PublicistikaZpravodajství

Církev hájí sexistické velikonoční pivo Bernard: „Je to evangelizace, ne diskriminace!“

Pivovar Bernard představil speciální velikonoční edici svých piv. K zelenému pivu na Zelený čtvrtek tak přibude i bílé pivo na Bílou sobotu a další. Ačkoli se opět zvedla vlna kritiky, nejedná se o sexismus či diskriminaci žen, ale o evangelizaci z řad katolické církve, o tzv. liturgická piva.
Lechtivé obrázky našponovaných dívek vedle piva nejsou reklamou slabomyslného charakteru, ve skutečnosti je to iniciativa křesťanského společenství www.chlapi.cz. To si předsevzalo zavedení speciálních piv dle liturgického roku, přičemž první pivní vlaštovka má přiletět právě o těchto Velikonocích.
„Snažíme se v církvi podpořit mužskou spiritualitu. Liturgická piva spojují tři základní věci, které značně feminizované katolické církvi dnes mnohdy chybí: chlapáctví, pivo a syrová mystika,“ uvedl Petr Glogar, předseda chlapů.cz. V duchu knih Richarda Rohra se rozhodli nikoli přibližovat muže iniciačním rituálům, ale přiblížit rituály mužům: „Pro většinu dnešních mužů je počátek chození s chlapy na pivo určitým iniciačním rituálem, přechodem z chlapectví do dospělosti. Zdálo se nám, že tento rituál postrádá tolik potřebný duchovní rozměr. Proto jsme společně s pivovarem Bernard sestavili liturgická piva,“ dodává Glogar. Ta ocení i katolíci postící se od alkoholu, neboť právě na Velký pátek, den největšího postu, plánuje pivovar vydat speciální nealkoholické pivo s hořkou octovou příchutí na připomínku ukřižování Krista. O jeho úspěchu nemají organizátoři pochyby.
Proti zobrazování dívek i na liturgických pivech se však již zvedla vlna kritiky, a to ze strany levicových feministek, které už dříve kritizovaly pivovar udělením anticeny Sexistické prasátečko. „Celá tato aktivita je projevem sexismu a potlačování práv žen. Teď se to děje dokonce už i v církvi, což mě ale vlastně vůbec nepřekvapuje. Církev nerespektuje práva žen již dlouho, třeba v zákazu kněžství pro ženy. Přitom při každém obřadu vykonává kněz vyloženě ženskou práci – příprava a rozdělování jídla, umývání nádobí a úklid. To ale nikoho nezajímá. Jsem hluboce zklamaná,“ vyjádřila se k problému Adéla Souralová z brněnských genderových studií.
Společenství čistý srdcí, které naše redakce oslovila, s liturgickými pivy také příliš nesouhlasí. „Evangelizace je potřeba, ale místo pin-up dívek by na pivech mohly být například světice, zahalené a cudné,“ míní koordinátor Marek Dunda. Ani tato cesta by se však neobešla bez teologických problémů. „Nedovedu si představit, jak bychom potom na pivech zobrazovali třeba Marii Magdalskou. To jsou možná ty stávající dívky ještě dobrá varianta,“ vyjádřil svoji skepsi pastorální teolog Pavel Ambroz.
I mezi ženami v církvi se však najdou takové, které pivní evangelizaci podporují a nechybí jim patřičný nadhled. Jednou z nich je sestra Angelika Pintířová z řádu boromejek. „Podívejte, zase se s tím dělá zbytečný humbuk. Vždyť já si pivo také ráda dám, a jistě nejsem jediná. Naopak, nabídka by se mohla rozšířit i na liturgická piva pro ženy. Takový král David za mlada, Samson nebo jiní bibličtí muži, na které je radost pohledět, by klidně mohli být na obrázku místo těch dívek,“ pomrkává sestra Angelika a dodává, že se již těší na růžové pivo na nadcházející Květnou neděli.
Jak celá akce s pivy dopadne, lze tedy zatím jen odhadovat, již nyní ale můžeme očekávat, že bude mít pozitivní dopad nejen na evangelizaci českého národa, ale i na ekonomiku, a to zejména malých klášterních pivovarů, které již začaly jednat o spoluúčasti.

PS.: Nezapomeňte hlasovat pro Tisíckráte v aknetě Magnesia litera! http://www.magnesia-litera.cz/#magnesia-blog-roku

80 komentářů: „Církev hájí sexistické velikonoční pivo Bernard: „Je to evangelizace, ne diskriminace!“

  • Uááá – supééér, konečně nepolitické téma.
    Já, nelevicová feministka, nesouhlasím s žádnými „cenami“ typu Sexistické prasátečko. Naopak, připojuji se k sestře Angelice. 🙂

    Reagovat
    • Ano, ano! Mne zaujala ta „příchuť octa“. …

      Ještě přidat (budovatelská) hesla: „Republiku si rozvracet nedáme!“
      případně: „Alkohol nie, radšej knihu!“
      _________
      A jsme DOMA.

      Reagovat
    • A co je na tom sexistického? Vždyť je ta holka na reklamě oblečená! Na můj vkus až moc! 😀

      Reagovat
      • Mě zas překvapují ty vidle s kupkou hnoje. Jakože si dá pivo po práci? Nebo to má nějaký skrytý význam např. narážka na Augiášův chlév?

        Reagovat
      • No však – vždyť píšu, že s žádnými „cenami“ typu sexistické prasátečko nesouhlasím! To znamená, že na tom nic sexistického nevidím.

        Reagovat
        • V porovnání s tím, na co odkazujete, je Bílé pivo na Bílou sobotu NÁDHERNÝ plakát. TEOLOGICKY není na něm až tolik špatného. Bílá sobota je připomínkou oslavy (vzkříšení) Ježíše Krista. … Mně náhodou (osobní zkušenost) nedělní PIVO v Pákistánu také docela osvěžilo.

          Nejlépe zareagovala Stanislava.
          ______________
          Minimálně z 1/2 plakát „kvituje“ věhlasnou sochu (dělník a kolchoznice) z VDNCH v Moskvě + PROROCKY a VTIPNĚ vystihuje POTŘEBU „úklidu“.

          Reagovat
    • Pokud obsluhuje vnadná hostinská, je lepší si poroučet malá piva. Přijde ke stolu vícekrát a vícekrát se nakloní ke stolu 😀

      Reagovat
      • Doufám, že si to i představujete…aby to mělo ten správný punc hříchu 😀

        Reagovat
          • JJ. Už stará pilotní zkušenost říká, že 2 nízké aerovleky jsou dražší, než jeden vysoký. A kupodivu – platí to i u piva.

            Reagovat
            • Jistě, ale smysl komentáře je někde jinde 🙂

              Reagovat
              • Myslím, že ne. Myslíte, že si ani ta paní hospodská nechce vydělat? Je to „hra“ a když se všem líbí, je vše v pořádku. …

                Reagovat
    • Možné je vše, co je možné. Přijde na to, jak to berete. Jeden kamarád (de facto kolega z práce) se na Velký pátek žení. Den jako den.
      _________________
      Stran POSTU: ten bych tolik nezlehčoval. Čistě technicky – když se před pár lety POSTILA v ruském vězení Naďa Savčenko, nikdo by nečekal, že tím něco změní.

      Reagovat
      • Bývalá vojenská pilotka a v současné době ukrajinská poslankyně Nadija Savčenková obvinila ukrajinského zákonodárce z přímého napojení na odstřelovače, kteří během událostí kyjevského majdanu na náměstí Svobody v Kyjevě stříleli na protivládní demonstranty. Potvrdila tak slova některých snajprů, kteří po delší době přiznali, že stříleli jak na příslušníky ukrajinské policie, tak na demonstranty. Savčenková byla následně obviněna z příprav státního převratu a z údajného záměru zaútočit na ukrajinský parlament ručními granáty a automatickými zbraněmi.
        A tak Savčenková drží opět hladovku – tentokráte v ukrajinském vězení.
        https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/467345-savcenkova-opet-drzi-hladovku-tentokrat-v-ukrajinskem-vezeni.html

        Reagovat
        • Dnes je Velký Pátek, proto N.Savčenko jistě podpoří (v její hladovce/půstu) i čtenáři tisickrate.
          _________________

          Oficielní verze z Kijeva OPRAVDU přesvědčivá není. …

          Reagovat
  • PŘIZNÁNÍ: Na pokyn realizačního týmu výzkumného projektu, jehož členem je můj mladší syn zabývající se kromě jiného psychologií a sociologií, končím „hru“ s tímto přiznáním: byla mi svěřena role pokusného trolla, a to na více webech. Na každém webu jsem měl vystupovat a fungovat jinak – jednou jako loajální přitakávač většině, jinde jako permanentní opozičník, jinde jsem měl být kulantní a distingovaný, jinde zase naopak vulgární až asociální. Tento web je však v mnoha ohledech výlučný, proto jsem se rozhodl vystupovat zde pod pravou identitou a pravým jménem (možno ověřit na stránkách litoměřického biskupství) a protože se mi skutečně líbí, dal jsem mu svůj hlas i v anketě. Zároveň s plným vědomím faktu, že mé další působení zde v roli trolla je v podstatě destruktivní a tento web již ohrožující, po dohodě s výzkumným týmem zde končím. Ovšem neznamená to, že se sem občas nepodívám – bude to ale ze zvědavosti a s pozitivním přístupem. Sociální sítě mají obecně jednu vlastnost – anonymita umožňuje podobné chování, s jakým se setkáváme v automobilovém provozu – v plechové piksle, kdy není vidět lidem do obličeje, si lidé dovolí neskutečné věci. Ani desetinu toho, co si takto dovolí, by si nedovolili ve chvíli, kdyby nebyli anonymní a jednali tváří v tvář osobně. Tímto bych se chtěl upřímně omluvit všem, vůči nimž jsem si dovolil být příkrý a nepříjemný – v určitých souvislostech to bylo součástí „role“. I když nejsem Bůh, zakončil bych rozloučením se slovy „Mám Vás všechny rád“ a všem upřímně přeji požehnané prožití svátků velikonočních v plné hloubce! Nevzpomínejte na mě ve zlém a mějte se co nejlépe!

    Reagovat
    • Až tak – joooo????? I když – leccos se tím vysvětluje. Bylo mi fakt divné, že ztrácíte čas a píšete takové elaboráty zde působícímu trollovi.

      Reagovat
      • Magdo, pravda je pouze JEDNA.
        ______________
        Pán Bůh má lidi rád. Snažte se o totéž.
        Díky.

        Reagovat
    • Pane Radku,
      jak je jistě známé, každý katolík by měl alespoň jedenkrát za rok přistoupit se svátosti smíření, a to nejlépe o Velikonocích. V tomto směru přiznání skvěle zapadá! 😀 Teď jen, jestli to není další vtip. 😉
      Každopádně Bůh je milosrdný a má lidi rád. 😀 😀 Jen je mi líto, že tím taky již nečekaně končí naděje na nečekaný příspěvek na pár bobrovek…. no co, zamáčknu slzu a střecha-nestřecha, začnu se těšit na zelené, octové, bílé…
      O velikonočním pondělí červené – to se zřejmě bude točit až do Seslání Ducha svatého.
      Juj!
      😀

      Reagovat
      • Nene, vedu to v patrnosti! Jen mi nechejte trochu času. Do Velikonoc s tím samozřejmě nic neudělám, pak se uvidí.

        Reagovat
        • No já to chápu – já taky nejsem na pivo moc zvyklá -a teď: zelené místo špenátu, octové místo vody, bílé místo všeho… kdo by mohl do Velikonoc fungovat. A v neděli budeme potřebovat vzkříšení všichni! 😀 😀

          Reagovat
    • Krásné rozuzlení. Přeji požehnané svátky i vám.
      P.S Až bude zpracován onen výzkum, dejte vědět, vždyť i zde jsme se na něm podíleli.

      Reagovat
        • Tohle budu muset probrat s manažery týmu. Já jsem jim otevřeně řekl, že na tuhle hru už nemám psychickou odolnost. Legraci z lidí si za jistých okolností dělám docela rád, ale nechci při tom překračovat jisté hranice. Když jsem viděl, jak tady začíná být díky mně dusno, tak jsem usoudil, že tento web a lidi kolem něho si to nezaslouží. A protože zde vystupuji ve skutečné identitě, nechtěl jsem se stát někým jiným, než opravdu jsem. Na jiných webech, které nemají toto zaměření a úroveň, s tím problém nemám, zvláště, když vystupuji pod anonymním „nickem“, jehož identitu sice může dohledat webmaster, ale já mohu klidně tvrdit, že můj počítač používá více lidí… Navíc na těchto webech můžete mít „nicků“, kolik chcete. Je to prostě hra, ale asi by bylo dobré vymezit hranice její morálnosti a amorálnosti, což je i jedním ze smyslů onoho zkoumání. Jako rozhlasák jsem absolvoval několik seminářů na téma „manipulace veřejným míněním“, a skutečně to jsou věci velmi vážné a jako takové mohou mít velmi vážné důsledky. A opět to přirovnám k jízdě autem a chůzi po chodníku: v autě jste anonym a pokud máte cholerickou povahu a sklony k hulvátství, tak troubíte, myškujete, vybržďujete (a vůbec si nepřipustíte, že by mohlo dojít k maléru). Odložme auto a jděme pěšky po chodníku s odkrytou tváří. Dovolí si někdo na chodníku nadávat a arogantně gestikulovat vůči druhému, když mu onen druhý třeba (i nechtěně) zkříží cestu?…
          Mimochodem – vyzkoušel jsem účinnou a přitom neškodnou metodu na blikače (když jedete po dálnici v levém pruhu, předjíždíte kamión a na vás se nalepí frajer s nějakým „švihadlem“ a začne na vás okázale blikat, lízat vám zadní nárazník a dávat najevo, jak ho zdržujete): Stiskněte na delší dobu ostřikovače předních skel… Pak se mimoděk podívejte do zrcátka a zjistíte, že frajer se už nelepí a taky má zapnuté stěrače. Možná můžete být rádi, že jeho komentáře neslyšíte, ale vy jste si přeci „jen“ potřebovali ostříknout a setřít čelní sklo. Že dostal sprchu i on, je jeho problém… 🙂

          Reagovat
          • Otázkou je vůbec SMYSL a ZÁMĚR serveru 1000xte.cz. Čiste technicky proto, že se zde „náhodou“ objevil text (o kytarách v kostele), který vás jakoby „vyprovokoval“ k vašemu zapojení zde, no a Vy na to „jen“ reagoval. (Tím spíše, že článek sám pak „zmizel“.)

            A za koho pak že „kope“ ta naše (česká?) policie.
            __________________
            Provokace. Fajn.
            Černobyl byla také jen „náhoda“, nebo šlo o ZÁMĚR? Existuje jediná ochrana před provokacemi a výstřelky všeho druhu a tou je PRAVDA.

            Reagovat
            • To je fakt. Na tuto skutečnost sdělenou verbálně i nonverbálně by však nemělo být reagováno otázkou Piláta Pontského (viz Janovy pašije).
              Nicméně – nepovažuji za důležité, co si kdo o mně MYSLÍ. Za mnohem důležitější považuji to, co o mně VÍ Bůh.
              Existuje na tomto světě smrtelník, který by byl schopen absolutní PRAVDU dokonale poznat? Podle mého mdlého rozumu by to bylo ekvivalentem ke ztotožnění. Tím ovšem samozřejmě nechci říci, že by člověk neměl PRAVDU hledat… 🙂

              Reagovat
            • Některé výše uvedené úvahy nechám bez reakce – záměrně. Tím spíš, že PRAVDA je ochranou před provokacemi a výstřelky všeho druhu. Jiná lidová moudrost praví, že není na světě člověk ten aby se zavděčil lidem všem. Nevím, jak kdo, ale já jsem udělal zkušenost, že je DOBRÉ mít vlastní „třináctou komnatu“, do které vidí jen Bůh a já 🙂 .

              Reagovat
              • Já bych to komunikoval tak, že na to, abychom si věci „urovnaly“ a pochopily je, potřebujeme „čas“. (Proto de facto i prostor oné 13. komnaty, o němž píšete Vy.)

                Reagovat
                • (Sorry – jsem se zamotal do podmětu a přísudku: My urovnali. My pochopili. Samozřejmě.)

                  Reagovat
          • Radku, pravda je pouze JEDNA. Pán Bůh má lidi rád. Snažte se o totéž. 😉

            Reagovat
            • Souhlasím. Leč – krásně se o tom teoretizuje a mluví. Jak na tom člověk s láskou k bližnímu je doopravdy, se nejlépe pozná v krizových situacích.

              Reagovat
              • Také souhlasím. Pokorně doznávám, že tam patřilo a patří „snažme se“. Díky.

                Reagovat
              • Radku, už máte od M.H. ten kontakt na pomoc dětem v Pákistánu?

                Reagovat
                • Chcete také přispět? Pokud ano, napište mi na email a číslo vám pošlu. Western Union má ale dost vysoké poplatky. (Platil jsem za převod 400 Kč. Asi by to ale šlo i levněji.)

                  Reagovat
                • 🙂 Fakt ale je, že napsat panu MH přímo na mail mě zatím nenapadlo. Takže se tak nějak porozhlédnu po jeho stránkách, kde by kontakt měl být. Teď budeme muset státu vrátit nějaké penízky na daních. Pokud nebudu muset moc doplácet (sám si to nepočítám, protože bych se zbláznil), abych nebyl odsouzen k nedobrovolně prodlouženému neliturgickému postu, tak něco podniknu.

                  Reagovat
                  • Radku, nerad posílám peníze někam, o kom nic nevím. Bohužel těch různých „neziskovek“ a „charitativních“ spolků, které většinu darů spolykají na své vlastní náklady, je hafo. Od určité doby jsme s manželkou přestali posílat peníze každému, kdo nám poslal složenku. Posíláme teď pouze TV Noe, Radiu Proglas, Charitě, na adventní koncerty a manželka ještě jedné charitativní organizaci, na jméno si teď nevzpomenu.
                    Myslím, že teď je nutné pomoci lidem v syrském Afrínu, na který zaútočilo Turecko společně s Islámským státem. Je tam spousta mrtvých, 150 tisíc lidí na útěku, zkrátka humanitární katastrofa.

                    Reagovat
                    • Nejsem naivní. Než něco někam pošlu, tak si pořádně ověřím, o co jde. A když ve mně zůstanou pochybnosti, tak holt… Nedá se nic dělat. Z naivity mě vyléčilo několik pražských žebráků, kteří mě, když jsem jim místo peněz nabízel jídlo nebo konkrétní službu, tak mě posílali k šípku. Stejně tak mám nedůvěru k různým akcím, při nichž se posílají děti s pokladničkami škemrat (v podstatě žebrat). Správně by u sebe měly mít pověření k výběru s kontaktem na organizaci, která sbírku pořádá. Vypadá to jako byrokratismus, ale doba je zlá… Když nějaké peníze dám, tak chci mít jistotu, že budou využity k účelu, na jaký jsem je poslal. Ve chvíli, kdy zjistím, že si za ně kancelář neziskovky koupila kávovar, tak s nimi definitivně končím.
                      A co se týče žebráků a bezdomovců, mám jeden příběh, kdy jsem si uvědomil, že ti lidé občas pomoc fakt potřebují (pokud nejde o podvodníky – viz výše): Dost často vyjíždím z Prahy velmi brzy ráno, někdy i mezi třetí a čtvrtou a k vybraným cestám používám letitou felicii, která budí pozornost už jen svým vzhledem. Přicházím k autu a vidím, že uvnitř někdo je. Tak opatrně z dálky nahlížím, o co jde. Zjistil jsem, že tam spí bezdomovec a nejspíš se schoval před zimou. Abych ho moc nevyděsil a nezavdal příčinu k nějakému zkratovitému jednání, tak jsem na auto zaklepal a klidně mu řekl, ať neutíká, že policajty na něho volat nebudu. Bylo mi jasné, že moje auto bylo pro něj azylem, protože do felicie se bez klíčku umím dostat už i já. Krátce jsme si vše vysvětlili, já ho nechal sedět v autě a odvezl k benzínové pumpě, kde jsem mu koupil bagetu a kafe. Evidentně byl moc vděčný. Pumpaře jsem požádal, ať na jeho situaci vezme ohled a odjel jsem. Doufám, že vše dopadlo tak, jak jsem si přál.

                    • Není mi jasné, jak chcete peníze do Afrínu (a komu) poslat, ale je to Vaše volba… (Otázkou je i „rámec“, jak pomoc uskutečnit. Já osobně tam nikoho neznám. Z doby, kdy jsem jako projektový inženýr pracoval v ERA a.s. navíc vím, že součástí kontraktů může být i podmínka, že firmy nesmějí podporovat dobročinné aktivity v cílové zemi.)

                      Stran školy „for poor and needy children“ v Islamabádu (hlavním městě Pákistánu): Obrátil se na mne s žádostí o podporu místní člověk, se kterým jsem se setkal v kostele Panny Marie Fatimské loni v červnu (seděl ve stejné lavici co já a po mši jsme si vyměnili kontakt): „… we run our Sunday school last 4,years for poor and needy children for free but this time we start new step for their study and health for big step u know it’s time we need some volunteer for our financial sport if u have any help for this work or any volunteer.“

                      Pokud Vám to jako reference stačí, napište na můj email, (jméno.příjmení zavináč seznam cz) pošlu Vám číslo účtu, pokud ne nechte to být. Já s tím problém nemám.

                      Martin.Hajný
                      https://hajny.blog.respekt.cz/fatima/

                    • Charita působí v Sýrii již od roku 2012 a z prostředků získaných ve veřejné sbírce zajišťuje a podporuje dodávky jídla a materiální pomoc jak obyvatelům v Damašku a na severu země, tak i uprchlíkům nuceným ze země odejít.
                      Finanční pomoc lze zaslat na číslo účtu 55660022/0800 v.s. pro Sýrii 182.
                      http://svet.charita.cz/pomahejte-s-nami/
                      Lze tam poslat i dárcovskou SMS, u té však není určeno, kam ta pomoc přijde.
                      Pro mě je Charita nejdůvěryhodnější humanitární organizací, protože tam vím, že pomoc se dostane potřebným. Má průhledné hospodaření, každý rok vydává výroční zprávy, Osoba biskupa Posáda, jako představitele Charity, ve mě budí také důvěru

  • Vyobrazena by mohla být sestra Restituta Kafková. Je to řeholnice, je mučednice a milovala kromě Pána Ježíše i guláš a pivo.

    Reagovat
  • Ještě poznámka k velkopátečnímu nealko pivu – myslím, že by pivovar Bernard měl jako velkopáteční bonus toto pivo navíc ředit vodou, nejlépe kojeneckou, a to v poměru minimálně 1:5 To by jistě uvítali ti, kteří se rozhodli postit o chlebě a vodě. 😀

    Reagovat
    • Přijel ke mě jeden můj známý, tak jsem mu nabízel něco k pití. Říkám mu: „A nealko pivo si nedáš?“ On mi na to odpověděl: „Dík, ale takovou žízeň zase nemám!“ 🙂

      Reagovat
      • Já nealko pivo piji běžně. Tím spíše, když nepracujete v místě bydliště a musíte dojíždět autem. 1x jsem však nealko pivo opravdu nebyl schopen dopít. Byli jsme na výletě s rodinou a v Pizzerii měli pouze piva Bernard. Dal jsem si višňové nealko. Třetinku bych dal. Půl litr však už byl i na mne tehdy moc.

        Není nad bílou „klasiku“. …

        Reagovat
        • Bylo to nealko tak silné, že jste jej nemohl dopít? Nebo mělo moc bublinek? 🙂

          Reagovat
  • Od babičky mám tento recept na Velkopáteční pivo:

    pivo a ocet 1:1
    podává se v houbě napíchnuté na yzopu

    pozn. při použití vyškovského patoku se nemusí ocet přidávat

    Reagovat
    • Já nevím jak u vás, ale u nás ještě houby nerostou. Ale myslíte, že by mohly by posloužit houby v octě? 🙂

      A ten yzop? Z Wikip. – prý se v gastronomii používá k dochucování pečeného masa, polévek, omáček, salátů, nakládané zeleniny, paštik a nádivek do drůbeže. O houbách ani slovo. I když na Velký Pátek v rámci postu je zřejmě možné i toto. 😀

      Reagovat
  • houby v octě jsou jistě přípustné

    yzop, to je problém, hlavně s tím napichováním, já jsem použil koupený v bylinkách, ale dost jsem se s ním naslepoval

    Reagovat
    • 😀 😀 😀
      Doufám, že jako lepidlo posloužil vteřiňák..! 😀

      Reagovat
      • O vteřiňáku mi vůbec nemluvte! Občas se hodí, ale nevím, jaké zkušenosti s tím kdo udělal, ale já jsem došel k přesvědčení, že je vždy jen na jedno použití, bez ohledu na velikost, tvar a způsob zavírání tuby. Otevřete – použijete – znovu uzavřete – … – a už nikdy více neotevřete, leda že překroutíte tubu a obsah vám zůstane mezi prsty. Fuj! Co pak s tím… 😀

        Reagovat
        • S tím pak? – no jedině lepit yzop. 😀 😀 😀

          Ještě jedna životní rada – každý vteřiňák lze použít i dvakrát (pokud je uvnitř ještě živý) – každá tuba má dva konce: jeden legální a druhý ilegální. 😉

          Reagovat
          • Zkuste tubu, která nejde otevřít, propíchnout špendlíkem. Trochu lepidla se tak získá, otvor se „sám zavře“ a není to takový masakr jako použít hrubé násilí 🙂 🙂

            Reagovat
  • Největší popularity dosahuje Bílé pivo u voličů SPD Tomia Okamury. Tito zavrhovači jiných kultur než křesťanských propagují pivo sloganem Bílé pivo pro bílé. Zvláště je oslovuje zobrazení dívky árijských rysů na obale.

    Reagovat
    • No tak to máme štěstí, že černé pivo se vaří celoročně .Protože jistí spoluobčané, kterým vadí, že když jejich děti ve školce na hřišti chtějí postavit sněhuláka, tak nezbyde, než postavit bílého, tak ti by Bílé pivo rovnou označili jako diskriminační. A ani Okamůra by s tím nic nenadělal. 😉

      Reagovat
      • Všichni víme, že i za socialismu, byly výsady pouze pro „někoho“. A „lechtivý“ plakát pak polemizuje s tím, jak všichni si jsou rovni, jen někteří si jsou „rovnější“.

        Reagovat
  • Jak to že levicová feministka používá termín „ženská práce“?

    Reagovat
  • Jak tak koukám, diskuze se tady točí kolem feministek, piva, vteřinového lepidla a charitativních darů.
    Ale, pánové – vás vůbec nezaujala zmínka o mužské spiritualitě? !!! 😉 Chápu, že diskuze o pivu, vteřiňáku, charitě a krásných slečnách s kriglíkem piva vypadají hodně chlapsky. Možná nám tu chybí ještě fotbal. 🙂 A to je všechno?
    Poučte mně, ženskou, a pokud možno vtipně, co je to mužská spiritualita. Můžu to jako žena pochopit nebo to vymyká ženskému chápání?

    Reagovat
    • Lído, pánové, co se týče spirituality, mají úplně jasno. Přece: já nehřeším, žiju podle desatera, ke zpovědi chodím na Velikonoce, a to jen proto, že se to vyžaduje…..😉 😀 😀 😀

      Reagovat
      • Magdo, nestěžujte si.
        ____________
        Tip: Více mluvte doma se svým „technikem“ a nemusíte tak často vyhledávat služeb kněze. …

        Reagovat
        • A co jinak – zdravíčko slouží? Když nerozumíte vtipu, tak se alespoň neztrapňujte……

          Reagovat
    • Tak jsem si ten článek přečetl znovu, abych se upamatoval. „Chlapáctví, pivo a syrová mystika“. Co si představit pod pojmem „chlapáctví“, asi vím, co se týče piva, tak abstinent nejsem, s chutí si jedno až dvě dám, nad tři nejdu (vím, proč)… Nějak ale nevím, co si představit pod pojmem „syrová mystika“. Ale třeba jsem na vzdory věku ještě do stavu mužnosti nedospěl. Že mám děti, na tom nic nemění, „chlapáci“ říkají, že tohle zvládne každé nemehlo. Jan Werich údajně kdysi prohlásil: „Bůh stvořil člověka, ale nedal si to patentovat, a tak to teď po něm může dělat kdejakej blbec“. Kdyby se někdo cítil těmito slovy pohoršen, tak to není z mé hlavy, ale řekl to Werich. Ale nad pojmem „syrová mystika“ bych se rád pozastavil, opravdu nevím, co s tím…

      Reagovat
      • Nepomohlo by třeba to první Y napsat s čárkou nad? 😀

        Reagovat
        • Lído, tys to odhalila. Láska prostě prochází žaludkem. My, léta vdané ženy, už to víme – tedy jaksi…jak to manželství léty postupuje…tak muži ten žaludek upřednostňují….no, nic… 😉 Ovšem Vševědoucí to věděl dávno dřív než my – na co zralého muže nachytat….😉🙂🙂🙂

          Reagovat
          • Někde jsem četl, že průměrný muž myslí na sex až 70x za den. Já jsem to sice nepočítal, ale… Ale fakt je, že není nad dobré papáníčko! Už aby ten půst skončil!!! 😀

            Reagovat
            • 😀
              Psychologové zkoumali čtyři základní potřeby muže a ženy. Jestliže si partneři v manželství tyto potřeby navzájem snaží uspokojit, pak je manželství v pohodě.
              U mužů na prvním místě kupodivu není sex, ale tzv. u-u: uvařeno-uklizeno. To vysvětluje tu sýrovou mystiku.
              Žena pak má na 1. místě po-po: posedět-popovídat. Takže – abyste věděli, já tu teď utužuji svoje manželství, protože si naplňuji základní potřebu: po-po-po : poposedám u popočítače a popovídávám si.
              😀 😀 😀

              Reagovat
              • No prosím – a to mají chlapi furt kecy, že jsme ko-ko-ko, a my zatím po-po-po…..😀 😀 😀

                Reagovat
                  • Já to pořád říkám, že chlapi jsou na ten kus žvance! Ale je moc hezký, že se chceš s Magdou rozdělit! 😀

                    Reagovat
            • Radku, v Pelíškách byla taková hláška:
              strýc Václav: Pánové, já jsem četl v časopise 100+1 zahraničních zajímavostí takovou zajímavost, že průměrná ženská, žena, myslí na sex každých pět minut. A průměrný člověk, jako muž, chlap, na to myslí každých sedum minut.
              otec Šebek: A co z toho jako vyplývá?
              strýc Václav: Že sem průměrná ženská.
              😀

              Reagovat
      • Cituji: „Přídavné jméno syrový je řazeno mezi vyjmenovaná slova po S – proto píšeme „y“, a pojmenovává něco, co není uvařeno nebo tepelně zpracováno (syrové maso, zelenina apod.).“
        _______________
        Ve vztahu k mystice to chápu jako „nepře(d)žvýkané“ a nerozemleté na „kašičku“.
        Cosi jako i modlitba není mluvit „o“ Pánu Bohu, ale „s“ Bohem.

        Reagovat
  • Samozřejmě jsem se opět výsostně pobavil, jen chci upozornit, že to, že pár levicových blbečků něco označí za sexistické samozřejmě neznamená, že tomu tak je…

    Reagovat

Napsat komentář: Kamenáč Bill Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *