PublicistikaTémaZpravodajství

Exkluzivně: Jak si užít Popeleční středu

Popeleční středa, nejobávanější den nezkušených katolíků, se kvapem blíží. Redakce Tisíckráte proto pro vás připravila speciální článek, ve kterém najdete několik tipů, jak si začátek postní doby pořádně užít.

103 komentářů: „Exkluzivně: Jak si užít Popeleční středu

  • Nojóóó, tak proto ty naše babičky chovaly ta hejna hus. A sváděly to na peří, že prý je potřeba do peřin. A ono to bylo kvůli tomu, aby v postní den bylo co do úst vložit. 🙂

    Reagovat
      • Presne tak.Pôst je o odriekaní a to nielen od jedla.Ak je dobrý úmysel,pôst sa dá v pohode vydržať,a to nemusíme spať do obeda.A ani nám nemusí byť vidieť popolec na čele,okolie to má pocítiť na našom správaní.

        Reagovat
      • To není teorie, to je úplně normální sranda. Že vy to nejste schopen pochopit, za to já opravdu nemohu. 🙁
        Co se týče tradičních katolíků, tak ti se postili KAŽDÝ pátek, to je celkem 52 dnů v roce, dále pak v postní dobu každý týden od středy do soboty to je dalších 18 dnů + štědrý den, celkem nějakých suma sumárum asi 70dnů – což jsou celkem ,jak tak počítám víc jak DVA měsíce z celého roku. A tento půst brali OPRAVDU VÁŽNĚ. A co víc, tento půst můžeme klidně dodržovat i my!!! Pokud se někomu ale praktiky půstu či čehokoliv jiného v ŘKC nelíbí, a má pocit, že v islámu je vše jaksi lepší, může k němu klidně konvertovat, a má jistotu, že o hlavičku kratší nebude. Což opačně neplatí. 🙁
        Těším se na výživnou reakci. :-)))

        Reagovat
        • Není úplně fér začínat si a když se to nehodí to otočit v tvrzení „to byla legrace“.
          ______

          Půst je věc UŽITEČNÁ. A nikoliv vhodný objekt legrace. Téma Islámu je zde okrajové. Diskuse se týká postu. Na druhou stranu proto, že muslimové berou půst vážněji, než křesťané dnes (alespoň v Čechách), neplyne z toho, že půst je špatný. Boha máme stejného, pouze naše pochopení Boha, se liší. Podstatné není jak Boha chápou druzí, ale jak ho chápeme MY, protože není (Bůh) neosobním algoritmem ale OSOBNÍ bytostí a tím, kdo nás má RÁD.

          Reagovat
          • Jsem zklamaná. očekávala jsem, že mi to nandáte podstatně víc. 🙁

            Reagovat
  • P.Jiří Reinsberg (1918-2004) plnil srdce lidí křesťanskou RADOSTÍ a to hlavně tím, že byl pravdivý. Například (milý křesťanský humor) na konci mše sv. na popeleční středu u sv. Havla v 12:15 – vždy vybídl všechny zamilované a páry, aby si prokázali křesťanskou lásku a před odchodem z kostela si vzájemně očistili svá čela :).

    … je škoda, že duchovní poklady „půstu“ svět křesťanský (alespoň v našich končinách) většinou nepraktikuje a nezná. Přitom je PARADOXEM, že „tradičními“ křesťany spíše odsuzovaní MUSLIMOVÉ berou půst OPRAVDU vážně. (A to se nejenom postí od jídla, ale celý den ani dokonce NEPIJÍ.) Když jsem tam před několika lety byl, opravdu mne zarazilo, že i vzdělaní lidé se SKUTEČNĚ postí. …

    hajny.blog.respekt.cz/piskani-versus-klid/

    Reagovat
      • V noci se nepostí (pouze od východu do západu Slunce). Zato to nedělají jen „2x za rok“ ale celý měsíc (!) a více jak 12 h. denně (včetně toho, že NEPIJÍ (!) – viz odkaz na mém blogu). Kdo mi chce tvrdit, že je to nestojí vnitřní úsilí a hodně sebezáporu a sebekázně, neví o čem mluví. …
        ___________

        Hodnoty HODNÉ úcty, není moudré znevažovat.

        Reagovat
        • Ano, v noci se nepostí. Kdo by se taky nepostil, když ví, že po setmění može hodovat a nevím co všechno ještě. Oni si to totiž v noci všechno vynahradí s tím, že Alláh je v noci nevidí. Ne asi všichni, ale zdá se mi to krapet pokrytecké, POKUD JE TO SKUTEČNĚ TAK, nemyslíte? Ještě že nás Bůh vidí neustále. Takže nemá cenu schovávat…leda pod olověnou střechu.

          Reagovat
            • Tak, tak. Pan Hajný je asi nějaký stařeček, který se sem dostal náhodou a nepochopil vo co de.

              Reagovat
              • Z Boha utéci nelze. Jsme jeho PODMNOŽINOU.

                Stařeček nestařeček.

                Reagovat
                • Nejsme podmnožinou Boha.
                  Vy snad ráčíte být panteistou???

                  Reagovat
                  • Jestli Hajný není spíš matematik než panteista. To by vysvětlovalo mnohé, poněvadž matematický humor je těžko uchopitelný i v horších společnostech než je tato. 🙂
                    Myslíte si , pane Hajný (když všemu rozumíte nejlépe), že jsme podmnožinou Boha i se svými hříchy? A co andělé v nebi a čerti v pekle, jak to jste spočítal?
                    Nemáte nějaký odkaz na ten výpočet?
                    Třeba: hajny.blog.respekt./chocholoušek ?

                    Reagovat
                    • Pane Rile, nepodsouvejte mi prosím, že „všemu rozumím“. To jsem ani neřekl, ani si to nemyslím, ani to není pravda.

                      Stran odkazu měl bych 🙂 , jen je to delší a už staršího data: http://hajny.blog.respekt.cz/mezi-eufratem-a-tigridem/

                      Pointou (když to zkrátím) je „postřeh“, že mezi světem, v němž žijeme my lidé a mezi rájem líčeným v Bibli (a de facto i mezi nebem jak ho uvažujete Vy výše) je NESPOJITOST.
                      ____________

                      Jinak ano. Rozumím tomu skutečně tak, že Pán Bůh vás má rád takového, jakým doopravdy jste.

                  • Nerozumím vašemu komentáři.

                    Osobně VŮBEC nemám problém s představou, že jsme podmnožinou Boha. Čistě technicky proto, že pojem podmnožiny ve vztahu k tomu, co podmnožinu přesahuje, nechápu ve významu „ekvivalence“ (rovnosti).

                    … Kromě toho nemám problém ani s texty Bible, které tvrdí: „Na počátku bylo SLOVO, to Slovo bylo u Boha, to Slovo bylo Bůh. … Všechno povstalo skrze ně a bez něho nepovstalo nic, co jest.“ (Jan 1, 1-3)

                    Pakliže jste, povstal jste z Boha. … V tomto smyslu slova jste tedy i Vy Jeho podmnožinou.

                    Reagovat
              • Pan Hajný není vůbec žádný stařeček. Naopak, je relativně mlád. Já znám osobně tolik stařečků, kteří mají obrovský smysl pro humor. To není o stáří, nýbrž o člověku.

                Reagovat
              • Pane faráři Špačku,
                když už mluvíte o LÁSCE (a de facto jste za to i PLACEN !) – my to na rozdíl od Vás děláme zcela zdarma…

                Nedělejte a neříkejte to IRONICKY.

                Děkuji. M.H.

                Reagovat
                • Už to mám!!!!
                  Hajný je ten, co sem píše ty články – samořejmě pod pseudonymem Felix Kulpa. A když vázne přísun komentářů, tak ji svými humornými příspěvky, které se naoko tváří vážně, „rozfouká“. Všimněte si, že bez jeho „poučných“ komentářů by tady ta diskuse byla s bídou čtvrtinová. Supééér!!!
                  Nezoufejte! Pán Bůh Vás má taky rád. A to teď nemyslím IRONICKY.

                  Reagovat
                  • A těch odkazů na jeho soukromý blog, s nimiž se „roztrhl pytel“ – no proč ne, když každé kliknutí je dobře PLACENO.

                    Reagovat
                    • Respekt prodělal více technických proměn a pochopil jsem, i vícekrát změnil majitele. Blogeři za provoz stránek neplatí. Předpokládám, že provozovatel žije mj. z reklam, které na stránkách jsou, ale to mi nepřijde ani nemorální, ani samotné reklamy nebývaly neslušné. Osobně s tím problém nemám.

                      (Blog jsem si založil v roce 2007 – z důvodu obsahové cenzury „církevních“ serverů. Respekt mi přišel sympatický a za dobu, co tam blog mám jsem se s restrikcemi stran obsahu textů téměř nesetkal.)

          • Hm, Vaše dedukce, že v noci Bůh či Alláh nevidí mi jasná není, spíše tomu rozumím tak, že pravidla postu jsou v muslimském pojetí nastavena „jinak“. Předpokládám, že vaše „zesměšňování“ muslimského postu plyne pouze z toho, že s půstem nemáte osobní zkušenost a mít ji nechcete.

            Můžete 100x tvrdit, že ten či onen člověk je „pokrytec“. Zkuste si však v létě vydržet (a to třeba i jen ve stínu) 12 hodin bez vody. Myslím si, že žízeň mít budete.
            ______

            Kdysi byly na téma postu zajímavé úvahy i na blogu respektu.
            (např.: http://tichyjakub.blog.respekt.cz/pust-v-sekularizovanem-svete/ )

            Z muslimského pohledu tam zase kdosi psal, že smysl postu není půst „sám o sobě“, ale po setmění se naopak s jinými lidmi stýkají, mají společné jídlo a „jsou spolu“. … Konec konců Večeře Páně (mše svaté) ustanovené Ježíšem Kristem mají úplně stejný kontext.

            Reagovat
            • To si prosím myslí muslimové, že Alláh v noci nevidí, a proto můžou hodovat a tak dále, to je celkem jasně napsané 🙂 Jinak nikoho sem neoznačil za pokrytce…označil sem pouze uvedené chování – pokud by to tak bylo, za pokrytecké. Mám s půstem osobní zkušenost, i když je pravda, že ne tak velkou, ale na tom mohu zapracovat.

              Reagovat
              • Buďme opatrní v tvrzení „kdo si co myslí“. … V tomto smyslu slova můžeme každý hovořit pouze za sebe.

                Ve vaší práci (v postním úsilí) přeji mnoho zdaru.

                Reagovat
                • Já se k opatrnosti v tvrzení „kdo si co myslí“přidávám. Taky proto, že někdo nemyslí vůbec.

                  Reagovat
                  • Přiznám se, že já nemyslím vůbec. Už mistr mi za mlada říkával, když jsem oponoval, že jsem myslel …. :
                    „Nemysli, mladej, myslet znamená h…o vědět. Raději přemýšlej! Teda máš-li čím.“

                    Reagovat
                    • Nehádejme se „o slovíčka“.
                      Podstatu jste pochopil.

                • Ano, konečně s vámi mohu jednou souhlasit. Nelze posuzovat kohokoli z pohledu „co si myslí“, nýbrž z toho, co tvrdí a co koná. A muslimové TVRDÍ, že v noci je Alláh nevidí. Stejně tak tvrdí, že jinověrce je třeba zabíjet, nevěrné ženy kamenovat (zajímavé, že muže NE) a že je to v souladu s Alláhovým učením, atd, atd….

                  Reagovat
                  • Ještě lépe je druhé neposuzovat vůbec (to nechat na Boha).

                    A spíše sám dělat, co je správné a co je třeba. …

                    Reagovat
              • To mně muslimové osobně tvrdili, když pili v noci vodku. Alláh v noci nevidí.

                Reagovat
                  • Mít „jiného Boha“, těžko se spolu s muslimem jste s to modlit k jedné a té samé OSOBĚ ve smyslu „k Bohu.“

                    Stran „souzení“ toho koho – Vy Bohem nejste a nechte to prosím na Něho (Boha). I Kdyby ten který prorok lhal, čím vysvětlíte, že na základě jeho slov lidé došli a docházejí k Bohu (???). Minimálně tam tedy o tomto Bohu zmínka být musela a on (ten prorok, případně ten, kdo mu to „řekl“) Boha znát (či poznat) MUSEL.

                    http://hajny.blog.respekt.cz/diskusni-forum-v-praze/
                    __________

                    On ani ten alkohol není „zlo“ sám o sobě. Zlé je pouze, když není sluha, ale „pán“.

                    Reagovat
                • Mno, to mně zase OSOBNĚ muslimové říkali, že Boha máme stejného, liší se pouze naše pochopení/chápání Jeho. (To jsem sice už doplnil já, oni s tím však SOUHLASILI.)
                  ________

                  Vysvětlení tedy (alespoň podle mne) není tím, že by muslimy „Bůh neviděl“, jako spíše tím, že (i) JE má Bůh rád, a že to, že se „v noci napijí“ mu nevadí. (Jakkoli je moje zkušenost, že v arabských zemích alkohol seženete obtížně – či asi spíš vůbec.) … Láska je VZTAH. A to je více než pouhé „jídlo a pití“.

                  Reagovat
          • Pojetí postu v tom smyslu, že to znamená celý den nejíst, ale až po jeho skončení, převzali muslimové v podstatě tak, jak to dělali křesťané. Ale je dobře – přiměřené, že v našich zemích máme tu úlevu, že se můžeme (nemusíme!) najíst v kteroukoli dobu, i ta případná dvě další částečná nasycení … jistěže takovýto půst není nějakým světoborným hrdinstvím, ale nezaslouží si zlehčování; jestli se takto umírněně dokážete podle křesťanské tradice postit celou postní dobu (krom nedělí, případně čtvrtků a sobot samozřejmě…), a dopřát si vždy až po skončení dne nějaký ten samozřejmě postní pokrm (započtení hus a kachen mezi postní pokrmy je samozřejmě vtip), tak jste dobrá! (Ještě aby to byl půst, a ne předvádění si, jak jste dobrá …. .)

            Reagovat
            • Omlouvám se za zásadní chybu: mělo být „… tak jste dobrý!“ a „… jak jste dobrý… .“

              Reagovat
            • Pokud jste reagoval na mne, nemám na postní dobu zvláštní „jízdní řád“. I když popeleční středu a velký pátek „držím“. … Dle návodu z Medugorje si občas dávám „rohlíkový den“ – nutně to nemusí být pátek. Primárním důvodem postu není si dokázat, jak jsem „dobrý“, na druhou stranu připouštím, že když člověk udělá státnice, obhájí doktorskou práci, nebo se jen dokáže celý den postit, má z toho samozřejmě dobrý (lepší) pocit. …

              Fyziologicky a mentálně je půst užitečná praktika pro regeneraci jak těla, tak i ducha. Stejně tak i Jiří Reinsberg nejednou odkazoval na slova JK o vyhánění zlého ducha právě MODLITBOU a POSTEM. …

              Reagovat
    • Pane Hajný, teda toto už není žádný milý křesťanský humor, co si tu vymýšlíte!!! Otec Reinsberg by jistě na popeleční středu nenabádal zamilované křesťanské páry k takové nemravnosti, aby si vzájemně očistili čela od popelce. Tělesný kontakt (byť na čele) a to ještě před odchodem z kostela!!! No, dovedete si představit (nebo raději ani ne), co by se stalo, kdyby se ten popel sesypal níže (nos nebo blůzka) a ten nešťastník by se jej snažil odstranit?
      Sodoma, Gomora, Praha, … ! Fuj, …. že se nestydíte !!!

      Reagovat
      • Uuuuu, tato verze se mi líbí…na blůzku. To není vůbec špatný nápad. Co říkáš Hajný, dobrý nápad kolegy A.P.Rila ne?

        Reagovat
          • Jak tak znám Karla, tak uuuuu není to ušpinění, nýbrž to, jak své milé odstraňuje ten popel z té blůzky přece….

            Reagovat
            • Děkuju, Magda už mně zná jako své podpatky.

              Reagovat
          • Jsi ten vedoucí, nebo ta? Na tom záleží má odpověď…pokud TEN, tak uuuuu ruším. Pokud Ta…tak to nechám tak, v domnění, že sem si dělal srandu.

            Reagovat
              • A až synek dospěje do karlova věku, kdoví co se pak za tím uuuuu bude skrývat…… ?

                Reagovat
                • Správně, teď opice, a až ho evoluce dožene, tak bude chtět popelec na blůzky.

                  Reagovat
      • Jedná známá (kamarádka), kdesi z party od Nového Města (nad Metují) mívala „problém“ s tím, že když jí přepadl záchvat smíchu, nedovedla to zastavit a hlasitě se smála a smála. … Když byla o něco starší – už se jí to dařilo zvládat lépe a vysvětlila, jak se ji s tím podařilo poprat: Jeden kněz ji prý poradil, když nebude moci se přestat smát, aby si vzpomněla na nějakou vážnou věc – např. na Pána Ježíše umírajícího za nás lidi na kříži.
        __________

        Jiří Reinsberg nebyl hloupý. Pěkné na něm bylo, že i věci relativně „neslušné“ dokázal říci slušně. V 80. tých letech (tj. za „socialismu“) například rozradostnil jedny moje kamarády větou z kázání v Týnském chrámu:

        „Víte, on je to problém, když dostane průjem zadek. To se spotřebuje mnoho toaletního papíru. Ještě horší však je, když dostane průjem hlava. To se spotřebuje mnoho NOVIN.“

        (A podle všeho to v té době nebyl vtip týkající se katolickému týdeníku. … )

        Reagovat
    • Tak muslimové to mají jinak, jejich údajný stvořitel nevidí v noci, tedy se přes den postí nejen od jídla a pití, ale i od milování a podobně. Zato po západu slunce to jen sviští! Alkohol (ano ten zakázaný po té co se Mohamedova armáda opíjela a prohrávala) a jiné věci vč jídla pití a sexu co hrdlo ráčí. Ráno jsou zase usebrabí postící se… My křesťané máme Boha, kterému ani tma není dost temná a když si něco zakousneme, tak nás dav na ulici nezbije (v lepším případě).
      Naopak si myslím, že se poctivěji postí křesťané, protože jednou tahem dnem i nocí vyjma neděl…

      Reagovat
  • Půst není k trápení, ale k radosti. Když mne kdysi pradávno po noční šichtě na jamě (šachtě) viděl spolupracovník snídat něco od masa, pošeptal: „Zapomněl jsi, že je půst?“
    Já: „Nezapomněl!“ a vesele jedl dál.
    On: ?
    Já: „Když fárali faráři v komunistických lágrech, měli od půstu papežský dispens. Já taky fárám a taky se tu cítím jako v lágru. Situace stejná-řešení stejné!“

    Mimochodem mne na Popeleční středu vždy napadá, zda je míra pokání přímo úměrná množství spotřebovaného popele.
    Pokud by tomu tak bylo, nejdokonalejšími kajícníky by byli popeláři v regionech, kde se ještě topí tuhými palivy.

    Reagovat
    • Ve vaší železné logice je chyba jak díra do Titaniku. Věřícím v komunistických lágrech bachaři natruc dávali v postní dny jen maso. Tedy si nemohli vybírat, narozdíl od vás, co budou jíst. Při vysilující práci by je úplné hladovění ohrožovalo na zdraví i na životě. Proto ten dispens.
      Pokud se chcete pošklebovat, klidně se v postní dny cpěte uzeným, ale uvědomte si, že na tom nejse jako muklové v lágrech.

      Reagovat
    • Dobrý den, když dva dělají totéž, není to totéž. … Základem postu je samozřejmě jeho dobrovolnost v tom smyslu, že s tím, co děláte, je užitečné být smířen, rozumět PROČ to člověk dělá a chtít sám to tak dělat. …

      Osobně mám zkušenost zcela opačnou. Když loni v Africe kolega nebyl ochoten dovolit za 4 týdny práce ani půl dne volna (sobota, neděle, všední den) – se železnou pravidelností v 8.30 odjezd z hotelu a v 19.00 návrat – den co den, byl jsem už HODNĚ unavený. (Zákoník práce v cizině neplatí a ani přesčasové hodiny se neproplácejí. …) Argumentoval tím, že ještě za TESLY, když jezdili do Ruska, nechtěli tam místní jeden den také pracovat. Prý to bylo tehdy, když jim v dunách za letištěm odkryli masové hroby s tisícovkami mrtvých ze stalinské éry. … Místo nedělního odpočinku (abych přežil) jsem se proto v NEDĚLI postit. Na hotelovou snídani jsem sice s kolegy šel, místo vajíček, masa, mořských plodů, ovoce, džusu a kávy atd., jsem si dal pouze pečivo a čistou vodu. … Je to paradoxní, ale člověk po dni postu HNED funguje lépe.

      Reagovat
  • Nejlepší je pozdě vstávat a jít brzy spát… 🙂

    Reagovat
  • Já po příchodu že mše domů tisknu těm, kteří na mši nebyli čelo na čelo a rozmnožuji tak svůj popelec. Vyzývám k tomu i ostatní. A pojďme i do svých pracovních kolektivů, dopravních prostředků a škol a dávejme všem čelo. A skauti by to mohli… A fotbalisté… A violonceliste…. Hurá…

    Reagovat
    • To mohlo mnohým výrazně pomoci padnout takříkajíc „tváří k zemi“.

      Reagovat
  • Přijde žid do řeznictví a říká dejte me tam tu rybu a ukáže na šunku. Řezník říká ale to není ryba to je šunku a zid říká neptal jsem se vás jak se ta ryba jmenuje.
    Pust stejně jako víra není o tom ze musím, ale ze chci a pokud je to tak ze chci tak se mohu postit i od šunky i od husy i od ryby a ne jeden den ale třeba i týden.

    Reagovat
    • No nevím s těmi husami a kachnami. Vždy platilo ,že půst znamená zdržet se masa všech teplokrevných zvířat. Takže žadné husí stehno , ale jen kus kapra. Anežka

      Reagovat
  • Tak jsem si dala poslední oříšek a začnu se postit. Začnu spánkem. Nejméně do rána. Dnes si slibuji, že v rámci postu v noci nepřelezu na měkčí matraci…. 🙂 Uvidím, kde se ráno probudím. 😉

    Reagovat
  • Děkuji redakci Tisíckráte.cz za užitečný článek. Také bych měl jeden dotaz: dnes, krátce po půlnoci, když jsem kontroloval, že v lednici už není žádné jídlo, mi pod okny brněnského bytu projela kolona policejních vozů v plném osvětlení. Podle zdroje blízkého bezpečnostním složkám, který si nepřeje být jmenován se jednalo o zátah na katolíky, kteří svoji „půlnoční“ svačinu přetáhli až do dne přísného postu. Má redakce (či kdokoliv jiný) jakékoliv informace, které by toto tvrzení mohly potvrdit? Děkuji

    Reagovat
  • Jsem Kotas a mám dotaz:
    Co je se Špačkem, dlouho už tu nebyl.
    Podařilo se hajnému sestřelit ho jako škodnou na vinicích (páně), nebo dostal ptačí chřipku?
    Pokud se zde více neozvu, ptejte se, co je s Kotasem

    Reagovat
    • Sorráč, takhle to dopadá, když Ril švidraje hlady tro(t)luje a ještě se pokouší o pseudonym.

      Reagovat
  • Jsem Kotas a mám dotaz:
    Co je se Špačkem, dlouho tu už nebyl. 🙁
    Sestřelil ho hajný jako škodnou na vinici (Páně), nebo snad dostal ptačí chřipku?
    Neozvu-li se delší dobu, ptejte se, co je s Kotasem.

    Reagovat
  • Právě jsem přišel z popelce a hned se musím podělit o zásadní nespravedlnost, či snad drzost.

    Dostal jsem na čelo křížek o velikosti 7 x 7 cm a bylo mi řečeno, abych činil pokání a věřil evangeliu.
    Známý, stojící vedle mě, dostal na čelo křížek sotva 1 x 1 cm.
    Přitom by se měl kát o dost víc, než já.
    S jistotou vím, že už od Vánoc nebyl u zpovědi, zatím co já byl minulý týden. Navíc hřeší o 106 a zašantročil klíček od pokladničky za časopis Světlo. To moc dobře o něm něm ví i udělující ministrant.

    Tak jako, co je?!

    Já tam pak stojím, lidi na mě čučí a říkají si, to musí být prevít, když má tak obrovskej kříž na čele, to nebude náhoda …

    A proto farářovi navrhnu, aby příště byl udílen popelec podle šablony. Pěkně každému stejně.

    Reagovat
    • Každému dle jeho „zásluh“. …

      (Kněz v Hradci včera o Evangeliu nemluvil vůbec. … Všem bez výjimky „jsi prach a v prach se obrátíš“…)
      __________
      Úcta k lidem a „neodbožšťovat člověka“ – ve smyslu vidět i v lidech Boha. O tom to je.
      http://hajny.blog.respekt.cz/diskusni-forum-v-praze/

      Reagovat
      • Můj Bůh i jeho Alláh je ta samá bytost“ – až na to, že Alláh v noci nevidí. Což je dost podstatný rozdíl. Jinak je to asi stejně tak, jako má mnoho věřících lidí různé představy o Bohu.

        Reagovat
    • Aááááá, farizeus v akci!! Závidí hříšníkovi, že si zahřešil, a za své vzorné chování by chtěl výhodičky. Už jen ta závist je tím největším hříchem, za který bys zasloužil mnohem větší trest, než jen velký kříž popelcem. To jsou mi dnes věřící – furt stejní…… 🙁

      Reagovat
      • Stejně nechápu, proč když se říká v prach se obrátíš, proč je zpopelnění až nepřípustné. Přece se rozložíme – staneme se humusem. Správně by to mělo být Jsi humus, a v humus se navrátíš. Ale je mně to jasné, znělo by to nepřístojně.

        Reagovat
      • Magdo … jakejpak trest, já jsem ty klíčky nezašantročil, hřeším podprůměrně, závidím s mírou.
        a ani farizeem mě neurazíte, to byli sympaťáci

        Reagovat
  • Navrhuji, aby se diskuse pod články nazývala Babylón. Lidé zde mluví různými jazyky. Někdo vážně, někdo si dělá legraci, někdo předstírá, že mluví vážně, někdo předstírá, že si dělá legraci… 🙂
    Čtenář je dokonale zmaten. A neví.
    Má smysl k tomu (vážně) poznamenat, že průpovídky typu „Muslimové tvrdí, že Alláh je v noci nevidí, proto mohou pít alkohol.“ obvykle znamenají, že a) dotyčný muslim si z vás utahoval, neboť o nemuslimech je známo, že ochotně uvěří každému nesmyslu o islámu (podobně jako nekřesťané často ochotně věří jakémukoli nesmyslu o křesťanství, čehož je tento server dobrým důkazem), b) dotyčný muslim byl nevrlý, že byl přistižen při porušování pravidel islámu, proto sáhl po první generické výmluvě, aby vás umlčel, c) dotyčný muslim na pravidla islámu vesměs kašle, ale nechtěl to nahlas přiznat, proto viz možnost b), d) dotyčný muslim tomu opravdu věří, podobně jako někteří křesťané věří, že holocaust byl spravedlivým trestem pro Židy za ukřižování Krista nebo že Velký třesk a evoluce jsou lež a svět vznikl doslova tak, jak je popsáno v Genesis, e) jakákoli kombinace možností a) – d)?

    Mimochodem, Češi lépe znají pohádky než křesťanské zvyky. Včera jsem totiž kráčela po chodníku, čelo umouněné od popela, a jakýsi pán mě označil za princeznu. Asi si myslel, že mám pod tím popelcem zlatou hvězdu. A to jsem ani neměla myší kožíšek.

    Reagovat
    • Dobrý rozbor, ovšem se musím ohradit u bodu a). Nejsem ten typ člověka, který by uvěřil každému blábolu o muslimech. Tímto vyvracím všechny uvedené body, protože ani jeden není správný.
      Možná si vás spletl s šíleně smutnou princeznou, nebo pyšnou princeznou. Ale abych nebyl hned nevrlý, měla byste se tady s námi seznámit. Věk, rodinný stav, atd. Lída a Magda budou vaše nejlepší kamarádky.

      Reagovat
      • Nemám tu čest Vás osobně znáti, proto se zdržím komentáře, čemu jste či nejste schopen uvěřit, ani co byste tím (ne)vyvrátil. 🙂

        Ale pokud jde o mě, výpis z rejstříku trestů, přiznání k dani fyzických osob a číslo pravé boty byste nechtěl? Ale že jste to vy, pane rytíři Von Beer, něco na sebe prozradím. Podle všeho jsem skutečně princezna, neb můj otec je králem zvířat. Jsem v zásadě mládě, ani Kristových let jsem ještě nedosáhla. Co se týče stavu, proč Vás to zajímá, chtěl byste mi snad zavázat střevíček?

        Reagovat
        • I číslo levé boty prosím. Možná chtěl, možná nechtěl. Taky jsem totiž mládě, a rytíř patrně nejsem, možná jen svým charakterem. A možná trochu vzhledem, a oblečením. Takže vlastně sem tak trochu rytíř. Ovšem, pokud je Váš otec králem, pochybuji že by svolil sňatku s obyčejným rytířem.

          Reagovat
          • Číslo levé boty je překvapivě stejné jako číslo té pravé.
            Budu vás tedy nadále oslovovat pane rytíři Von Beer, nemáte-li nic proti.
            Rozloha království mého pana otce se počítá na hektary, čili spíše než jeho souhlas by vás měl zajímat ten můj.

            Reagovat
            • Děkuji, ano, nemám nic proti. I nadále mně můžete, óó spanilá Erendis, oslovovat rytíři Von Beer. Čili spíše mně zajímá Váš souhlas než jeho. Jak je Vaše království Númenor daleko? Ať vím jestli povolat koně s kočárem, nebo pouze koně.

              Reagovat
              • Nejlepší asi budou koně pod kapotou, a to přímo vlastní – a pak už vzdálenost nerozhoduje :-)))

                Reagovat
                • Na vlastní musím ještě pošetřit. Erendis snad není natolik materiálně založená, že by její budoucí manžel ( tím nemyslím jenom sebe ) musel mít nutně svůj povoz – ten až časem snad ne? 🙂

                  Reagovat
                • Magdo, koukej – už si nás nevšímá! Mám o něho starost – víš, jak je to těma známostma přes sociální sítě.

                  Reagovat
                    • Vážené dámy, ujišťuji vás, že o pana rytíře Von Beer nemusíte mít nejmenší starosti. Mé úmysly jsou dokonale počestné, no vážně. 🙂

                  • Ale tak to není, Vy jste s Magdou pro mně jako dvě tety. A jak stojí v písmu…Muž opustí otce i matku a přilne ke své ženě. Musím i já toto naplnit. Slivovice přibývá a je třeba umenšit její množství ( svatbou ).

                    Reagovat
              • Númenor zarůstá vodními řasami někde mezi Atlantidou a Lemurií. Jméno nešťastné královny používám pouze jako pseudonym. Chápejte, pane rytíři Von Beer, královská dcera si musí v nebezpečných sítích Internetu dávat trochu pozor. Skutečné království mého pana otce, kam čas od času z velkoměsta zavítám, se nachází uprostřed lesů a kopců divokého Jihu. Jestli však zapřáhnout kočár či sedlat oře (i železného), vám neporadím. Nevím totiž, kde hledat vaši dědičnou tvrz.

                Reagovat
                • U velehor na jihu země, kde se snoubí slovenská hranice s českou. V rámci inkognitoidního vystupování nemohu sdělit přesnou polohu. Leda přes šifru.

                  Reagovat
                  • Tak to nás, zdá se, dělí devatero hor a devatero řek.

                    Reagovat
    • Já jsem vážný člověk, legraci si nedělám abych nezraňoval

      Reagovat
  • Dobry den, pane Hajny, jestli mohu byt tak troufala, mela bych pro Vas typ na postni skutek: zkuste mene psat do techto internetovych diskusi, omezit prohlizeni internetu vubec. Jste chytry clovek a urcite najdete neco uzitecnejsiho, co byste mohl delat, abyste lidem okolo Vas delal radost.
    Preji hodne odvahy a vytrvalosti. Uvidite, ze se budete citit lip.

    Reagovat
    • Moc moc moc špatná rada. pane Hajný, dělejte to přesně naopak prosím. Děkuji

      Reagovat
      • Hm, děkuji za rady, udělám jak vnukne Duch svatý 🙂

        Číst co mám a na práci i jiné věci taky… Když už se tam jmenuji (za to nemohu) neopustím zvířátka v lese (samozřejmě).
        _______________

        Přemýšlel jsem samozřejmě i o tom, že jsem ráno zbytečně užil „neslušné“ slovo. Uznávám, že v kontextu zde to bylo zbytečné. „Nechci aby bezbožný zemřel, ale aby se obrátil a byl živ, praví Pán.“ … bez dalšího vysvětlování nemám rád humor z policie „ve službách církve“. Bůh má lidi RÁD a není „policista“.

        Ti, kterých se to týká, to jistě pochopili, před ostatními to není třeba „rozmazávat“. …

        Reagovat
  • Díky za rozšíření obzorů v oblasti vodních živočichů!!! Popeleční středu jsem nestihla, ale na Velký Pátek na to najedu! :))

    Reagovat
    • Postit se (pakliže CHCETE) můžete kterýkoliv jiný pátek – nebo i jiný den.

      Psal jsem o situaci, kdy jsem se musel/chtěl postit (o rohlících a vodě) v neděli. (Jakkoli běžně to dělám v pátky a/nebo středy, případně jak je potřeba…)
      ___________

      Máte-li potřebu „urazit“ Krista tím, že si na Velký Pátek dáte „husu“, to ve vší úctě nejste ani originální i toho už (od lidí) zažil více a podstatně horšího. Na ty, co ho ukřižovali nemáte.

      Pěkný „postní“ den.

      Reagovat
      • I Vy sám jste ho ukřižoval, byl tam i za Vaše hříchy 🙂

        Reagovat
        • Pokud je to vaše přání, si dejte třeba krocana. Já si ho z více důvodů na Velký Pátek nedám. Nicméně chutnat vám nemusí o to méně, protože soudit vás za to já nebudu a ani to nebudu nikam „žalovat“. Pán Bůh vás má rád i tak. …

          Reagovat
          • Co zas máte s krocanem? Neodbočujte od tématu 🙂

            Reagovat

Napsat komentář: mruk Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *