), BLUDEM! A neodvolávejte se pořád na P. Reinsberga, už to začíná být nevkusné i ve vztahu k jeho osobě, odkazu a památce!

        Reagovat
            • Jo, toto je alespoň sranda… Tamto je fakt tragédie…

              Reagovat
              • Možná, že je to nějaká nemoc z lesa, třeba klešťová encefalitida nebo kulocentrismus 😀

                Reagovat
            • Tobě, Radku, vadí ta společná modlitba (muslimských a křesťanských) dětí ???
              ____________
              To bude dobrý. KLID.

              Reagovat
              • Nehraj na city, máš to marné… Když už není kudy kam, začne se hrát na sentiment a takzvané „dojemné lidské příběhy“. Však to na nás novináři také pořád zkouší. Společná modlitba nevadí, ale vadí nehorázné ztotožňování neztotožnitelného. A už dej pokoj!

                Reagovat
                  • Nemá cenu hledat, není to nikdo jiný než poněkud vzdělanější (a to ještě pouze možná provokatér, jehož cílem je udělat hlupáka z každého, kdo mu oponuje. Takový člověk mi nestojí za pozdrav, natož za další snažení. „Multikonfesní rádoby teolog“… 😀 Ne nadarmo se říká, že pýcha je snoubenkou blbosti…

                    Reagovat
                    • Radku, onehdá jste mi napsal, že ne 7x, ale 77x chcete dát šanci. Už jste vyčerpal, ebo ještě zbývá? Já už bych se na to „velebnosti vyprdla“. 😉😀

                    • Magdo, já doufám, že už i Radek pochopil, že Hajnej je buď provokatér, autista nebo blázen. Případně nějaký Chocholoušek, což je ještě horší, než blázen 🙂

                    • Anebo obojí…… 😉😀

                    • Ne, Magdo. To je pouze doslovná „aplikace“ hesla tohoto webu tj.: „Co není pravda, to bude/jest PROKÁZÁNO.“

                      🙂

                    • Satan neděkuje 🙁

                    • Děkuji za postřeh. 🙂 🙂 🙂
                      ____________
                      Pak prý ještě nemá rád, když se mu někdo směje…
                      Že, Radku ???

                • Znovu tedy (racionálně): Začal jsi mi tykat pod odkazem na BLOG, který končí poznámkou z roku 2017. (Pakliže šlo o „legraci“ tak to přiznej. DĚKUJI.)

                  Pozn.: 2017: V Taizé ve Francii vedl jeden z bratrů (už starší pán, původem z Indonésie) zajímavý workshop na téma soužití křesťanů s muslimy. On sám se narodil jako muslim, ale později celá jeho rodina „změnila náboženství“ a přešla ke křesťanství. Zaujaly mne 2 věci: Tou první je, že v indonéštině se prý stejným slovem řekne „Bůh“ i „Alláh“ – tj. že nejen muslimové, ale i křesťané užívají stejný výraz pro Boha. Druhou věcí bylo, když jsem se zeptal, zda se coby křesťan s muslimy někdy společně modlil, odpověděl, že ANO. Např. ve školách se prý s dětmi učitelé společně modlili (k Bohu), a že nikomu nevadilo, že někdo je muslim a jiný křesťan.

                  Reagovat
                  • Až vám bude dvanáct jako Ježíšovi a budete mít jeho moudrost, tak nás račte poučit. Pokud vám už dvanáct bylo, tak sorry jako…

                    Reagovat
                    • Neurážej. …
                      _____________
                      Tobě nevadím já. Tobě vadí odkazy na JK potažmo na Pána Boha.
                      Sorry jako.

                    • Tys někdy odkázoval na JK? Zatím vidím jen odkazy na Alláha! Až bude prokázána trojjedinost Alláha, možná změním názor! Zalez, Satane!

                    • Znovu si to PROSÍM přečti. Hovořím pouze o tom, že (jak jsem pochopil) Muslimové Boha vnímají podobně, jako „my“, když vnímáme „Bůh Otec“, případně Židé, když říkají „Hospodin“.

                      Je SVOBODOU každého vnímat Boha. A nám nepřísluší NIKOHO nutit do vnímání našeho. …

                      https://hajny.blog.respekt.cz/diskusni-forum-v-praze/

                    • Mě nezajímají muslimové, já jsem katolík. Tečka. A jsem a budu papežštější než papež – a budu na to hrdý! Tečka.
                      Pokud někdy pojedu do muslimské země, přizpůsobím se jejich konvencím, ale nekonvertuji k nim! Tečka.
                      Stejně tak odmítám, aby nás muslimové ve stále ještě naší zemi obraceli na svoji víru! Tečka!
                      A při tom všem vašem kecání o ničem bych neráčil zapomínat na Pannu Marii! Tečka!

                    • Nedokážu si představit společnou modlitbu křesťanů a muslimů. Zatímco křesťané by děkovali Bohu za dobro a vyprošovali si chléb vezdejší a odpuštění vin, muslimové by si mleli tu svoji satanskou modlitbu:
                      Dej nám vítězství nad nevěřícími lidmi
                      Dej vítězství islámu a pozvedni postavení muslimů
                      Pokoř polytheismus i polytheisty
                      Alláhu dej vítězství a pomož svým otrokům,
                      Kteří věří v jedinečnost Alláha
                      Ach Pane světů Alláhu
                      Dej vítězství nad zločinci
                      Allahu, znič kohokoliv, kdo zabil muslimy
                      Allahu, znič všechny, kdo odsunul syny muslimů
                      Allahu, sečti je a zabij je všechny a neušetři jediného
                      Allahu, očisti Al-Aqua mešitu od židovské špíny.

                    • Ano, Kamenáči. A jako doplňující kontrapunkt by odkudsi mohlo znít v latině „Credo in unum Deum…“

                    • Credo in unum Deum…
                      No vždyť(!)
                      _____________
                      Celou dobu tvrdím, že Bůh je pouze JEDEN.

                    • Pomodli se výše uvedenou muslimskou modlitbu a odtáhni!

                    • Credo in unum Deum – neber nadarmo do úst vyznání, které není z tvé hlavy a za kterým nestojíš, protože vyznavače Nejsvětější Trojice považuješ za jedince „papežštější než papež“. Zajdi se s „bratry“ ve tvojí pochybné multikonfesní víře společně pomodlit za to, aby nás, nevěřící psy, Alláh krutě ztrestal. Dokud bude existovat výše uvedená modlitba a dokud bude existovat společenství, kde se jí budou modlit, není pro mě co řešit! A s tím „Credo“ se raději nerouhej!

                    • Radku, zachovejte chladnou hlavu 🙂

                    • Jistě, Karle 🙂 Ono je totiž třeba odkazovat nejen na první větu Creda, ale vzít v úvahu fakt, že ještě dále pokračuje a je docela dlouhé. Jako takové je podobně nedělitelné jako ona Nejsvětější Trojice. Vytrhnout z kontextu celého našeho klíčového vyznání pouze první větu dokáže každý ….. (víte, kdo)… A demagogicky ji zneužívat k pochybné argumentaci bych si dovolil považovat za formu rouhání (neboť jsem papežštější než papež a jsem na to hrdý).

                    • Radku, vykašli se na Hajnýho. Když píše nějaký koniny, je potřeba si říct jednu filmovou hlášku „Karliku pozor už je taky zas, já opakuji Karliku, Karliku, pozor už je tady zas“ a nechat ho být, ať si „stále kvoká“. 🙂
                      Bláznovi ani autistovi nic nevysvětlíš a pokud je to provokatér, má z toho akorát srandu.

                    • Asi máš pravdu. Pojďme se vrátit k tématu článku – parfémům! Jenže kde navázat? Ty parfémy, o nichž se píše výše (vypouštěné tělem po přejedení luštěninami) nepovažuji za moc adekvátní. Hlubší rozebírání aspektů vůní (tělesných i syntetických) nás může zavést do sfér delikátnějších, než by se možná slušelo… 🙂 🙂 🙂

                    • Vtip nebo životní moudrost? 🙂
                      Zdravý rozum je jako deodorant. Lidé, kteří ho potřebují nejvíce jej nikdy nepoužijí.

                    • Radku, promiňte. Vytvořil jste si VAŠI vlastní představu, s níž bojujete jako BAJAJA s drakem… 🙂
                      _______________________
                      + s PROVOKOVÁNÍM a „zpěvem“ Creda jste přišel VY. (Ne já. Laskavě si prosím přečtěte výše, jak „to bylo“. DĚKUJI.) Můj postřeh? Lidi jako Vy NEJVÍCE naštve, když jim odpovíte jejich vlastním „tónem“.

                    • Neděkujte, nemáte za co.

                    • Zachovat klidnou hlavu byste však (při troše snahy) schopen být mohl. …
                      _________________
                      Nehledě na to, že s tím, že Bůh je JEDEN nepřišel jen papež František, ale mnoho staletí před ním i církevní otcové. Minimálně (až vychladnete) se pokuste nad tím alespoň ZAMYSLET.

                      Dík.

  • Vracím se tedy k tématu článku – vůním.
    Jak víme, čich je jen jedním z pěti smyslů. Smysly máme k tomu, abychom jimi vnímali krásné věci jako předchuť ráje. No a jak chcete lidi přesvědčit, že přijímání Eucharistie je rozkoš nejen pro duši? No přece tak, že kněz bude krásně vonět! Hostie přece není barevná, chuťově nevýrazná, o přijímání na ruku se vedou diskuze, neláká líbezným hlasem ani nevoní po liliích či pečínce ( 😉 ). Napravit to tedy může parfém kněze.
    Takže to shrnu: parfém pro kněze je výborný evangelizační prvek ve snaze církve přimět věřící k častému svatému přijímání.
    😀 😀

    Reagovat
    • V této souvislost ještě dodávám, že nyní je úplně jasné, proč kostely jsou plné ženských a chlapi jsou v menšině: doposud v kostelích voněly pouze kytky a kadidlo. A pečínka či uzené nikde!!
      Nabízí se tedy otázka, zda by pro kněze přece jen nebyl lepší parfém s vůní domácích klobásků.

      Reagovat
      • Nooo, kdyby v kostele voněla pečená krkovička….panečku, to bych tam chodil věru rád. Ale pod podmínkou, že po mši by byla hostina. Protože jenom vůně nestačí 😀

        Reagovat
        • Pěkná slovní hříčka… Jeden ústy vyznává, že: „Věří v Boha, Otce všemohoucího, Stvořitele nebe i země, i v Ježíše Krista, Syna jeho jediného, Pána našeho; jenž se počal z Ducha svatého… atd.“, druhý pojídá „kousek uzeného“. …

          V obou případech „bereme do úst“.

          Reagovat
          • No jo, ale to uzené pojídá až po mši, to jste to nepochopil? 🙂

            Reagovat
            • Pochopil. Oboje se děje ústy. (V době Pána Ježíše měli hostinu „při mši“, my až poté.)

              Reagovat
      • V tom případě bych knězi nedoporučoval podávat sv. přijímání do úst, protože by mohl být některými jedlíky pokousán 🙂

        Reagovat
        • Tento motiv už aplikoval Strach (pan režisér) ve druhém díle jeho „pohádky“. Nebo se o to alespoň pokusil. … (Viz scény s klobáskami.)

          Reagovat
  • Smuteční průvod, čtyřspřeží táhne dvě rakve, mezi nimi úl s černou páskou, za tím kráčí smutný pán následovaný kilometrovým zástupem mužů. Jeden z přihlížejících zastaví toho posledního:“ Co se to prosim vás stalo?“ „Hrozné neštěstí ! Ten pán je včelař a byl na nějakém semináři. Nečekaně dojela tchyně, nasmraděná deodoranty pobíhala před úly, až ji ty potvůrky ubodaly!!“ „A ta druhá rakev?“ „Jeho žena se tomu pokusila zabránit – tak to ty potvůrky vzaly z jedné vody na čisto!“ „Takové neštěstí……. nevíte jestli by mi ten úl nepůjčil??“ „Určitě ano! Jen se zařaďte na konec téhle fronty!!!!!“ 🙂

    Reagovat
    • Hm. Má to ale i jiné zamyšlení: Co ty „vůně“ ZDARMA dodávané farářům??? Nejsou též nebezpečné
      ??? To víte, dnes, když se v Česku (NE)vyrábí novičok, jeden nikdy neví…
      __________________________
      Co nic nestojí, za NIC nestojí.

      Reagovat
      • Proč „chlapi“ ???
        Přišel s tím snad Bill. 🙂

        Reagovat
            • 😀 😀 😀
              Vyzývám tímto ke společné modlitbě za trest pro nevěřící – výše i níže uvedené! Kdo do toho půjde se mnou, pokud se připojí i Hajný? A hlavně by nám onen „lesní teolog“ měl jasně vysvětlit, jek je to myšleno s tou „židovskou špínou“ úplně na konci.
              Když společně, tak společně se vším všudy! Což takhle růženec v mešitě??

              Reagovat
              • To máš marný! 🙂
                S tou židovskou špínou je to zřejmé. Dnes nejsou největšími antisemity v Evropě ultrapravicoví radikálové, ale muslimové. Pravicoví extrémisté dnes tvoří jen nepatrný zlomek těch, kteří útočí na Židy. Ale o tom se v mainstreamových sdělovacích prostředcích nikdo nedozví 🙁
                viz: Islámský antisemitismus ve Francii: Směřujeme k etnickým čistkám
                https://cs.gatestoneinstitute.org/12086/francie-etnicke-cistky

                Reagovat
              • S Židy nemám problém. Naopak. Mohu VŘELE doporučit zájezd do Izraele. Např. s cestovní kanceláří PALOMINO: http://www.palomino.cz/

                Byl jsem tam v roce 2005 a bylo to velice pěkně připraveno a organizováno. Návštěva památek, ale i koupání v Mrtvém moři atd. Navíc jsme bydleli na hotelu v Betlémě, takže jsme tím de facto podpořili i místní arabské obyvatelstvo. Kuchař – resp. jídlo též výborné. Arabové prostě vařit umí.
                ____________________
                Plus i ten „růženec“. Celou dobu s námi jezdil muslimský řidič. Kdekoliv jsme někde stáli, měl v ruce „muslimský růženec“. (Ptal jsem se ho na to, a pochopil jsem, že je to podobné, jako růženec křesťanský, pouze mají jiný počet kuliček – snad devět). Byl to velice klidný člověk a vůbec jsem se s ním nebál. Klid, který z toho člověka vyzařoval byl doslova „nakažlivý“ (v tom nejlepším slova smyslu).

                Izrael je velice zajímavá země.

                Reagovat
          • Dobře Magdo. Děkuji. (Usvědčila jste mne za použití mých vlastních „zbraní“.)
            POKORNĚ uznávám. Vtip jsem nejen pochopil i jsem se mu upřímně zasmál.
            ________________
            Díky. A co nejhezčí den i Vám přeji.

            Reagovat
  • Společná modlitba nebyla od věci. V neděli na manželské obnově mne zaujal příklad manželů (páru), kteří, když se modlili každý sám, spolu prý stále „bojovali“. Teprve, až když se začali modlit SPOLEČNĚ (za tu kterou konkrétní věc) začali SPOLEČNĚ věci řešit. …

    Užitečný postřeh. (A možná nejen pro manžele.)

    Reagovat
    • „Dej nám vítězství nad nevěřícími lidmi
      Dej vítězství islámu a pozvedni postavení muslimů
      Pokoř polytheismus i polytheisty
      Alláhu dej vítězství a pomož svým otrokům,
      Kteří věří v jedinečnost Alláha
      Ach Pane světů Alláhu
      Dej vítězství nad zločinci
      Allahu, znič kohokoliv, kdo zabil muslimy
      Allahu, znič všechny, kdo odsunul syny muslimů
      Allahu, sečti je a zabij je všechny a neušetři jediného
      Allahu, očisti Al-Aqua mešitu od židovské špíny.“

      Tak jdeme do toho společně, Hajný? Nebo radši něco jiného (třeba Otčenáš nebo Credo)?

      Reagovat
      • Jo, ale ještě malá poznámka – pokud „Credo“, tak ale úplně celé (nikoliv jen první větu!!) a při „Věřím v Ducha Svatého…“ poklekáme! A můžete se pokusit získat nějakého muslima, ať do toho s námi jde také (pokud se budeme modlit Otčenáš nebo Credo)…

        Reagovat
        • A nebo ještě lépe – něco k Panně Marii, tu mají muslimové skutečně rádi…

          Reagovat
        • Máte v tom „hokej“. Pavel Budský (farář) tvrdil, že (cituji): „Poklekáme až těsně před POZDVIHOVÁNÍM. Né, jako někdó…“ Že, Radku? … 🙂 🙂 🙂

          http://hajny.webpark.cz/biskupum.html
          _______________________
          Ke SMÍCHU je dotyčný (x,y,z) vždy, když presentuje SEBE, místo Ježíše Krista.

          Reagovat
          • V tom případě to dělá špatně i celá řada kněží (zvláště „staré školy“)…
            Stále jste se nevyjádřil k obsahu modlitby:
            „Dej nám vítězství nad nevěřícími lidmi
            Dej vítězství islámu a pozvedni postavení muslimů
            Pokoř polytheismus i polytheisty
            Alláhu dej vítězství a pomož svým otrokům,
            Kteří věří v jedinečnost Alláha
            Ach Pane světů Alláhu
            Dej vítězství nad zločinci
            Allahu, znič kohokoliv, kdo zabil muslimy
            Allahu, znič všechny, kdo odsunul syny muslimů
            Allahu, sečti je a zabij je všechny a neušetři jediného
            Allahu, očisti Al-Aqua mešitu od židovské špíny.“

            Až toto racionálně vysvětlíte a vyložíte, jak je to myšleno, tak se můžeme dále bavit o tom, kdo prezentuje JK nebo něco (někoho jiného). Vy rozhodně JK neprezentujete! Pokud ano, tak se z pozice učení JK vyjádřete k výše uvedenému. A prosím řádek po řádku, hlavně pak ten konec.
            K smíchu jste zatím pouze vy, a to všem!

            Reagovat
            • Např. mne napadá (když stále trváte na citaci JK) toto:

              „Zastrč svůj meč do pochvy. Každý, kdo se chápe meče, mečem zahyne.“

              Reagovat
          • A ještě jedno: Jakýsi P. Veselý zase naopak nutil lid obecný od Proměňování až do konce mše svaté stát. Jiný zase (P. Kánský) nepodával svátosti v kleče, a tak dále, a tak dále. S hokejem se jděte vycpat, nebo zase skončíme u vašeho dementního příběhu s lámáním prstů. Vysvětlete nám obsah výše uvedené modlitby, pak se můžeme dále o čemkoliv bavit. Vzhledem k tomu, že se právě k tomuto dosud nevyjadřujete, tak soudím, že nemáte co říci. Takže vám to usnadním. Prosil bych transparentně vysvětlit toto:

            Allahu, znič kohokoliv, kdo zabil muslimy
            Allahu, znič všechny, kdo odsunul syny muslimů
            Allahu, sečti je a zabij je všechny a neušetři jediného
            Allahu, očisti Al-Aqua mešitu od židovské špíny.“

            Obzvláště by mě zajímalo, jak jsou zde vyjádřeny aspekty lásky a odpuštění, což by měly být základní charakterové vlastnosti křesťana (raději nepíšu „obecně věřícího“)…
            Tak do toho! Pokud hodláte mlčet, tak jen potvrdíte svoji trapnost! A řádek po řádku!!!

            Reagovat
            • Ve vší úctě KAŽDÝ kněz je „služebníkem JK“ (ne obráceně). Pakliže Vás OPRAVDU postoj JK zajímá, doporučuji četbu Evangelií, kde mnoho z jeho postojů a myšlenek zaznamenáno je.
              ___________________
              Např. kdysi dávno mi jeden charismatický kněz řekl: „Já čtu každý den jednu kapitolu z evangelií, jednu z apoštolských listů a jednu ze skutků apoštolů. Za dobu, co to dělám, jsem už takto přečetl Nový Zákon několikrát.“

              Reagovat
                • To jsem si říkal před 20-ti lety, když jsem přišel s tím, co mi vycházelo v disertaci za panem Pro. Vokurkou taky.

                  vše jsem zdvořile „odkýval“ a uctivě jsem poděkoval, ale myslel jsem si – je to už starý pán a co mi říká, je úplně o něčem jiném. …

                  TRVALO 3 DNY, než mi došlo, že pan Prof. měl pravdu a že přesně vystihl a popsal to, k čemu jsem ve svých výpočtech došel. …
                  ______________
                  Poučení: 1) Nikdy si o druhých lidech nemysli, že jsou hloupí jen proto, že hned nepochopím, jak to myslí. 2) I ti, lidé, kteří jsou už staří, případně bych to do nich neřekl – mohou mnoho znát a v mnohém mě poučit a pomoci.

                  (Úcta je VŽDY užitečnější, než přezíravost a „pýcha“.)

                  Reagovat
                  • S výjimkou poslední věty v závorce irelevantní. (Kdybych vás považoval za hlupáka, tak už s vámi nediskutuji).

                    Reagovat
                    • I poslední věta se zkušeností, kterou jsem učinil souvisí. Není (pro mne) „teorií“, je prožitkem. …

      • Zde bych parafrázoval slova ministra zahraničí ne věci Novičoku: „Nevím, proč naskakovat na tvrzení, které do informačního prostoru vypustí nějaký proruský web.“

        Je jedno, kdo „přeložil“ to, na co odkazujete, ale i to, zda se někdo někde tak „modlil“. I Kdyby se KDOKOLIV tak modlil: A) Bůh NENÍ „opička na provázku“, která vaše „přání“ splní a B) nijak z toho NEPLYNE, že Pán Bůh nemá lidi RÁD. …
        _________________________
        Tím spíše NEPODSOUVEJTE, že s tvrzením (onou „modlitbou) se ztotožňují ti, s nimiž nesouhlasíte, resp. vám tím či oním vadí. …

        Reagovat
        • A ještě jedno: Jakýsi P. Veselý zase naopak nutil lid obecný od Proměňování až do konce mše svaté stát. Jiný zase (P. Kánský) nepodával svátosti v kleče, a tak dále, a tak dále. S hokejem se jděte vycpat, nebo zase skončíme u vašeho dementního příběhu s lámáním prstů. Vysvětlete nám obsah výše uvedené modlitby, pak se můžeme dále o čemkoliv bavit. Vzhledem k tomu, že se právě k tomuto dosud nevyjadřujete, tak soudím, že nemáte co říci. Takže vám to usnadním. Prosil bych transparentně vysvětlit toto:

          Allahu, znič kohokoliv, kdo zabil muslimy
          Allahu, znič všechny, kdo odsunul syny muslimů
          Allahu, sečti je a zabij je všechny a neušetři jediného
          Allahu, očisti Al-Aqua mešitu od židovské špíny.“

          Obzvláště by mě zajímalo, jak jsou zde vyjádřeny aspekty lásky a odpuštění, což by měly být základní charakterové vlastnosti křesťana (raději nepíšu „obecně věřícího“)…
          Tak do toho! Pokud hodláte mlčet, tak jen potvrdíte svoji trapnost! A řádek po řádku!!!

          Reagovat
          • Musíte se zeptat toho, kdo se tak modlil, či modlí.
            Moje odpověď vám to NEOBJASNÍ, i kdyby byla „sebeosvícenější“.

            Reagovat
            • A víte proč? Protože nevychází z učení JK! 🙂

              Reagovat
              • Svým způsobem máte pravdu. Vy sám musíte učení JK „do sebe“ vstřebat a se s ním ztotožnit. Intelektuální pochopení a „vysvětlení“ druhých nestačí.

                PROŽITEK (zkušenost) je více, než „teorie“.

                Reagovat
                • Jo, vy už ho máte vstřebáno několikanásobně! 😀

                  Reagovat
                    • „V podstatě ano…!“
                      Tak to se divím, že už dávno nejste mezinárodně uznávanou teologickou kapacitou.
                      Tohle bych si nedovolil veřejně prohlásit nebo napsat, ani kdybych byl o tom vnitřně přesvědčen jako o objektivní realitě! 😀

                      Tak tato tři vaše slova mi vysvětlují prakticky vše…

                    • Radku, s tím Hajným jako teologickou kapacitou, jsi mě teda dostal 😀 😀 😀

                    • Ambice být „teologickou kapacitou“ NEMÁM. 🙂

                      (To bych místo techniky vystudoval spíše teologii. …) Kontext, ve kterém jsem výše odpověděl se týká prožitku (tj. „zkušenosti“), že jsme „v Boží RUCE“. …
                      ________________
                      (A v lecčems i v ruce druhých lidí. … Např. mohu být znovu jen a jen vděčný lékaři, který mne ve Windhoeku v roce 2010 operoval.)

                    • Nevím, kolik existuje lidí, kteří za svůj život neprodělali ani jednu operaci či alespoň operativní zákrok. Není operace jako operace (extirpace bradavice, odstranění zhoubného nádoru, odstranění apendixu, operace endoprotéry, ošetření novorozenecké fimózy…) 😀 Dnes se operují i fraktury…

                    • endoprotézy, samozřejmě…

                    • Byl jsem večer běhat a mimo jiné jsem přemýšlel (na váš popud) co pěkného zažívám při modlitbě. Napadl mne výraz „VDĚČNOST“.

  • Kdysi na FEL nám pěkně vysvětlil rozpínání Vesmíru pan Prof. Kulhánek slovy: „To máte jako tečky namalované fixem na nafukujícím se balónku. … “

    A pěkně na tuto představu pak zareagoval jeden katolický kněz: „A stejně (jen v obráceném směru) je tomu s Ježíšem Kristem. Čím blíže jsou křesťané blíže ke Kristu, tím blíže jsou navzájem i sami sobě.“

    (V kontextu ekumenismu – tj. myšleno křesťané i z různých církví.) …

    Reagovat
    • Tak znovu:

      Allahu, znič kohokoliv, kdo zabil muslimy
      Allahu, znič všechny, kdo odsunul syny muslimů
      Allahu, sečti je a zabij je všechny a neušetři jediného
      Allahu, očisti Al-Aqua mešitu od židovské špíny.“

      Obzvláště by mě zajímalo, jak jsou zde vyjádřeny aspekty LÁSKY A ODPUŠTĚNÍ! A řádek po řádku!

      Reagovat
        • To není odpověď! Prosím o vysvětlení výše uvedených čtyř řádků z pozice učení JK, včetně vyjádření, zda jste ochoten právě tyto řádky akceptovat ve SPOLEČNÉ modlitbě! Nevíte, kudy kam, že? Ano, zacyklil jsem se a zůstanu zacyklen, dokud se nedočkám jasné odpovědi, neboť jsem papežštější než papež!
          NEVÍTE KUDY KAM!

          Reagovat
          • NIKDY jsem neprosil Boha, aby někoho zabil. … NAOPAK. po zkušenostech, které mám jsem přesvědčen, že VŠICHNI jsme v „Boží ruce“.

            Po smrti jsem mohl být už dávno. Co je „nad to“, je (tak to vnímám) Boží DAR. A vždy o důvod víc, proč mít RADOST a za každý nový den být (Bohu) VDĚČNÝ.

            Reagovat
            • Takže – znovu (zacykleně): Jste ochoten akceptovat výše uvedené čtyři řádky do společné modlitby? Vaše odpověď budiž ANO – NE! Ostatní dojmologie kolem je irelevantní.

              Reagovat
              • Nemám tuto potřebu = NE.
                ______________________
                Kromě toho je mnoho jiných věcí, za které (i s Muslimy) se lze společně modlit.

                Reagovat
                • Ano, souhlasím. Ale úplné zadostiučinění pocítím až ve chvíli, kdy v mešitě zazní společnými ústy Otčenáš. Pak se rád naučím i něco od muslimů, pokud to nebude v rozporu s učením JK.

                  Reagovat
                    • Ale ne… V mnohém má pravdu. Potěšilo mě, že v zásadě uznal neakceptovatelnost některých pasáží muslimských modliteb pro modlitbu společnou. Aby bylo jasno – ani já společnou modlitbu neodmítám, ale musí tady být souznění myšlenek a cítění (tedy zacílení modlitby). Pro nás, křesťany obecně, by zde pak neměly být rozpory v chápání Božské podstaty ve smyslu trojjedinosti. Modlitba by neměla být nesena duchem nenávisti a pomstychtivosti, protože pak ztrácí smysl a poslání modlitby.

                    • Nojo… S tím samozřejmě souhlasit nelze. Jsem ale zvědav, jak toto dají do souladu s tím „Istambulským nesmyslem“… Zdá se, že snaha za každou cenu sloučit neslučitelné a spojit nespojitelné nezná mezí…

                  • Vašemu „zadostiučinění“ (v této souvislosti) nerozumím. Chcete tím říci, že modlitbu stavíte na roveň „uspokojení“ se např. sexuálnímu ??? Takovéhoto „stavu“ jsem (díky Bohu) nikdy nedosáhl. … 🙂
                    ______________________
                    Nemohu mluvit za muslimy – jak to mají s odpuštěním, nevím – v podstatě by ale text modlitby „Otče náš“ mohli být asi schopni se pomodlit také. (Až nějakého muslima potkám, zkusím se ho zeptat.)

                    Reagovat
                    • Takového sexuálního stavu? 🙂 Nebo modlitby? 🙂

                    • V souvislosti s modlitbou bych vůbec nehovořil o „uspokojení“, ani o „zadostiučinění“. Nejen z důvodu, na který odkazuje „Bill“, ale zvláště proto, že modlitba není (neměla by být) uspokojením sebe sama (ve smyslu „monologem“), nýbrž „dialogem“.
                      ______________
                      Nejsem však teolog. Nechte si to prosím vysvětlit od někoho, kdo je v této věci fundovanější a umí se lepé vyjadřovat v příslušné (pro vás pochopitelné) terminologii.

                    • Hajnej, neber moje jméno nadarmo!!!
                      Já na žádnou modlitbu z důvodu „uspokojení“ nepoukazuji. Aspoň ne na modlitbu v křesťanském duchu. Pokud máš na mysli „modlitbu“, kterou se muslimové „modlí“ při znásilňování nemuslimských žen, to je odporný zvrhlý čin, který uskutečňují muslimové vůči Alláhovi-Satanovi!!!

                    • Hajný, pokud neumíte česky a neovládáte české metaforické obraty, je to váš problém. Jinak – žádného fundovaného teologa se ptát nepotřebuji, protože předpokládám, že vy mi vše vysvětlíte nejlépe. I když připouštím, že z vašich metafor a alegorií, jimiž se vaše příspěvky jen hemží, mívám také občas zamotanou hlavu. Nepředpokládal bych, že s výrazem „zadostiučinění“ můžete mít v daném kontextu problém. A já zase vůbec nechápu, jak vás mohla napadnout souvislost mezi modlitbou a sexuálním uspokojením. Tento typ úchylky neznám, a pokud existuje, asi bych to ani nedokázal pojmenovat. Třeba by o tom něco věděli na sexuologii 😀 😀 😀
                      Tak tohle tady fakt ještě nebylo… 😀

                    • Pane Hajný, tím „zadostiučiněním“ jsem tentokrát myslel RADOST ze společné modlitby. No není to krásná představa – v mešitě Otčenáš? Navíc je to skutečně univerzální modlitba, s níž by ani muslimové doopravdy nemuseli mít problém (na rozdíl od nás, kteří naopak máme problém s modlitbou, v níž je vzýván Alláh, aby nás všechny krutě ztrestal)…

                    • Nebo snad, pane Hajný, zastáváte názor, že z modlitby nelze mít RADOST? Vy jste nikdy neměl RADOST z dialogu s blízkou osobou, tím spíše pak s Bohem? Pokud to vnímáte takto, tak mám důvod vás politovat…

                    • Vidím chlapci, že si se svými představami ZCELA vystačíte + si SAMI sobě dokážete odpovídat. Nebudu Vás rušit. …
                      __________________________
                      Neodpověděli jste na námitku, že EXISTUJÍ jazyky (např. indonéština), kde existuje JEDEN výraz pro Boha. ( Viz: https://hajny.blog.respekt.cz/diskusni-forum-v-praze/ )

                    • Vy jste Indonésan? Já ne… 😀

                    • … a pak jsou ještě národy, kde i dnes počítají „jeden – dva – tři – mnoho“… 😀

                    • Bůh, který by měl pouze „lokální platnost“ není Bohem, o kterém zde mluvíme.

  • Ještě mně napadlo…proč třeba nedělá Hugo Boss kadidla čistě s parfémovou vůní? To by bylo mnohem jednodušší…kněží by mohli potom „vonět“přirozeně (což asi nikdo moc nechce 😀 )

    Reagovat
    • Jde o to, o jaký parfém by šlo 🙂 Třeba moje babička byla doslova ujetá na vůni dýmkového tabáku a docela trpěla tím, že děda byl nekuřák…

      Reagovat
      • 😀 😀 To je taky dobrý nápad. Tabák! 😀 Ale ne všichni by asi byli rádi…

        Reagovat
        • Upřímně vzato MNOHO kněží se právě v kněžském semináři naučilo kouřit. …
          Byla to jedna z mála věcí, která tam byla „povolená“ a tudíž legální.
          _______________________
          Otec J. Reinsberg kouřil také. … U lidí, kteří prošli válkou, se tomu člověk však nemůže divit.

          Reagovat
          • Jak to říkal Mirek Dušín: „Nekuř a cvič, a zakrátko budeš zase chlapík!“ 😀 😀 😀

            Reagovat
            • Za celý život jsem vykouřil všeho všudy JEDEN vanilkový doutník. (Na svatbě mého kamaráda.) Ve věci sportu uznávám, že vrcholový sportovec nejsem.

              Reagovat
          • Tak kolem poloviny 20. století byla prý kuřárna určitým společenským centrem semináře, spirituál Jan Lebeda svým protikuřáckým postojem šel proti zavedeným „pořádkům“, později ale už tomu tak rozhodně nebylo, trochu podobně jako v celé společnosti, např. v osmdesátých letech spíš už se právem hledělo na skupinu přežívajících kuřáků jako na vyvrhele, např. byl také kardinál Tomášek tázán, jak to, že přes svůj proklamovaný postoj ke kouření kněží světí na kněze kuřáka.

            Reagovat
            • Možná proto byl zvolen biskupem 🙂 . Když už jste ho zmínil, byl to prý on, kdo odnášel eucharistii z kaple v Dejvickém semináři, než byla budova předána komunistům. … A když se pak po revoluci církvi vracela, byl u toho prý také on. …

              Jistým „společenským centrem“ jsou kuřárny (teď to myslím obecně) asi dodnes, i když hostinu typu „Poslední večeře“ si dokáži představit i bez kouření.

              Reagovat

Napsat komentář: P. Jan Špaček Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *